Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 387
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen ajudes per a les agrupacions de defensa vegetal per a l'assessorament agrari amb finalitats de defensa vegetal per a l’any 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Les explotacions que es dediquen a la producció vegetal tenen una gran dificultat en la lluita contra els agents nocius a les seves explotacions. Aquesta dificultat s'ha accentuat els darrers anys amb la detecció de plagues i malalties noves, juntament amb mètodes de lluita innovadors, cosa que fa necessàries una major qualificació, una especialització i una formació constant del personal que es dedica a aquesta tasca, que els agricultors no poden assumir si no és amb l'assessorament extern de tècnics qualificats.

Per tal de superar aquests entrebancs, els agricultors s'han associat en agrupacions de defensa vegetal (ADV). El Decret 52/2013, de 29 de novembre, regula les agrupacions de defensa vegetal en l'àmbit de les Illes Balears i crea el Registre Oficial d'Agrupacions de Defensa Vegetal de les Illes Balears (BOIB núm. 166, de 30.11.2013). Amb aquesta inscripció s’assegura que el tècnic de l’ADV tingui la titulació, l'experiència i la fiabilitat adequades en matèria d'assessorament.

El 17 de març del 2005 es va publicar, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer. L’article 1.2 d’aquesta Ordre assenyala que seran objecte d’ajuda, entre altres, totes aquelles activitats d’utilitat pública, d’interès social o per a la consecució d’una finalitat pública relacionades amb el sectors agrari i pesquer que s'estableixin en les convocatòries corresponents.

D’acord amb el marc jurídic actual, s’ha optat per sotmetre aquests ajuts a l’article 22.3.e), relatiu als ajuts per serveis d’assessorament, del Reglament (UE) 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinats ajuts en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea. D’acord amb l’article 9 del Reglament esmentat, aquesta convocatòria ha estat comunicada a la Comissió Europea, identificada amb el número SA. 52227 (2018/XA).

L'ADV és la figura adoptada a Espanya a través de la Llei 43/2002, de 20 de novembre, de sanitat vegetal per tal que la lluita contra les plagues es pugui fer de manera eficient i, sobretot, respectuosa amb la salut de les persones i dels animals i sigui compatible amb el desenvolupament d'una agricultura sostenible respectuosa amb el medi ambient, per complir així el que estableix l'article 55 del Reglament (CE) núm. 1107/2009 del Parlament Europeu i del Consell, de 21 d'octubre de 2009.

D’altra banda, el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) estableix en l’article 2a) que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d’agricultura i pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la Política Agrícola Comuna i dels fons procedents de l’Instrument Financer d’Orientació de la Pesca (IFOP), de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d’ajudes previstos per la normativa de la Unió Europea.

D’acord amb el que estableix l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 23 de desembre de 2005, el FOGAIBA assumeix des de l'1 de gener del 2006, amb caràcter ple, l’execució de la política de la Conselleria d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer.

Mitjançant el Decret 24/2015, de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Concretament, en l'annex 1 s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca.

D’acord amb el que disposen l’article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i l’article 3 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer, correspon aprovar la convocatòria d’aquestes ajudes mitjançant una resolució.

Per tot això, en virtut del que estableix l’article 6.1 g) del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dicto la següent

 

RESOLUCIÓ

Primer

Objecte de les ajudes

1. S’aprova la convocatòria d’ajudes per a l’any 2019, destinades a les agrupacions de defensa vegetal amb la finalitat d'assessorar en defensa vegetal i col·laborar amb l’Administració en la lluita col·lectiva contra els agents nocius dels vegetals, d’acord amb el que estableix l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005.

2. Les ajudes es concediran d’acord amb el Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, publicat en el Diari Oficial de la Unió Europea d’1 de juliol de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.

3. L’àmbit territorial d’aplicació d’aquestes ajudes és l’illa de Mallorca.

Segon

Import màxim de la convocatòria i finançament

A aquesta convocatòria es destina un import de dos-cents cinquanta mil euros (250.000,00 €), amb la possibilitat d’ampliar la dotació de la partida pressupostària i d’acord amb la següent distribució anual:

Any 2019: 125.000,00€

Any 2020: 125.000,00€

Aquesta quantitat serà finançada per la comunitat autònoma de les Illes Balears (CAIB).

Tercer

Beneficiaris

1. Poden sol·licitar i, per tant, ser beneficiàries directes d’aquestes ajudes les agrupacions de defensa vegetal que reuneixin els requisits següents:

a) Estar constituïdes d’acord amb el Decret 52/2013, de 29 de novembre, pel qual es regulen les agrupacions de defensa vegetal en l'àmbit de les Illes Balears i es crea el Registre Oficial d'Agrupacions de Defensa Vegetal de les Illes Balears (BOIB núm. 166, de 30.11.2013), estar inscrites en el Registre d’ADV amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de les sol·licituds i disposar, abans de l’emissió de l’informe de la unitat gestora previst en el punt 2 de l’apartat vuitè, d’un pla d'actuacions que defineixi les línies de treball de l’ADV, aprovat pel Servei d’Agricultura de la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia.

b) Prestar assessorament, en relació amb aquesta ajuda, a productors agraris actius que compleixin els requisits per ser considerats com a pimes dedicades a la producció primària de productes agrícoles, segons la definició que estableix l’annex I del Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014. Aquest requisit, de PIME dedicada a la producció primària de productes agrícoles, s’ha d’acreditar, abans de la proposta de resolució, mitjançant declaració responsable dels productors assessorats emplenada d’acord amb el model de l’annex IV que figura a la pàgina web del FOGAIBA.

En qualsevol cas, tindran la consideració de beneficiaris finals d’aquestes ajudes els productors que s’indiquen en el punt 1 b) d'aquest apartat que sol·licitin la prestació del servei d'assessorament a l'ADV i les ADV tindran la condició de prestataris dels serveis subvencionats.

Per poder accedir a aquest assessorament subvencionat no cal que el sol·licitant estigui associat a l’ADV a la qual sol·licita els serveis.

En tot cas, no podran ser beneficiaris d’aquestes ajudes, ni directes ni finals, els que estiguin subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que hagi declarat un ajut il·legal i incompatible amb el mercat interior i els que siguin empreses en crisi.

2. A més dels requisits establerts en els apartats anteriors, també hauran de complir els requisits previstos en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

3. No podran ser beneficiaris de les subvencions previstes en aquesta Resolució les persones, les entitats ni les associacions que concorrin en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions. La justificació de no estar sotmesos a les prohibicions esmentades es farà tal com estableix l’apartat 6 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

4. D’acord amb el que disposa l’article 10.1 e) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui el que disposen l’article 38 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, que desenvolupa determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques i amb la Seguretat Social haurà de quedar acreditada abans que es dicti la proposta de resolució de concessió. La comprovació del compliment del requisit esmentat la realitzaran el FOGAIBA i/o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, ja que la presentació de la sol·licitud suposa l’autorització per a la seva comprovació, excepte manifestació expressa en contra. Quan el sol·licitant de l’ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions anteriors, s’acreditarà el seu compliment mitjançant declaració responsable.

5. D’acord amb allò que disposa l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, tampoc no podran ser beneficiaris de les subvencions previstes en aquesta Resolució les empreses i les entitats sol·licitants sancionades o condemnades, en els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

Quart

Actuacions subvencionables

1. L'actuació subvencionable es la prestació del servei d'assessorament, que realitza l'ADV als beneficiaris finals de les ajudes, quant a les actuacions que es detallen a continuació:

a) Assessorar els agricultores en la lluita contra els agents nocius que afecten els cultius i les superfícies de conreu de l’ADV.

b) Fer el seguiment de les plagues, les malalties i les males herbes que el Servei d’Agricultura consideri necessari per donar el servei adequat als agricultors.

c) Facilitar periòdicament la informació obtinguda d’acord amb els plans d’actuació presentats al Servei d’Agricultura.

d) Transmetre a tot el territori els avisos fitosanitaris que doni el Servei d’Agricultura.

e) Participar en les activitats i les reunions de coordinació convocades pel Servei d’Agricultura.

f) Desenvolupar, en col·laboració amb el Servei d’Agricultura i amb altres ADV, els assaigs, els experiments i les actuacions de seguiment en comú de plagues, malalties i males herbes per millorar els processos d’obtenció d’informació sobre el seguiment de danys i plagues, així com sobre la detecció i la identificació de patògens, i per implementar noves tècniques de lluita necessàries per a la prevenció, el control o l'eradicació.

2. Les actuacions subvencionables s'han de realitzar i pagar en el període comprés entre la presentació de la sol·licitud d’ajuda i el 31 de desembre del 2019.

3. Són despeses subvencionables:

- Despeses dels honoraris de la persona tècnica contractada per a l'ADV: nòmines, IRPF, Seguretat social, factures de prestació del servei, quilometratge ...

- Altres despeses subvencionables: material necessari per a assaigs, experiments i actuacions de seguiment i les despeses derivades de la formació de la persona tècnica contractada.

Cinquè

Quantia de les ajudes

1. L’import de l’ajut no pot superar la quantitat corresponent al 60% dels honoraris de la persona tècnica contractada dedicada a les actuacions indicades en el apartado anterior i del 75% de les despeses diferents a honoraris, amb els límits següents:

a) Una base de 9.000,00 euros per persona tècnica contractada per a les ADV.

b) Un complement de 3.000,00 euros per persona tècnica contractada per a les ADV que col·laborin en la gestió de xarxes de vigilància d’organismes nocius de quarantena i actuacions de seguiment de plagues i malalties. 

c) Un complement de 2.000,00 euros per persona tècnica contractada per a les ADV que col·laborin en el desenvolupament d’assaigs i experiments, que hauran de tenir l’aprovació del Servei d’Agricultura.

d) Un complement de 2.000,00 euros per material necessari per a assaigs, experiments i actuacions de seguiment.

e) Un complement de 1.000,00 euros per a la formació continuada de la persona tècnica contractada per a les ADV. Per tal que pugui ser subvencionable, la formació continuada del personal haurà de tenir el vistiplau del Servei d’Agricultura.

2. En el cas de que els tècnics contractats no estiguin a jornada completa, l'ajuda corresponent es calcularà proporcionalment. Els límits percentuals fixats en el punt 1 anterior es podran modificar quan les ADV treballin en almenys el 50% de la seva superfície en producció ecològica. En aquests casos, es podrà arribar fins al 75% dels honoraris.

3. La necessitat de contractar més d’un tècnic ha d’estar justificada per l’ADV i s’exigirà un informe favorable del Servei d’Agricultura de la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia.

4. En tot cas, l'import màxim d'ajuda es limitarà a 1.500,00 € per beneficiari final assessorat i de 30.000,00 € per ADV.

5. Qualsevol contribució dels no afiliats als costos administratius d'aquestes agrupacions o organitzacions s'ha de limitar al cost de la prestació del servei d'assessorament.

Sisè

Sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà des del dia següent a la publicació de l’extracte d’aquesta resolució en el BOIB fins al 28 de febrer de 2019.

2. Les persones interessades que compleixin els requisits previstos en aquesta convocatòria han de presentar les sol·licituds d’ajuda, d’acord amb el model de l’annex I que figura a la pàgina web del FOGAIBA, adreçades al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears. Les sol·licituds s’han de presentar, correctament emplenades, en el registre d’entrada del FOGAIBA, en el registre de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o en qualsevol dels llocs que preveu l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Caldrà aportar totes i cadascuna de les dades que s’indiquen en l’annex esmentat, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté aquest annex I.

Aquestes sol·licituds han d’adjuntar la documentació següent:

a) Fotocòpia compulsada del NIF de l’entitat.

b) Acreditació de la representació amb la qual se signa la sol·licitud.

c) Declaració responsable dels productors agraris assessorats, d’acord amb el model de l’annex IV que figura a la pàgina web del FOGAIBA.

3. En cas que l’interessat no autoritzi expressament el FOGAIBA i/o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca per a la comprovació de la inscripció en el Registre d’ADV i per a l’obtenció del DNI del representant o dels certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques i amb la Seguretat Social, haurà d’aportar els documents acreditatius corresponents. En cas que no estigui obligat a presentar les declaracions a què es refereixen les obligacions tributàries o amb la Seguretat Social anteriors, haurà de presentar declaració responsable del seu compliment.

4. Si la sol·licitud d’ajuda o qualsevol dels documents que siguin necessaris no reuneix els requisits esmentats, s’haurà de requerir a l’interessat que, en un termini de deu dies, repari la falta o adjunti els documents preceptius, indicant que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició mitjançant la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l’article 68.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. En cas que, amb motiu de la tramitació d’altres expedients al FOGAIBA o a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, ja s’hagi presentat algun d’aquests documents, no caldrà aportar-lo de nou i n’hi haurà prou que s’esmenti l’expedient en què consta. Això no obstant, l’acreditació de facultats ha de ser vigent en la data en què es presenta la sol·licitud.

6. A més de la documentació que ha d’aportar la persona sol·licitant, l’òrgan instructor, per tal de comprovar el compliment dels requisits exigits, ha de sol·licitar al Servei d’Agricultura de la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia un certificat que ha d’incloure, com a mínim, els aspectes següents:

- Aprovació del pla.

- Nom i NIF de l’ADV.

- Si l’ADV està inscrita en el registre oficial.

- Tècnic contractat per l’ADV que dirigirà el programa de lluita contra els agents nocius dels vegetals.

- En cas que l’ADV hagi de contractar més d’un tècnic , caldrà que el certificat n’informi favorablement.

Aquesta comprovació la realitzarà d’ofici el FOGAIBA, ja que la presentació de la sol·licitud d’ajuda suposa la seva autorització davant la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, sense perjudici que la persona sol·licitant pugui denegar expressament aquest consentiment i presentar els certificats corresponents.

7. La presentació de la sol·licitud suposa l’acceptació, per part de la persona interessada, del que conté aquesta convocatòria, de les bases reguladores establertes en l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, esmentada i de la resta de normativa d’aplicació.

Setè

Selecció de beneficiaris i criteris objectius i de preferència

1. La selecció dels beneficiaris de les ajudes es farà mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. En conseqüència, les subvencions es concediran en condicions d’igualtat a totes les sol·licituds que compleixin els requisits que s’exigeixen en aquesta Resolució i que aportin la documentació corresponent.

2. En el supòsit que el conjunt de sol·licituds amb dret a ajuda superi l’import que es destina a aquesta convocatòria, es reduiran els imports de les ajudes previstes en el percentatge unitari resultant de l’ajustament pressupostari.

Vuitè

Instrucció del procediment

1. L’òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l’Àrea de Gestió d’Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució.

2. La resolució dels expedients serà dictada pel vicepresident del FOGAIBA, a proposta del cap del Servei d’Ajudes OCM, de l’Estat i de Pesca, sobre la base de l’informe previ de la unitat gestora d’aquest Servei, en el qual s’acreditaran, en cas que sigui favorable, la legalitat de l’ajuda i el seu import. Aquest òrgan durà a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució.

3. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos, comptats a partir de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, que s’ha de notificar individualment a les persones interessades. Si transcorre aquest termini sense que s'hagi notificat cap resolució expressa, s’ha d’entendre desestimada la sol·licitud.

4. De conformitat amb el que estableixen l’article 41 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i els articles 17 i següents del Decret 113/2010, de 5 de novembre, d’accés electrònic als serveis públics de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, els interessats podran sol·licitar que la pràctica de les notificacions en aquest procediment es realitzi per mitjans electrònics, de la manera prevista en la Resolució del vicepresident del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de 16 de març de 2012, per la qual es determinen els tràmits que es poden dur a terme de manera electrònica en l’àmbit d’actuació del FOGAIBA (BOIB núm. 41, de 20 de març de 2012).

5. Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs d’alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca en el termini d’un mes a partir de l’endemà de la notificació de la resolució, d’acord amb el que estableixen l’article 58.4 de la Llei 3/2006, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Novè

Obligacions dels beneficiaris

1. Són obligacions dels beneficiaris les que estableixen l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer.

2. A més de les obligacions assenyalades en el punt 1 anterior, el beneficiari està obligat a desenvolupar el pla i el pressupost aprovat.

La no realització total o parcial de les accions previstes en el pla aprovat o de les actuacions no justificades, en el termini i en els termes establerts, sense prou motivació valorada pel Servei d’Agricultura de la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia, que ha d’emetre el certificat de compliment corresponent, donarà lloc a les reduccions contemplades, segons el grau de compliment, en l’article 18 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer.

3. L'ADV, com a prestadora del servei d'assessorament, respectarà les obligacions de confidencialitat a què fa referència l'apartat 2 de l'article 13 del Reglament (UE) 1306/2013 sobre el finançament, la gestió i el seguiment de la Política Agrícola Comuna, pel qual es deroguen els reglaments (CE) núm. 352/78, (CE) núm. 165/94, (CE) núm. 2799/98, (CE) núm. 814/2000, (CE) núm. 1290/2005 i (CE) núm. 485/2008 del Consell.

4. El règim jurídic aplicable en cas d’incompliment d’aquestes obligacions és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions i comprèn des del reintegrament de l’ajuda i el pagament de l’interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.

Desè

Justificació i pagament de les ajudes

1. El termini per justificar l’execució de l’actuació i les despeses objecte de la subvenció acaba el 31 de març del 2020 i són elegibles les despeses realitzades i pagades efectivament entre la sol·licitud de l'ajuda i el 31 de desembre del 2019. No obstant això, s’acceptarà el pagament de les despeses corresponents als salaris i a la Seguretat Social del mes de desembre i a les retencions de l’IRPF del quart trimestre de l’any 2019, fins al dia de la sol·licitud de pagament.

2. Quant a la forma de justificació de la despesa realitzada i dels justificants de la despesa, serà d’aplicació el que disposen l’article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i els capítols II i III del títol II del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Durant el termini de justificació establert, els beneficiaris hauran de presentar la sol·licitud de pagament, que ha d’incloure el compte justificatiu corresponent, el qual s’ha d’ajustar al model de l’annex II, que figura a la pàgina web del FOGAIBA, dirigida al FOGAIBA. Caldrà subministrar totes i cadascuna de les dades que s’indiquen en l'annex esmentat, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions contingudes en aquest annex.

Aquestes sol·licituds han d’adjuntar la documentació següent:

a) Memòria, signada pel tècnic responsable, de les actuacions realitzades durant el període elegible, en què consti la informació obtinguda, estructurada en els mateixos apartats i detalls que el pla d’actuació aprovat. Si s'han fet assaigs, experiments o actuacions en comú, una memòria de les actuacions realitzades i dels resultats assolits durant l’any de la convocatòria.

b) Relació dels justificants imputats, d’acord amb el model de l’annex III que figura a la pàgina web del FOGAIBA.

c) Documentació justificativa de les despeses realitzades. La justificació de la despesa s’entendrà efectuada mitjançant la presentació de:

c.1 Factures pagades o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que reuneixin els requisits i les formalitats previstos en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, (BOE núm. 289, d’1 de desembre de 2012) i justificants de pagament.

c.2 Nòmines dels treballadors amb contractació laboral com a personal tècnic, pagades.

c.3 Justificants del pagament de la Seguretat Social corresponent al tècnic contractat.

c.4 Justificants de pagament. Es consideraran com a justificants de pagament els documents següents:

1r Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació de l’import i la identificació del pagador i del destinatari.

2n Factura que incorpori l’acreditació del cobrament per part del seu emissor o de la persona responsable de l’empresa amb capacitat de cobrament. A aquest efecte, en la factura s'hauran de consignar les dades següents: la data de cobrament; la identificació amb indicació del nom, el NIF i la signatura del declarant del cobrament de la factura, i el segell de l’empresa. Aquest darrer serà facultatiu si l’emissor és una persona física.

3r Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat mitjançant la indicació de l’import i la identificació del pagador i del destinatari.

4t Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s’acrediti la realització efectiva del pagament.

No s’admetran pagaments en efectiu superiors a 2.500,00 euros en els termes previstos en l’article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d’octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d’adequació a la normativa financera per a la intensificació de les actuacions i la lluita contra el frau.

Aquesta documentació romandrà a disposició de l’Agència Tributària i de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques per a la realització de qualsevol control que es consideri oportú efectuar.

d) Si escau, indicació dels criteris de repartiment dels costos generals i/o indirectes incorporats a la relació de justificants de despeses.

e) Si escau, els tres pressupostos que, en aplicació de l’article 40 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, hagi sol·licitat el beneficiari.

4. Abans del tràmit de pagament de la subvenció que correspongui, se sol·licitarà un informe de conformitat del Servei d’Agricultura de la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia en què s'expressin el grau de compliment de les actuacions realitzades pel beneficiari, la idoneïtat de la formació rebuda pel tècnic contractat en relació amb aquestes actuacions, l’adequació dels materials adquirits en relació amb l’activitat pròpia de l’ADV i les dates en què el tècnic ha dirigit el programa de l'ADV.

5. L’import de l’ajuda concedida s’abonarà al beneficiari directe mitjançant transferència bancària, una vegada hagi justificat el compliment de la finalitat i l’aplicació de la subvenció.

6. El fet de no presentar la documentació justificativa en els terminis i termes establerts, així com la no realització de la totalitat de la inversió objecte d’ajuda, suposarà un incompliment al qual és aplicable el que estableix el punt 4 de l’apartat novè d’aquesta Resolució.

7. A petició del beneficiari, es podrà fer un pagament parcial, prèvia justificació de les despeses efectivament realitzades, per un mínim del 50% del cost de la inversió o l'actuació objecte d’ajuda, en els termes establerts en el punt 2

d'aquest apartat. Els pagaments parcials i les obligacions de justificació que se’n deriven no eximeixen el beneficiari de l’ajuda de l’obligació de justificar la realització completa i el cost total de l’activitat subvencionada.

Onzè

Compatibilitat de les ajudes

1. Les ajudes objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb les ajudes que la persona beneficiària rebi per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o d’una altra entitat pública o privada, però l’import rebut, aïlladament o conjuntament, no pot superar en cap cas el valor de les despeses originades per la realització de les activitats i s'han de complir sempre els requisits que preveu l’article 8 del Reglament (UE) 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014.

2. Es poden acumular a qualsevol ajut estatal, sempre que aquest ajut es refereixi a costos subvencionables identificables diferents, o bé a qualsevol altre ajut estatal en relació amb els mateixos costos subvencionables, parcialment o totalment solapats, només si aquesta acumulació no supera la intensitat de l’ajut o l'import d’ajut més elevat aplicable al dit ajut en virtut d’aquest reglament.

Dotzè

Règim jurídic aplicable

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria serà el que preveuen l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions en l’àmbit de les Illes Balears, i els preceptes que resultin d’aplicació previstos en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Tretzè

Publicació i informació

1. D’acord amb l’article 9.2 del Reglament (UE) núm. 702/2014, aquesta Resolució s’ha de publicar al  web http://www.caib.es.

 

2. La informació a què es fa referència en el punt anterior es publicarà en un termini de sis mesos a partir de la data de la concessió de l’ajuda i estarà disponible durant almenys deu anys a partir d’aquesta data, d’acord amb l’article 9.4 del Reglament (UE) núm. 702/2014.

3. Aquesta Resolució s’ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s’ha de publicar, juntament amb el seu extracte, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 16 de gener de 2019

El president del FOGAIBA

Vicenç Vidal Matas