Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 443
Aprovació definitiva pressupost 2019
Aprovació definitiva del Pressupost General i Plantilla de personal per a l’any 2019.
D’acord amb allò que disposen els arts. 112 de la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases del Règim Local, y l’article 169 del RDL 2/2004, de 5 de març, text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, el Ple de l’Ajuntament en sessió extraordinària celebrada el dia 29 de novembre de 2018, va aprovar el Pressupost General d’aquest Ajuntament amb les corresponents Bases d’execució, constituït pel Pressupost del propi Ajuntament, així com la Plantilla de Personal d’aquesta Entitat per a l’exercici 2019.
Vists que l’ article 169 del Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, per el que s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, en el seu apartat primer diu: Aprovat inicialment el pressupost general, s’exposa al públic, amb l’anunci en el Butlletí oficial de la província o, sí escau, de la comunitat autònoma uniprovincial, per 15 dies, durant els quals els interessats el poden examinar i presentar reclamacions; en cas contrari, el ple disposa d’un termini d’un mes per resoldre-les.
Resultant que durant el termini d’exposició al públic de l’acord plenari de data 29 de desembre de 2018, relatiu a la aprovació inicial del Pressupost General d’aquesta Corporació per l’any 2019, no s’han presentat al·legacions es dona per aprovat definitivament i es publica el resum del mateix per capítols.
INGRESSOS |
ANY 2019 |
1.- OPERACIONS NO FINANCERES |
|
A) Operacions corrents |
|
Capítol 1 Imposts Directes |
12.960.000,00 € |
Capítol 2 Imposts Indirectes |
1.650.000,00 € |
Capítol 3 Taxes i altres ingressos |
5.264.230,00 € |
Capítol 4 Transferències Corrents |
2.600.000,00 € |
Capítol 5 Ingressos patrimonials |
365.000,00 € |
Total Operacions corrents |
22.839.230,00 € |
|
|
B) Operacions de capital |
|
Capítol 6 Alienació d'inversions reals |
0,00 € |
Capítol 7 Transferències de capital |
0,00 € |
Total Operacions de capital |
0,00 € |
|
|
2.- OPERACIONS FINANCERES |
|
Capítol 8 Actius financers |
0,00 € |
Capítol 9 Passius financers |
0,00 € |
Total Operacions financeres |
0,00 € |
Total Pressupost d'ingressos |
22.839.230,00 € |
DESPESES |
ANY 2019 |
1.- OPERACIONS NO FINANCERES |
|
Capítol 1 Despeses de personal |
9.405.700,00 € |
Capítol 2 Despeses béns corrents i serveis |
10.839.868,91 € |
Capítol 3 Despeses financeres |
31.000,00 € |
Capítol 4 Transferències Corrents |
618.250,00 € |
Capítol 5 Fons Contingència |
100,00 € |
Total Operacions corrents |
20.894.918,91 € |
|
|
B) Operacions de capital |
|
Capítol 6 Inversions reals |
1.361.200,00 € |
Capítol 7 Transferències de capital |
145.000,00 € |
Total Operacions de capital |
1.506.200,00 € |
|
|
2.- OPERACIONS FINANCERES |
|
Capítol 8 Actius financers |
10.000,00 € |
Capítol 9 Passius financers |
0,00 € |
Total Operacions financeres |
10.000,00 € |
Total Pressupost de despeses |
22.411.118,91 € |
De la mateixa manera, segons els articles 90 de la Llei 7/1985 y 126 del Text Refós 781/1986 de 18 d’abril, es transcriu la Plantilla de Personal per l’exercici 2019:
PERSONAL EVENTUAL |
PLACES |
JORNADA COMPLETA |
Cap del Gabinet de la Batlia |
1 |
1 |
Cap del Gabinet de Premsa de la Batlia |
1 |
1 |
ESCALA HABILITACIÓ ESTATAL |
|
|
CATEGORIES |
Grup / Nivell |
Núm. Places |
Interventor H.C.N. |
A1 |
1 |
Secretari/a HCN |
A1 |
1 |
Tresorer HCN |
A1 |
1 |
|
|
|
ESCALA: ADMINISTRACIÓ GENERAL |
|
|
SUBESCALA TÈCNICA |
|
|
CATEGORIES |
Grup / Nivell |
Núm. Places |
TAG |
A1 |
2 |
Tècnic de personal |
A2 |
1 |
Tècnic de Comptabilitat i Gestió Tributària |
A2 |
1 |
|
|
|
|
|
|
SUBESCALA ADMINISTRATIVA |
|
|
CATEGORIES |
Grup / Nivell |
Núm. Places |
Cap Unitats |
C1 |
10 |
Administratius |
C1 |
10 |
|
|
|
SUBESCALA AUXILIAR |
|
|
CATEGORIES |
Grup / Nivell |
Núm. Places |
Auxiliar |
C2 |
12 |
Auxiliar Lloc base |
C2 |
22 |
|
|
|
SUBESCALA SUBALTERNA |
|
|
CATEGORIES |
Grup / Nivell |
Núm. Places |
Subaltern |
AP |
1 |
Subaltern telefonista |
AP |
1 |
|
|
|
ESCALA: ADMINISTRACIÓ ESPECIAL |
|
|
SUBESCALA: TÈCNICA |
|
|
CLASSE: TÈCNICS SUPERIORS |
|
|
CATEGORIES |
Grup / Nivell |
Núm. Places |
Cap Àrea Urbanisme |
A1 |
1 |
TAE Urbanisme |
A1 |
2 |
Cap Servei Informàtica |
A1 |
1 |
Tècnic de Patrimoni |
A1 |
1 |
Arquitecte |
A1 |
3 |
Cap unitat Arxiver i Biblioteca |
A1 |
1 |
Assessor Jurídic |
A1 |
1 |
Enginyer Camins, Canals i Ports |
A1 |
1 |
Eng.Industrial |
A1 |
1 |
Tècnic Esports |
A1 |
1 |
Tècnic Juventut, Educació i cultura |
A1 |
1 |
|
|
|
SUBESCALA: TÈCNICA |
|
|
CLASSE: TÈCNICS INTERMEDIS |
|
|
CATEGORIES |
Grup / Nivell |
Núm. Places |
Perito Agrícola |
A2 |
1 |
Arquitecte Tècnic |
A2 |
3 |
Treballador Social |
A2 |
2 |
Educador Social |
A2 |
2 |
Tècnic mig informàtica |
A2 |
1 |
Tècnic mig Turisme |
A2 |
1 |
|
|
|
CLASSE: TÈCNICS |
|
|
CATEGORIES |
Grup / Nivell |
Núm. Places |
Tècnic gestió informàtic |
B |
2 |
|
|
|
CLASSE: TÈCNICS AUXILIARS |
|
|
CATEGORIES |
Grup / Nivell |
Núm. Places |
Caps unitat |
C1 |
2 |
Zelador lloc base |
C1 |
2 |
Tècnic Auxiliar Arxiu |
C1 |
2 |
Adjunt Tresoreria |
C1 |
1 |
Auxiliar Arxiu Biblioteca |
C2 |
1 |
Auxiliar delineant |
C2 |
2 |
Inspector Mediambient |
C2 |
2 |
Auxiliar informàtica |
C2 |
1 |
SUBESCALA: SERVEIS ESPECIALS |
|
|
CLASSE: POLICIA LOCAL |
|
|
CATEGORIES |
Grup / Nivell |
Núm. Places |
Inspector |
A2 |
1 |
Subinspector |
A2 |
2 |
Oficial |
C1 |
9 |
Policia Local |
C1 |
42 |
|
|
|
|
|
|
SUBESCALA: SUBALTERNA |
|
|
CLASSE: SUBALTERNS |
|
|
CATEGORIES |
Grup / Nivell |
Núm. Places |
Conserge |
AP |
1 |
|
|
|
|
|
|
PERSONAL LABORAL |
Grup / Nivell |
Núm. Places |
CATEGORIES |
|
|
ENLLUMENAT |
|
|
Instal·lador enllumenat |
Nivell 3 |
1 |
Oficial 3a enllumenat |
Nivell 6 |
1 |
Oficial 1a enllumenat |
Nivell 8 |
1 |
Peó especialista enllumenat |
Nivell 10 |
1 |
ESCOLES MUNICIPALS |
|
|
Director escola música |
Nivell 1 |
1 |
Professor escola música |
Nivell 2 |
6 |
Professor escola adulsts |
Nivell 2 |
2 |
Conserge escoles |
Nivell 9 |
1 |
ESPORTS |
|
|
Auxiliar instrumental suport carácter administratiu |
Nivell 8 |
2 |
Oficial 3a esports |
Nivell 8 |
5 |
MEDI AMBIENT I SOSTENIBILITAT |
|
|
Peó escomeses múltiples |
Nivell 11 |
2 |
PARCS I JARDINS |
|
|
Peó parcs i jardins |
Nivell 11 |
1 |
SERVEIS SOCIALS, SANITAT I GENT GRAN |
|
|
Psicologa infantil |
Nivell 1 |
1 |
Treballadora familiar |
Nivell 9 |
8 |
TURISME |
|
|
Auxiliar informació turística |
Nivell 8 |
4 |
VIES I OBRES |
|
|
Oficial 1a servei manteniment |
Nivell 6 |
5 |
Oficial 3a servei manteniment |
Nivell 8 |
5 |
Peó servei manteniment |
Nivell 11 |
3 |
En compliment d’allò establert a l’article 75.5 de la Llei 7/1985 Reguladora de las Bases del Règim Local, es realitza la transcripció de les Bases d’execució del Pressupost número 47 i 48 en les que s’estableixen les retribucions dels càrrecs amb dedicació exclusiva i parcial, indemnitzacions i assistències:
“Base 47.- Remuneracions dels membres de la Corporació.
Les dietes i les gratificacions que reben els membres de la Corporació, quedaran establerts en aquesta quantia que en l'exercici 2019.
Les retribucions dels membres de la Corporació amb dedicació exclusiva, seran les següents:
REGIDOR |
DEDICACIÓ |
RETRIBUCIÓ |
BATLE PRESIDENT DE LA CORPORACIÓ MUNICIPAL |
EXCLUSIVA |
42.500,00 Euros. |
PRIMER TINENT DE BATLE DELEGADA DE L’ÀREA |
EXCLUSIVA |
42.500,00 Euros. |
SEGON TINENT DE BATLE |
EXCLUSIVA |
41.000,00 Euros |
TERCER TINENT DE BATLE |
EXCLUSIVA |
37.500,00 Euros. |
anuals pagables en catorze mensualitats.
Les retribucions dels membres de la Corporació amb dedicació parcial, seran les següents:
REGIDOR |
DEDICACIÓ |
RETRIBUCIÓ |
REGIDOR/A DELEGAT/DA D’ÀREA |
PARCIAL |
35.000,00 Euros. |
REGIDOR/A DELEGAT/DA D’ÀREA |
PARCIAL |
35.000,00 Euros. |
REGIDOR/A DELEGAT/DA D’ÀREA |
PARCIAL |
35.000,00 Euros. |
(70 % de 50.000,00 € = 35.000,00 €) anuals pagables en catorze mensualitats.
Quant a les despeses del Capítol I, s'observaran les següents regles:
Els havers i jornals corresponents es lliuraran en dotze parts i mesos vençuts, excepte en els mesos de Juny i Desembre, que es lliuraran abans del començament de les Festes Patronals i de Nadal, respectivament.
El Cap de la unitat de Personal acreditarà que les persones compreses en les nòmines han prestat els serveis que s’hi assenyalen i retribueixen i que totes les retribucions s’han calculat de conformitat amb la normativa d’aplicació i s’han aplicat les retencions corresponents.
Correspon a la Batlia l'assignació individual del complement de productivitat i de les gratificacions. Les gratificacions s’abonaran prèvia acreditació de les hores realitzades fora de la jornada pel responsable administratiu del Servei amb el vistiplau del regidor-delegat de l’àrea corresponent. Prèviament s’haurà de sol·licitar l’RC de la previsió de les hores a real·litzar.»
«Base 48.- Assistències, Dietes i despeses de Transport de els membres de la Corporació.
1. Els membres de la Corporació que no tinguin dedicació exclusiva ni dedicació parcial, percebran assistències per la concurrència efectiva a les sessions del Ple i les seves Comissions, així com per assistència a les Juntes de Govern.
La formalització de les indemnitzacions per assistències tenen la consideració de document «ADO» i es tramitaran junt i d'idèntica manera que les de nòmines per retribucions bàsiques i complementàries del personal funcionari, eventual i laboral, amb formalització i fiscalització posterior.
Quant al règim de les assistències, cada membre de la Corporació sense dedicació exclusiva o parcial, tindrà dret a les remuneracions expressades a la següent taula:
ASSISTÈNCIA |
QUANTIA A PERCEBRE PER REGIDOR QUE NO MERITI RETRIBUCIÓ ECONÒMICA PER DEDICACIÓ EXCLUSIVA O PARCIAL |
Junta de Govern Local (convocada amb caràcter ordinari, extraordinari i/o extraordinari i urgent) |
160,00 euros |
Ple convocat amb caràcter Ordinari |
630,00 euros |
Ple convocat amb caràcter Extraordinari |
210,00 euros |
Ple convocat amb caràcter Extraordinari i Urgent |
210,00 euros |
Comissió Informativa d’Assumptes Generals convocada amb caràcter ordinari, extraordinari i/o extraordinari i urgent |
105,00 euros |
Comissió Especial de Comptes |
105,00 euros |
Les assistències es faran efectives cada mes segons l’import de la mitjà mensual, que correspongui en funció de les sessions ordinàries anuals dels Plens, Comissions Informatives i Juntes de Govern.
El darrer mes de l’any, o el darrer mes de legislatura en el cas de que hagi eleccions, es procedirà a la regularització a cada regidor, en funció de les assistències efectives a cada una de les sessions dels òrgans de govern municipals.”
Aquesta aprovació podrà ser impugnada davant la jurisdicció Contenciós-Administrativa, amb els requisits, formalitats i causes assenyalades a l’article 170 y 171 del Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i en la forma i terminis que estableixin les normes de l’esmentada Jurisdicció.
Andratx, 15 de gener de 2019.
La batlesa,
Katia Rouarch