Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 1150
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 30 de gener de 2019 per la qual es convoca un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria de facultatiu/facultativa especialista d’àrea de medicina del treball corresponent a la gerència dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

I.    En l’article 9 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, es regulen les causes per efectuar nomenaments de personal estatutari temporal:

Article 9. Personal estatutari temporal

1.    Per raons de necessitat, d’urgència o per al desenvolupament de programes de caràcter temporal, conjuntural o extraordinari, els serveis de salut poden nomenar personal estatutari temporal.

Els nomenaments de personal estatutari temporal poden ser d’interinitat, de caràcter eventual o de substitució.

2.    El nomenament de caràcter interí s’expedeix per a l’acompliment d’una plaça vacant dels centres o serveis de salut, quan sigui necessari atendre les funcions corresponents.

S’ha d’acordar la cessació del personal estatutari interí quan s’hi incorpori personal fix, pel procediment legal o establit per reglament, a la plaça que ocupi, i també quan aquesta plaça quedi amortitzada.

3.    El nomenament de caràcter eventual s’expedeix en els casos següents:

a)    Quan es tracti de la prestació de serveis determinats de naturalesa temporal, conjuntural o extraordinària.

b)    Quan sigui necessari per garantir el funcionament permanent i continuat dels centres sanitaris.

c)    Per a la prestació de serveis complementaris d’una reducció de jornada ordinària.

S’ha d’acordar la cessació del personal estatutari eventual quan es produeixi la causa o venci el termini que es determini expressament en el nomenament, i també quan se suprimeixin les funcions que en el seu dia el van motivar.

Si es realitzen més de dos nomenaments per a la prestació dels mateixos serveis per un període acumulat de 12 mesos o més en un període de dos anys, és procedent l’estudi de les causes que els van motivar, per valorar, si s’escau, si és procedent la creació d’una plaça estructural a la plantilla del centre.

4.    El nomenament de substitució s’expedeix quan és necessari atendre les funcions de personal fix o temporal, durant els períodes de vacances, permisos i altres absències de caràcter temporal que comportin la reserva de la plaça.

S’ha d’acordar la cessació del personal estatutari substitut quan es reincorpori la persona a qui substitueixi, i quan aquesta perdi el dret a la reincorporació a la mateixa plaça o funció.

5.    Al personal estatutari temporal li és aplicable, quan sigui adequat a la naturalesa de la seva condició, el règim general del personal estatutari fix.

2.    D’altra banda, en l’article 33.1 es disposa que la selecció de personal estatutari temporal s’ha d’efectuar per mitjà dels procediments que permetin la màxima agilitat en la selecció, els quals s’han de basar en els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i s’han d’establir havent-los negociat prèviament en les meses corresponents.

3.    En l’àmbit del Servei de Salut de les Illes Balears encara no s’han dictat disposicions reglamentàries que regulin la selecció i la provisió del personal estatuari, per la qual cosa continua vigent amb rang reglamentari el Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la seguretat social, de conformitat amb l’apartat 1.c de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003. Per això, mentre no s’aprovi una norma reglamentària que reguli la selecció de personal estatutari, la Mesa Sectorial de Sanitat regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat.

4.    El punt 26 de l’Acord de la Mesa Sectorial d’11 de novembre —ratificat per l’Acord del Consell de Govern de 25 de novembre de 2016 publicat en el BOIB núm. 149/2016, de 26 de novembre— estableix un procediment especial de selecció de facultatius especialistes d’àrea, quan ho requereixin l’ocupació i l’especificitat del lloc. Amb aquest efecte, com a requisit previ a l’inici del procediment selectiu cal adjuntar l’informe justificatiu oportú en què s’enumerin les característiques especials del lloc de feina que s’hagi de cobrir i que motivin l’aplicació del procediment especial de selecció.

5.    Aquest procediment especial s’inicia amb una resolució del director general del Servei de Salut publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en la qual s’identifiquen les places que cal cobrir, l’obertura del termini de 10 dies hàbils per presentar-hi sol·licituds, la composició de la Comissió de Selecció i la informació sobre els mèrits que cal acreditar per baremar-los. A l’efecte de publicitat, se n’han de publicar la convocatòria i les bases íntegres en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Servei de Salut.

6.    En virtut del punt 2 de la Resolució de la consellera de Salut de 13 de gener de 2016 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 10/2016, de 21 de gener), el director general del Servei de Salut és competent per convocar i resoldre els procediments de selecció, establir-ne les bases, els programes i el contengut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció i la resta de facultats que, en relació amb les anteriors, corresponguin al conseller de Salut segons la legislació vigent.

Per tot això dict la següent

Resolució

1.    Aprovar la convocatòria de la categoria específica de facultatiu/facultativa especialista d’àrea de medicina del treball per cobrir tres places de personal estatutari temporal corresponent a la gerència dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears.

2.    Aplicar-hi l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat.

3.    Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria (annex 1) i el barem de mèrits que s’aplicarà al concurs (annex 2).

4.    Informar que la Comissió de Selecció és l’òrgan encarregat de tramitar el procediment i proposar les resolucions que se’n derivin, i que està formada per les persones que figuren en l’annex 3, als efectes d’abstenció i recusació (regulades en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i en els articles 21 i 22 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears).

5.    Ordenar que es publiqui aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Servei de Salut.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant l’òrgan que la dicta en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 8.6 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar-hi.

Palma, 30 de gener de 2019

El director de Recursos Humans i Relacions Laborals

Gabriel Lladó Vidal

Per delegació de signatura del director general del Servei de Salut (30/11/2016)

 

Annex 1

Bases de la convocatòria

1.    Normes generals

1.1.    L’objecte d’aquesta convocatòria és el concurs per mitjà del procediment especial de mèrits per seleccionar personal estatutari temporal per cobrir tres places de la categoria de facultatiu/facultativa especialista d’àrea de medicina del treball corresponents a la gerència de Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears. Les característiques especials d’aquests llocs de feina són les següents:

a)   Tenir en compte la dispersió geogràfica a Mallorca, on cal donar atenció i suport a les diferents unitats bàsiques de salut.

b)    Donar suport puntual a les unitats bàsiques de salut on s’assignin les tasques d’atenció sanitària.

c)    L’activitat s’ha de desenvolupar al centre de treball (unitat bàsica de salut) que puntualment s’assigni al facultatiu / a la facultativa, tot i que pot ser traslladat/traslladada a una altra unitat bàsica de salut o a un altre centre de treball depenent de les necessitats assistencials del Servei de Prevenció.

1.2.    Les funcions d’aquests llocs de feina són aquestes, a més de les generals de la seva categoria:

a)    Promoció de la salut: conjunt d’activitats que tenen com a objectiu millorar el nivell de salut del personal.

b)    Prevenció: conjunt d’activitats que tenen com a objectiu reduir o eliminar els riscs laborals per mitjà d’intervencions col·lectives o personals.

c)    Vigilància de la salut: conjunt d’activitats que tenen com a objectiu detectar alteracions de la salut relacionades principalment amb la feina.

d)    Assistencial: conjunt d’activitats que tenen com a objectiu el tracte clínic i laboral dels treballadors / de les treballadores que pateixin algun problema de salut.

e)    Pericial: conjunt d’activitats que tenen com a objectiu valorar el dany corporal com a conseqüència d’un problema de salut relacionat amb la feina.

f)    Gestió.

g)    Recerca.

h)    Formació.

1.3.    El procediment selectiu consta d’una fase de concurs i d’una prova teoricopràctica, que valorarà la Comissió de Selecció designada (annex 4).

1.4.    El procés selectiu està regulat per aquestes bases, de conformitat amb l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016 pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat, i s’ajusta a l’article 103 de la Constitució espanyola de 1978 i a la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

2.    Requisits d’accés

2.1.    Tota persona que vulgui accedir a la convocatòria d’aquesta categoria ha de complir els requisits següents:

a)    Tenir la nacionalitat espanyola o la d’un estat membre de la Unió Europea o de l’Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret de la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per mitjà d’una norma legal. Hi poden participar igualment —qualsevol que en sigui la nacionalitat— el cònjuge dels ciutadans espanyols i dels d’altres estats membres de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, tenguin menys de 21 anys o bé siguin més grans d’aquesta edat i dependents.

b)    Tenir la titulació oficial de doctorat, llicenciatura, grau en medicina i cirurgia i l’especialitat de medicina del treball, o estar en condicions d’obtenir-la dins el termini per presentar sol·licituds. En cas de titulacions obtengudes a l’estranger, cal acreditar que estan homologades pel Ministeri d’Educació.

c)    Tenir els coneixements de català corresponents al nivell B1, d’acord amb l’article 3 del Decret 8/2018, de 23 de març, pel qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 37/2018). No obstant això, si la persona aspirant no pot acreditar aquest nivell de coneixements de català en el moment de presentar la sol·licitud, en virtut de l’article 5.3 del Decret esmentat s’admetrà la sol·licitud i, si resulta adjudicatària d’un dels llocs de feina, quedarà obligada a assolir-lo i acreditar-lo en el termini de dos anys comptadors a partir de la data en què ocupi el lloc de feina o bé una vegada que hagi acumulat aquest període de temps de prestació de serveis. No obstant això, en cas d’empat en la puntuació entre dos o més persones aspirants tendrà preferència l’aspirant capacitada lingüísticament en català.

d)    Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament.

e)    Tenir complits 16 anys i no sobrepassar l’edat de jubilació forçosa. Si s’ha complit l’edat de jubilació, la persona aspirant serà exclosa de les llistes.

f)    No haver estat separada per mitjà d’un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitada  absolutament o especialment per a llocs o càrrecs públics per mitjà d’una resolució judicial, per accedir al cos o l’escala de funcionari o per acomplir funcions similars a les que acomplia en el cas del personal laboral del qual hagués estat separada o inhabilitada. Si és ciutadana d’un altre estat, no estar inhabilitada o en una situació equivalent ni haver estat sotmesa a cap sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi accedir a l’ocupació pública al seu estat i en els mateixos termes.

g)    Presentar la sol·licitud en el mode escaient i en el termini establit en la convocatòria.

h)    Satisfer la taxa de 13,99 € per inscriure’s en les proves selectives per accedir a la categoria de personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica (introduïda pel punt 22 de la disposició final tercera de la Llei 9/2008, de 19 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2009). No obstant això, no han d’abonar la taxa les persones aspirants amb alguna discapacitat igual o superior al 33 %.

i)    No incórrer en el moment del nomenament en cap causa d’incompatibilitat, segons el que preveu la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

j)    No estar afectada per una resolució que impliqui ser exclosa de la borsa.

2.2.    Els requisits d’accés i de titulació de la convocatòria els han de complir les persones aspirants mentre estiguin inscrites en la borsa general o disposin d’un nomenament temporal.

3.    Sol·licituds

3.1.    En aquest moment del procés, les persones que cursen una sol·licitud de participació són denominades persones aspirants.

3.2.    Per pagar la taxa, es pot fer telemàticament en el web de l’Agència Tributària de les Illes Balears (<www.atib.es>). Si es fa directament en una entitat bancària col·laboradora, el codi que s’ha de consignar en el model de document tributari 046 és “BOGN” i en el resguard ha de figurar el segell de l’entitat bancària que justifiqui l’abonament.

3.3.    La sol·licitud i els seus annexos —havent pagat prèviament la taxa corresponent— s’han de presentar en el Registre del Servei de Salut de les Illes Balears (ubicat al carrer de la Reina Esclarmunda, 9, de Palma) o en el registre de qualsevol de les gerències territorials del Servei de Salut o bé per qualsevol de les vies que preveu l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol·licituds que es presentin mitjançant les oficines de Correos han d’anar dins d’un sobre obert perquè el funcionari de Correos les dati i les segelli abans de certificar-les.

3.4.    A fi d’agilitar i facilitar el procediment de selecció, quan la sol·licitud s’hagi presentat en registres aliens al Servei de Salut es recomana a les persones aspirants que n’informin la Unitat de Selecció enviant un missatge electrònic a l’adreça <sscc.rrhh@ibsalut.es>, en el qual han de constar el número i la data de registre de la sol·licitud, el resguard del pagament de la taxa i els annexos.

3.5.    Tota persona aspirant és responsable de la veracitat de les dades, dels mèrits al·legats i de la valoració d’aquests. Amb les dades de les sol·licituds i les autobaremacions s’elaboraran les llistes provisionals de persones aspirants admeses.

3.6.    Les persones interessades a participar en la convocatòria disposen de 10 dies hàbils per presentar la sol·licitud, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4.    Procediment

4.1.    Llista provisional de persones aspirants admeses en la convocatòria:

a)    Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds, es publicarà en el web del Servei de Salut la resolució del director general del Servei de Salut amb les llistes provisionals que contendran el nom de les persones aspirants admeses i el de les excloses (indicant-ne la causa de l’exclusió).

b)    Les persones aspirants disposaran d’un termini de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de les llistes, per formular-hi reclamacions o al·legacions i esmenar deficiències (si no les esmenen es considerarà que han desistit de la sol·licitud). Tots els documents s’han d’adreçar a la Comissió de Selecció i es poden presentar en qualsevol dels registres que preveu aquesta resolució.

4.2.    Llista definitiva de persones admeses en la convocatòria

En els 10 dies hàbils següents, amb una resolució del director general del Servei de Salut es publicaran en el web del Servei de Salut les llistes definitives de persones aspirants admeses (que passen a anomenar-se persones candidates) i la d’aspirants excloses (fent-hi constar la causa de l’exclusió). Igualment, la resolució indicarà el lloc i el termini per acreditar els mèrits al·legats, per mitjà dels documents originals i les fotocòpies corresponents per compulsar (o bé les còpies ja compulsades).

4.3.    Llista provisional de mèrits de les persones candidates

En els 10 dies hàbils següents, amb una resolució del director general del Servei de Salut es publicarà en el web del Servei de Salut la llista provisional dels mèrits reconeguts a les persones candidates, les quals disposaran d’un termini de 5 dies hàbils —comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista de puntuació provisional en el web del Servei de Salut— per formular-hi reclamacions o al·legacions, adreçades a la Comissió de Selecció, que es poden presentar en qualsevol dels registres que preveu aquesta resolució.

4.4.    Llista definitiva de mèrits de les persones candidates

En els 10 dies hàbils següents, amb una resolució del director general del Servei de Salut es publicarà en el web del Servei de Salut la llista definitiva dels mèrits de les persones candidates, en la qual s’establiran també el lloc, el dia i l’hora en què hauran de fer una prova teoricopràctica (amb un màxim de 30 punts) per acreditar davant la Comissió de Selecció els coneixements i la capacitat professional amb relació a les característiques especials de la plaça a la qual opten. Posteriorment hauran de fer l’exposició i la defensa de la seva prova, que es valoraran fins a un màxim de 20 punts.

4.5.    Llista provisional de puntuació total de la prova teoricopràctica de les persones candidates:

a)    Una vegada que la Comissió de Selecció hagi baremat els mèrits de les persones candidates i aquestes hagin fet la prova teoricopràctica (l’exercici i també l’exposició i la defensa), amb una resolució del director del Servei de Salut es publicarà en el web del Servei de Salut la llista provisional amb la puntuació total de la prova.

b)    Les persones candidates disposaran d’un termini de 5 dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista per formular reclamacions o al·legacions contra la puntuació obtenguda en la prova teoricopràctica. Les han d’adreçar a la Comissió de Selecció i les poden presentar en qualsevol dels registres que preveu aquesta resolució.

4.6.    Llista definitiva de puntuació total de les persones candidates

A proposta de la Comissió de Selecció, el director general del Servei de Salut dictarà una resolució per la qual estimarà o desestimarà les al·legacions formulades contra la puntuació provisional obtenguda en la prova teoricopràctica i establirà la llista definitiva de persones candidates amb la puntuació definitiva, que es publicarà en el web del Servei de Salut.

5.    Comissió de Selecció

5.1.    Designada pel director general del Servei de Salut, la Comissió de Selecció està formada per tres membres —tots amb veu i vot— elegits entre el personal fix de la mateixa branca i, si escau, almenys un ha de tenir el títol de l’especialitat si aquest s’exigeix per cobrir la plaça convocada. La Comissió pot comptar amb un secretari, amb veu i sense vot, nomenat entre el personal fix de l’administració sanitària, que ha de recollir en les actes corresponents les actuacions que la Comissió dugui a terme per elegir les persones candidates.

5.2.    Els membres de la Comissió de Selecció s’han d’abstenir d’intervenir en el procés —i ho han de notificar a l’autoritat que els hagi designat— si hi concorren les circumstàncies que preveu l’article 23.2 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

5.3.    Aquestes són les funcions de la Comissió de Selecció:

a)    Valorar els mèrits que al·leguin i acreditin les persones candidates i proposar i valorar la prova teoricopràctica que han de fer seguint el mode establit en les bases de la convocatòria.

b)    Requerir, si escau, a les persones candidates que esmenin els defectes formals dels mèrits acreditats en el termini previst, o bé que aclareixin algun dels mèrits acreditats en el mode escaient i en termini previst.

c)    Confeccionar la llista de les persones seleccionades, ordenada a partir de la puntuació més alta.

d)    Resoldre les reclamacions que les persones candidates hagin presentat en el mode escaient i en el termini establit per fer-ho.

e)    Proposar al director general del Servei de Salut la llista definitiva amb les puntuacions finals de les persones candidates.

6.    Barem de mèrits

6.1.    La puntuació total màxima que poden obtenir les persones candidates en aquest procediment és de 100 punts: la puntuació màxima per a l’apartat de mèrits és de 50 punts i la puntuació màxima per a la prova teoricopràctica també és de 50 punts (dividits, com s’ha dit, en 30 punts com a màxim per a l’exercici i 20 punts com a màxim per a l’exposició i la defensa).

6.2.    La Comissió de Selecció ha de fer en primer lloc la valoració dels mèrits de les persones candidates desglossada d’aquesta manera, que pot arribar a un màxim de 50 punts:

a)    Experiència professional: màxim de 20 punts.

b)    Formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement: màxim de 22,5 punts.

c)    Coneixements de català: màxim de 5 punts.

d)    Altres mèrits: es valoren amb un màxim de 2,5 punts els exercicis superats de la fase d’oposició corresponents a la darrera convocatòria de la categoria a la qual s’opta i que s’hagin duit a terme en l’àmbit del Servei de Salut, i també altres mèrits no prevists en els altres apartats i aprovats en cada convocatòria.

6.3.    Els mèrits que es valoraran en la convocatòria són els que figuren en l’annex 2 d’aquesta resolució.

7.    Nomenament i borsa específica

7.1.    El nomenament s’oferirà a la persona candidata que tengui la puntuació més alta. Si diverses persones candidates tenen la mateixa puntuació en la llista definitiva, s’hi apliquen els criteris de desempat següents:

a)    Amb caràcter general, tendran prioritat les dones si el sexe femení està infrarepresentat en la categoria i l’especialitat, de conformitat amb l’article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.

b)    A continuació, qui hagi acreditat en la llista més serveis prestats en la categoria dins del Servei de Salut i subsidiàriament en el Sistema Nacional de Salut.

c)    Si l’empat persisteix, el nomenament s’oferirà en primer lloc a qui acrediti la puntuació més alta en l’apartat relatiu a l’experiència professional.

d)    Si tot i així no es desfà l’empat, tendrà prioritat qui tengui la puntuació més alta en l’apartat de formació continuada.

e)    Finalment, si les persones candidates continuen empatades, el desempat es dirimirà segons l’escala següent: primer, tenir més de 45 anys; després, tenir més càrregues familiars; a continuació, ser víctima de violència de gènere; i, per últim, qui tengui més edat.

7.2.    En virtut del punt 26.4 de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d’11 de novembre de 2016, la llista d’aspirants amb la puntuació final obtenguda en el procés de la convocatòria es podrà utilitzar com a borsa específica per fer crides de la categoria convocada, sempre que tengui les mateixes característiques especials que la plaça que s’ha de cobrir.

 

Annex 2

Barem de mèrits

1.    Experiència professional (puntuació màxima, 20 punts)

1.1.    La puntuació del temps de serveis prestats que les persones aspirants tenguin reconegut fins al venciment del termini per presentar sol·licituds es computa d’acord amb els barems següents. No obstant això, la puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels apartats d’experiència professional és de 20 punts, que es calcularan per mitjà del sistema de ponderació, pel qual s’assignaran 20 punts a la persona candidata que obtengui la puntuació més alta en aquest apartat i a la resta de les persones candidates se’ls assignarà la puntuació que els correspongui pel sistema de ponderació d’acord amb els barems següents:

a)    Per cada mes de servei prestat a qualsevol institució sanitària pública de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta o en alguna plaça amb el mateix contengut funcional: 0,125 punts. S’inclou en aquest punt el període com a resident. Si se certifiquen serveis prestats en una categoria sanitària —excepte metges/metgesses— no reconeguda al Servei de Salut, els serveis prestats es puntuen d’acord amb aquest mateix apartat.

b)    Per cada mes de servei prestat com a cooperant en qualsevol programa de cooperació internacional per al desenvolupament o en qualsevol programa d’ajuda humanitària desenvolupant funcions pròpies de la categoria a la qual s’opta: 0,125 punts.

c)    Per cada mes de servei prestat a qualsevol institució sanitària pública de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en una categoria diferent d’aquella a la qual s’opta i per a la qual s’exigeixi tenir el títol de la categoria: 0,09 punts.

d)    Per cada mes de servei prestat en el model tradicional de contingent o de zona en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta: 0,09 punts.

e)    Per cada mes de servei prestat a qualsevol centre públic no sanitari de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria o en alguna plaça amb el mateix contengut funcional: 0,09 punts.

f)    Per cada mes de servei prestat a qualsevol institució sanitària pública de la Unió Europea en una categoria diferent d’aquella a la qual s’opta: 0,063 punts.

g)    Per cada mes de servei prestat a qualsevol institució sanitària concertada o concessionària amb la sanitat pública de la Unió Europea com a personal per compte d’altri en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta o en qualsevol plaça amb el mateix contengut funcional: 0,0415 punts.

h)    Per cada mes de servei prestat a qualsevol centre hospitalari privat acreditat de la Unió Europea i reconegut pel ministeri de sanitat corresponent com a personal per compte d’altri en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta o en qualsevol plaça amb el mateix contengut funcional: 0,0205 punts. La puntuació per aquest apartat no pot ser superior al 10 % de la totalitat dels serveis prestats.

1.2.    Les persones aspirants han d’aportar la documentació que acrediti els mèrits al·legats amb els requisits adequats.

1.3.    La fracció del mes computada per dies es calcula proporcionalment.

1.4.    Per computar els serveis prestats referits al personal de reforç amb nomenament específic per a l’atenció continuada, es reconeix un mes complet de serveis prestats calculant-lo segons les regles següents: un mes equival a 150 hores i un dia equival a 7,5 hores. Si dins d’un mes natural s’ha treballat més de 150 hores, només es pot valorar un mes de servei prestat, de manera que l’excés d’hores treballades durant aquell mes no es pot aplicar per computar serveis prestats establits per la regla anterior.

1.5.    Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:

a)    La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l’integren és de 20 punts.

b)    Un mateix període de temps no es pot valorar en més d’un dels subapartats que l’integren.

2.    Formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement (puntuació màxima, 22,5 punts)

2.1.    Formació especialitzada (puntuació màxima, 7 punts): només es valoren titulacions sanitàries de la mateixa categoria o d’una categoria superior a aquella a la qual s’opta:

a)    Per cada títol de metge/metgessa especialista reconegut per la normativa espanyola vigent i que no sigui requisit per accedir a la categoria a la qual s’opta: 6 punts.

b)    Per cada títol de sanitari/sanitària del grup A1 reconegut per la normativa espanyola vigent i que no sigui requisit per accedir a la categoria a la qual s’opta: 4 punts.

c)    Amb relació a la baremació de metges/metgesses de família i facultatius/facultatives especialistes de pediatria d’atenció primària, les persones aspirants que tenguin el títol de l’especialitat requerida en la convocatòria i hagin complit el període de formació complet com a residents de formació sanitària especialitzada en un centre espanyol o estranger amb un programa de docència reconegut pel Ministeri d’Educació obtenen una puntuació de 7 punts.

d)    Quan s’opti a les llistes de la categoria de metge/metgessa d’urgències (061 o Servei d’Urgències d’Atenció Primària): per disposar del títol de l’especialitat d’anestèsia o de cures intensives o de cirurgia general, 7 punts.

2.2.    Formació postgraduada i continuada, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement (puntuació màxima, 9 punts).

a)    Formació postgraduada (puntuació màxima, 8,825 punts):

1)    Els títols de màster oficial universitari i els títols universitaris propis de postgrau (certificat universitari, expert universitari, especialista universitari i màster universitari) que estiguin relacionats directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta es valoren a raó de 0,0625 punts per cada crèdit CFC (Comissió de Formació Continuada) o LRU (sistema d’implantació dels crèdits europeus per mitjà de la Llei de reforma universitària), o per cada 10 hores lectives i a raó de 0,15625 punts per cada crèdit ECTS (Sistema Europeu de Transferència i Acumulació de Crèdits) o per cada 25 hores lectives.

2)    Per haver completat tots els cursos de doctorat (sistema anterior al Reial decret 185/1985) o el programa de doctorat (suficiència investigadora): 1,5 punts.

3)    Per tenir el grau de doctor/doctora: 6 punts. Si s’ha obtengut amb la qualificació de cum laude s’hi afegeixen 0,5 punts. Es comptabilitzen els cursos de doctorat com a formació continuada en els casos en què no es compleixin els requisits de l’apartat 2.2.a.2.

b)    Proves específiques (puntuació màxima, 0,175 punts): per haver superat la prova d’avaluació clínica objectiva estructurada (ECOE) en una institució amb reconeixement oficial, internacional, estatal o autonòmic en l’àmbit de l’atenció primària.

2.3.    Formació continuada (puntuació màxima, 2,5 punts).

a)    Es valoren els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta, d’acord amb els criteris següents:

1)    Activitats formatives en matèria de ciències de la salut posteriors a l’1 de gener de 2004 (però per a les categories de tècnic/tècnica i tècnic superior sanitari / tècnica superior sanitària, posteriors a l’1 gener de 2005) es valoren sempre que compleixi algun dels requisits següents:

  • Han d’estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries. L’acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut pel que fa als materials de promoció o certificació de l’assistència d’aquesta activitat, per la qual cosa han de constar-hi de manera conjunta el logotip, el text i el nombre de crèdits.

  • Han d’haver estat impartides per alguna universitat, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.

2)    Activitats formatives en matèria de ciències de la salut anteriors a l’1 de gener de 2004 (però per a les categories de tècnic/tècnica i tècnic superior sanitari / tècnica superior sanitària, anteriors a l’1 gener de 2005) i la resta d’activitats formatives, independentment de la data, es valoren sempre que compleixin algun dels requisits següents:

  • Han d’estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries. L’acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut pel que fa als materials de promoció o certificació d’assistència d’aquesta activitat, per la qual cosa han de constar-hi de manera conjunta el logotip, el text i el nombre de crèdits.

  • Han d’haver estat impartides o organitzades per alguna de les institucions següents: centres universitaris, serveis de salut, conselleries de salut de les comunitats autònomes, Ministeri de Sanitat, Ministeri d’Hisenda, Institut Nacional de l’Administració Pública o els homòlegs de les comunitats autònomes, escoles de salut pública adscrites a qualsevol dels organismes esmentats, organitzacions sindicals, col·legis professionals, societats científiques, el SEPE o entitats sense ànim de lucre degudament registrades que tenguin com a finalitat la formació.

b)    Als efectes del que disposen els apartats anteriors, es puntualitzen els aspectes següents:

1)    Les activitats formatives en matèria de ciències de la salut són les relacionades amb les àrees temàtiques següents: salut pública, recerca, pràctica clínica, gestió sanitària i qualitat, docència i prevenció de riscs laborals.

2)    Pel que fa a la resta de les activitats formatives, es tracta de les relacionades amb les àrees temàtiques següents: sistemes d’informació; informàtica referida a aplicacions d’ofimàtica de nivell d’usuari i a programes informàtics aplicats a la recerca en matèria de ciències de la salut; aspectes organitzatius relatius al servei sanitari; atenció al públic; estrès i autocontrol; orientació psicològica, i qualsevol altra que segons el tribunal estigui relacionada amb les funcions de la categoria a la qual s’opta.

3)    La puntuació, depenent de l’antiguitat de la formació, té els límits següents:

  • fins a 5 anys: 0,009 per crèdit

  • de 5 a 10 anys: 0,0063 per crèdit

  • d’11 a 15 anys: 0,0045 per crèdit

  • de 15 a 20 anys: 0,0009 per crèdit

c)    Els diplomes o els certificats (dels darrers cinc anys) es valoren a raó de 0,009 punts per cada crèdit CFC o LRU i a raó de 0,0225 punts per cada crèdit ECTS. Si en el diploma o certificat figura el nombre d’hores en lloc del de crèdits, s’atorga un crèdit per cada 10 hores per als crèdits CFC o LRU i 1 crèdit per cada 25 hores per als crèdits ECTS. Si hi figuren simultàniament els crèdits i les hores, la valoració es fa sempre tenint en compte els crèdits. Finalment, si no s’hi especifiquen hores ni crèdits, no es valora l’activitat.

2.4.    Docència (puntuació màxima, 1,5 punts).

a)    Per cada crèdit o per cada 10 hores de crèdits CFC o LRU com a docent en qualsevol de les activitats formatives a què es refereix l’apartat 2.3: 0,05 punts.

b)    Per cada crèdit o per cada 25 hores de crèdits ECTS com a docent en qualsevol de les activitats formatives a què es refereix l’apartat 2.3: 0,125 punts.

c)    Per cada curs acadèmic ocupant una plaça de professor titular, associat o catedràtic en estudis relacionats amb la categoria professional: 0,25 punts.

d)    Per tutoritzar pràctiques en estudis relacionats amb la categoria professional i acreditada per universitats o organismes públics: 0,0077 punts per cada 10 hores. Si la certificació és per curs acadèmic, la puntuació per curs és de 0,05 punts.

e)    Per impartir docència en l’àmbit universitari en els nivells de càtedra o com a professor titular amb plaça vinculada al servei de salut o amb activitat simultània en aquest ens, o com a professor associat amb plaça assistencial en actiu o amb activitat simultània al servei de salut corresponent: 0,05 punts per cada 10 hores.

2.5.    Activitats científiques i de difusió del coneixement (puntuació màxima, 2,5 punts).

a)    Publicacions científiques:

1)    Llibres de caràcter científic relacionats directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta i que tenguin ISBN i dipòsit legal:

  • Per cada llibre complet:

–    primer autor: 1,25 punts

–    resta d’autors: 0,625 punts

  • Per cada capítol de llibre no inclòs en el punt anterior:

–    primer autor: 0,25 punts

–    resta d’autors:* 0,125 punts

* Màxim de tres capítols per llibre.

  • Si el criteri seguit per citar els autors és l’ordre alfabètic, tots els autors es valoren amb la puntuació corresponent al primer autor.

2)    Articles publicats en alguna revista de caràcter científic relacionats directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta:

  • Per cada publicació en una revista de tiratge internacional:

–    primer autor: 0,165 punts

–    resta d’autors: 0,0825 punts

  • Per cada publicació en una revista de tiratge estatal:

–    primer autor: 0,0,825 punts

–    resta d’autors: 0,0415 punts

Si el criteri seguit per citar els autors és l’ordre alfabètic, tots els autors es valoren amb la puntuació corresponent al primer autor.

b)    Ponències, comunicacions, coordinador de taula i pertinença a comitès científics:

1)    Per cada ponència presentada en congressos o reunions relacionada directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta:

  • d’àmbit internacional: 0,33 punts
  • d’àmbit estatal: 0,165 punts
  • d’àmbit autonòmic: 0,08 punts

2)    Per cada comunicació o pòster presentat en congressos o reunions i que estigui relacionat directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta:

  • d’àmbit internacional: 0,165 punts
  • d’àmbit estatal: 0,08 punts
  • d’àmbit autonòmic: 0,04 punts

3)    Per cada coordinació de taula presentada en congressos o reunions relacionada directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta:

  • d’àmbit internacional: 0,33 punts

  • d’àmbit estatal: 0,165 punts

  • d’àmbit autonòmic: 0,08 punts

4)    Per pertànyer a algun comitè científic:

  • d’àmbit internacional: 0,33 punts

  • d’àmbit estatal: 0,165 punt

  • d’àmbit autonòmic: 0,08 punts

c)    Recerca

1)    Per premis de recerca atorgats per qualsevol societat científica, organisme oficial o entitat sense ànim de lucre registrada degudament i entre les finalitats de la qual hi hagi la recerca, sempre que els premis estiguin relacionats amb el programa de matèries que regeix les proves selectives:

  • d’àmbit internacional: 0,165 punts

  • d’àmbit estatal: 0,08 punts

  • d’àmbit autonòmic: 0,04 punts

2)    Per cada participació en projectes de recerca finançats per un organisme públic:

  • com a investigador principal: 0,08 punts

  • com a investigador col·laborador: 0,04 punts

3.    Coneixements orals i escrits de català

3.1.    Els certificats emesos per la Direcció General de Cultura i Joventut i els reconeguts per l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB 34/2013) tenen una valoració màxima de 5 punts:

a)    Certificat de coneixement de català B2: 3,5 punts.

b)    Certificat de coneixement de català C1: 4 punts.

c)    Certificat de coneixement de català C2: 4,5 punts.

d)    Certificat de coneixements de llenguatge administratiu LA: 0,5 punts.

3.2.    Es valora un sol certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu (LA), en què la puntuació se suma a la del certificat valorat. Els certificats emesos amb nomenclatura diferent de l’actual es valoren d’acord amb la puntuació que li atorgui el certificat amb què s’hagi homologat en el moment de la valoració.

4.    Altres mèrits

4.1.    Per haver superat en la mateixa categoria a la qual s’opta algun dels exercicis de la fase d’oposició del darrer concurs oposició convocat a partir de 2008 pel Servei de Salut de les Illes Balears o per una fundació sanitària dependent de la Conselleria de Salut o del Servei de Salut: 1,25 punts.

Si la fase d’oposició constava de més d’una prova, es divideixen els 1,25 punts entre la totalitat de les proves i es multiplica el quocient pel nombre de proves superades.

4.2.    Per disposar d’un certificat que acrediti el coneixement d’una llengua estrangera, expedit per l’Escola Oficial d’Idiomes o un certificat oficial reconegut pel Ministeri d’Educació o per un organisme competent:

a)    Certificat acadèmic intermedi I B1 o equivalent: 0,125 punts.

b)    Certificat de nivell intermedi de la Conselleria d’Educació B1+ o equivalent: 0,25 punts.

c)    Certificat acadèmic avançat B2 o equivalent: 0,5 punts.

d)    Certificat de nivell avançat de la Conselleria d’Educació B2+ o equivalent: 0,75 punts.

e)    Certificat de nivell C1 de la Conselleria d’Educació: 1 punt.

f)    Certificat de nivell C2 de la Conselleria d’Educació: 1,25 punts.

4.3.    Es valora només el certificat de llengua estrangera del nivell més alt.

​​​​​​​

Annex 3

Comissió de Selecció

La Comissió de Selecció està formada pels membres següents:

–    Presidenta: Manuela Besalduch Vidal, cap del Servei de Prevenció de Riscs Laborals.

  • Presidenta suplent: Catalina Verger Amengual, facultativa especialista d’àrea.

–    Vocal: Antoni Serra Capó, facultatiu especialista d’àrea.

  • Vocal suplent: Francesc Josep Morado Xumet, cap del Servei de Documentació Clínica.

–    Secretari: Juan Luis Marqués Pascual, tècnic superior de la funció administrativa.

  • Secretari suplent: Miquel Àngel Palou Bestard, tècnic de la funció administrativa.