Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 396
Ajudes prevenció incendis 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

EXTRACTE DE L’APROVACIÓ PER JUNTA DE GOVERN LOCAL, EN SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA EL 15 DE NOVEMBRE DE 2018, DE LA CONVOCATÒRIA D’AJUDES PER A LA PREVENCIÓ D’INCENDIS FORESTALS I LA PROTECCIÓ DEL PAISATGE RURAL AL MUNICIPI DE SANT JOSEP DE SA TALAIA PER A L’ANY 2018

BDNS (Identif: 429054 )

1.  CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA.

Aquesta convocatòria està dotada amb un màxim de 15.000 € a càrrec del pressupost municipal de 2019.

De conformitat amb l’article 56 (tramitació anticipada) del  Reglament de Subvencions, la concessió de la present subvenció queda condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió.

La resolució de la concessió d’ajudes es realitzarà durant l’exercici pressupostari 2019, un cop comprovada l’existència de crèdit adequat i suficient.

2. REQUISITS GENERALS

Podran acollir-se a aquesta convocatòria aquelles societats de caçadors i associacions de veïns que gestionin vedats de caça al municipi de Sant Josep de sa Talaia i les associacions de propietaris de terrenys forestals o rústics, i que compleixin els següents requisits:

a) Gestionar terrenys del municipi de Sant Josep de sa Talaia

b) Tenir caràcter no lucratiu

c) Trobar-se el beneficiari al corrent de les obligacions tributàries, amb la seguretat social i amb el mateix Ajuntament de sant Josep.

d) No trobar-se el beneficiari incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

e) Acreditació del compliment d'obligacions per reintegrament de subvencions.

f) Estar inscrit en el Registre d’Associacions de l’Ajuntament.

3. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES

Només es consideraran activitats subvencionables aquelles que es realitzin al municipi de Sant Josep de sa Talaia, que es puguin justificar amb factures i que hagin estat realitzades entre 1 de gener i el 31 d’octubre de l'any 2018. Les activitats objecte de la subvenció són les següents:

a) Sembra i recuperació de conreus: Sembres o recuperacions de conreus de parcel·les identificades cadastralment. Amb la sol·licitud s’ha de lliurar la relació de parcel·les identificades cadastralment i un plànol d’ubicació de les mateixes. S’inclouen en aquest apartat les despeses de personal, maquinària, tractament de residus, compra de llavors o altres productes complementaris i altres despeses relacionades.

b) Millores d’hàbitats: Seran subvencionables les activitats de poda, neteja de camins, treballs forestals, repoblacions forestals, retirades de residus, i altres despeses relacionades, realitzades sempre d’acord amb les instruccions i permisos corresponents per part de les administracions públiques. Amb la sol·licitud s’haurà d’incloure un plànol que assenyali les parcel·les o camins on s’ha realitzat l’actuació.

c) Prevenció d'incendis forestals: Seran subvencionables les actuacions de prevenció d'incendis forestals tals com faixes contra-incendis, dipòsits contra-incendis (per a mitjans d'extinció aeris i terrestres) i actuacions similars, realitzades sempre d’acord amb les instruccions i permisos corresponents per part de les administracions públiques. Amb la sol·licitud s’haurà d’incloure un plànol que assenyali les parcel·les o camins on s’ha realitzat l’actuació. S’inclouen en aquest apartat les despeses de personal, obres, maquinària i altres despeses relacionades.

 

​​​​​​​Totes les activitats per a les quals es sol·liciti la subvenció hauran de disposar dels corresponents permisos, autoritzacions i/o llicències necessaris per a la seva realització.

4.  SOL·LICITUD, DOCUMENTACIÓ I TERMINI DE PRESENTACIÓ.

4.1. Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant el model normalitzat que es pot trobar a l’Annex I. Les instàncies s’adreçaran a l’Alcaldia de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i es presentaran en el Registre General de la corporació a Sant Josep o a les dependències municipals de Cala de Bou i de Sant Jordi, o, també, en la forma establerta a l’art. 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de las Administracions Públiques. En aquest cas s’haurà de passar avís per correu electrònic a l’adreça: aneira@santjosep.org

4.2. Els sol·licitants, juntament amb la sol·licitud de l’Annex I, han de presentar la documentació següent (originals o fotocòpies compulsades):

a) Còpia del CIF/NIF de l’entitat sol·licitant i còpia del DNI/NIF del representant de l’entitat.

b) Estatuts de l’entitat (en cas de no haver estat presentats en convocatòries anteriors).

c) Compte justificatiu, el qual haurà de contenir una memòria d’actuació i una memòria econòmica amb el detall previst a l’article 72 del RLGS . 

d) Originals o fotocòpies compulsades de les factures o documents que justifiquin les despeses realitzades.

e) Justificant de pagament de les factures (certificat de l’empresa proveïdora, extracte bancari)

f) Model de sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, disponible a les oficines municipals. (en cas de no haver estat presentat amb anterioritat)

g) Declaració responsable, de no trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i de complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (vegeu annex II).

h)Declaració responsable de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep i autorització a l’Ajuntament per sol·licitar a l’Agència Tributària i a la Seguretat Social les dades fiscals del sol·licitant, que siguin necessàries (vegeu annex IV).

I)Declaració de les subvencions rebudes o sol·licitades per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l’entitat local, les que s’obtinguin en el futur (annex III).

j) Declaració responsable del compliment d'obligacions per reintegrament de subvencions  (annex II)

k) Declaració responsable sobre la situació relativa a l’IVA del sol·licitant (annex V)

Si els documents exigits en la sol·licitud ja s’haguessin presentat a l’Ajuntament en una altra ocasió, la persona sol·licitant podrà acollir-se a l’establert en l’article 53.d) de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l’òrgan o dependència en què van ser presentats o emesos.

La presentació de la sol·licitud suposa l’acceptació, per part de la persona interessada, de les prescripcions contingudes en la convocatòria corresponent.

L’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l’expedient.

4.3.  Termini de presentació.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies comptats a partir del dia següent de la publicació del extracte de la convocatòria al BOIB.

5. QUANTIA DE LES AJUDES I CRITERIS DE VALORACIÓ

5.1) Quantia de les ajudes

La quantia de les subvencions podrà ser del 100% del cost de l’activitat, sempre i quan l’import de l’ajuda, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, no superi el cost de l’activitat per la qual es sol·licita la subvenció. En cap cas serà subvencionable el pagament d’impostos, taxes o tributs.

En qualsevol cas, l’import màxim de la subvenció per a cada entitat serà de 9.000 €

En cas que les sol·licituds formulades que compleixin els requisits superin la quantitat disponible, es distribuirà el fons de manera proporcional a la puntuació obtinguda segons els criteris de valoració establerts en aquestes bases, garantint un mínim per a per a tots els sol·licitants amb actuacions subvencionables.

5.2) Criteris de valoració.

Els criteris per a la valoració de les sol·licituds serà el següent (màxim de 60 punts):

a) Qualitat de les activitats realitzades: Puntuació màxima 20 punts

a.1) Sembres i recuperació de conreus: 10 punts

a.2) Millora d’hàbitats: 15 punts

a.3) Prevenció d'incendis forestals: 20 punts

b) Nombre de socis de l’entitat: Fins a 20 punts

c) Superfície de terreny: Fins a 20 punts

L’apartat c) es refereix a la superfície del vedat de caça o a la superfície dels terrenys que formen part de l’associació en el municipi de Sant Josep de sa Talaia

6. FACTURA JUSTIFICATIVA

6.1. Les factures originals i altres documents de valor probatori equivalent han de ser estampillats per l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i s’ha d’indicar l’import de la factura que justifica la subvenció.

6.2. S’haurà d’acreditar el pagament de la factura justificativa amb anterioritat a la finalització del període de sol·licitud de la subvenció.

 

Sant Josep de sa Talaia, 14 de desembre de 2018

L'alcalde Josep Marí Ribas