Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 1017
Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques per la qual es classifica el lloc de treball de tresoreria de l'Ajuntament d'Alaior com a reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional
Fets
1. Dia 30 de novembre de 2018 va tenir entrada en el Registre general de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques (reg. núm. 24631) un ofici de la batlessa d'Alaior de dia 7 de novembre de 2018, al qual s'adjunta el certificat de l'Acord del ple de l'Ajuntament d'Alaior, en la sessió ordinària de dia 6 de setembre de 2018, pel qual es modifica la relació de llocs de treball i en concret es crea el lloc de tresorer com a reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional; i el certificat de l'interventor municipal, de 29 de novembre, de què en el Pressupost General per a 2018 hi ha crèdit suficient per cobrir les despeses derivades de la creació de la plaça de tresoreria.
A l'Acord del Ple de dia 6 de setembre de 2018 consta que el nivell de català que correspon a aquest lloc de treball és el B2.
2. La Secretaria i la Intervenció de l’Ajuntament d'Alaior estan classificades de classe segona. Pel que fa al lloc de treball de tresoreria no està reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional sinó que, actualment, un funcionari propi de l’Ajuntament n'exerceix les funcions.
3. Mitjançant un escrit d'11 de desembre de 2018 el Servei de Corporacions Locals va sol·licitar al Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de les Illes Balears que informàs sobre la creació d’aquest lloc de treball. En una Resolució de la Presidència de 21 de gener de 2019, el Col·legi va informar favorablement la classificació del lloc de treball de tresoreria de l'Ajuntament d'Alaior com a reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria.
4. En la tramitació d’aquest expedient s’han fet tots els tràmits exigits per la legislació vigent tal com acredita l’informe jurídic favorable de 28 de gener de 2019 emès pel Servei de Corporacions Locals.
5. El 28 de gener de 2019 el director general de Funció Pública i Administracions Públiques va emetre la proposta de resolució corresponent.
Fonaments de dret
1. L'article 92 bis 4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, disposa que el Govern ha de regular les especialitats de la creació, la classificació i la supressió de llocs reservats a funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.
2. L'article 14 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estableix que, en les corporacions locals, la secretaria de les quals estigui classificada en primera o segona classe, hi ha d'haver un lloc de treball anomenat tresoreria, al qual li correspondrà la responsabilitat administrativa de les funcions que enumera l'article 5è del Reial decret. Aquests llocs estan reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria.
3. La disposició transitòria sisena del Reial decret esmentat, estableix que les corporacions locals la secretaria de les quals estigui classificada en classe segona i el lloc de tresoreria no estigui reservat a l'escala de funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional a l'entrada en vigor del Reial decret, han de modificar la seva relació de llocs de treball i sol·licitar a la comunitat autònoma corresponent la classificació del lloc com a reservat a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria per a la seva inclusió en els procediments de provisió ordinaris dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.
4. Quant a la forma de provisió, l'article 27.1 a del Reial decret esmentat estableix que, pel que fa a la provisió definitiva, els llocs de treball reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional s'han de proveir per concurs de mèrits, que és el sistema normal de provisió, i es poden cobrir pel sistema de lliure designació de forma excepcional i només per a determinades entitats locals que la norma delimita.
5. L'article 1.2 del Decret 2/2017, de 13 de gener, d’exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments de provisió de llocs de treball de les entitats locals de les Illes Balears reservats a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estableix que el nivell de coneixement de la llengua catalana que s’exigeix amb caràcter general és el nivell B2, sens perjudici que les entitats locals puguin exigir el requisit del coneixement de la llengua catalana corresponent al certificat de nivell C1 per a qualsevol forma de provisió de llocs de treball reservats a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional quan estigui previst en la relació de llocs de treball o així ho acordi l’òrgan competent.
6. L'article 45.1 a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que en tot cas els actes administratius han de ser objecte de publicació, i aquesta té els mateixos efectes que la notificació quan tengui per destinataris una pluralitat indeterminada de persones.
7. L’article 2.3 c del Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l’exercici de la competència en matèria de personal funcionari d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Classificar el lloc de treball de tresoreria de l’Ajuntament d'Alaior com a reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional pertanyent a la subescala d'intervenció tresoreria. El nivell de coneixement de la llengua catalana que correspon a aquest lloc és el B2 i la forma de provisió és el concurs.
2. Notificar aquesta Resolució a l'Ajuntament d'Alaior i al Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de les Illes Balears i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 30 de gener de 2019
La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera i Crespí