Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Núm. 363
Resolució del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca de convocatòria d’ajuts, mitjançant subvencions públiques, per impulsar l’economia social i circular, gestionar de manera sostenible els residus turístics i crear llocs de feina per a persones amb risc d’exclusió
Fets
La Llei 2/2016, de 30 de març, de l’impost sobre estades turístiques a les Illes Balears i de mesures d’impuls del turisme sostenible, va crear un nou tribut, amb caràcter finalista, mitjançant l’afectació dels ingressos que es recaptessin per a inversions vinculades amb el desenvolupament i la protecció mediambiental, i amb el turisme sostenible, el qual comptava ja amb antecedents, aquí i fora de les illes.
Amb aquesta llei es crea el Fons per afavorir el turisme sostenible i es crea també la Comissió d’Impuls del Turisme Sostenible (d’ara endavant, Comissió), la qual elabora un pla anual d’impuls del turisme sostenible que fixa els objectius anuals prioritaris, amb criteris d’equilibri territorial.
La Comissió va elaborar el Pla Anual d’Impuls del Turisme Sostenible que va ser ratificat pel Consell de Govern de dia 7 de juliol de 2017. Un dels objectius prioritaris era “les activitats lligades a la diversificació del model econòmic i els projectes de formació de capital humà, R+D+I i transició energètica”.
En aquest context, el Consell de Govern de 20 d’octubre de 2017, es va aprovar la proposta de la Comissió relativa al finançament del ITS2017-122-Impuls de l’economia social i circular. Gestió sostenible dels residus turístics i creació de llocs de feina per a persones amb risc d’exclusió per un import de 700.000 €, a càrrec de l’exercici pressupostari 2018.
En data 7 de juny de 2018, el director gerent de l’ATB dicta resolució de transferència a favor de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca per l’execució del projecte ITS2017-122- “Impuls de l’economia social i circular. Gestió sostenible dels residus turístics i creació de llocs de feina per a persones amb risc d’exclusió” per finançar amb el Fons per afavorir el turisme sostenible corresponent al Pla Anual 2017.
En les Illes Balears, com a la resta d’Europa, la producció de residus augmenta contínuament i l’escassesa de matèries primeres es fa cada vegada més evident. En aquest context, és necessari avançar cap a un nou model en el qual els productes, els materials i els recursos es mantinguin en l’economia durant el major temps possible i que es redueixi al mínim la generació de residus.
L’Estratègia Europa 2020, adoptada pel Consell Europeu el 17 de juny del 2010, fixa entre els seus principals objectius l’ús eficient dels recursos. Es tracta de substituir una economia lineal basada en extreure, produir, consumir i tirar, per una economia circular en la qual es reincorporin al procés productiu els materials que contenen els residus per a la producció de nous productes o matèries primeres. En aquest plantejament, la reducció, la reutilització, el reciclatge o la valorització material de residus esdevenen processos essencials.
Amb la finalitat de donar impuls a iniciatives d’entitats privades que tenen un clar objecte social i ambiental que pretenen donar un gir a aquesta situació i ajudar a impulsar la transició cap a un model d’economia circular, es proposa la convocatòria de d’ajuts, mitjançant subvencions públiques.
L’exposició de motius del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Subvencions, modificat per la Llei 6/2007, de 27 de desembre, de mesures tributàries i economicoadministratives, reconeix que la concessió d’ajuts és la principal o la més important de les activitats de foment de les administracions públiques.
L’Ordre del Conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca de 3 d’octubre 2017 (BOIB núm. 123/2017, de 7 d’octubre), estableix les bases reguladores de subvencions pel finançament d’inversions relatives a la prevenció, la reducció i la gestió de residus. A l’article 2, recull que les actuacions subvencionables previstes són aquelles accions, actuacions i projectes que tinguin per objecte el foment d’una activitat d’utilitat pública o d’interès social o de promoció d’una finalitat pública encaminats a [...] Afavorir models d’economia circular —és a dir, models que tenguin com a objectiu reduir tant l’entrada dels materials com la producció de residus—, que tanquin el cicle, entre d’altres.
El Consell de Govern, en la sessió de 7 de desembre de 2018, va atorgar l’autorització prèvia per exercir la competència en matèria d’autorització i disposició de la despesa corresponent a aquesta convocatòria d’ajuts.
El 27 de desembre de 2018, la Intervenció General va fiscalitzar de conformitat l’expedient corresponent a aquesta convocatòria.
En virtut del que disposen el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, l’article de l’Ordre esmentada i atesa la disponibilitat pressupostària per al període 2019.
Dict, la següent
Resolució
Primer. Aprovar la convocatòria d’ajuts públics mitjançant subvencions públiques per impulsar l’economia social i circular, gestionar de manera sostenible els residus turístics i crear llocs de feina per a persones en situació o risc d’exclusió social, que es regiran per les bases que figuren en l’annex I d’aquesta convocatòria.
Segon. Aquesta convocatòria queda condicionat a l’existència de crèdit adequat i suficient dels pressupostos del 2020 i a la inclusió en el Pla estratègic de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al 2019.
Tercer. Ordenar la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, (7 de gener de 2019)
El conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca,
Vicenç Vidal Matas
Annex
Convocatòria d’ajuts públics, mitjançant subvencions públiques, per impulsar l’economia social i circular, gestionar de manera sostenible els residus turístics i crear llocs de feina per a persones amb risc d’exclusió
1. Objecte
Aquesta convocatòria té per objecte establir la convocatòria d’ajuts, mitjançant subvencions públiques, per fomentar iniciatives d’entitats i associacions sense ànims de lucre de caràcter privat, així com empreses i agrupacions d’empreses de naturalesa privada, les quals tenen un clar objecte social i ambiental i que pretenen, cada una en el seu àmbit, reincorporar en el procés productiu els materials que contenen els residus per a la producció de nous productes o matèries primeres i crear llocs de feina per a persones en situació o risc d’exclusió social.
2. Finalitat
Les subvencions d’aquesta convocatòria tenen com a finalitat millorar l’eficiència en l’ús dels recursos per avançar cap una economia més circular i dinamitzar iniciatives d’economia social i solidària i d’inserció social a les Illes Balears.
3. Bases reguladores
Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen per l’Ordre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, de 3 d’octubre de 2017 per la qual s’estableixen les bases reguladores de subvencions per al finançament d’inversions relatives a la prevenció, la reducció i la gestió de residus (BOIB núm. 123, de 7 d’octubre de 2017).
4. Import màxim i crèdits pressupostaris als quals s’imputa
1. L’import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 700.000 euros, amb càrrec a les partides pressupostàries següents o a les equivalents de l’any 2019 i 2020:
Any |
Quantia |
Partida pressupostària |
---|---|---|
2018 |
0 € |
15601 G/571A01/47000/00 FF 17064 |
2019 |
0 € |
15601 G/571A01/47000/00 FF 17064 |
2020 |
394.500,00 € |
15601 G/571A01/47000/00 FF 17064 |
|
|
|
2018 |
0 € |
15601 G/571A01/77000/00 FF 17064 |
2019 |
0 € |
15601 G/571A01/77000/00 FF 17064 |
2020 |
305.500,00 € |
15601 G/571A01/77000/00 FF 17064 |
2. Si les sol·licituds per a actuacions objecte de subvenció previstes no exhaureixen la quantia prevista a la partida pressupostària 15601 G/571A01/47000/00 FF 17064, es podrà traspassar el romanent a la partida pressupostària 15601 G/571A01/77000/00 FF 17064.
3. El finançament de les subvencions que estableix aquesta convocatòria queda condicionat a l’existència de crèdit adequat i suficient del pressupostos del 2020.
5. Persones o entitats beneficiàries i requisits
1. Poden sol·licitar les subvencions que preveu aquesta convocatòria les persones o entitats següents:
- Empreses i agrupacions d’empreses, de naturalesa privada, que desenvolupen la seva activitat en l’àmbit territorial de les Illes Balears.
- Entitats i associacions sense ànims de lucre de caràcter privat, amb personalitat jurídica, que desenvolupen la seva activitat en l’àmbit territorial de les Illes Balears.
2. No poden concórrer en la convocatòria simultàniament i per a les mateixes actuacions les entitats i associacions sense ànims de lucre i les empreses o agrupacions d’empreses. Cada actuació només podrà ser subvencionada una vegada.
3. En cas de sol·licituds presentades per agrupacions d’empreses, la contribució del soci promotor al projecte ha de ser igual o superior a les contribucions individuals dels altres socis.
4. Un mateix beneficiari pot presentar un màxim de dos projectes
5. A més dels requisits establerts en el punt anterior, hauran de complir tots els requisits previstos en l’Ordre del conseller l’Ordre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, 3 d’octubre de 2017 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions pel finançament d’inversions relatives a la prevenció, la reducció i la gestió de residus (BOIB núm. 123, de 7 d’octubre de 2017), així com els establerts en el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Subvencions.
6. No poden ser beneficiàries d’aquests ajuts entitats o persones que estiguin incloses en alguna de les causes que preveu l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions. La justificació de no trobar-se dins aquestes prohibicions s’efectuarà de la manera prevista en l’apartat 6 de l’article 10 esmentat del Text refós de la Llei de Subvencions.
7. No es podran concedir subvencions a les entitats sol·licitants que hagin estat sancionades o condemnades en els darrers tres anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma, segons s’indica a l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes. Els sol·licitants de la subvenció han de presentar una declaració responsable del fet de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
8. Serà condició indispensable per a accedir al finançament d’aquesta subvenció estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant el Govern de les Illes Balears i l’Administració General de l’Estat, i de les obligacions davant la Seguritat Social. Per poder acreditar aquest compliment s’haurà de presentar un certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries esmentades i a la Seguretat Social o es presentarà una autorització per a la seva comprovació d’ofici per part de l’òrgan tramitador d’aquesta subvenció. Quan la quantia sigui igual o inferior a 3.000€, es podrà acreditar el seu compliment mitjançant una declaració responsable.
6. Actuacions objecte de subvenció
1. Poden ser objecte de finançament les actuacions dutes a terme des de 7 de juny de 2018, fins 6 de desembre de 2019 i que tenguin per objecte:
- Afavorir models d’economia circular –és a dir, models que tenguin com a objectiu reduir tant l’entrada dels materials com la producció de residus-, que tanquin el cicle.
- Implementar, ampliar o millorar instal·lacions, incloent la compra de maquinària, per a la prevenció, la reparació i la preparació per a la reutilització de residus.
2. En concret es consideren despeses i inversions subvencionables els projectes de les categories següents:
a. Reutilització de productes.
b. Preparació per a la reutilització de residus.
c. Compostatge i altres processos de transformació biològica.
d. Regeneració i reciclatge d’olis i greixos comestibles usats.
Cada sol·licitud ha d’indicar una única categoria d’actuacions.
3. Les activitats subvencionades han de tenir en còmput de mitjana anual, com a mínim, un 30% de treballadors en procés d’inserció respecte del total de la plantilla destinada, quan l’activitat tengui més de quatre treballadors. Per a les activitats que hi destinin quatre o menys treballadors han de tenir un mínim d’un treballador en procés d’inserció. La inserció laboral ha d’anar adreçada a persones en situació d’exclusió social o en greu risc de poder arribar a aquesta situació. La situació d’exclusió o risc d’exclusió de les persones ha de ser acreditada d’acord amb el Decret 60/2003, de 13 de juny, pel qual es regula la qualificació de les iniciatives empresarials d’inserció i es crea el Registre d’Iniciatives Empresarials d’Inserció de les Illes Balears (BOIB núm. 88 de 24/06/2003).
7. Despeses subvencionables
1. Es subvencionarà com a màxim un 80% del total del cost de les actuacions.
a. Reutilització de productes
- Import màxim destinat a aquesta categoria: 100.000 euros.
- Import per projecte:
- Si es presenta 1 sol projecte: fins a 100.000 euros.
- Si es presenten més d’un projecte: fins a 75.000 euros.
b. Preparació per a la reutilització de residus
- Import màxim destinat a aquesta categoria: 200.000 euros.
- Import per projecte:
- Si es presenta 1 sol projecte: fins a 200.000 euros.
- Si es presenten més d’un projecte: fins a 150.000 euros.
c. Compostatge i altres processos de transformació biològica.
- Import màxim destinat a aquesta categoria: 300.000 euros.
- Import per projecte:
- Si es presenta 1 sol projecte: fins a 250.000 euros.
- Si es presenten més d’un projecte: fins a 150.000 euros.
d. Regeneració i reciclatge d’olis i greixos comestibles usats.
- Import màxim destinat a aquesta categoria: 100.000 euros.
- Import per projecte:
- Si es presenta 1 sol projecte: fins a 100.000 euros.
- Si es presenten més d’un projecte: fins a 75.000 euros.
2. Es consideren despeses subvencionables les que, de manera inequívoca, responguin a la naturalesa de l’activitat subvencionable, resultin estrictament necessàries per a aquesta, i es realitzin en el termini i les condicions que determina aquesta convocatòria.
3. En concret, es consideren despeses i inversions subvencionables per a cada projecte:
a. Cost laboral del personal propi: exclusivament les persones i el temps dedicat a la coordinació i execució del projecte subvencionat
b. Els costos de consumibles i materials, excepte les matèries primeres usades per a la fabricació en sèrie de productes
c. Les analítiques i els assajos directament relacionats amb la qualitat ambiental del producte o servei o la seva aptitud per a l’ús
d. Lloguer d’equips
e. La compra d’equips. Només serà subvencionable el cost d’amortització imputable al termini d’execució del projecte, el qual haurà d’estar degudament justificat.
f. Les activitats de consultoria i/o enginyeria o altres serveis que siguin necessaris per a l’execució del projecte.
4. S’adjudicarà l’import màxim establert en el punt 4.1. a tots els que quedin valorats en primer lloc, d’acord amb els criteris establerts en el punt 11. La resta del crèdit es distribuirà o prorratejarà entre els projectes que compleixin els requisits per ser subvencionats.
5. En cas que quedi un romanent a alguna categoria, aquest es podrà incorporar proporcionalment a la resta de categories. En aquest cas, s’augmentarà l’import per projecte de manera proporcional.
8. Presentació de sol·licituds i termini
1. Les persones o entitats interessades han de presentar la sol·licitud d’acord amb el model que s’adjunta a l’annex I, que està disponible a la pàgina web <http://residus.caib.es>.
2. Juntament amb la sol·licitud, que ha de contenir les dades personals, s’ha de presentar la documentació següent:
a. Una fotocòpia de DNI/NIE/CIF o targeta d’identificació fiscal del sol·licitant o de la persona que actuï en representació legal de l’entitat sol·licitant i fotocòpia compulsada del document constitutiu de l’entitat i del document acreditatiu de la representació legal.
b. Una memòria explicativa del projecte, l’activitat o l’actuació que s’ha de dur a terme, que inclogui, com a mínim:
i. El títol.
ii. La justificació. Problemàtica ambiental que pretén resoldre o millorar i explicació de l’impuls de l’economia social i circular
iii. Els objectius quantitatius i qualitatius del projecte i de les seves actuacions.
iv. La descripció de les actuacions que s’han de dur a terme.
v. Les dates i la temporalització del projecte i les actuacions.
vi. El pressupost total i desglossat per activitats, amb indicació expressa de les despeses corresponents als conceptes subvencionables i les ajudes o subvencions concedides per altres estaments, públics o privats, per a l’actuació, i també, si s’escau, els ingressos que es preveuen per l’execució de l’activitat.
vii. Els treballadors en procés d’inserció respecte del total de la plantilla prevists per dur a terme l’activitat subvencionada.
3. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació indicada en el número anterior és de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. La presentació s’ha de fer en el Registre de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o per les vies que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s’ha de requerir la persona o entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies hàbils des de l’endemà de la recepció del requeriment, esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb l’advertiment que, si no ho fa així, es considera que desisteix de la seva sol·licitud, d’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.
Les dades consignades en la sol·licitud només tenen la finalitat que l’òrgan gestor determini el dret de la persona o entitat sol·licitant a la subvenció, i han de ser tractades en els termes de l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. Es pot exercir el dret d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició davant l’òrgan responsable del fitxer constituït per al tractament d’aquestes dades.
9. Comissió avaluadora
1. S’ha de constituir una comissió avaluadora, que ha de comprovar i avaluar totes les sol·licituds admeses i n’ha d’emetre un informe que ha de servir de base a la persona titular de l’òrgan instructor per fer la proposta de resolució de concessió.
2. La comissió avaluadora està composta pels membres següents:
- La presidenta: la cap de departament d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus.
- Quatre vocals: dos tècnics de la direcció general competent en residus, designats per la persona titular, un dels quals farà les funcions de secretari; un representant del servei jurídic, designat per la secretaria general, un representant del servei de Gestió Econòmica, designat per la secretaria general.
10. Instrucció del procediment
1. L’òrgan instructor d’aquest procediment és la Direcció General d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus, mitjançant el Servei de Residus i Sòls contaminats.
2. L’òrgan instructor ha de dur a terme totes les actuacions establertes en el marc del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l’Ordre de 3 d’octubre de 2017 del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca pel qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions pel finançament d’inversions relatives a la prevenció, reducció i/o gestió de residus.
11. Criteris objectius i de preferència, de caràcter específic, que han de regir en la concessió dels ajuts
1. Les subvencions previstes en aquesta convocatòria s’atorguen per concurs a través de la comparació en un únic procediment de totes les sol·licituds presentades.
2. Les sol·licituds presentades es puntuen d’acord amb els criteris següents:
|
Puntuació |
---|---|
A. Rellevància ambiental del projecte |
45 |
Tones anuals de residus o productes als quals s’aplica el projecte |
15 |
Tones anuals de CO2 que es deixen d’emetre a l’atmosfera per la reducció del transport de residus fins a la planta de tractament. |
15 |
Tones anuals de productes que entren en un cicle d’economia circular |
15 |
B. Qualitat tècnic del projecte |
20 |
Claredat i comprensió de la memòria explicativa del projecte |
5 |
Actuacions i cronograma coherents amb els objectius del projecte |
5 |
Indicadors i fonts de verificació adequats i suficients |
5 |
Relació qualitat/preu adequada del projecte |
5 |
C. Aspectes socials |
35 |
Nombre de treballadors en procés d’inserció social incorporats al projecte per damunt del mínim exigit en el punt 6 d’aquesta convocatòria. |
35 |
TOTAL |
100 |
3. El procediment de concessió és el de concurrència competitiva d’acord amb el que estableix l’article 22 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
12. Tràmit d’audiència prèvia a la proposta de resolució
1. L’òrgan instructor, abans de redactar la proposta de resolució, ha d’obrir el tràmit d’audiència prèvia a les persones interessades perquè hi puguin formular al·legacions.
2. En tot cas, quan l’import de la subvenció aprovada sigui inferior al que figura en la sol·licitud presentada, s’ha d’instar la beneficiària perquè, en el termini màxim de deu dies, accepti i adapti la proposta a la quantitat aprovada en la proposta.
13. Resolució i notificació
1. L’òrgan instructor, atesos l’expedient i l’informe de la comissió avaluadora, ha de formular la proposta de resolució al conseller perquè dicti una resolució d’adjudicació o denegació.
El termini màxim per resoldre i notificar la Resolució a la persona o entitat interessada és de sis mesos comptadors a partir de la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears / d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. Un cop transcorregut aquest termini sense que s’hagi notificat una resolució expressa, es pot entendre desestimada la sol·licitud presentada per silenci administratiu, d’acord amb l’article 25 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa.
14. Justificació del compliment de la finalitat de la subvenció i de l’aplicació dels fons percebuts
1. Les persones o entitats beneficiàries han de justificar davant la Direcció General d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus l’aplicació dels fons percebuts i el compliment de la resta d’obligacions imposades en la resolució de concessió, com també les despeses en què han incorregut.
2. Les persones o entitats beneficiàries han d’executar les activitats subvencionades abans del 6 de desembre de 2019. El termini per a la justificació de les despeses serà dia 20 de desembre de 2019. A petició de l’entitat beneficiària, es podrà concedir una pròrroga de sis mesos per ambdós terminis, sempre que concorrin circumstàncies que ho justifiquin i es sol·liciti en un termini previ de 3 mesos.
3. La justificació s’ha de fer d’acord amb el compte justificatiu que s’adjunta a l’annex II.
4. Les entitats beneficiàries han de presentar la documentació que acrediti la realització de l’activitat i de la despesa mitjançant un compte justificatiu, subscrit per l’entitat beneficiaria o per la persona que actuï en representació, amb el contingut següent:
a. Memòria de l’activitat subvencionada amb indicació, com a mínim, de les activitats realitzades i informe tècnic i econòmic sobre els resultats obtinguts o previsibles del projecte subvencionat.
b. Certificació acreditativa que s’ha efectuat l’activitat objecte de la subvenció firmada pel peticionari.
c. Factures o rebuts, originals, a nom de la entitat beneficiària que justifiqui la totalitat de les despeses corresponents a les activitats i conceptes subvencionats a la Resolució, o acreditació per medi escaient amb informe del personal instructor del procediment. Les factures han de concretar suficientment els conceptes inclosos i les seves característiques, per tal de comprovar que s’ajusten als requisits de la convocatòria i als conceptes subvencionats.
d. En relació amb les actuacions efectuades amb personal propi, cal indicar el personal assignat a cada tasca i la seva valoració econòmica desglossada.
e. Relació detallada d’altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat l’activitat subvencionada, amb indicació del import i la seva procedència.
f. Certificació de la quantia de l’aportació efectuada per la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, conjuntament amb les altres fonts específiques de finançament de l’actuació, no supera el cost total de l’actuació.
15. Publicitat dels ajuts
Les persones o entitats beneficiàries han de complir amb les obligacions de mesures de publicitat a la contribució financera del Fons per afavorir el turisme sostenible i requisits de comunicació d’imatge corporativa establerts en el Manual de Comunicació de l’Agència de Turisme de les Illes Balears. Així mateix també s’haurà d’indicar la participació de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca.
16. Pagament
El pagament de la subvenció aprovada únicament es podrà fer efectiu una vegada s’hagi dictat la corresponent resolució i acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s’ha atorgat la subvenció i justificada la realització de l’activitat, amb la presentació de la documentació requerida i, s’escau, amb les inspeccions corresponents.
17. Compatibilitat
1. Les subvencions atorgades d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb els ajuts d’altres administracions públiques o d’altres ens públics o privats, estatals o internacionals.
2. L’import dels ajuts concedits d’acord amb aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d’una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions o ens públics o privats, superi el cost de l’activitat que la beneficiària ha de fer o del valor de la situació objecte de subvenció.
18. Subcontractació
1. La persona o entitat beneficiària pot subcontractar, totalment o parcialment, l’activitat subvencionada. El percentatge màxim que es pot subcontractar és del 50 %.
2. No es poden subcontractar activitats que, tot i augmentar el cost de l’activitat subvencionada, no aportin valor afegit al contingut de la mateixa activitat.
3. Quan l’activitat concertada amb un tercer excedeixi el 20 % del l’import de la subvenció i l’import sigui superior a 60.000,00 euros, la subcontractació està sotmesa al compliment dels requisits següents:
a. Que el contracte se subscrigui per escrit.
b. Que la formalització d’aquest contracte sigui autoritzada prèviament per l’òrgan competent per concedir la subvenció.
4. No es pot fraccionar un contracte per tal de disminuir-ne la quantia i eludir el compliment dels requisits exigits en l’apartat anterior.
5. Els contractistes estan obligats només davant la persona o entitat beneficiària, que assumeix la responsabilitat total de l’execució de l’activitat subvencionada davant l’òrgan concedent.
6. La persona o entitat beneficiària no pot concertar l’execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:
a. Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions.
b. Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per a la realització de l’activitat objecte de contractació.
c. Intermediaris o assessors en els quals els pagaments es defineixin com un percentatge del cost total de l’operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.
d. Persones o entitats vinculades amb la persona o entitat beneficiària, llevat que la contractació s’efectuï d’acord amb les condicions normals de mercat i s’obtengui l’autorització prèvia de l’òrgan concedent de la subvenció.
e. Persones o entitats sol·licitants d’ajuda o subvenció en la mateixa convocatòria i programa que no hagin obtingut subvenció perquè no compleixin els requisits o no assoleixen la valoració suficient.
19. Obligacions de les persones o entitats beneficiàries
Les entitats beneficiàries de les subvencions d’aquesta convocatòria assumeixen les obligacions generals que estableix l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i també les que s’indiquen a continuació:
a. Adquirir el compromís de finançar la part del pressupost que no cobreix la subvenció sol·licitada.
b. Declaració d’estar legalment establert i compromís de sol·licitar les llicències necessàries pel desenvolupament del projecte objecte de subvenció. Per sol·licitar la subvenció serà necessari haver sol·licitat l’autorització per a la gestió de residus i per obtindre la ajuda, és necessari haver obtingut dita autorització.
c. Fer constar la imatge corporativa de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, en les publicacions, els elements de difusió, informació i publicitat, si així ho requereix la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca en la resolució d’atorgament, que l’activitat està subvencionada per la dita Conselleria.
d. Han de col·laborar i facilitar tota la informació i documentació que els requereixin la Intervenció General de la CAIB.
e. Facilitar la inspecció i les comprovacions necessàries pel que fa a la destinació i a l’aplicació de les ajudes concedides, tant a càrrec dels serveis de la direcció general competent per a la gestió de la subvenció, com a càrrec dels òrgans de control intern o extern de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
f. En el cas d’adquisició, construcció, rehabilitació o millora de béns inventariables, el termini que la persona beneficiària haurà de destinar els béns al fi concret per al qual s’hagi concedit la subvenció, serà de cinc anys en el cas dels béns inscriptibles en un registre públic i dos anys per a la resta de béns.
L’incompliment total o parcial d’aquestes obligacions dóna lloc a la modificació de la resolució de concessió, amb la conseqüent revocació total o parcial de la subvenció concedida o, en el cas que aquesta s’hagi abonat a la persona o entitat beneficiària, a la iniciació del procediment de reintegrament corresponent, d’acord amb el que estableixen, respectivament, els articles 20 i 21 de l’ordre de subvencions corresponent a aquesta convocatòria.
20. Avaluació i control
1. Les persones o entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.
2. L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dóna lloc a la denegació o a la revocació de l’ajut atorgat.
21. Revocació i reintegrament
1. En el cas que la persona o entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions i els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió, pertoca la revocació de les subvencions atorgades d’acord amb aquesta Resolució. El reintegrament parcial de la subvenció a conseqüència del compliment parcial de l’activitat que fonamenta la concessió de la subvenció s’ha de regir pels criteris que estableix l’Ordre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca per la qual es regulen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’inversions relatives a la prevenció, reducció i/o gestió de residus i, en tot cas, pel principi de proporcionalitat, sempre que la finalitat de la subvenció, atesa la seva naturalesa, sigui susceptible de satisfacció parcial.
2. Pertoca el reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes en els casos que estableix l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.
ANNEX 1
Sol·licitud de subvenció per impulsar l’economia social i circular, gestionar de manera sostenible els residus turístics i crear llocs de feina per a persones amb risc d’exclusió
Persona o entitat sol·licitant
Nom de l’entitat: |
CIF: |
|
Nom del representant legal: |
NIF: |
|
Adreça: |
||
Localitat: |
CP: |
Província: |
Telèfon 1: |
Telèfon 2: |
|
Adreça electrònica a l’efecte de notificacions: |
DECLAR sota la meva responsabilitat:
3. Que totes les dades que contenen els impresos i els documents que s’aporten en aquesta sol·licitud són vertaderes.
4. Que les activitats proposades respectaran la normativa vigent i que, si s’escau, se sol·licitaran els permisos que corresponguin.
5. Que conec les obligacions que preveu el Text refós de la llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
DECLAR sota jurament que no incorr en cap causa d’incompatibilitat legal per rebre la subvenció que sol·licit per a l’execució de les activitats proposades en el projecte objecte de la sol·licitud.
SOL·LICIT: Que se’m concedeixi una subvenció per a les següents actuacions: c. Reutilització de productes. c. Preparació per a la reutilització de residus. c. Compostatge i altres processos de transformació biològica. c. Regeneració i reciclatge d’olis i greixos comestibles usats. |
AUTORITZ la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca:
6. perquè faci les consultes pertinents per acreditar les dades o els documents que s’indiquen a continuació a la columna “ja en poder de l’administració”, perquè puguin ser obtinguts en nom meu, en l’àmbit de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificacions que els substitueixin.
7. perquè pugui obtenir d’altres administracions les dades o documents següents, sempre que s’hagi establert per conveni la col·laboració amb l’administració competent: (marcau les caselles que correspongui)
ANNEX 2
Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades[1]
Dades aportades relacionades amb el tràmit ...........................................................................
Identificació del procediment i del tràmit (sol·licitud d’inici del procediment, resposta al requeriment, etc.)
Declarant
Nom de l’entitat: |
|||
NIF: |
|||
Adreça de notificació o dades del mitjà preferent (posau les dades de l’opció escollida): |
|||
Localitat: |
Codi postal: |
||
Municipi: |
Província: |
||
Telèfon: |
Fax: |
||
Adreça electrònica: |
Representant
Nom i llinatges: |
|||
DNI/NIF: |
|||
Adreça de notificació o dades del mitjà preferent (posau les dades de l’opció escollida): |
|||
Localitat: |
Codi postal: |
||
Municipi: |
Província: |
||
Telèfon: |
Fax: |
||
Adreça electrònica: |
De conformitat amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, i la relació de documents del Catàleg de simplificació documental substituïbles per la presentació d’aquesta declaració,
DECLAR:
1. La titularitat del compte bancari corresponent a les dades següents, a l’efecte de l’ingrés derivat del procediment esmentat a l’inici d’aquesta declaració:
Dades de l’entitat bancària
Nom de l’entitat |
|
Domicili sucursal o oficina |
|
Codi BIC o SWIFT 2 / |
|
Dades del compte (seleccionau l’opció que correspongui)
Opció 1. IBAN del compte3 (per a comptes a Espanya) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
País (2 dígits) |
Control IBAN (2 dígits) |
Codi de l’entitat (4 dígits) |
Codi de la sucursal o oficina (4 dígits) |
DC del compte (2 dígits) |
Núm. de compte o llibreta (10 dígits) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
E |
S |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opció 2. IBAN del compte3 (per a comptes fora d’Espanya) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opció 3. Numeració del compte (només per a comptes a països sense codi IBAN) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
País: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Que puc acreditar documentalment les dades que s’esmenten en el punt 1, en cas que s’exigeixi.
3. Que entenc que l’Administració de la Comunitat Autònoma, una vegada fets els ingressos en el compte indicat en el punt 1 d’aquesta declaració, queda eximida de responsabilitat per les actuacions que derivin d’errors en les dades indicades pel declarant.
4. Que autoritz l’Administració de la Comunitat Autònoma a consultar les dades d’identitat de bases de dades d’altres administracions a les quals pugui accedir per comprovar les dades aportades mitjançant aquesta declaració.
......................., ........... d...................... de 20....
[Rúbrica]
Informació sobre protecció de dades
D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, les dades personals que aporteu s’incorporaran i es tractaran en el fitxer de tercers amb la finalitat de dur el control i la gestió dels pagaments a persones creditores i de transferències a les entitats financeres. Per exercir el dret d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament d’aquestes dades podeu adreçar-vos al centre gestor a què es refereix aquesta declaració segons les condicions que preveu la legislació vigent.
Notes:
1 Model de declaració elaborat conforme a l’annex 3 del Decret 6/2013, el Catàleg de simplificació documental i el Reglament (UE) 260/2012 del Parlament Europeu i del Consell, de 14 de març de 2012, pel qual s’estableixen requisits tècnics i empresarials per a les transferències i els càrrecs domiciliats en euros.
2 BIC: codi internacional d’identificació de l’entitat bancària o codi SWIFT (11 caràcters com a màxim).
3 El codi IBAN té 24 dígits per a Espanya i fins a un màxim de 34 dígits per a d’altres països.
ANNEX 3
A) Compte justificatiu
Núm. d’expedient |
|
Exercici del pressupost |
|
Partida del pressupost |
|
|
|
Beneficiari |
|
NIF |
|
Projecte |
|
|
|
Import del projecte presentat |
|
Import del projecte aprovat |
(A) |
Percentatge d’ajuda |
(B) |
Import de l’ajuda concedida |
(C) |
|
|
Núm. de BOIB i data de la convocatòria |
|
Data de concessió |
|
Data d’execució |
|
Data de justificació |
|
DECLAR: - Que aquest compte justificatiu abasta l’execució completa de l’activitat subvencionada i conté tots els justificants imputables al projecte subvencionat. - Que totes les dades contingudes en aquest compte justificatiu són verídiques i correctes. - Que els justificants originals de les despeses, els ingressos, els cobraments i els pagaments que s’hi detallen estan custodiats sota la meva responsabilitat.[1] - Que els justificants esmentats estan a la disposició dels òrgans de control intern o extern de l’Administració. - Que em compromet a prestar tota la col·laboració a les actuacions de comprovació i verificació que l’Administració o els seus òrgans de control considerin necessaris per comprovar la veracitat o la correcció de les activitats subvencionades o de la justificació presentada. Data: Rúbrica: Nom: |
[1]S’han de presentar al Servei de Residus de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca totes les factures originals mitjançant les quals es justifica la subvenció per estampar-hi el segell d’activitat subvencionada.
ANNEX 4.B) Relació de justificants imputats |
NOTA: les zones ombrejades han de ser emplenades per l’Administració |
Núm. d’expedient |
|
|
Beneficiari |
|
Exercici del pressupost |
|
|
NIF |
|
Partida del pressupost |
|
|
Projecte |
|
Import del projecte aprovat |
(A) |
|
Data de concessió |
|
Percentatge d’ajuda concedida |
(B) |
|
Data d’execució |
|
Import de l’ajuda concedida |
(C) |
|
Data de justificació |
|
Import d’altres ajudes |
|
|
|
|
Identificació dels justificants |
Costs justificats |
Cost elegible |
||||||||
Núm. |
Núm. de factura |
Data |
Proveïdor |
Concepte |
Import |
Data de pagament |
Percentatge d’imputació |
Import |
Cost elegible |
Observacions |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total |
|
|
Total |
(D) |
(E) |
|
Identificació del justificants de les despeses menors i de funcionament (màxim 10 %) |
Costs justificats |
Cost elegible |
||||||||||
Núm. |
Núm. de factura |
Data |
Proveïdor |
Concepte |
Import |
Data de pagament |
Percentatge d’imputació |
Import |
Cost elegible |
Observacions |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
Total |
|
|
Total |
(D) |
(H) |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Import justificat |
(D) |
|
Import elegible |
(E) |
|
Despeses menors i de funcionament |
(H) |
|
Import de l’ajuda justificat |
(F) = (E + H) x (B) |
|
Import del pagament |
(G) |
Observacions: |
|
El beneficiari |
|
Direcció General d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus. |
|
Conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca |
Aquest compte justificatiu correspon al cost total definitiu de l’ajuda indicada, els justificants de la qual s’adjunten annexos en aquesta relació. Data: Rúbrica: |
|
Emet informe favorable sobre aquest compte justificatiu, i propòs l’inici de l’expedient per al pagament de l’ajuda indicada per un import d……………………….. (G) euros. Data: La cap de departament ………… Rúbrica: |
|
Resolc aprovar aquest compte justificatiu, reconec aquesta obligació i propòs el pagament de l’ajuda indicada per un import d………………………….. (G) euros. Data: Rúbrica: |
ANNEX 4.B)
A. S’hi ha de consignar l’import del projecte presentat que ha estat acceptat per l’Administració. Aquest import ha de coincidir amb el que figura en la resolució de concessió de l’ajuda.
B. S’hi ha de consignar el percentatge d’ajuda, d’acord amb el que estableix la resolució de concessió de l’ajuda.
C. L’import de l’ajuda concedida és el resultat d’aplicar el percentatge d’ajuda (B) a l’import del projecte aprovat (A). Aquest import ha de coincidir amb el que figura en la resolució de concessió de l’ajuda.
D. Resultat d’aplicar el percentatge d’imputació a l’import dels justificants.
E. i (H) L’import elegible serà determinat pel servei tècnic gestor de l’ajuda, després de l’anàlisi dels justificants de despesa i de pagament presentats pel beneficiari en el compte justificatiu.
F. Resultat d’aplicar el percentatge d’ajuda (B) al cost elegible (E + H).
G. Import màxim d’ajuda que es proposa pagar, i, per tant, de l’obligació que es reconeix.