Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ESCORCA

Núm. 549
Modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per a l’expedició de documents administratius

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per a significar que el Ple de l’Ajuntament, en sessió ordinària celebrada el dia 29 de novembre de 2018, va acordar aprovar la modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per a l’expedició de documents administratius.

Tota vegada que durant el termini d’exposició pública no s’han presentat al·legacions ni reclamacions es dona per aprovada definitivament i es reprodueix, integra, a continuació:

ORDENANÇA FISCAL  REGULADORA DE LA TAXA PER A L’EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS

Article 1r.

Fonament i naturalesa

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del RDL 2/2004 de 5 de març pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament, estableix la taxa per expedició de documents administratius, que es regirà per aquesta Ordenança fiscal.

Article 2n.

Fet imposable

1. Constitueix el fet imposable de la Taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i d'expedients de què entengui l'Administració o les Autoritats Municipals.

 2. A aquests efectes, s'entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en el seu benefici encara que no hagi existit sol·licitud expressa de l'interessat.

3. No estarà subjecta a aquesta Taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d'obligacions fiscals, així com les consultes tributàries, els expedients de devolució d'ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol índole i els relatius a la prestació de serveis o realització d'activitats de competència municipal i la utilització privativa o l'aprofitament especial de béns del domini públic municipal, que estiguin gravats per una altra taxa municipal o pels que s'exigeixi un preu públic per aquest Ajuntament.

Article 3r.

Subjecte passiu

Són subjectes passius contribuents, les persones físiques, jurídiques o les entitats a què es refereix l'article 35 de la Llei 58/2003 General Tributària que sol·licitin, provoquin o en interès redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.

Article 4t.

Responsables

Respondran solidari o subsidiàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques o jurídiques a què es refereixen els articles 41 a 43 de la Llei 58/2003 General Tributària.

Article 5è.

Exempcions subjectives

Gaudiran d'exempció aquells contribuents en què concorrin alguna de les següents circumstàncies:

  1. Haver estat declarats pobres per precepte legal.

  2. Estar inscrites en el Padró de la Beneficència com a pobres de solemnitat.

  3. Haver obtingut el benefici judicial de pobresa, respecte als expedients que han de tenir efecte, precisament, en el procediment judicial en què hagin estat declarats pobres.

Article 6è.

Quota tributària

  1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixada segons la naturalesa dels documents o expedients a tramitar, d'acord amb la Tarifa que conté l'article següent.

  2. La quota de tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient de què tracti, des que s'inicia fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i notificació a l'interessat de l'acord recaigut.

  3. Les quotes resultants per aplicació de les anteriors tarifes s'incrementaran en un 50% quan els interessats sol·licitin amb caràcter d'urgència la tramitació dels expedients que motivin la meritació.

Article 7è.

Tarifa

La tarifa a què es refereix l'article anterior és la següent:

Per compulsa i visat de documents (Per full)

0,50 €

Per documents que s’expedeixi en fotocòpia

0,30 €

Per a drets d’examen per a llocs de feina

30,00 €

Tramitació de qualsevol altre expedient no expressament tarifat

30,00 €

Informes que emetin els tècnics municipals en expedients administratius o en virtut de manament judicial a instància de part i en interès particular, per informe

30,00 €

Els mateixos quan sigui necessari el desplaçament del personal per informe

60,00 €

Certificat per a la recollida d’animals domèstics perduts

50,00 €

Actes de Recepció d’obres

15,00 €

Certificats de Final d’Obres

50,00 €

Cèdules Urbanístiques

50,00 €

Revalidació títol propietat sepultura

50,00 €

 

Article 8è. 

Bonificacions de la quota

No es concedirà cap bonificació dels imports de les quotes quan es presenti la sol licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.

Article 9è.

Meritació

  1. Es meritarà la Taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenti la sol licitud que inicií la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.

  2. En els casos a què es refereix el número 2 de l'article 2n, la meritació es produeix quan tinguin lloc les circumstàncies que proveeixin l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense prèvia sol·licitud de l'interessat però redundi en benefici seu.

Article 10.

Declaració i ingrés

  1. La Taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació, pel procediment del segell municipal adherit a l'escrit de sol·licitud de la tramitació del document o expedient, o en aquests mateixos si aquell escrit no existís, o la sol · licitud no fos expressa.

  2. Els escrits rebuts pels conductes a què fa referència l'article 66 de la Llei de Procediment Administratiu, que no vinguin degudament reintegrats, s'admetran provisionalment però no es podran cursar si no es repara la diferència, a la qual cosa es requerirà l'interessat perquè, en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents amb l'advertència que, transcorregut aquest termini no ho ha fet es tindran els escrits per no presentats i serà arxivada la sol·licitud.

  3. Les certificacions o documents que expedeixi l'Administració Municipal en virtut d'ofici de Jutjats o Tribunals per a tota classe de plets, no s'entregaran ni remetran, sense que prèviament s'hagi satisfet la corresponent quota tributària.

Article 11.

Infraccions i sancions

En tot allò relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que els corresponguin en cada cas, s'estarà any que disposen els articles 181 i següents de la Llei 58/2003 General Tributària.

Disposició final

La present Ordenança fiscal regirà des del dia següent al de la publicació en el BOIB i es mantindrà vigent fins la seva modificació o derogació expressa.

  

Escorca, 23 de gener de 2019

El batle Antoni Solivellas Estrany