Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 1201
Modificació puntual del Reglament regulador dels criteris d'assignació del complement de productivitat al personal al servei de l'Ajuntament de Marratxí
El Ple de la Corporació en sessió de data 27 de novembre de 2018 va aprovar la modificació puntual del Reglament regulador dels criteris d’assignació del complement de productivitat al personal al servei de l’Ajuntament de Marratxí. En compliment del que s’estableix a l’article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, es publica íntegrament l’esmentada modificació tota vegada que aquesta a esdevingut definitiva al no haver-se presentat al·legacions durant el període de 30 dies d’exposició pública habilitat a l’efecte.
L’article 4.1 del Reglament regulador dels criteris d’assignació del complement de productivitat al personal al servei de l’Ajuntament de Marratxí queda modificat en els següents termes:
"Article 4.1. Correcció de l’absentisme.
Un mínim del quaranta per cent de l’import corresponent a la productivitat genèrica tindrà per finalitat la correcció de l’absentisme.
Per a calcular l’import a percebre per productivitat en aquest concepte es procedirà a atorgar anualment a cada funcionari un número de punts equivalent al número d’hores realitzades per cada treballador durant l’exercici corresponent (hores efectives personals) excloses les hores extraordinàries, productivitat que s’abonarà preferentment el mes de febrer de cada any.
Aquesta puntuació inicial s’anirà minorant en funció del següent barem:
No es tindran en compte als efectes de descompte de puntuació els dies de vacances i els dies de permís o llicència recollits al Conveni/Pacte i els dies d’absència justificada conseqüència d’accidents de treball o de la primera baixa per IT retribuïda d’acord amb l’establert en el vigent conveni/pacte signat amb el personal al servei de l’Ajuntament de Marratxí.
Així mateix la puntuació corresponent a cada exercici pressupostari també es podrà augmentar en funció del següent barem:
El valor econòmic de cada punt s’obtindrà de dividir la quantitat total destinada en concepte de productivitat per aquest concepte entre el número total de punts obtinguts per tot el personal al servei de l’Ajuntament amb dret a percebre aquest complement."
L’article 5 del Reglament regulador dels criteris d’assignació del complement de productivitat al personal al servei de l’Ajuntament de Marratxí queda modificat en els següents termes:
"Article 5. Supòsits especials de productivitat.
Al marge de la productivitat genèrica fixada a l’article anterior també es regularan determinats supòsits especials susceptibles de generar productivitat, conceptes de productivitat que s’abonaran a mensualitat vençuda i que aniran lligats a l’efectiva realització de tasques o activitats extraordinàries que es van repetint de forma continuada amb l’execució de l’activitat diària del personal al servei de l’Ajuntament de Marratxí.
En aquest sentit, es fixen el següent barem de supòsits especials de productivitat:
Funcions del subgrup C2 – Oficial, ...: 3,40 €/dia efectivament treballat.
Funcions del subgrup C2 – Encarregat brigada: 7,83 €/dia efectivament treballat.
Funcions del subgrup C1: 11,43 €/dia efectivament treballat.
Funcions del subgrup C2 – Encarregat brigada: 4,42 €/dia efectivament treballat.
Funcions del subgrup C1 – Administratiu, ...: 8,03 €/dia efectivament treballat.
Funcions del subgrup C2/C1 – Cap negociat tipus II: 13,76 €/dia efectivament treballat.
Funcions del subgrup C2/C1 – Cap negociat tipus II: 5,74 €/dia efectivament treballat.
Funcions del subgrup A2/C1 – Cap negociat tipus I: 10,42 €/dia efectivament treballat.
Funcions del subgrup A2/C1 – Cap negociat tipus I: 4,20 €/dia efectivament treballat.
Funcions del subgrup A1: 15,74 €/dia efectivament treballat
Funcions del subgrup A1/A2 – Cap de secció: 24,05 €/dia efectivament treballat.
Funcions del subgrup A1/A2 – Cap de secció: 8,30 €/dia efectivament treballat.
La disposició addicional única del Reglament regulador dels criteris d’assignació del complement de productivitat al personal al servei de l’Ajuntament de Marratxí queda modificada en els següents termes:
"DISPOSICIÓ ADDICIONAL.
La quantia global del complement de productivitat es fixarà anualment amb l’aprovació dels Pressupostos generals de l’Ajuntament, essent per a l’exercici de 2018 de 241.900,07 €.
Aquesta quantia s’actualitzarà anualment com a mínim amb el percentatge de variació de la massa retributiva global que es reculli a la corresponent Llei de Pressupostos Generals de l’Estat. En els supòsits d’augment de la quantia global destinada al complement de productivitat aquest s’aplicarà preferentment a augmentar el percentatge destinat a la promoció de la carrera professional i correcció de l’absentisme."
L’annex I del Reglament regulador dels criteris d’assignació del complement de productivitat al personal al servei de l’Ajuntament de Marratxí, que recull el glossari terminològic del reglament, queda modificat en els següents termes:
"ANNEX I. GLOSSARI TERMINOLÒGIC
Als efectes d’evitar l’ambigüitat en la interpretació de determinats conceptes inclosos al present reglament s’ha considerant adient la redacció del present glossari als efectes de fixar exactament el contingut i l’abast de la terminologia emprada.
Atenció continuada al públic circumscrita a l’àmbit del propi negociat: Aquesta figura regula l’atenció al públic continuada si bé circumscrita al propi àmbit funcional del negociat (no integral) i, atesa la seva naturalesa, es prestarà a les dependències municipals que no gaudeixin d’atenció continuada integral al públic. Aquesta atenció continuada al públic serà incompatible amb els llocs de feina respecte dels quals ja es preveu com a una de les principals tasques encomanades el contacte directe amb el públic o usuaris.
En funció del volum d’atenció al públic i del número d’efectius en plantilla, el número de persones que podran prestar l’atenció al públic circumscrita a l’àmbit del propi negociat podrà ser d’una fins a tres persones.
Les dependències municipals que disposaran de persones amb atenció continuada al públic circumscrita al seu propi àmbit competencial seran les següents:
Dependències municipals |
Efectius AP |
---|---|
Actes i contractació |
1 |
Bens i cementiri |
1 |
Cultura, Fires i Festes i Esports |
2 |
Educació |
1 |
Intervenció |
1 |
Medi Ambient |
2 |
Policia local |
1 |
Policia local – Serveis administratius |
1 |
Recursos Humans |
1 |
Ocupació, Formació i Treball |
1 |
Participació Ciutadana |
1 |
Serveis Socials |
2 |
Transports |
1 |
Tresoreria |
1 |
Tributació |
2 |
Urbanisme |
3 |
Vies Públiques |
2 |
Atenció continuada integral al públic: Aquesta figura regula l’atenció continuada i integral (de qualsevol àmbit competencial) al públic, i donada la seva naturalesa integral únicament es presta pel personal adscrit a les Oficines d’atenció al ciutadà del Pont d’Inca i Sa Cabana i a l’Àrea d’Informació, Estadística i Registre de l’Ajuntament de Marratxí.
Exercici delegació protecció de dades (Delegat de protecció de dades): Aquesta figura, de caràcter mensual, regula la obligació de la persona que sigui designada per l’Ajuntament com a Delegat de protecció de dades, de realitzar les tasques determinades per aquesta figura al Reglament de la Unió Europea 679/2016, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en lo que respecte al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades.
Exercici puntual de funcions de superior categoria: Aquesta figura regula l’exercici puntual de funcions de superior categoria únicament per personal de l’Administració General i el personal d’oficis (brigades municipals d’obres) sent necessari per a la seva aplicació els següents requisits: a) existència real del lloc de feina que es substitueix temporalment juntament amb la manca d’ocupació efectiva els dies a substituir i b) informe de la regidoria de l’àrea que justifiqui la necessitat i la duració de la substitució temporal corresponent.
Exercici de tasques de responsable d’armament de la Policia local: Aquesta figura, de caràcter mensual, regula l’obligació de la persona designada com a responsable d’armament, persona que haurà de comptar amb el corresponent títol habilitant expedit per l’EBAP i que serà la responsable d’exercir les tasques de control d’armament i programació i pràctiques de tir d’acord amb el regulat a l’article 44 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, mitjançant el qual s’aprova el Reglament de Policies Locals de les Illes Balears.
Exercici tasques monitor de tir a la Policia Local: Aquesta figura, de caràcter mensual, regula l’obligació de la persona habilitada com a monitor de tir (titulació expedida per l’EBAP) de participar en l’execució de les pràctiques de tir, exercint tasques de supervisió i correcció de les pràctiques de la resta d’agents a la galeria de tir. Aquest concepte únicament es percebrà les mensualitat en que es realitzin pràctiques de tir.
Instructor expedients de règim sancionador: Aquesta figura regula la figura dels instructors d’expedients de règim sancionador que no tinguin atribuïda aquesta funció a la relació de llocs de feina de l’Ajuntament de Marratxí, essent una figura que es circumscriu a les àrees on s’instrueixin aquest tipus d’expedients (medi ambient, policia local, recursos humans i urbanisme) i que requerirà per a la seva aplicació complir els següents requisits: a) l’instructor dels expedients sancionadors serà únic per cada àrea i es determinarà per aquesta mitjançant Decret de l’Alcaldia i b) únicament es percebrà durant els períodes en que existeixin expedients de règim sancionador en tràmit (fins a la seva resolució en via administrativa). En el supòsit específic de l’àrea d’interior i recursos humans, tota vegada que habitualment no existeix una continuïtat en la incoació i posterior instrucció d’expedients de règim sancionador, s’assignarà un instructor per a cada expedient i únicament es percebrà aquest figura durant l’eventual període que duri l’expedient disciplinari incoat. En qualsevol cas aquest figura no es podrà percebre més d’una vegada per cap funcionari durant el mateix període de temps encara que es tracti de la instrucció d’expedients de règim sancionador de distinta naturalesa.
Torn Cementiri: Aquesta figura regula la disponibilitat i localització de les persones adscrites al torn que haurà de donar suport als enterraments, amb la obligació inherent d’acudir als enterraments assignats que majoritàriament seran durant la jornada habitual de treball, si bé en el supòsit d’enterraments fora d’aquest s’abonaran/compensaran les hores extraordinàries efectuades amb caràcter d’urgent dins dels límits fixats a la normativa aplicable en la matèria.
Aquest concepte (referenciat a dia efectivament treballat) també es farà extensiu als oficials fossers o fossers que efectuïn les tasques materials de l’enterrament.
Torn Omega Policia Local: Aquesta figura, de caràcter setmanal, regula la figura del comandament responsable de la coordinació dels serveis, resolució d’incidències i obligació de localització durant la franja horària que es determini (que com a mínim haurà d’incloure tots els torns de la setmana als quals no hi hagi un comandament treballant), acudint personalment si escau a les incidències de rellevància i acudint únicament en darrera instància a la Prefectura en el supòsit de la gravetat dels quals ho requereixin (sense perjudici de l’obligació de mantenir informada a la Prefectura en els termes que es determini). L’abast de l’esmentat Torn Omega es concretarà pel Negociat d’Interior i Recursos Humans (mitjançant Decret de l’Alcaldia) prèvia instrucció de servei de la Prefectura o proposta de la Regidoria corresponent. Únicament es podrà fixar un torn Omega per setmana, excepció feta que aquest es divideixi en un Omega sense torn de nit i un Omega pel torn de nit, si bé en aquest supòsit no es podran simultaniejar els dos torns pel mateix comandament. Així mateix el Torn Omega no es podrà simultaniejar durant el mateix període de temps amb el torn Prefectura. Les figures del Torn Omega sense incloure el torn de nit i Torn Omega exclusiu del torn nit no podran emprar-se quan estiguin coberts els llocs de feina d’oficial de la unitat nocturna, emprant-se únicament en aquest supòsit el Torn Omega integral.
Torn Prefectura Policia Local: Aquesta figura, de caràcter mensual, regula la obligació de localització i resposta del Cap de la Policia Local (Inspector en Cap o persona que el substitueixi en la seva absència) que com a cap de la policia haurà de coordinar i resoldre en darrera instància les incidències que no es puguin resoldre directament pel comandament que setmanalment gaudeixi d’un torn Omega. L’abast de l’esmentat Torn de prefectura es concretarà pel Negociat d’Interior i Recursos Humans (mitjançant Decret de l’Alcaldia) prèvia instrucció de servei de la Prefectura o proposta de la Regidoria corresponent. El Torn de Prefectura no es podrà simultaniejar durant el mateix període de temps amb el torn Omega.
Torn Sotsprefectura Policia Local: Aquesta figura, de caràcter mensual, regula la obligació de localització i resposta d’un màxim de dos efectius assignats a la unitat de Prefectura de la Policia Local que donaran suport a l’Inspector Cap de la policia als efectes de coordinar i resoldre les incidències que sorgeixin i no puguin resoldre’s directament pels comandaments ordinaris del servei o pels comandaments que setmanalment gaudeixi d’un torn Omega. L’abast de l’esmentat Torn de Sotsprefectura es concretarà pel Negociat d’Interior i Recursos Humans (mitjançant Decret de l’Alcaldia) prèvia instrucció de servei de la Prefectura o proposta de la Regidoria corresponent. El Torn de Sotsprefectura no es podrà simultaniejar durant el mateix període de temps amb el torn Omega.
Torn Urgències d’aigües i electricitat: Aquesta figura regula dos torns setmanals voluntaris d’urgències (aigües i electricitat) en els quals es retribuirà el fet d’estar localitzables els set dies de la setmana (de dilluns a divendres de 15:00 a 24:00 hores i els dissabtes, diumenges i festius de 8:00 a 24:00 hores), localització que implicarà l’obligació de respondre telefònicament a les trucades que es produeixin i acudir presencialment a resoldre les incidències que puguin sorgir (supòsit en el qual s’abonarien/compensarien amb caràcter d’urgent les hores extraordinàries efectuades dins del límits fixats a la normativa aplicable en la matèria). Entre les 00:00 i les 8:00 hores existirà obligació de localització que implicarà únicament l’assistència en supòsits d’accidents o averies molts greus que impliquin perill imminent pels ciutadans (únicament s’haurà d’evitar el perill per a tercers ja que les reparacions s’efectuarien durant la jornada habitual).
Secretari expedients de règim sancionador: Aquesta figura regula la figura dels secretaris d’expedients de règim sancionador que no tinguin atribuïda aquesta funció a la relació de llocs de feina de l’Ajuntament de Marratxí, essent una figura que es circumscriu a les àrees on s’instrueixin aquest tipus d’expedients (medi ambient, policia local, recursos humans i urbanisme) i que requerirà per a la seva aplicació complir els següents requisits: a) el secretari dels expedients sancionadors serà únic per cada àrea i es determinarà per aquesta mitjançant Decret de l’Alcaldia i b) únicament es percebrà durant els períodes en que existeixin expedients de règim sancionador en tràmit (fins a la seva resolució en via administrativa). En el supòsit específic de l’àrea d’interior i recursos humans, tota vegada que habitualment no existeix una continuïtat en la incoació i posterior instrucció d’expedients de règim sancionador, s’assignarà un secretari per a cada expedient i únicament es percebrà aquest figura durant l’eventual període que duri l’expedient disciplinari incoat. En qualsevol cas aquesta figura no es podrà percebre més d’una vegada per cap funcionari durant el mateix període de temps encara que es tracti de la instrucció d’expedients de règim sancionador de distinta naturalesa.
Serveis municipals susceptibles de localització (cementiri, policia tutor, ...) i que no figuren en règim de dedicació exclusiva a la RLF: Aquesta figura regula els empleats públics que requereixen d’una localització addicional fora de l’horari habitual de feina, empleats públics que seran determinats pel Negociat d’Interior i Recursos Humans (mitjançant Decret de l’Alcaldia i per períodes de temps determinats) prèvia proposta de les Regidories corresponents, decret al qual es fixaran els horaris de localització i els tipus de resposta que impliquen, si bé per a percebre el 100% de l’import fixat serà necessari complir els següents requisits: a) els dies en règim de localització hauràn de ser iguals o superiors a cinc dies setmanals i b) la franja de localització fora de la jornada habitual de feina haurà de ser d’un mínim de 5 hores diàries."
Marratxí, a 11 de febrer de 2019.
El Batle Joan Francesc Canyelles Garau.