Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CAMPOS

Núm. 1213
Bases que han de regir el procés selectiu per proveir, com a personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Campos, 3 places de policia local, pel sistema d'accés de torn lliure, per concurs-oposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Resolució del batle de data 8 de febrer de 2019 s'aprova la convocatòria i bases que ha de regir el procés selectiu per proveir, com a personal funcionari de carrera de l’Ajuntament de Campos, tres (3) places de Policia Local, pel sistema de torn lliure, per concurs oposició , la part dispositiva del qual és el següent

BASES QUE HAN DE REGIR EL PROCÉS SELECTIU PER PROVEIR, COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L’AJUNTAMENT DE CAMPOS, TRES (3) PLACES DE POLICIA LOCAL VACANTS A LA PLANTILLA DE PERSONAL I DOTADES PRESSUPOSTÀRIAMENT, OCUPADES PER PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ, CORRESPONENT A L’OFERTA D’OCUPACIÓ PÚBLICA DE L’ANY 2018, PEL SISTEMA D’ACCÉS DE TORN LLIURE, PER CONCURS-OPOSICIÓ

 1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L’objecte d’aquesta convocatòria és la provisió, com a funcionaris de carrera, de 3 places de l’escala d’Administració especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1 de la categoria de policia local, mitjançant concurs oposició del procediment extraordinari que estableix la disposició transitòria primera del Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, pel sistema d’accés de torn lliure, amb els temaris i els exercicis que es detallen en l’annex 1 i els mèrits que s’indiquen en l’annex 2.

Aquestes places es troben vacants a la plantilla de l’Ajuntament de Campos per a l’any 2018, incloses en les ofertes públiques d’ocupació de l’any 2018 (BOIB núm. 96 de 04/08/2018)

S’aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases; el Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 100/2012, de 7 de desembre, pel qual s’estableixen els criteris de revalidació i actualització dels diplomes de cursos d’aptitud dels policies locals, així com la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals en tot allò que no contradigui la Llei 11/2017; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

2. REQUISITS I CONDICIONS DE LES PERSONES INTERESSADES

Per ser admeses en aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir devuit anys complits.

c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport. Als efectes laborals, segons article 4,3 de l'ordre EDU/1603/2009 serà vàlida la superació de la prova d'accés a la universitat per a majors de vint-i-cinc anys, sempre que s'acrediti algun dels següents requisits: o bé estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent a efectes acadèmics o a efectes professionals, o bé haver superat almenys 15 crèdits ECTS dels estudis universitaris, tenir en compte DA5ª de l'Ordre EDU/1603/2009 modificat per l'Ordre EDU/520/2011.

d) Estar en possessió del curs de capacitació de la categoria de Policia Local expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) o l’òrgan competent de l’àmbit de les Illes Balears, en plena validesa.

e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l’annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d’abril.

f) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

g) No haver estat separat del servei de l’Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.

h) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

i) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

j) Comprometre’s a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

k) No ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article I de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

l)  Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell B2 (nivell avançat), de conformitat amb l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, i la Llei 4/2016, de 6 d’abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l’ús del català en l’àmbit de la funció pública, mitjançant certificat emès o reconegut com a equivalent per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o per l’òrgan competent en l’àmbit de les Illes Balears.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que es reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprèn que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.

3. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

De conformitat amb el que disposa la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa a les persones aspirants que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, la documentació que acompanyi aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal del qual és responsable l'Ajuntament de Campos, i que té per finalitat, entre altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.

En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB, el tauler d'edictes de l'Ajuntament i la pàgina web d'aquesta institució (www.campos.org), d'acord amb el que disposen les bases de la present convocatòria i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Es fa constar que, en el cas que l'interessat hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

4. SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud de l’annex 3, que també es trobarà a disposició de les persones interessades a la pàgina web de l’Ajuntament de Campos, i s’han de presentar en el Registre General de l’Ajuntament de Campos o en la forma establerta per l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per ser admesos i prendre part a la convocatòria els aspirants hauran de manifestar en la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la base segona d’aquestes bases, i hauran de presentar, juntament amb la sol·licitud, els documents següents:

a)  Fotocòpia compulsada del DNI o document que acrediti la nacionalitat.

b)  Fotocòpia compulsada del títol exigit per prendre part en aquesta convocatòria. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

c) Fotocòpia compulsada del diploma d’aptitud del curs de formació de l’EBAP o l’òrgan competent de l’àmbit de les Illes Balears, en plena validesa.

d) Fotocòpia compulsada del certificat de coneixements de llengua catalana.

e) Fotocòpia compulsada de la certificació, en període de validesa, d'haver superat les proves físiques convocades de forma periòdica per l’EBAP, en aquells casos en què es posseeixi i es desitgi quedar exempt de realitzar les proves d'aptitud física en el procés selectiu.

f) Fotocòpia compulsada de la documentació que acrediti que en els darrers tres anys han superat una prova d’aptitud psicològica i de personalitat per desenvolupar les funcions de policia local, en aquells casos en els quals la persona aspirant desitgi acollir-se l'exempció de la prova.

g) Acreditació d’haver abonat la taxa per drets d’examen. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determinarà l’exclusió de la persona aspirant.

h) Fotocòpia compulsada dels permisos de conducció A2 i B en vigor, o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.

i) Declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en la base segona d’aquestes bases, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds, segons el model de sol·licitud de l’annex 3.

La restant documentació haurà d’acreditar-se en el moment i els terminis que es determinin.

Queda exempta de presentació la documentació que ja es trobi en poder de l'Ajuntament de Campos, d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà que es publiqui aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

La no presentació de sol·licituds dintre del termini i en la forma escaient determina la no admissió de les persones aspirants al procés selectiu.

5. ADMISSIÓ I EXCLUSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

Una vegada finalitzat el termini de presentació d’instàncies, l’autoritat convocant o la persona en qui delegui dictarà una resolució aprovant la llista dels aspirants admesos i exclosos. La relació dels aspirants admesos i exclosos es publicarà en la pàgina web i en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial, així com en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i hi figurarà el nom i llinatges dels aspirants, el núm. de DNI i, si s’escau, la causa d’exclusió. Es concedirà un termini de deu dies hàbils perquè els interessats puguin al·legar el que considerin oportú i així poder rectificar els errors.

En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors i, si se’n produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó, a més, que els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

Acabat el termini esmentat en primer paràgraf, i esmenades les sol·licituds, si escau, es dictarà una resolució per aprovar la llista definitiva dels aspirants admesos i exclosos, que es publicarà en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial i en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En l’esmentat anunci o mitjançant un anunci posterior, degudament publicat, s’indicarà si els exercicis es duran a terme en una o més sessions, l’interval mínim entre exercici i exercici i el lloc, la data i l’hora de l’inici dels exercicis.

La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s’hi presenten reclamacions.

Els errors materials o de fet podran ser rectificats o esmenats en qualsevol moment, ja sigui d’ofici o a petició de la part interessada.

Si cap persona de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d’un embaràs de risc o de part o puerperi, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menystingui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel tribunal. En tot cas, hauran de dur-se a terme abans de la publicació provisional dels aspirants que hagin superat el procés selectiu.

6. TRIBUNAL QUALIFICADOR

En la mateixa resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses s'efectuarà el nomenament del membres del tribunal qualificador.

El tribunal qualificador quedarà constituït en la forma següent:

— President/a: designat per l'Ajuntament entre personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.

— Un secretari/a: que serà designat per l’Ajuntament de Campos amb veu i vot.

— Tres vocals: un vocal proposat per la Direcció General d'Interior competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i un altre designat per l'Ajuntament.

La designació del tribunal inclourà la dels corresponents suplents.

El personal d’elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part els representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han d’estar acreditats i com a màxim pot haver-n’hi un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.

La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d’altre.

El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

El tribunal qualificador per a la seva vàlida constitució requerirà l’assistència de com a mínim la meitat dels seus membres (entre els quals hi haurà d’haver el president i el secretari), titulars o suplents indistintament, i les seves decisions s’adoptaran per majoria. El tribunal podrà proposar la designació d’assessors quan ho consideri convenient, sempre amb el límit que el nombre d’aquests no podrà ser superior al nombre del seus membres.

Els membres del tribunal qualificador hauran d’abstenir-se d’intervenir i ho hauran de notificar a l’autoritat convocant quan es vegin afectats per alguna de les circumstàncies previstes en l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, així com també aquelles persones que hagin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies ressenyades en l’article 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

Els vocals del tribunal qualificador hauran d’estar en possessió d’un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per a l’ingrés a la categoria convocada.

L’abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

7. PROCÉS SELECTIU

D’acord amb el que estableix la disposició transitòria primera del Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, el procediment de selecció serà el de concurs oposició.

El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d’oposició i de concurs, per aquest ordre.

La fase d’oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l’aptitud de les persones aspirants. La fase d’oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.

La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.

La puntuació total s’obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d’oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

Prova de català

Les persones aspirants que no puguin acreditar documentalment els coneixements corresponents de llengua catalana del nivell B2 han de sol·licitar en la seva instància la realització d'una prova específica per acreditar-ho, que es durà a terme amb caràcter previ a l'inici de l'oposició, i el resultat de la qual es qualificarà d’apte o no apte.

Per a la realització i avaluació de les proves de llengua catalana queda designada la tècnica lingüística de català de l'Ajuntament de Campos, Beatriu Zamorano Galmés.

Consistirà en una prova que avaluarà els coneixements de català de nivell B2. El temps màxim per a la realització d'aquesta prova serà d'una hora i mitja. Aquesta prova es qualificarà d’apte o no apte. La qualificació NO APTE implicarà que la persona aspirant queda eliminada del procés selectiu.

7.1. Fase d’oposició: exercicis i qualificació

7.1.1. La fase d’oposició, de caràcter i superació obligatoris, constitueix un 60 % del procés selectiu. El programa de temes i els exercicis de la fase d’oposició són els que s’indiquen en l’annex 1.

Les persones aspirants que durant el transcurs de les proves tinguin conductes contràries a la bona fe o orientades a desvirtuar els principis d’equitat i igualtat en les fases de l’oposició, o altres comportaments que alterin el desenvolupament normal de qualsevol de les proves, podran ser excloses del procés selectiu.

7.1.2. En relació amb les persones aspirants que amb la sol·licitud hagin presentat un certificat conduent a l’exempció de la prova d’aptitud psicològica i de personalitat, el tribunal publicarà en el tauler d’anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament de Campos la relació d’aspirants que queden exempts de la realització d’aquesta prova. Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l’Ajuntament, en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista esmentada, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel tribunal.

7.1.3. Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici mitjançant el sistema de crida única, i seran excloses de les proves selectives les qui no hi compareguin, excepció feta dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel tribunal i de l’excepció que s’estableix en la base 5 i en el punt 4 de l’annex 1, prova d’aptitud física.

7.1.4. Qualificació dels exercicis.

En la qualificació dels exercicis s’aplicaran els criteris de correcció establerts en l’annex 1. En cas que el tribunal acordi l’anul·lació d’alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d’ofici algun error manifest durant la realització de l’exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s’ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.

Les qualificacions dels exercicis s’han de fer públiques el mateix dia que s’acordin i s’han de publicar en el tauler d’anuncis de la pàgina web de l’Ajuntament.

Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l’Ajuntament, en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que han de ser resoltes de forma motivada pel tribunal en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l’inici de l'exercici següent. A aquest efecte, s’ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.

7.1.5. Relació provisional de persones aprovades i ordre de prelació en la fase d’oposició i revisió d’exàmens.

Finalitzats els exercicis de la fase d’oposició, el tribunal ha de fer pública en el tauler d’anuncis de la pàgina web de l’Ajuntament de Campos les llistes provisionals de persones que l’hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que han superat la fase d’oposició serà determinada únicament per la superació de tots els exercicis eliminatoris.

La puntuació final de la fase d’oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris. Les persones aspirants disposaran d’un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de la publicació de les llistes provisionals, per fer reclamacions.

Acabat aquest termini, el tribunal disposarà de set dies per resoldre’n les reclamacions.

7.1.6. Llistes definitives de persones aprovades en la fase d’oposició

Resoltes les reclamacions, el tribunal ha d’aprovar i publicar en el tauler d’anuncis de la pàgina web de l’Ajuntament les llistes definitives de persones aprovades en la fase d’oposició.

7.2. Fase de concurs

7.2.1. La fase de concurs constituirà un 40 % del procés selectiu. El barem de mèrits de la fase de concurs del concurs oposició és el que figura en l’annex 2.

7.2.2. Al·legació i acreditació dels mèrits

Dins el termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació de les llistes definitives de persones aprovades de la fase d’oposició, les persones aspirants que en formin part han d’al·legar i acreditar davant el tribunal qualificador, segons el model de l’annex 4, els mèrits que s’indiquin en l’annex 2, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades en el Registre General de l’Ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els mèrits s’han d’acreditar i s’han de valorar sempre amb referència a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.

Els mèrits al·legats pels aspirants es poden acreditar mitjançant la documentació següent:

a) Curs de capacitació: certificat en vigor de l’EBAP d’haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s’opta.

b) Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o les administracions públiques corresponents.

c) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

d) Coneixements de llengua catalana: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent. e. Coneixement d’altres llengües: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, per les escoles oficials d’idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d’administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc Comú Europeu.

f) Cursos de formació: certificats d’aprofitament, certificats d’assistència i certificats d’impartició de cursos d’accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l’Escola Balear d’Administració Pública o homologats o concertats per l’EBAP, per universitats de l’àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l’Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'Ajuntament de Campos, serà sol·licitat d’ofici amb l’al·legació prèvia per part de la persona interessada del mèrit i de la unitat administrativa en què s’ubica i en absència d’oposició per part de les persones interessades.

Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera ha d’anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

7.3. Determinació de puntuació del concurs oposició

La puntuació total s’obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d’oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu, i la fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

 La puntuació final del concurs oposició s’ha de calcular amb la fórmula següent:

       60               40

Pt = ——— o + ——— c

       62                40

Pt: puntuació total

40: puntuació màxima de la fase d’oposició

o: punts obtinguts en la fase d’oposició

40: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació obtinguda en la fase concurs

7.3.1. Resolució d’empats

En cas d’empat en la puntuació final del concurs oposició d’algunes de les persones aspirants, el desempat s’haurà de resoldre atenent la major puntuació atorgada en la fase d’oposició. Si persisteix l’empat, es tindrà en compte el major còmput dels serveis prestats com a funcionari interí i, si encara persisteix l’empat, es dirimirà segons el major nivell de català acreditat. Si l’empat no s’ha resolt, finalment el tribunal resoldrà l’empat per sorteig.

7.3.2. Llistes d’aspirants seleccionats del concurs oposició

Finalitzada per part del tribunal la valoració dels mèrits aportats d’acord amb el que estableix l'apartat anterior, es faran públiques, en el tauler d’anuncis de la pàgina web de l’Ajuntament, les llistes provisionals de puntuacions obtingudes en la fase de concurs, així com la llista provisional d’aspirants seleccionats del concurs oposició d’acord amb la puntuació total obtinguda. Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils per fer reclamacions, comptadors des de la publicació de les llistes provisionals.

Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de set dies hàbils.

7.3.3. Relacions definitives de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva d’aspirants que han superat el procés selectiu.

Resoltes les reclamacions, el tribunal aprovarà la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva d’aspirants que han superat el procés selectiu, i la publicarà en el tauler d’anuncis de la pàgina web de l’Ajuntament de Campos. La relació contindrà, com a màxim, tantes persones aprovades com places es convoquen.

Això no obstant, amb la finalitat d’assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi hagi renúncies d’aspirants seleccionats abans del nomenament com a funcionari en pràctiques o bé els que s'han proposat no compleixen algun dels requisits de la base 2, el Tribunal elevarà a l’òrgan convocant una relació complementària de les persones aspirants que vagin a continuació de les proposades, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal en pràctiques.

 

8. RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I NOMENAMENT

Conclosa la valoració dels mèrits el tribunal farà pública a la pàgina web de l’Ajuntament de Campos la relació provisional dels aspirants, per ordre de puntuació total obtinguda, sense que el nombre d’aspirants proposats pugui excedir del nombre de places a proveir.

Tots els opositors disposaran d'un termini de 3 dies hàbils per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el tribunal.

El Tribunal disposarà d'un termini de 7 dies per resoldre les reclamacions. Una vegada resoltes publicarà la llista definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, i que seran nomenats com a personal funcionari en pràctiques, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de l'Ajuntament.

Aquesta llista no podrà contenir un nombre de persones aprovades superior al de les places vacants objecte d'aquesta convocatòria.

A aquest efecte i dins el termini de vint dies naturals des que es facin públiques les relacions definitives, els aspirants que hi figurin hauran de presentar els següents documents referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds:

— Certificació mèdica, en model oficial, que acrediti que no pateix cap malaltia o defecte físic que impedeixi totalment o parcialment el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball.

— Certificat d’antecedents penals.

Transcorregut el termini de presentació de documents, la Batlia efectuarà el nomenament com a funcionaris en pràctiques de la categoria de policia local. Aquesta situació es mantindrà fins que siguin nomenats funcionaris de carrera, si escau, o obtinguin la qualificació de no apte.

En cap cas no pot ser nomenat personal funcionari en pràctiques un nombre de persones aspirants superior al de places convocades.

9. FASE DE PRÀCTIQUES

Les pràctiques tenen per objecte valorar l’aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria que correspongui. Per tal de dur a terme aquesta avaluació s’ha de seguir el procediment que estableixen els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

El període de pràctiques tindrà una durada d’un any. Acabat aquest termini, el tribunal qualificador elevarà al batle de la corporació la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, que resoldrà i n’ordenarà la publicació en el termini de 15 dies.

En el cas que alguna de les persones aspirants sigui qualificada com a no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà les persones aspirants de la borsa de treball resultant del procés selectiu que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en aquestes, per ser nomenada funcionària en pràctiques.

La renuncia d’una persona interessada s’ha de formalitzar per escrit i no inhabilita per a un nou ingrés en la funció pública.

Els funcionaris en pràctiques tenen dret a percebre les retribucions equivalents al sou i les pagues extraordinàries corresponents al subgrup o grup d’adscripció, en el qual aspiri a ingressar; i, si escau, els triennis que es tinguessin reconeguts amb anterioritat a l’inici del període de pràctiques.

10. BORSA D’INTERINS

Amb caràcter general, el personal funcionari interí s’ha de seleccionar mitjançant el procediment ordinari pel sistema de borsa de persones aspirants que hagin superat com a mínim la prova de coneixements tipus test d’aquesta convocatòria. La borsa formada mitjançant el procediment ordinari és preferent sobre la formada mitjançant el procediment extraordinari. No obstant això, per formar part de la borsa d’interins també hauran de superar la prova d’aptitud psicològica i de personalitat.

Els aspirants que hagin superat com a mínim la prova de coneixements tipus test passaran a constituir una borsa de treball de funcionaris interins de la categoria a la qual es refereix aquest procés selectiu, i podran ser requerits, si han superat la prova d’aptitud psicològica i de personalitat, sempre segons l’ordre de puntuació obtinguda en les proves, per cobrir les vacants o necessitats que puguin sorgir en el lloc de treball de la mateixa categoria.

La cobertura dels llocs de treball vacants, en el moment d’anar-se produint, s’ha de fer tenint en compte el nombre d’exercicis superats i per ordre estricte de puntuació, de major a menor. En el supòsit que es produeixi una vacant de plantilla, la cobrirà l’aspirant del borsí que tingui la major puntuació i no gaudeixi ja d’una vacant, independentment de si té o no en el mateix moment un nomenament temporal per substitució.

En cas d’empat, s’ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:

a) Ser una dona víctima de violència de gènere.

b) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera a l’ajuntament de Campos.

c) Ser dona, en cas d’infrarepresentació del sexe femení en el cos, l’escala o l’especialitat de què es tracti, d’acord amb l’article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, segons el qual s’ha de seleccionar la dona, llevat que hi hagi motius no discriminatoris per preferir l’home, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats d’ambdós sexes, com per exemple les dels apartats d) o e).

d) Tenir majors càrregues familiars.

e) Ser major de 45 anys.

f) No haver estat objecte de remoció d’un lloc de treball del mateix cos, de la mateixa escala o especialitat.

Si persisteix finalment l’empat, s’iniciarà l’ordre per la lletra que determini el sorteig anual realitzat per la Secretaria d’Estat per a l’Administració Pública.

La borsa d’interins creada estarà vigent fins que sigui substituïda per una altra, a conseqüència de la realització de noves proves selectives dins la mateixa categoria, i en tot cas té una durada màxima de vigència de dos anys.

Quan s’hagi exhaurit aquesta borsa, fins que no es constitueixi una nova borsa pel procediment ordinari, s’han de constituir borses pel procediment extraordinari de concurs, mitjançant una convocatòria pública, o bé acudir a la borsa de la Conselleria d’Administracions Públiques, competent en matèria de coordinació de policies locals, si n’hi ha cap de creada.

11. IMPUGNACIÓ I REVOCACIÓ

1. Contra aquestes bases generals, les convocatòries, les llistes definitives de persones admeses i excloses, esmenades les deficiències que les persones excloses presentin, els nomenaments com a funcionaris/àries en pràctiques, les resolucions per les quals es declara no superat el període de pràctiques i els nomenaments com a funcionaris/àries de carrera, es podrà interposar, en via administrativa, un recurs de reposició, amb caràcter potestatiu i previ al recurs contenciós administratiu, davant l’Alcaldia Presidència de l’Ajuntament, en un termini d’un mes a partir de la publicació. En via judicial, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat d’aquest ordre jurisdiccional, dins el termini de dos mesos a partir del dia següent a la seva publicació, o, en cas que s’hagi fet ús del recurs de reposició, dins el termini de dos mesos a partir del dia següent a la notificació de la resolució, si fos expressa, o a partir del dia següent al venciment del termini que per resoldre el de reposició (un mes) té l’Administració, si no es produeix i notifica la resolució.

2. Contra els actes de tràmit del tribunal que decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, que determinen la impossibilitat de continuar en el procés selectiu, que produeixen indefensió o perjudici irreparable als drets i interessos legítims, les persones interessades poden interposar recurs d’alçada davant l’Alcaldia Presidència de l’Ajuntament, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la publicació, l’exposició en el tauler d’anuncis o la notificació individual.

3. Contra els actes de tràmit del tribunal no inclosos en el punt anterior, al llarg del procés selectiu, les persones aspirants poden formular totes les al·legacions que estimin pertinents perquè siguin preses en consideració en el moment de fer pública la puntuació final del procés selectiu.

 

ANNEX 1 Exercicis i programes de temes de la fase d’oposició

FASE D’OPOSICIÓ

Totes les proves de la fase d’oposició són de caràcter obligatori i cal superar la prova anterior per poder passar a la següent. Les proves es realitzaran en l’ordre establert a les bases i es duran a terme a raó d’una prova per sessió.

Un cop realitzada la primera prova, els successius anuncis de la resta de proves es publicaran en la pàgina web de l’Ajuntament de Campos, amb un interval mínim de 48 hores d’antelació al principi de la prova.

1) Prova d'aptitud física

De caràcter obligatori i eliminatori, consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s’indiquen en l’annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Per fer aquesta prova, la persona aspirant ha de lliurar al tribunal, el mateix dia de la prova i abans de l'hora d'inici de les proves físiques, un certificat mèdic en què es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l’exclusió automàtica de l’aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

Les proves físiques s’han de superar globalment, d’acord amb el barem i els mèrits que s’assenyalin. El resultat global d’aquesta prova s’ha d’atorgar sempre que la persona aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior.

El resultat d’aquesta prova serà en termes d’apte/no apte. La nota mitjana d’apte s’ha d’atorgar sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, ha de ser de no apte.

Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l’EBAP de l'article 163.3 del Reglament marc resten exemptes de fer les proves físiques. La validesa dels certificats és de dos anys, comptadors des del dia de la superació de les proves.

2) Prova de coneixements

Consisteix a respondre un qüestionari tipus test, de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, d’entre els 20 temes que figuren en l’annex de la convocatòria. El temps per realitzar aquest exercici és de 90 minuts.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d’una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l’exercici s’ha d’aplicar la fórmula següent:

         {A-(E/4)} x 20

Q = -———————

   P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E. nombre de respostes errònies

P. nombre de preguntes de l’exercici

3) Prova de coneixements del terme municipal i de les ordenances municipals de Campos

Consisteix a respondre un qüestionari tipus test, de 50 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals solament una és correcta, d’entre els temes que figuren en l’annex de la convocatòria. El temps per realitzar aquest exercici és de 90 minuts.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d’una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l’exercici s’ha d’aplicar la fórmula següent:

       {A-(E/4)} x 20

Q = -———————

      P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

F. nombre de respostes errònies

Q. nombre de preguntes de l’exercici

Les preguntes referides als coneixements del terme municipal s’extrauran de la següent bibliografia: Aguiló Adrover, Cosme, La toponímia de la costa de Campos, ajuntament de Campos, Campos, 1991; Alcaraz Vich, Montserrat Francesc, Campos. Guia dels pobles de Mallorca, Hora Nova, Mallorca, 2002; Roig Adrover, Miquel, Miscel·lània campanera, ajuntament de Campos, Campos, 1999; Rosselló Vaquer, Ramon, Història de Campos, ajuntament de Campos, Campos, 1977. Per accedir a la informació sobre les ordenances municipals i reglaments que s’inclouen en el temari de la prova de coneixements del terme municipal es pot consultar el portal web de l'ajuntament de Campos.

 

4) Prova d’aptitud psicològica i de personalitat

De caràcter obligatori i eliminatori, aquesta prova consisteix en l’exploració psicotècnica per acreditar nivells d’aptitud i també en l’exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l’exercici del lloc de treball policíac.

L’exercici consisteix a respondre una prova o proves d’aptitud, personalitat i actitud proposades per professionals de la psicologia que faran d’assessors del tribunal qualificador. El resultat d’aquesta prova és en termes d’apte o no apte.

Estan exemptes de fer aquesta prova les persones que acreditin que en els darrers tres anys han superat una prova igual que l’exigida en aquest apartat.

A aquests efectes es consideraran les superades en els últims tres anys realitzades per l'Escola Balear d'Administració Pública per accedir al Curs Bàsic de Capacitació per a la Policia Local, per a això s'haurà d'aportar una certificació de l’EBAP, i les realitzades en els últims tres anys per ajuntaments dins dels processos selectius de Policia Local que hagin convocat, les quals hauran d'acreditar-se mitjançant el corresponent certificat de l'Ajuntament.

Tots els aspirants disposaran d’un termini de deu dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l’anunci amb els resultats provisionals a la pàgina web de l’Ajuntament de Campos, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes o sol·licitar la revisió dels seus exàmens davant el tribunal.

Una vegada finalitzat aquest termini si no hi ha reclamacions, o una vegada resoltes les reclamacions si n’hi hagués, començarà el termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació a la pàgina web de l’Ajuntament de Campos de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició, perquè les persones que hi figurin puguin presentar els mèrits que s’hagin de valorar en la fase de concurs, i que estaran referits a la data de termini de presentació de sol·licituds, mitjançant la presentació d’originals o de fotocòpies compulsades juntament amb el model de relació de mèrits al·legats per a la fase de concurs que figura en l’annex 4.

TEMARI DE LA PROVA DE CONEIXEMENTS

Temari d’acord amb la Resolució de la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública, a proposta del director gerent, de 22 de desembre de 2015, per la qual s’aprova el temari que ha de regir les convocatòries de proves selectives per a l’accés a les categories dels cossos de la policia local de les Illes Balears.

1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El defensor del poble.

3. Les entitats locals: concepte i característiques. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. La potestat reglamentària municipal. Concepte i classes.

4. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d’aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.

8. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.

 

9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s’aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.

10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

12. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.

13. L’accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d’accidents. L’activitat policial davant els accidents de trànsit. L’ordre cronològic de les actuacions.

14. Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l’equip bàsic d’autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d’aparença externa, presentació i uniformitat.

15. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d’actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l’habeas corpus.

17. L’inici del procés penal. L’atestat policial. Estructura i valor de l’atestat. Diligències principals.

18. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l’ordre socioeconòmic.

19. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

20. L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Títol IV, dels municipis i la resta de les entitats locals de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

TEMARI DE LA PROVA DE CONEIXEMENTS DEL TERME MUNICIPAL

1. Coneixement del terme municipal de Campos:

Toponímia i nuclis de població

Adreces d’interès Serveis mèdics

Clíniques i centres privats d’assistència sanitària

Centres esportius públics

Ports esportius

Agroturismes

Mercats

Festes populars

Monuments

Places

Esglésies, convents, capelles

Torres marítimes

Punts verds

Depuradores

Geografia del municipi

Municipis que delimiten amb el terme

Camins més importants

Ciclocarrers

Torrents

Història

2. Ordenances municipals i reglaments:

2.1. Ordenança general de Policia, bon govern i convivència ciutadana

2.2. Ordenança municipal reguladora de renous i vibracions

2.3. Ordenança reguladora de l' ocupació domini públic amb taules, cadires i altres elements auxiliars

2.4. Ordenança reguladora de la taxa per retirada de vehicles abandonats o estacionats defectuosament o abusivament a la via pública

2.5. Ordenança fiscal reguladora de la taxa municipal per a la prestació del servei d’intervenció, trasllat i dipòsit de mercaderies intervingudes en la venda ambulant

2.6. Ordenança reguladora del règim aplicable als vehicles abandonats i vehicles considerats RSU

2.7. Ordenança municipal que regula la tinença d’animals a l’entorn humà, siguin domèstics, domesticats o salvatges en captivitat al terme municipal de Campos

2.8. Ordenança reguladora de la taxa per les entrades de vehicles a través de les voreres i les reserves de via publica per a aparcament, carrega i descarrega de mercaderies de qualsevol classe

2.9. Ordenança municipal de publicitat dinàmica

2.10. Reglament Regulador del Servei de Recollida i Tractament de Residus Urbans

2.11. Reglament municipal regulador de l'estacionament per a persones amb discapacitat i concessió de zona de prohibició d'estacionament

2.12. Reglament de mercats de l’ajuntament de Campos

 

ANNEX 2 Barem de mèrits de la fase de concurs

Els mèrits que al·leguin les persones candidates s’han d’acreditar mitjançant la presentació de l’original i de la còpia compulsada de la documentació següent:

— Curs de capacitació: certificat en vigor de l’EBAP d’haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s’opta o una de superior.

— Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

— Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

— Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent.

— Coneixement d’altres llengües: certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, per les escoles oficials d’idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d’administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc Comú Europeu.

— Cursos de formació: certificats d’aprofitament, certificats d’assistència i certificats d’impartició de cursos d’accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l’Escola Balear d’Administració Pública o homologats o concertats per l’EBAP, per universitats de l’àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l’Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

La puntuació màxima de la valoració dels mèrits és de 40 punts d’acord amb el barem següent:

1. Valoració del curs bàsic de capacitació

Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix. Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria de policia és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,8 fins a un màxim de 8 punts.

2. Valoració dels serveis prestats

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 24 punts d’acord amb els criteris següents:

a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic en el municipi de les Illes Balears al qual s’opta: 0,22 punts per mes, fins a un màxim de 24 punts.

b. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a agent de la policia local o turístic d’un municipi diferent al qual s’opta: 0,11 punts per mes, fins a un màxim de 12 punts.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Valoració estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, se n'ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix o a partir d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,25 punts, fins a un màxim d’0,75 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 0,75 punts, fins a un màxim de 1,5 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l’ensenyament artístic superior: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,12 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 0,60 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d’obtenir els punts de l’apartat c), obtindran 0,25 punts, d’acord a l’article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre.

f) Per a cada títol de doctor: 0,75 punts, fins a un màxim de 2,25 punts.

Només s’han de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s’exigeix per a l’ingrés en la categoria a la qual s’accedeix o la possessió d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas del títol de doctor, que se suma a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.

4. Coneixements de llengües

a) Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoren els certificats expedits per l’EBAP, expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts, d'acord amb els criteris següents:

— Certificat C1 (abans nivell C) o equivalent: 0,25 punts

— Certificat C2 (abans nivell D) o equivalent: 0,50 punts

— Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,10 punts

S’ha de valorar només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’ha d’acumular a la de l’altre certificat que s’aporti. En tot cas, només s’han de valorar els certificats de nivell superior a l’exigit com a requisit d’ocupació de la plaça a què s’accedeix. En cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s’ha d’atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es pot sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

b) Coneixements d’altres llengües

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes, les universitats, l’EBAP, altres escoles d'administració pública o altres certificats del Marc Comú Europeu considerats equivalents, amb una puntuació màxima d'1 punt segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:

 

Nivells del Marc

Comú Europeu

EOI

Universitats, escoles d’AP i organitzacions sindicals en el marc

dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc Comú Europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

A1

0,40

0,30

1r curs de nivell inicial

0,10

A2

0,60

0,40

2n curs de nivell inicial

0,20

B1

0,80

0,60

1r curs de nivell elemental

0,30

B1+

1

0,80

2n curs de nivell elemental

0,40

B2

1,20

1

1r curs de nivell mitjà

0,60

B2+

1,40

1,20

2n curs de nivell mitjà

0,80

C1

1,60

1,40

1r curs de nivell superior

1

C2

1,80

1,60

2n curs de nivell superior

1,20

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes.

D’una mateixa llengua, només se’n valoren les titulacions de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l’Escola Balear d’Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l’EBAP, els cursos d’interès policial manifest superats en universitats en l’àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l’Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l’EBAP o les universitats de l’àmbit de la Unió Europea i l’efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d’entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s’han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d’expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d’una universitat determinada.

a) Formació relacionada amb l’àrea professional

Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix. En concret, solament es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a. Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b. Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

c. Per cada certificat d'haver impartit cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s'accedeix: 0,0075 punts per hora.

Referent als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valorarà la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, excepte que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

b) Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat:

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 0,75 punts

b) Altres títols propis de graduat universitari amb càrrega lectiva de 180 crèdits ECTS: 0,25 punts per títol, fins a un màxim d’0,75 punts.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d’odi i formació sanitària: 0,05 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim de 0,5 punts.

b) Formació no relacionada amb l’àrea professional

Es valorarà, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, solament es valoraran per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de la EBAP. La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d’odi o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,15 punts per títol, fins a un màxim de 0,5 punts.

Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d’odi o formació sanitària: 0,015 per crèdit ECTS, fins a un màxim de 0,5 punts.

 

ANNEX 3 SOL·LICITUD D’ADMISSIÓ A LES PROVES SELECTIVES PER COBRIR COM A FUNCIONARIS DE CARRERA 3 LLOCS DE FEINA D’AGENT DE LA POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE CAMPOS

DADES DE LA PERSONA SOL·LICITANT

Nom i llinatges

DNI

Adreça

Població                                                                                             Codi postal

Tel. de contacte

E-mail

REQUISITS DE PARTICIPACIÓ AL·LEGATS

Nivell de coneixements de llengua catalana:

PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ OBLIGADA

a. Fotocòpia compulsada del DNI o document que acrediti la nacionalitat.

b. Fotocòpia compulsada del títol exigit per prendre part en aquesta convocatòria.

c. Fotocòpia compulsada del diploma d’aptitud del curs de formació.

d. Fotocòpia compulsada del certificat de coneixements de llengua catalana.

e. Fotocòpia compulsada del certificat en vigor d'aptitud física de l’EBAP, si escau.

f. Fotocòpia compulsada que acrediti la superació d’una prova d’aptitud psicològica i de personalitat.

g. Acreditació d'haver abonat la taxa per drets d’examen.

h. Una fotocòpia compulsada del permís de conduir de les classes A2 i B en vigor.

DECLARACIÓ RESPONSABLE

El sotasignat / la sotasignada declara que compleix els requisits que exigeix la base segona de la convocatòria, referits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.

El sotasignat / la sotasignada SOL·LICITA que es tingui per presentada la present sol·licitud dins del termini concedit a aquest efecte, i que sigui admès/a per prendre part en el procés selectiu extraordinari par a la selecció de trenta-una places de Policia Local de l’Ajuntament de Campos.

.............................................................., ......... d......................................... de ..............

Signatura

SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE CAMPOS

Plaça Major, 1; 07630 Campos Illes Balears.

 

ANNEX 4 MODEL NORMALITZAT DE PRESENTACIÓ DE MÈRITS

DADES PERSONALS

PRIMER LLINATGE

SEGON LLINATGE

NOM

DNI

 

 

 

 

DENOMINACIÓ DE LA PLAÇA

 

S’adjunten els originals o les fotocòpies compulsades que es consignen a continuació perquè puguin ser valorats en la fase de concurs.

1. Valoració del curs bàsic de capacitació

Promoció

Nota

 

 

2. Valoració dels serveis prestats

Administració

Anys

Mesos

 

 

 

 

3. Valoració d’estudis acadèmics oficials

Titulació

Crèdits ECTS (si escau)

 

 

 

 

4. Coneixements de llengües

4.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana

 

 

4.2. Coneixements d’altres llengües

Idioma

Nivell assolit

 

 

 

 

5. Valoració dels cursos de formació

5.1. Formació relacionada amb l’àrea professional

Acció formativa rebuda

Hores d’aprofitament

Hores d’assistència

 

 

 

 

 

 

Acció formativa impartida

Hores

 

 

 

 

 

Formació universitària no oficial relacionada

Crèdits ECTS (si escau)

 

 

 

 

.............................................................., ......... d......................................... de ..............

Signatura de la persona sol·licitant

 

ANNEX 5 BAREM DE PUNTUACIÓ DE LES PROVES FÍSIQUES PER A INGRESSAR EN LES DIFERENTS CATEGORIES DE LA POLICIA LOCAL DE LES ILLES BALEARS

1.1. Resistència (1.000 m)L’objectiu d'aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.

Homes (minuts)

Homes (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un

dia

10

-3,10'

-4,00'

-4,50'

-6,10'

9

-3,20'

-4,10'

-5,00'

-6,20'

8

-3,30'

-4,20'

-5,10'

-6,30'

7

-3,40'

-4,30'

-5,20'

-6,40'

6

-3,50'

-4,50'

-5,35'

-6,50'

5

-4,10'

-5,00'

-5,50'

-7,10'

3

-4,25'

-5,15'

-6,00'

-7,25'

Eliminat

+4,25'

+5,15'

+6,00'

+7,25'

 

Dones (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un

dia

10

-3,25'

-4,15'

-5,00'

-6,25'

9

-3,35'

-4,25'

-5,05'

-6,35'

8

-3,45'

-4,35'

-5,10'

-6,45'

7

-3,55'

-4,45'

-5,35'

-6,55'

6

-4,10'

-5,00'

-5,50'

-7,10'

5

-4,25'

-5,15'

-6,05'

-7,25'

3

-4,40'

-5,30'

-6,20'

-7,40'

Eliminada

+4,40'

+5,30'

+6,20'

+7,40'

1.2. Velocitat (50 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.

Homes (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un

dia

10

-7,50"

-8,00"

-8,20"

-9,50"

9

-7,55"

-8,15"

-8,35"

-10,00"

8

-8,00"

-8,30"

-8,50"

-10,20"

7

-8,05"

-8,45"

-9,00"

-10,30"

6

-8,25"

-9,00"

-9,20"

-10,55"

5

-8,50"

-9,20"

-9,40"

-11,05"

3

-9,10"

-9,40"

-10,00"

-11,15"

Eliminat

+9,10"

+9,40"

+10,00"

+11,15"

 

Dones (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un

dia

10

-8,00"

-8,20"

-9,00"

-10,00"

9

-8,20"

-8,35"

-9,15"

-10,20"

8

-8,30"

-8,50"

-9,30"

-10,50"

7

-8,50"

-9,00"

-9,50"

-11,10"

6

-9,00"

-9,30"

-10,10"

-11,45"

5

-9,10"

-9,50"

-10,50"

-12,00"

3

-9,15"

-10,10"

-11,10"

-12,15"

Eliminada

+9,15"

+10,10"

+11,10"

+12,15"

1.3. Natació (50 m) estil lliure

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres d'estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar a les flotacions, en un temps inferior a la marca que s'estableixi. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.

 

Homes (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un

dia

10

-35"

-40"

-45"

-50"

9

-37"

-42"

-47"

-52"

8

-39"

-44"

-49"

-54"

7

-41"

-46"

-51"

-56"

6

-43"

-48"

-53"

-58"

5

-45"

-50"

-55"

-60"

3

-47"

-55"

-57"

-1,02"

Eliminat

+47"

+55"

+57"

+1,02"

 

Dones (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un

dia

10

-40"

-45"

-50"

-55"

9

-42"

-47"

-52"

-57"

8

-44"

-49"

-54"

-59"

7

-46"

-51"

-56"

-1,01"

6

-48"

-53"

-58"

-1,03"

5

-50"

-55"

-1,00"

-1,05"

3

-52"

-1'

-1,02"

1,07"

Eliminada

+52"

+1'

+1,02"

+1,07"

4. Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per realitzar aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i un de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Un cop realitzat el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a l'establerta en les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un

dia

10

+6,50

+6,00

+5,50

+5,00

9

+6,30

+5,90

+5,40

+4,90

8

+6,20

+5,70

+5,20

+4,70

7

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

6

+5,70

+5,25

+4,75

+4,25

5

+5,50

+5,00

+4,50

+4,00

3

+5,40

+4,85

+4,35

+3,85

Eliminat/da

-5,40

-4,85

-4,35

-3,85

1.5. Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs extensors principals de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d'estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Un cop realitzat el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, que ha de ser superior a l'establerta en les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents. 

Homes (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un

dia

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,08

+1,97

+1,87

+1,67

Eliminat/da

-2,08

-1,97

-1,87

-1,67

 

Dones (minuts)

Punts

Menors de 30 anys

De 30 anys i un dia a 40 anys

De 40 anys i un dia a 50 anys

Més de 50 anys i un

dia

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

+1,78

+1,67

+1,57

+1,37

Eliminada

-1,78

-1,68

-1,57

-1,37

 

  Campos, 8 de febrer de 2019.

El Batle Sebastià Sagreras Ballester