Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 600
Aprovació del Reglament de règim intern de l’Escoles d’Educació Infantil Municipals en el municipi d’Alcúdia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se exposat al públic l'acord adoptat pel Ple de la Corporació, en sessió de data 9 de juliol de 2018 d'aprovació inicial del REGLAMENT DE RÈGIM INTERN DE L’ESCOLES D’EDUCACIÓ INFANTIL MUNICIPALS en el municipi d’Alcúdia, per termini de trenta dies, comptats des de l'endemà a la inserció de l'anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), que va tenir lloc amb data 14 de juliol de 2018, perquè el mateix pogués ser examinat i poder-se presentar les reclamacions i suggeriments que es consideressin oportunes.

I resultant que, finalitzat el referit termini d'exposició al públic i audiència prèvia, no s'ha presentat reclamació o suggeriment alguna, segons consta en el certificat emès per la Secretaria municipal, es considera definitivament aprovat aquest acord de conformitat amb l'establert en l'article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local -LRBRL-, per la qual cosa es procedeix a la seva publicació, i que és del següent tenor literal:

REGLAMENT DE RÈGIM INTERN DE L’ESCOLES D’EDUCACIÓ INFANTIL MUNICIPALS

1.- Definició del servei

L’Escoles d’Educació Infantil d’Alcúdia neixen per iniciativa de l’Ajuntament d’Alcúdia i compten amb el suport del Govern de les Illes Balears per tal de crear una xarxa pública de centres d’educació infantil en tot el territori illenc.

Ambdues parts conscients de la importància d’aquesta etapa educativa en el desenvolupament de l’infant i amb la voluntat de donar suport a les famílies que han de conciliar la seva vida laboral i familiar es crearen els centres EEI “s’Estol del rei en Jaume” (Port d’Alcúdia, 2003), EEI “Sa Pilota” (Alcúdia, 2011), amb un total de 12 unitats educatives (6 per cada centre).

El Servei  Educatiu es presta durant 10 mesos a l’any (de setembre a juny) coincidint amb el calendari escolar que fixa la Conselleria d’Educació anualment.

Els dos mesos d’estiu (juliol i agost) se presta el Servei d’Escola d’Estiu per a aquelles famílies que per raons laborals o familiars no poden gaudir de les vacances amb els seus infants.

Les escoles d’Educació Infantil estan situades:

EEI “S’Estol del rei en Jaume”  situada al C/ Antoni Maria Alcover, 4 del Port d’Alcúdia. Codi Centre 07013024.

EEI “Sa Pilota”situada al C/ Formentera, 2 d’Alcúdia. Codi Centre 07014259.

Segons el decret 71/2008 de 27 de juny pel qual s’estableix el Currículum d’Educació Infantil a les Illes Balears, l’educació infantil constitueix l’etapa educativa amb identitat pròpia que atén infants des del naixement fins als sis anys.

Les escoles municipals d’Educació Infantil d’Alcúdia, atenen el primer cicle d’aquesta etapa educativa, és a dir infants de 0 a 3 anys.

Les Escoles Municipals d’Educació Infantil d’Alcúdia depenen, a tots els efectes, de l’Ajuntament d’Alcúdia, que té la titularitat del servei.

La gestió d’aquest servei socioeducatiu es podrà dur a terme per qualsevol de les formes previstes a la normativa reguladora de règim local.

2.- Metodologia

La finalitat de l’educació infantil és contribuir al desenvolupament físic, emocional, afectiu, social i intel·lectual dels infants.

Aquesta etapa ha d’atendre progressivament al desenvolupament afectiu, psicomotriu i els hàbits de control corporal, a les manifestacions de la comunicació i del llenguatge, a les pautes elementals de convivència i relació social, així com al descobriment de les característiques físiques i socials del medi en què viuen. A més, ha de facilitar que els infants elaborin una imatge positiva i equilibrada de si mateixos i que adquireixin autonomia personal.

La coeducació ha de ser entesa com un model educatiu basat en el desenvolupament integral de la persona al marge dels estereotips i els rols segons el sexe, l’orientació i la identitat sexuals, el rebuig de qualsevol forma de discriminació, d’acord l’article 26.1 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

Els materials didàctics han de fer un ús no sexista del llenguatge i promoure la superació d’estereotips i rols de gènere, d’acord l’article 28 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

3.- Marc legislatiu

  • L’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears, aprovat per Llei Orgànica 2/1983, de 23 de gener (BOE núm. 51, d’1 de març), i reformat per Llei Orgànica 1/2007, de 28 de febrer, (BOE núm. 51, d’1 de març) que a l’article 17.2 disposa que les administracions públiques segons la Carta de Dret Socials, vetllaran en tot cas perquè les dones i els homes puguin participar  plenament en la vida laboral, social familiar i política sense discriminació de cap tipus i garantiran que ho facin en igualtat de condicions.
  • Llei Orgànica 1/ 1996, de Protecció Jurídica del Menor. Modificada per la Llei 26/2015 de 28 de juliol de modificació del sistema de protecció a la infància i l’adolescència. BOE núm. 180 de 29 de juliol de 2015.
  • Llei Orgànica 2/2006 de 3 de maig d’Educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), que regula en el capítol I del Títol I ordena l’etapa d’educació infantil. Modificada per la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a millora de la qualitat educativa. BOE núm.295, de 10 de desembre de 2013.
  • Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.
  • Decret 37/2008, de 4 d’abril pel qual s’estableix el règim d’admissió d’alumnes als centres sostinguts amb fons públics, regula el procés i els criteris d’admissió d’alumnes als centres públics i privats concertats de les Illes Balears que imparteixen ensenyaments regulats a la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig d’Educació.
  • Decret 60/2008, de 2 de maig (BOIB núm. 63 de 8 de maig) pel qual s’estableixen els requisits mínims dels centres d’educació infantil. Modificat pel Decret 78/2008, de l’11 de juliol BOIB núm. 100 de 19 de juliol.
  • Decret 71/2008, de 27 de juny (BOIB núm. 92 ext. De 2 de juliol) estableix el currículum d’educació infantil a les Illes Balears.
  • Decret 131/2008, de 28 de novembre, pel qual s’estableix i regula la Xarxa d’Escoletes Infantils Públiques i els serves per a l’educació de la primera infància de la Comunitat de les Illes Balears i es crea l’ Institut per a l’Educació de la Primera Infància (BOIB de 4 de desembre 2008 núm. 169).
  • Decret 92/1997, del 4 de juliol, que regula l’ús i l’ensenyament de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears en els centres docents no universitaris de les Illes Balears.
  • Ordre de la Conselleria d’Educació i Cultura de 2 de febrer de 2009 sobre l’avaluació de l’aprenentatge de l’alumnat d’educació infantil a les Illes Balears.
  • Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 19 d’abril de 2011, per la qual s’estableix les pautes per a la regulació de la jornada i l’horari escolar a les escoles infantils públiques de primer cicle d’educació infantil. BOIB núm. 68 de 7 e maig.
  • Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 14 d’abril de 2014 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per a fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l’ensenyament reglat no universitari i s’estableix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC). BOIB núm. 53, de 19 d’abril de 2014.
  • Resolució de la Conselleria d’Educació i Universitats per la qual es despleguen determinats aspectes dels processos d’admissió i matriculació d’fills als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de primer cicle d’educació infantil, corresponent a cada curs escolar.
  • Resolució de la Conselleria d’Educació i Universitats pel qual s’estableix el calendari escolar anual per als centres docents no universitaris de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, corresponent a cada curs.
  • Instruccions per a l’organització del funcionament dels centres de primer cicle d’educació infantil de titularitat pública, corresponent a cada curs escolar.

4.- Organització  i  característiques del Servei d’Educació Infantil

Els destinataris del servei són infants amb edat compresa entre 0 i 3 anys. En el cas dels infants de 0 anys, en el moment de l’inici del curs escolar han d’haver complit els 4 mesos.

4.1 Distribució de l’alumnat

Les agrupacions s’han de fer per trams d’edat no superiors a un any de diferència. Qualsevol altra agrupació ha de ser autoritzada per la Conselleria d’Educació.

La distribució dels grups d’educació infantil serà la següent per cada centre:

  • 1 Aula de nadons (de 4 mesos a 1 any)
  • 3 Aules de nins i nines d’1 a 2 anys
  • 2 Aules de nins i nines de 2 a 3 anys

No obstant aquesta distribució de places es podrà modificar en funció de la demanda, sempre i quan es respectin les ràtios.

Per raons organitzatives i pedagògiques , previstes en els documents del centre, es poden fer agrupacions amb infants d’edats heterogènies sempre que les edats dels infants agrupats no superin l’interval d’un any. Qualsevol altra agrupació ha de ser autoritzada per la Conselleria d’Educació.

4.2 Ràtios

El nombre màxim d’infants per aula ve donat pel decret 60/2008 de 2 de maig pel qual s’estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d’educació infantil.

El nombre màxim d’infants per unitat ha de ser:

Unitat de 0-1 any: 7

Unitats d’1-2 anys: 12

Unitats de 2-3 anys: 18

 

4.3 Serveis:

Els serveis que s’ofereixen durant la jornada escolar, són:

Servei educatiu

Aquest servei que és el principal es presta de 9 a 13 hores. Consisteix en l’estada d’infants de 0 a 3 anys, durant l’horari establert a l’article 4.4 d’aquest reglament, així com l’atenció educativa apropiada als infants d’aquesta edat, de conformitat amb la normativa aplicable. Decret 71/2008, de 27 de juny (BOIB núm. 92 ext. De 2 de juliol) estableix el currículum d’educació infantil a les Illes Balears.

Servei d’acollida

Es un servei pensat per aportar més flexibilitat als horaris de les famílies usuàries de l’escoleta.

El servei d’acollida es presta de 7,30 a 9,00 hores. Aquest servei es converteix en un espai global d’atenció als infants que estan atesos pels professionals del centre i que ofereix al matí un espai amb un clima tranquil i segur d’acollida a l’infant.

Serveis d’atenció a la diversitat

Aquests serveis es dediquen, principalment, a la prevenció, la detecció i sobretot el suport educatiu a infants escolaritzats o no amb dificultats educatives, i especialment amb necessitats  educatives especials.

Els centres educatius reben el suport d’un Equip d’Atenció Primerenca depenent de la Conselleria d’Educació (EAP) i el Servei Municipal d’Orientació Educativa (SMOE) de l’Ajuntament d’Alcúdia.

Servei de menjador

Aquest servei  es presta de 12,00 a 13,00 h i està atès pel personal de l’escoleta. Té com a objectiu bàsic l’alimentació de l’infant, però a banda d’aquesta necessitat biològica, en aquesta estona del dinar es treballen altres factors de socialització, d’adquisició d’hàbits d’higiene, de descans, etc... que cal tenir en compte.

El servei de menjador s’ajustarà a la normativa vigent sanitària i tindrà les autoritzacions sanitàries preceptives .

L’Ordenança de preus públics aprovada per l’Ajuntament, estableix els preus de menjador i altres serveis relacionats amb les escoletes municipals, l’Ordenança regularà les condicions per contractar el servei per dies i per mesos sencers. Així com la possibilitat d’abonar els dies solts que els infants quedin a dinar durant els mesos que coincideixin amb vacances escolars (Pasqua, desembre i gener).

Serveis de caràcter voluntari destinats a enfortir les capacitats educatives de les famílies

Els centres d’educació infantil podran oferir serveis destinats a enfortir les capacitats educatives de les famílies.

Aquests serveis pretenen l’atenció educativa d’infants menors de tres anys escolaritzats i no escolaritzats i de les seves famílies, sigui quin sigui el seu àmbit de residència, destinada a la socialització inicial dels infants, al foment de la igualtat d’oportunitats entre homes i dones, a l’enfortiment en les famílies de concepcions positives respecte de l’educació durant els primers anys de vida, a la difusió de coneixements i competències educatives i a la promoció de la cultura d’infància.

S’han d’estipular les activitats, el calendari i l’horari dins el marc de la programació general anual del centre i en coordinació amb la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament.

L’entitat adjudicatària ha de nomenar una persona encarregada de la coordinació dels diferents programes, que pot ser el director o directora del centre.

Els recursos materials han de ser els propis de l’escola Infantil municipal d’Alcúdia o els que l’Ajuntament posi a disposició del centre a aquest efecte.

L’espai on es duguin a terme aquestes activitats habitualment ha de ser l’escoleta, tot i que en alguns casos es poden determinar altres instal·lacions. Abans de començar el curs, l’Ajuntament i l’escoleta han de determinar quins seran els espais on es faran les activitats amb famílies dins el marc de la programació anual del centre (PGA) (escoleta, piscina municipal, biblioteca municipal, casal de gent gran...).

Servei escoleta d’estiu

Aquest servei es prestarà els mesos de juliol i agost coincidint amb el calendari de vacances escolars. Veure 4.5 . Procediment d’admissió i oferta de places. Llista d’espera

4.4 Horari de prestació dels serveis.

La jornada escolar compren totes aquelles activitats que es desenvolupen des que els infants entren a l’escola fins que en surten incloent-t’hi les activitats relacionades amb l’acollida i recollida dels infants, amb l’alimentació, amb la higiene, la seguretat i amb el descans. L’horari de prestació del Serveis serà el següent:

 

HORA

SERVEI

7,30  a 9,00 h

Servei d’acollida matí

9,00 -13,00 h

     Serveis educatius / Servei d’escola d’estiu

12,00-13,00 h

Servei de menjador

13,00-15,00 h

Servei de descans

15,00-17,00 h

S. educatiu d’horabaixa / S. e. d’estiu horabaixa

 

La diferència entre el Servei Educatiu i el Servei d’Estiu ve determinada perquè el primer desenvolupa una programació curricular i el d’escola d’estiu te un caire lúdic.

El temps màxim de permanència d’un infant a l’escola serà de 8 hores diàries.

Els pare, mare o persona tutora dels infants han de comunicar a l’educador o educadora l’entrada o la sortida esporàdica de l’infant per motius justificats fora de l’horari establert.

Mitjançant Resolució de Batlia o, si escau, de la Regidoria d’aquesta àrea municipal, es podran modificar els horaris abans indicats quan raons de programació organitzativa així ho aconsellin.

L’horari d’entrada i sortida seran aquests:

 

ENTRADA

SORTIDA

Servei d’acollida

De 7,30 a 9,00

 

Servei educatiu / S. escola estiu

De 9,00 a 9,30

De 12,30 a 13,00

Servei de menjador

 

De 13,00 a 13,30

Servei de descans

 

15,00

S. educatiu d’horabaixa / S. e. d’estiu horabaixa

De 15,00 a 15,30

De 15,00 a 17,00

 

Si els infants queden més tard de les 13,00 se’ls cobraran les hores de permanència.

Llevat dels horaris d’entrada i sortida, l’escola estarà tancada i no es permetrà l’entrada dels infants que arribin més tard sense motiu justificat.

4.5 . Procediment d’admissió i oferta de places. Llista d’espera

Les fases de preinscripció i matrícula es regularan pel que fixi anualment la Conselleria d’Educació.

Oferta de places

L’oferta de places es farà pública anualment, seguint el calendari fixat per la Conselleria d’Educació.

Posteriorment es publicarà la llista d’admesos.

Els oferiments seguiran l’ordre de prelació determinat en la llista d’admesos i exclosos. Una vegada cobertes aquestes places pels nins i nines que ja hagin obtingut plaça en el procés de matrícula, les que restin vacants se podran oferir a les famílies que ho sol·licitin.

Durant el període en què es presti el servei d’escola d’estiu, les eventuals vacants que es puguin produir seran ofertes a l’alumnat que hagi estat declarat admès pel proper curs per tal que, si és del seu interès, puguin anticipar la seva incorporació a l’Escola Infantil Municipal.

El personal docent de l’Escola Infantil Municipal d’Alcúdia que ho sol·liciti dintre del termini establert en la respectiva convocatòria tindrà dret a reserva de plaça per al seu fill o filla. Si la sol·licitud es presenta fora de termini aquest dret preferent es traslladarà a la gestió de la llista d’espera.

Llista d’espera

En quant a la llista d’espera, una vegada publicada la resolució definitiva del llistat d’alumnat admès i exclòs, aquells infants que no han obtingut plaça quedaran en llista d’espera per ordre de puntuació i en la mesura que hagi places vacants se’ls comunicarà l’opció de ocupar-les.

Així mateix formaran part de la llista d’espera els infants que sol·licitin plaça fora del termini de pre-inscripció. En aquest supòsit s’integraran a l’esmentada llista després dels infants que hagin quedat exclosos dintre del període de sol·licitud reglamentari i per l’ordre successiu de presentació de sol·licituds davant el registre general de l’Ajuntament.

La llista d’espera quedarà sense cap efecte una vegada iniciat el nou procediment d’admissió pel curs següent, a resultes del qual se n’obrirà una de nova amb els mateixos criteris de gestió abans exposats.

Només hi haurà llista d'espera quan no hi hagi places disponibles per al curs sol·licitat. És a dir, si hi ha places lliures s'han d'acceptar o rebutjar, no es pot fer la reserva per a més endavant d'una plaça lliure.

 

Quotes

L’import de les quotes relatives a les tarifes que s’han de satisfer per la prestació dels serveis de l’Escola Infantil Municipal d’Alcúdia seran les que resultin de l’aplicació de l’ordenança reguladora d’aquest preu públic que tingui acordada l’Ajuntament d’Alcúdia.

No satisfer els rebuts dintre del període voluntari, suposarà un recàrrec sobre el deute.

Un  retard en el pagament de més de dues mensualitats significarà la baixa de l’infant al centre. L’Ajuntament ha de comunicar amb 15 dies d’antelació la baixa per escrit.

Les places que restin vacants s’oferiran primer al nous inscrits per al curs següent i posteriorment per a aquelles famílies que ho demanin.

Canvis en el règim mensual i dades personals

Els canvis en els règims d’utilització dels serveis de les escoles seran de tipus mensual i s’han de comunicar amb anterioritat mitjançant instància presentada al registre general d’entrada de l’Ajuntament o  a la Direcció del Centre.

Qualsevol canvi que no hagi seguit aquest procés, no tendrà efecte a l’hora d’aplicar tarifes econòmiques de règim mensual.

Així mateix, els canvis de domicili, número de telèfon o de domiciliació bancària, han de ser comunicats per la mateixa via:

Oficina d’Educació. Ajuntament d’Alcúdia.

Auditori, Plaça de la Porta de Mallorca, 3. 07400 Alcúdia

971897185

5.- Protecció de dades personals

L’entitat adjudicatària del servei i el seu personal han de mantenir la confidencialitat de les dades que els siguin facilitades.

6.- Calendari

El calendari del curs escolar serà el que fixi anualment la Conselleria d’Educació.

Els primers cinc dies  de setembre els Centres d’Educació Infantil estaran tancats per l’organització de les tasques lectives, administratives i de diferent índole pedagògic del centre, per organitzar el nou curs que comença.

Durant els mesos de juliol i agost i  s’ofertarà servei d’escola d’estiu.

7.- Equip educatiu

Els infants seran atesos per personal docent que haurà de posseir les titulacions acadèmiques i la qualificació específica d’educació infantil exigides per la normativa reguladora d’aplicació  que estigui vigent en tot moment.

8.-  Metodologia d’incorporació dels infants

El pare, mare o persona tutora dels infants de nova inscripció hauran de mantenir una primera entrevista amb l’educador o educadora del seu fill o filla, amb l’objectiu d’intercanviar informació que faciliti l’entrada d l’infant al centre escolar i pactar el dia i horaris de començament.

Per tal de facilitar el període d’adaptació, la incorporació dels infants al centre escolar es farà de forma esglaonada i seguint les indicacions horàries marcades per els educadors i educadores.

9.- Règim d’inassistències

  1. Les famílies estan obligades d’advertir al Centre la inassistència del seu fill o filla. La manca d’assistència d’un infant durant un període superior a 30 dies sense avís ni justificació implicarà la baixa de l’infant i la immediata cobertura de la plaça vacant amb els inscrits a la llista d’espera.
  2. Les inassistències prolongades per un motiu justificat  s’han de comunicar per escrit a l’Ajuntament d’Alcúdia (presentant instància al Registre General de l’Ajuntament, c. Major, n.9) i s’ha d’adjuntar la documentació que ho justifiqui. En casos excepcionals, l’Ajuntament es reserva el dret de disposar de la plaça. En qualsevol cas, s’haurà d’abonar la totalitat del servei contractat.
  3. La baixa voluntària d’un infant requerirà la seva comunicació per escrit presentat davant el Registre General de l’Ajuntament.

10.- Orientacions generals

  1. Les Escoles  Infantils Municipals d’Alcúdia no es fan responsable dels objectes i materials aliens al centre.
  2. Els infants han de dur roba còmoda i marcada, que faciliti la seva feina i la dels educadors i educadores, tot tenint en compte que els centres disposen de calefacció i sistema d’aire condicionat.
  3. Es recomanable l’ús de la bata, ja que facilita la feina de l’educador o educadora a l´hora de realitzar treballs que poden embrutar.
  4. S’ha de dur roba d’ús personal de cada infant (tovalloleta d’un sòl ús, bolquers, bossa de roba amb muda completa i baveralls).
  5. Per celebrar els aniversaris o festes dels infants, s’ha de contactar abans amb l’educador o educadora per tal de coordinar-ho.
  6. No s’admetran les visites dels pare, mare, persona tutora, familiars ni amistats durant l’horari escolar, salvat de casos excepcionals degudament justificats.
  7. Si al llarg del curs es produeix un canvi d’adreça, telèfon..., s’ha de comunicar a la Direcció del centre, per tal de facilitar el contacte amb el pare, mare o persona tutora i a l’ajuntament d’Alcúdia a l’Àrea d’Educació.
  8. Cal comunicar també tots els canvis de caràcter administratiu, de domiciliació bancàries, de comptes corrents de bancs..., etc a l’Ajuntament i l’òrgan gestor dels rebuts.
  9. Si la mare, pare o persona tutora deleguen en una altra persona major d’edat, la recollida del seu fill o filla, l’hauran d’autoritzar per escrit, amb nom i DNI de la persona autoritzada.
  10. Perquè germans o familiars menors de divuit anys d’un infant el puguin recollir és indispensable fer un descàrrec de responsabilitat per escrit davant del responsable de l’escola.
  11. Si l’infant no participa, -per motius aliens a l’escola-, en les activitats exteriors del seu grup, el dia en que es realitzi aquesta sortida l’infant no podrà assistir al Centre.
  12. D’acord amb la legislació vigent, no és permès fumar dins les dependències del centre i les zones externes del mateix.

11.- Alimentació

  1. Els infants han d’entrar a l’escola amb la primera menjada del dia feta.
  2. Si algun infant segueix un règim alimentari especial, s’han d’aportar per escrit les indicacions pertinents i s’ha de presentar el certificat del personal mèdic de pediatria que el prescriu (al·lèrgics, celíacs, intoleràncies...)
  3. Per motius sanitaris, cap infant podrà dur el seu propi dinar de casa seva. En el cas dels nadons, s’oferirà un menú adaptat a les seves característiques i al seu nivell maduratiu. Les famílies són les responsables d’introduir els nous aliments en les dietes dels infants, passats uns dies i comprovada la tolerància al nou aliment informaran a l’escola que l’afegirà al menú del nadó.
  4. El servei de menjador de l’escola oferirà un menú equilibrat i adaptat a les necessitats nutritives dels infants. Revisat per un nutricionista.
  5. A principi de mes es donarà un full amb el menú mensual, amb l’objecte que es pugui complementar correctament amb els aliments que es donin a l’àmbit familiar.
  6. 6.El berenar del matí consistirà en fruita que aportaran les famílies.
  7. S’introduirà els aliments sòlids als infants escolaritzats a partir dels 12 mesos.

12.- Relacions amb les mares, pares i persona tutora

  1. La relació entre el pare, mare o persona tutora i el Centre ha de seguir les pautes que assenyala la regulació general del servei.
  2. El servei que ofereix les Escoles Infantils Municipals és voluntari i no obligatori. La matriculació de l’infant pressuposa l’acceptació de les normes de l’Escola i d’aquest reglament.
  3. Quan les relacions del pare, mare o persona tutora d’un infant amb les persones responsables del Centre impliquin un deteriorament evident del funcionament normal d’aquest, una vegada exhaurides totes les vies legals per solucionar el conflicte, es pot resoldre la baixa de l’infant mitjançant un informe previ de l’equip docent, i/o dels Serveis Socials de l’Ajuntament d’Alcúdia adreçat al personal tècnic de l’Ajuntament, que en darrer terme, ho resoldran.

13.-Drets i deures  de les famílies

De les famílies

  • Estar representats en els òrgans col·legiats que estableix la normativa vigent.
  • Ser atesos per qualsevol membre de l’escola.
  • Rebre informació sobre el calendari, horari i activitats.
  • Rebre informació sobre el seu fill o filla sobre el seu procés d’aprenentatge a l’escola, mitjançant reunions informatives, tutories, informació diària i contacte directe amb l’educador o educadora.
  • Transmetre qualsevol informació rellevant del seu infant necessària per la correcta atenció i cura.
  • Sol·licitar tutoria amb l’educador o educadora i/o director o directora sempre que ho creguin convenient.
  • Col·laborar amb el personal educatiu en qualsevol aspecte relacionat amb el seu fill o filla.
  • Respectar la normativa de l’escola.
  • Complir les obligacions establertes com a condició de persones usuàries.
  • Abonar les quotes mensuals i dels serveis extres.
  • No portar l’infant a l’escola en el cas que pateixi alguna malaltia contagiosa, mostri febre o n’hagi tingut durant la nit.

14.- Normes de salut i administració medicaments.

Al començament del curs s’informarà a les famílies sobre les normes sanitàries, higièniques, pedagògiques, socials, de vestuari i necessitats i qualsevol altra que les famílies hagin de complir.

Quan els infants comencen a l’escola i surten del reduït cercle familiar, es troben àmpliament exposats a les infeccions comunes, essent generalment inevitable un augment temporal d’aquests tipus d’infeccions; això contribueix a la maduració del seu sistema immunitari. Tot i això, i amb la finalitat d’evitar contagis, cal observar les normes següents:

Els infants vacunats han d’informar al centre  de les vacunes administrades i de les noves vacunacions que s’administrin durant el curs. S’ha de presentar una fotocopia de la cartilla de vacunacions.

Per poder administrar medicació a un infant, necessàriament, s’ha de presentar una fotocòpia de la recepta mèdica o bé de l’informe mèdic actualitzat en cas de malaltia crònica i l’autorització signada de les famílies (pare, mare o tutor/a) per l’administració de medicaments. En cas de dubte, el centre s’ha de posar en contacte amb el o la pediatra que ha prescrit la medicació.

Si l’infant està malalt no ha d’anar a l’escola. Per una banda, s’evita la possibilitat de contagiar altres infants, i als educadors i educadores. I per l’altre, a l’escola no es pot dispensar l’ atenció adequada i el repòs que necessita un infant malalt.

En cas d’una lesió o altra circumstància serà el o la pediatra el que determinarà si l’infant pot assistir al centre.

Les normes de salut i d’higiene en els centres d’educació infantil  vendran determinades per la Conselleria de Salut de la CAIB.

 DISPOSICIONS ADDICIONALS.

Primera.- Mitjançant Resolució de Batlia o, si escau, de la Regidoria d’Educació, es podran modificar les disposicions d’actes singulars previstes en el present reglament.

Segona.- En totes les qüestions d’índole organitzativa que no s’hagin previst en aquest reglament hi seran d’aplicació, amb caràcter supletori, les ordres dictades en aquesta mateixa matèria per la Conselleria d’Educació de les Illes Balears.

Contra el present Reglament Municipal es podrà interposar recurs contenciós-administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà al de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l'establert en els articles 112.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques -LPACAP-, i 10.1 b) i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa -LJCA-.

 

Alcúdia

El Batle Acctal

Pere J. Malondra Sánchez