Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció tercera. Cursos i formació

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 567
Resolució del director gerent de l’Escola Balear d’Administració Pública de 24 de gener de 2019 per la qual es publiquen l’oferta de cursos i les instruccions dels plans de Formació Policial; de Formació Policial de Corporacions Locals; de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers, i de Formació de Voluntaris de Protecció Civil, per a l’any 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El dia 16 de gener de 2019, una vegada elaborats els plans de Formació Policial; de Formació Policial de Corporacions Locals; de Seguretat, Emergències i Bombers, i de Formació de Voluntaris de Protecció Civil, que inclouen l’oferta de cursos de les àrees de policia, emergències, seguretat, bombers i protecció civil per a l’any 2019, i les instruccions aplicables, es va emetre un informe proposta sobre aquesta oferta amb la finalitat d’aprovar la convocatòria corresponent.

2. En la sessió de dia 24 de gener de 2019, el Consell de Direcció, en exercici de la funció que estableix l’article 11.2.e) dels Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d’abril, ha aprovat el Pla de Formació Policial; el Pla de Formació Policial de Corporacions Locals; el Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers, i el Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil, i també les instruccions corresponents. Els plans esmentats inclouen l’oferta de cursos per a l’any 2019 dirigits al personal de les àrees de policia, emergències, seguretat, bombers i protecció civil (annex 1) i les instruccions per les quals es regeixen aquests cursos (annexos 2 i 3).

Fonaments de dret

1. D’acord amb el que estableix l’article 12 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, correspon a l’EBAP la formació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l’Administració autonòmica i de les entitats que en depenen. Així mateix, aquesta norma disposa que, en els termes que s’estableixin, correspon a l’EBAP la realització d’activitats formatives i de selecció del personal al servei de les altres administracions de l’àmbit territorial de les Illes Balears.

2. L’article 1 del Decret 191/1996, de 25 d’octubre, pel qual es regulen les condicions generals de les activitats formatives que organitza la Conselleria d’Interior (actualment, Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques), indica que l’Institut Balear d’Administració Pública (actualment, Escola Balear d’Administració Pública) és el principal instrument de la política formativa de l’Administració pública de les Illes Balears, i elabora periòdicament diferents plans de formació que responen als principis d’eficàcia i de qualitat de les activitats formatives, amb la finalitat d’afavorir la participació del personal al servei de l’Administració.

3. L’article 5.1 dels Estatuts de l’EBAP, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d’abril, inclou, entre les seves funcions, la promoció, l’organització i la gestió de la formació, el reciclatge i el perfeccionament del personal de la Comunitat Autònoma i, si escau, de la resta d’administracions del seu àmbit territorial.

4. L’article 5.9 dels mateixos Estatuts inclou, entre les seves funcions, la promoció, l’organització i la gestió de la formació de capacitació, reciclatge i perfeccionament del personal dels cossos de policia local i, si escau, autonòmica; dels integrants dels serveis de prevenció i extinció d’incendis; del voluntariat de protecció civil; del personal de salvament i de rescat, i dels serveis públics d’emergències sanitàries extrahospitalàries en l’àmbit territorial de les Illes Balears.

5. L’article 28.1 de la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, disposa que, d’acord amb l’article 3 d’aquesta Llei, correspon a la conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals, mitjançant l’EBAP, l’exercici de les competències relacionades amb la formació dels membres dels cossos de policia local per assegurar-ne l’homogeneïtzació i la coordinació, a més d’altres que tengui atribuïdes.

6. La Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica, regula aquest tipus de signatura, la seva eficàcia jurídica i la prestació de serveis de certificació.

7. Mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 20 de novembre de 2015 s’aprovaren els fonaments bàsics del Primer Pla Estratègic de l’EBAP, entre els quals hi ha la innovació en la definició i el desenvolupament de les polítiques de formació dels empleats públics.

Per tot això, d’acord amb les atribucions que m’atorga l’article 12.5.m) dels Estatuts de l’EBAP, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Publicar l’oferta de cursos dels plans de Formació Policial; de Formació Policial de Corporacions Locals; de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers, i de Formació de Voluntaris de Protecció Civil, d’acord amb el que estableix l’annex 1 d’aquesta Resolució.

2. Publicar les instruccions generals que regeixen el desenvolupament d’aquests plans de formació, que consten en l’annex 2 d’aquesta Resolució.

3. Publicar les instruccions específiques que regeixen el desenvolupament d’aquest plans, que consten en l’annex 3 d’aquesta Resolució.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada davant la presidenta de l’EBAP en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  

Palma, 24 de gener de 2019

El director gerent de l’EBAP

Jaime Tovar Jover

 

 

Annex 1 Oferta de cursos dels plans de Formació Policial; de Formació Policial de Corporacions Locals; de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers, i de Formació de Voluntaris de Protecció Civil

I. Pla de Formació Policial

MALLORCA

Codi

 

Nom

Modalitat

Hores

Places

Data inici

PAS0004

7

L’atenció policial a les víctimes de violència de gènere

PR

20

30

18/2/19

PAS0010

12

Formació policial en els factors psicosocioeducatius de la violència intrafamiliar

PR

15

25

11/03/19

PAS0013

35

Gestió de l’estrès i resolució de conflictes

PR

15

20

11/03/19

IPJ0021

38

Dret penal i violència de gènere

PR

20

50

06/05/19

IPJ0022

40

Jornada de dret penal policial

PR

7

150

01/05/19

TRA0023

42

Jornada de sensibilització sobre la necessitat del control de drogues als conductors

PR

5

100

28/03/19

PAS0004

33

L’atenció policial a les víctimes de violència de gènere

PR

20

30

15/09/19

PAD0024

43

La funció inspectora de la policia local

PR

12

40

18/02/19

PAD0025

46

Reglament dels articles pirotècnics: correfocs i espectacles

PR

5

20

18/02/19

 

MENORCA

Codi

 

Nom

Modalitat

Hores

Places

Data inici

PAS0013

34

Gestió de l’estrès i resolució de conflictes

PR

15

20

01/03/19

PAS0004

25

L’atenció policial a les víctimes de violència de gènere

PR

20

20

18/2/19

PAS0010

29

Formació policial en els factors psicosocioeducatius de la violència intrafamiliar

PR

15

20

01/04/19

IPJ0021

39

Dret penal i violència de gènere

PR

20

20

07/10/19

PAD0024

44

La funció inspectora de la policia local

PR

12

40

18/02/19

PAD0025

47

Reglament dels articles pirotècnics: correfocs i espectacles

PR

5

20

18/02/19

 

EIVISSA

Codi

 

Nom

Modalitat

Hores

Places

Data inici

PAS0013

16

Gestió de l’estrès i resolució de conflictes

PR

15

20

06/03/19

PAS0004

26

L’atenció policial a les víctimes de violència de gènere

PR

20

20

18/2/19

PAS0010

30

Formació policial en els factors psicosocioeducatius de la violència intrafamiliar

PR

15

20

25/03/19

IPJ0021

41

Dret penal i violència de gènere

PR

20

20

04/11/19

PAD0024

45

La funció inspectora de la policia local

PR

12

40

18/02/19

PAD0025

48

Reglament dels articles pirotècnics: correfocs i espectacles

PR

5

20

18/02/19

 

II. Pla de Formació Policial de Corporacions Locals

MALLORCA

Codi

 

Nom

Modalitat

Hores

Places

Data inici

TRA0001

1

Procediments policials per a la detecció de drogues en matèria de trànsit

PRE

30

20

18/02/19

TRA0002

2

Utilització de la guia d’educació viària per a alumnes d’educació secundària obligatòria

PRE

5

30

01/04/19

TRA0003

5

Trobada d’educació viària de les Illes Balears

PRE

5

60

18/02/19

PAS0004

6

Les addiccions dels menors i la intervenció dels policies tutors

PRE

10

40

01/04/19

PAS0005

7

Estratègies d’intervenció en alumnes amb problemes de conducta des de l’àmbit policial

PRE

5

40

18/02/19

DTP0006

10

La gestió de departaments d’armament

PRE

10

15

15/09/19

 

MENORCA

Codi

 

Nom

Modalitat

Hores

Places

Data inici

TRA0002

3

Utilització de la guia d’educació viària per a alumnes d’educació secundària obligatòria

PRE

5

30

01/04/19

PAS0005

8

Estratègies d’intervenció en alumnes amb problemes de conducta des de l’àmbit policial

PRE

5

40

18/02/19

DTP0007

11

Actualització de monitor de tir

PRE

10

15

01/05/19

DTP0006

13

La gestió de departaments d’armament

PRE

10

15

15/09/19

TRA0001

15

Procediments policials per a la detecció de drogues en matèria de trànsit

PRE

30

20

18/02/19

PAS0004

17

Les addiccions dels menors i la intervenció dels policies tutors

PRE

10

40

01/04/19

 

EIVISSA

Codi

 

Nom

Modalitat

Hores

Places

Data inici

TRA0002

4

Utilització de la guia d’educació viària per a alumnes d’educació secundària obligatòria

PRE

5

30

01/04/19

PAS0005

9

Estratègies d’intervenció en alumnes amb problemes de conducta des de l’àmbit policial

PRE

5

40

18/02/19

DTP0007

12

Actualització de monitor de tir

PRE

10

15

01/10/19

DTP0006

14

La gestió de departaments d’armament

PRE

10

15

15/09/19

TRA0001

16

Procediments policials per a la detecció de drogues en matèria de trànsit

PRE

30

20

18/02/19

PAS0004

18

Les addiccions dels menors i la intervenció dels policies tutors

PRE

10

40

01/04/19

 

III. Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers

MALLORCA

Codi

 

Nom

Modalitat

Hores

Places

Data inici

FEM0001

1

Tècnics en plans de salvament

PRE

100

20

18/02/19

FEM0002

2

Coordinador municipal de platges

PRE

40

20

18/02/19

FEM0003

3

Gestió de catàstrofes i grans emergències

PRE

20

42

18/02/19

FEM0004

4

Autoprotecció davant artefactes explosius

PRE

10

20

15/09/19

FEM0005

5

Operador de central receptora d’alarmes (CRA)

PRE

10

20

15/09/19

 

IV. Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil

MALLORCA

Codi

 

Nom

Modalitat

Hores

Places

Data inici

FVPC0001

1

La intervenció dels voluntaris en els espectacles públics i esdeveniments esportius (nivell II)

PRE

4

20

13/04/19

FVPC0002

2

La intervenció dels voluntaris de protecció civil en la recerca de persones

PRE

5

20

27/04/19

FVPC0009

10

Curs bàsic de protecció civil i DESA

PRE

30

40

01/04/19

FVPC0016

13

Conducció 4x4 amb remolc

PRE

4

20

23/02/19

FVPC0014

15

La intervenció dels voluntaris de protecció civil en inundacions (nivell I)

PRE

4

20

05/10/19

FVPC0020

28

Cartografia bàsica i lectura de mapes topogràfics (nivell I)

PRE

5

20

16/03/19

FVPC0011

30

La intervenció dels voluntaris de protecció civil en els incendis forestals (nivell II)

PRE

10

20

15/09/19

FVPC0027

42

Intervenció psicològica i gestió de l’estrès en les emergències

PRE

10

20

15/09/19

FVPC0028

48

Reciclatge per a comandaments de voluntaris de protecció civil

PRE

8

10

25/05/19

PA0012

51

Primers auxilis

PRE

8

20

18/02/19

FVPC0008

56

La intervenció dels voluntaris en els espectacles pirotècnics

PRE

4

20

23/03/19

 

MENORCA

Codi

 

Nom

Modalitat

Hores

Places

Data inicial

FVPC0001

62

La intervenció dels voluntaris en els espectacles públics i esdeveniments esportius (nivell II)

PRE

4

20

13/04/19

FVPC0002

19

La intervenció dels voluntaris de protecció civil en la recerca de persones

PRE

5

20

13/04/19

FVPC0009

11

Curs bàsic de protecció civil i DESA

PRE

30

40

18/03/19

FVPC0016

25

Conducció 4x4 amb remolc

PRE

4

20

23/02/19

FVPC0020

64

Cartografia bàsica i lectura de mapes topogràfics (nivell I)

PRE

5

20

16/03/19

FVPC0011

31

La intervenció dels voluntaris de protecció civil en els incendis forestals (nivell II)

PRE

10

20

15/09/19

FVPC0027

43

Intervenció psicològica i gestió de l’estrès en les emergències

PRE

10

20

08/11/19

FVPC0028

49

Reciclatge per a comandaments de voluntaris de protecció civil

PRE

8

10

01/03/19

PA0012

52

Primers auxilis

PRE

8

20

18/02/19

FVPC0008

7

La intervenció dels voluntaris en els espectacles pirotècnics

PRE

4

20

09/03/19

 

EIVISSA

Codi

 

Nom

Modalitat

Hores

Places

Data inicial

FVPC0001

63

La intervenció dels voluntaris en els espectacles públics i esdeveniments esportius (nivell II)

PRE

4

20

13/04/19

FVPC0002

20

La intervenció dels voluntaris de protecció civil en la recerca de persones

PRE

5

20

04/05/19

FVPC0009

22

Curs bàsic de protecció civil i DESA

PRE

30

40

01/04/19

FVPC0016

26

Conducció 4x4 amb remolc

PRE

4

20

23/02/19

FVPC0020

65

Cartografia bàsica i lectura de mapes topogràfics (nivell I)

PRE

5

20

16/03/19

FVPC0011

32

La intervenció dels voluntaris de protecció civil en els incendis forestals (nivell II)

PRE

10

20

15/09/19

FVPC0027

44

Intervenció psicològica i gestió de l’estrès en les emergències

PRE

10

20

25/10/19

FVPC0028

50

Reciclatge per a comandaments de VPC

PRE

8

10

01/04/19

FVPC0008

8

La intervenció dels voluntaris en els espectacles pirotècnics

PRE

4

20

22/02/19

 

FORMENTERA

Codi

 

Nom

Modalitat

Hores

Places

Data inicial

PA0012

53

Primers auxilis

PRE

8

20

18/02/19

 

Annex 2

Instruccions generals dels plans de Formació Policial; de Formació Policial de Corporacions Locals; de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers, i de Formació de Voluntaris de Protecció Civil

Punt 1. Persones destinatàries

1.1. L’EBAP adreça la seva oferta formativa del Pla de Formació Policial i del Pla de Formació Policia de Corporacions Locals a tots els membres de les policies locals de les Illes Balears que hagin estat en actiu durant l’any 2019 i l’any immediatament anterior.

1.2. L’EBAP adreça la seva oferta formativa del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers a tot el personal de seguretat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, al personal d’emergències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i als membres dels cossos de bombers.

1.3. L’EBAP adreça la seva oferta formativa del Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil als voluntaris de protecció civil que estiguin vinculats a alguna agrupació de les Illes Balears.

Punt 2. Nombre màxim de sol·licituds

Les persones interessades poden sol·licitar un màxim de tres cursos presencials. S’ha d’emplenar una sol·licitud per a cada curs.

En cap cas, la persona interessada no pot assistir dues vegades a la mateixa activitat formativa, encara que es tracti d’edicions diferents. Si es detecta aquesta circumstància durant el curs, la persona serà donada de baixa automàticament i no tindrà dret a certificat.

Punt 3. Termini de presentació de sol·licituds

3.1. El calendari d’inscripció previst per a les activitats formatives de l’any 2019 del Pla de Formació Policial; del Pla de Formació Policial de Corporacions Locals; del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers, i del Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil és el següent:

  • Inscripció del 28 de gener al 10 de febrer per a les activitats que s’hagin d’impartir durant els mesos de febrer i març.

  • Inscripció del 17 al 31 de març per a les activitats que s’hagin d’impartir durant els mesos d’abril, maig i juny.

  • Inscripció del 15 de juliol a l’11 d’agost per a les activitats que s’hagin d’impartir durant els mesos de setembre, octubre i novembre.

Punt 4. Material didàctic dels cursos

4.1. És aplicable a aquests plans de formació la Instrucció del gerent de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) de 2 de novembre de 2011 per la qual l’EBAP deixa de reproduir material didàctic en format de paper i en format de CD per als cursos que organitza. Llevat d’excepcions degudament justificades, el material didàctic dels cursos es publicarà en el repositori de material que hi ha a la pàgina web de l’EBAP (http://ebap.caib.es).

4.2. En cap cas, el material didàctic no s’enviarà per correu electrònic. Transcorregut un mes des que acabi el curs, el material didàctic s’eliminarà del repositori.

Punt 5. Llistes de persones admeses

5.1. L’EBAP publicarà a la pàgina web (http://ebap.caib.es) la llista de persones admeses i també comunicarà individualment l’admissió mitjançant l’adreça electrònica adscrita al número de registre de personal o, si escau, mitjançant l’adreça electrònica facilitada en la sol·licitud en paper o en la matrícula per Internet.

5.2. En el cas que les persones sol·licitants hagin canviat d’adreça electrònica, n’han d’informar l’EBAP. També han d’informar l’EBAP si ja no és operativa l’adreça electrònica que facilitaren en un principi.

5.3. En el cas dels empleats públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l’admissió als cursos, sigui quin sigui l’horari d’impartició, no suposa cap autorització de l’EBAP per deixar el lloc de treball si coincideix amb l’horari laboral.

Punt 6. Anul·lació i modificació dels cursos i resolució de casos especials

6.1. L’EBAP, per desenvolupar millor les funcions que té encarregades, pot suprimir cursos; organitzar-ne de no programats amb anterioritat per necessitats puntuals que hagin sorgit; efectuar-ne diverses edicions sempre que les circumstàncies ho aconsellin així, i modificar-ne, si és pertinent, els continguts, la durada, les dates i els programes enunciats per adaptar-los als requeriments de la formació.

6.2. Correspon a la cap del Departament de Formació i Selecció de l’EBAP, a proposta del cap d’estudis corresponent, i una vegada consultat el Servei Jurídic de l’EBAP, si és necessari, resoldre els dubtes, les confusions o les incidències que puguin sorgir sobre l’aplicació d’aquestes instruccions, o sobre els casos concrets que no s’hi prevegin o que sorgeixin de manera excepcional.

6.3. Els comportaments i les actituds dels participants en els cursos que impedeixin que es desenvolupin amb normalitat podran donar lloc a l’exclusió dels alumnes, o a modificar o cancel·lar els cursos, amb l’informe justificatiu de la cap del Departament de Formació i Selecció de l’EBAP, a proposta del cap d’estudis corresponent.

Punt 7. Llista d’espera

7.1. En totes les activitats formatives es poden establir places de reserva per cobrir les baixes o les renúncies que hi hagi. La llista d’espera es publicarà a la pàgina web de l’EBAP (http://ebap.caib.es) en el moment de la selecció i s’actualitzarà, permanentment, de manera interna.

7.2. En qualsevol cas, correspon a l’EBAP la confirmació i la comunicació de l’admissió a un curs.

Punt 8. Obligació d’assistència i comunicació de baixa. Penalització

8.1. Modalitat presencial

8.1.1. Amb la presentació de la sol·licitud es contreu l’obligació d’assistir o accedir a l’activitat formativa, segons la modalitat d’impartició. Si no es pot assistir a un curs, s’ha de comunicar per escrit a l’EBAP i s’ha de justificar, com a mínim, cinc dies hàbils abans que comenci. El fet de no comunicar una baixa serà causa d’exclusió, durant un any, per a altres cursos que l’EBAP organitzi amb posterioritat.

Això no obstant, l’assistència a un mínim de un 50 % de l’activitat formativa no representa motiu de penalització.

8.1.2. Les absències superiors als límits fixats (20 %), encara que estiguin justificades, suposen la pèrdua del dret a obtenir el certificat d’assistència i el certificat d’aprofitament, que es regulen en el punt 10 d’aquestes instruccions.

8.1.3. Les persones admeses tenen l’obligació d’assistir a la primera hora del primer dia del curs. En el cas que no hi assisteixin sense haver-ho justificat prèviament a l’EBAP, la seva plaça podrà ser ocupada per persones que hi assisteixin en la modalitat de «darrer minut», d’acord amb el que estableix la Resolució de la presidenta de l’EBAP d’11 de juliol de 2009.

8.1.4. Les persones en situació d’incapacitat temporal (excepte les que estan en situació de llicència per maternitat o paternitat i excedència per maternitat o paternitat, o cura de familiars) no poden assistir a cap de les activitats formatives d’aquests plans. Aquesta circumstància s’ha de comunicar per escrit, perquè, si escau, es pugui cobrir la plaça vacant amb una altra persona i per evitar la penalització.

8.2. Modalitat en línia

8.2.1. Els cursos de la modalitat en línia corresponents als plans esmentats es regeixen per les instruccions del Pla de Formació General i de Formació Sectorial de 2019.

Punt 9. Nombre de persones assistents

9.1. En general, els cursos han de tenir entre quinze i trenta alumnes. Aquesta xifra pot augmentar o disminuir només en el cas que la matèria del curs o l’estructura de l’activitat formativa ho permetin o recomanin.

9.2. Es poden suspendre els cursos que tenguin un nombre de persones inscrites i no excloses inferior al 70 % de les places ofertes o menys de quinze persones inscrites i no excloses a Mallorca, o inferior al 70 % o menys de deu persones inscrites i no excloses a Menorca i a Eivissa, o inferior al 70 % o menys de set persones inscrites i no excloses a Formentera.

 

Punt 10. Certificats d’aprofitament o d’assistència

10.1. Les activitats objecte d’aquesta convocatòria donen lloc a obtenir el certificat d’assistència o d’aprofitament, segons correspongui.

10.2. Certificat d’assistència

10.2.1. El certificat d’assistència es lliurarà als alumnes que acreditin una assistència, com a mínim, del 80 % de les hores lectives del curs. No es computaran les signatures dels assistents que corresponguin als dies en què la persona interessada hagi estat en la condició d’incapacitat temporal.

10.2.2. L’única forma de demostrar l’assistència a un curs és mitjançant la signatura; per això, els alumnes s’han d’assegurar que han signat el full de control d’entrada i de sortida de cada sessió del curs a què assisteixin.

D’altra banda, la falsificació de la signatura suposa la pèrdua del dret a certificat i l’exclusió dels cursos de l’EBAP durant un any. En qualsevol cas, la signatura ha de coincidir amb la del DNI o amb la de la sol·licitud d’inscripció. La penalització es farà extensible a la persona autora de la falsificació, independentment de totes les altres accions que es puguin dur a terme d’acord amb el dret.

En cap cas, els cursos de la modalitat en línia no donen lloc a obtenir el certificat d’assistència.

10.3. Certificat d’aprofitament

10.3.1. L’obtenció del certificat d’aprofitament obliga a demostrar el coneixement de les matèries del curs. Aquest coneixement serà avaluat mitjançant la superació de proves escrites o orals, treballs o altres exercicis relacionats amb el contingut de l’activitat formativa, o mitjançant l’avaluació continuada certificada pel professorat.

10.4. Avaluació de la transferència

L’EBAP pot establir els mecanismes necessaris per avaluar la transferència de la formació al lloc de treball de l’alumnat, amb l’objectiu de valorar la contribució de la formació a la millora de l’acompliment individual i organitzacional.

Punt 11. Llista de persones amb dret al certificat d’aprofitament o al certificat d’assistència. Sol·licitud de certificat i reclamacions

11.1. En el termini d’un mes comptador des de l’acabament del curs, l’EBAP publicarà a la pàgina web (http://ebap.caib.es) la llista de persones participants que tenen dret al certificat d’assistència o al certificat d’aprofitament.

11.2. Es poden presentar reclamacions en el termini de trenta dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista de persones participants que tenen dret al certificat d’assistència o al certificat d’aprofitament. Una vegada finalitzat aquest termini i resoltes les reclamacions, l’acta del curs serà definitiva.

11.3. Si no se sol·licita expressament el contrari, l’EBAP utilitzarà la via del correu electrònic per trametre, amb la signatura digital, els certificats d’assistència i d’aprofitament.

 

Annex 3

Instruccions específiques de les activitats formatives dels plans de Formació Policial; de Formació Policial de Corporacions Locals; de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers, i de Formació de Voluntaris de Protecció Civil

I. Instruccions específiques del Pla de Formació Policial

Punt 1. Modalitats d’inscripció als cursos

Les persones destinatàries del Pla de Formació Policial de 2019 poden tramitar la sol·licitud per mitjà de dos procediments:

a) Mitjançant la matriculació per Internet. Per matricular-s’hi, s’ha d’accedir a la pàgina web de l’EBAP (http://ebap.caib.es); a continuació, s’ha d’accedir a <Plans de formació de l’EBAP 2019>; a continuació, s’ha d’accedir al pla específic; finalment, s’ha d’accedir a la matriculació mitjançant la fitxa de cada curs.

b) Mitjançant l’imprès habilitat a aquest efecte, en el qual han de fer constar totes les dades que s’hi sol·liciten, inclosa l’adreça electrònica, que és l’eina per comunicar l’admissió als cursos. La manca de dades pot ser motiu d’exclusió. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de l’EBAP, en el de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, o d’acord amb qualsevol de les formes que determina la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Punt 2. Presentació de documentació

2.1. S’ha d’emplenar la sol·licitud completament, inclosa l’adreça de correu electrònic, que és l’eina que s’utilitza per comunicar l’admissió als cursos de formació. S’ha d’escriure el codi complet del curs. No s’admetrà cap sol·licitud sense les dades professionals de la persona.

2.2. En el moment d’emplenar la sol·licitud, s’ha de signar una declaració de responsabilitat sobre la veracitat de les dades consignades inclosa en el mateix tràmit telemàtic o en l’imprès de sol·licitud.

2.3. Els requisits d’alguns cursos s’han d’acreditar o al·legar per ser comprovats per l’EBAP juntament amb la sol·licitud i de manera individualitzada. Quan el requisit faci referència a la necessitat de presentar una proposta de la prefectura, la proposta ha de preveure una justificació sobre la idoneïtat de l’alumne o l’alumna per al curs en qüestió.

2.4. En cas de presentar-se la sol·licitud per via telemàtica, la documentació s’ha de presentar a l’EBAP o mitjançant correu electrònic.

Punt 3. Requisits i condicions preferents

3.1. Quan el pla de formació estableixi persones destinatàries preferents per a l’activitat formativa, l’EBAP comprovarà que les persones interessades compleixen les condicions preferents. En cas que no hi hagi aspirants suficients, l’EBAP podrà fer extensiva l’activitat formativa a aspirants que no compleixin les condicions preferents però que tenguin un perfil que s’adeqüi al contingut del curs.

3.2. Quan un curs estableixi un requisit excloent per participar en l’activitat formativa, no s’admetran les sol·licituds de les persones interessades que no el compleixin.

Punt 4. Selecció

4.1. Només s’admetran les sol·licituds que compleixin els requisits que estableixen aquestes instruccions.

4.2. Si el nombre de sol·licituds d’una activitat determinada supera el nombre de places previst, l’EBAP en farà la selecció corresponent.

Els criteris de prelació de la selecció són els següents:

1r. Pertànyer al grup de persones destinatàries del pla de formació i del curs específic.

2n. Ser personal funcionari de carrera en actiu.

3r. En igualtat de condicions, no haver participat en altres activitats de l’EBAP convocades els anys 2018 i 2019.

4t. La data de presentació de la sol·licitud.

5è. No estar immers en la incoació d’un expedient disciplinari.

6è. Ser personal adscrit a una administració local que no sigui promotora de formació.

4.3. Poden oferir-se cursos en què s’hagi de superar una prova de selecció amb uns criteris d’avaluació determinats prèviament.

4.4. Si hi ha activitats presencials que coincideixin parcialment o totalment en les dates, les persones interessades només seran admeses a una activitat. No obstant això, és possible l’admissió a un curs presencial o semipresencial i a un curs en línia que coincideixin parcialment o totalment en les dates, i també l’admissió a dos cursos en línia que coincideixin parcialment o totalment en les dates.

II. Instruccions específiques del Pla de Formació Policial de Corporacions Locals

Punt 1. Modalitats d’inscripció als cursos

1.1. En el cas de les activitats incloses en el Pla de Formació Policial de Corporacions Locals, tenint en compte l’especificitat d’aquesta formació, l’organisme proposant elaborarà la llista d’alumnes que compleixen els requisits. Així mateix, es podrà presentar una llista de les persones que han de fer la formació perquè està directament relacionada amb les funcions que desenvolupen al lloc de treball.

1.2. Mitjançant l’imprès habilitat a aquest efecte, s’han de fer constar les dades de totes les persones que es proposen per fer el curs, inclosa l’adreça electrònica, que és l’eina per comunicar l’admissió als cursos.

1.3. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de l’EBAP, en el de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, o d’acord amb qualsevol de les formes que determina la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Punt 2. Presentació de documentació

2.1. S’ha d’emplenar la sol·licitud completament, inclosa l’adreça de correu electrònic, que és l’eina que s’utilitza per comunicar l’admissió als cursos de formació. S’ha d’escriure el codi complet del curs. No s’admetrà cap sol·licitud sense les dades professionals de la persona.

2.2. En la sol·licitud, a més de la relació de persones proposades s’ha d’indicar l’ordre de prioritat per a l’admissió a l’acció formativa.

2.3. En el moment d’emplenar la sol·licitud, s’ha de signar una declaració de responsabilitat sobre la veracitat de les dades consignades inclosa en el mateix imprès de sol·licitud.

2.4. Els requisits d’alguns cursos s’han d’acreditar o al·legar perquè l’EBAP els comprovi juntament amb la sol·licitud i de manera individualitzada.

2.5. Quan les activitats formatives estableixin requisits molt específics, serà necessari acreditar-los documentalment abans de l’inici de les activitats.

Punt 3. Requisits preferents o exclusius

3.1. Quan les activitats formatives estableixin destinataris o requisits preferents, l’EBAP comprovarà que les persones proposades compleixen les condicions de preferència. En cas de no haver-hi aspirants suficients, les activitats formatives es podran oferir a aspirants que no compleixin aquestes condicions però que tenguin un perfil que s’adapti al contingut de les activitats.

3.2. Quan les activitats formatives estableixin destinataris o requisits exclusius, l’EBAP comprovarà que les persones interessades compleixen les condicions d’exclusivitat. No s’admetran les sol·licituds dels aspirants que no compleixin aquestes condicions. L’EBAP es reserva la possibilitat de modificar els requisits d’exclusius a preferents, sempre que els canvis estiguin justificats degudament.

3.3. De manera excepcional, l’EBAP podrà establir ordres concrets de preferència en l’admissió en determinades activitats formatives amb l’objectiu de millorar l’eficiència de la formació.

Punt 4. Selecció

4.1. La presentació de la sol·licitud de participació a una activitat formativa suposa l’acceptació d’aquestes instruccions i de les de desenvolupament pròpies de cada activitat. A més, només s’admetran les sol·licituds de les persones que compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria.

4.2. Si el nombre de persones inscrites a una activitat supera el nombre de places previst, l’EBAP en farà la selecció corresponent.

En qualsevol cas, l’EBAP ha de garantir que se seleccioni com a mínim una persona de cada corporació local sol·licitant. Per aquest motiu l’EBAP farà un repartiment proporcional i equitatiu entre les sol·licituds rebudes.

III. Instruccions específiques del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers

Punt 1. Modalitats d’inscripció als cursos

1.1. El personal de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears destinatari del Pla de Formació de Seguretat, Emergències i Bombers que tengui accés al Portal de Serveis al Personal ha de tramitar la sol·licitud directament des d’aquest portal.

1.2. El personal sense accés al Portal de Serveis al Personal pot tramitar les sol·licituds per mitjà de dos procediments:

a) Mitjançant la matriculació per Internet. Per matricular-s’hi, s’ha d’accedir a la pàgina web de l’EBAP (http://ebap.caib.es); a continuació, s’ha d’accedir a <Plans de formació de l’EBAP 2019; a continuació, s’ha d’accedir al pla específic; finalment, s’ha d’accedir a la matriculació mitjançant la fitxa de cada curs.

b) Mitjançant l’imprès habilitat a aquest efecte, en el qual s’han de fer constar totes les dades que s’hi sol·liciten, inclosa l’adreça electrònica, que és l’eina per comunicar l’admissió als cursos. La manca de dades pot ser motiu d’exclusió. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de l’EBAP, en el de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, o d’acord amb qualsevol de les formes que determina la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Punt 2. Presentació de documentació

2.1. S’ha d’emplenar la sol·licitud completament, inclosa l’adreça de correu electrònic, que és l’eina que s’utilitza per comunicar l’admissió als cursos de formació. S’ha d’escriure el codi complet del curs. No s’admetrà cap sol·licitud sense les dades professionals de la persona.

2.2. Independentment del que estableixen els punts anteriors, l’activitat pot exigir que sigui el responsable de la Direcció General d’Emergències i Interior qui en proposi els destinataris amb l’ordre de prelació per ser-hi admesos.

Punt 3. Requisits i condicions preferents

3.1. Quan el pla de formació estableixi persones destinatàries preferents per a l’activitat formativa, l’EBAP ha de comprovar que les persones interessades les compleixen. En cas de no haver-hi aspirants suficients, l’EBAP podrà fer extensiva l’activitat formativa a aspirants que no compleixin les condicions preferents però que tenguin un perfil que s’adeqüi al contingut del curs.

3.2. Quan el pla de formació estableixi un requisit excloent per participar en l’activitat formativa, no s’admetran les sol·licituds de les persones interessades que no el compleixin.

Punt 4. Selecció

4.1. Només s’admetran les sol·licituds que compleixin els requisits que estableixen aquestes instruccions.

4.2. Si el nombre de sol·licituds d’una activitat determinada supera el nombre de places previst, l’EBAP en farà la selecció corresponent.

Els criteris de prelació de la selecció són els següents:

1r. Pertànyer al grup de persones destinatàries del curs específic.

2n. Ser personal funcionari de carrera en actiu.

3r. En igualtat de condicions, no haver participat en altres activitats de l’EBAP convocades els anys 2018 i 2019.

4t. La data de presentació de la sol·licitud.

5è. No estar immers en la incoació d’un expedient disciplinari.

6è. Ser personal adscrit a una administració local que no sigui promotora de formació.

4.3. Poden oferir-se cursos en què s’hagi de superar una prova de selecció amb uns criteris d’avaluació determinats prèviament.

4.4. Si hi ha cursos que coincideixin parcialment o totalment en els horaris, les persones interessades només seran admeses a un.

IV. Instruccions específiques del Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil

Punt 1. Modalitats d’inscripció als cursos

1.1. El personal de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears destinatari del Pla de Formació de Voluntaris de Protecció Civil que tengui accés al Portal de Serveis al Personal ha de tramitar la sol·licitud directament des d’aquest portal.

1.2. Les persones sense accés al Portal de Serveis al Personal poden tramitar la sol·licitud mitjançant dos procediments:

a) Mitjançant la matriculació per Internet. Per matricular-s’hi, s’ha d’accedir a la pàgina web de l’EBAP (http://ebap.caib.es); a continuació, s’ha d’accedir a <Plans de formació de l’EBAP 2019>; a continuació, s’ha d’accedir al pla específic; finalment, s’ha d’accedir a la matriculació mitjançant la fitxa de cada curs.

b) Mitjançant l’imprès habilitat a aquest efecte, en el qual s’han de fer constar totes les dades que s’hi sol·liciten, inclosa l’adreça electrònica, que és l’eina per comunicar l’admissió als cursos. La manca de dades pot ser motiu d’exclusió. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de l’EBAP, en el de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, o d’acord amb qualsevol de les formes que determina la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Punt 2. Presentació de documentació

2.1. S’ha d’emplenar la sol·licitud completament, inclosa l’adreça de correu electrònic, que és l’eina que s’utilitza per comunicar l’admissió als cursos de formació. S’ha d’escriure el codi complet del curs. No s’admetrà cap sol·licitud sense les dades de l’agrupació a la qual pertany la persona.

2.2. Independentment del que estableixen els punts anteriors, l’activitat pot exigir que sigui el cap d’agrupació qui en proposi els destinataris amb l’ordre de prelació per ser-hi admès.

Punt 3. Requisits i condicions preferents

3.1. Quan el pla de formació estableixi persones destinatàries preferents per a l’activitat formativa, l’EBAP comprovarà que les persones interessades compleixen les condicions preferents. En cas de no haver-hi aspirants suficients, l’EBAP podrà fer extensiva l’activitat formativa a aspirants que no compleixin les condicions preferents però que tenguin un perfil que s’adeqüi al contingut del curs.

3.2. Quan el curs estableixi un requisit excloent per participar en l’activitat formativa, no s’admetran les sol·licituds de les persones interessades que no el compleixin.

Punt 4. Selecció

4.1. Només s’admetran les sol·licituds que compleixin els requisits que s’estableixen en aquestes instruccions.

4.2. Si el nombre de sol·licituds d’una determinada activitat supera el nombre de places previst, l’EBAP farà la selecció corresponent.

Els criteris de prelació de la selecció són els següents:

1r. Pertànyer al grup de persones destinatàries del curs específic.

2n. En igualtat de condicions, no haver participat en altres activitats de l’EBAP convocades els anys 2018 i 2019.

3r. La data de presentació de la sol·licitud.

4t. No estar immers en la incoació d’un expedient disciplinari.

5è. Ser personal adscrit a una administració local que no sigui promotora de formació.

4.3. Poden oferir-se cursos en què s’hagi de superar una prova de selecció amb uns criteris d’avaluació determinats prèviament.

4.4. Si hi ha cursos que coincideixin parcialment o totalment en els horaris, les persones interessades només seran admeses a un.

4.5. A banda dels criteris de prelació, els alumnes se seleccionaran tenint en compte les propostes del cap de l’agrupació i el fet que la distribució territorial estigui representada.