Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 1437
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 14 de febrer del 2019 per la qual es convoquen ajuts per participar a sis cursos de llengua i metodologia de l’ensenyament de l’alemany organitzats pel Goethe Institut a Alemanya durant l’estiu del 2019 adreçats al professorat que imparteix l’assignatura d’alemany en nivells no universitaris en centres educatius sostinguts amb fons públics de les Illes Balears en el marc del conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears i el Goethe Institut de Barcelona
El coneixement d’un idioma diferent del propi contribueix de forma essencial a la formació integral dels alumnes i, per tant, l’actualització metodològica del professorat que imparteix aquestes matèries en els centres educatius és imprescindible. L’aprenentatge de llengües estrangeres s’ha convertit en un objectiu fonamental dels sistemes educatius, tant perquè afavoreix la lliure circulació i la comunicació, com per les exigències del mercat de treball.
En l’àmbit internacional, la Unió Europea dicta polítiques que promouen objectius per assolir l’any 2020, entre els quals el domini de llengües estrangeres esdevé prioritari pel seu paper primordial en la cohesió social, en el desenvolupament personal i econòmic i en la mobilitat professional. El plurilingüisme, per tant, és un valor bàsic per afavorir la convivència i per augmentar les perspectives d’inserció laboral de la ciutadania europea.
La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, destaca al títol preliminar entre els factors que afavoreixen la qualitat en l’ensenyament, i als quals s’ha de donar atenció prioritària, la qualificació i formació del professorat, la recerca, i l’experimentació i la renovació educativa. Aquesta mateixa llei estableix a l’article 102 l’obligació de les administracions educatives de promoure la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació i la formació en llengües estrangeres, així com el foment de programes de recerca i innovació. També, a l’article 103, encomana a les administracions educatives que han de planificar les activitats de formació del professorat que es garanteixi una oferta diversificada i gratuïta d’aquestes activitats i que s’estableixin les mesures oportunes per afavorir-hi la participació del professorat.
L’article 10.4 del Decret 45/2016, de 22 de juliol, per al desenvolupament de la competència comunicativa en llengües estrangeres als centres educatius sostinguts amb fons públics de les Illes Balears determina que la Conselleria d’Educació i Universitat ha de promoure la participació dels centres en projectes i activitats internacionals que estimulin l’intercanvi, la cooperació i la mobilitat d’alumnes i de docents per desenvolupar la competència comunicativa en llengües estrangeres.
El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l’ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears determina a l’article 5 c que és un objectiu de la formació permanent del professorat, entre d’altres, impulsar la creació de xarxes de centres i personal docent per mitjà del treball col·laboratiu per intercanviar experiències i difondre les bones pràctiques educatives; i l’article 8.1e determina com una de les modalitats formatives els programes d’experiència formativa que impulsin i reconeguin la participació en experiències d’innovació, experiències formatives en empreses i institucions, intercanvis, participació en programes europeus i en projectes de recerca educativa. Així mateix, l’article 11 del mateix decret estableix que els centres de professorat han de promoure el desenvolupament professional del professorat per mitjà de la dinamització de la seva formació permanent contextualitzada en la pràctica professional.
El Pla quadriennal de formació permanent del professorat 2016-2020 conté, com una de les seves línies estratègiques, la formació per a la millora dels processos d’aprenentatge de llengües, des de l’actualització pedagògica i didàctica, amb metodologies que vinculin l’aprenentatge amb les situacions de la vida quotidiana, a partir dels projectes lingüístics de cada centre.
Des de la Conselleria d’Educació i Universitat es considera important i necessari afavorir el coneixement de la llengua alemanya entre el professorat de nivells no universitaris i l’alumnat dins el marc de l’ordenació del sistema educatiu, tenint en compte l’augment constant de l’interès per l’aprenentatge d’aquesta llengua dins el nostre sistema educatiu i l’augment constant de l’intercanvi d’experiències culturals i educatives entre els països de la Unió Europea.
Amb l’objectiu de promoure accions de suport i reforç per a l’adquisició de destreses de comprensió i expressió oral i escrita en llengua alemanya, la Conselleria d’Educació i Universitat ha formalitzat un conveni de col·laboració amb el Goethe-Institut Barcelona, en data d’11 de gener de 2019, i entre les actuacions de dinamització i foment de la llengua i la cultura alemanyes adreçades al professorat que s’especifiquen en aquest conveni s’hi preveu la convocatòria de sis places per participar em cursos de llengua i metodologia de l’ensenyament de la llengua alemanya organitzats pel Goethe-Institut a Alemanya durant l’estiu del 2019 per al professorat que imparteix l’assignatura d’alemany als centres educatius sostinguts amb fons públics de les Illes Balears.
Per tot això, d’acord amb el que disposa l’article 15.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i els articles 1 i 3 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 (BOIB núm. 100, de 11 de juliol), per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura; segons el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020; a proposta de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, i fent ús de les facultats que m’atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Objecte
Aquesta Resolució té per objecte convocar sis ajuts per participar en sis cursos de llengua i metodologia de l’ensenyament de la llengua alemanya per al professorat que imparteix l’assignatura d’alemany com a llengua estrangera als centres educatius sostinguts amb fons públics. Aquests cursos seran organitzats pel Goethe Institut durant l’estiu del 2019 a Alemanya i cofinançats per la Conselleria d’Educació i Universitat i el Goethe Institut de Barcelona en el marc del conveni de col·laboració subscrit entre ambdues institucions.
2. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regeix pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005) i per l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol de 2009).
3. Dotació i crèdit pressupostari
La quantia dels ajuts a què es refereix aquesta Resolució és d’un import màxim de 13.370 €, que és el resultat de sumar els imports dels sis cursos de llengua i metodologia que es desglossen a l’apartat 5.2, més sis ajuts de viatge de 150 € cadascun. El preu del curs inclou la matrícula, l’allotjament i la manutenció.
Aquest import màxim està cofinançat per la Conselleria d’Educació i Universitat i pel Goethe Institut de Barcelona. La part proporcional que assumeix la Conselleria d’Educació i Universitat (6.685 €) s’imputa a la partida pressupostària 13901-G/421E02/48000/00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al 2019 i s’abonarà directament al Goethe Institut de Barcelona, una vegada que es presenti la memòria que acrediti la realització de les activitats.
4. Compatibilitat amb altres ajuts
Els ajuts convocats en aquesta Resolució són incompatibles amb altres ajuts o beques que es puguin rebre de l’Administració pública o d’altres entitats públiques o privades per a la mateixa finalitat.
5. Nombre i import dels ajuts i persones beneficiàries
Es convoquen sis ajuts per participar en sis cursos de llengua i metodologia de l’ensenyament de la llengua alemanya organitzats pel Goethe Institut a Alemanya durant l’estiu del 2019 per a professors que imparteixen alemany als centres educatius sostinguts amb fons públics de les Illes Balears.
Descripció de les activitats
Cursos, llocs i dates:
Methodik und Didaktik für den Unterricht mit Jugendlichen
30/6 – 13/7/2019
2 setmanes / 80 hores
Mannheim
2.095 €
Projekte im Unterricht
14/7 – 27/7/2019, amb fase en línia: 24/6/2019
2 setmanes / 80 hores, amb 9 hores de fase en línia
Schwäbisch Hall
2.395 €
Projekte im Unterricht
14/7 – 27/7/2019, amb fase en línia: 24/6/2019
2 setmanes / 80 hores, amb 9 hores de fase en línia
Schwäbisch Hall
2.395 €
Prüfen und Testen
4/8 – 10/8/2019
1 setmana / 40 hores
Munic
1.395 €
Sprache, Landeskunde und kulturelles Lernen
14/7 – 27/7/2019
2 setmanes / 80 hores
Bremen
2.095 €
Kunst und Kultur
28/7 – 10/8/2019
2 setmanes / 80 hores
Berlín
2.095 €
Els sol·licitants han de seleccionar els 6 cursos per ordre de preferència.
Les despeses de matrícula, allotjament i manutenció, i un ajut de viatge de 150 €, corren a càrrec del Goethe Institut de Barcelona i de la Conselleria d’Educació i Universitat. Les despeses de viatge a Alemanya i la resta de despeses de transport i manutenció corren a càrrec dels professors beneficiaris del curs.
El pagament dels ajuts es farà d’acord amb el que s’especifica a l’apartat 16 d’aquesta Resolució, un cop justificada la realització de les activitats, tal com s’estableix en el conveni de col·laboració entre les dues entitats.
6. Requisits de participació
Els requisits per poder participar en aquesta convocatòria són els següents:
Impartir l’assignatura d’alemany en un centre educatiu sostingut amb fons públics de les Illes Balears.
Estar en possessió d’alguna de les titulacions acadèmiques que capaciten al professorat per ocupar una plaça corresponent a l’especialitat d’alemany o acreditar com a mínim el nivell C1 d’alemany d’acord amb el que s’estableix en la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 3 de juliol de 2014 publicada al BOIB núm. 91 de 5 de juliol de 2014.
No haver rebut cap beca de formació de la Conselleria d’Educació i Universitat o del Goethe Institut per participar en un curs de les mateixes característiques durant els darrers 2 anys: 2018, 2017.
7. Forma, lloc i termini de presentació de les sol·licituds
1. Els docents que compleixin els requisits establerts a l’apartat anterior i vulguin obtenir un dels ajuts convocats en aquesta Resolució han de presentar la documentació següent:
Sol·licitud segons el model dels annexos 1 i 2 degudament emplenats i signats.
Certificat que acrediti el nivell de coneixements d’alemany d’acord amb la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 3 de juliol de 2014 publicada al BOIB núm. 91 de 5 de juliol de 2014, si s’escau.
Full de serveis per al professorat de l’ensenyament públic, i documentació que acrediti l’antiguitat per al professorat de l’ensenyament concertat.
Còpia en paper del registre personal d’activitats de formació permanent del professorat (http://portaldelpersonal.caib.es) o fotocòpies compulsades que acreditin els mèrits avaluables d’acord amb el barem que s’especifica a la convocatòria.
Declaració responsable segons el model de l’annex 3.
2. La sol·licitud, juntament amb la documentació ressenyada a l’apartat 7.1, s’ha de presentar al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat, als registres de les delegacions territorials d’Educació d’Eivissa i Formentera i de Menorca o de qualsevol altre lloc previst a l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i s’ha d’adreçar a:
Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals
Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat
Conselleria d’Educació i Universitat
C. del Ter, 16, 2n pis
Palma 07009
3. Si les persones interessades decideixen enviar les sol·licituds per correu postal, la documentació corresponent s’ha de presentar en un sobre obert per tal que l’ofici destinat a la Conselleria d’Educació i Universitat es dati i s’hi faci constar el que es disposa a l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals. En el cas que l’oficina de Correus corresponent no dati la sol·licitud, s’entendrà com a data vàlida de presentació la d’entrada al Registre de la Conselleria o en les dependències descrites amb anterioritat.
4. No s’acceptaran les sol·licituds presentades per correu electrònic.
5. El termini de presentació de les sol·licituds és de 15 dies naturals, comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
6. Si un cop analitzades les sol·licituds i la documentació presentades s’observa que hi ha defectes formals o omissió d’alguns documents exigits, l’òrgan competent per instruir el procediment requerirà el sol·licitant perquè en el termini de tres dies hàbils esmeni la falta o presenti els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa així, s’entendrà que desisteix de la petició i l’expedient quedarà arxivat sense cap altre tràmit, amb la notificació prèvia de la resolució d’arxivament que dicti l’òrgan instructor del procediment.
8. Instrucció del procediment
L’òrgan instructor del procediment és la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, la qual durà a terme les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució, en el marc de l’article 16 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
9. Comissió avaluadora
1. Es constitueix una Comissió Avaluadora, que ha d’exercir les funcions següents:
Avaluar i qualificar les sol·licituds, d’acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta Resolució de convocatòria.
Una vegada revisades totes les sol·licituds i la documentació annexa, emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
2. La composició d’aquesta comissió avaluadora és la següent:
Presidència: la cap del Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, o persona en qui delegui.
Secretaria: un funcionari o funcionària del Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.
Vocalies:
Un funcionari o funcionària del Servei de Normalització Lingüística i Formació de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.
Un inspector o inspectora, designat pel cap del Departament d’Inspecció Educativa.
Un funcionari o funcionària designat per la cap del Departament de Gestió Econòmica de la Conselleria d’Educació i Universitat.
3. La Comissió pot demanar que l’òrgan instructor requereixi els documents complementaris necessaris per a un coneixement adequat de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l’efecte de garantir el compliment de l’objecte de la convocatòria i l’aplicació correcta dels recursos pressupostaris destinats als ajuts.
10. Criteris objectius i de preferència que han de regir la concessió
En el cas que el nombre de sol·licitants que reuneixen els requisits establerts a l’apartat 6 d’aquesta convocatòria sigui superior al nombre d’ajuts oferts, per a la selecció dels candidats la Comissió ha de valorar les sol·licituds d’acord amb els criteris objectius següents:
a. Experiència
Antiguitat com a docent en un centre educatiu de titularitat pública per any: 0,50 punts. Màxim 1 punt.
Antiguitat com a docent en un centre educatiu sostingut amb fons públic per any: 0,25. Màxim 1 punt.
Antiguitat com a docent de llengua alemanya en un centre educatiu de titularitat pública per any: 0,50. Màxim 2 punts.
Antiguitat com a docent de llengua alemanya en un centre educatiu sostingut amb fons públics per any: 0,25. Màxim 2 punts.
b. Formació permanent
Participació com a assistents en activitats de formació permanent relacionades amb l’ensenyament de llengües estrangeres: 0,10 per cada 10 hores. Màxim 2,5 punts.
Participació com a assistents en activitats de formació permanent relacionades amb l’ensenyament: 0,05 per cada 10 hores. Màxim 2,5 punts.
c. Publicacions
Publicacions relacionades amb l’ensenyament de llengües estrangeres. Ha de constar l’ISBN o, si n’és el cas, l’ISSN. 0,50 per cada publicació. Màxim 2 punts.
En cas d’empat, s’ha de tenir en compte l’ordre d’entrada de la sol·licitud al registre oficial.
11. Tramitació del procediment
1. Conclòs el termini de presentació de sol·licituds, la Comissió Avaluadora s’ha de reunir per revisar les sol·licituds presentades, ordenar-les d’acord amb els criteris objectius i de preferència establerts en l’apartat anterior, i elaborar l’informe que ha de servir de base a la proposta de resolució amb les relacions següents:
Professors que resultin beneficiaris dels ajuts, ordenats per puntuació.
Professors en llista d’espera, ordenats per puntuació.
Professors exclosos, amb indicació del motiu d’exclusió.
2. Amb els professors inclosos a la llista d’espera, ordenats per puntuació, s’anirà substituint, per rigorós ordre, els professors de les llistes de beneficiaris que no confirmin l’assistència en els termes de l’apartat 15, renunciïn o no participin en els cursos per qualsevol altre motiu.
3. Les sol·licituds dels professors que apareguin a la llista d’espera i que no siguin seleccionats per obtenir l’ajut s’han d’entendre com a denegades.
12 Proposta de resolució provisional de concessió i denegació dels ajuts
Fonamentat en l’informe de la comissió avaluadora, correspon a la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat formular la proposta de resolució provisional de concessió i denegació dels ajuts, que ha d’incloure la llista de professors seleccionats, en llista d’espera i exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió i amb l’expressió dels motius de concessió o de denegació.
La proposta de resolució provisional es farà pública a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat (http://dgfpfp.caib.es).
L’òrgan instructor ha d’incorporar a l’expedient el certificat acreditatiu d’aquesta publicació que, en tot cas, ha d’especificar el lloc i la data en què s’ha produït.
13. Reclamacions a la proposta de resolució provisional
Les persones interessades poden presentar les reclamacions que estimin oportunes dins el termini de cinc dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de publicació de la proposta de resolució provisional a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat (http://dgfpfp.caib.es).
Així mateix, les persones interessades que no presentin la documentació requerida en el tràmit de l’apartat 7.5 no poden aportar nova documentació en aquest tràmit de reclamacions del procediment.
Les reclamacions s’han de presentar al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat, als registres de les delegacions territorials d’Educació d’Eivissa i Formentera i de Menorca o de qualsevol altre lloc previst en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i adreçar-les a:
Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals
Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat
Conselleria d’Educació i Universitat
C. del Ter, 16, 2n
Palma 07009
No s’acceptaran en cap cas les reclamacions presentades fora de termini.
4. En el supòsit que es presentin reclamacions, la Comissió Avaluadora les ha de revisar i, si n’és el cas, ha d’elaborar un nou informe que ha de servir de base a la proposta de resolució definitiva en què es faci referència a l’anàlisi d’aquestes reclamacions.
14. Resolució de la convocatòria
Examinades les reclamacions presentades, si s’escau, per les persones interessades, l’òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva de concessió o denegació dels ajuts, que ha d’incloure la llista de persones beneficiàries, en llista d’espera i excloses, amb indicació de la causa d’exclusió.
La proposta de resolució definitiva es publicarà en la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional de la Conselleria d’Educació i Universitat (http://dgfpfp.caib.es).
L’òrgan instructor ha d’incorporar a l’expedient el certificat acreditatiu d’aquesta publicació que, en tot cas, ha d’especificar el lloc i la data en què s’ha produït.
Una vegada que l’òrgan instructor hagi formulat la proposta de resolució definitiva, el conseller d’Educació i Universitat resoldrà motivadament en el termini de tres mesos comptadors a partir de la finalització del termini per presentar les sol·licituds. En el cas que la convocatòria no es resolgui en el termini establert anteriorment, s’han d’entendre com a desestimades totes les sol·licituds.
Aquesta resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Direcció General de la Conselleria d’Educació i Universitat (http://dgfpfp.caib.es).
15. Acceptació, renúncia i informació als beneficiaris
Els professors que resultin beneficiaris dels ajuts en la proposta de resolució definitiva en rebran la comunicació oportuna per correu electrònic per part de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, en la qual es determinarà la localitat, la data en què tindrà lloc el curs i les condicions per a l’acceptació de l’ajut, juntament amb la informació complementària corresponent. No es podran modificar les dates ni les destinacions de realització del curs.
La persona beneficiària de l’ajut disposarà de tres dies hàbils a partir d’aquesta comunicació per acceptar-lo i acceptar les condicions mitjançant la tramesa del document corresponent signat i escanejat a l’adreça de correu electrònic <spl@dgfpfp.caib.es>.
Transcorregut aquest termini sense que s’hagi produït l’acceptació expressa, s’entendrà que el participant renuncia a l’ajut i se substituirà el professor d’acord amb el procediment de l’apartat 11 de la convocatòria.
L’acceptació de l’ajut comporta el compromís d’acceptació de totes les condicions i normes que la Conselleria d’Educació i Universitat pugui establir quant al desenvolupament del programa, trasllats i allotjament en els casos que pertoqui. Els docents beneficiaris de l’ajut han d’assistir a un mínim d’un 80 % de les hores lectives del curs de llengua i metodologia de l’ensenyament de la llengua alemanya per tal d’obtenir el certificat d’assistència corresponent.
16. Obligacions dels beneficiaris
Les obligacions dels beneficiaris són les que estableix l’article 11 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.
Per al reconeixement de les hores de formació els beneficiaris dels cursos han de presentar en el termini de tres mesos a partir de la finalització de les activitats una memòria sobre el procés realitzat que ha de contenir una reflexió sobre la transferibilitat de la formació rebuda a la pràctica educativa d’acord amb el que estableix l’article 15 de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 24 d’abril de 2017.
La memòria ha de tenir una extensió mínima de dues pàgines i màxima de deu, a doble espai, amb la font de lletra Times New Roman, a 12 punts, sense comprimir. La memòria ha d’incloure:
Nom i llinatges del beneficiari de l’ajut
DNI de la persona
Nom del curs realitzat
Dates i lloc del curs
Activitat de transferència i aplicabilitat a l’aula
Reflexió sobre l’activitat de transferència i dels coneixements adquirits al curs
Així mateix, han de presentar una fotocòpia compulsada del certificat d’assistència al curs en què s’especifiquin les dates de realització i el nombre d’hores lectives.
17. Justificació i pagament de l’ajut
El pagament de la subvenció en espècie es durà a terme tal com s’estableix a la clàusula setena del conveni de col·laboració subscrit entre la Conselleria d’Educació i Universitat i el Goethe-Institut Barcelona, la qual determina que el pagament de les despeses assumides per la Conselleria d’Educació i Universitat es farà directament al Goethe Institut de Barcelona una vegada aquesta entitat presenti una memòria que acrediti la realització de les activitats.
18. Control de la subvenció
Les persones beneficiàries queden sotmeses a les mesures de fiscalització, control i deures de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics.
Els òrgans de l’Administració educativa exerciran un control rigorós que asseguri la correcta inversió dels recursos pressupostaris destinats a aquests ajuts.
L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la revocació de l’ajut concedit.
Per intensificar el control que eviti el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajuts, l’Administració pot determinar si s’ha produït l’ocultació a què es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova i, en particular, mitjançant les dades que estiguin a l’abast de qualsevol òrgan de les administracions públiques.
19. Revocació dels ajuts concedits
D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció.
Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l’acte de concessió i s’han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
20. Reintegrament dels ajuts concedits
D’acord amb la normativa vigent en matèria de subvencions serà procedent el reintegrament de la subvenció concedida en el cas que es comprovi la inexistència de les condicions requerides per a la seva obtenció i en qualsevol altre supòsit que doni lloc a l’anul·lació de la resolució de concessió.
21. Règim d’infraccions i sancions
L’incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dona lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005, i el que conté la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que les despleguen.
22. Publicitat
Aquesta Resolució entrarà en vigor l’endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució -que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 14 de febrer de 2019
El Conseller Martí X. March Cerdà