Secció I. Disposicions generals
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 1418
Resolució de la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, per la qual es modifica el Reglament intern de funcions de l'IMAS, aprovat el 28 de maig de 2010 (Text refós, BOIB núm. 56, de 24 d'abril de 2014)
Antecedents de fet
I. En data 28 de maig de 2010, el president de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant IMAS), va aprovar el Reglament intern pel qual s'atribueixen funcions als llocs de feina adscrits a l'IMAS (BOIB núm. 82, Ext. de 2 de setembre de 2010).
En data 19 de maig de 2011, el president de l'IMAS, va modificar el Reglament intern de 28 de maig de 2010 pel qual s'atribueixen funcions als llocs de feina i es va publicar el 30 de juny de 2011 un text refós. (BOIB núm. 99, de 30 de juny de 2011).
En data 24 de març de 2014, el president de l'IMAS, va modificar el Reglament intern de 28 de maig de 2010 i es va publicar el 24 d'abril de 2014 un altre text refós. (BOIB núm. 56, de 24 d'abril de 2014).
II. Posteriorment es va modificar el Reglament intern de 28 de maig de 2010, mitjançant les Resolucions de la presidència de l'IMAS, de dia 6 de setembre de 2017, de 4 de desembre de 2017 i de 22 de novembre de 2018, aquesta última publicada al BOIB núm. 12, de 26 de gener de 2019.
III. A proposta del cap del Servei de Menors i Família, amb el vist i plau de la vicepresidenta segona de l'IMAS de 5 de novembre de 2018, van sol·licitar la modificació de les funcions del lloc de feina codi F00730007 denominat director/a gerent adscrit a la Secció d'Acolliments Residencials de la Direcció Insular de Menors i Família.
IV. L'informe del director gerent de l'IMAS, de dia 28 de gener de 2019, informa favorablement a la modificació d'aquestes funcions.
V . El secretari en funcions de la Mesa Sectorial de Negociació de l'IMAS certifica el dia 1 de febrer de 2019, que a la sessió de la Mesa Sectorial de Negociació de l'IMAS celebrada el dia 31 de gener de 2019, es va negociar i aprovar aquesta modificació.
Fonaments de dret
1. L'article 189.3 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears disposa que el personal al servei de les entitats locals de les Illes Balears depèn, orgànicament, del president o la presidenta de la corporació, que n'exerceix el comandament i, funcionament, del o de la responsable últims de la unitat administrativa a la que s'integra el lloc de feina que ocupa.
2. L'article 34 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, estableix que les ordres de funcions són l'instrument tècnic d'ordenació mitjançant el qual l'administració assigna les funcions als llocs de feina i que les ordres de funcions es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. L'article 15.3 paràgraf 3 del Text Consolidat dels Estatuts de l'IMAS, aprovat en data 13 d'octubre de 2016 (BOIB núm. 40, de 5 de novembre de 2016), on es regula el règim jurídic del personal, disposa que la presidència determina les funcions dels llocs de feina adscrits a l'IMAS, les quals s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4. L' article 1.4 de la Instrucció 1/2010 de la presidència de l'IMAS, que regula l'establiment dels criteris per a l'elaboració de les propostes d'atribució de funcions als llocs de feina adscrits a les distintes àrees de l'IMAS, estableix que a l'empara de la potestat d'autoorganització correspon a la presidència determinar discrecionalment les funcions que corresponen als llocs de feina integrats dins la seva estructura orgànica, tot respectant el contingut essencial de les funcions de la subescala, classe i especialitat i els criteris establerts en aquesta instrucció.
5. L'article 9.4 de la Instrucció 1/2010 de la presidència de l'IMAS, determina que una vegada fermes les propostes es lliuraran als representants sindicals en el si de la Mesa Sectorial de Negociació de l'IMAS.
Resolució
Primer. Modificar el Reglament intern pel qual s'atribueixen funcions als llocs de feina adscrits a l'IMAS, aprovat el 28 de maig de 2010 (BOIB núm. 82 Ext., de 02/09/2010) i posteriors textos refosos (BOIB núm. 99, de 30/06/2011) i (BOIB núm. 56, de 24 d'abril de 2014), negociada la modificació a la Mesa Sectorial de Negociació de l'IMAS de 31 de gener de 2019, en el sentit que consta a l'annex d'aquesta Resolució, el qual s'adjunta.
Segon. Aquesta Resolució tindrà efectes a partir del dia següent de la publicació d'aquesta modificació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se notificat (o publicat), d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions públiques, i l'article 27.1 del Text consolidat dels Estatuts de l'IMAS, aprovat el 13 d'octubre de 2016 (BOIB núm. 140, de 5-11-2016).
Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les administracions públiques.
Palma, 12 de febrer de 2019
La presidenta
Margalida Puigserver Servera
Annex: Modificar les funcions del lloc de feina següent:
ORGANISME: IMAS/VICEPRESIDÈNCIA 2/DIRECCIÓ INSULAR DE MENORS I FAMÍLIA(IMF)
Centre directiu: SECCIÓ D'ACOLLIMENTS RESIDENCIALS(IMF008)
Unitat administrativa: SECCIÓ D'ACOLLIMENTS RESIDENCIALS(IMF0080001)
Nom del lloc: DIRECTOR/A GERENT
Codi del lloc: F00730007 (RLLT)
CONTINGUT FUNCIONAL DEL LLOC DE FEINA
ON DIU:
a) Vetllar pel compliment de la legislació vigent i de les normes contemplades en el reglament d’organització de centres.
b) Assumir la guarda legal dels/de les menors acollits/des.
c) Ostentar la representació del centre davant la comunitat i l’administració.
d) Dirigir l’administració del centre i gestionar el seu pressupost.
e) Gestionar els recursos humans i materials dels centres pel seu correcte funcionament.
f) Complir i fer complir les directrius dels manuals, protocols, reglaments i/o altres documents en matèria de protecció de menors generats i aprovats pel Servei de Menors.
g) Dirigir, organitzar i avaluar de manera contínua els recursos dels centres dependents, procurant la consecució de la seva missió i objectius de manera eficaç en ordre als principis de legalitat, agilitat administrativa i transparència.
h) Qualsevol altra que li pugui ser encomanada pels seus superiors jeràrquics en relació a les anteriors.
HA DE DIR:
a) Vetllar pel compliment de la legislació vigent i de les normes contemplades en el reglament d'organització dels Serveis d'Acolliments residencials tant propis com a concertats.
b) Assumir la guarda legal dels/de les menors acollits/des dels Serveis d'Acolliments Residencials propis i concertats.
c) Ostentar la representació del centre davant la comunitat i l'administració per delegació de la unitat administrativa competent.
d) Dirigir I'administració del centre i gestionar el seu pressupost al cas del Servei d'Acolliments Residencials propis.
e) Gestionar els Recursos humans i materials dels centres pel seu correcte funcionament de Servei d'Acolliments Residencials propis, d'acord amb les instruccions i directrius del Departament de Recursos Humans.
f) Complir i fer complir les directrius dels manuals, protocols, reglaments/o altres documents en matèria de protecció de menors generats i aprovats pel Servei de Menors i Família tant als Serveis d'Acolliments Residencials, tant propis com a concertats.
g) Dirigir, organitzar i avaluar de manera contínua els recursos dels Serveis d'Acolliments Residencials propis, i supervisar i avaluar els serveis concertats, procurant la consecució de la seva missió i objectius de manera eficaç en ordre als principis de legalitat, agilitat administrativa i transparència.
h) Qualsevol altra que li pugui ser encomanada pels seus superiors jeràrquics en relació a les anteriors.