Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE FELANITX

Núm. 664
Bases específiques que regiran la convocatòria per proveir dues places de Policia Local de l’Ajuntament de Felanitx en comissió de serveis

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient 77/2019

Aprovades per la Junta de Govern Local de dia 15 de gener de 2019, es publiquen íntegrament les bases específiques que regiran la convocatòria per proveir dues places de policia local de l’Ajuntament de Felanitx en comissió de serveis, tal com disposa l'art. 49.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER PROVEIR DUES PLACES DE POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE FELANITX EN COMISSIÓ DE SERVEIS

ESCALA: Administració especial

SUBESCALA: Serveis especials

DENOMINACIÓ: Policia Local

GRUP: C

SUBGRUP: C1

NOMBRE DE VACANTS: 2

PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: Concurs

DRETS D'EXAMEN: 15 €

PRIMERA. Objecte de la convocatòria

L’objecte de la present convocatòria és la provisió temporal, en comissió de serveis de caràcter voluntari, de dues places vacants de policia local existents en la plantilla de l’Ajuntament de Felanitx.

La duració de la comissió de serveis serà de dotze mesos, de conformitat amb l’establert a l’art. 178.4 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel qual s’aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals de les Illes Balears, període que es podrà prorrogar desprès de justificació prèvia de l’òrgan competent.

SEGONA. Requisits dels aspirants

Per ser admès a aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

  1. Ser funcionari de carrera de l’Administració Local a l’Escala d’Administració Especial, Subescala Serveis Especials, Classe Policia Local.

  2. Trobar-se en situació de servei actiu, faltant-li almenys dos anys per passar a la situació de segona activitat per raó de l’edat.

  3. Comptar amb la conformitat de l’òrgan competent de l’Ajuntament de procedència.

TERCERA. Forma i termini de presentació d’instàncies

Les sol·licituds es dirigiran al batle de l’Ajuntament de Felanitx i s’ajustaran al model publicat a l’annex I d’aquestes bases, en el termini de 10 dies hàbils, a comptar a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament, al tauler d’anuncis electrònic de la seu electrònica de l’Ajuntament (ajfelanitx.eadministracio.cat) i en la web municipal.

El model normalitzat de sol·licitud inclòs a l’annex I de les bases també es trobarà a disposició de les persones interessades a la pàgina web www.felanitx.org.

La seva presentació podrà fer-se en el Registre General de l’Ajuntament o per qualsevol mitjà previst en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de presentar-se de conformitat amb l’art 16.4 de la Llei 39/2015 s’haurà de remetre còpia de la sol·licitud on consti la data de remissió, al departament de Recursos Humans per correu electrònic a la direcció fxamena@felanitx.org. Sense el compliment d’aquest requisit, les sol·licituds que es registrin a l’Ajuntament fora del termini de presentació no seran admeses.

Juntament amb la sol·licitud s’haurà d’adjuntar la següent documentació:

  1. Fotocòpia del NIF en vigor.

  2. Certificació expedida per la Secretaria de l’Ajuntament de procedència on s’acrediti que posseeix la categoria necessària per optar a la comissió de serveis present i s’indiqui la presa de possessió com a funcionari de carrera.

  3. Certificat on aparegui la conformitat de l’Ajuntament de procedència amb la comissió de serveis.

  4. Una relació dels mèrits aportats (model annex II) estructurada segons els quatre blocs en què es divideix el barem de mèrits.

  5. Els documents acreditatius dels mèrits a valorar de titulació, formació i experiència professional i laboral.

  6. Justificant d’ingrés bancari de 15 euros de drets d’examen en el compte IBAN: ES9404872050179000022800, indicant el concepte “Drets d’examen: concurs policia local en comissió de serveis”. L’impagament de la taxa dins el termini de presentació de sol·licituds determinarà l’exclusió de l’aspirant. Aquest pagament no substitueix en cap cas el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i forma prevista en aquestes bases.

QUARTA. Llista d’admesos i exclosos

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el batle de la corporació dictarà resolució en el termini màxim de cinc dies hàbils, i declararà aprovada la llista provisional d’admesos i exclosos, que serà publicada en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament, al tauler d’anunci electrònic de la seu electrònica de l’Ajuntament (ajfelanitx.eadministracio.cat) i en la pàgina web www.felanitx.org amb indicació, en el seu cas, de la causa de no admissió, i es fixarà un termini de 5 dies hàbils, a partir de l’endemà de la publicació a la web municipal, per poder presentar reclamacions. En cas que no n’hi hagués, la llista esdevindrà definitiva a partir del dia següent d’acabar el termini de reclamacions.

Les reclamacions presentades seran resoltes en el termini màxim de cinc dies hàbils per la Batlia, des de l’acabament del termini de reclamacions. La llista definitiva, una vegada resoltes les reclamacions, es publicarà a la pàgina web de l’Ajuntament de Felanitx i al tauler d’edictes, i al tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament.

Així mateix, es fixarà la data i l’hora de constitució de la Comissió de Valoració la fase de concurs de mèrits.

CINQUENA. Comissió de Valoració

La determinació dels membres de la Comissió de Valoració es realitzarà una vegada sigui publicada la llista definitiva dels aspirants admesos i exclosos i la seva actuació s’ajustarà estrictament a les Bases de la convocatòria. No obstant això, la Comissió resoldrà els dubtes que puguin sorgir de la seva aplicació i podrà prendre els acords que corresponguin per aquells supòsits no prevists en les Bases.

Els membres de la Comissió de Valoració hauran d’abstenir-se d’intervenir quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l’article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

Acabada la baremació dels aspirants, es publicarà a la web, al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i al tauler d’anuncis electrònic de la seu electrònica (ajfelanitx.eadministracio.cat) el llistat de puntuacions. Els aspirants disposaran d’un termini de 3 dies hàbils per possibles reclamacions. Si no hi ha reclamacions, aquest llistat esdevindrà definitiu. Una vegada resoltes les reclamacions, la Comissió de Valoració elevarà a Batlia el llistat definitiu de puntuacions i la proposta de nomenament com a funcionari/ària en comissió de serveis.

SISENA. Barem de mèrits i criteris de valoració

Els mèrits es calcularan a la data d’expiració del termini indicat per a la presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu.

Els mèrits presentats i no acreditats pels aspirants mitjançant original o fotocòpia compulsada no seran valorats.

El tribunal avaluarà els mèrits d’acord amb el barem següent:

1.- Valoració dels serveis prestats:

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 12 punts, d’acord amb els criteris següents:

  1. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.

  2. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories, en els cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d’altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

2.- Estudis acadèmics oficials:

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix o a partir d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents, amb l’excepció del títol de doctor, que se sumarà a la titulació corresponent.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 21 punts, d’acord amb els criteris següents:

a. Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,5 punts, fins a un màxim d’1,5 punts.

b. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt, fins a un màxim de 3 punts.

c. Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l’ensenyament artístic superior: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.

d. Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e. Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d’obtenir els punts de l’apartat c, obtindran 0,5 punts, d’acord a l’article 12.10 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre.

f. Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.

3.- Valoració dels coneixements de llengües

3.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana:

Es valoren els certificats expedits per l’EBAP, expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

  1. Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts

  2. Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts

  3. Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts

S’ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada. En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s’acumula a la de l’altre certificat que s’acrediti.

3.2 Coneixements d’altres llengües:

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d’una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d’idiomes (EOI), les universitats, l’EBAP, altres escoles d’administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxim a de 5,40 punts segons els criteris que s’indiquen en la taula següent:

Nivells del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acord de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu

Altres nivell EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs nivell inicial

0,10

 

 

 

2n curs nivell inicial

0,20

A1

0,40

0,30

1r curs nivell elemental

0,30

A2

0,60

0,40

2n curs nivell elemental

0,40

B1

0,80

0,60

1r curs nivell mitjà

0,60

B1+

1

0,80

2n curs nivell mitjà

0,80

B2

1,20

1

1r curs nivell superior

1

B2+

1,40

1,20

2n curs nivell superior

1,20

C1

1,60

1,40

 

 

C2

1,80

1,60

 

 

Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes.

D’una mateixa llengua, només se’n valoren les titulacions de nivell superior.

4.- Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l’Escola Balear d’Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l’EBAP, els cursos d’interès policial manifest superats en universitats en l’àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l’Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l’EBAP o les universitats de l’àmbit de la Unió Europea i l’efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d’entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi en centre formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s’han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d’expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d’una universitat determinada.

4.1 Formació relacionada amb l’àrea professional

4.1.1 Accions formatives relacionades

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

  1. Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

  2. Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

  3. Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressades en crèdits, s’entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d’hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No s’ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s’hagi fet un canvi substancial en el contingut.

4.1.2 Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts.

  1. Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt

  2. Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d’1,5 punts.

  3. Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

4.2 Formació no relacionada amb l’àrea professional.

4.2.1 Accions formatives no relacionades.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts. S’han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix, es consideren d’interès general. En concret, només s’han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l’EBAP.

  1. Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora

  2. Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora

4.2.2 Formació universitària no oficial no relacionada.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.

  1. Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d’1 punt.

  2. Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

SETENA. Nomenament, presa de possessió i cessament

El nomenament es realitzarà per resolució del batle, en el termini màxim de quinze dies naturals comptats des de la publicació del llistat definitiu de puntuacions a la web municipal.

La resolució del nomenament indicarà el termini en què haurà d’efectuar-se el cessament en l’actual lloc de treball i la presa de possessió de la destinació adjudicada, excepte casos de força major degudament justificats.

El termini per prendre possessió serà d’un màxim de tres dies hàbils si no implica canvi de residència o d’un mes si comporta canvi de residència, i començarà a comptar a partir de l’endemà al del cessament.

VUITENA. Règim jurídic

El personal funcionari en comissió de serveis té dret a la reserva del lloc de treball de procedència i rebrà les retribucions corresponents al lloc que efectivament ocupa.

Aquesta convocatòria es regirà per les presents bases, en defecte d’això, supletòriament serà d’aplicació la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears aprovat pel Decret 28/2015, de 30 d’abril; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic i restant normes que resultin d’aplicació.

NOVENA. Recursos

Contra la present convocatòria, les seves bases i els actes administratius que es derivin d’aquesta, podrà interposar-se pels interessats, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el batle, en el termini d’un mes comptat a partir de l’endemà al de la seva última publicació en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament; o bé directament recurs contenciós- administratiu davant el Jutjat del Contenciós- Administratiu de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptats igualment des de l’endemà al de la seva última publicació; tot això de conformitat amb l’establert en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciós- administrativa.

DESENA. Protecció de dades

D’acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s’informa als aspirants que les dades contingudes en la sol·licitud d’admissió i documentació que s’acompanyi a aquesta o la generada a partir de la present convocatòria, s’incorporaran a un fitxer de dades personals del que es responsable l’Ajuntament de Felanitx, amb la finalitat de dur a terme, entre altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d’aquesta Convocatòria.

Les dades personals necessàries podran ser utilitzades per dur a terme les publicacions pròpies del procés selectiu.

Els aspirants poden exercir en qualsevol moment els drets d’accés, rectificació, cancel·lació o oposició de les seves dades, dirigint-se a l’adreça de l’Ajuntament de Felanitx, plaça Constitució, 1, 07200 de Felanitx.

  

Felanitx, 23 de gener de 2019

El batle accidental,

Francisco Duarte Barceló

  

ANNEX I

SOL·LICITUD D’ADMISSIÓ ALS PROCEDIMENTS SELECTIUS PER COBRIR PLACES DE PERSONAL

_____________________________________________, DNI núm. _______________ amb

(nom i llinatges)

domicili a _________________, ___________________________________, núm. _____

(localitat)                              (carrer, avinguda, plaça, etc.)

codi postal ________, telèfon ___________, i adreça electrònica ____________________,

respectuosament vos

E X P Ò S:

Que m’he assabentat de la convocatòria efectuada per aquest Ajuntament per cobrir places de policia local en comissió de serveis.

Que reunesc totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, referides a la data d’acabament del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.

Que declar conèixer, i he satisfet els drets d’examen, la qual cosa s’acredita amb el document que s’adjunta.

SOL·LICIT: prendre part en aquesta convocatòria, acceptant íntegrament el contingut de les bases.

S’adjunten els documents detallats a la clàusula tercera de les bases.

Felanitx, ____ d___________________ de 20__

(signatura)

SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE FELANITX

  

 

ANNEX II

DESTINATARI: BATLE DE L’AJUNTAMENT DE FELANITX

RELACIÓ DE MÈRITS APORTATS

ASPIRANT (llinatges, nom)

NIF

SERVEIS PRESTATS (indicau Ajuntament i mesos complets)

Ajuntaments Illes Balears:

-

-

-

-

-

 

Cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d’altres CCAA, policies autonòmiques o exèrcit professional:

-

-

ESTUDIS ACADÈMICS OFICIALS (indicau títol)

-

-

-

 

CONEIXEMENTS DE LLENGÜES (indicau idioma i nivell)

-

-

-

 

CURSOS DE FORMACIÓ (indicau títol i hores)

Accions formatives relacionades amb l’àrea professional (indicau també la impartició)

-

-

-

 

Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

-

-

-

Accions formatives no relacionades amb l’àrea professional

-

-

-

Formació universitària no oficial no relacionada amb l’àrea professional

-

-

-