Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 1162
Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 5 de febrer de 2019 per la qual es publiquen la convocatòria i les bases per proveir, mitjançant el sistema de lliure designació, el lloc de treball de secretari o secretària de classe primera del Consell Insular d'Eivissa, reservat a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 14 de gener de 2019 va tenir entrada en el Registre General de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques un ofici del Consell Insular d'Eivissa (reg. núm. 543), al qual s'adjunta un Decret del president, de 10 de gener de 2019, mitjançant el qual s'aprova la convocatòria i les bases per proveir, pel sistema de lliure designació, el lloc de treball de secretari o secretària de classe primera del Consell Insular d'Eivissa, reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional. Les bases que regeixen la convocatòria s'adjunten com a annex del Decret.

2. El Consell Insular d'Eivissa compleix les condicions que s'estableixen legalment per convocar, mitjançant el sistema de lliure designació, el lloc de treball esmentat perquè l'ocupin funcionaris amb habilitació de caràcter nacional.

3. El Servei de Corporacions Locals, 4 de febrer de 2019, va emetre un informe referit al compliment dels tràmits exigits per la normativa vigent en la tramitació d'aquest procediment.

5. El director general de Funció Pública i Administracions Públiques, el 4 de febrer de 2019, va emetre la proposta de resolució corresponent.

Fonaments de dret

1. L'article 46 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, regula els tràmits especials de procediment en les convocatòries per cobrir els llocs de lliure designació reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional. D'acord amb aquest article, el president de la corporació ha d'aprovar les bases, i ha de fer també la convocatòria en el termini màxim de tres mesos des que el lloc es classifiqui com de lliure designació o quedi vacant. Correspon a la comunitat autònoma respectiva la publicació de la convocatòria en el diari oficial corresponent i la remissió al Ministeri de Política Territorial i Funció Pública per a la publicació de l'extracte en el Butlletí Oficial de l'Estat. El president de la corporació ha de resoldre el procediment, donar-ne compte al Ple, i remetre la resolució a l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma i al Ministeri de Política Territorial i Funció Pública.

2. L'article 2.3 del Decret 24/2015, de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei en les corporacions locals a la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la convocatòria i les bases, que s'adjunten en l'annex d'aquesta resolució, per proveir, mitjançant el sistema de lliure designació, el lloc de treball de secretari o secretària de classe primera, del Consell Insular d'Eivissa, reservat a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

2. Trametre la convocatòria al Ministeri de Política Territorial i Funció Pública en el termini màxim de deu dies comptadors des de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, amb una referència precisa del número i la data del diari en què s'ha publicat per a la publicació de l'extracte en el Butlletí Oficial de l'Estat.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 5 de febrer de 2019

La consellera d'Hisenda i Administracions Públiques Catalina Cladera i Crespí

 

ANNEX Bases

1. Objecte de la convocatòria

La convocatòria té per objecte la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball de secretari o secretària general del Consell Insular d'Eivissa, amb les característiques que consten a la Relació de llocs de treball (BOIB núm. 143, de 9 d'octubre de 2008, darrera modificació en el BOIB núm. 98, de 9 d'agost de 2018), i a la plantilla de personal vigents, aprovades pel Ple de la Corporació (tot això de conformitat amb allò que preveu l'article 92 bis 6 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local), i que són les següents:

─ Entitat: Consell Insular d'Eivissa

─ Denominació: secretari/ària

─ Codi: 1070

─ Grup: A, subgrup A1

─ Tipus de lloc: singularitzat

─ Escala: habilitació nacional

─ Subescala: secretaria

─ Categoria: superior

─ Nivell: 30

─ Complement específic anual: 30.373,84 euros

─ Sistema de provisió: lliure designació

─ Nombre de llocs: 1

2. Requisits per participar-hi

2.1 Poden participar en aquesta convocatòria les persones que compleixin els requisits següents:

─ Ser funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, subescala secretaria, categoria superior.

─ Estar en possessió del certificat de coneixements de català corresponent al nivell C1 o equivalent, de conformitat amb allò que preveu el Decret 2/2017, de 13 de gener, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments de provisió de llocs de treball de les entitats locals de les Illes Balears reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional (BOIB núm. 6, de 14 de gener de 2017, correcció d'errades en el BOIB núm. 12, de 28 de gener de 2017), i a l'RLT de la Corporació.

─ No trobar-se en cap de les circumstàncies previstes a l'article 36.2 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

─ No estar afectat per cap dels motius d'incompatibilitat continguts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i altra normativa aplicable.

2.2 Els requisits necessaris per participar-hi s'han de complir en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds que estableix la base 5ena d'aquesta convocatòria i s'han de mantenir fins a la formalització de l'adscripció.

3. Forma de provisió

La convocatòria per proveir el lloc de secretari o secretària s'ha de regir pel sistema de lliure designació, conforme a allò que disposen els articles 8.1 a, 45 i 46 del Reial decret 128/2018.

4. Participació

Pot participar en la convocatòria el personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional que reuneix els requisits per desenvolupar les funcions d'aquest lloc de treball al qual es refereixen els apartats anteriors.

La convocatòria es remetrà a l’òrgan competent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i per remetre-la a la Direcció General de la Funció Pública del Ministeri de Política Territorial i Funció Pública perquè es publiqui en el Butlletí Oficial de l’Estat, d'acord amb l'article 46.2 del Reial decret 128/2018.

5. Sol·licituds

Les sol·licituds per participar en aquesta convocatòria s'han de dirigir al president del Consell Insular d'Eivissa i s'han de presentar en el Registre General d'aquesta Administració o en les oficines que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, dins els quinze dies hàbils següents a la data de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l’Estat, i s'han d'acompanyar d'un curriculum vitae de la persona aspirant, en què constin els títols acadèmics, anys de servei, llocs de treball desenvolupats en l'Administració, estudis i cursos realitzats i altres mèrits que s'estimi oportú posar de manifest. Es valoraran els coneixements específics del marc normatiu de les Illes Balears i règim jurídic aplicable als consells insulars.

El currículum s'ha d'acompanyar amb els documents acreditatius dels mèrits al·legats mitjançant certificacions o fotocòpies compulsades.

6. Comprovació dels requisits, proposta i resolució de nomenament

Una vegada conclòs el termini de presentació de sol·licituds, el president de la Corporació, prèvia constatació de la concurrència dels requisits exigits en la convocatòria, pot convocar les persones aspirants per a la realització d'una entrevista, així com demanar els justificants o els aclariments necessaris i, si s'escau, ha de dictar la resolució corresponent en el termini d'un mes comptador des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

La resolució de nomenament ha de motivar que s'ha seguit el procediment establert a la convocatòria i també el compliment per la persona aspirant escollida dels requisits i especificitats exigits.

Així mateix, de la resolució esmentada es donarà compte al Ple de la Corporació i se'n donarà trasllat a l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma i al Ministeri de Política Territorial i Funció Pública per a la seva publicació en el Butlletí Oficial de l’Estat.

7. Termini possessori

El termini possessori i la presa de possessió s'han d'ajustar a allò que estableix l’article 46 en relació amb l'article 41 del Reial decret 128/2018.

8. Règim supletori

En tot allò que no preveuen aquestes bases és d'aplicació el que disposen la Llei 7/1985, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, i el Reial decret 128/2018.​​​​​​​