Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 678
Bases específiques de la convocatòria del procés selectiu per a la provisió, en règim de personal funcionari de carrera i en la modalitat de promoció interna, d'una plaça de personal tècnic d'administració especial (economista)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per acord de la Junta de Govern Local de data 10 de gener de 2019 s’aproven les bases específiques de la convocatòria del procés selectiu per a la provisió, en règim de personal funcionari de carrera i en la modalitat de promoció interna, d'una plaça de personal tècnic d'administració especial (economista), inclosa en l'oferta d'ocupació pública de l’ajuntament de santanyí de l'any 2017, en els termes següents:

BASES ESPECÍFIQUES PER A LA PROVISIÓ, EN RÈGIM DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA I EN LA MODALITAT DE PROMOCIÓ INTERNA, D'UNA PLAÇA DE PERSONAL TÈCNIC D'ADMINISTRACIÓ ESPECIAL (ECONOMISTA), INCLOSA EN L'OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA DE L’AJUNTAMENT DE SANTANYÍ DE L'ANY 2017

1. OBJECTE

És objecte d’aquestes bases regular el procés selectiu per cobrir una plaça de personal tècnic d’administració especial (economista) del grup de classificació A, subgrup A1, subescala tècnica superior (TAE superior) especialitat economia, de la plantilla de funcionaris/àries de carrera de l’Ajuntament de Santanyí, inclosa en l’oferta d’ocupació pública de l’any 2017 de l’Ajuntament de Santanyí, en la modalitat de promoció interna.

2. NORMATIVA APLICABLE

Seran aplicables a aquest procés selectiu el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat per Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre; la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la Funció Pública; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; el Text Refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, aprovat per Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril; el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'administració general de l'estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, aprovat per Reial decret 364/1995, de 10 de març; el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i programes mínims del procediment de selecció dels funcionaris d'administració local; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques; Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i altres disposicions que siguin aplicables.

3. REQUISITS

Per prendre part en les proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir els requisits següents en la data d'expiració del termini d'admissió de sol·licituds:

a) Tenir nacionalitat espanyola, sense perjudici del que es disposa en l'article 57 del EBEP.

b) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional.          

c) No haver estat separat/ada del servei de qualsevol de les administracions públiques de l'Estat, de l'administració local o autonòmica o dels organismes que en depenguin per cap expedient disciplinari, ni trobar-se inhabilitat/ada per a l'exercici de funcions públiques.

De la mateixa manera, no estar sotmès/a a sanció disciplinària o condemna penal que en el seu Estat impedeixi l'accés a la funció pública, si es tracta de persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola d'acord amb el que preveu la lletra a) d'aquesta base.

d) Estar en possessió del títol de grau en dret, ciències polítiques, econòmiques,  empresarials o títol equivalent.

En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, les persones aspirants hauran d'estar en possessió de la credencial que acrediti la seva homologació o de la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.

e) Tenir la condició de funcionari/ària de carrera en actiu o de personal laboral fix de l’Ajuntament de Santanyí de conformitat amb la disposició transitòria  segona del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic del Empleat Públic amb una antiguitat mínima de 2 anys en els dos supòsits.

Els funcionaris del subgrup C1 que reuneixin la titulació exigida podran presentar-se a aquesta convocatòria de grup A, de conformitat amb el que disposa l’apartat 3 de la Disposició Transitòria Tercera del RDL 5/2015 de 30 d’octubre.

f) Acreditar el coneixement de la llengua catalana del nivell B2, de conformitat amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística de les Illes Balears o equivalències previstes.

g) Abonar una taxa de 14 euros pels drets d'examen dins del termini de presentació de sol·licituds, sense que es puguin abonar a un altre moment.

L'abonament dels drets d'examen haurà de ser satisfet al compte bancari següent: Bankia ES95 2038 3388 8864 00000452. S'indicarà el DNI i el nom de la convocatòria a la qual s’opta.

Els requisits establerts als apartats anteriors hauran de complir-se l'últim dia de presentació de sol·licituds.

4. PUBLICACIÓ DE LES BASES I PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds per prendre part en les corresponents proves de selecció, en les quals les persones aspirants han de fer constar que reuneixen les condicions exigides a les presents bases generals per a la plaça que s'opti, es dirigiran a la Batlia d’aquesta entitat, i es presentaran al Registre General d'aquest Ajuntament o en algun dels llocs prevists en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de vint dies naturals comptats a partir de l'endemà al de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat.

Així mateix, les bases de la convocatòria es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la seu electrònica d'aquest Ajuntament.

2. A més de les dades que han de constar en la sol·licitud, les persones aspirants han de consignar-les i acompanyar la documentació que s'indica a continuació:

a) Còpia del DNI.

b) Còpia del títol exigit per prendre part en aquesta convocatòria.

c) Manifestar que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base 3, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

d) El justificant d’haver ingressat la taxa per optar a proves de selecció de personal amb la quantia de 14,00 € per drets d’examen. Aquesta taxa s’haurà de satisfer al compte bancari següent:  BANKIA ES95 2038 3388 8864 0000 0452 i s’hi ha d’indicar el DNI i el nom de la plaça a la qual s’opta.

En cap cas, la sola presentació del justificant d’ingrés dels drets de participació no suposarà substitució del tràmit de presentació, en temps i forma, de la sol·licitud a l’òrgan expressat en aquestes bases.

Així mateix, la falta d’abonament d’aquests drets durant el termini de presentació de sol·licituds, no serà esmenable i determinarà l’exclusió de les persones aspirants.

e) Relacionar els mèrits al·legats per les persones aspirants en la fase de concurs. Aquests mèrits s'acreditaran documentalment mitjançant certificacions, diplomes, títols, etc., originals o còpies.

f) Còpia del certificat acreditatiu de posseir, com a mínim, el nivell exigit de coneixements de català en aquesta convocatòria.

Els mèrits al·legats però no justificats en la forma indicada en aquestes bases no seran valorats pel Tribunal Qualificador.

 

5. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el president de la corporació dictarà resolució, en el termini màxim d’un mes, en la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses.

Es concedirà un termini de deu dies hàbils a comptar des de l’endemà d’aquesta publicació per a rectificacions, esmenar errades i possibles reclamacions.

Els successius anuncis així com totes les notificacions i incidències produïdes durant el procés selectiu es publicaran al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament de Santanyí.

Si hi hagués reclamacions, serien estimades o desestimades, si s’escau, en el termini màxim d’un mes, en una nova resolució amb la qual s’aprovi la llista definitiva, que es farà pública, al tauler d’anuncis i a la pàgina web  de l’Ajuntament.

La fixació del lloc, la data i l’hora de realització del primer exercici de la fase d’oposició es realitzarà a la mateixa resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses, i quedaran convocades les persones aspirants per a la realització dels exercicis amb l’exposició d’aquesta resolució.

Entre la publicació de l’anunci d’aprovació definitiva de la llista de persones aspirants i l’inici de les proves no hi podrà haver menys de dos dies hàbils.

6. TRIBUNAL QUALIFICADOR           

1. El tribunal qualificador es constituirà en la forma que determina el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. La Llei 3/2007, de la funció pública de la CAIB i la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, règim jurídic del sector públic.

Els membres del tribunal seran funcionaris de carrera d'igual o superior categoria, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigit per a la plaça convocada.

Del tribunal qualificador, no podrà formar part el personal d'elecció o de designació política, els funcionaris i personal laboral interí ni el personal eventual, i tendrà la composició següent:

-President: un funcionari de carrera de l’Ajuntament o un funcionari d’administració local amb habilitació de caràcter nacional que presti els seus serveis a l’Ajuntament.

-Quatre vocals membres del personal funcionari de carrera d'igual o superior categoria, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigit per la plaça convocada.

2. Els membres del tribunal qualificador hauran d'abstenir-se d'intervenir, la qual cosa notificaran a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic.

De la mateixa manera, les persones aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies previstes a l'apartat anterior.

3. El president convocarà els membres titulars per constituir el tribunal.

La constitució i l'actuació del tribunal s'ajustarà al que preveu la Llei 40/2015, del règim jurídic del sector públic.

Els acords s'adoptaran per majoria d'assistents i el vot del president dirimirà els empats.

4. El tribunal podrà comptar amb assessors especialistes per a aquelles proves en què sigui necessari i també de col·laboradors amb tasques de vigilància i de control del desenvolupament dels diferents exercicis. Aquests assessors i col·laboradors es limitaran a prestar l'assistència i la col·laboració que se'ls sol·liciti i tendran veu, però no vot.

5. Correspon al tribunal qualificador resoldre totes les qüestions derivades de l'aplicació d'aquestes bases i tot allò que correspongui en els casos no prevists.

6. La indemnització per assistència al tribunal qualificador es regirà per la normativa autonòmica vigent.

7. Quan, en absència del president titular del tribunal, tampoc sigui possible la presència del designat com a suplent, assumirà la presidència el vocal que resulti en atenció als criteris de major jerarquia, antiguitat o edat, aplicats per aquest ordre.

7. INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU

7.1 FASE D’OPOSICIÓ

Primer exercici: obligatori i eliminatori. Coneixements teòrics.

Consistirà a desenvolupar per escrit, en un màxim de dues hores, dos temes, a triar per la persona aspirant, entre tres que versen en l’annex I elegits pel tribunal.

Aquest exercici es qualificarà amb un màxim de 20 punts (a raó de 10 punts sobre cada tema desenvolupat), i serà necessari obtenir una puntuació mínima de 5 punts en cadascun dels temes desenvolupats.

Segon exercici: obligatori i eliminatori. Coneixements pràctics.

Es desenvoluparà per escrit. Consistirà a resoldre, en el termini màxim de 90 minuts, un supòsit de caràcter pràctic a triar entre dos plantejats pel tribunal, relacionat amb el temari i amb les funcions de la plaça a desenvolupar. Durant el desenvolupament d’aquest exercici les persones aspirants podran portar i fer ús de textos legislatius vigents concordats amb altra legislació però no comentats.

Aquest exercici es qualificarà amb un màxim de 20 punts, i serà necessari obtenir una puntuació mínima de 10 punts en el supòsit pràctic.

7.2 FASE CONCURS DE MÈRITS        

Puntuació màxima d’aquest apartat: 10 punts

Aquesta fase únicament serà aplicable a les persones aspirants que superin la fase d'oposició.

Els mèrits, que el tribunal valorarà en la fase de concurs, seran els següents, sempre que hagin estat prèviament acreditats en el termini i condicions establertes a les bases:

a) Estudis universitaris. Puntuació màxima: 5 punts.

- Per cada títol de doctor/a: 3 punts.

- Màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d’actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts.

En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s’entén que els crèdits són LRU i s’han de computar, d’acord amb el paràgraf anterior, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives.

- Per cada títol de grau o equivalent distint de l’aportat com a requisit: 1,5 punts.

b) Per cursos de formació i perfeccionament:  puntuació màxima: 5 punts.

Els cursos hauran de ser relacionats amb la categoria convocada, impartits per institucions públiques i/o privades. No es valoraran els certificats o títols on no constin les hores realitzades. Únicament es valoraran els cursos amb una durada igual o superior a 10 hores.

- Per curs de 10 a 50 hores: 0,25 punts.        

- Per curs de 51 a 100 hores: 0,50 punts.      

- Per curs de 101 a 200 hores: 0,75 punts.    

- Per curs de més de 200 hores: 1 punts.      

8. QUALIFICACIÓ DEFINITIVA DEL PROCÉS SELECTIU

L’ordre de classificació definitiva el determinarà la suma de les puntuacions obtingudes en les fases d’oposició i de concurs. En cas d’empat, l’ordre de prelació s’establirà segons la major puntuació obtinguda en la fase d’oposició. Si l’empat continua, s’haurà de tenir en compte la major puntuació atorgada en la valoració del mèrit “estudis universitaris”. En el cas de persistir la igualtat es resoldrà per sorteig.

9. LLISTA DE PERSONES APROVADES

Finalitzades i valorades les proves selectives el tribunal qualificador farà públiques, al tauler d’anuncis i a la pàgina web de la corporació, les qualificacions de cada un dels exercicis i la llista provisional de persones aspirants que hagin superat les proves, per l’ordre de puntuació assolida, amb indicació de la qualificació obtinguda.

Totes les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de l’endemà de la publicació de l’anunci, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes contra cada un dels exercicis i també per sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyats d’un assessor.

El Tribunal tendrà un termini de deu dies hàbils per resoldre les reclamacions, i en tot cas s’hauran de resoldre abans de l’inici de l’exercici següent. Resoltes les reclamacions, el tribunal farà pública la llista definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació, la qual no podrà contenir un nombre d’aprovats superior al de les places convocades.

El tribunal qualificador elevarà a la Presidència de la corporació la llista de persones aprovades i proposarà el corresponent nomenament.

10. NOMENAMENT I PRESA DE POSSESSIÓ

Una vegada conclòs el procediment selectiu, es farà el nomenament oportú.

Efectuat el nomenament, la persona nomenada haurà de prendre possessió en el termini de 30 dies naturals comptadors des de l’endemà de la data del decret de nomenament. Si no pren possessió dins el termini indicat, sense causa justificada, no podrà accedir a la condició de funcionari de carrera de la plaça convocada en aquestes bases.

Dins el termini indicat en el paràgraf anterior, la persona aspirant que superi aquest procés de selecció ha de presentar:

-Fotocòpia, degudament compulsada, del títol exigit a la convocatòria.

-Fotocòpia compulsada del títol de coneixements de català exigits en la convocatòria.

-Fotocòpia compulsada dels mèrits al·legats en la fase de concurs.

-Declaració jurada o promesa de no haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques ni trobar-se inhabilitat per al compliment de les funcions públiques mitjançant sentència penal ferma.

-Certificat mèdic acreditatiu de no patir malaltia ni defecte físic i/o psíquic que l’impossibilitin per al servei.

11. IMPUGNACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA           

Aquestes bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat amb l’establert en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Contra la convocatòria i les seves bases, que esgoten la via administrativa les persones interessades podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes davant la Batlia, previ al contenciós-administratiu, en el termini de dos mesos, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears a partir de l'endemà de la publicació del seu anunci al Butlletí Oficial de les Illes Balears (article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa).

  

ANNEX I: TEMARI DE LA CONVOCATÒRIA

1. El pressupost general de les entitats locals: concepte i contingut. Especial referència a les bases d'execució del pressupost. L'elaboració i aprovació del pressupost general. La pròrroga pressupostària.

2. L'estructura pressupostària. Els crèdits del pressupost de despeses: delimitació, situació i nivells de vinculació jurídica. Les modificacions de crèdit: classes, concepte, finançament i tramitació.

3. L'execució del pressupost de despeses i d'ingressos: les seves fases. Els pagaments a justificar. Les bestretes de caixa fixa. Les despeses de caràcter plurianual. La tramitació anticipada de despeses. Els projectes de despesa. Les despeses amb finançament afectat: especial referència a les desviacions de finançament.

4. La liquidació del pressupost. Tramitació. Els romanents de crèdit. El resultat pressupostari: concepte, càlcul i ajusts. El romanent de tresoreria: concepte i càlcul. Anàlisi del romanent de tresoreria per a despeses amb finançament afectat i del romanent de tresoreria per a despeses generals. La consolidació pressupostària.

5. Estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. Principis generals. Objectius d'estabilitat pressupostària, de deute públic i de la regla de despesa per a les corporacions locals: establiment i conseqüències associades al seu incompliment. Els plans economicofinancers: contingut, tramitació i seguiment. Plans d'ajust i de sanejament financer. Subministrament d'informació financera de les entitats locals.

6. La tresoreria de les entitats locals. Règim jurídic. El principi d'unitat de caixa. Funcions de la tresoreria. Organització. Situació dels fons: la caixa i els comptes bancaris. La realització de pagaments: prelació, procediments i mitjans de pagament. El compliment del termini en els pagaments: el període mitjà de pagament. L'estat de conciliació.

7. La planificació financera. El pla de tresoreria i el pla de disposició fons. La rendibilització d'excedents de tresoreria. Les operacions de tresoreria. El risc de tipus d'interès i de canvi en les operacions financeres.

8. La comptabilitat de les entitats locals i els seus organismes autònoms: els models normal, simplificat i bàsic. Les instruccions dels models normal i simplificat de comptabilitat local: estructura i contingut. Particularitats del model bàsic.

9. El compte general de les entitats locals: contingut, formació, aprovació i rendició. Una altra informació a subministrar al ple, als òrgans de gestió, als òrgans de control intern i a altres administracions públiques.

10. Marc integrat de control intern. Concepte de control intern i la seva aplicabilitat al sector públic. Les normes d'auditoria del sector públic. La funció interventora en règim de requisits bàsics en l'Administració General de l'Estat. El control intern de l'activitat economicofinancera de les entitats locals i els seus ens depenents. Àmbit, formes, modalitats i principis de la funció de control, deures i facultats de l'òrgan de control.

11. Fases i contingut de la funció interventora en les entitats locals. El procediment per a l'exercici de la funció interventora sobre ingressos, despeses i pagaments. El règim de fiscalització i intervenció limitada prèvia de requisits bàsics. Les objeccions i observacions complementàries i la resolució de discrepàncies. Fiscalització de l'autorització i disposició de la despesa, reconeixement de l'obligació i pagament, ordres de pagament a justificar i bestretes de caixa fixa. Comprovació material de la inversió. L'omissió de la funció interventora.

12. Control financer, control permanent i auditoria pública en les entitats locals. El resultat del control financer. Informe resum i pla d'acció. Règim del control simplificat. Convenis per al reforçament dels òrgans de control. Especialitats del règim de control intern.

13. El control extern de l'activitat economicofinancera del sector públic local. La fiscalització de les entitats locals pel Tribunal de Comptes i els òrgans de control extern de les Comunitats Autònomes. Les relacions del Tribunal de Comptes i els òrgans de control extern de les Comunitats Autònomes. La responsabilitat comptable: concepte i règim jurídic.

14. La responsabilitat comptable: concepte i règim jurídic. El caràcter objectiu de la responsabilitat comptable. Supòsits bàsics de responsabilitat comptable: abastos comptables, malversacions i altres supòsits. Compatibilitat amb altres classes de responsabilitats. Els subjectes dels procediments de responsabilitat comptable.

15. Els recursos de les hisendes locals. Els tributs locals: principis. La potestat reglamentària de les entitats locals en matèria tributària: contingut de les ordenances fiscals, tramitació i règim d'impugnació dels actes d'imposició i ordenació de tributs. L'establiment de recursos no tributaris.

16. La gestió, inspecció i recaptació dels recursos de les hisendes locals. La revisió en via administrativa dels actes de gestió tributària dictats per les entitats locals, en municipis de règim comú i de gran població. La gestió i recaptació de recursos per compte d'altres ens públics.

17. L'impost sobre béns immobles. Naturalesa. Fet imposable. Subjecte passiu. Exempcions i bonificacions. Base imposable. Base liquidable. Quota, meritació i període impositiu. Gestió cadastral. Gestió tributària. Inspecció cadastral.

18. L'impost sobre activitats econòmiques. Naturalesa. Fet imposable. Subjecte passiu. Exempcions. Quota: les tarifes. Meritació i període impositiu. Gestió censal i gestió tributària. El recàrrec provincial. L'impost sobre construccions, instal·lacions i obres.

19. L'impost sobre vehicles de tracció mecànica. L'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana.

20. Taxes i preus públics. Principals diferències. Les contribucions especials: bestreta i ajornament de quotes i col·laboració ciutadana.

21. La participació de municipis i províncies en els tributs de l'Estat i de les Comunitats Autònomes. Criteris de distribució i regles d'evolució. Règims especials. La cooperació econòmica de l'Estat i de les Comunitats Autònomes a les inversions de les entitats locals. Els fons de la Unió Europea per a entitats locals.

22. Activitat subvencional de les Administracions públiques. Procediments de concessió i gestió de les subvencions. Reintegrament de subvencions. Control financer. Infraccions i sancions administratives en matèria de subvencions.

23. Els béns de les entitats locals. Classes. El patrimoni de les entitats locals. Les prerrogatives de les entitats locals respecte als seus béns. Alteració de la calificacion jurídica dels béns de les entitats locals. Aprofitament dels béns. Les concessions administratives i el procediment per a la seva adjudicació sobre béns de domini públic.

24. El crèdit local. Classes d'operacions de crèdit. Naturalesa jurídica dels contractes: tramitació. Les operacions de crèdit a llarg termini: finalitat i durada, competència i límits i requisits per a la concertació de les operacions. Les operacions de crèdit a curt termini: requisits i condicions. La concessió d'avals per les entitats locals

25. El dret financer: concepte i contingut. El dret financer com a ordenament de la hisenda pública. El dret financer en l'ordenament jurídic i en la Ciència del Dret. Relació del dret financer amb altres disciplines.

26. Les fonts del dret financer. Els principis de jerarquia i competència. La Constitució. Els tractats internacionals. La llei. El decret-llei. El decret-legislatiu. El Reglament. Altres fonts del dret financer.

27. Els principis constitucionals del dret financer. Principis relatius als ingressos públics: legalitat i reserva de llei, generalitat, capacitat econòmica, igualtat, progressivitat i no confiscatorietat. Principis relatius a la despesa pública: legalitat i equitat, eficàcia, eficiència i economia a la programació i execució de la despesa pública.

28. Aplicació del dret financer. Eficàcia de les normes financeres en el temps. Eficàcia de les normes financeres a l'espai. La interpretació de les normes financeres.

29. Les hisendes locals a Espanya: principis constitucionals. El règim jurídic de les hisendes locals. Incidència estatal i autonòmica en l'autonomia financera local. La coordinació de les hisendes estatal, autonòmica i local.

30. Els diferents nivells de la hisenda pública. Distribució de competències i models de finançament. Les subvencions intergovernamentals.

31. El pressupost: concepte i funció. Els principis pressupostaris. La Llei de Pressupostos en l'ordenament espanyol: naturalesa jurídica. Efectes de la Llei de Pressupostos sobre la despesa i sobre els ingressos públics.

32. El dret pressupostari. Concepte i contingut. Les lleis d'estabilitat pressupostària. La Llei General Pressupostària: estructura i principis generals. Els drets i obligacions de la hisenda pública.

33. El Dret de la comptabilitat pública. El Pla General de Comptabilitat Pública. La comptabilitat de l'Administració General de l'Estat: normes reguladores. La comptabilitat de les Comunitats Autònomes. El compte general de l'Estat. Els comptes econòmics del sector públic.

34. El control intern de l'activitat economicofinancera del sector públic estatal. La Intervenció General de l'Administració de l'Estat: funcions i àmbit d'actuació. El control previ de legalitat de despeses i pagaments i d'ingressos. L'omissió de la intervenció. El control financer: centralitzat i permanent, de programes pressupostaris, de sistemes i procediments i d'ajudes i subvencions.

35. El control extern de l'activitat economicofinancera del sector públic. El Tribunal de Comptes: organització i funcions. La jurisdicció comptable: procediments.

36. La relació jurídica tributària: concepte i elements. Fet imposable. Meritació. Exempcions. Subjecte actiu. Subjectes passius. Responsables. La solidaritat: extensió i efectes. El domicili fiscal. La representació. La transmissió del deute.

37. La base imposable. Mètodes de determinació. La base liquidable. El tipus de gravamen: concepte i classes. La quota tributària. El deute tributari: contingut.

38. La gestió tributària: delimitació i àmbit. El procediment de gestió tributària. La liquidació dels tributs. La declaració tributària. Els actes de liquidació: classes i règim jurídic. La consulta tributària. La prova en els procediments de gestió tributària. L'Agència Estatal d'Administració Tributària.

39. L'extinció de l'obligació tributària. El pagament: requisits, mitjans de pagament i efectes del pagament. La imputació de pagaments. Conseqüències de la falta de pagament i consignació. Altres formes d'extinció: la prescripció, la compensació, la condonació i la insolvència.

40. La recaptació dels tributs. Òrgans de recaptació. El procediment de recaptació en període voluntari.

41. Recaptació en període executiu: iniciació, títols per a l'execució i providència de constrenyiment. Ajornament i fraccionament del pagament.

42. Desenvolupament del procediment de constrenyiment. L'embargament de béns. Alienació. Aplicació i imputació de la suma obtinguda. Adjudicació de béns a l'Estat. Terminació del procediment. Impugnació del procediment.

43. Les garanties tributàries: concepte i classes. Les garanties reals. Dret de prelació. Hipoteca legal tàcita. Hipoteca especial. Afecció de béns. Dret de retenció. Les mesures cautelars.

44. La inspecció dels tributs I. Actuacions inspectores per a la gestió dels tributs: comprovació i recerca, obtenció d'informació, la comprovació de valors i informe i assessorament.

45. La inspecció dels tributs II. Règim jurídic de les funcions inspectores. El procediment d'inspecció tributària. Potestats de la Inspecció dels Tributs. Documentació de les actuacions inspectores. Les actes d'inspecció. La inspecció dels recursos no tributaris.

46. Les infraccions tributàries: concepte i classes. Les sancions tributàries: classes i criteris de graduació. Procediment sancionador. Extinció de la responsabilitat per infraccions.

47. La revisió en via administrativa dels actes de gestió tributària en l'àmbit estatal i autonòmic. Procediments especials de revisió. El recurs de reposició. Les reclamacions economicoadministratives.

48. Visió global del sistema tributari espanyol. Distribució de les diferents figures entre els diferents nivells d'hisenda: estatal, autonòmica i local. Funcions dins del sistema de les diferents figures tributàries. Relacions entre els principals impostos. Harmonització fiscal comunitària.

49. L'impost sobre la renda de les persones físiques. Fet imposable. Exempcions. Subjectes passius. Base imposable i base liquidable. Quota íntegra estatal i autonòmica. Deduccions. Quota diferencial. Tributació familiar. Gestió de l'impost. Impost sobre la renda de no residents. L'impost sobre el patrimoni de les persones físiques.

50. L'impost de societats. Fet imposable. Subjectes passius i exempcions. Base imposable. Deute tributari. Tributació de no residents. Règims especials. Gestió de l'impost.

51. L'impost sobre successions i donacions. Fet imposable i exempcions. Subjectes passius. Base imposable. Deute tributari. Gestió de l'impost. L'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats. Estructura. Àmbit d'aplicació. Exempcions. Gestió de l'impost. Fet imposable. Subjectes passius. Base imposable. Deute tributari.

52. L'impost sobre el valor afegit. Naturalesa i àmbit d'aplicació. Fet imposable. Meritació. Exempcions. Subjectes passius i responsables: les seves obligacions. Base imposable. Tipus de gravamen. La regla de la prorrata. Deduccions i devolucions. Règims especials. Gestió de l'impost.

53. El finançament de les Comunitats Autònomes. Règim jurídic: la Llei Orgànica de Finançament de les Comunitats Autònomes. El Consell de Política Fiscal i Financera. Els fons de compensació interterritorial.

54. Els models de política econòmica: el model neoclàssic. El model keynesiano. L'enfocament monetarista. L'enfocament de les expectatives racionals i la nova macroeconomia clàssica. Enfocaments actuals.

55. La política fiscal. Els estabilitzadors automàtics. El dèficit públic i el seu finançament: aspectes monetaris.

56. La política monetària. Objectius: Inflació i creixement. El mecanisme de transmissió. La política monetària del BCE. El Sistema Europeu de Bancs Centrals

57. El sector públic. L'activitat financera. La hisenda pública: adscripció científica i contingut actual. La hisenda pública en el pensament econòmic. La hisenda pública en els mercantilistes, fisiòcrates i clàssics. Marginalisme, keynesianisme i altres escoles en hisenda pública. Teories positives sobre la hisenda pública.

58. Dèficit públic i hisenda extraordinària. Dèficit públic: classes i problemes en el seu finançament. Privatització d'actius públics. La inflació com una forma d'imposició. Creació de diners i senyoratge.

59. El deute públic i la creació de diners. Concepte, classes i naturalesa del deute públic. Administració del deute públic i anàlisi de la seva incidència.

60. La hisenda pública internacional. Sector públic en una economia oberta: coordinació internacional. Coordinació impositiva i doble imposició internacional. Harmonització fiscal: l'experiència de la Comunitat Europea.

61. La hisenda pública en la Constitució Espanyola. La Llei General Pressupostaria: estructura i principis generals.

62. Els diferents nivells de la hisenda pública. Distribució de competències i models de finançament. Les subvencions intergovernamentals.

63. L'activitat del sector públic en l'assignació i distribució. Fallades del mercat i béns públics. Provisió pública de béns. Equitat en la distribució.

64. L'activitat del sector públic sobre la demanda global i el creixement. Efectes de les despeses públiques sobre la demanda global. El finançament de les despeses i els seus efectes sobre l'estabilitat. Despeses, impostos i creixement econòmic.

65. Els ingressos públics i la imposició. Criteris de classificació dels ingressos públics. L'impost: concepte i elements integrants. Principals figures impositives.

66. Distribució formal i material dels tributs. Principis generals de la imposició. Benefici i capacitat de pagament com a criteris de distribució. La incidència impositiva.

67. Costos implícits de la imposició: Imposició òptima. Diferents costos dels impostos. Costos d'eficiència: distorsions tributàries. Excés de gravamen i imposició òptima.

68. Activitat financera i pressupost de despesa. Concepte de despesa pública. L'acte administratiu de despesa i subjectes de la relació jurídica de despesa.

69. Procediment general d'execució de la despesa pública: aprovació de la despesa. Compromís de despesa. Reconeixement de l'obligació i proposta de pagament. Extinció de les obligacions a càrrec de la hisenda pública.

70. Els comptes anuals: documents que les integren. Formulació dels comptes. La memòria. El balanç de comprovació: concepte. El balanç de situació i el compte de pèrdues i guanys: concepte i classificació. L'estat de fluxos d'efectiu. L'estat de canvis del patrimoni net.

71. Operacions de finalització d'exercici. Amortitzacions i provisions. Consolidació comptable. Conciliació comptable i pressupostària.

72. El pressupost com a instrument d'elecció social. El pressupost: aspectes generals. El cicle pressupostari. Situació actual i perspectives dels models pressupostaris.

    

ANNEX II: SOL·LICITUD

Primer llinatge: _____________________________________________________________

Segon llinatge:  _____________________________________________________________

Nom: _____________________________________________________________________

DNI núm.: _________________________

Telèfon: ______________________            Telèfon mòbil: _______________________

Adreça correu electrònic: _____________________________________________________

Domicili: __________________________________________________________________

Localitat: ________________________________________          CP: ___________________

EXPÒS:

Que m’he assabentat de la convocatòria per cobrir la plaça de _____________________, les bases de la qual varen ser publicades en el BOIB núm._________ de data ___________.

Que reunesc tots i cadascun dels requisits exigits en la base segona, referides a la data d’acabament del termini assenyalat per a la presentació d’aquesta sol·licitud.

Que declar conèixer, i he satisfet els drets d'examen, la qual cosa s'acredita amb el document que s’adjunta.

Per tot l’exposat,

SOL·LICIT: prendre part en aquesta convocatòria.

AUTORITZ la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament de Santanyí d'aquelles dades personals relatives a la meva identitat que resultin imprescindibles per a la realització de tot el procés selectiu.

Santanyí, ................... d ....................................de 20__

(Signatura de la persona interessada)

SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE SANTANYI

  

Santanyí, 25 de gener de 2019

El batle

Llorenç S Galmés Verger