Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE SERVEIS SOCIALS I COOPERACIÓ
Núm. 1310
Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació per la qual se sotmet al tràmit d’informació pública el projecte de Decret de principis generals pel qual s'estableixen els criteris d'autorització i d'acreditació dels Serveis d’Atenció Social per altres situacions de necessitat: Servei d’Atenció Social a persones implicades en un procediment judicial i Servei d’Orientació i Assessorament per a persones immigrants extracomunitàries
Fets
1. Des de dia 26 d'abril de 2018 fins dia 17 de maig de 2018, s’ha substanciat una consulta pública prèvia, a través de la pàgina de Participació Ciutadana, sobre la proposta d'elaboració del projecte de decret de referència.
2. En data 31 de gener de 2019, el director general de Planificació i Serveis Socials va emetre la Memòria per la qual es justifica l’oportunitat i l’adequació de la regulació del projecte de Decret de principis generals pel qual s'estableixen els criteris d'autorització i d'acreditació dels Serveis d’Atenció Social per altres situacions de necessitat: Servei d’Atenció Social a persones implicades en un procediment judicial i Servei d’Orientació i Assessorament per a persones immigrants extracomunitàries.
3. En data 4 de febrer de 2019, la consellera de Serveis Socials i Cooperació va dictar la resolució mitjançant la qual s’inicia el procediment d’elaboració del projecte de decret de referència.
Fonaments de dret
La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, a l'article 58 estableix que els projectes de reglament s’han de sotmetre als tràmits següents:
a) Consulta de les conselleries de l’administració autonòmica, per mitjà de les secretaries generals, quan resulti convenient a criteri de l’òrgan responsable de la tramitació del procediment.
b) Audiència dels interessats, directament o per mitjà de les entitats que els agrupin o els representin reconegudes per llei.
c) Consulta dels consells insulars quan la iniciativa els afecti.
d) Consulta dels ajuntaments, directament o per mitjà de les organitzacions representatives d’aquestes entitats o dels òrgans de participació dels quals formin part, quan la iniciativa els afecti.
e) Informació pública, quan resulti preceptiva o sigui convenient a criteri de l’òrgan responsable de la tramitació. A aquest efecte, s’ha de publicar un anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears que indiqui el termini per fer suggeriments i el lloc web on es pot accedir al projecte normatiu.
També, s'estableix que el termini dels tràmits d’audiència i d’informació pública, que es poden impulsar de forma simultània, ha de ser adequat a la naturalesa de la disposició i, en tot cas, no inferior a deu dies.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Sotmetre a l’audiència de la ciutadania l’esborrany de projecte de Decret de principis generals pel qual s'estableixen els criteris d'autorització i d'acreditació dels Serveis d’Atenció Social per altres situacions de necessitat: Servei d’Atenció Social a persones implicades en un procediment judicial i Servei d’Orientació i Assessorament per a persones immigrants extracomunitàries; i posar-lo a disposició de les persones interessades a la Secretaria General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (pl. de la Drassana, 4, de Palma) i a la pàgina web de Participació Ciutadana (http://participaciociutadana.caib.es) del Govern de les Illes Balears.
2. Fixar el termini d’informació pública en deu dies hàbils des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les al·legacions s’han de presentar a la seu de la Secretaria General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (pl. de la Drassana, 4, de Palma) o a qualsevol dels llocs que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. Habilitar la possibilitat de presentar al·legacions al projecte per mitjans telemàtics, mitjançant l’apartat “Participació en l’elaboració normativa” de la pàgina web de Participació Ciutadana (http://participaciociutadana.caib.es) del Govern de les Illes Balears, dins del termini que s’estableix en l’apartat anterior, d’acord amb l’article 34.2 f de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Sempre que les al·legacions presentades mitjançant la web incloguin la identificació de la persona o l’entitat que les fa, s’inclouran en l’expedient d’elaboració normativa, tot i que no constin en el registre d’entrada electrònic de l’Administració de la Comunitat Autònoma. A aquest efecte, el funcionari o funcionària de l’òrgan competent de la tramitació del procediment normatiu que les rebi electrònicament ha d’emetre una diligència de les al·legacions presentades.
4. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 13 de febrer de 2019
La consellera de Serveis Socials i Cooperació
Fina Santiago Rodríguez