Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 1227
Publicació de les bases reguladores de la convocatòria de subvencions al foment de l'ocupació 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Bases reguladores de la convocatòria per a l’atorgament de subvencions en règim de concurrència competitiva de l' ajuntament d'Inca per al foment de l' ocupació per a l' any 2019.

En sessió ordinària de dia 31 de gener de 2019, l'Ajuntament en Ple ha aprovat les bases reguladores de la convocatòria de subvencions per al foment de l' ocupació per l' any 2019.

D'acord amb l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions per mitjà del següent edicte es publiquen les bases referides.

 

Inca, 8 de febrer de 2019

El batle president,

Virgilio Moreno Sarrió

 

BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA PER A L’ATORGAMENT DE SUBVENCIONS EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA DE L'AJUNTAMENT D'INCA PER AL FOMENT DE L'OCUPACIÓ PER A L'ANY 2019

1. Normativa Bases Reguladores

Les bases reguladores d’aquesta convocatòria es troben recollides en l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament d’Inca publicada en el BOIB núm. 66, de 26 de maig de 2016.

2. Finalitat, Objecte i Condicions

L’Ajuntament d’Inca amb la finalitat d’incentivar el foment de l’emprenedoria local, l'activitat econòmica i la millora de l'ocupació, així com la millora del petit comerç dins l’àmbit econòmic, crea les línies d’ajuts següents:

A) Línia 1: Emprenedoria i autoocupació.

Té com a objecte incentivar el foment de l’emprenedoria local, per part de les persones residents al municipi d’Inca o d’aquelles que, sense tenir el seu domicili en el terme municipal d’Inca, realitzin activitats en el terme o que d’elles en resultin beneficiàries o beneficiaris les ciutadanes o els ciutadans d’Inca. És condició que les persones sol·licitants es trobin en situació de desocupació abans de l’alta de l’activitat empresarial o professional i que han d’estar donades d’alta en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social (d’ara en endavant, RETA), o en el règim especial per compte propi que correspongui, o mutualitat del col·legi professional pertinent, per desenvolupar una activitat empresarial o professional.

B) Línia 2: Contractació de persones treballadores.

Té com a objecte la creació de nous llocs de treball i el foment de l’ocupació de persones en situació de desocupació, així com la millora d’ocupació, de persones treballadores que siguin residents al municipi d’Inca en el moment de la contractació, essent condició per obtenir la subvenció.

C) Línia 3: Millora de l’estètica exterior dels comerços del municipi d’Inca.

Té com a objecte el foment de la millora de l'estètica exterior dels locals comercials del terme municipal i té com a objectiu l'embelliment de comerços. Es donaran els ajuts amb la finalitat de contribuir a l'embelliment dels locals i oferir una oferta complementària de qualitat, també en estètica exterior. És condició que les persones sol·licitants siguin titulars de la llicència d’activitat del local comercial.

Els projectes i les despeses subvencionables objecte d’aquesta convocatòria, que es presentin amb la sol·licitud de subvenció, han d’anar adreçats i tenir com a beneficiàries i beneficiaris les persones empresàries i emprenedores que desenvolupin la seva activitat empresarial o professional principalment al municipi d’Inca.

Les activitats subvencionades s'han d'iniciar i desenvolupar dintre del període comprès entre el dia 1 de gener de 2019 i el dia 31 de desembre de 2019, ambdós inclosos.

Així mateix, també es subvencionarà a les persones beneficiàries de les subvencions concedides en la convocatòria de subvencions al foment de l’ocupació de 2018 que a 31 de desembre de 2018 no haguessin esgotat l’ import màxim subvencionable i que tinguin dret a aquesta subvenció pel temps restant.

3. Dotació pressupostària

Per a aquesta finalitat existeix crèdit adequat al Pressupost general de l’Ajuntament d’Inca de l’exercici 2019, a la partida pressupostària 430.48916, per un import de quaranta mil (40.000,00 €) euros, per atendre les subvencions d’aquesta convocatòria, distribuït entre les diferents línies d’ajuts, de la manera següent:

A) Línia 1: 10.000,00 €

B) Línia 2: 20.000,00 €

C) Línia 3: 10.000,00 €

Els imports assignats a cada una de les Línies d'ajuts aprovades podran ser objecte de redistribució, en funció de les necessitats reals de cada un d’ells, una vegada que hagi acabat el termini de sol·licituds, així com ampliats, en el cas que s'esgoti l 'import inicial aprovat i existeixi crèdit adequat i suficient per a això a altres partides, prèvia fiscalització i autorització de la despesa corresponent.

Individualment, per cada sol·licitud relativa a una persona beneficiària, en funció de la Línia, l’ import màxim de la subvenció serà igual o inferior a:

A) Línia 1: 700,00 €

B) Línia 2: 1.200,00 €

C) Línia 3: 700,00 € o 1.200,00 €

4. Persones beneficiàries

Podran ser persones beneficiàries d’aquestes subvencions:

· Les persones físiques i jurídiques beneficiàries d’una subvenció concedida en la convocatòria de subvencions al foment de l’ocupació de 2018 que a 31 de desembre de 2018 no haguessin esgotat l’ import màxim subvencionable i que tinguin dret a aquesta subvenció pel temps restant.

· Les persones físiques desocupades que s’incorporen al món laboral com a persones autònomes individuals o autònomes integrades en una societat civil, mercantil, cooperativa o comunitat de béns o qualsevol altre persona jurídica o associació amb la finalitat de portar a terme una activitat empresarial o laboral de forma estable, totes elles de nova creació, i que hagin causat alta inicial en el RETA, o règim especial equivalent, a partir de l’1 de gener de 2019.

· Les persones físiques desocupades que s’incorporin a una activitat econòmica existent, bé com a soci d’una societat civil, mercantil, cooperativa o comunitat de béns o qualsevol altre persona jurídica o associació amb la finalitat de portar a terme una activitat empresarial o laboral de forma estable, i que hagin causat alta inicial en el RETA, o règim especial equivalent, a partir de l’1 de gener de 2019.

· Les persones jurídiques privades que incorporin persones treballadores donades d’alta en el RETA, o règim especial equivalent, a partir de l’1 de gener de 2019.

· Les persones jurídiques privades de fins a deu (10) persones treballadores contractades i facturació anual inferior a dos milions (2.000.000 €) d’euros.

· Només seran persones beneficiàries d’aquesta convocatòria de subvencions les persones físiques i jurídiques que desenvolupin la seva activitat al municipi d’inca, que contractin personal laboral en situació de persona desocupada o de millora d’ocupació que sigui resident al municipi d’Inca amb anterioritat a la data d’inici de la relació laboral, que la contractació es faci en el període comprés des de l’1 de gener de 2019 fins el 31 de desembre de 2019, ambdós inclosos, i a més, no hagin tingut baixes de persones treballadores amb motiu d’acomiadament improcedent en els sis (6) mesos anteriors a la contractació de la nova persona treballador/a .Sempre i quant es signi un contracte mímin de 6 mesos i es mantengui la relació laboral durant aquest mig any .

S’entén per persones desocupades, aquelles que es troben en situació d’atur que constin inscrites a les Oficines del SOIB com a demandants d’ocupació no ocupades, o aquelles que puguin justificar aquesta circumstància amb un informe de vida laboral on consti que han estat en situació de desocupació en el moment anterior a l’alta en el RETA.

S’entén per personal laboral en situació de millora d’ocupació, aquelles persones que es troben contractades per a la realització d’una jornada laboral inferior al 100% i que, a més, es troben en situació d’atur inscrites a les Oficines del SOIB com a demandants d’ocupació no ocupades per la resta de la jornada laboral fins al 100%, o aquelles que puguin justificar aquesta circumstància amb un informe de vida laboral on consti aquesta situació amb anterioritat a la data d’alta del contracte o a la data de millora del contracte.

· Pel que fa a la subvenció relativa a la millora de l’estètica exterior del comerços, podran concórrer a aquesta convocatòria les persones físiques i, les jurídiques de fins a deu (10) persones treballadores contractades i facturació anual inferior a dos milions (2.000.000 €) d’euros, ja sigui en qualitat de propietaris o llogaters, que millorin l’estètica exterior mitjançant elements decoratius.

S’entén per elements que contribueixen a millorar l’estètica exterior, entre d’altres, l’adquisició de tendals, marquesines, paravents, suports publicitaris, rètols.

Totes les actuacions subvencionables han de complir el previst a la normativa local i en la resta que hi sigui d’aplicació.

En qualsevol cas no podran ser persones beneficiàries d'aquests ajuts:

1. Les persones autònomes col·laboradores que no estiguin integrades en alguna de les societat incloses en els requisits. S’hi consideren les persones que, sense ser titulars d’una activitat de naturalesa autònoma, col·laboren en l’activitat esmentada, encara que sigui de manera personal, habitual i directa.

2. Els treballadors i treballadores que hagin exercit la mateixa activitat o similar com a persones treballadores d’alta en el Règim Especial d’Autònoms de la Seguretat Social o per compte propi durant l’any anterior a la data de l’ inici de l’activitat per a la qual es sol·licita la subvenció.

3. Les Administracions Públiques, les Societats Públiques i les Entitats vinculades o dependents de qualsevol d’aquestes.

4. Les associacions, fundacions i demés entitats sense ànim de lucre que no tinguin la finalitat de portar a terme una activitat empresarial o laboral de forma estable.

5. Projectes empresarials que resultin incongruents o desenvolupin activitats no desitjades.

6. Empreses instrumentals.

7. Persones beneficiàries que hagin sol·licitat i/o rebut una subvenció de l’Ajuntament d’Inca pel mateix concepte i finalitat.

8. Persones sol·licitants que hagin estat sancionades o condemnades en els darrers tres (3) anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma.

5. Requisits de les persones beneficiàries

Són requisits de les persones beneficiàries, els següents:

· Les persones jurídiques privades sol·licitants han d’estar legalment constituïdes, gaudir de capacitat jurídica i d’obrar i estar inscrites en el Registre que els hi correspongui.

· Les persones jurídiques han d’acreditar una facturació anual inferior a 2.000.000€, demostrable, i un màxim de 10 persones empleades.

· En el cas de contractació de persones treballadores, no haver tingut baixes de persones treballadores amb motiu d’acomiadament improcedent en els sis (6) mesos anteriors a la data de contractació de la persona treballadora objecte de la subvenció. Requisit de signar un contracte mímin de 6 mesos i mantenir aquest treballador a l' empresa durant aquest mig any .

· Les persones sol·licitants han de desenvolupar una activitat econòmica i estar en possessió dels permisos exigibles relatius a l’activitat a expedir per l’Ajuntament d’Inca. En el cas d’un centre de treball en què sigui necessària i obligatòria la declaració responsable d’inici d’activitat o la llicència d’obertura, s’exigirà que estigui en vigor o haver iniciat els tràmits per a la seva obtenció en el moment en què s’aprovi la resolució de la concessió i com a màxim, en el termini de justificació. Així com, qualsevol altre document substitutiu que acrediti l’activitat en cas de no realitzar-la en un establiment permanent.

· No haver estat matriculades en l'impost d'activitats econòmiques, a la mateixa o similar activitat, en els darrers dotze mesos.

· Tenir delegació permanent i d’actuació o centre de treball al municipi d’Inca. També aquelles que, sense tenir el seu domicili en el terme municipal d’Inca, realitzin les seves activitats en el terme o, en resultin beneficiàries o beneficiaris de les mateixes les ciutadanes o els ciutadans d’Inca.

· No haver sol·licitat i/o rebut subvenció de l’Ajuntament d’Inca per al mateix concepte o finalitat.

· Haver justificat les subvencions concedides en exercicis anteriors.

· Estar al corrent del compliment de les seves obligacions amb l'Agència Tributària de l'Estat i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.

· Estar al corrent del compliment de les seves obligacions amb l’Ajuntament d’Inca i no trobar-se sotmeses en cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o en cap procediment sancionador incoat per aquest motiu.

· No incórrer en cap supòsit contemplat a l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

· Disposar dels permisos i autoritzacions que, si n’és el cas, siguin exigibles per la legislació vigent per a la realització de l’objecte de la subvenció. En el cas de persones beneficiàries de la Línia 3, a més, disposar dels permisos exigibles relatius a l’adequació i embelliment de l’estètica exterior dels locals comercials.

6. Naturalesa de la subvenció

Les subvencions d’aquesta convocatòria són de caràcter voluntari, excepcional i anul·lables. Són revocables i reintegrables en qualsevol moment per les causes previstes a la Llei o en aquestes bases. No generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

Així mateix, són compatibles amb altres ajuts, subvencions que pugui rebre la persona beneficiària per al mateix concepte, sempre que el total dels ajuts o subvencions rebudes no superi el cost del concepte subvencionat.

El fet de rebre una subvenció implica l’obligatorietat de dur a terme el concepte subvencionat. Per tal d’executar la totalitat del pressupost, la persona beneficiària ha de cercar altres fonts de finançament o bé aportar-hi fons propis, d’acord amb el que s’estableix al punt 14 (Justificació i pagament).

7. Sol·licitud i documentació

Les persones beneficiàries de les subvencions concedides en la convocatòria de subvencions al foment de l’ocupació de 2018 que a 31 de desembre de 2018 no haguessin esgotat l’ import màxim subvencionable i que tinguin dret a aquesta subvenció pel temps restant, no caldrà que presentin nova sol·licitud, ja que aquesta es tindrà per presentada, en temps i forma, pel temps i import restant fins assolir els límits de les bases de la convocatòria de 2018.

Les persones beneficiàries que compleixin els requisits que determinen aquestes bases o estiguin en condicions de complir-los en el termini de presentació de sol·licituds han de presentar, si escau, la documentació següent:

1. Sol·licitud de la subvenció. Es presentarà una sol·licitud per a cada Línia subvencionable, i dins la Línia 2, una sol·licitud per a cada una de les persones treballadores contractades (annex 1).

2. Fotocòpia del DNI de la persona signant de la sol·licitud, tant si actua com a persona física sol·licitant com si ho fa com a representant legal de la persona jurídica sol·licitant.

3. Si es tracta d’una persona jurídica, fotocòpia del document que acrediti la representativitat en què actua, estatuts de l’entitat, poders o qualsevol altre document de valor probatori equivalent mitjançant el qual es pugui comprovar el requisit d’estar capacitada, tant la societat com els seus representants, i que està legalment constituïda i registrada. A més, fotocòpia del CIF de la persona jurídica sol·licitant si no s’acredita mitjançant l’escriptura de constitució de la societat.

4. Fotocòpia o document que acrediti la titularitat, de la persona física o jurídica sol·licitant, del compte corrent o de la llibreta d’estalvi de l’entitat financera objecte d’abonament de la concessió de la subvenció o declaració responsable d’autenticitat de les dades bancàries (annex 2).

5. Declaració responsable del compliment dels requisits, relacionats, establerts en les Bases Reguladores de la Convocatòria de Subvencions per al Foment de l'Ocupació a realitzar per l'Àrea de Promoció Econòmica i Mercats de l'Ajuntament d'Inca per a l'any 2019 amb la indicació dels que es compleixen (annex 3).

6. Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari assenyalades en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (annex 3).

7. Breu explicació de les actuacions, activitats o despeses per a les quals es sol·licita la subvenció, amb la indicació, entre d’altres, de les dades de la persona sol·licitant, breu descripció de l’activitat relacionada amb l´objecte de la subvenció, data d’inici i lloc on radica el centre de treball, previsió de creixement, altres aspectes de l’activitat a destacar, recursos humans, fent constar, en cas de persones treballadores contractades, els tipus de contractes i nombre de persones, i, una petita avaluació de l’activitat.

8. Previsió o relació de despeses subvencionables i d’ingressos (annex 4).

9. Declaració responsable amb la indicació dels criteris de valoració. No es valoraran els mèrits que no es presentin a la fase de justificació (annex 3).

10. Declaració responsable de la persona física beneficiària o del representant de la persona jurídica beneficiària en la qual es manifesten els imports dels ajuts econòmics sol·licitats per a la mateixa finalitat tant a institucions públiques com privades (annex 3).

11. Les persones sol·licitants han de presentar, juntament amb la sol·licitud de la subvenció, una declaració responsable del fet de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres (3) anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere (annex 3).

8. Despeses subvencionables

D’acord amb l’establert a l’article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre de 2003, general de subvencions són despeses subvencionables aquelles:

· Que responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resultin estrictament necessaris i es realitzin en el termini establert per les bases reguladores.

· Que s'hagin pagat amb anterioritat a la finalització del període de justificació determinat per les bases reguladores.

· Que no superin el cost de la despesa subvencionable, en cada cas.

9. Criteris objectius d’atorgament de la subvenció i quantia

La concessió de les subvencions d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació.

Les subvencions s’atorgaran en primer lloc, a les persones beneficiàries de les subvencions concedides en la convocatòria de subvencions al foment de l’ocupació de 2018, que a 31 de desembre de 2018 no haguessin esgotat l’ import màxim subvencionable i que tinguin dret a aquesta subvenció pel temps restant, indicades en el punt 4 d’aquestes bases, i en segon lloc, a aquelles persones sol·licitants que obtinguin millor valoració un cop aplicats els criteris objectius determinats a continuació.

Amb caràcter general, per a la valoració de les sol·licituds presentades es tindrà en compte les circumstàncies de la persona sol·licitant. La valoració tindrà un màxim de 15 punts i es tindran en compte totes les sol·licituds presentades per la seva estimació. Aquesta puntuació es distribuirà segons els criteris generals següents:

a) Línia 1. Criteris de puntuació:

CRITERIS

PUNTUACIÓ

Dones desocupades

1

Dones a l’atur d’entre 35 i 44 anys

1

Persones a l'atur < 35 anys

1

Persones a l'atur >45 anys

1

Persones que accedeixin per primera vegada a un lloc de treball

1

Dones víctimes de violència de gènere

1

Persones amb discapacitat mínim 33%

1

Participació en activitats formatives

1

Persones amb atur de llarga durada

1

Emprenedoria d’economia social

2

Ocupació total generada (fins a 3 punts)*

0,5 per cada lloc de treball creat

 

b) Línia 2. Criteris de puntuació:

CRITERIS

PUNTUACIÓ

Dones desocupades

1

Dones a l’atur d’entre 35 i 44 anys

1

Persones a l'atur < 35 anys

1

Persones a l'atur >45 anys

1

Persones que accedeixin per primera vegada a un lloc de treball

1

Dones víctimes de violència de gènere

1

Persones amb discapacitat mínim 33%

1

Persones amb millora d’ocupació

1

Persones amb contracte eventual que passin a fixes

1

Participació en activitats formatives

1

Persones amb atur de llarga durada

1

Empreses d’economia social

2

Ocupació total generada (fins a 3 punts)*

0,5 per cada lloc de treball creat

*Es valoraran tots els llocs de treball creats, inclòs el de la persona física empresària, i en el cas de persones jurídiques privades, totes les persones sòcies, sempre que acreditin dedicació laboral a l'activitat empresarial per la qual es sol·licita la subvenció.

b) Línia 3. Criteris de puntuació:

CRITERIS

PUNTUACIÓ

Haver contractat dones desocupades

1

Haver contractat dones víctimes de violència de gènere

1

Haver contractat persones a l'atur >45 anys

1

Haver contractat persones amb discapacitat mínim 33%

1

Persones amb millora d’ocupació

1

Persones amb contacte eventual que passin a fixes

1

Participació en activitats formatives

1

Haver contractat persones amb atur de llarga durada

1

Empreses d’economia social

2

Ocupació total generada (fins a 3 punts)*

0,5 per cada lloc de treball creat

L’import màxim a concedir a cadascuna de les persones beneficiàries sol·licitants i per cada una de les sol·licituds es determinarà, en funció de la Línia, en relació a:

a) Línia 1: Si es tracta d'una alta com a persona treballadora en el RETA o règim similar, el 50% del cost de les despeses -IVA exclòs- destinades a cobrir els sis (6) primers mesos d’activitat amb un màxim per import de set-cents (700,00 €) euros i per un termini màxim de sis (6) mesos, següents:

- El cost de condicionament de local.

- El lloguer afecte a l’activitat.

- Els serveis d’assessoria i consultoria.

- Les quotes satisfetes al RETA o règim equivalent.

- Altres despeses relacionades amb l’inici de l'activitat.

b) Línia 2: Si es tracta d'una persona física o jurídica que contracti persones treballadores, el 50% del cost de la Seguretat Social a càrrec de la persona beneficiària contractant, corresponent als sis (6) primers mesos de la contractació, amb un màxim de mil dos-cents (1.200,00 €) euros i per un termini màxim de sis (6) mesos.

c) Línia 3: Si es tracta d’un comerç del terme municipal d’Inca, els ajuts contemplen la subvenció del 50% -IVA exclòs- del pressupost per l'adquisició de tendals, marquesines, suports publicitaris, paravents, rètols, il·luminació exterior, i d’altres objectes decoratius que puguin ser considerats adequats per l’embelliment exterior de l’establiment comercial al llarg de l’any 2019 i amb un màxim de set-cents (700,00 €) euros. En el cas de comerços amb una antiguitat superior als deu (10) anys la subvenció serà del 100% amb un màxim de mil dos-cents (1.200,00 €) euros.

En cap cas l’ import de la subvenció pot ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions de qualsevol Administració pública o d’Ens públics o privats, superi el 100 % del cost de la Seguretat Social subvencionable de la persona beneficiària. Quan les persones beneficiàries siguin deutores de l’Ajuntament d’Inca, com a conseqüència d’un deute, vençut, liquidat i exigible, es podrà acordar la compensació.

No obstant el procediment ordinari de concessió d’aquestes subvencions serà el de concurrència competitiva, s’exceptuarà del requisit de fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds presentades que reuneixin els requisits establerts per al cas que el crèdit consignat en la convocatòria fos suficient, atenent al nombre de sol·licituds una vegada finalitzat el termini de presentació.

10. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds de subvencions es dirigiran al Batle de l’Ajuntament d’Inca i s’han de presentar, juntament amb la documentació que s’especifica al punt 7 (annex 0) d’aquestes bases, en el Registre General Municipal, en el Registre del Museu del Calçat i la Pell, o per qualsevol dels mitjans i llocs assenyalats a l’article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

El termini de presentació de sol·licituds és a partir del dia següent de la publicació de les presents bases en el BOIB fins dia 18 de novembre de 2019.

Durant aquest termini les bases estaran publicades en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament d’Inca, així com a la seva pàgina web, www.incaciutat.com.

11. Procediment. Òrgans competents per iniciar, instruir i resoldre el procediment

El procediment de concessió de les subvencions regulades a les presents bases serà el de concurrència competitiva.

11.1. Iniciació

El procediment de concessió de subvencions s’iniciarà d’ofici, mitjançant l’aprovació simultània per Ple de les bases i la convocatòria. Una vegada aprovades, aquestes seran publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, BOIB, al tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament i a la pàgina web www.incaciutat.com.

La convocatòria d’aquestes subvencions també es publicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions, BDNS, d’acord amb l’article 20.8.b de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Són aplicables a la instrucció i la resolució del procediment de concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva els articles 18 al 22 de l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament d’Inca (publicada en el BOIB núm. 66 de dia 26 de maig de 2016).

11.2. Instrucció

La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a la Regidoria de Promoció Econòmica i Mercats.

Les activitats d’instrucció comprendran:

a) La petició de tots els informes que s’estimin necessaris per resoldre o que siguin exigits per les normes que regulen la subvenció. El termini per a la seva emissió serà de deu (10) dies hàbils, excepte que per part de l’òrgan instructor s’acordi un altre termini.

b) L’avaluació de les sol·licituds efectuades conforme als criteris, formes i prioritats de valoració establerts en aquestes bases i convocatòria.

Per estudiar i avaluar les sol·licituds, es constitueix la comissió d’avaluació encarregada, integrada per les persones relacionades tot seguit:

Presidència:

o La persona titular de la regidoria delegada de Promoció Econòmica i Mercats o persona en qui delegui.

Vocals:

o TGM del Projecte PASE o persona en qui delegui.

o TAE d’Intervenció o persona en qui delegui.

Secretaria:

o Administratiu/iva d’administració general (amb veu, però sense vot), o persona en qui delegui.

A la comissió d’avaluació, li correspon examinar les sol·licituds presentades, avaluar-les i emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució per part de la Regidoria de Promoció Econòmica i Mercats, d’acord amb els criteris de valoració i els requisits establerts en aquestes bases.

En qualsevol cas, la comissió d’avaluació pot realitzar totes les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’hagi de pronunciar la resolució, i sol·licitar tots els informes i la documentació que consideri pertinents per resoldre.

L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l'informe de l’òrgan col·legiat, formularà proposta de resolució provisional, degudament motivada, i la notificarà a les persones interessades, amb acord previ de l’òrgan competent; s'atorgarà un termini de deu (10) dies hàbils per presentar al·legacions.

Examinades, si escau, les al·legacions presentades per les persones interessades, l’òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva, que haurà d’expressar la persona sol·licitant o la relació de persones sol·licitants per a les quals es proposa la concessió de la subvenció, la seva quantia, especificant l’avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la. En cas que les persones interessades no presentin al·legacions, la proposta de resolució s’entendrà definitiva.

Si l’import de la subvenció de la proposta de resolució provisional és inferior a la que figura en la sol·licitud presentada, la persona beneficiària podrà reformular la sol·licitud per ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable.

L’expedient de concessió de la subvenció contindrà l'informe de l’òrgan instructor en el qual consti que, de la informació que obra en el seu poder, es desprèn que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les subvencions.

La proposta de resolució definitiva, quan resulti procedent d’acord amb l' establert en aquestes bases i convocatòria, es notificarà a les persones interessades que hagin estat proposades com a beneficiàries o beneficiaris a la fase d’instrucció perquè en el termini de deu (10) dies hàbils comuniquin la seva renúncia expressa. Transcorregut aquest termini, es donaran per acceptades les subvencions atorgades.

Mentre no s’hagi notificat la resolució de concessió, les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposada davant l'Administració.

11.3. Resolució

Aprovada la proposta de resolució definitiva, l’òrgan competent resoldrà el procediment de concessió de forma motivada.

La resolució, a més d’expressar la persona sol·licitant o relació de sol·licitants als quals es concedeix la subvenció, farà constar, de forma expressa, la desestimació de la resta de les sol·licituds, tot indicant la persona sol·licitant o relació de sol·licitants als quals es desestima la subvenció.

La resolució podrà incloure una relació ordenada de totes les sol·licituds que, complint amb les condicions administratives i tècniques establertes a les bases i a la convocatòria per adquirir la condició de persona beneficiària, no hagin estat estimades per sobre passar-se la quantia màxima del crèdit fixat a la convocatòria, amb indicació de la puntuació atorgada a cada una d’elles en funció dels criteris de valoració previstos. En aquest supòsit, si una persona beneficiària renunciàs de forma expressa a la subvenció, l’òrgan atorgant acordarà, sense necessitat de nova convocatòria, la concessió de la subvenció a la persona sol·licitant següent, segons l’ordre de puntuació, sempre que hi hagi crèdit suficient.

El venciment del termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis (6) mesos, a comptar des de la data de finalització del període subvencionable de la corresponent convocatòria, tret que aquesta ajorni els seus efectes a una data posterior.

El venciment del termini màxim sense que s’hagi notificat la resolució legitima les persones interessades per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de la subvenció.

Els actes administratius de tràmit, si escau, i els de resolució que integren el procediment seran objecte de publicació, al tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament i al portal web www.incaciutat.com, la qual cosa tindrà efectes de notificació d’acord amb la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Addicionalment, i de manera facultativa, es podrà notificar de forma complementària a través de la notificació realitzada de forma individual o de la publicació en el Diari Oficial de les Illes Balears, BOIB.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que l’ha dictada en el termini d’un (1) mes comptador des del dia següent al que s’hagi notificat o bé es pot interposar recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat Contenciós- Administratiu de Palma en el termini de dos (2) mesos comptadors des del dia següent al que s’hagi notificat.

12. Obligacions de les persones beneficiàries

Són obligacions de les persones beneficiàries de les subvencions, d’acord amb l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament d’Inca (publicada en el BOIB núm. 66, de dia 26 de maig de 2016), les següents:

a) Complir l’objectiu, executar el projecte, realitzar l’activitat o adoptar el comportament que fomenta la concessió de les subvencions.

b) Justificar davant l’òrgan concedent el compliment dels requisits i condicions, així com la realització de l’activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió de la subvenció.

c) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, a efectuar per l’òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguin realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, amb l’aportació de tota la informació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.

d) Comunicar a l’òrgan atorgant l’obtenció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades. Aquesta comunicació s’haurà d’efectuar com a molt tard abans de justificar l’aplicació donada als fons rebuts.

e) Acreditar, abans que es dicti la proposta de resolució definitiva de concessió, que es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la seguretat social.

f) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a les persones beneficiàries.

g) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en la mesura en què puguin ser objecte de comprovació i control.

h) Adoptar les mesures de difusió fixades a les bases reguladores del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguin objecte de subvenció.

i) Reintegrar els fons rebuts en els casos en què procedeixi per concórrer causa de reintegrament.

13. Modificació del projecte

La persona beneficiària haurà de sol·licitar autorització prèvia i expressa per fer qualsevol modificació del projecte o de l’activitat subvencionada. Les sol·licituds de modificació substancial han de ser motivades i s’han de formular immediatament després de l’aparició de les circumstàncies que les justifiquin, i s’han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

14. Justificació i pagament

El termini de justificació de la subvenció concedida serà de dos (2) mesos des de la finalització del termini objecte de la subvenció, comptadors des de l’endemà de dia 31 de desembre de 2019, es a dir, de dia 1 de gener de 2020 a dia 29 de febrer de 2020.

Són aplicables a la justificació i al pagament relatius al procediment de concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva els articles 23 al 25 de l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament d’Inca (publicada en el BOIB núm. 66, de dia 26 de maig de 2016).

Les persones beneficiàries per justificar la subvenció hauran de presentar el compte justificatiu integrat per la documentació següent:

A) Línia 1: Emprenedoria i autoocupació:

1. Fotocòpia o original de l’acreditació del temps d'inscripció a les oficines del SOIB mitjançant Certificat de la relació de dies d’inscripció, targeta DARDE, vida laboral o qualsevol altre document de valor probatori equivalent mitjançant el qual es pugui comprovar el requisit d’estar en situació de desocupació amb anterioritat a l’alta en el RETA o règim equivalent.

2. Fotocòpia o original dels justificants dels rebuts d’autònoms o de les quotes pagades i justificants de pagament o documents acreditatius del pagament.

B) Línia 2: Contractació de persones treballadores.

1. En cas de persones jurídiques sol·licitants:

1. Fotocòpia del darrer impost de societats o qualsevol altre document de valor probatori equivalent mitjançant el qual es pugui comprovar el requisit de tenir una facturació anual inferior a 2.000.000€, demostrable, i màxim de deu (10) empleats.

2. Fotocopia o original de la documentació justificativa de les baixes de les persones treballadores dels sis (6) mesos anteriors al moment de la contractació de la persona treballadora.

3. Informe de vida laboral de la persona sol·licitant com a persona empresària, on constin les altes i baixes de les persones treballadores contractades, dels darrers dotze (12) mesos abans de la data de contractació de la persona treballadora, actualitzat al moment de la sol·licitud (Informe de vida laboral d’un codi compte de cotització).

4. Fotocopia o original dels documents TC1 i TC2 acreditatius de les quotes pagades de les persones treballadores contractades i justificants de pagament o documents acreditatius del pagament.

2. En relació a la persona treballadora contractada:

1. Fotocopia del DNI de la persona treballadora contractada.

2. Fotocopia o original de l’acreditació del temps d'inscripció a les oficines del SOIB de la persona treballadora contractada, mitjançant Certificat de la relació de dies d’inscripció, targeta DARDE, vida laboral o qualsevol altre document de valor probatori equivalent mitjançant el qual es pugui comprovar el requisit d’estar en situació de persona desocupada o de millora d’ocupació.

3. Fotocopia o original del contracte de treball de la persona treballadora contractada.(contracte mímin de 6 mesos de duració )

4. Certificat d’empadronament al municipi d’inca o acreditació per qualsevol medi de prova admissible en dret.

C) Línia 3: Millora de l’estètica exterior dels comerços

1. Acreditació de la llicència d'obertura o declaració responsable d'inici d'activitat, vigent o en tràmits per obtenir-la.

2. Permisos municipals per portar a terme les millores exteriors dels comerços, en cas de ser necessaris.

D) La documentació comuna a aportar, per a totes les Línies, és la següent:

a) Certificació d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb l'Agència Tributària de l'Estat, si no s’ha autoritzat per a obtenir-los.

b) Compte justificatiu de la subvenció: relació de despeses realitzades, adjuntant les factures i comprovants de pagament, i la relació d’altres subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat, si escau. Les despeses s’han d’haver abonat abans de la finalització del període de justificació (annex 6), (annex 7).

c) La documentació justificativa necessària dels criteris establerts per a la valoració de les subvencions concedides mitjançant procediment de concurrència competitiva segons la declaració responsable presentada amb la sol·licitud.

d) Acreditació de la llicència d'obertura o declaració responsable d'inici d'activitat, si escau.

S’admetran fotocòpies juntament amb la declaració responsable acreditativa de l’autenticitat dels documents presentats com a requisits, que hauran de presentar, si són requerits.

Les despeses s’han de justificar amb documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa.

Si la justificació de la subvenció no compleix els requisits que abans s’indiquen, es requerirà la persona beneficiària, dins el termini de deu (10) dies hàbils, perquè esmeni la mancança o aporti els documents preceptius amb la indicació que, si no ho fa, desisteix de la subvenció.

El pagament de la subvenció es realitzarà amb justificació prèvia, per part de la persona beneficiària, de la realització de l’activitat, el projecte o l'objectiu pel qual es va concedir la subvenció.

El dret a cobrar totalment o parcialment la subvenció s’extingirà en els supòsits en què no es justifiqui o quan concorri alguna de les causes que donin lloc al reintegrament.

15. Revocació i reintegrament

15.1. Invalidesa de la resolució de concessió

Són causes de nul·litat de la resolució de la concessió:

a) Les indicades a l’article 47 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.

b) La inexistència o insuficiència de crèdit pressupostari.

Són causes d’anul·labilitat de la resolució de la concessió la resta d'infraccions de l’ordenament jurídic, especialment de les regles contingudes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, de conformitat amb l' establert a l’article 48 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quan concorri algun dels supòsits indicats en els articles anteriors, l’òrgan atorgant procedirà a la seva revisió d’ofici o, en el seu cas, a la declaració de lesivitat i ulterior impugnació, de conformitat amb l' establert en els articles 106 i 107 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La declaració judicial o administrativa de nul·litat o anul·lació implica el reintegrament de les quantitats entregades.

15.2. Causes de reintegrament

A més dels casos en què es declari la invalidesa de la resolució de concessió, també procedirà el reintegrament de les quantitats rebudes més l' interès de demora corresponent, des del moment del pagament de la subvenció fins a la data que s’acordi la procedència del reintegrament, en els supòsits següents:

a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides per a això o ocultant aquelles que, d' haver-se conegut, haguessin impedit l’obtenció de la subvenció.

b) Incompliment total o parcial de l’objectiu, l’activitat, el projecte o la no adopció del comportament que fonamenten la concessió de la subvenció.

c) Incompliment de l’obligació de justificació o la justificació insuficient en els termes establerts per l’ordenança i per les bases reguladores o la convocatòria de la subvenció.

d) Incompliment de les obligacions d’adoptar les mesures de difusió exigides a les bases reguladores.

e) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer, així com d’incompliment de les obligacions comptables, registrals o de conservació de documents quan d’això es derivi la impossibilitat de verificar la utilització que s’han donat el fons rebuts, el compliment de l’objectiu, la realitat i la regularitat de les activitats subvencionades, o la concurrència de subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol Administració o ens públic o privat, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.

f) Incompliment de les obligacions imposades per l’Administració a les entitats col·laboradores i persones beneficiàries, així com dels compromisos assumits per aquests, amb motiu de la concessió de la subvenció, sempre que afectin o facin referència a la forma d’acord amb la qual s’han d’aconseguir els objectius, realitzar l’activitat, executar el projecte o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

g) Incompliment de les obligacions imposades per l’Administració a les entitats col·laboradores i persones beneficiàries, així com dels compromisos assumits per aquests, amb motiu de la concessió de la subvenció, distints dels anteriors, quan d'això es derivi la impossibilitat de verificar la utilització que s’ha donat als fons rebuts, el compliment de l’objectiu, la realitat i regularitat de les activitats subvencionades, o la concurrència de subvencions, ajuts, ingressos o recursos per la mateixa finalitat, procedents de qualsevol Administració o ens públic o privat, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.

h) L’adopció, en virtut d'allò establert en els articles 87 al 89 del Tractat de la Unió Europea, d’una decisió de la qual es derivi una necessitat de reintegrament.

i) La resta de supòsits previstos a les bases reguladores de la subvenció.

En el supòsit que l' import de la subvenció superi el cost de l’activitat subvencionada, procedirà el reintegrament de l’excés, incrementat amb l' interès de demora.

15.3. Naturalesa dels crèdits a reintegrar

Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d’ingressos de dret públic; resultarà d’aplicació pel seu cobrament allò establert a la Llei general pressupostària.

15.4. Procediment de reintegrament

El procediment per exigir el reintegrament de les subvencions tendrà caràcter administratiu i, com a tal, es regirà per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, en el procediment de reintegrament s’observaran les fases següents:

a) Acord d’inici del procediment. Es podrà iniciar d'ofici, amb denúncia prèvia o com a conseqüència de l'informe emès per l’òrgan de control financer de la Intervenció.

L’òrgan competent per iniciar el procediment serà l'òrgan atorgant de la subvenció.

b) Tràmit d’al·legacions, tot garantint el dret d’audiència de la persona interessada.

c) Si escau, informe de valoració de les al·legacions.

d) Informe-proposta emès per l’òrgan de control financer.

e) Resolució del procediment que posarà fi a la via administrativa. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució serà de dotze (12) mesos des de l’acord d’inici.

L’obligació de reintegrament que en el seu cas s’aprovi serà independent de les sancions que, si escau, resultin exigibles.

16. Règim jurídic

En tot allò no previst en aquestes bases reguladores serà d’aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reglament general de subvencions aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques; el Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals; la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del règim local; l’Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l’Ajuntament d’Inca (BOIB núm. 66, de 26 de maig de 2016), les bases d’execució del Pressupost municipal per a l’any 2019 i la normativa per a la concessió de subvencions públiques, així com la resta de normativa que sigui d’aplicació.

17. Recursos

Contra l’acord de resolució de la convocatòria es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu o bé recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que hagi dictat la resolució. No obstant això, s’hi pot presentar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que hi sigui pertinent.

Tot d’acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós- administrativa, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.

18. Protecció de dades de caràcter personal

D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de dades de caràcter personal (LOPD), s’informa les persones sol·licitants que les dades facilitades seran incloses en un fitxer propietat de l’Ajuntament d’Inca, amb la finalitat única i exclusiva de gestionar i tramitar el procediment de concessió de subvencions establert en aquesta convocatòria de la Regidoria delegada de Batlia de Promoció Econòmica i Mercats, d’acord amb els principis de seguretat i confidencialitat de les dades que la normativa de protecció de dades estableix.

Així mateix, s’informa a la persona interessada de la possibilitat d’exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en els termes inclosos a la legislació vigent, mitjançant escrit presentat en el Registre de l’Ajuntament d’Inca.

La presentació de la sol·licitud de subvenció implicarà l'acceptació de la cessió de les dades contingudes a la mateixa, així com la informació relativa a l'ajuda atorgada, a l'Ajuntament d'Inca i organismes dependents amb finalitat estadística, d'avaluació i seguiment, i per la comunicació a les persones sol·licitants dels diferents programes i actuacions per al desenvolupament empresarial.

  

ANNEX 0

DOCUMENTACIÓ APORTADA AMB LA SOL·LICITUD PER LA PERSONA SOL·LICITANT:

EXPEDIENT: PASE 2019....................

(   ) Annex 1 – Sol·licitud de la subvenció.

(   ) Annex 2 – Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries.

(   ) Annex 3 – Declaració responsable de compliment, relació dels requisits i condicions.

(   ) Annex 4 – Previsió de les despeses subvencionables i dels ingressos prevists relatius a les despeses subvencionables.

(   ) Fotocòpia del DNI de la persona signant de la sol·licitud i, si és empresa, a més, el CIF i la fotocòpia del document que acrediti la representativitat en què actua, dels Estatuts de la persona beneficiària o documentació que acrediti que està legalment constituïda i registrada.

(   ) Fotocòpia de l’escriptura de constitució i/o de poders, si es tracta d’una societat mercantil.

(   ) Breu descripció de l’activitat o objecte subvencionable. La descripció de l’activitat, relacionada amb l’objecte subvencionable, presentada per la persona sol·licitant haurà de fer menció, si escau, dels següents aspectes relacionats amb l’objecte de la subvenció sol·licitada: dades de la persona sol·licitant; identificació i breu descripció de l'activitat (denominació, objecte, indicació de la data d'inici i duració prevista, lloc on radica el centre de treball, àmbit local o econòmic d’actuació, import total de la inversió o despesa, subvencions sol·licitades); justificació de la necessitat (descriure la realitat social o econòmica sobre la que es vol actuar -foment de l’ocupació- i justificar la necessitat de recórrer al finançament públic); revisió de creixement, descripció i termini d’execució; recursos humans, fent constar lloc de treball, si és personal contractat, tipus de contracte, nombre de persones, creixement plantilla de personal; altres aspectes de l'activitat a destacar, com el finançament propi, desglòs dels recursos (despeses i inversions, despeses de personal, compres de béns, contractació de serveis, altres despeses); avaluació i altres dades d’interès (elements addicionals que es considerin convenients per precisar o completar les dades anteriors).

Inca, ..................... de ............................................. de 201....

  

DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA APORTADA PER LA PERSONA BENEFICIÀRIA, EN EL TERMINI DE JUSTIFICACIÓ, COMPRÉS DE L’1 DE GENER AL 29 DE FEBRER DE 2020:

(   ) Annex 5 – Declaració responsable d’exactitud dels justificants de les despeses.

(   ) Annex 6 – Compte justificatiu de les despeses, acompanyat de la documentació justificativa i dels comprovants de pagament.

(   ) Justificació dels criteris generals d’avaluació per a l’atorgament per concurrència competitiva segons declaració responsable presentada amb la sol·licitud.

(   ) Acreditació de la llicència d’obertura o declaració responsable de l’ inici d’activitat al municipi d’Inca, vigent o en tràmits per obtenir-la.

(   ) Justificació de l’alta de la activitat (model 036 o 037 AEAT).

(   ) En el cas d’ajuts a l’autoocupació (noves altes d’autònoms-RETA):

(   ) Justificació d’haver estat inscrita en el SOIB com a persona demandant d’ocupació amb anterioritat a l’alta com a persona autònoma, o, la targeta de l’atur.

(   ) Informe de Vida laboral.

(   ) Certificació de l’alta a l’IAE, en cas d’haver exercit anteriorment com a persona autònoma (RETA), en la mateixa o similar activitat, en els darrers dotze (12) mesos.

(   ) En el cas d’ajuts a la contractació de noves persones treballadores:

(   ) Impost de Societats del darrer període impositiu, comptes Registre Mercantil o qualsevol altre document justificatiu admissible en dret del número de persones empleades i volum de vendes anual.

(   ) Informe de Vida laboral de l’empresa dels dotze (12) mesos anteriors a la contractació (informe de vida laboral d’un codi compte de cotització).

(   ) Documentació justificativa de les baixes de les persones treballadores dels sis (6) mesos anteriors al moment de la contractació de la persona treballadora, si escau.

(   ) Documentació de la persona treballadora contractada: fotocopia del DNI, contracte de treball mínim 6 mesos de duració, justificació d’haver estat inscrita en el SOIB amb anterioritat a la contractació (o targeta de l’atur) o vida laboral, i el certificat d’empadronament o l’autorització a l’Ajuntament per fer les comprovacions necessàries a efectes de l’obtenció del certificat de residència.

(   ) TC1 i TC2 de les cotitzacions al règim general de la Seguretat Social i comprovants de pagament, del període subvencionable.

(   ) En el cas d’ajuts a la millora de l’estètica exterior dels comerços:

(   ) Justificació dels permisos municipals sol·licitats que siguin necessaris.

(   ) Factures de les despeses subvencionables i comprovants de pagament.

(   ) .......................................................................................................................

Inca, ..................... de ............................................. de 201....

        

ANNEX 1

SOL·LICITUD DE LA SUBVENCIÓ

..................................................................................................................... (Nom i cognoms o raó social), amb DNI / CIF número ....................................................... representada per ................................................................................ amb DNI núm. ..............................., domicili al carrer/plaça ..........................................................................., número ..............., pis ....................... de ................................................ (població), CP ........................, telèfon .................................., correu electrònic ................................................................................ i domicili a efectes de notificacions ..................................................................................................................................................................................................

EXPOSO: Que, publicades les bases reguladores de la convocatòria per a l’atorgament de subvencions en règim de concurrència competitiva de l’Ajuntament d’Inca per al foment de l'ocupació per l'any 2019, reuneixo les condicions i requisits per prendre-hi part.

Per això,

SOL·LICITO: L’atorgament de la subvenció per import de ……………………€, per a l’any 2019, relativa a (marcar el que correspongui):

(   ) Línia 1: Emprenedoria i Autoocupació (alta persona autònoma).

(   ) Línia 2: La contractació de la persona treballadora …………..….….....…….......………………………….....….….., amb DNI ……………..…….

(   ) Línia 3: Millora de l’estètica exterior dels comerços del municipi d’Inca pel comerç ............................................................................................

Data d’antiguitat del comerç ………………………………....................... que es descriu a l’annex 4, amb un cost total de ………………………….€, per la qual cosa s’adjunta la documentació exigida en la base 7 de la convocatòria de subvencions per al foment de l’ocupació d’aquest Ajuntament.

(   ) Autoritzo a l’Ajuntament a fer les comprovacions i certificacions necessàries per a la tramitació de la concessió de les subvencions al foment de l’ocupació a realitzar per l’Àrea de Promoció Econòmica i Mercats d’aquest Ajuntament per a l’any 2019.

(   ) Autoritzo a l’Ajuntament a comprovar el compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social.

Inca, ……….. de / d’ ………………………………. de 201…..

(Signatura i segell originals)

       

 

ANNEX 2

Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades

Declaración responsable de veracidad de los datos bancarios aportados

 

Dades aportades relacionades amb el tràmit: sol·licitud subvenció al foment de l’ocupació 2019

Datos aportados relacionados con el trámite

Declarant/Declarante

Nom i llinatges:

Nombre y apellidos

DNI/NIF:

Adreça de notificació o dades del mitjà preferent (posau les dades de l’opció escollida):

Dirección de notificación o datos del medio preferente (indicar los datos de la opción escogida)

Localitat/Localidad:

Codi postal/Código postal:

Municipi/Municipio:

Província/Provincia:

Telèfon/Teléfono:

Fax:

Adreça electrònica/Dirección electrónica:

  

Representant/Representante

Nom i llinatges:

Nombre y apellidos

DNI/NIF:

Adreça de notificació o dades del mitjà preferent (posau les dades de l’opció escollida):

Dirección de notificación o datos del medio preferente (indicar los datos de la opción escogida)

  

Localitat/Localidad:

Municipi/Municipio:

Telèfon/Teléfono:

Adreça electrònica/Dirección electrónica:

  

De conformitat amb les mesures de simplificació documental dels procediments administratius, i de simplificació documental substituïble per la presentació d’aquesta declaració,

De conformidad con las medidas de simplificación documental de los procedimientos administrativos, y de simplificación documental sustituible por la presentación de esta declaración,

DECLARO / DECLARO:

1. La titularitat del compte bancari corresponent a les dades següents, a l’efecte de l’ingrés derivat del procediment esmentat a l’inici d’aquesta declaració:

1. La titularidad de la cuenta bancaria correspondiente a los siguientes datos, a efectos del ingreso derivado del procedimiento citado al inicio de la presente declaración:

Dades de l’entitat bancària/Datos de la entidad bancaria

Nom entitat/Nombre entidad

 

Domicili sucursal o oficina/ Domicilio sucursal u oficina

 

Codi BIC o SWIFT/ Código BIC o SWIFT

 

 

BIC: codi internacional d’identificació de l’entitat bancària o codi swift (màxim 11 caràcters) / BIC: código internacional de identificación de la entidad bancaria o código Swift (máximo 11 caracteres)

Codi IBAN té 24 dígits per a Espanya i fins a un màxim de 34 dígits per a d’altres països/ El código IBAN tiene 24 dígitos para España y hasta un máximo de 34 dígitos para otros países.

Dades del compte/Datos de la cuenta

 

IBAN DEL COMPTE / IBAN DE LA CUENTA

País

Control IBAN

Codi entitat/código entidad

Codi / Código sucursal-oficina

DC

Núm de compte o llibret /Nº de cuenta o libreta

E

S

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. La possibilitat d’acreditar documentalment les dades que s’esmenten en el punt 1, en cas que se m’exigeixin.

2. La posibilidad de acreditar documentalmente los datos referidos en el punto 1, en caso de que se me exijan.

3. L’Ajuntament d’Inca, una vegada fets els ingressos en el compte indicat en el punt 1 d’aquesta Declaració queda eximida de responsabilitat per les actuacions que es derivin d’errors en les dades indicades pel declarant.

3. El Ayuntamiento de Inca, una vez realizados los ingresos en la cuenta indicada en el punto 1 de esta Declaración, queda eximido de responsabilidad por las actuaciones derivadas de errores en los datos indicados por el declarante.

Inca, .............. de .................................... de 20.....

(signatura/firma)

Informació sobre protecció de dades D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informam que les dades personals que aporteu s’incorporaran i es tractaran en el fitxer de l’Àrea de Promoció Econòmica i Mercats de l’Ajuntament d’Inca amb la finalitat de dur el control i la gestió dels pagaments a persones beneficiàries de les subvencions i de transferències a les entitats financeres. Per exercir el dret d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament d’aquestes dades podeu adreçar-vos al centre gestor a què es refereix aquesta Declaració segons les condicions que preveu la legislació vigent.

Información sobre protección de datos Conforme a la Ley orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de protección de datos de carácter personal, os informamos de que los datos personales que aportáis se incorporarán y tratarán en el fichero del Àrea de Promoció Econòmica i Mercats de l’Ajuntament d’Inca al objeto de llevar el control y gestión de los pagos a personas beneficiarias de las subvenciones y de transferencias a las entidades financieras. Para el ejercicio del derecho de acceso, rectificación, cancelación y oposición al tratamiento de estos datos podéis dirigiros al centro gestor al que se refiere esta Declaración según las condiciones previstas en la legislación vigente.

 

ANNEX 3

DECLARACIONS RESPONSABLES

................................................................................................................... (Nom i cognoms), amb DNI número ...................................... en nom propi / representació legal de la societat .................................................................................. amb CIF núm. .............................., domicili al carrer/plaça ............................................................................. número ..........., pis ................... de/d’ .......................................................... (població), CP ....................., telèfon .................................., correu electrònic ................................................................... i domicili a efectes de notificacions ..........................................................................................

DECLARO SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT

Complir els requisits, condicions i obligacions establerts a les bases reguladores, següents: (marcar el que correspongui)

(   ) Estar al corrent de les obligacions tributaries amb l’Ajuntament d’Inca i de la resta d'obligacions tributàries i de la seguretat social que vinguin imposades per la normativa vigent, i que no em trobo sotmès/a a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o cap procediment sancionador.

(   ) Complir els requisits establerts a la normativa vigent per obtenir el reconeixement d'un dret o facultat o per al seu exercici relacionats a continuació:

(   ) Tenir una facturació anual inferior a 2.000.000 € i un màxim de deu (10) treballadors, si és persona jurídica.

(   ) Estar en possessió dels permisos exigibles relatius a l’activitat, incloent la llicència d’obertura o estar tramitant la seva obtenció.

(   ) No haver estat matriculat en l’ impost d’activitats econòmiques en la mateixa o similar activitat en els darrers dotze (12) mesos.

(   ) Haver causat alta en el RETA, si és autònom, o en el règim general, si s’ha contractat una persona treballadora, amb posterioritat a l’1 de gener de 2019.

(   ) Realitzar l’activitat al terme municipal d’Inca.

(   ) No haver sol·licitat i/o rebut una subvenció de l’Ajuntament d’Inca pel mateix concepte o finalitat.

(   ) Que la persona treballadora contractada és resident al municipi d’Inca i estava en situació de persona desocupada abans de l’alta contractual.

(   ) Complir els criteris a valorar, tant si s’és com si s’ha contractat persones treballadores, si escau, relacionats a continuació:

(   ) NO compleixo cap requisit de valoració

(   ) Dones desocupades

(   ) Dones a l’atur d’entre 35 i 44 anys

(   ) Persones a l’atur < 35 anys

(   ) Persones a l’atur > 45 anys

(   ) Persones que accedeixen per primera vegada a un lloc de treball

(   ) Dones víctimes de violència de gènere

(   ) Persones amb discapacitat mínim 33%

(   ) Participació en activitats formatives

(   ) Persones amb atur de llarga durada

(   ) Empreses d’economia social

(   ) Ocupació total generada: .................. persones contractades

(   ) Que disposo de la documentació que així ho acredita i que la posaré a disposició de l'Ajuntament quan em sigui requerida.

(   ) Que em comprometo a mantenir el compliment de les obligacions anteriors durant el període de temps inherent al reconeixement o exercici esmentat.

(   ) Que no em trobo incurs/a en les prohibicions per obtenir la condició de persona beneficiària assenyalades en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).

(   ) Que NO he demanat cap altre suport, ajut o subvenció per a la realització de les mateixes activitats/accions, per a les quals formulo petició d’ajut públic.

(   ) Que he demanat els següents ajuts o subvencions, sol·licitats per a la mateixa acció/finalitat tant a institucions públiques com a privades, que es detallen a continuació:

Entitat subvencionadora                Quantia de l’ajut                     Concepte

...........................................          ................................          ..............................................

...........................................          ................................          ..............................................

...........................................          ................................          ..............................................

...........................................          ................................          ..............................................

(   ) Que he sol·licitat i m’ha estat concedit l’abonament de la prestació per desocupació en la seva modalitat de pagament únic pel SEPE, per import de ..............................€, que em comprometo a justificar.

(   ) Que em comprometo a comunicar a l’Àrea de Promoció Econòmica i Mercats de l’Ajuntament d’Inca, immediatament després d ’haver-se'm atorgat, qualsevol ajut públic no descrit en aquest document i que em sigui atorgada per a l’execució de les activitats per a les quals he sol·licitat la subvenció.

(   ) Que NO han hagut baixes de persones assalariades amb motiu d’acomiadament improcedent els darrers sis (6) mesos anteriors a l’alta de la persona treballadora per a la subvenció per concurrència competitiva objecte d’aquesta sol·licitud i per a l’acció denominada a la Línia 2, com a persona física o com a representant legal de la persona jurídica, beneficiària.

(   ) Que NO he estat sancionat/da o condemnat/da en els darrers tres (3) anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma, com a persona beneficiària física o jurídica.

Inca, ................ de .................................... de 201.....

(Signatura i segell originals)

  

ANNEX 4

PREVISIÓ DE LES DESPESES SUBVENCIONABLES: ....................................................

PERSONA SOL·LICITANT: .................................................…………………………………..

NIF / CIF : .................................................……………………………………………………….

PRESSUPOST DE DESPESES PREVISTES: .................................................................

RELACIÓ DE DESPESES PREVISTES

QUANTIA EN EUROS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL DESPESES EN EUROS

 

PREVISIÓ D’INGRESSOS PREVISTS RELATIUS A LES DESPESES SUBVENCIONABLES

PROPIS

QUANTIA EN EUROS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ALTRES INGRESSOS

QUANTIA EN EUROS

SUBVENCIÓ SOL·LICITADA

a l’Ajuntament d’Inca

 

Subvencions d’altres administracions (cal especificar l'Administració, l'import i l'estat: a sol·licitar, pendent de resolució o concedida)

 

Pagament ÚNIC del SEPE

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL D’INGRESSOS EN EUROS

 

 

Ajuts obtinguts i la seva quantia: en cas de desconèixer-se, si la subvenció sol·licitada està concedida i la seva quantia, s’indicarà la quantitat sol·licitada i s'afegirà la següent nota: "en tramitació".

Inca, ............ de ....................................... de 201.....

(Signatura i segell originals)

  

ANNEX 5

CERTIFICAT D’EXACTITUD DELS JUSTIFICANTS DE LES DESPESES

(a presentar en el termini de justificació de la subvenció)

Sr./Sra. ..............................................................

Amb DNI ..............................................................

Amb domicili a ..............................................................

Núm. de telèfon ..............................................................

Correu electrònic ..............................................................

En qualitat de representant legal de l’entitat ..............................................................

Domiciliada a ..............................................................

Amb CIF ..............................................................

CERTIFICO:

Que els justificants de despeses que s’adjunten són còpies, en el seu cas, dels respectius originals i que es varen generar com a conseqüència de l’execució de l’acció o la finalitat prevista. Els originals es trobaran disponibles per a qualsevol control financer posterior que s’estimi oportú.

Inca, ………… de ………………………….. de 201…..

(Signatura i segell originals)

  

 

ANNEX 6

COMPTE JUSTIFICATIU DE LA SUBVENCIÓ

Resum de despeses i ingressos realitzats (a presentar en el termini de justificació de la subvenció)

Acció subvencionada .......................................................................................

Persona beneficiària .......................................................................................

CIF/NIF ....................................................................................…

PRESSUPOST DE DESPESES REALITZADES I PAGADES

NOMÉS DESPESES COMPUTABLES

QUANTIA EN EUROS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL DESPESES EN EUROS

 

PRESSUPOST D’INGRESSOS OBTINGUTS

ALTRES INGRESSOS

QUANTIA EN EUROS

SUBVENCIÓ SOL·LICITADA a l’Ajuntament d’Inca

 

Subvencions d’altres administracions (cal especificar l'Administració, l' import i l'estat: a sol·licitar, pendent de resolució o concedida)

 

 

 

 

 

TOTAL D’INGRESSOS EN EUROS

 

Inca, ............ de ........................................ de 201......

(Signatura i segell originals)

  

ANNEX 7

RELACIÓ CLASSIFICADA D’INGRESSOS O D’ALTRES SUBVENCIONS OBTINGUDES

(a presentar en el termini de justificació de la subvenció)

Persona beneficiària: ...........................................................................................................

NIF /CIF ...............................................................................................................................

Identificació dels justificants

Núm. ordre

Data

Concedent

CIF/NIF

Import

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

Inca, ............. de ............................................ de 201.....

(Signatura i segell originals)