Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 1397
Acord del Consell de Govern de 15 de febrer de 2019 pel qual es ratifica l’Acord de la Junta Rectora del Consorci de Gestió Sociosanitària d’Eivissa sobre la liquidació i la dissolució del Consorci
Mitjançant un conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Afers Socials, Promoció i Immigració i el Consell Insular d’Eivissa, signat l’11 de gener de 2008, es formalitzà el Consorci de Gestió Sociosanitària d’Eivissa. Aquest conveni va ser prèviament aprovat pel Consell de Govern, en la sessió de 14 de desembre de 2007 (BOIB núm. 186, de 15 de desembre), i pel Ple del Consell Insular d’Eivissa, en la sessió de 29 de novembre de 2007 (BOIB núm. 184, d’11 de desembre de 2007, i aprovació definitiva en el BOIB núm. 5, de 10 de gener de 2008). Aquests acords previs autoritzaven la signatura del conveni esmentat i alhora aprovaven els Estatuts del Consorci.
L‘article 1.2 dels Estatus del Consorci (BOIB núm. 194, de 27 de desembre de 2007, en relació amb el BOIB núm. 186, de 15 de desembre de 2007) estableix que el Consorci està integrat pels membres següents: el Consell Insular d’Eivissa i la Conselleria d’Afers Socials, Promoció i Immigració del Govern de les Illes Balears (actualment, Conselleria de Serveis Socials i Cooperació).
Aquest Consorci es configura com un ens públic de caràcter associatiu, voluntari, sense ànim de lucre, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d’actuar, independent dels membres que l’integren, de naturalesa institucional i d’àmbit insular, amb la finalitat de gestionar les infraestructures sociosanitàries i assistencials i els serveis de l’illa d’Eivissa. L’objecte és l’actuació en matèria d’assistència i serveis sociosanitaris i serveis socials, en les àrees d’atenció a la gent gran, a les persones amb manca d’autonomia personal, amb problemes familiars o d’exclusió social, als toxicòmans i als malalts mentals, i també la realització d’actuacions de prevenció, protecció i promoció social i de la salut i d’atenció sanitària i sociosanitària.
En la sessió de 23 de maig de 2013, la Junta Rectora del Consorci va acordar, per motius econòmics i d’eficàcia i racionalització del sector públic instrumental, iniciar el procés de dissolució d’aquest ens i l’inici dels tràmits necessaris per a la liquidació corresponent.
Els articles 24 i 25 dels Estatuts del Consorci estableixen la regulació de la dissolució i la liquidació de béns del Consorci. L’article 24 disposa que el Consorci es dissol, entre altres motius, per acord de la Junta Rectora, adoptat amb les formalitats i en els termes que estableix l’article 9, que requereix la ratificació de les entitats que siguin membres del Consorci amb dret a vot en la Junta Rectora, de conformitat amb les normes corresponents.
A més, l’article 25 estableix que l’acord de dissolució a què es refereix l’article anterior ha de determinar com s’han de liquidar els béns que pertanyen al Consorci i a la reversió de les obres i les instal·lacions existents, segons les directrius següents:
a) La Junta Rectora ha de designar una comissió liquidadora constituïda per tres perits de solvència professional reconeguda no vinculats al Consorci, els quals han d’elevar a la Junta una proposta sobre el procediment per a la formalització de la dissolució.
b) En cap cas, el procés de dissolució i liquidació del Consorci no pot implicar la paralització, la suspensió o el no desenvolupament dels serveis i les activitats assistencials, docents i de recerca que porti a terme. Els ens que hagin encarregat la gestió de serveis públics al Consorci poden, pel que fa als serveis i a les activitats assistencials, adoptar les mesures que considerin adequades per garantir-ne la continuïtat.
c) La constitució de la comissió liquidadora no comporta cap alteració en el funcionament dels òrgans de govern fins que es faci efectiva la liquidació.
d) En qualsevol supòsit de dissolució, els béns i els drets cedits o adscrits al Consorci per les entitats consorciades reverteixen en l’entitat que els va aportar.
Una vegada conclosa la fase de liquidació del patrimoni del Consorci, l’inici de la qual s’acordà el 18 de desembre de 2014, la Junta Rectora ha acordat la dissolució del Consorci en data 13 de febrer de 2019. Aquest Acord, de conformitat amb l’article 24.1 dels Estatuts, requereix la ratificació dels membres consorciats.
D’altra banda, l’article 59 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de les Illes Balears, estableix que la creació, la modificació i l’extinció dels consorcis requereixen l’acord previ del Consell de Govern. L’acord s’ha d’adoptar a proposta de la conselleria afectada, amb l’informe preceptiu de la conselleria competent en matèria d’hisenda i pressuposts i també, en el cas d’extinció de l’ens, de la conselleria competent en matèria de funció pública, i ha d’autoritzar la persona titular de la conselleria sectorial a la qual s’adscrigui l’ens perquè subscrigui el conveni de col·laboració corresponent.
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera de Serveis Socials i Cooperació, en la sessió de 15 de febrer de 2019, adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:
Primer. Ratificar l’Acord de la Junta Rectora de 13 de febrer de 2019 sobre la liquidació i l’extinció del Consorci de Gestió Sociosanitària d’Eivissa.
Segon. Notificar aquest Acord a les parts consorciades.
Tercer. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Eivissa, 15 de febrer de 2019
La secretària del Consell de Govern
Pilar Costa i Serra