Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
Núm. 208
Resolució de la presidenta de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears per la qual s’aproven la convocatòria pública i les bases per a la selecció del director gerent de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
1. L'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (en endavant, ICIB) és una entitat pública empresarial creada pel Govern de les Illes Balears, d'acord amb el previst a l'article 39 de la Llei 13/2017, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2018, amb la finalitat d'impulsar el desenvolupament de les indústries i empreses culturals i creatives en el marc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. L'article 9 dels Estatuts de l'ICIB (Decret 50/2018, de 21 de desembre), entitat pública empresarial adscrita a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, estableix que la presidència de l'entitat correspon al titular de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, o a la persona en qui delegui. Entre les seves funcions, l'article 10.1.g) dels Estatuts, el titular de la presidència de l'ICIB pot nomenar i separar el director gerent o fer la proposta prevista a l'article 19.10 dels Estatuts amb els informes exigits per la normativa vigent, i, en cas que no hi hagi un director gerent, exercir les funcions atribuïdes a aquest càrrec.
Sempre que es decideixi nomenar un director gerent, aquest ha de ser seleccionat, d'acord amb l'article 19.2 dels Estatuts, mitjançant una convocatòria pública basada en els principis d'igualtat, mèrit i capacitat. El càrrec ha de recaure en una persona amb titulació universitària i un perfil professional adient.
3. El director gerent ha de mantenir amb l'ICIB una relació laboral especial d'alta direcció, que es regeix per les clàusules estipulades en el contracte de treball corresponent, amb subjecció a les fonts i els criteris reguladors establerts en l'article 3 del Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral del personal d'alta direcció. Al director li és aplicable la normativa reguladora del règim d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs, d'acord amb el que estableix l'article 21.2 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de les Illes Balears.
4. L'article 21.1, segon paràgraf, de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de las Illes Balears, disposa que el nomenament o la contractació dels gerents i dels altres òrgans unipersonals de direcció dels ens del sector públic instrumental autonòmic, distints dels organismes autònoms, s'ha de realitzar d'acord al que disposa la normativa aplicable i els estatuts de l'ens. En tot cas, quan el nomenament o la contractació i el cessament de qualsevol dels òrgans unipersonals de direcció no correspongui al Consell de Govern, se li haurà de comunicar en aquest òrgan en el termini màxim de set dies hàbils.
5. Les funcions del director o la directora gerent previstes a l'article 20 dels estatuts fan referència bàsicament a funcions de direcció, gestió i control, sempre d'acord amb les instruccions dels òrgans de govern de l'Institut.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d’un procés selectiu per cobrir la plaça de director gerent de l'ICIB, com a òrgan unipersonal de direcció sotmès a la relació laboral de caràcter especial d’alta direcció, regulada pel Reial decret 1382/1985, d’1 d’agost, d'acord amb les característiques del lloc que s'indiquen a l'Annex I.
2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria i procés selectiu, que s'adjunten a com annex II, i el model de sol·licitud per participar a la convocatòria, que s'adjunta com annex III.
3. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i a la pàgina web de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb el articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears. També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució, d’acord amb allò que estableix l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 11 de gener de 2019
La presidenta Francesca Tur Riera
ANNEX I CARACTERÍSTIQUES DEL LLOC DE FEINA DEL DIRECTOR GERENT DE L'INSTITUT D'INDÚSTRIES CULTURALS DE LES ILLES BALEARS (ICIB)
Denominació del lloc de treball: director gerent de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears
Tipus de personal: personal directiu
Jornada: 100%
Retribucions: no superaran la retribució íntegra anual establerta per als directors generals en les respectives lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb el previst a l'article 21.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de les Illes Balears. Les retribucions anuals per a l'any 2019 per als directors generals, sens perjudici de les que corresponguin pel concepte d'antiguitat, ascendeixen a 54.944,07 euros, (art. 15.3 de la Llei 14/2018, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2019).
Illa de destinació: Mallorca
Funcions i atribucions del lloc de treball: les establertes a l'article 20 dels Estatuts de l'Institut
a) Representar legalment l’ICIB davant les administracions públiques, institucions, entitats públiques i privades, persones físiques i jurídiques.
b) Executar i fer complir els acords i les directrius del Consell de Direcció i de la Comissió Executiva.
c) Dirigir, coordinar i supervisar tots els serveis de l’ICIB.
d) Presidir, convocar i representar el Consell Rector de l'ICIB.
e) Dirigir la gestió econòmica i administrativa que resulti necessària per assolir els objectius de l’ICIB.
f) Dur a terme la gestió ordinària del patrimoni de l’ens.
g) Representar judicialment i extrajudicialment l’ICIB en les actuacions pròpies de la seva administració.
h) Ser l’òrgan competent per a la concessió de subvencions.
i) Impulsar i dur a terme els actes encaminats a l’execució del Pla Anual de l’ICIB.
j) Dirigir, gestionar i inspeccionar les instal·lacions, els serveis i les activitats de l’ICIB.
k) Adoptar, d’acord amb el criteri del Consell de Direcció i de la Comissió Executiva, les mesures que garanteixin el funcionament correcte de l’ICIB.
l) Exercir de cap de personal de l’ICIB.
m) Elaborar el Pla Anual d’Actuacions, el Pla Financer Anual, l’Avantprojecte de pressuposts d’explotació i capital, les previsions anuals i pluriennals, els projectes d’inversions reals i d’operacions financeres, la liquidació dels comptes, la memòria explicativa de la gestió anual, els comptes anuals dins els tres primers mesos de l’exercici, la relació de llocs de treball, la proposta del Pla Estratègic de Subvencions, i qualsevol acte o acord que requereixi l’aprovació del Consell de Direcció o de la Comissió Executiva.
n) Realitzar les despeses i atendre els pagaments dins els límits establerts per la normativa vigent, i d’acord amb el Consell de Direcció.
o) Subscriure els instruments de col·laboració o cooperació prevists en la legislació aplicable, especialment els convenis de col·laboració i els plans i programes conjunts.
p) Subscriure acords, convenis, concerts i contractes i tots els documents que siguin necessaris per gestionar l’ICIB i per al compliment de les seves funcions.
q) Proposar al president l’aprovació dels projectes d’obres, serveis i subministraments perquè els elevi al Consell de Direcció.
r) Expedir certificats relacionats amb la gestió diària de l’entitat.
s) Subscriure l’informe anual d’activitat i la declaració de garantia i responsabilitat, i informar-ne el Consell de Direcció, de conformitat amb el que preveuen els apartats 2, 3 i 4 de l’article 18 de la Llei 7/2010.
t) Preparar la liquidació del pressupost vençut i sotmetre’l a la consideració del president, perquè sigui aprovat pel Consell de Direcció.
u) Qualsevol altra funció que li encomanin expressament o li deleguin el Consell de Direcció o el president, en l’àmbit de les seves competències respectives.
Altres característiques del lloc de feina:
Segons l'article 21.2 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, els titulars de la gerència i demés òrgans de direcció de l'ens queden sotmesos a la normativa reguladora del règim d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs i estaran sotmesos, amb caràcter general, a la relació laboral especial d'alta direcció, regulada pel Reial decret 1382/1985, d’1 d’agost.
El límit de la quantia de les retribucions que percebin els titulars de la gerència i dels altres òrgans de direcció dels ens del sector públic instrumental autonòmic no poden excedir, d'acord amb l'article 21.3 de la Llei 7/2010, la retribució íntegra anual establerta per als directors generals en les respectives lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.+
ANNEX II BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DE SELECCIÓ DEL DIRECTOR GERENT DE L'INSTITUT D'INDÚSTRIES CULTURALS DE LES ILLES BALEARS (ICIB)
Primera. Objecte de la convocatòria
L'objecte de la convocatòria és designar el director gerent de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears, d'acord amb les característiques del lloc que s'indiquen a l'annex I.
Segona. Requisits dels aspirants a participar en el procés selectiu
1. Tenir nacionalitat espanyola o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea.
2. Tenir complerts 16 anys d’edat i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
3. No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d’un altre estat, no ha de trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent, que li impedeixi treballar per a l’administració en el seu estat de procedència.
4. Tenir la capacitat funcional per a dur a terme les funcions del lloc de feina.
5. Ser persona funcionària de carrera o laboral del grup A1 de qualsevol administració pública o una persona professional del sector privat, amb més de cinc anys d'exercici professional en aquest cas. En tot cas, ha d'estar en possessió d’un grau universitari, llicenciatura, enginyeria o arquitectura.
6. Acreditar documentalment el nivell C1 de coneixements de llengua catalana de la Junta Avaluadora de Català, de l’Escola Balear d’Administració Pública o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent.
7. En el cas d'aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola, acreditar documentalment el nivell C1 de coneixements de la llengua castellana, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència (MCER), de l'Institut Cervantes, de l'Escola Oficial d'Idiomes o un altre organisme oficial reconegut a aquest efecte en la legislació vigent.
Tercera. Mèrits dels aspirants
Es valoraran, com a mèrit, els aspectes següents:
1. Formació acadèmica en matèria jurídica, econòmica o de direcció d'empreses, gestió de personal, publicitat i màrqueting, ja sigui a nivell de grau, postgrau i/o màster.
2. Formació acadèmica relacionada amb la gestió cultural, les arts audiovisuals, escèniques, visuals, editorials, musicals, mitjans de comunicació, ja sigui a nivell de grau, postgrau i/o màster.
3. Qualsevol altra formació acadèmica específica vinculada a les atribucions del lloc de treball.
4. Experiència professional a nivell directiu en el sector públic o en el privat o en aspectes vinculats a la gestió cultural, recursos humans i gestió empresarial.
5. Coneixements de la llengua anglesa.
6. Coneixements d'altres llengües estrangeres, distintes de l'anglès.
7. Acreditar experiència en la coordinació d'activitats amb agents del sector cultural públic i privat, per potenciar sinergies i incrementar la projecció pública local, nacional i internacional.
Les persones aspirants han de tenir en consideració que només es valoraran els mèrits al·legats en un currículum vitae i acompanyats de còpia compulsada dels documents acreditatius de la formació i/o experiència professional corresponent; només es valorarà la formació obtinguda mitjançant titulació en centres oficials; en cas de presentar-se titulacions i/o qualsevol altra documentació expedida a l'estranger, s'haurà d'acompanyar la corresponent traducció jurada al català o castellà; per acreditar l'experiència professional per compte aliè s'haurà de presentar, necessàriament, certificat de la vida laboral actualitzat, emès per la Seguretat Social, acompanyat dels corresponents contractes laborals i/o certificats signats pel director de l'empresa, que permetin comprovar la categoria professional ocupada en cada moment per l'aspirant; l'experiència professional per compte propi s'haurà d'acreditar mitjançant còpia compulsada de la documentació d'alta com autònom, així com mitjançant qualsevol altre tipus de documentació acreditativa de l'experiència professional desenvolupada en cada cas.
Quarta. Pla de Gestió de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears
Les persones aspirants han de presentar un resum del Pla de Gestió de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears, que vulguin impulsar en els propers cinc anys, d'acord amb les característiques que s'indiquen a continuació:
Extensió màxima: 10 pàgines
Format pàgina: DIN A4, amb marges superior, inferior, dret i esquerra de 2'5 cm.
Tipus de lletra: Times New Roman
Cos: 12
Format d'espaiat: 0,6 i 0,6
Interlineat: simple
El contingut del Pla ha de contemplar, com a mínim, els aspectes següents:
Cinquena. Presentació de sol·licituds
Els aspirants han de presentar la sol·licitud, segons el model que consta en l'Annex III, acompanyada de la documentació requerida a les bases segona, tercera i quarta.
El termini de presentació de sol·licituds és de trenta dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria i les bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Les sol·licituds es poden presentar al registre general de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, o en la forma establerta per l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Sisena. Comissió de selecció
Per tal de fer el procés de selecció, es designarà una Comissió de selecció que estarà formada per cinc vocals:
a) Un representant de la Direcció General de Cultura de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern de les Illes Balears.
b) Un representant de la Direcció General de Política Industrial de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria del Govern de les Illes Balears.
c) Un representant de la Direcció General de Funció Pública de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques del Govern de les Illes Balears.
d) Un representant de l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears.
e) Un representant de les associacions empresarials del sector cultural de les Illes Balears.
Secretari: Un tècnic de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, sense vot.
Setena. Barems de puntuació
A) Mèrits (currículum): Fins a 40 punts
1. Formació acadèmica (lletres a, b i c de la base tercera): 3 punts per cada grau, postgrau o màster, fins a un màxim de 15 punts.
2. Experiència professional (lletra d de la base tercera): 3 punts per cada any acreditat d'experiència professional a nivell directiu en el sector públic o en el privat o en aspectes vinculats a la gestió cultural, recursos humans i gestió empresarial, fins a un màxim de 15 punts.
3. Coneixements de llengües estrangeres (lletres e i f de la base tercera): es valoraran d'acord amb la següent taula, fins a un màxim de 5 punts.
|
B1 |
B2 |
C1 |
C2 |
---|---|---|---|---|
Anglès |
0,25 |
0,5 |
0,75 |
1 |
Altres llengües estrangeres |
0,25 |
0,5 |
0,75 |
1 |
4. Experiència en la coordinació d'activitats (lletra g de la base tercera): 1 punt per cada activitat coordinada amb agents del sector cultural públic i privat, per potenciar sinergies i incrementar la projecció pública local, nacional i internacional, fins a un màxim de 5 punts.
B) Pla de gestió: Fins a 35 punts
C) Entrevista: Fins a 25 punts
Vuitena. Procediment de selecció
Primera fase: valoració dels mèrits. La Comissió revisarà el currículum vitae i la documentació presentats pels candidats i es farà una primera valoració dels mèrits de les candidatures admeses en el procediment.
Segona fase: valoració del pla de gestió. La Comissió analitzarà i valorarà el Pla de Gestió dels candidats admesos i seleccionarà els tres candidats que hagin obtingut la millor puntuació global de les dues primeres fases.
Tercera fase: entrevista. La Comissió de selecció convocarà els tres candidats que hagin obtingut la millor valoració perquè facin una presentació oral del pla de gestió presentat per escrit; la finalitat d'aquesta exposició serà permetre a la Comissió fer una valoració més acurada de l'aspirant, i/o aclarir qualsevol qüestió en relació al currículum vitae i/o als mèrits al·legats. En qualsevol cas, es convocarà a l'aspirant amb un mínim de 48 hores d'antelació per tal que pugui comparèixer davant la Comissió de selecció.
Quarta fase: proposta del candidat. D'entre els tres candidats preseleccionats, la Comissió de selecció proposarà a la presidenta de l'Institut el candidat o candidata que consideri més adient, d'acord amb els barems de puntuació, per a ocupar el càrrec de director gerent de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears, per al seu nomenament.
En cas que la persona designada renunciï o causi baixa, la presidenta podrà nomenar un dels altres dos candidats que hagin estat preseleccionats per la Comissió de Valoració. A aquests efectes es mantendrà la llista dels tres candidats preseleccionats amb les valoracions obtingudes en el procés selectiu.
La convocatòria es podrà declarar deserta si es considera que cap de les persones presentades s'adequa al perfil exigit o no compleix els requisits del lloc.
Novena. Termini per resoldre
El termini per resoldre aquesta convocatòria és de 15 dies comptadors a partir de l'endemà del dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Això no obstant, la Presidència de l'Institut, mitjançant resolució motivada, pot ampliar aquest termini.
Desena. Règim de contractació
La persona candidata designada per ocupar la direcció i gerència de l'ICIB haurà de signar un contracte laboral de personal d'alta direcció, regulat pel Reial Decret 1382/1985, d'1 d'agost.
La durada del contracte serà des de la seva signatura fins a la finalització de la legislatura, o fins que cessi el conseller o consellera que el nomeni. A l'acabament de la legislatura, la durada del contracte es perllongarà fins a un màxim de tres mesos, mentre no es nomeni un nou director gerent. No obstant, quan el conseller que el va nomenar cessi, el conseller entrant pot confirmar en el càrrec el director/a gerent sense necessitat de convocatòria pública, d'acord amb l'article 19.2 in fine dels Estatuts de l'ICIB.
Onzena. Incompatibilitat
Els titulars de la gerència i demés òrgans de direcció de l'ens queden sotmesos a la normativa reguladora del règim d'incompatibilitats dels membres del Govern i dels alts càrrecs i estaran sotmesos, amb caràcter general, a la relació laboral especial d'alta direcció, d'acord amb l'article 21.2 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Dotzena. Confidencialitat
En compliment del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel que es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i la Llei Orgánica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, la confidencialitat de la participació de les persones candidates en aquest procés de selecció està garantida, així com les dades personals i professionals. Únicament es farà públic el nom de la persona candidata que resulti designada per ocupar la direcció de l'ICIB.
Tretzena. Principi d'igualtat
Aquesta convocatòria i el procés de selecció previst es regeixen pels principis d'igualtat de tracte i d'oportunitats i no discriminació per raó de sexe recollits en la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la Igualtat efectiva de Dones i Homes, així com pels recollits a la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
ANNEX III MODEL DE SOL·LICITUD PER PARTICIPAR EN LA CONVOCATÒRIA PÚBLICA PER DESIGNAR AL DIRECTOR GERENT DE L'INSTITUT D'INDÚSTRIES CULTURALS DE LES ILLES BALEARS
......................................................................................................................, major d’edat, amb DNI número .............................................. i domicili a efecte de notificacions a ...................................................................................................... .................................... , telèfon ..................................... i adreça electrònica ........................................................
EXPÒS:
1. Que he tengut coneixement de la convocatòria del procés selectiu per cobrir la plaça de director gerent de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears.
2. Que declar estar en possessió de tots i cadascun de les condicions o requisits exigits que figuren a l'annex II.
3. Que adjunt la següent documentació:
- Fotocòpia compulsada del DNI, NIE o Passaport.
- Currículum vitae, acompanyat de fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa dels requisits i mèrits al·legats al currículum.
- Pla de gestió de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears.
SOL·LICIT: Ser admès i poder participar en el procediment selectiu d’una plaça de director gerent de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears com a òrgan unipersonal de direcció sotmès a la relació laboral de caràcter especial d’alta direcció, regulada pel Reial decret 1382/1985, d’1 d’agost.
.......................... , ........... de ................................ de 201....
En cas de presentar la sol·licitud i la documentació requerida en un registre diferent del de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, en qualsevol cas complint amb allò que estableix l'article 16.5 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, es prega deixin constància enviant un e-mail comunicant aquest fet al següent correu electrònic: caensenat@dgcultur.caib.es
Les dades obtingudes a través d'aquest formulari o currículum vitae, seran tractades de conformitat amb el previst al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel que es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i la Llei Orgánica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
Els aspirants podran exercir, en qualsevol moment, els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les seves dades de caràcter personal mitjançant escrit direigit a l'adreça següent:
INSTITUT D'INDÚSTRIES CULTURALS DE LES ILLES BALEARS
C/ALMUDAINA, 4
07001 PALMA
INSTITUT D'INDÚSTRIES CULTURALS DE LES ILLES BALEARS