Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DES CASTELL

Núm. 684
Convocatòria de provisió per lliure designació del lloc de treball de cap de la policia local de l'Ajuntament des Castell

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se aprovat, per Junta de Govern, amb data 25 de gener de 2019, les Bases que han de regir la convocatòria de provisió per lliure designació del lloc de treball de cap de la policia local de l'Ajuntament des Castell; es publiquen les mateixes a continuació, als efectes oportuns.

 

Signat as Castell en la data (29 de gener de 2019)

 L'Alcalde,

 Jose Luis Camps Pons

  

BASES PER A LA CONVOCATÒRIA DE PROVISIÓ PER LLIURE DESIGNACIÓ DEL LLOC DE TREBALL DE CAP DE LA POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DES CASTELL.

Primera. - Objecte

Constitueix l'objecte de la present convocatòria la provisió, pel sistema de lliure designació del lloc de treball de CAP de la POLICIA LOCAL de l'Ajuntament des Castell, tot de conformitat amb el que s'estableix a l'article 22 de la Llei 11/2017 de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears i amb el contingut i característiques següents:

Denominació: CAP de la POLICIA LOCAL. -

Grup: A2

Nivell: 22

Nombre de llocs a proveir: 1

Forma de provisió: Lliure designació

Funcions:

1. Correspon a la prefectura del cos la direcció, la coordinació i la supervisió de les actuacions operatives del cos, i també l'administració que asseguri la seva eficàcia, havent d'informar els seus superiors sobre el funcionament del servei.

2. El cap del cos té comandament immediat sobre totes les unitats en les quals el cos s'organitzi i, en concret, ha d'exercir les següents funcions, amb independència d'unes altres que li assigni el reglament municipal sobre la matèria, o l'alcalde, com a autoritat superior del cos:

a) Exigir a tots els subordinats el compliment dels seus deures.

b) Elaborar la memòria anual del cos de policia local.

c) Elevar a l'alcaldia els informes que, sobre el funcionament i l'organització dels serveis, estimi pertinents o li requereixin.

d) Proposar a l'alcalde l'inici de procediments disciplinaris als membres del cos, quan la seva actuació així ho requereixi.

e) Proposar a l'alcalde la concessió de distincions de les quals el personal del cos es faci mereixedor.

f) Proposar a l'alcalde o al tinent d'alcalde responsable la cobertura de places d'especialitats.

g) Elevar a l'alcaldia les propostes de formació del personal del cos.

h) Formar part dels òrgans col·legiats que es determinin reglamentàriament, en representació del cos de policia local.

i) Presidir la junta de comandaments en les plantilles en les quals, pel nombre de comandaments, aconsellin que es constitueixi.

j) Acompanyar a la corporació en els actes públics als quals concorri i sigui requerit a aquest efecte.

k) Representar el cos de policia local.

l) Totes les que s'estableixen en el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears aprovat per Decret 28/2015 de 30 d'abril.

Segona. – Requisits i condicions de les persones aspirants.

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 22 de la Llei 11/2017 de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i els articles 38 i 39 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, en la convocatòria pública de lliure designació podrà participar el personal funcionari de carrera que pertanyi a la màxima escala o a la categoria superior de l'escala immediatament inferior del cos del municipi o entre personal funcionari de carrera de cossos de policia local d'altres municipis o d'altres cossos o forces de seguretat, sempre que pertanyi a l'escala o categoria citades o a una escala superior, estiguin en servei actiu i compleixin els requisits assenyalats. En qualsevol cas, el nomenament ha de recaure entre personal funcionari de carrera que pertanyi, com a mínim, a la categoria d'oficial.

No podran participar els funcionaris inhabilitats i els suspesos en virtut de sentència o resolució administrativa fermes.

De conformitat amb el que s'estableix en el paràgraf anterior, la plaça de màxima categoria a l'Ajuntament des Castell, és la de Sotsinspector.

S'haurà d'acreditar el nivell B2 de català.

Tercera. –Durada

La durada de la comissió de serveis serà fins que es cobreixi el lloc de treball pel procediment reglamentari o, com a màxim de dos anys, sense perjudici que aquest termini pugui ser prorrogat per l'òrgan competent de la corporació, d'acord a el que es preveu en l'article 178 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Quarta. – Presentació de sol·licituds

1. Les instàncies sol·licitant prendre part en el procés selectiu es dirigiran al Sr. Alcalde i es presentaran en el Registre General de l'Ajuntament degudament emplenades, durant el termini de 7 dies hàbils comptats des de l'endemà al de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el BOIB, i això sense perjudici de la seva oportuna publicació, així mateix, al tauler d'anuncis i a la web l'ajuntament (www.aj-escastell.org).

2. Juntament amb la instància s'haurà de presentar:

- Fotocòpia del DNI.

- Un curriculum vitae. A aquest currículum haurà d'acompanyar-se documents justificatius dels requisits exigits, així com relació dels mèrits que s'al·leguin, mitjançant certificacions o fotocòpies compulsades de conformitat a el que s'estableix en l'annex 6 del Decret 28/2015, de 30 d'abril pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

3. Mèrits

a) Antiguitat. Es valorarà l'antiguitat que es tingui reconeguda com a personal funcionari, en qualsevol categoria d'un cos de policia local, com a policia en un ajuntament que no hagi constituït cos de policia local o com a policia auxiliar.

(1 punt per any com a policia local. 2 punts per any com a oficial). Màxim 20 punts.

b) Cursos i accions formatives. Es valoraran els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l’EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua, amb un certificat que acrediti que s'han superat amb aprofitament o, si escau, amb certificat d'assistència, que estiguin directament relacionats amb les funcions del lloc de treball que s'hagi de cobrir. A aquest efecte, es consideren directament relacionats amb les funcions de qualsevol lloc de treball els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local.

Els cursos o les accions formatives de contingut idèntic només es podran valorar una vegada. En aquest cas, es valorarà la acció formativa amb més hores de durada.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

b) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Respecte als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

c) Estudis acadèmics oficials.- Es valoraran els estudis o titulacions oficials amb validesa en tot el territori nacional que siguin de nivell superior a la titulació exigida per a ingressar en la categoria del lloc de treball. En cas de presentació de títols d'estudis realitzats a l'estranger, s'haurà d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació.

Es valoraran els títols de nivell superior a l'exigit per a l'accés a la plaça a la qual s'accedeixi. La valoració com a mèrit d'un títol implicarà que no es valorarà el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, excepte els títols de postgrau (màster i doctor), que s'acumularan.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3 punts, d'acord amb els següents criteris:

I.Per titulació acadèmica de diplomatura universitària: 1 punt.

II. Per titulació acadèmica de grau universitari: 1,5 punts.

III. Per llicenciatura universitària: 2 punts.

IV. Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord en l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

V. Per títol de doctor: 1,5 punts.

d) Coneixements de català.- Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura , Participació i Esports, i els que es declarin equivalents o siguin reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent superiors al nivell B2.

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'acumularà a la de l'altre certificat que s'aporti. En tot cas, només es valoraran els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'ocupació de la plaça a la qual s'accedeixi. En cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s'hagi d'atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es podrà sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 0,5 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 0,20 punts

b) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 0,40 punts

c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,10 punts

e) Coneixements d'altres llengües.-

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d'altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes, escoles d'administració pública o altres certificats del Marc Comú Europeu considerats equivalents. Per a una mateixa llengua sol es valoraran les titulacions de nivell superior.

La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt segons els criteris que s'indiquen en la següent taula:

Nivells del

Marc comú

europeu

EOI 

Universitats, escoles de la administració pública y organizacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, equivalents als nivells del Marc comú europeo

Altres nivells EBAP

Puntuació

A1

0,07

0,06

1r curs de nivell inicial

0,02

A2

0,11

0,07

2º curs de nivell inicial

0,04

B1

0,15

0,11

1r curs de nivel elemental

0,06

B1+

0,19

0,15

2º curs de nivell elemental

0,07

B2

0,22

0,19

1r curs de nivell mitjà

0,11

B2+

0,26

0,22

2º curso de nivell mitjà

0,15

C1

0,30

0,26

1r curso de nivell superior

0,19

C2

0,33

0,30

2º curso de nivell superior

0,22

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoraran amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.

 Quinta. – Publicitat

 La convocatòria serà resolta pel Sr. Alcalde, de conformitat amb el que s'estableix a la Llei 11/2017 de 20 de desembre,  de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, en el termini màxim d'un mes, comptats des de la finalització de presentació de sol·licituds, podent ser declarada deserta si cap dels candidats aconseguís el nivell suficient per el lloc, segons el parer de l'òrgan competent.

Aquesta convocatòria i la seva resolució seran publicades en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la web municipal.

Sexta. – Recursos

Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podran els interessats interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà al de la publicació de l'anunci al BOIB, de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós-Administratiu de les Illes Balears en el termini de dos mesos des de la citada data.