Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CAMPOS
Núm. 1212
Bases específiques de la convocatòria del procés selectiu per cobrir com a personal funcionari de carrera 2 places vacants de la categoria de policia local de l'Ajuntament de Campos mitjançant el procediment ordinari
Per Resolució del batle de data 8 de febrer de 2019 s’aproven les bases específiques de la convocatòria del procés selectiu per cobrir com a personal funcionari de carrera 2 places vacants de la categoria de policia local de l'ajuntament de Campos mitjançant el procediment ordinari, en els termes següents:
BASES QUE HAN DE REGIR EL PROCÉS SELECTIU PER PROVEIR, COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L’AJUNTAMENT DE CAMPOS, DUES (2) PLACES DE POLICIA LOCAL VACANTS A LA PLANTILLA DE PERSONAL I DOTADES PRESSUPOSTÀRIAMENT CORRESPONENT A L’OFERTA D’OCUPACIÓ PÚBLICA DE L’ANY 2018, MITJANÇANT EL PROCEDIMENT ORDINARI
1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
Aquesta convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per proveir, com a personal funcionari de carrera, 2 places de la categoria de policia local, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a l’Oferta d’Ocupació Pública de l’any 2018 (BOIB Núm. 96 de 4 d’agost de 2019), pel sistema d’accés de torn lliure i procediment de selecció d'oposició. Aquestes places corresponen a l'escala d’Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, Grup de classificació C1, de l'ajuntament de Campos.
S’aplicaran a aquestes proves selectives aquestes normes: la Llei 4/2013,de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals en tot allò que no contradigui la Llei 11/2017; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.
2. REQUISITS I CONDICIONS DE LES PERSONES INTERESSADES
Per ser admeses en aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir devuit anys complits.
c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport. Als efectes laborals, segons article 4,3 de l'ordre EDU/1603/2009 serà vàlida la superació de la prova d'accés a la universitat per a majors de vint-i-cinc anys, sempre que s'acrediti algun dels següents requisits: o bé estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent a efectes acadèmics o a efectes professionals, o bé haver superat almenys 15 crèdits ECTS dels estudis universitaris, tenir en compte DA5ª de l'Ordre EDU/1603/2009 modificat per l'Ordre EDU/520/2011.
d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l’annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d’abril.
e) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.
f) No haver estat separat del servei de l’Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.
g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
i) Comprometre’s a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.
j) No ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article I de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
k) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell B2 (nivell avançat), de conformitat amb l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, i la Llei 4/2016, de 6 d’abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l’ús del català en l’àmbit de la funció pública, mitjançant certificat emès o reconegut com a equivalent per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o per l’òrgan competent en l’àmbit de les Illes Balears.
El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que es reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprèn que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.
3. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS
De conformitat amb el que disposa la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa a les persones aspirants que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, la documentació que acompanyi aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal del qual és responsable l'Ajuntament de Campos, i que té per finalitat, entre altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.
En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB, el tauler d'edictes de l'Ajuntament i la pàgina web d'aquesta institució (www.ajcampos.org), d'acord amb el que disposen les bases de la present convocatòria i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Es fa constar que, en el cas que l'interessat hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.
4. SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ
Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud de l’annex 3, que també es trobarà a disposició de les persones interessades a la pàgina web de l’Ajuntament de Campos, i s’han de presentar en el Registre General de l’Ajuntament de Campos o en la forma establerta per l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Per ser admesos i prendre part a la convocatòria els aspirants hauran de manifestar en la sol·licitud que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la base segona d’aquestes bases, i hauran de presentar, juntament amb la sol·licitud, els documents següents:
a) Fotocòpia compulsada del DNI o document que acrediti la nacionalitat.
b) Fotocòpia compulsada del títol exigit per prendre part en aquesta convocatòria. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.
c) Fotocòpia compulsada del diploma d’aptitud del curs de formació de l’EBAP o l’òrgan competent de l’àmbit de les Illes Balears, en plena validesa.
d) Fotocòpia compulsada del certificat de coneixements de llengua catalana.
e) Fotocòpia compulsada de la certificació, en període de validesa, d'haver superat les proves físiques convocades de forma periòdica per l’EBAP, en aquells casos en què es posseeixi i es desitgi quedar exempt de realitzar les proves d'aptitud física en el procés selectiu.
f) Fotocòpia compulsada de la documentació que acrediti que en els darrers tres anys han superat una prova d’aptitud psicològica i de personalitat per desenvolupar les funcions de policia local, en aquells casos en els quals la persona aspirant desitgi acollir-se l'exempció de la prova.
g) Fotocòpia compulsada dels permisos de conducció A2 i B en vigor, o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.
h) Declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en la base segona d’aquestes bases, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds, segons el model de sol·licitud de l’annex 3.
La restant documentació haurà d’acreditar-se en el moment i els terminis que es determinin.
Queda exempta de presentació la documentació que ja es trobi en poder de l'Ajuntament de Campos, d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà que es publiqui aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE). Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entén prorrogat al primer dia hàbil següent.
La no presentació de sol·licituds dintre del termini i en la forma escaient determina la no admissió de les persones aspirants al procés selectiu.
5. ADMISSIÓ I EXCLUSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
Una vegada finalitzat el termini de presentació d’instàncies, l’autoritat convocant o la persona en qui delegui dictarà una resolució aprovant la llista dels aspirants admesos i exclosos. La relació dels aspirants admesos i exclosos es publicarà en la pàgina web i en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial, així com en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i hi figurarà el nom i llinatges dels aspirants, afegint quatre xifres numèriques aleatòries del DNI i, si s’escau, la causa d’exclusió. Es concedirà un termini de deu dies hàbils perquè els interessats puguin al·legar el que considerin oportú i així poder rectificar els errors.
En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors i, si se’n produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó, a més, que els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.
Acabat el termini esmentat en primer paràgraf, i esmenades les sol·licituds, si escau, es dictarà una resolució per aprovar la llista definitiva dels aspirants admesos i exclosos, que es publicarà en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial i en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En l’esmentat anunci o mitjançant un anunci posterior, degudament publicat, s’indicarà si els exercicis es duran a terme en una o més sessions, l’interval mínim entre exercici i exercici i el lloc, la data i l’hora de l’inici dels exercicis.
La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s’hi presenten reclamacions.
Els errors materials o de fet podran ser rectificats o esmenats en qualsevol moment, ja sigui d’ofici o a petició de la part interessada.
Si cap persona de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d’un embaràs de risc o de part o puerperi, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menystingui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel tribunal. En tot cas, hauran de dur-se a terme abans de la publicació provisional dels aspirants que hagin superat el procés selectiu.
6. TRIBUNAL QUALIFICADOR
En la mateixa resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses s'efectuarà el nomenament del membres del tribunal qualificador.
El tribunal qualificador quedarà constituït en la forma següent:
— President/a: designat per l'Ajuntament entre personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.
— Un secretari/a: que serà designat per l’Ajuntament de Campos amb veu i vot.
— Tres vocals: un vocal proposat per la Direcció General d'Interior competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i un altre designat per l'Ajuntament.
La designació del tribunal inclourà la dels corresponents suplents.
El personal d’elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part els representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han d’estar acreditats i com a màxim pot haver-n’hi un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.
La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d’altre.
El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.
El tribunal qualificador per a la seva vàlida constitució requerirà l’assistència de com a mínim la meitat dels seus membres (entre els quals hi haurà d’haver el president i el secretari), titulars o suplents indistintament, i les seves decisions s’adoptaran per majoria. El tribunal podrà proposar la designació d’assessors quan ho consideri convenient, sempre amb el límit que el nombre d’aquests no podrà ser superior al nombre del seus membres.
Els membres del tribunal qualificador hauran d’abstenir-se d’intervenir i ho hauran de notificar a l’autoritat convocant quan es vegin afectats per alguna de les circumstàncies previstes en l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, així com també aquelles persones que hagin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies ressenyades en l’article 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
Els vocals del tribunal qualificador hauran d’estar en possessió d’un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per a l’ingrés a la categoria convocada.
L’abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7. PROCÉS SELECTIU
El procediment de selecció és el d'oposició, que consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l’aptitud de les persones aspirants.
Proves de l'oposició:
Totes les proves de l'oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. És necessari superar la prova anterior per poder passar a la següent.
Si alguna de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d’un embaràs de risc o de part o puerperi, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menystengui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel Tribunal; en tot cas, les proves s’hauran de dur a terme abans de la publicació dels resultats provisionals de la fase d’oposició.
Prova de català
Les persones aspirants que no puguin acreditar documentalment els coneixements corresponents de llengua catalana del nivell B2 han de sol·licitar en la seva instància la realització d'una prova específica per acreditar-ho, que es durà a terme amb caràcter previ a l'inici de l'oposició, i el resultat de la qual es qualificarà d’apte o no apte.
Per a la realització i avaluació de les proves de llengua catalana queda designada l’arxivera i assessora lingüística de l'ajuntament de Campos, Beatriu Zamorano Galmés.
Consistirà en una prova que avaluarà els coneixements de català de nivell B2. El temps màxim per a la realització d'aquesta prova serà d'una hora i mitja. Aquesta prova es qualificarà d’apte o no apte. La qualificació NO APTE implicarà que la persona aspirant queda eliminada del procés selectiu.
7.1. Primer exercici: prova d’aptitud física
L'exercici és obligatori i eliminatori. Consistirà a realitzar un total de cinc proves físiques establertes a l’annex 2.
Aquest exercici té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència de les persones aspirants.
La prova consisteix a la superació de les cinc proves parcials que es determinen en l’annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Les proves físiques s’han de superar globalment, d’acord amb el barem i els mèrits que assenyala el dit annex. El resultat global d’aquesta prova s’ha d’atorgar sempre que la persona aspirant hagi superat un mínim de quatre de les cinc proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d’apte s’ha d’atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de no apte.
Segons l’establert a l’article 145.2 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, Reglament de la Policia Local de les Illes Balears, les persones que acreditin el certificat en vigor d’aptitud física de l’EBAP de l’article 163.3 d’aquest Reglament, estan exemptes de realitzar les proves físiques en qualsevol procés de selecció en el que participin. Segons el que disposa l’article 163 del citat Decret 28/2015, de 30 d’abril, la validesa d’aquests certificats és de dos anys que es comptaran des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l’obtenció d’aquest certificat, i es comptarà des de la data de finalització d’aquest curs bàsic. La validesa d’aquest curs bàsic de policia local, és de dos anys des de la data de finalització d’aquest.
Per a la realització de les proves físiques, les persones aspirants hauran de presentar-se amb l'equip esportiu que correspongui a cada modalitat.
No es permetrà a les persones aspirants provar cap element o material abans de la realització de les proves.
Es podran realitzar proves per determinar substàncies psicoactives a totes o a alguna de les persones aspirants triades a l'atzar durant el transcurs de les proves físiques. Donar un resultat positiu en una de les substàncies o negar-se a sotmetre's a aquestes proves serà motiu d'exclusió del procés selectiu.
El Tribunal Qualificador podrà distribuir les persones aspirants en diferents grups per a la realització de les diferents proves. Entre una prova i la immediatament anterior haurà de transcórrer un termini mínim de trenta minuts.
El Tribunal Qualificador, prèvia audiència de la persona aspirant i durant el desenvolupament de les proves físiques, podrà excloure a les persones aspirants que incorrin en algun dels següents fets:
a) L'incompliment reiterat de les normes establertes per a cada exercici suposarà la consideració de no apte/a.
b) Negar-se a sotmetre's al control de substàncies psicoactives.
c) Haver pres qualsevol substància dopant inclosa en la llista aprovada per Resolució de 19 de desembre de 2008, de la Presidència del Consell Superior d'Esports, per la qual s'aprova la llista de substàncies i mètodes prohibits en l'esport (BOE núm. 1, d'1 de gener de 2009).
d) Faltar al respecte al Tribunal Qualificador que avaluï les proves o al personal auxiliar.
e) Tenir un comportament incorrecte (cridar, fer soroll, aplaudir, utilitzar el telèfon mòbil, etc.) que no permeti desenvolupar correctament una prova i molesti la resta de persones aspirants o al Tribunal.
f) Utilitzar material no permès per fer les proves.
7.2. Prova de coneixements tipus test
L’exercici consistirà a respondre per escrit les preguntes d’un qüestionari amb 4 respostes alternatives, de les quals només una és correcte.
Aquest qüestionari es farà d’acord amb el temari que figura en les bases com a annex 1, i constarà d’un total de 50 preguntes, amb un temps màxim de realització de 60 minuts en total. Es valorarà de 0 a 20 punts, i serà necessari obtenir un mínim de 10 punts per superar-lo.
Les preguntes no resoltes no s’han de valorar. Les preguntes amb resposta errònia o si figura més d’una resposta, es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcte.
Per realitzar la qualificació de l’exercici, s’aplica la següent fórmula:
Q: resultat de la prova
A: número de respostes correctes
E: número de respostes errònies
P: número de preguntes de l’exercici
El resultat de la prova és igual al nombre de respostes encertades menys el nombre de respostes errònies dividit entre quatre, per la valoració màxima (20), tot això dividit pel nombre de preguntes de l’exercici (50).
{A-(E/4)} x 20
Q = -———————
P
En cas que el Tribunal acordi l’anul·lació d’alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d’ofici algun error manifest durant la realització de l’exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s’ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.
7.3. Prova de desenvolupament
Consisteix a respondre per escrit les preguntes formulades pel tribunal entre els temes que figurin en la convocatòria a l’annex 1. El nombre mínim de preguntes de la prova de desenvolupament serà de 5. La valoració d’aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10.
Temps:120 minuts
7.4. Prova d’aptitud psicològica i de personalitat
Aquesta prova consisteix en l’exploració psicotècnica per acreditar nivells d’aptitud i també en l’exploració de la personalitat i actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l’exercici del lloc de treball policíac. Aquesta prova constarà de dues parts:
- La primera consistirà a respondre un test d’aptitud proposat per un professional de la psicologia que farà d’assessor del tribunal qualificador. La valoració d’aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminats les persones aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.
Temps: 60 minuts
- La segona consistirà a respondre la prova o proves que un professional de la psicologia determini per avaluar els perfils generals i específics que es corresponen amb les funcions pròpies de la categoria de policia local i que consistirà en un tipus test. La seva valoració és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.
Temps: 60 minuts
7.5. Prova pràctica
Consisteix a resoldre un o diversos casos pràctics relacionats amb les matèries que figurin en el temari de la convocatòria (annex 1). La valoració d’aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.
Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de set dies hàbils.
Temps: 90 minuts
7.6. Prova de coneixements del terme municipal i de les ordenances municipals
Consisteix a respondre per escrit les preguntes d’un qüestionari de 50 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, relacionades amb el contingut del temari, elaborat per l’Ajuntament, que figura en l'annex 1.
S’ha de qualificar la persona aspirant d’apte o no apte. La valoració d’aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per obtenir la valoració d’apte.
Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si hi figura més d’una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Temps: 60 minuts
8. QUALIFICACIONS DELS EXERCICIS
Les qualificacions dels exercicis s’haurà de fer pública el dia que s’acordin i s’hauran de publicar en el tauler d’anuncis de l'Ajuntament així com a la pàgina web de l’Ajuntament. Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l'Ajuntament en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l’inici de l'exercici següent.
Als efectes assenyalats, s’ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.
9. RELACIÓ PROVISIONAL DE PERSONES APROVADES I REVISIÓ D’EXÀMENS
Finalitzats tots els exercicis de la fase d’oposició, el tribunal ha de fer pública en el tauler d’anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web la llista provisional de persones que l’hagin superat, amb indicació del nombre i llinatges, i afegint-hi quatre xifres numèriques aleatòries del DNI i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que han superat la fase d’oposició serà determinada per la superació de tots els exercicis eliminatoris. La puntuació final de la fase d’oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris. Les persones aspirants disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de la publicació de la llista provisional, per fer reclamacions.
Acabat aquest termini, el Tribunal disposarà de trenta dies naturals per resoldre’n les reclamacions.
10. LLISTA DEFINITIVA DE PERSONES APROVADES EN LA FASE D’OPOSICIÓ
Resoltes les reclamacions, el Tribunal publicarà al tauler d’anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web de l’Ajuntament la relació d’aprovats per ordre de puntuació i elevarà a l’òrgan convocant la proposta de nomenament com a personal funcionari en pràctiques de les persones amb més puntuació.
L’aprovació de la persona aspirant, aquella que ha superat el procés selectiu i que ha de ser nomenada com a personal funcionari en pràctiques, serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears ien la pàgina web de l’Entitat.
11. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ
La persona aspirant disposa d’un termini de vint dies naturals, des de la data de publicació de la proposta de nomenament per presentar els documents que acrediten que compleix aquells requisits que encara no s’han acreditat i que exigeix la convocatòria.
L’incompliment d’aquest termini, o si de l’examen de la documentació presentada se’n dedueix que les persones aspirants no compleixen els requisits que s’exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenat funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.
12. FASE DE PRÀCTIQUES
Les pràctiques tenen per objecte valorar l’aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria que correspongui. Per tal de dur a terme aquesta avaluació s’ha de seguir el procediment que estableixen els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
El període de pràctiques tindrà una durada d’un any. Acabat aquest termini, el tribunal qualificador elevarà al batle de la corporació la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, que resoldrà i n’ordenarà la publicació en el termini de 15 dies.
En el cas que alguna de les persones aspirants sigui qualificada com a no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà les persones aspirants de la borsa de treball resultant del procés selectiu que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en aquestes, per ser nomenada funcionària en pràctiques.
La renuncia d’una persona interessada s’ha de formalitzar per escrit i no inhabilita per a un nou ingrés en la funció pública.
Els funcionaris en pràctiques tenen dret a percebre les retribucions equivalents al sou i les pagues extraordinàries corresponents al subgrup o grup d’adscripció, en el qual aspiri a ingressar; i, si escau, els triennis que es tinguessin reconeguts amb anterioritat a l’inici del període de pràctiques.
13. BORSA D’INTERINS
Amb caràcter general, el personal funcionari interí s’ha de seleccionar mitjançant el procediment ordinari pel sistema de borsa de persones aspirants que hagin superat com a mínim la prova de coneixements tipus test d’aquesta convocatòria. La borsa formada mitjançant el procediment ordinari és preferent sobre la formada mitjançant el procediment extraordinari. No obstant això, per formar part de la borsa d’interins també hauran de superar la prova d’aptitud psicològica i de personalitat.
Els aspirants que hagin superat com a mínim la prova de coneixements tipus test passaran a constituir una borsa de treball de funcionaris interins de la categoria a la qual es refereix aquest procés selectiu, i podran ser requerits, si han superat la prova d’aptitud psicològica i de personalitat, sempre segons l’ordre de puntuació obtinguda en les proves, per cobrir les vacants o necessitats que puguin sorgir en el lloc de treball de la mateixa categoria.
La cobertura dels llocs de treball vacants, en el moment d’anar-se produint, s’ha de fer tenint en compte el nombre d’exercicis superats i per ordre estricte de puntuació, de major a menor. En el supòsit que es produeixi una vacant de plantilla, la cobrirà l’aspirant del borsí que tingui la major puntuació i no gaudeixi ja d’una vacant, independentment de si té o no en el mateix moment un nomenament temporal per substitució.
En cas d’empat, s’ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:
a) Ser una dona víctima de violència de gènere.
b) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera a l’ajuntament de Campos.
c) Ser dona, en cas d’infrarepresentació del sexe femení en el cos, l’escala o l’especialitat de què es tracti, d’acord amb l’article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, segons el qual s’ha de seleccionar la dona, llevat que hi hagi motius no discriminatoris per preferir l’home, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats d’ambdós sexes, com per exemple les dels apartats d) o e).
d) Tenir majors càrregues familiars.
e) Ser major de 45 anys.
f) No haver estat objecte de remoció d’un lloc de treball del mateix cos, de la mateixa escala o especialitat.
Si persisteix finalment l’empat, s’iniciarà l’ordre per la lletra que determini el sorteig anual realitzat per la Secretaria d’Estat per a l’Administració Pública.
La borsa d’interins creada estarà vigent fins que sigui substituïda per una altra, a conseqüència de la realització de noves proves selectives dins la mateixa categoria, i en tot cas té una durada màxima de vigència de dos anys.
Quan s’hagi exhaurit aquesta borsa, fins que no es constitueixi una nova borsa pel procediment ordinari, s’han de constituir borses pel procediment extraordinari de concurs, mitjançant una convocatòria pública, o bé acudir a la borsa de la Conselleria d’Administracions Públiques, competent en matèria de coordinació de policies locals, si n’hi ha cap de creada.
14. IMPUGNACIÓ I REVOCACIÓ
1. Contra aquestes bases generals, les convocatòries, les llistes definitives de persones admeses i excloses, esmenades les deficiències que les persones excloses presentin, els nomenaments com a funcionaris/àries en pràctiques, les resolucions per les quals es declara no superat el període de pràctiques i els nomenaments com a funcionaris/àries de carrera, es podrà interposar, en via administrativa, un recurs de reposició, amb caràcter potestatiu i previ al recurs contenciós administratiu, davant l’Alcaldia Presidència de l’Ajuntament, en un termini d’un mes a partir de la publicació. En via judicial, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat d’aquest ordre jurisdiccional, dins el termini de dos mesos a partir del dia següent a la seva publicació, o, en cas que s’hagi fet ús del recurs de reposició, dins el termini de dos mesos a partir del dia següent a la notificació de la resolució, si fos expressa, o a partir del dia següent al venciment del termini que per resoldre el de reposició (un mes) té l’Administració, si no es produeix i notifica la resolució.
2. Contra els actes de tràmit del tribunal que decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, que determinen la impossibilitat de continuar en el procés selectiu, que produeixen indefensió o perjudici irreparable als drets i interessos legítims, les persones interessades poden interposar recurs d’alçada davant l’Alcaldia Presidència de l’Ajuntament, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la publicació, l’exposició en el tauler d’anuncis o la notificació individual.
3. Contra els actes de tràmit del tribunal no inclosos en el punt anterior, al llarg del procés selectiu, les persones aspirants poden formular totes les al·legacions que estimin pertinents perquè siguin preses en consideració en el moment de fer pública la puntuació final del procés selectiu.
ANNEX 1 Exercicis i programes
Totes les proves són de caràcter obligatori i cal superar la prova anterior per poder passar a la següent. Les proves es realitzaran en l’ordre establert a les bases, el tribunal fixarà el nombre de proves per a cada sessió.
Un cop realitzada la primera sessió, els successius anuncis de la resta de proves es publicaran en la pàgina web de l’Ajuntament de Campos, amb un interval mínim de 48 hores d’antelació al principi de la prova.
1) Prova d'aptitud física
De caràcter obligatori i eliminatori, consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s’indiquen en l’annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Per fer aquesta prova, la persona aspirant ha de lliurar al tribunal, el mateix dia de la prova i abans de l'hora d'inici de les proves físiques, un certificat mèdic en què es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l’exclusió automàtica de l’aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.
Les proves físiques s’han de superar globalment, d’acord amb el barem i els mèrits que s’assenyalin. El resultat global d’aquesta prova s’ha d’atorgar sempre que la persona aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior.
El resultat d’aquesta prova serà en termes d’apte/no apte. La nota mitjana d’apte s’ha d’atorgar sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, ha de ser de no apte.
Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l’EBAP de l'article 163.3 del Reglament marc resten exemptes de fer les proves físiques. La validesa dels certificats és de dos anys, comptadors des del dia de la superació de les proves.
2) Prova de coneixements
Consisteix a respondre un qüestionari tipus test, de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, d’entre els 20 temes que figuren en l’annex de la convocatòria. El temps per realitzar aquest exercici és de 90 minuts.
La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d’una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per efectuar la qualificació de l’exercici s’ha d’aplicar la fórmula següent:
{A-(E/4)} x 20
Q = -———————
P
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E. nombre de respostes errònies
P. nombre de preguntes de l’exercici
3) Prova de coneixements del terme municipal i de les ordenances municipals de Campos
Consisteix a respondre un qüestionari tipus test, de 50 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals solament una és correcta, d’entre els temes que figuren en l’annex de la convocatòria. El temps per realitzar aquest exercici és de 90 minuts.
La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d’una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per efectuar la qualificació de l’exercici s’ha d’aplicar la fórmula següent:
{A-(E/4)} x 20
Q = -———————
P
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E: nombre de respostes errònies
P: nombre de preguntes de l’exercici
Les preguntes referides als coneixements del terme municipal s’extrauran de la següent bibliografia: Aguiló Adrover, Cosme, La toponímia de la costa de Campos, ajuntament de Campos, Campos, 1991; Alcaraz Vich, Montserrat Francesc, Campos. Guia dels pobles de Mallorca, Hora Nova, Mallorca, 2002; Roig Adrover, Miquel, Miscel·lània campanera, ajuntament de Campos, Campos, 1999; Rosselló Vaquer, Ramon, Història de Campos, ajuntament de Campos, Campos, 1977. Per accedir a la informació sobre les ordenances municipals i reglaments que s’inclouen en el temari de la prova de coneixements del terme municipal es pot consultar el portal web de l'ajuntament de Campos.
4) Prova d’aptitud psicològica i de personalitat
De caràcter obligatori i eliminatori, aquesta prova consisteix en l’exploració psicotècnica per acreditar nivells d’aptitud i també en l’exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l’exercici del lloc de treball policíac.
L’exercici consisteix a respondre una prova o proves d’aptitud, personalitat i actitud proposades per professionals de la psicologia que faran d’assessors del tribunal qualificador. El resultat d’aquesta prova és en termes d’apte o no apte.
Estan exemptes de fer aquesta prova les persones que acreditin que en els darrers tres anys han superat una prova igual que l’exigida en aquest apartat.
A aquests efectes es consideraran les superades en els últims tres anys realitzades per l'Escola Balear d'Administració Pública per accedir al Curs Bàsic de Capacitació per a la Policia Local, per a això s'haurà d'aportar una certificació de l’EBAP, i les realitzades en els últims tres anys per ajuntaments dins dels processos selectius de Policia Local que hagin convocat, les quals hauran d'acreditar-se mitjançant el corresponent certificat de l'Ajuntament.
Tots els aspirants disposaran d’un termini de deu dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l’anunci amb els resultats provisionals a la pàgina web de l’Ajuntament de Campos, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes o sol·licitar la revisió dels seus exàmens davant el tribunal.
Una vegada finalitzat aquest termini si no hi ha reclamacions, o una vegada resoltes les reclamacions si n’hi hagués, començarà el termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació a la pàgina web de l’Ajuntament de Campos de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.
TEMARI DE LA PROVA DE CONEIXEMENTS
Temari d’acord amb la Resolució de la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública, a proposta del director gerent, de 22 de desembre de 2015, per la qual s’aprova el temari que ha de regir les convocatòries de proves selectives per a l’accés a les categories dels cossos de la policia local de les Illes Balears.
1. La Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.
2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.
3. Reial Decret Legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat
viària. Conceptes bàsics.
4. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Àmbit d'aplicació de les normes sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.
5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.
6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
7. Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.
8. Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.
9. Reial Decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament General de Conductors. Les autoritzacions administratives per a conduir.
10. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.
11. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Condicions tècniques.
12. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Ciclomotors, cicles, vehicles de tracció animal i tramvies.
13. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.
14. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.
15. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex X: dispositius d'enllumenat i de senyalització òptica.
16. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.
17. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.
18. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.
19. Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.
20. Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d’actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.
21. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. L'homicidi i les seves formes. Les lesions.
22. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.
23. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra l'Administració pública. Delictes contra l'Administració de Justícia. Delictes comesos pels funcionaris públics contra les garanties constitucionals.
24. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra la llibertat. Delictes contra la intimitat, el dret de la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.
25. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra la seguretat viària.
26. Llei Orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Disposicions generals. Documentació i identificació personal.
27. Llei Orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per al manteniment i el restabliment de la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.
28. Llei Orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Règim sancionador.
29. Característiques geogràfiques, socials i demogràfiques del municipi. Localització dels centres públics i llocs d'interès general. Toponímia del municipi.
30. La policia local com a policia administrativa. Normativa municipal vigent. Mercats, venda ambulant, espectacles i establiments públics, protecció ambiental, circulació i la resta de normativa.
TEMARI DE LA PROVA DE CONEIXEMENTS DEL TERME MUNICIPAL
1. Coneixement del terme municipal de Campos:
Toponímia i nuclis de població
Adreces d’interès Serveis mèdics
Clíniques i centres privats d’assistència sanitària
Centres esportius públics
Ports esportius
Agroturismes
Mercats
Festes populars
Monuments
Places
Esglésies, convents, capelles
Torres marítimes
Punts verds
Depuradores
Geografia del municipi
Municipis que delimiten amb el terme
Camins més importants
Ciclocarrers
Torrents
Història
2. Ordenances municipals i reglaments:
2.1. Ordenança general de Policia, bon govern i convivència ciutadana
2.2. Ordenança municipal reguladora de renous i vibracions
2.3. Ordenança reguladora de l' ocupació domini públic amb taules, cadires i altres elements auxiliars
2.4. Ordenança reguladora de la taxa per retirada de vehicles abandonats o estacionats defectuosament o abusivament a la via pública
2.5. Ordenança fiscal reguladora de la taxa municipal per a la prestació del servei d’intervenció, trasllat i dipòsit de mercaderies intervingudes en la venda ambulant
2.6. Ordenança reguladora del règim aplicable als vehicles abandonats i vehicles considerats RSU
2.7. Ordenança municipal que regula la tinença d’animals a l’entorn humà, siguin domèstics, domesticats o salvatges en captivitat al terme municipal de Campos
2.8. Ordenança reguladora de la taxa per les entrades de vehicles a través de les voreres i les reserves de via publica per a aparcament, carrega i descarrega de mercaderies de qualsevol classe
2.9. Ordenança municipal de publicitat dinàmica
2.10. Reglament Regulador del Servei de Recollida i Tractament de Residus Urbans
2.11. Reglament municipal regulador de l'estacionament per a persones amb discapacitat i concessió de zona de prohibició d'estacionament
2.12. Reglament de mercats de l’ajuntament de Campos
ANNEX 2 BAREM DE PUNTUACIÓ DE LES PROVES FÍSIQUES PER A INGRESSAR EN LES DIFERENTS
CATEGORIES DE LA POLICIA LOCAL DE LES ILLES BALEARS
1.1. Resistència (1.000 m)L’objectiu d'aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.
Dones (minuts) |
||||
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
-3,25’ |
-4,15’ |
-5,00’ |
-6,25’ |
9 |
-3.35’ |
-4,25’ |
-5,05’ |
-6,25’ |
8 |
-3,45’ |
-4,35’ |
-5,10’ |
-6,35’ |
7 |
-3,55’ |
-4,45’ |
-5,35’ |
-6,45 |
6 |
-4,10’ |
-5,00’ |
-5,50’ |
-6,55 |
5 |
-4,25’ |
-5,15’ |
-6,05’ |
-7,25’ |
3 |
-4,40’ |
-5,30’ |
-6,20’ |
-7,40’ |
Eliminada |
+4,40’ |
+5,30’ |
+6,20’ |
+7,40’ |
Homes (minuts) |
||||
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un diaa a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
-3,10’ |
-4,00’ |
-4,50’ |
-6,10’ |
9 |
-3,20’ |
-4,10’ |
-5,00’ |
-6,20’ |
8 |
-3,30’ |
-4,20’ |
-5,10’ |
-6,30’ |
7 |
-3,40’ |
-4,30’ |
-5,20’ |
-6,40’ |
6 |
-3,50’ |
-4,50’ |
-5,35’ |
-6,50’ |
5 |
-4,10 |
-5,00’ |
-5,50’ |
-7,10’ |
3 |
-4,25’ |
-5,15’ |
-6,00’ |
-7,25’ |
Eliminat |
+4,25’ |
+5,15’ |
+6,00’ |
+7,25’ |
1.2. Velocitat (50 m)
L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.
Homes (minuts) |
||||
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
-7,50’’ |
-8,00’’ |
-8,20’’ |
-9,50’’ |
9 |
-7,55’’ |
-8,15’’ |
-8,35’’ |
-10,00’’ |
8 |
-8,00’’ |
-8,30’’ |
-8,50’’ |
-10,20’’ |
7 |
-8,05’’ |
-8,45’’ |
-9,00’’ |
-10,30’’ |
6 |
-8,25’’ |
-9,00’’ |
-9,20’’ |
-10,55’’ |
5 |
-8,50’’ |
-9,20’’ |
-9,40’’ |
-11,05’’ |
3 |
-9,10’’ |
-9,40’’ |
-10,00’’ |
-11,15’’ |
Eliminat |
+9,10’’ |
+9,40’’ |
+10,00’’ |
+11,15’’ |
Dones (minuts) |
||||
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
-8,00" |
-8,20" |
-9,00" |
-10,00" |
9 |
-8,20" |
-8,35" |
-9,15" |
-10,20" |
8 |
-8,30" |
-8,50" |
-9,30" |
-10,50" |
7 |
-8,50" |
-9,00" |
-9,50" |
-11,10" |
6 |
-9,00" |
-9,30" |
-10,10" |
-11,45" |
5 |
-9,10" |
-9,50" |
-10,50" |
-12,00" |
3 |
-9,15" |
-10,10" |
-11,10" |
-12,15" |
Eliminada |
+9,15" |
+10,10" |
+11,10" |
+12,15" |
1.3. Natació (50 m) estil lliure
L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres d'estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar a les flotacions, en un temps inferior a la marca que s'estableixi. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.
Homes (minuts) |
||||
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
-35" |
-40" |
-45" |
-50" |
9 |
-37" |
-42" |
-47" |
-52" |
8 |
-39" |
-44" |
-49" |
-54" |
7 |
-41" |
-46" |
-51" |
-56" |
6 |
-43" |
-48" |
-53" |
-58" |
5 |
-45" |
-50" |
-55" |
-60" |
3 |
-47" |
-55" |
-57" |
-1,02" |
Eliminat |
+47" |
+55" |
+57" |
+1,02" |
Dones (minuts) |
||||
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
-40" |
-45" |
-50" |
-55" |
9 |
-42" |
-47" |
-52" |
-57" |
8 |
-44" |
-49" |
-54" |
-59" |
7 |
-46" |
-51" |
-56" |
-1,01" |
6 |
-48" |
-53" |
-58" |
-1,03" |
5 |
-50" |
-55" |
-1,00" |
-1,05" |
3 |
-52" |
-1' |
-1,02" |
1,07" |
Eliminada |
+52" |
+1' |
+1,02" |
+1,07" |
1.4. Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal
L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per realitzar aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i un de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Un cop realitzat el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a l'establerta en les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
---|---|---|---|---|
10 |
+6,50 |
+6,00 |
+5,50 |
+5,00 |
9 |
+6,30 |
+5,90 |
+5,40 |
+4,90 |
8 |
+6,20 |
+5,70 |
+5,20 |
+4,70 |
7 |
+6,00 |
+5,50 |
+5,00 |
+4,50 |
6 |
+5,70 |
+5,25 |
+4,75 |
+4,25 |
5 |
+5,50 |
+5,00 |
+4,50 |
+4,00 |
3 |
+5,40 |
+4,85 |
+4,35 |
+3,85 |
Eliminat/da |
-5,40 |
-4,85 |
-4,35 |
-3,85 |
1.5. Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts
L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs extensors principals de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d'estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Un cop realitzat el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, que ha de ser superior a l'establerta en les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.
Homes (minuts) |
||||
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
+2,35 |
+2,25 |
+2,15 |
+1,95 |
9 |
+2,30 |
+2,20 |
+2,10 |
+1,90 |
8 |
+2,25 |
+2,15 |
+2,05 |
+1,85 |
7 |
+2,20 |
+2,10 |
+2,00 |
+1,80 |
6 |
+2,15 |
+2,05 |
+1,95 |
+1,75 |
5 |
+2,10 |
+2,00 |
+1,90 |
+1,70 |
3 |
+2,08 |
+1,97 |
+1,87 |
+1,67 |
Eliminat |
-2,08 |
-1,97 |
-1,87 |
-1,67 |
Dones (minuts) |
||||
Punts |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
+2,05 |
+1,95 |
+1,85 |
+1,65 |
9 |
+2,00 |
+1,90 |
+1,80 |
+1,60 |
8 |
+1,95 |
+1,85 |
+1,75 |
+1,55 |
7 |
+1,90 |
+1,80 |
+1,70 |
+1,50 |
6 |
+1,85 |
+1,75 |
+1,65 |
+1,45 |
5 |
+1,80 |
+1,70 |
+1,60 |
+1,40 |
3 |
+1,78 |
+1,67 |
+1,57 |
+1,37 |
Eliminada |
-1,78 |
-1,68 |
-1,57 |
-1,37 |
ANNEX 3 SOL·LICITUD D’ADMISSIÓ A LES PROVES SELECTIVES PER COBRIR COM A FUNCIONARIS DE CARRERA 2 LLOCS DE FEINA D’AGENT DE LA POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE CAMPOS
DADES DE LA PERSONA SOL·LICITANT
Nom i llinatges
DNI
Adreça
Població Codi postal
Tel. de contacte
REQUISITS DE PARTICIPACIÓ AL·LEGATS
Nivell de coneixements de llengua catalana:
PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ OBLIGADA
a. Fotocòpia compulsada del DNI o document que acrediti la nacionalitat.
b. Fotocòpia compulsada del títol exigit per prendre part en aquesta convocatòria.
c. Fotocòpia compulsada del certificat de coneixements de llengua catalana.
d. Fotocòpia compulsada del certificat en vigor d'aptitud física de l’EBAP, si escau.
e. Una fotocòpia compulsada del permís de conduir de les classes A2 i B en vigor.
DECLARACIÓ RESPONSABLE
El sotasignat / la sotasignada declara que compleix els requisits que exigeix la base segona de la convocatòria, referits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.
El sotasignat / la sotasignada SOL·LICITA que es tingui per presentada la present sol·licitud dins del termini concedit a aquest efecte, i que sigui admès/a per prendre part en el procés selectiu extraordinari par a la selecció de trenta-una places de Policia Local de l’Ajuntament de Campos.
.............................................................., ......... d......................................... de ..............
Signatura
SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE CAMPOS
Plaça Major, 1; 07630 Campos Illes Balears
Campos, 8 de febrer de 2019
El Batle Sebastià Sagreras Ballester