Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY
Núm. 1425
Bases del concurs de disfresses de la rua de Sant Antoni de Portmany 2019
La Junta de Govern de data 13 de febrer de 2019 de l' Ajuntament de Sant Antoni de Portmany per la qual s'aproven les bases que regulen el concurs de disfresses de la rúa de Sant Antoni de Portmany de 2019, que a continuació es transcriu:
BASES DEL CONCURS DE DISFRESSES DE LA RÚA DE SANT ANTONI DE PORTMANY DE 2019
1. Objecte. L'objecte d'aquestes bases és regular la inscripció, la participació, el desenvolupament i la concessió i la quantia dels premis del concurs de la rua de Carnaval, que se celebrarà el dimarts 5 de març de 2019 o un altre dia per determinar en cas que s'ajorni per causes meteorològiques o de força major.
2. Inscripció. Poden participar en el concurs tant particulars com grups, que s'han d'inscriure amb caràcter individual o grupal respectivament. La inscripció és gratuïta i es podrà realitzar fins al dijous 28 de febrer al Centre d'Informació Jove (c/ Ramón i Cajal, 19; edifici Espai Jove), omplint el formulari que trobaran en aquesta oficina i que també es pot descarregar a la pàgina web www.santantoni.net.
Els grups inscrits han de nomenar entre els seus participants un representant, major d'edat, que serà el responsable de tot el que afecti a aquest grup: qüestions tècniques, comunicacions a la resta de grup o qualsevol altra incidència relacionada amb la rua.
3. Temàtica. El tema de les disfresses és lliure. El motiu de les comparses i les carrosses ha de girar al voltant d'un tema o temàtica específic.
4. Dia i lloc de concentració. La rua es celebrarà dimarts 5 de març. La concentració i la sortida de la rua es farà des de l'avinguda del doctor Fleming. Els participants han de ser-hi a les 16.30 hores i la rua partirà, puntualment, a les 17.30 hores. Tots els participants de les comparses i les carrosses han d'estar presents a la rua des de l'inici fins al final.
5. Jurat. El jurat que decidirà els guanyadors estarà format per un nombre imparell (entre 3 i 5) de representants de diferents associacions, ja siguin de vesins, culturals, esportives o d'una altra naturalesa, inscrites en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, i tendrà com a secretari un treballador del Departament de Festes de la Corporació.
La decisió del jurat és inapel·lable. A l'hora de puntuar els participants en el concurs, haurà de tenir en compte tot el trajecte de la desfilada i basar-se en l'originalitat, creativitat, reciclatge, animació, elaboració de la carrossa i confecció del vestuari, entre d'altres aspectes i hauran de donar una puntuació general.
6. Puntuació. Cada membre puntuarà a cada un dels participants d' 1 a 5 punts. La suma dels punts, es dividirà entre el nombre de membres que composin el jurat. La puntuació mínima per accedir a un premi serà de 2,5 punts de mitjana. Els premis per als quals no hi hagi concursants per no haver aconseguit la puntuació mínima quedaran deserts.
7. Categories i premis. Els interessats poden concursar en les categories següents: adult, jove (de 12 a 18 anys), infantil (fins als 11 anys) i col·legis i instituts del municipi. Per a cada categoria hi ha els següents premis.
Premis a les millors disfresses individuals o en parella
Categories adult, jove i infantil
Premis a les millors comparses a peu
Categories adult, jove i infantils
Premis a les millors comparses i carrosses amb vehicle
Categories adult, jove i infantil
Premis a les millors comparses i carrosses de col·legis i instituts del municipi
Categoria única
Altres premis: 1200 € (per repartir entre la resta de participants d'aquesta categoria. Amb un màxim de 400 € per participant)
8. Entrega dels premis. El lliurament dels premis es realitzarà en finalitzar la rua, al Passeig de ses Fonts. Els guardonats hauran de recollir el premi disfressats en aquest mateix acte d'entrega.
9. Normes dels participants.
Es prohibeix dur animals.
Es prohibeix fer servir petards, focs artificials i fer foc de qualsevol tipus.
Es prohibeix el consum d'alcohol. Si l'organització detecta el consum d'alcohol entre algun participant, aquest - i el seu grup, si fos el cas - quedaria desqualificat del concurs i no podria optar a cap premi.
La denominació del grup i el nombre assignat s'ha de col·locar en un lloc molt visible, perquè el jurat pugui identificar-lo fàcilment.
La persona responsable dels grups i comparses serà l'encarregada de coordinar la bona marxa del seu grup i de comunicar-se amb l'organització.
S'ha d'adjuntar una còpia del permís de circulació i de l'assegurança en vigor del vehicle, i una còpia del permís de conduir del conductor. Tots els vehicles participants han de portar un extintor reglamentari. Els vehicles no poden superar els 12 metres de longitud, els 2,5 metres d'amplada i els 4 metres d'alçada. Els remolcs o plataformes remolcades per tractor o un altre vehicle no poden excedir dels 7 metres de longitud, els 2,5 metres d'amplada i els 4 metres d'alçada.
Es prega a tots els participants la màxima puntualitat i col·laboració amb l'organització, per al bon transcurs i l'èxit de la desfilada.
D'acord amb la Llei 39/2015, d' 1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, per mitjà del present edicte es publiquen les bases referides.
Sant Antoni de Portmany, 18 de febrer de 2019.
L'alcalde, José Tur Torres