Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

CONSELL DE GOVERN

Núm. 407
Acord del Consell de Govern de 18 de gener de 2019 pel qual es nomenen els membres de la Comissió per a les Reclamacions d’Accés a la Informació Pública

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Decret 1/2019, d’11 de gener, regulador de la Comissió per a les Reclamacions d’Accés a la Informació Pública, en l’article 1 disposa que aquesta Comissió és l’òrgan competent per a la instrucció i resolució de les reclamacions regulades en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, en l’àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears. A més, estableix que aquest òrgan actua amb autonomia funcional i independència de criteri en l’exercici de les seves funcions.

La independència de criteri es veu garantida per la prescripció que els membres de la Comissió no poden rebre ordres o indicacions de cap autoritat, com també per la previsió en el Decret esmentat de les causes tipificades de remoció en el càrrec.

D’acord amb l’article 3 del Decret, la Comissió està formada per un president i dos vocals, que han de ser juristes de prestigi reconegut, amb més de cinc anys d’experiència professional en l’àmbit del dret públic. Els membres han de ser nomenats pel Consell de Govern de la Comunitat Autònoma, per un període de tres anys, a proposta del conseller de Presidència.

D’altra banda, la disposició addicional setena de la Llei 14/2018, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2019, estableix que el Consell de Govern pot autoritzar, per raons d’interès públic, la compatibilitat dels empleats públics de les administracions de les Illes Balears a fi que puguin formar part d’òrgans de l’Administració autonòmica que actuen en règim d’autonomia funcional i tenen atribuïdes funcions de resolució en matèria de recursos, reclamacions o queixes, com és el cas de la Comissió esmentada.

Les senyores María del Carmen Fernández González i Eva María Ramos García i el senyor Miguel Alejandro Dot Ramis són juristes que reuneixen les condicions reglamentàries necessàries per ser membre d’aquesta Comissió.

Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera de Presidència, en la sessió de 18 de gener de 2019, i en aplicació del Decret 1/2019, d’11 de gener, regulador de la Comissió per a les Reclamacions d’Accés a la Informació Pública, adoptà l’Acord següent:

Primer. Nomenar membres de la Comissió per a les Reclamacions d’Accés a la Informació Pública les senyores María del Carmen Fernández González i Eva María Ramos García i el senyor Miguel Alejandro Dot Ramis.

Segon. Establir que el mandat de tres anys dels membres de la Comissió, que es regeix pel Decret 1/2019, d’11 de gener, regulador de la Comissió per a les Reclamacions d’Accés a la Informació Pública, s’iniciï el mateix dia de la seva presa de possessió.

Tercer. Autoritzar, per raons d’interès públic, la compatibilitat dels membres de la Comissió que tenguin la condició de funcionaris públics, en els termes de la disposició addicional setena de la Llei 14/2018, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2019.

Quart. Notificar aquest Acord a les persones interessades i publicar-lo en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

    

Palma, 18 de gener de 2019

La secretària del Consell de Govern

Pilar Costa i Serra