Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DES CASTELL

Núm. 1346
Convocatòria i bases reguladores del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball d'Oficials de jardineria a l'Ajuntament des Castell

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se aprovat, per Junta de Govern Local, amb data 08 de febrer de 2019, les Bases que han de regir la convocatòria de constitució d'una borsa d'aspirants per proveir vacants d’Oficials de jardineria a l’Ajuntament des Castell; es publiquen les mateixes a continuació, als efectes oportuns.

 

Es Castell, 08 de febrer de 2019

L'Alcalde

José Luis Camps Pons

 

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONSTITUCIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL D’OFICIALS DE JARDINERIA PER PROVEIR CONTRACTES TEMPORALS A L’AJUNTAMENT DES CASTELL, MITJANÇANT CONCURS OPOSICIÓ.

PRIMERA.- OBJECTE.

La present convocatòria té per objecte la constitució d’una borsa de treball d’Oficials de jardineria, personal laboral, equivalent al grup C2 nivell 12, per proveir contractes temporals a l’Ajuntament des Castell, mitjançant el procediment selectiu de concurs-oposició.

L'anunci de la convocatòria es publicarà al BOIB, a la pàgina web de l’Ajuntament (www.aj-escastell.org)i al Tauler d’anuncis de la Corporació.

SEGONA.- REQUISITS DELS ASPIRANTS.

Per prendre-hi part, els aspirants hauran de reunir en la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna de les previstes a l’article 57 del text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, que permeti l’accés a l’ocupació pública. En el supòsit que les persones aspirants no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, han d’acreditar-ne el coneixement mitjançant l’aportació del diploma d’espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d’octubre, pel qual es regulen «els diplomes d’espanyol com a llengua estrangera (DELE)» expedit per les entitats previstes o mitjançant l’acreditació que estan en possessió d’una titulació acadèmica espanyola expedida per l’òrgan oficial competent al territori espanyol, o bé mitjançant la superació d’una prova específica que acrediti que tenen el nivell adequat de comprensió i d’expressió oral i escrita en aquesta llengua.

b) Haver complert 16 anys d’edat i no excedir de l’edat màxima de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol de Graduat Escolar, graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO), Formació Professional de primer grau o equivalent o superior.

En cas d’invocar un títol equivalent a l’exigit, correspon a l’aspirant la seva acreditació mitjançant norma legal o certificació expedida pel Ministeri d’Educació.

En cas de titulacions obtingudes a l’estranger, han de venir acompanyades de l’ordre ministerial de reconeixement del títol expedit, de conformitat amb la normativa reguladora de l’homologació i consolidació dels títols i estudis estrangers.

d) No tenir cap malaltia ni defecte físic que impossibilitin l’exercici normal de la funció.

e) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari, en el cas que haguessin estat separades o inhabilitades. En el cas de nacionals d’un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.

f) Acreditar el coneixement de la llengua catalana en el nivell B2, de conformitat amb el Decret 11/2017, de 24 de març, d’exigència dels coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d’accés a la funció pública per ocupar llocs de treball de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Els aspirants que no acreditin documentalment els coneixements corresponents de llengua catalana del nivell B2 han de sol·licitar a la seva instància la realització d’una prova específica per acreditar-ho, que serà realitzada amb caràcter previ a l’inici del concurs-oposició, el resultat de la qual es qualificarà com Apte o No Apte. Els criteris de correcció de l’esmentada prova s’ajustaran als criteris vigents per als distints nivells de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) o els declarats equivalents per l’autoritat en matèria de política lingüística.

g) Estar en possessió del permís de conduir de la classe B.

h) Estar en possessió del permís oficial per a manipular productes tòxics (plaguicides i pesticides).

Aquests requisits s’han de tenir el dia de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds.

TERCERA.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les sol·licituds per prendre part al concurs-oposició s’adreçaran a l'Alcalde i es presentaran, mitjançant instància que consta a l’Annex II, a les dependències municipals en hores d’oficina de dilluns a divendres (de 8.30h a 14.30h), o en la forma establerta en l’article 24 de la Llei 40/2015 d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, durant el termini de 7 dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de l’anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

A les instàncies, els aspirants hauran de fer constar que accepten aquestes Bases i que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la seva Base segona, referides sempre a la data de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds.

Les instàncies hauran d’anar acompanyades dels següents documents, originals o validats correctament per l’Ajuntament:

1. DNI

2. Currículum acadèmic i professional.

3. Certificació acreditativa de la titulació exigida.

4. Documents acreditatius del mèrits que s’al·leguin per a ser valorats pel Tribunal. Els mèrits insuficientment acreditats no es valoraran.

5. Acreditació del nivell de català.

6. Acreditació del coneixement de castellà, si escau.

QUARTA.- ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

Finalitzat el termini de presentació d’instàncies, l'Alcalde dictarà resolució, en el termini màxim de 5 dies hàbils, en la qual es declararà aprovada la llista provisional d’admesos i exclosos. En el mateix acord s’establirà la composició del tribunal, el lloc, la data i l’hora de començament dels exercicis i l’ordre d’actuació dels aspirants.

L’esmentada Resolució es publicarà en el Tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament (www.aj-escastell.org), amb els llistats complerts d’aspirants amb detall de les causes d’exclusió si és el cas. Aquesta publicació substitueix la notificació personal.

Els errors de fet podran corregir-se en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.

S’obrirà un termini de 3 dies hàbils, des de la publicació de la Resolució, perquè els aspirants que hagin estat declarats exclosos o no figurin en el llistat provisional puguin presentar al·legacions o reclamacions. Qui no presenti al·legacions dins del termini assenyalat, justificant el seu dret d’estar-hi admès/esa, s’exclourà definitivament del procés.

Les al·legacions o reclamacions contra l’exclusió o omissió seran resoltes per l’Alcaldia en el termini màxim de 5 dies hàbils a partir de la finalització del termini de presentació, mitjançant nova Resolució, que, a més, aprovarà el llistat definitiu d’aspirants. Dita Resolució es publicarà al Tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament.

CINQUENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR.

El Tribunal Avaluador estarà constituït per un president o presidenta i dos vocals.

En la sessió constitutiva els membres de l’òrgan de selecció han de designar un secretari d’entre les persones que són vocals.

Tots els membres del Tribunal hauran de comptar amb titulació igual o superior a l’exigida per l’accés a la plaça convocada.

Així mateix, en la mesura de les possibilitats, s'estarà al que regula la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament, ni sense el seu president o presidenta, ni sense el seu secretari o secretària, i les seves decisions es prendran per majoria.

L'alcalde des Castell nomenarà els membres del Tribunal i els seus suplents. El tribunal tindrà la consideració d'òrgan dependent de la seva autoritat.

La designació nominal dels membres, que inclourà la dels seus respectius suplents, es farà per Decret d'Alcaldia, es publicarà a la pàgina web (www.aj-escastell.org) , i s'exposarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

El Tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors o especialistes per a totes o alguna de les proves.

Al Tribunal podran assistir, amb veu però sense vot, un membre dels delegats de Personal, funcionari o laboral segons el cas, de l’Ajuntament, en qualitat d’observador.

Els membres del Tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les causes previstes a l'article 23 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a la plaça que es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.

Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, d'acord amb el que preveu l'article 24 de la mateixa Llei 39/2015, del procediment administratiu comú.

SISENA. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ.

El procés selectiu s’iniciarà després de la publicació del llistat definitiu d’admesos i exclosos.

El Tribunal proposarà a l’autoritat convocant l’exclusió d’aquells aspirants que alterin el bon ordre del procés selectiu o adoptin conductes que pretenguin falsejar el resultat de les proves o valoracions.

Perdran el dret a participar en el procés els aspirants que no compareguin el dia i hora assenyalats, llevat dels casos de força major que, dins el termini de les vint-i-quatre hores següents, es justifiquin degudament, qüestió aquesta que serà valorada pel Tribunal.

Un cop iniciat el procés selectiu, els anuncis que correspongui s’exposaran al Tauler d’anuncis i a la pàgina web municipal, on també s’indicarà la data, lloc i hora de la realització dels successius exercicis, i, després de cada prova, la relació de puntuacions atorgades als aspirants.

En tot cas, si resulta pertinent, i així ho decideixi el Tribunal, les diferents proves i fases del procediment podran desenvolupar-se dins del mateix dia, fent-ho saber als aspirants que concorrin a la primera prova i respectant períodes de descans adients entre els diferents exercicis.

El procés selectiu serà el de concurs–oposició i constarà de tres fases diferenciades: en primer lloc la fase prèvia, únicament obligatòria per als aspirants que no presentin la titulació de les llengües requerides a la base segona; en segon lloc la fase d’oposició, i, un cop finalitzades les proves i la seva qualificació, es desenvoluparà la fase de concurs.

1) FASE PRÈVIA.

Amb caràcter previ a l'inici dels exercicis del procés selectiu, aquelles persones aspirants que no hagin demostrat estar en possessió dels certificats o títols acreditatius del coneixement de la llengua catalana (B2) o castellana hauran de realitzar una prova de nivell.

Aquesta prova tindrà caràcter obligatori. I el seu resultat serà d'Apte o No Apte. La qualificació de No Apte, o la no compareixença de l'aspirant, donarà lloc a l'exclusió del procés selectiu.

Els resultats obtinguts únicament seran vàlids en l'àmbit d’aquesta convocatòria, i no generen cap dret respecte d'altres procediments selectius.

Per a la realització i avaluació de les proves de llengües es comptarà amb els serveis d'un tècnic assessor, que portarà a terme les proves necessàries per determinar l'aptitud o la no aptitud dels candidats.

El tribunal examinarà l’acreditació dels documents exigits amb les sol·licituds.

2) FASE D’OPOSICIÓ.

Primer exercici:

Resoldre, en el termini màxim d’una hora, un qüestionari de preguntes curtes, tipus test, que versaran sobre els temes compresos a l’annex 1 d’aquestes Bases.

La puntuació màxima d’aquest exercici serà de 10 punts.

Aquest exercici serà obligatori, i eliminatori per a l’aspirant que no obtingui una puntuació de 5 punts.

Segon exercici:

Consistirà en resoldre un supòsit pràctic plantejat pel Tribunal sobre algun dels temes del temari, disposaran d’una hora per executar-lo.

La puntuació màxima d’aquest exercici serà de 10 punts.

Aquest exercici serà obligatori, i eliminatori per a l’aspirant que no obtingui una puntuació de 5 punts.

Només hi ha una convocatòria per l'exercici. Els aspirants que no compareguin a la crida del Tribunal qualificador per al desenvolupament de l'exercici o prova a realitzar al lloc, data i hora que s’assenyali hauran de ser exclosos, excepte en els casos degudament justificats i discrecionalment apreciats pel Tribunal qualificador i sempre i quan no es perjudiqui la igualtat entre els aspirants.

2) FASE DE CONCURS.

Els mèrits que el tribunal valorarà en la fase de concurs, seran els següents, sempre i quan hagin estat prèviament acreditats en el termini i condicions establerts a les bases:

a) Experiència professional:

Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol administració pública de la mateixa categoria que es convoca: 0,20 punts/mes, fins a un màxim de 5 punts.

Experiència professional amb relació laboral en treballs realitzats en empresa pública societària, privada i en règim d’autònoms de la categoria igual que la plaça convocada, amb la mateixa classificació professional: 0,10 punts/mes, fins a un màxim de 4 punts.

Els serveis prestats s’acreditaran mitjançant certificació de la Administració

corresponent, i en cas d’Entitat Privada mitjançant el certificat de vida laboral emès per la Tresoreria general de la Seguretat Social juntament amb els contractes de treball corresponents. Només es puntuaran els mesos efectius complets.

b) Formació:

b.1) Cursos de formació i perfeccionament específics relacionats amb el lloc de treball a criteri del Tribunal, realitzats a centres oficials sempre i quan es presenti el corresponent diploma o certificat d’aprofitament o assistència.

- De 10 a 20 hores 0,10 punts.

- De 21 a 30 hores 0,20 punts.

- Més de 30 hores 0,30 punts.

La puntuació màxima de l’apartat b.1) serà de 2,5 punts

b.2) Per a títols de grau, postgrau, doctorats, o màsters: 0,50 punts per cada curs.

No es valoraran els títols acadèmics que s’han utilitzat per obtenir una titulació acadèmica superior o s’hagin presentat com a requisit.

La puntuació màxima de l’apartat b.2) serà de 3 punts.

c) Coneixements de llengua catalana:

Coneixements de llengua catalana degudament acreditats mitjançant certificació expedits per l’EBAP, per l’òrgan competent en matèria de política lingüística o expedit per l’organisme oficial habilitat:

Nivell C1 o equivalent 0,75 punts

Nivell C2 o equivalent 1,25 punts

Nivell LA o equivalent 0,25 punts

Es valorarà únicament el certificat que correspongui al nivell més alt aportat, a excepció del certificat corresponent a llenguatge administratiu en què la puntuació s’acumularà al certificat més alt.

La puntuació màxima d’aquest apartat no podrà ser superior a 1,5 punts.

d) Coneixements de llengües estrangeres:

Coneixements de llengües estrangeres degudament acreditats mitjançant certificació expedits per escoles oficials d'idiomes o equivalents:

· Nivell A1, 0,25 punts.

· Nivell A2, 0,50 punts.

· Nivell B1, 1 punt.

· Nivell B2, 1,5 punts.

· Nivell C1, 2 punts.

· Nivell C2, 2,5 punts.

Únicament es valorarà el certificat del nivell superior presentat de cada llengua.

La puntuació màxima d’aquest apartat no podrà ser superior a 2'5 punts.

e) Entrevista personal:

El tribunal de selecció mantindrà una entrevista amb els aspirants que hagin superat la Fase d’oposició per valorar l’adequació d’aquests a les condicions específiques de la plaça d’Oficial de jardineria.

La puntuació màxima d’aquest apartat no podrà ser superior a 1 punt.

Tots els mèrits s’hauran d’acreditar amb l’aportació dels corresponents diplomes o certificats. Si es tracta de períodes de temps determinats han de venir expressats el dia inicial i final de cada període, i si es tracta de cursos han de venir expressades les hores de durada de cada un d’ells.

SETENA.- RELACIÓ D’APROVATS.

Realitzades les corresponents proves selectives, el Tribunal farà públic en el Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament el nom de les persones que hagin superat les proves per estricte ordre de puntuació. El Tribunal elevarà la proposta de constitució d’una borsa de treball a la Presidència de la Corporació amb l’objectiu de procedir als nomenaments que siguin convenients per cobrir vacants i necessitats urgents de contractació.

VUITENA.- FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL.

Els aspirants que hagin obtingut la puntuació mínima per superar el procés selectiu, podran ser cridats per l’Ajuntament d’acord amb l’ordre de qualificació, per a la seva contractació en règim temporal o nomenament interí per a llocs de treball d’oficial de jardineria, a comptar des de la data de finalització del procés selectiu i fins una nova convocatòria de Borsa de treball (vigència de la borsa 5 anys). L’Ajuntament podrà no efectuar la corresponent crida quan es tracti de contractacions o nomenaments pels que calgui una selecció o requisits personals diferents dels establerts en aquesta Convocatòria.

L’oferiment de llocs de treball vacants o substitucions es faran, en funció de les necessitats que es vagin produint, d’acord amb el número d’ordre assignat.

Els integrants de la borsa de treball hauran de vetllar per l’actualització permanent del correu electrònic o telèfon de contacte davant l’Ajuntament des Castell, mitjançant instància de modificació de dades personals que hauran de presentar en el Registre d’Entrades d’aquesta Corporació.

Si la persona integrant de la borsa de treball rebutja la proposta de nomenament temporal perdrà la seva posició dins l’ordre de prelació i passarà a ocupar l’últim lloc de la mateixa.

No obstant això, aquest sistema de penalització no s’aplicarà als integrants de la borsa de treball que acreditin que no poden acceptar la proposta de nomenament per trobar-se en aquell moment en alguna de les situacions següents:

a. Situació de baixa per maternitat o paternitat o d’incapacitat temporal reconeguda per la Seguretat Social.

b. Gaudir d’un permís per adopció o acolliment, segons l’establert en el Text Refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre.

c. Tenir cura de fills menors de tres anys, o de familiars fins al segon grau de consanguinitat o afinitat que no es puguin valer per ells mateixos.

d. Tenir un nomenament interí vigent amb l’Ajuntament des Castell.

NOVENA. INCIDÈNCIES.

El Tribunal Avaluador queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre dubtes i incidències que es plantegin, i prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les bases.

Abans de la constitució del Tribunal Avaluador, s'atribueix al Batlle-President de l’Ajuntament des Castell la facultat d'aprovar i interpretar aquestes bases i resoldre les incidències i els recursos que poguessin donar-se.

Si els dies de finalització de terminis o d’actuació en els exercicis recauen en festiu o dissabte, es passaran al següent dia hàbil.

DESENA.- IMPUGNACIÓ.

Les presents bases i tots els actes administratius que se'n derivin d'aquestes i de les actuacions del Tribunal Qualificador, podran ser impugnats conforme al que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

ANNEX I

 TEMARI

Tema 1.- Principals plagues y malalties al jardí. Mètodes de lluita.

Tema 2.- Sistemes de rec: tipus i característiques.

Tema 3.- La gespa. Espècies utilitzades en jardineria, plantació i/o sembra, tasques de manteniment.

Tema 4.- Plantació, arbres, arbustos i tanques. Plantació de vivaces i plantes de temporada.

Tema 5.- Poda d’arbres i arbustos. Trasplantament d’arbres i arbustos.

Tema 6.- Maquinaria utilitzada en jardineria: motors i tipus de maquinària.

Tema 7.- Ús i cura de la maquinària i eines.

Tema 8.- Seguretat i higiene: uniformitat, elements d’higiene, elements de seguretat a l’ús de la maquinària

 

ANNEX II

SOL·LICITUD PER A PARTICIPAR A LES PROVES DE SELECCIÓ PER A LA CONSTITUCIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL PER A CONTRACTACIONS TEMPORALS D’OFICIALS DE JARDINERIA.

Nom i llinatges                                                                                              DNI

Actua (en nom propi / en representació de)

Adreça a efectes de notificacions

Núm.                 Pis                Porta                  Població                                                             CP

Telèfon                                                      Mòbil                                                       e-mail

E X P Ò S : 

1.- Que accepto les bases de la convocatòria i reuneixo les condicions exigides a les mateixes

2.- Que don el meu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per a prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent, i especialment, la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades.

3.- Que adjunt, a la present sol·licitud, els documents exigits a les bases d’aquesta convocatòria.

Per tot això,

D E M A N :

· Ser admès/a a la convocatòria d’aquesta sol·licitud.

· Realitzar prova de català.

· Realitzar prova de castellà

Es Castell, _______ de _____________________ de __________

(signatura)