Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 1142
Departament de Personal. Acord de la Junta de Govern relatiu al complemet retributiu en els supòsits d'incapacitat temporal del personal al servei de l'Ajuntament de Palma
La Junta de Govern de l´Ajuntament de Palma en sessió de 6 de febrer de 2019 va aprovar el següent Acord:
Exposició de fets
1. L’Acord de Junta de Govern número 20171220_01_04 signat en data 20 de desembre de 2017 va acordar modificar l’Acord de Junta de Govern de dia 16 de gener de 2013 en el sentit d’ampliar els supòsits excepcionals de malalties que s’han de complementar fins al 100% de les retribucions amb aquells procediments d’incapacitat temporal derivats de contingències comunes que tenguessin una duració igual o superior als 5 dies. Així mateix, l’Acord esmentat estableix que a partir del cinquè dia anual d’indisposició únicament es reconeixerà un complement retributiu fins a assolir el cinquanta per cent de les retribucions que es vinguessin percebent el mes anterior a causar-se l’indisposició.
2. La DA 54 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2018 ha vingut a establir un nou marc normatiu per al règim d'incapacitat temporal del personal al servei de les administracions públiques que elimina les restriccions existents fins aquest moment i permet que cada Administració pública determini, prèvia negociació col·lectiva, les retribucions que ha de percebre durant la situació d'incapacitat temporal el personal al seu servei i al dels seus organismes i entitats públiques que en depenen.
3. Aquesta mateixa disposició ordena que les diferents administracions públiques han de regular la forma de justificació de les absències per causa de malaltia o que donen lloc a una incapacitat temporal, mitjançant l'exigència del corresponent informe de baixa o documentació acreditativa, si escau, des del primer dia d'absència i, a més, estableix que cada administració pública dissenyarà un pla de control de l'absentisme, que haurà de ser objecte de difusió pública, mitjançant el respectiu Portal de Transparència.
4. El Reial Decret 956/2018 de 27 de juliol, aprova l’Acord adoptat per la Taula General de Negociació de l'Administració General de l'Estat del 23 de juliol de 2018, en relació al règim retributiu de la situació d'incapacitat temporal del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i organismes o entitats públiques dependents, reconeguent un complement retributiu a percebre en situació d'incapacitat temporal o llicència per malaltia, que sumat a la prestació del Règim General de la Seguretat Social, arribi al cent per cent de les retribucions ordinàries del mes d'inici de la incapacitat temporal, que serà d'aplicació des del primer dia de la baixa mèdica al personal funcionari i laboral de l'Administració General de l'Estat.
5. La DF 2a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de bases de règim local estableix que els funcionaris públics de l'Administració local tindran la mateixa protecció social, en extensió i intensitat, que la que es dispensi als funcionaris públics de l'Administració de l'Estat i estarà integrada en el Sistema de Seguretat Social.
Normativa aplicable
1. La Disposició Addicional quinquagèsima de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressuposts Generals de l’Estat de 2018.
2. El Reial Decret 956/2018 de 27 de juliol, que aprova l’Acord adoptat per la Taula General de Negociació de l'Administració General de l'Estat del 23 de juliol de 2018, en relació al règim retributiu de la situació d'incapacitat temporal del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i organismes o entitats públiques dependents
3. La DF 2ª de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de bases de règim local.
4. L’article 37 del Text Refós de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, aprovat per reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, que determina les matèries objecte de negociació col·lectiva.
Per tot això, i tenint en compte la delegació de competències als regidors i regidores d’Àrea, aprovada per Decret de Batllia número 13.051, de 5 de juliol de 2017 (BOIB núm. 83, de 8 de juliol de 2017), relatiu a l’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament de Palma, així com l’Acord de 28 d’octubre de 2015, de delegació de competències de la Junta de Govern en els titulars de les àrees i àrees delegades, el cap de Departament de Personal que subscriu proposa a la regidoria de Funció Pública i Govern Interior que es tingui a bé elevar a l’aprovació de la Junta de Govern el següent:
Acord
1. Aprovar per al personal de l’Ajuntament de Palma que, amb efectes retroactius de dia 1 de gener de 2019, el complement retributiu fins a arribar al 100% de les retribucions durant els períodes d’incapacitat temporal i llicència per malaltia (indisposició) fins a un màxim de 4 dies sigui abonat des del primer dia en que es trobi en aquesta situació.
2. Establir que els períodes d’incapacitat temporal s’han de justificar en un termini de com a màxim 72 hores amb el corresponent volant original expedit pels efectius de la Seguretat Social o l’òrgan homòleg d’ASISA, segons en sigui el cas. Per la seva banda, les llicències per malaltia (indisposicions) es justificaran escanejant mitjançant el Portal del Personal à control horari à tramitació d’incidències el corresponent informe mèdic que indiqui la necessitat de guardar repòs durant un període d’entre 1 i 3 dies naturals i consecutius.
3. Iniciar les tasques necessàries per tal d’elaborar un pla de control de l’absentisme aplicable a tot el personal de l’Ajuntament de Palma.
4. El present acord s’executarà quan hi hagi crèdit en la aplicació pressupostària corresponent.
5. Publicar aquest acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la Intranet Municipal.
Palma, 8 de febrer de 2019
El cap de departament de Personal (Decret de batllia núm. 3000, de 26 de febrer de 2014, publicat al BOIB núm. 30, de 4 de març de 2014) Antoni Pol Coll