Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 897
Ple -
Aprovació definitiva de l’adhesió del Consell Insular de Menorca a l'Asociación Española de Gestores Públicos de Vivienda y Suelo (AVS) i aprovació definitiva dels seus estatuts
Publicat en el BOIB núm. 157 de 15-12-2018, en el tauler d’edictes i en la pàgina web del CIM de dia 15-12-2018 a dia 30-1-2019, l’anunci relatiu a l’acord adoptat pel Ple del Consell Insular de Menorca, en sessió de caràcter extraordinari de 19 de novembre de 2018, pel qual s’aprova inicialment l’adhesió del Consell Insular de Menorca a l’Asiciación Española de Gestores Públicos de Vivienda y Suelo, així com l’aprovació inicial dels seus estatuts, sense que dins del termini legal d’exposició al públic s’hagi presentat cap reclamació ni suggeriment al respecte, s’entén elevada a definitiva la seva aprovació, fent-se públic a continuació el text íntegre dels esmentats estatuts.
ESTATUTS DE L’ASOCIACIÓ ESPANYOLA DE GESTORS PÚBLICS D’HABITATGE I SÒL (AVS)
(Traducció al català del text original en castellà)
TITOL I. DENOMINACIÓ I DISPOSICIONS GENERALS
ARTICLE 1
1. L'Associació Espanyola de Gestors Públics d'Habitatge i Sòl, les sigles de la qual són AVS, està constituïda, sense ànim de lucre, pels ens públics territorials i aquelles persones jurídiques de dret públic i privat pertanyents al sector públic, promotors i gestors d'habitatge, sòl i de serveis de naturalesa social vinculats als mateixos, que voluntàriament decideixin la seva integració en la mateixa, com a socis titulars.
2. A aquests efectes, s'entendrà per persones jurídiques de dret privat, pertanyents al sector públic, aquelles societats en el capital de les quals sigui majoritària la participació directa o indirecta d'una o diverses administracions públiques, organismes o persones jurídiques dependents de les mateixes.
ARTICLE 2
1. L'àmbit territorial d'AVS és l'Estat Espanyol, i el seu àmbit competencial tota la problemàtica referent a l'habitatge social i assequible i al sòl residencial, industrial, comercial i destinat a equipament i als serveis públics vinculats als mateixos o de naturalesa social.
2. L'Associació Espanyola de Gestors Públics d'Habitatge i Sòl es constitueix a l'empara del dret d'associació reconegut per l'art. 22 de la Constitució Espanyola, regulant-se per la Llei 19/1977, d'1 d'abril sobre associació d'empresaris per a la defensa dels seus interessos professionals i la resta de normativa d'aplicació. La seva durada és indefinida.
ARTICLE 3
1. En l'àmbit de cada comunitat autònoma, es pot constituir una Secció de l'Associació Espanyola de Gestors Públics d'Habitatge i Sòl, o signar convenis amb entitat o associació d'àmbit territorial que reuneixin les condicions fixades en aquests Estatuts, en el Reglament de Règim interior i en els citats convenis específics que amb ella subscrigui AVS.
2. L'Associació tindrà personalitat jurídica independent de les persones físiques o jurídiques que la integren, i plena capacitat d'obrar per al compliment dels seus fins, actuant a través dels seus òrgans de representació, així com total independència jurídica i econòmica per tal de promoure, realitzar i concertar tots els actes i contractes que convinguin al compliment dels seus objectius. El seu patrimoni serà propi i independent del dels seus associats.
TÍTOL II. DELS OBJECTIUS D’AVS
ARTICLE 4
1. L'objectiu primordial d'AVS és afavorir el compliment del mandat constitucional de proporcionar a tots els ciutadans l'accés a un habitatge digne, adequat i sostenible en el context d'una ciutat harmònica i sense segregacions, actuant de manera integrada amb altres àrees i altres agents, contemplant la globalitat d'accions necessàries per a la inserció social i el benestar ciutadà. L'Associació no té finalitats lucratives.
2. Per a possibilitar aquest fet es requereix, així mateix, la intervenció del sector promotor públic en el mercat de sòl impulsant un desenvolupament equilibrat del territori, tant amb la producció, en quantia suficient, de sòl que tingui per destí fonamentalment l'habitatge social i assequible, com aprofitant l'existent, amb la rehabilitació i revitalització de barris i centres històrics i la posada en el mercat de l'habitatge desocupat.
3. Per tot això, sense perjudici de les competències que cada ens associat té establertes a la normativa que li sigui aplicable, constitueixen els fins de l'Associació:
a) Estimular la participació activa dels Gestors d'habitatge i sòl en la planificació de l'activitat dirigida a la satisfacció de la necessitat d'habitatge digne.
b) Representar els interessos generals dels membres amb vista a la consecució dels objectius socials que els competeixen. L'atorgament d'aquesta representació no implica renúncia a les actuacions individualitzades que cada membre estimi pertinent dur a terme.
c) Incentivar i impulsar les relacions de col·laboració entre els associats, tant en l'àmbit nacional com en l'internacional.
d) Promoure i realitzar estudis per al millor coneixement i solució de les circumstàncies en què es desenvolupa la política d'habitatge i sòl.
e) Representar els interessos professionals dels associats mitjançant la seva gestió i defensa davant les administracions públiques, i altres organismes oficials i competents, organitzacions de treballadors i empresaris.
f) Qualsevol altre fi legítim que afecti de manera directa o indirecta als interessos dels seus associats.
g) La negociació col·lectiva, el plantejament de conflictes col·lectius de treball, el diàleg social i la participació institucional en els organismes públics de les administracions laborals.
ARTICLE 5
Per a la realització d'aquests fins, l'Associació:
a) Ha d'establir les estructures organitzatives pertinents.
b) Ha de facilitar l'intercanvi d'informació sobre temes de la seva competència.
c) Es dirigirà als poders públics competents per proposar la formulació de la normativa sectorial que afecti els ens associats.
d) Podrà fundar, crear o incorporar-se a associacions, entitats, associacions o agrupacions professionals sectorials d'àmbit nacional o internacional.
e) Emprendrà qualsevol altra activitat que contribueixi a la millor consecució dels seus fins.
TÍTOL III. SEU
ARTICLE 6
El domicili de l'Associació es fixa a València, carrer Lluís Vives nº 2, entl. 1r. El canvi del domicili es pot aprovar per la Comissió Executiva, sempre que sigui dins de la mateixa localitat o la seva àrea d'influència. En un altre cas, el canvi haurà de ser aprovat per l'Assemblea General.
ARTICLE 7
Les sessions dels òrgans col·legiats de l'Associació podran celebrar-se en qualsevol lloc del territori espanyol.
TÍTOL IV. DELS MEMBRES DE L'ASSOCIACIÓ
ARTICLE 8
1. Tots els socis titulars que formin part de l'Associació gaudiran i estaran subjectes als mateixos drets i obligacions, havent de complir en tot moment els Estatuts i totes les normes i acords es proposen per via reglamentària i siguin aprovats per l'Assemblea.
2. L'Associació estarà integrada pels ens gestors amb competència en matèria d'habitatge i / o sòl, de la forma que preveu l'article 1r, qualsevol que sigui la seva forma d'actuació, que manifesten la seua voluntat expressa d'associar-se l'AVS, i de complir els seus Estatuts i altres normes de règim interior.
Igualment en les seccions, entitats o associacions d'àmbit territorial en base als convenis específics subscrits amb AVS podran incloure, com a associats, amb els drets i obligacions que determinin aquests convenis, altres persones físiques o jurídiques relacionades o vinculades amb la gestió d'habitatge i sòl que no reuneixin les condicions per associar-se a AVS. Aquests associats en cap moment podran pertànyer a sectors professionals o socials que puguin entrar en col·lisió amb els fins socials i / o activitat dels gestors públics d'habitatge i sòl.
3.- L'ingrés a l'Associació s'efectuarà mitjançant petició formal a l'Assemblea, o, en el cas de realitzar-se davant la Comissió Executiva, l'acord decisori sobre l'admissió es podrà recórrer davant l'Assemblea.
ARTICLE 9
Els socis titulars tindran els següents drets i obligacions:
a) Complir els presents Estatuts i acords adoptats.
b) Assistir amb veu i vot a les Assemblees, Ordinàries i Extraordinàries, i a qualsevol altre tipus de trobada per al qual siguin convocats.
c) Participar en els processos electorals de la AVS com a elector i elegible, mitjançant sufragi lliure, directe i secret.
d) Satisfer les quotes que s'estableixin per reglament.
e) Tenir accés a tota la documentació emanada dels òrgans d'AVS.
f) Participar en les activitats o treballs de l'AVS, rebre tot tipus de publicacions, assistència tècnica i jurídica, així com assistir a qualsevol dels Seminaris, Jornades, Cursos o qualsevol altre esdeveniment que es programi.
g) Sol·licitar la convocatòria d'Assemblea General Extraordinària, promovent l'obtenció de les signatures necessàries.
h) Accedir als llibres comptables i altra documentació oficial de l'Associació.
ARTICLE 10
La condició de membre de l'AVS es perdrà quan en l'associat es doni alguna de les següents circumstàncies:
1. Per decisió voluntària.
2. Per acord de l'Assemblea, a proposta de la Comissió Executiva, quan es donin algunes de les següents causes:
a) Per incompliment dels Estatuts, normes i acords dels òrgans de govern de l'Associació.
b) Per l'entorpiment deliberat de les activitats de l'associació.
c) Per la falta de pagament de les quotes de l'Associació, entenent com a tal l'impagament d'una anualitat, amb un termini màxim de reclamació de sis mesos a partir del venciment de l'esmentat any.
d) Per pèrdua de la seva personalitat jurídica.
3. Tant la separació forçosa com la voluntària, implicaran la pèrdua de tots els drets per a l'associat, i en produir aquesta, no podrà participar en l'eventual repartiment del romanent net de l'haver comú.
4. Per als supòsits de pèrdua de condició de soci regulats en els apartats a), b) i c) d'aquest article, la Comissió Executiva obrirà l'oportú expedient, previ acord del Comitè Permanent, nomenant instructor del mateix a personal de la gerència de l’AVS (gerent o assessor jurídic) segons el procediment regulat en l'article 5 del Reglament.
TÍTOL V. ÒRGANS AVS
ARTICLE 11
Els òrgans de govern de l’AVS són els següents:
A) DE GOVERN:
- L'Assemblea General.
- La Comissió Executiva.
- El Comitè Permanent.
- El President.
B) ÒRGANS DE GESTIÓ
- Gerència.
Les funcions del vicepresident, secretari i tresorer seran les establertes en el capítol V d'aquest títol.
CAPÍTOL I. DE L'ASSEMBLEA GENERAL. COMPETÈNCIES I FUNCIONAMENT
ARTICLE 12
1. L'Assemblea General és l'òrgan sobirà de l'Associació, on es decideix, per majoria dels seus membres, la política general, les línies d'actuació, es designen els òrgans executius i s'aprova la gestió realitzada per aquests.
2. L'Assemblea General està integrada pels representants de tots els socis titulars.
ARTICLE 13
Són competències de l'Assemblea General:
a) Aprovar i modificar els Estatuts i el Reglament de Règim Interior que els desenvolupi.
b) Elegir el president, vicepresident i al Vocal del Comitè Permanent que forma part de la Candidatura d'aquell i proclamar a la resta de membres del Comitè Permanent i a la Comissió Executiva, i controlar, aprovar o rebutjar la gestió d'aquests òrgans.
c) Dissenyar les línies d'actuació bàsiques de l'associació.
d) Aprovar totes les resolucions consideri convenients amb vista a un millor desenvolupament de l'activitat i fins de l'Associació.
e) Admetre nous membres de l'AVS i excloure els membres que així es decideixi.
f) Dissoldre l'Associació i nomenar la Comissió liquidadora.
g) Aprovar la memòria de gestió, el balanç econòmic i estat de comptes de l'Associació i el pressupost ordinari, en cada exercici econòmic.
h) Establir la quota bàsica per vot a satisfer pels socis titulars.
i) Aprovar la constitució de les seccions autonòmiques, així com la ratificació dels seus reglaments de funcionament i els convenis subscrits amb entitats o associacions d'àmbit territorial a què es refereix l'article 8.2.
ARTICLE 14
1. L'Assemblea General tindrà caràcter ordinari o extraordinari:
a) Amb caràcter ordinari es reunirà cada any, sent convocada pel president. La convocatòria s'ha de fer almenys amb trenta dies d'antelació a la data de la seva celebració.
b) Amb caràcter extraordinari es reunirà, quan ho consideri el President per pròpia iniciativa, sempre que compti amb el suport d'almenys un 25% dels membres de la Comissió Executiva, obtingut en reunió de la Comissió Executiva o per escrit, o a petició d'un grup de socis titulars, sempre que representin com a mínim el 25% dels vots. En aquest supòsit la convocatòria s'ha de fer amb una antelació mínima de 15 dies a la data de la seva celebració.
2. L'Assemblea General es reunirà obligatòriament de forma ordinària dins del primer semestre de l'any, sotmetent-se a la seva consideració la gestió de l'exercici anterior.
ARTICLE 15
1. Serà necessari el vot dels dos terços dels socis presents o degudament representats per:
a) Acordar la modificació dels Estatuts
b) Dissoldre l'Associació.
c) Aprovar les baixes no voluntàries.
d) Acordar la imposició de quotes o derrames de caràcter extraordinari.
e) La fusió amb altres associacions.
2. En tots els altres casos serà necessari la majoria simple dels vots presents o representats. En cas d'empat, el vot diriment serà el del president o de qui exerceixi les seves funcions.
ARTICLE 16
A efecte de les votacions que es realitzin en el marc de les Assemblees, cada soci titular disposarà d'un nombre de vots, que es determinarà sumant als que amb caràcter general tingui cada associat, un nombre de vots proporcional al nivell econòmic dels associats, i un altre nombre de vots en funció de la implantació territorial de l'empresa, que es determinarà reglamentàriament.
ARTICLE 17
Serà admès per delegació el vot d'un soci titular en un altre, fins a un màxim de cinc delegacions, sigui qualsevol el nombre de vots que aquestes totalitzin.
CAPÍTOL II. DE LA COMISSIÓ EXECUTIVA. COMPETÈNCIES I FUNCIONAMENT
ARTICLE 18
1. La Comissió Executiva és l'òrgan que representa tot l'espectre territorial de l'AVS.
2. És responsable de dirigir les línies d'acció i de traçar la política general de l'AVS, que haurà de ser aprovada per l'Assemblea general, sent fòrum de debat, anàlisi i treball sobre els temes de principal interès per l’AVS i de valoració sobre la funció a realitzar present i futura. És així mateix responsable de vetllar pel compliment de les obligacions estatutàries per part del Comitè Permanent.
3. Els membres de la Comissió Executiva seran elegits cada quatre anys per l'Assemblea General.
Tanmateix això, en els supòsits en els quals la seva renovació coincideixi amb esdeveniments que puguin suposar canvis significatius de representativitat, la Comissió Executiva, per majoria absoluta, podrà proposar a l'Assemblea General la pròrroga d'aquest nomenament pel temps que es consideri oportú, que no podrà excedir d'un any.
ARTICLE 19
La Comissió Executiva està composta per:
a) El president, elegit per l'Assemblea.
b) El vicepresident i un vocal elegits per l'Assemblea.
c) Els presidents de les Seccions.
d) Representants de Seccions, elegits per les mateixes.
- De 0 a 100 vots 1 representant per secció
- De 101 vots a 150 vots 2 representants per secció
- De 151 vots a 200 vots 3 representants per secció
- De 201 vots a 300 vots 4 representants per secció
- Més de 301 vots 5 representants per secció
e) Per a associats no pertanyents a seccions s'aplicarà aquest mateix sistema proporcional més dos representants, per tal d'afavorir a les minories.
Perquè es doni la representació territorial més gran possible, no hi haurà més de dues comunitats autònomes que no constitueixin Secció amb més de dos representants.
f) El secretari i tresorer, que seran designats pel president d'entre els membres del Comitè Permanent.
ARTICLE 20
1. Correspon a la Comissió Executiva:
a) Complir i fer complir les resolucions de l'Assemblea.
b) Vetllar pel compliment dels fins estatutaris.
c) Establir la plantilla del personal laboral i l'estructura i funcions dels possibles directius, així com acordar la contractació, remuneració, cessament o canvi de funcions de tot el personal al servei de l'Associació. Aprovar les liquidacions per finalització de la relació laboral amb el personal.
d) Acordar el que jutgi convenient sobre l'exercici dels drets o accions que corresponguin a l'Associació davant de tot tipus d'Oficines Públiques i Privades, Estatals, administracions territorials o Institucionals, organismes, jutjats i tribunals, així com respecte a la interposició de reclamacions o recursos ordinaris i extraordinaris, i atorgar poders generals o especials per a plets a favor de lletrats i procuradors, en la forma que estimi convenient i amb les facultats contingudes en les lleis, perquè representin a l'Associació.
e) Acordar la participació de l'Associació en altres organismes nacionals i internacionals.
f) Acordar subscriure convenis amb organismes o entitats públiques o privades, l'objecte de les quals afecti de manera directa o indirecta als interessos de l'Associació.
g) Acordar celebrar contractes d'adquisició, alienació, lloguer o permuta de béns mobles i immobles, així com constituir drets reals i gravàmens sobre els béns que l'Associació adquireixi o siguin de la seva propietat.
h) Proposar a l'Assemblea la quota bàsica per vot.
i) Proposar a l'Assemblea la reforma dels Estatuts i el Reglament de Règim Interior.
j) Presentar a l'Assemblea la Memòria de Gestió de l'any anterior, el pressupost i els objectius a desenvolupar, per a la seva aprovació si escau.
k) Totes aquelles que expressament li atribueixin els Estatuts o, arribat el cas, el Reglament de Règim Interior i no estiguin assignades a altres òrgans.
2. Tots els acords que prengui l'Executiva, que suposin obligacions econòmiques, s'ajustaran al pressupost aprovat per l'Assemblea General. En el cas que els ingressos de l'exercici superessin els previstos en el pressupost, les despeses poden incrementar en la mateixa mesura que han augmentat els ingressos, per acord de l'òrgan esmentat.
ARTICLE 21
1. Es deixarà de pertànyer a la Comissió Executiva per les següents causes:
a) Voluntàriament.
b) Per l'ocupació d'un altre càrrec que l'Assemblea consideri incompatible.
c) Per incapacitat legalment declarada.
d) Per no ostentar la representació de l'Entitat que representava en el moment de ser elegit.
e) Per no ostentar ja la representació de la Secció / membres no pertanyents a seccions, en el supòsit de renovació de càrrecs electes de les mateixes.
f) Per habitual falta d'assistència a les reunions de la Comissió Executiva.
g) Quan l'entitat a la qual representa perdi la condició de soci titular.
h) Per no estar l'entitat representada al dia en el pagament de quotes.
2. Les vacants que es produeixin per les causes anteriorment descrites o per cobrir una vacant en el Comitè Permanent, seran substituïdes per un altre membre designat per la secció o pels membres no pertanyents a seccions.
ARTICLE 22
La Comissió Executiva adoptarà els seus acords pel sistema de majoria simple, decidint en cas d'empat el vot de qualitat del president. Serà necessària la majoria absoluta dels seus membres o representats quan es tracti de prorrogar el seu mandat en el cas que la seva renovació coincideixi amb esdeveniments que puguin suposar canvis significatius de representativitat, d'acord amb el que preveu l'article 18.3.
CAPÍTOL III. COMITÈ PERMANENT
ARTICLE 23
1. El Comitè Permanent és l'òrgan responsable de dur a terme la gestió de l’AVS, supervisar el treball de la gerència i realitzar les indicacions i directrius assenyalades per la Comissió Executiva.
2. El Comitè Permanent estarà format pel president, el vicepresident, el secretari, tresorer i fins a vuit vocals. El president, vicepresident i un vocal seran elegits cada quatre anys per l'Assemblea General i elresto de membres del Comitè Permanent seran proclamats en la mateixa Assemblea. Tot això segons el procediment establert en els articles 14 i 15 del Reglament de Règim Interior. Haurà de tenir cada secció autonòmica o Associació d'àmbit territorial com a mínim un representant en el Comitè Permanent per a garantir una adequada representació territorial.
3. Correspon al Comitè Permanent:
a) Acordar la sol·licitud i subscripció de crèdits i préstecs.
b) Subscriure convenis amb organismes o entitats públiques o privades, Socials, Culturals o Financeres, amb l'objecte d'obtenir finançament per a qualsevol dels fins o activitats d'AVS.
c) Percebre i cobrar totes les ajudes, subvencions i pagaments en general tinguin per destinatari a la mateixa Associació, i sigui quina sigui la persona física o jurídica, pública o privada obligada al pagament, i la causa que va donar origen.
d) Acceptar i refusar donacions, llegats o altres aportacions de béns immobles realitzades a nom de l'Associació.
e) Contractar amb caràcter temporal i extraordinari de personal eventual per a la substitució en cas de baixes o per a la realització d'activitats concretes i específiques.
4. Tots els acords que prengui el Comitè Permanent que suposin obligacions econòmiques s'ajustaran al pressupost global aprovat per l'Assemblea General. En el cas que els ingressos de l'exercici superessin als previstos en el pressupost, les despeses poden incrementar-se en la mateixa mesura que han augmentat els ingressos, per acord de la Comissió Executiva.
ARTICLE 24
1. El Comitè Permanent adoptarà els seus acords pel sistema de majoria simple, decidint en cas d'empat el vot de qualitat del president.
2. És aplicable al Comitè Permanent el que preveu l'article 21 excepte l'apartat e) en relació al cessament en el càrrec.
3, En el cas que es produeixi una vacant en el Comitè Permanent serà substituït per un altre membre a proposta del president o del que estatutàriament el substitueixi, mitjançant l'acord adoptat en la següent reunió de la Comissió Executiva. El candidat proposat es triarà d'entre els membres de la Comissió Executiva.
CAPÍTOL IV. PRESIDENT
ARTICLE 25
1. És el representant màxim de l'Associació, tant a nivell intern com extern.
2. El president de l'Associació serà elegit per l'Assemblea General.
ARTICLE 26
El President de l'Associació ho serà també de l'Assemblea, Comissió Executiva i del Comitè Permanent. Tindrà les següents atribucions:
a) Representar l'Associació a tots els efectes.
b) Convocar les sessions de l'Assemblea General, de la Comissió Executiva i del Comitè Permanent, que haurà de presidir llevat que delegui en el vicepresident
c) Dirigir el funcionament ordinari de l'associació.
d) Controlar el compliment dels acords de la Comissió Executiva i del Comitè Permanent.
e) Delegar alguna de les seves facultats en el vicepresident, el secretari i els vocals.
f) Signar en representació del Comitè Permanent, Comissió Executiva i de l'Assemblea General tots els documents públics o privats que sigui necessari subscriure, en virtut dels acords adoptats per aquests òrgans de govern, en el marc de les seves competències.
g) Portar la firma i actuar en nom de l'Associació en tota classe d'operacions pròpies del tràfic bancari i mercantil en general, com obrir i tancar comptes corrents, disposar d'elles, expedir talons i altres documents de pagament o gir. Intervenir en lletres de canvi com a lliurador, acceptant, avalista, endossatari, endossant o Forquilla de les mateixes. Negociar efectes, fer transferències de fons, constituir i retirar dipòsits o fiances, compensar comptes, etc.
h) Donar el vistiplau a les certificacions de les actes de les reunions de l'Assemblea, la Comissió Executiva i el Comitè Permanent.
CAPÍTOL V. VICEPRESIDENT, SECRETARI I TRESORER
ARTICLE 27
Al vicepresident li correspon:
a) Exercir les funcions del President en els casos d'absència, malaltia, dimissió o defunció d'aquell, fins al cessament de la causa que dóna origen a aquesta atribució de funcions, o l'elecció de nou President en la següent Assemblea General Ordinària.
b) L'exercici de les facultats que li pugui delegar el president.
c) L'execució dels acords que estableixi la Comissió Executiva, i el Comitè Permanent.
ARTICLE 28
Al secretari, fedatari de l'AVS, li correspon:
a) Les funcions de secretari de la Comissió Executiva, del Comitè Permanent i de l'Assemblea General.
b) La supervisió dels serveis administratius de l'Associació.
c) Guardar, custodiar i seguir el llibre de registre de Socis i el Llibre d'Actes.
d) Certificar amb la seva signatura les actes de les reunions, tant de l'Assemblea General com de la Comissió Executiva i el Comitè Permanent. Si el secretari no pogués assistir, actuarà com a tal un altre membre de la Comissió elegit pel president, qui signarà les actes juntament amb el president.
ARTICLE 29
1. Serà funció del tresorer, el control i supervisió dels fons econòmics de l'Associació i tenir conjuntament amb el President i la gerència la disposició dels fons econòmics.
2. Presentarà a la Comissió Executiva i a l'Assemblea el balanç de cada exercici, i el projecte de nou pressupost.
3. En el cas d'absència o malaltia, actuarà com a tal provisionalment un altre membre del Comitè Permanent triat pel president.
CAPÍTOL VI. ÒRGANS DE GESTIÓ
ARTICLE 30
1. La Comissió Executiva podrà designar un gerent que serà l'òrgan gestor i permanent de la mateixa Comissió per al compliment de les directrius i desenvolupament de les activitats que la mateixa li encomani.
2. Al Gerent li correspon:
a) Gestionar els acords de la Comissió Executiva i el Comitè Permanent, així com els encàrrecs del president.
b) Assistir a les reunions de l'Assemblea General, Comissió Executiva i el Comitè Permanent, amb veu però sense vot, preparant la documentació de les reunions i redactant l'Acta de les mateixes.
c) Informar el Comitè Permanent i a la Comissió Executiva del resultat i incidència de les seves gestions.
d) Dirigir i coordinar els serveis i personal de l'associació.
e) Qualsevol altra activitat que li encomani l'Assemblea, la Comissió Executiva o el Comitè Permanent.
CAPÍTOL VII. RELACIONS ENTRE ELS ÒRGANS AVS
ARTICLE 31
1. L'Assemblea General podrà exigir responsabilitat al President i als membres del Comitè Permanent mitjançant l'adopció, per majoria absoluta, de la moció de censura.
2. La moció de censura haurà de ser proposada a l'Assemblea General per la Comissió Executiva, sent recolzada per una majoria d'almenys 2/3 parts dels seus membres, convocant a l'efecte una Assemblea General Extraordinària, havent d'incloure un candidat per a la presidència, vicepresidència i vocal, així com els altres membres del Comitè Permanent designats per aquest.
ARTICLE 32
1. Els membres del Comitè Permanent podran ser remoguts per Assemblea General Extraordinària, convocada a l'efecte per la majoria de 2/3 dels membres de la Comissió Executiva, havent d'adjuntar a la convocatòria els noms dels candidats proposats per a la seva substitució.
2. De la mateixa manera, el president, quan vegi entorpida la seva actuació per la Comissió Executiva o el Comitè Permanent, podrà convocar l'Assemblea General, seguint el procediment de l'article 14-1, apartat b), per obtenir la confiança de la mateixa per majoria, podent procedir a l'Assemblea a l'elecció del vicepresident i vocal i a la proclamació dels nous membres del Comitè Permanent designats per ell.
3. En cas de ser elegits i proclamats la durada del seu mandat serà igual a la que li quedava de mandat a la candidatura a la qual han substituït.
TÍTOL VI. ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE AVS
CAPÍTOL I DE LES SECCIONS AUTONÒMIQUES, ENS O ASSOCIACIONS D'ÀMBIT TERRITORIAL
ARTICLE 33
Per adequar l'Associació a les necessitats que comporta el model autonòmic de l'Estat, l'AVS podrà constituir seccions en les comunitats autònomes, el desenvolupament normatiu de les quals es podrà regular mitjançant un reglament. Igualment amb aquesta finalitat en una comunitat autònoma podran subscriure convenis amb ens o associacions territorials ja creades. Aquests convenis, d'acord amb el que estableixen els Estatuts i el Reglament de Règim Interior de l'AVS, han de fixar els elements determinants amb vista a la relació de les mateixes amb l’AVS, els seus aspectes econòmics, els membres que, a més dels socis titulars, hi puguin pertànyer i el contingut dels seus drets en relació amb l’AVS. Aquests membres en cap moment podran pertànyer a sectors professionals o socials que puguin entrar en col·lisió amb els fins socials i / o activitat dels gestors públics d'habitatge i sòl.
ARTICLE 34
1. Els socis titulars d'una Comunitat autònoma podran constituir seccions, sempre que el seu nombre de membres no sigui inferior a vuit.
2. En el cas que en la Comunitat Autònoma es donin condicions d'insularitat o d’uniprovincialitat, o quan la comunitat autònoma tingui una població inferior a tres milions d'habitants, el nombre de membres necessari per a la creació d'una secció serà de cinc.
3. Una vegada constituïda la Secció hi quedaran incorporats els socis titulars pertanyents a la Comunitat Autònoma. Per constituir una secció es requerirà l'acord de la majoria d'associats a aquesta Comunitat autònoma.
ARTICLE 35
Les seccions desenvoluparan la seva comesa en la seva comunitat autònoma, assumint els objectius i fins de l'AVS en aquest àmbit territorial. En el supòsit d'un ens o associació territorial, a més hauran de respectar el règim jurídic i econòmic determinat en el conveni específic que amb ella subscrigui l’AVS.
ARTICLE 36
La Comissió Executiva de l'AVS prestarà a les seccions, ens o associacions d'àmbit territorial l'assistència que els sigui precisa.
ARTICLE 37
1. És competència de cada secció l'elaboració dels seus propis reglaments, que hauran d'harmonitzar amb els de l'Associació, dels quals s'informarà a l'Assemblea General de l'AVS.
2. Cada secció, ens o associacions d'àmbit territorial escollirà els seus representants, segons l'òrgan de govern que programin els reglaments propis, per tal que puguin vetllar pel compliment dels acords que prenguin i representin la Secció en quantes gestions es requereixin en l'àmbit territorial de la seva comunitat autònoma, així com en els òrgans de l'AVS Estatal.
3. Els presidents de les seccions ens o associacions d'àmbit territorial seran membres de la Comissió Executiva de l'AVS. En cas de delegar la seva representació, ho faran en el seu Vicepresident o en un altre membre de la Junta Directiva de la Secció.
4. Per a l'adequada coordinació i difusió d’activitats entre les diferents seccions, ens o associacions d'àmbit territorial i l'AVS estatal, se l’hi remetran les convocatòries de les reunions i activitats, juntament amb l'ordre del dia. També es remetran les actes per a coneixement del desenvolupament de les sessions i acords presos. Així mateix, des de la Gerència de l'AVS Estatal es remetran a la Secretaria de les seccions les convocatòries i actes de les reunions programades per la mateixa.
ARTICLE 38
1. A les seccions, ens o associacions d'àmbit territorial se les dotarà de recursos econòmics per al desenvolupament de la seva activitat, mantenint el necessari equilibri entre els serveis prestats per l’AVS Estatal i per Seccions. En el supòsit d'ens o associació territorial els recursos econòmics s'han de determinar en els convenis específics que amb ella subscrigui l’AVS.
2. La liquidació dels pagaments a les seccions, ens o associacions d'àmbit territorial es farà trimestralment, d'acord amb les quotes cobrades de l'esmentat àmbit geogràfic durant aquest període de temps, i tindrà el caràcter d'ingrés a compte. El pagament del total tindrà lloc a final de l'exercici.
ARTICLE 39
Les seccions, ens o associacions territorials informaran l'assemblea de la memòria de gestió, el pressupost per a l'exercici i la liquidació del pressupost de l'exercici anterior.
CAPÍTOL II. MEMBRES NO INTEGRATS EN SECCIONS
ARTICLE 40
1. Aquells membres que no es trobin enquadrats en cap secció, ens o associació territorial es reuniran com a mínim un cop l'any per elegir els seus representants en la Comissió Executiva.
2. D'entre ells, un serà nomenat coordinador o responsable i s'encarregarà de convocar les reunions i de difondre la informació que consideri d'interès.
3. La Gerència de l'AVS els proporcionarà tota l'assistència tècnica i recursos econòmics necessaris per a l'organització de totes les activitats que considerin.
4. Els membres no pertanyents a seccions ens o associacions territorials podran dotar-se de normes de coordinació i funcionament.
TÍTOL VII. RÈGIM ECONÒMIC I JURÍDIC
ARTICLE 41
1. Els recursos de l'associació han de procedir:
a) De les cotitzacions i subscripcions dels socis titulars.
b) De les rendes del patrimoni de l'associació.
c) D'altres que eventualment es produeixin.
2. La quota bàsica per vot es determinarà en l'Assemblea General.
ARTICLE 42
L'exercici econòmic de l'AVS coincidirà amb l'any natural, és a dir de l'1 de gener al 31 de desembre.
TÍTOL VIII. OBLIGACIONS REGISTRALS
ARTICLE 43
A més dels llibres d'actes i el Registre d'Associats, es portarà el control de totes les transaccions i despeses que es realitzin, basat en un sistema de comptabilitat d'acord amb el Pla General Comptable, quedant aquesta i tota la documentació a disposició dels socis titulars. Anualment es realitzarà i presentarà a l'Assemblea General una auditoria externa.
TÍTOL IX. DE LA DISSOLUCIÓ DE L’AVS
ARTICLE 44
1. L'Associació es dissoldrà per imperatiu legal o acord de l'Assemblea General, amb el quòrum que estableix l'article 15.-1 d'aquests Estatuts.
2. Acordada la dissolució de l'Associació, a fi que la destinació del patrimoni no desvirtuï el caràcter no lucratiu de l'entitat, l'Assemblea ha d'encomanar a la Comissió executiva, amb l'assistència dels tècnics professionals que siguin necessaris, la liquidació del Patrimoni de l'Associació, que en cap cas es podrà repartir entre els associats, ja que l'Associació constituïda d'acord amb les normes anteriors té un caràcter no lucratiu.
3. Si hi ha romanent, una vegada liquidada l'Associació, aquest es destinarà als fins benèfics o serà lliurat a qualsevol entitat espanyola legalment constituïda que es dediqui a iguals o semblants fins als d'aquesta Associació, que en cada cas decideixi l'Assemblea.
Contra l'acord precedent, que posa fi a la via administrativa, podeu interposar, en el termini de dos mesos a partir de l’endemà del dia que es publiqui aquest edicte al Butlletí Oficial de les Illes Balears, recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.
Tot això sens perjudici que pugueu utilitzar qualsevol altre recurs que considereu procedent en dret.
Tot l'anterior s’ajusta a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula de la jurisdicció contenciosa administrativa, i a la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Finalment, escau d'indicar que la interposició dels recursos pertinents no suspèn l'eficàcia de la resolució impugnada ni interromp els terminis que se'n puguin derivar, excepte que l'autoritat competent ho acordi expressament.
Maó, 4 de febrer de 2019
La secretària interina Rosa Salord Olèo