Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN
Núm. 1426
Convocatoria i bases que han de regir el concurs-oposició per la creació d'una borsa de treball de treballador/a social amb carácter laboral temporal
Es fa públic que mitjançant Resolució d'Alcaldia núm. 89 de data 18.2.2019 s'ha acordat convocar el concurs-oposició per la creació d'una borsa de treball de treballadors/treballadores socials amb caràcter laboral temporal.
A continuació es transcriuen les bases:
Signat per mi, el Batle Pedro G. Moll Triay, as Migjorn Gran en la data de la signatura electrònica que consta al marge d'aquest document.
"BASES ESPECÍFIQUES PER LES QUALS S’HA DE REGIR EL CONCURS OPOSICIÓ PER LA CREACIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL DE TREBALLADORS/TREBALLADORES SOCIALS AMB CARÀCTER LABORAL TEMPORAL
1.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
És objecte de la convocatòria la creació d’una borsa de treball de treballadors/treballadores socials, mitjançant concurs-oposició, per cobrir l’excedència voluntària de la titular de la plaça.
Aquest borsa deixa sense efecte les anteriors borses.
És objecte de les presents bases regular el procés selectiu.
2.- REQUISITS DELS ASPIRANTS
Tenir 18 anys complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa, ambdues el dia que finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds.
Tenir nacionalitat espanyola, sense perjudici d’allò disposat a l’article 57 (accés a l’ocupació pública de nacionals d’altres Estats) de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.
Estar en possessió, o en condicions d’obtenir-lo en la data d’acabament del termini de presentació d’instàncies, de la Diplomatura en Treball social o equivalent. En el cas de titulacions expedides a l’estranger serà necessari aportar la corresponent documentació que acrediti la seva homologació oficial.
Comptar amb el certificat B2 de coneixements de català emès per la Junta Avaluadora de Català o reconegut per aquesta com a equivalent.
No haver estat separats, mitjançant expedient disciplinari, de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació ni estar inhabilitats per al desenvolupament de funcions públiques.
No patir cap malaltia o discapacitat física o psíquica que impedeixi el desenvolupament normal de les funcions corresponents.
No trobar-se inclosos en cap de les causes d'incapacitat previstes en la legislació per al desenvolupament del càrrec.
No trobar-se inclosos en cap dels supòsits d'incompatibilitat prevists a la Llei 53/84, de 26 de desembre, d'incompatibilitat del personal al servei de les administracions públiques.
3.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Els/les aspirants que desitgin prendre part en les proves selectives hauran de presentar en el Registre General de l’Ajuntament des Migjorn Gran (Pla de l’Església, 3 des Migjorn), una instància tipus a la que s’adjunta en aquesta convocatòria com a annex II, adreçada al Batle de l’Ajuntament.
També es podran presentar en la forma establerta en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, sens perjudici dels altres mitjans prevists en la norma, tenint en compte, però, que no s’ha subscrit el conveni corresponent.
El termini per a la presentació d’instàncies comptarà des de la publicació de la corresponent convocatòria en el Butlletí Oficial de l’Estat fins a vint dies naturals a partir de l’endemà de la seva publicació en el BOIB. En cas que el dia d’acabament del termini de presentació de sol·licituds coincideixi en diumenge o festiu, l’esmentat termini finalitzarà el següent dia hàbil.
Per ser admès i prendre part en les proves selectives corresponents, les instàncies hauran d’anar acompanyades de la següent documentació:
Fotocòpia compulsada del DNI.
Els documents acreditatius dels requisits dels epígrafs c) i d) de la base tercera, per original o fotocopia compulsada.
Manifestar que compleixen totes les condicions referides en la base tercera, amb independència de la seva posterior acreditació en finalitzar el procés selectiu.
Relacionar els mèrits que tenguin, seguint el mateix ordre d’exposició que consta en el barem de mèrits; aquests hauran d’acreditar-se documentalment mitjançant certificats, diplomes, títols, etc, originals o fotocòpies compulsades. El Tribunal Qualificador no en podrà valorar d’altres que no siguin aportats en aquest moment. Únicament resten exceptuades d’aquesta exigència les acreditacions referides als serveis prestats en aquest Ajuntament, les quals s’efectuaran mitjançant document expedit pel Servei de Personal i s’aportaran d’ofici a l’expedient, sempre, però, que prèviament s’hagin al·legat en la instància.
Els errors de fet que es poguessin advertir podran ser corregits en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.
Si alguna de les instàncies tingués cap defecte esmenable, es comunicarà a la persona interessada, a fi que en un termini de deu dies l’esmeni, de conformitat amb l’article 71 de la LRJPAC.
Els aspirants amb discapacitat hauran de presentar còpia del document del IBAS o equivalent que acrediti aquesta circumstància i la seva capacitat per a les funcions corresponents a la plaça convocada, i demanar les possibles adaptacions de temps i mitjans per a la realització de l’exercici en que aquesta adaptació sigui necessària.
4.- ADMISSIÓ DELS/ DE LES ASPIRANTS
Un cop finalitzat el termini de presentació d’instàncies, el batle dictarà una resolució, en el termini màxim de 15 dies, per la qual es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, la designació del Tribunal Evaluador i es fixarà el dia, l’hora i el lloc de l’inici de la prova.
Aquesta resolució serà publicada en la pàgina web (www.ajmigjorngran.org) de l’Ajuntament, i una còpia s’exposarà al públic en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament. Es concedirà un termini de tres dies hàbils per a esmenes i possibles reclamacions. Els /les aspirants que, dintre del termini assenyalat, no esmenin l’exclusió o alegin l’omissió, justificant el seu dret a ser inclosos en la relació de persones admeses, seran definitivament exclosos de la realització de les proves. Les al·legacions que es puguin presentar es resoldran en el termini màxim dels 15 dies hàbils següents a contar des de la presentació de les mateixes; transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució, les al·legacions s’entendran desestimades.
Si no s’hi presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista d’aspirants admesos i exclosos i no caldrà tornar-la a publicar. Si s’haguessin presentat reclamacions, aquestes seran estimades o desestimades, si fos necessari, en una nova resolució per la qual s’aprovarà la llista definitiva, que serà publicada en la pàgina web de l’Ajuntament i en el taulell d’edictes municipal.
5.- TRIBUNAL QUALIFICADOR
El Tribunal avaluador està constituït per un número imparell de membres, no inferior a tres, que seran nomenats pel Batle; la seva composició serà predominantment tècnica i els vocals hauran de posseir titulació o especialització igual o superior a l’exigida per a l’accés a la plaça convocada. La designació del tribunal inclourà la dels corresponents suplents. El Tribunal tindrà la consideració d'òrgan dependent de l'autoritat del Batle.
El Tribunal podrà disposar la incorporació en les seves tasques d’assessors/es especialistes, per a totes o algunes de les proves, i es publicarà la seva designació en el tauler d’edictes abans d’iniciar-se les proves.
El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el president i el secretari o qui legalment els substitueixi
L’abstenció i la recusació dels membres del Tribunal s’ha d’ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de la LRJPAC.
El Tribunal en l’acte de constitució farà constar tots els aclariments o totes les interpretacions que cregui oportunes sobre les bases de forma prèvia al començament de les proves selectives, i establirà els criteris d’aplicació que cregui convenients.
D’acord amb allò establert en el RD 462/2002, de 24 de maig, a efectes d’indemnització per assistència, el tribunal qualificador es classifica amb la categoria de segona.
6.- INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU
El procediment de selecció és el de concurs-oposició. El procés tindrà dues fases diferenciades: la primera fase, de concurs; i la segona, d’oposició.
FASE DE CONCURS: Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats, fins a un màxim de 11 punts, i de conformitat amb les escales següents:
1.- Experiència professional:
1.1.- Serveis prestats a l’Administració Local (ja sigui en propietat, interinament o en règim de contracte laboral) durant els cinc darrer anys, efectuant funcions pròpies de la plaça objecte de la convocatòria, per períodes mensuals complets, demostrables mitjançant certificació de l’administració corresponent: 0,15 punts per mes fins a un màxim de 4 punts.
1.2.- Serveis prestats a altres administracions públiques que no siguin la Local (ja sigui en propietat, interinament o en règim de contracte laboral) durant els cinc darrers anys, efectuant funcions pròpies de la plaça objecte de la convocatòria, per períodes mensuals complets, demostrables mitjançant certificació de l’administració corresponent: 0,11 punts per mes fins a un màxim de 2 punts.
1.3.- Serveis prestats a empreses privades durant els cinc darrers anys en activitats relacionades amb la plaça convocada, per períodes mensuals complets, demostrables mitjançant contractes de treball, altes a la seguretat social i document acreditatiu de la vida laboral: 0,09 punts per mes fins a un màxim d’1 punt.
2.- Formació complementària: cursos, jornades, seminaris, que tenguin relació directa amb les funcions corresponents al lloc de treball, realitzats o impartits en centres oficials, sempre i quan es presenti el corresponent diploma o certificat d’aprofitament/assistència o equivalent on consti el número d’hores (la formació, amb relació directa amb les funcions corresponents al lloc de treball, realitzada en centres no oficials puntuarà el 50% que les realitzades i impartides en centres oficials):
De 5 a 19 hores, 0,10 punts.
De 20 a 29 hores, 0,20 punts.
De 30 a 39 hores, 0,30 punts.
De 40 a 60 hores, 0,50 punts.
Més de 60 hores, 0,75 punts.
La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 3 punts.
3.- Coneixement de la llengua catalana: Per certificats que superin el nivell de coneixements de català requerit a la plaça que es convoca, segons certificat de la Junta Avaluadora de Català, els reconeguts per aquesta com a equivalents, els expedits per l’IBAP o equivalents, amb el següent bàrem:
certificat C1 o equivalent: 0,40 punts
certificat C2 o equivalent: 0,60 punts
FASE D’OPOSICIÓ: Constarà d’una prova pràctica de caràcter obligatori i eliminatori.
Aquesta prova pràctica, és realitzarà en el temps màxim de 1 hora i 30 minuts, i estarà relacionada amb el temari de l’annex I i amb la feina a realitzar.
L’exercici es valorarà de 0 a 10 punts i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 5 punts per superar-lo.
La qualificació definitiva dels aspirants vindrà determinada per la suma de punts obtinguda en la fase de concurs i la fase d’oposició.
8.- LLISTA DE PERSONES APROVADES I PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS
Un cop finalitzada la qualificació dels aspirants, el Tribunal farà pública en el tauler d’edictes de la corporació la puntuació provisional dels aspirants, per ordre de puntuació final obtinguda, i del document nacional d’identitat.
Tots els aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de l’exposició, per efectuar les reclamacions que considerin oportunes o sol·licitar la revisió de la seva valoració davant el tribunal.
El Tribunal tindrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, després, farà pública la llista definitiva d’aspirants.
El Tribunal Avaluador elevarà la proposta de contractació del candidat aprovat amb major puntuació a la Presidència de la Corporació. En cas de renúncia expressa de l’aspirant proposat, el Tribunal Avaluador elevarà la proposta de contractació del següent aspirant, en ordre de puntuació, fent referència expressa a les causes del mateix.
9.- NOMENAMENT, PERÍODE DE PRÀCTIQUES I PRESA DE POSSESSIÓ
El batle nomenarà personal en pràctiques a l’aspirant proposat pel Tribunal en el termini d’un mes. Aquest nomenament serà notificat a l’interessat.
Una vegada efectuada aquesta notificació, l’aspirant nomenat haurà d’incorporar-se al servei de la corporació en el moment en què hi sigui requerit.
L’aspirant que injustificadament no s’incorpori al servei de la corporació perdrà tots els drets derivats del procés de selecció i del nomenament subsegüent com a personal laboral.
El període de pràctiques serà de dos mesos.
10.- INCIDÈNCIES
El Tribunal Avaluador queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre dubtes i incidències que es plantegin, i prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les bases. Abans de la constitució del Tribunal Avaluador, s’atribueix a la Junta de Govern Local la facultat d’aprovar i interpretar aquestes bases i resoldre les incidències i els recursos que puguin donar-se.
Dins d’aquestes facultats, s’inclouen les de desqualificar als aspirants i, en conseqüència, no puntuar les seves proves, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
En allò que no estigui previst en les bases, es procedirà segons el que determinin les disposicions reguladores de l’ingrés del personal a les administracions públiques, i la resta de disposicions aplicables.
Contra les convocatòries i bases, i d’acord amb la LRJPAC i disposicions concordants, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el Batle, en el termini d’un mes a partir de la data de la seva publicació en el BOIB, o directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant la Sala d’aquesta Jurisdicció del Tribunal Superior de Justícia de Balears, a partir de la data de l’esmentada publicació en el BOIB.
ANNEX I TEMARI ESPECÍFIC
La Llei 4/2009, de Serveis Socials de les Illes Balears.
La deontologia i ètica professional: codi deontològic del treballador social
Funcions de treballador social en el marc dels serveis socials municipals.
Perfil i habilitats de treballador social: comunicació, negociació, treball en equip.
Àmbit d’intervenció de treballador social
Els serveis socials comunitaris bàsics: concepte, objectius, prestacions bàsiques i dotació professional.
Treball en equip interprofessional. EMIF.
El servei d’ajuda a domicili iel centre de dia: usuaris, objectius, funcions de les treballadors/treballadores socials i equip que el conformen.
ANNEX II
El senyor/a ........................................ amb
DNI ................. i domicili a efectes de notificacions a .................................................... i telèfon .................
EXPÒS
Que m’he assabentat de la convocatòria feta per l’Ajuntament des Migjorn Gran per la creació d’una borsa de treball de treballadors/treballadores socials amb caràcter laboral temporal.
Que complesc tots els requisits assenyalats en la base tercera de l’esmentada convocatòria.
Per això,
SOL·LICIT:
Que m’admeteu en l’esmentada convocatòria, per a la qual cosa aport la documentació següent:
Fotocòpia compulsada del títol de Diplomatura en Treball Social.
Fotocòpia compulsada del certificat B de coneixements de català
Manifestació que complesc totes i cadascuna de les condicions referides en la base tercera.
Relació dels mèrits al·legats junta amb la documentació acreditativa corresponent.
(localitat), (dia) d (mes) de 2019
(signat)
Sr. BATLE DE L’AJUNTAMENT DES MIGJORN GRAN