Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 434
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 28 de desembre de 2018 per la qual s’autoritza l’obertura i el funcionament del centre docent estranger Green Valley School perquè imparteixi ensenyaments del sistema educatiu britànic per a alumnes estrangers i alumnes espanyols
Fets
1. En data 14 d’abril de 2016, la senyora Katerine Schütz Dalmau, com a representant de l’entitat Happy Faces Kinder Balear, SL, va sol·licitar l’autorització de l’obertura i el funcionament del centre d’educació infantil de segon cicle, educació primària, educació secundària i batxillerat Green Valley School, ubicat al camí de sa Vileta, 210, de Son Puig, Palma. A la sol·licitud hi va adjuntar els documents següents: els plànols de les instal·lacions a escala 1:100 i el plànol de la situació de tot el recinte.
2. El 14 de juliol de 2016, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió de l’IBISEC va emetre un informe tècnic desfavorable, atès que la documentació presentada era insuficient i no justificava el compliment de la normativa vigent.
3. En data 20 de juliol de 2016, la cap de la Secció d’Autoritzacions i Registre de Centres va comunicar a la representant de l’entitat l’informe de l’IBISEC, amb les observacions següents:
S’ha de justificar, d’acord amb la normativa urbanística del municipi de Palma, que la parcel·la permet l’ús docent.
S’ha d’acreditar, mitjançant un certificat o un projecte d’un tècnic competent (projecte d’execució), que els espais docents compleixen les condicions de seguretat quant a la solidesa i l’estabilitat dels elements constructius (certificat de solidesa o seguretat estructural).
S’ha d’acreditar que tots els espais docents compleixen les condicions acústiques necessàries (DB HR) (certificat de protecció enfront del renou).
Amb relació al punt anterior, s’ha de justificar en el projecte, o bé mitjançant un certificat d’un tècnic competent, el nivell de compliment de les exigències d’aïllament acústic de la intervenció (art. 2.02.2 de la Guia d’aplicació del DB-HR de protecció enfront del renou, publicada pel Ministeri de Foment el setembre de 2014).
S’ha de justificar que el centre compleix les condicions d’accessibilitat exigides per la normativa aplicable vigent en matèria de supressió de barreres arquitectòniques (Decret 110/2010). S’han d’indicar les característiques de tot el recorregut, tant a l’exterior com a l’interior de l’edifici, per justificar que es tracta d’un itinerari adaptat. S’han d’indicar les cotes, les amplades, els radis de gir i els pendents des de l’accés fins als espais d’ús. Igualment, s’han d’indicar els elements necessaris segons els pendents de les rampes (baranes, sòcols, passamans, etc.). Les cambres higièniques adaptades han de disposar d’un espai d’apropament a ambdós costats de l’inodor (art. 21.2.b).
4. En data 8 de setembre de 2016 (NRE L13E55439/2016), la senyora Katerine Schütz Dalmau, com a representant del centre Green Valley School, va presentar nova documentació per esmenar les deficiències indicades en l’informe de l’IBISEC.
5. El 12 de desembre de 2016, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió va emetre un nou informe tècnic desfavorable, atès que els documents presentats només justificaven el punt 3 del primer informe i, per tant, la documentació era insuficient.
6. En data 3 de febrer de 2017 (NRE L13E5298/2017), la senyora Katerine Schütz Dalmau, com a representant del centre Green Valley School, va presentar nova documentació. En concret, va presentar un certificat de les condicions de solidesa i estabilitat segons la normativa vigent; un certificat que acredita que el centre compleix les condicions de la part I del CTE en relació amb les condicions acústiques; un plànol (EM01) de mínima reserva d’estacionament, incloent-hi les places adaptades, i un plànol (D01) de la distribució de la planta baixa en què es detalla l’accés per a persones amb discapacitat.
7. En data 28 de febrer de 2017, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió va emetre un altre informe en què s’especifica que s’han de presentar plànols actualitzats del centre amb indicació de l’ocupació total per planta, l’origen i les distàncies dels recorreguts d’evacuació i el nombre de sortides de l’edifici. A més, s’ha d’acreditar, d’acord amb la normativa urbanística del municipi de Palma, que la parcel·la permet l’ús docent. Així mateix, i amb referència a les condicions d’accessibilitat, s’ha de revisar la porta d’accés a l’edifici i les rampes han de tenir una llargada màxima de 9 m.
8. En data 15 de març de 2017, la representant del centre Green Valley School va presentar nova documentació; en concret, la llicència i el certificat de l’ús docent de l’Ajuntament i nous plànols d’accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda.
9. Els dies 10 i 25 d’abril de 2017, la representant del centre va presentar nova documentació; en concret, el projecte bàsic que justifica les condicions de seguretat en cas d’incendi exigides per la normativa aplicable (DB SI). En data 10 d’agost de 2017, es va completar aquest projecte mitjançant la presentació d’un annex de les condicions de seguretat.
10. En data 6 d’octubre de 2017, la representant del centre va sol·licitar la visita dels tècnics de l’IBISEC i va presentar les titulacions del professorat que impartirà llengua castellana i llengua i cultura de les Illes Balears.
11. En data 22 de novembre de 2017, realitzada la visita de la tècnica de l’IBISEC, es comprova que l’edifici només té la planta baixa acabada i condicionada d’acord amb els darrers plànols sobre els quals s’ha emès un informe. La resta de plantes de l’edifici no són habitables, ja que no disposen dels espais ni de les condicions per poder-hi desenvolupar l’activitat docent.A fi de disposar de la distribució definitiva d’acord amb la configuració respecte de la qual s’han emès informes, són necessàries obres d’adequació de l’interior. Per tant, el centre només compta amb les sis unitats de primària, localitzades a la planta baixa.
12. En data 22 de gener de 2018, la cap de la Secció d’Autoritzacions i Registre de Centres va comunicar a la representant del centre l’informe de la visita de la tècnica de l’IBISEC i li va requerir un certificat actualitzat del British Council, atès que aquest organisme havia d’inspeccionar el centre el novembre de 2017.
13. Els dies 5 i 26 de febrer de 2018 (NRE L13E11239/2018), la senyora Katerine Schütz Dalmau, com a representant del centre, va presentar el certificat de les autoritats britàniques per impartir ensenyaments des de Year 1 (educació infantil 5 anys) fins a Year 9 (2n d’ESO). També va presentar un certificat favorable de la National Association of British Schools in Spain (NABSS).
14. En data 10 d’octubre de 2018, la senyora Katerine Schütz Dalmau, com a representant del centre, va presentar un certificat de l’enginyer col·legiat núm. 441 sobre l’estat de les instal·lacions contra incendis i la cabuda actual de l’edifici, que és de 225 alumnes. També va sol·licitar una nova visita al centre, atès que havien finalitzat les obres de la primera planta.
15. En data 23 d’octubre de 2018, el Servei de Projectes, Obres i Supervisió va emetre un informe favorable de la visita realitzada al centre en data 11 d’octubre de 2018, en què figuraven les consideracions següents:
El centre té una part de l’edifici acabada i condicionada per desenvolupar-hi l’activitat docent corresponent a les etapes de l’educació primària i l’educació secundària (des de Year 1 fins a Year 11). No disposa dels espais ni de les condicions adequades per a les unitats de batxillerat (Year 12 - Year 13). La capacitat màxima és per a 225 alumnes. Els espais es corresponen amb els darrers plànols sobre els quals s’ha emès un informe.
16. El dia 21 de desembre de 2018, la cap de Servei de Planificació Educativa va emetre un informe favorable sobre la declaració d’autorització d’obertura i funcionament del centre docent estranger Green Valley-School.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, i suplement en català núm. 7 de 1985).
2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 4 de maig, i suplement en català núm. 11, de 16 de maig), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre, i suplement en català de la mateixa data).
3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril).
4. El Reial decret 806/1993, de 28 de maig, sobre règim de centres docents estrangers a Espanya (BOE núm. 149, de 23 de juny).
5. El Reial decret 131/2010, de 12 de febrer (BOE núm. 62, de 12 de març), pel qual es modifica el Reial decret 806/1993, de 28 de maig, de règim de centres docents estrangers a Espanya.
6. L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, de 16 de març, i suplement en català núm. 9, de 16 de març), el qual estableix en l’article 36.2 que, en matèria d’ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d’execució de l’ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
7. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), segons la redacció fixada pel Decret 18/2017, de 2 de novembre, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 24/2015 (BOIB núm. 135, de 4 de novembre).
Per tot això, i d’acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres en data 27 de desembre de 2018, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar l’obertura i el funcionament amb efectes des de l’1 de setembre de 2018 del centre docent estranger Green Valley School.
2. Autoritzar que s’imparteixin al centre docent estranger Green Valley School ensenyaments del sistema educatiu britànic per a alumnes estrangers i alumnes espanyols.
3. Autoritzar el centre docent estranger Green Valley School com a centre on es cursen estudis d’un sistema educatiu estranger i s’imparteixen els ensenyaments de llengua catalana i cultura de les Illes Balears i de llengua i cultura espanyoles.
4. Determinar que, com a conseqüència d’aquestes autoritzacions, el centre queda configurat de la manera següent:
Codi de centre: 07015707
Denominació genèrica: centre docent estranger
Denominació específica: Green Valley School
Titular: Happy Faces Kinder Balear, SL
Domicili: camí de sa Vileta, número 210
Localitat: Son Puig
Municipi: Palma
CP: 07011
Ensenyaments autoritzats: 11 unitats (225 places escolars) repartides de la manera següent:
Educació infantil: 1 unitat (Year 1)
Educació primària: 6 unitats (Year 2 – Year 7)
Educació secundària: 4 unitats (Year 8 – Year 11)
5. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s’hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.
6. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 28 de desembre de 2018
El conseller d’Educació i Universitat,
Martí X. March Cerdà