Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT BALEAR DE LA NATURA (IBANAT)

Núm. 151
Resolució del director gerent de l’Institut Balear de la Natura per la qual s’aprova la convocatòria i les bases per formar una borsa de la categoria professional/lloc de treball de treballador/a forestal nivell 1, treballador/a forestal nivell 2, treballador/a forestal sotscap i vigilant

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb els principis constitucionals rectors per l’accés a l’ocupació publica, recollits a l’article 55 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30  d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, es convoca un procés per a la creació d’una borsa de treball del grup D, categoria professional/lloc de treball de treballador/a forestal nivell 1, treballador/a forestal nivell 2, treballador/a forestal sotscap i vigilant, que consten a la relació de llocs de feina de l’Institut Balear de Natura (en endavant IBANAT). 

A l’article 18.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, es disposa que la selecció del personal laboral s’han de respectar els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat.

A l’article 21.1 del Conveni Col·lectiu d’IBANAT, aprovat en virtut de resolució del Conseller d’Economia i Competitivitat per a la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears, i la publicació del mateix ( BOIB núm. 54 de 16 d’abril) s’estableix que la selecció de personal laboral de l’Institut s’ha de dur a terme segons ordre de prelació establerta al mateix, essent el primer les borses de treball.

Havent negociat amb la representació sindical el contingut de les bases de la present categoria, i una vegada que consta informe favorable de la direcció competent en matèria de funció pública pel que al compliment dels principis rectors en l’accés a l’ocupació pública.

En virtut de les funcions establertes a l’article 17 del decret 24/2013, de 24 de maig , d’aprovació dels Estatuts d’IBANAT,

 

Resolc

1. Aprovar la convocatòria d’un concurs per formar part d’una borsa de la categoria professional/lloc de treball de treballador/a forestal nivell 1, treballador/a forestal nivell 2, treballador/a forestal sotscap i vigilant, per cada una de les illes.

2. Aprovar les bases que han de regir la convocatòria que s’adjunten a la present.

3. Designar la comissió tècnica de valoració, la qual està constituïda pel membres que s’indiquen a l’annex V de les presents bases.

4. Ordenar la publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauló d’anuncis i a la pàgina web www.ibanat.caib.es.

Interposició de recurs

Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs d’alçada davant el Consell d’Administració d’IBANAT en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat d’acord amb els articles 121 i 122 de la llei 39/2015, d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l’article 40 del decret 24/2013 de 24 de maig d’aprovació dels Estatuts d’IBANAT.

Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació de la desestimació, i contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta, d’acord amb els articles 8  i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. 

 

Palma, 09 de gener de 2019.

El director gerent Joan Ramon Villalonga

 

Bases específiques de la convocatòria per formar una borsa de personal laboral no permanent de la categoria professional/lloc de treball de treballador/a forestal nivell 1, treballador/a forestal nivell 2, treballador/a forestal sotscap i vigilant

1. NORMES GENERALS

1.1. Objecte i normes d’aplicació

L’objecte d’aquestes bases és regular la convocatòria de borses de personal laboral no permanent en la categoria professional de treballador/a forestal nivell 1, treballador/a forestal nivell 2, treballador/a forestal sotscap i vigilant a les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, adreçat a persones amb experiència professional i amb titulació per formar les borses d’aspirants a les diferents illes per cobrir les necessitats de les diferents categories i llocs de treball de l’Institut Balear de la Natura (en endavant IBANAT).

La selecció de les persones aspirants s’ha d’efectuar mitjançant convocatòria pública pel sistema de concurs, que ha de consistir en la valoració de mèrits que detalla l’annex I d’aquesta convocatòria.

La convocatòria s’ha de regir per aquestes bases, les quals s’ajusten als principis que informen de la selecció de personal, establerts a l’article 55 de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, a l’article 44 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma, a la Instrucció conjunta del director general de Funció Pública i Administracions Públiques i del director general de Pressuposts i Finançament de 29 de febrer de 2016, per la qual es determina el requeriment d’autorització i d’informes previs per a la contractació de personal laboral fix i temporal dels ens que integren el sector públic autonòmic, així com a l’article 21 del Conveni col·lectiu de l’IBANAT (Resolució del conseller d’Economia i Competitivitat per a la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de Convenis Col·lectius de les Illes Balears, i la publicació del Conveni col·lectiu de l’Institut Balear de la Natura (Exp. CC_TA_15/058, codi de conveni 07001922011997, BOIB núm. 54, de 16 d’abril de 2015).

1.2. Contractacions de personal derivades de les borses

La finalitat de crear les borses és poder formalitzar, amb les persones que la integrin, contractes amb qualsevol modalitat de durada determinada prevista i amb subjecció a la legislació laboral vigent.

Una vegada formalitzat el contracte, s’hauran de respectar les limitacions establertes en l’article 15 i en la disposició addicional 15a de l’Estatut dels treballadors pel que fa a la durada màxima i a l’encadenament de contractes.

1.3. Reserva per a persones amb discapacitat

D’acord amb el que disposa el darrer paràgraf de l’article 59.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, en les ofertes d’ocupació pública de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears es reserva una quota mínima del 7 % de les vacants perquè les cobreixin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, sense perjudici que s’hagi d’acreditar la compatibilitat amb les funcions de la categoria professional/lloc de treball corresponent.

A aquest efecte, s’han d’oferir les vacants número 7 i les posteriors de catorze en catorze de la borsa, és a dir, els llocs número 21, 35, 49, 63... i així successivament. No obstant això, s’han d’oferir també llocs de treball quan els correspongui per la puntuació obtinguda en el procés selectiu.

En tot cas, l’oferiment està supeditat al fet que la discapacitat de la persona aspirant concreta sigui compatible amb les tasques del lloc de treball.

Per gestionar millor la reserva per a persones amb discapacitat de les borses convocades, s’ha de constituir una llista específica de persones amb discapacitat, per ordre de prelació, de cada una de les zones on hi hagi persones aspirants que hagin acreditat aquesta condició. Tot això, amb independència del fet que també figurin en la llista general que s’hagi constituït per a cada zona.

En qualsevol cas, les persones aspirants amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 % han d’aportar el certificat d’aptitud emès per la Direcció General de Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació del Govern de les Illes Balears, que acrediti la compatibilitat per a l’exercici de les funcions corresponents i en el qual es determini, si s’escau, les adaptacions que la persona aspirant necessita per al compliment del lloc de feina.

2. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Les persones interessades han de complir els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra que, de conformitat amb l’article 57 de l’Estatut bàsic de l’empleat públic (EBEP), permeti l’accés a l’ocupació pública.

b) Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.

c) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions corresponents a la categoria i lloc de treball a la qual s’aspiri.

d) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per accedir al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, del qual hagi estat separat o inhabilitat. En el cas de nacionals d’un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el propi estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.

e) Tenir carnet de conduir B.

f) Estar en possessió del títol acadèmic exigit o en condicions d’obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds.

En el cas de titulacions expedides a l’estranger, serà necessari aportar la documentació corresponent que n’acrediti l’homologació del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

Si el títol procedeix d’un estat membre de la Unió Europea, s’ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l’homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1665/1992 i altres normes de transposició i desplegament.

El títol exigit per participar en la borsa convocada és un dels següents: títol de graduat en ESO, graduat escolar o equivalent.

g) Acreditar el coneixement de llengua catalana, nivell B1, mitjançant un certificat emès o reconegut com a equivalent per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o homologat per l’òrgan competent en matèria de Política Lingüística.

Les persones interessades han de complir els requisits enumerats a l’apartat anterior en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

3. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

El model normalitzat de la sol·licitud i de la relació de documents acreditatius per prendre part en el procés selectiu s’ha d’ajustar a l’annex II d’aquestes bases.

Les sol·licituds s’han de dirigir a l’Institut Balear de la Natura (IBANAT), al Departament de Recursos Humans, i s’han de presentar al Registre de l’IBANAT (carrer del Gremi dels Corredors, 10, 1r pis, polígon de Son Rossinyol, 07009 Palma, de dilluns a divendres, de les 9.00 a les 14.00 hores), als registres de l’IBANAT a Menorca o Eivissa, o en qualsevol altra de les formes que s’estableixen a l’article 16 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Telèfon d’informació: 971 17 76 39.

El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies hàbils a partir de l’endemà d’haver-se publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Cada illa disposarà d’un borsí propi per a cada una de les quatre categories. Les persones aspirants podran elegir, en una mateixa instància, un borsí o diferents borsins de diferents categories i illes, que funcionaran de manera independent.  

Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament (annex II), les persones aspirants hi han d’adjuntar:

a) Còpia compulsada del DNI o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

b). Còpia del carnet de conduir exigit en la base 2.e) de la convocatòria.

c) Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit per formar part de la borsa (anvers i revers).

d) Una declaració jurada de les persones aspirants que compleixen el requisit de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions de l’especialitat a què correspon la borsa específica a la qual opten (annex III).

e) La declaració jurada de no haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni de trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a l’exercici de les funcions públiques (annex IV).

f) Fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa d’estar en possessió del nivell de coneixements de català exigit en la base 2.g) de la convocatòria.

Els coneixements de llengua catalana s’han d’acreditar mitjançant certificat emès o reconegut com a equivalent per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o homologat per l’òrgan competent en matèria de Política Lingüística.

g) Les persones aspirants amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 % han d’aportar fotocòpia compulsada de la resolució de reconeixement de grau, així com el certificat d’aptitud emès per la Direcció General de Dependència del Govern de les Illes Balears que acrediti la compatibilitat per a l’exercici de les funcions corresponents i en el qual es determini, si s’escau, les adaptacions que la persona aspirant necessita per al compliment de les funcions dels llocs de feina.

h) Còpia compulsada de la documentació acreditativa dels mèrits al·legats seguint el mateix ordre d’exposició que consta en el model de relació de documents acreditatius. No es podrà valorar cap mèrit que no hagi estat acreditat mitjançant l’aportació de la documentació corresponent dins el termini de presentació de sol·licituds.

En el supòsit de persones aspirants que hagin prestat serveis a l’IBANAT, Espais de Natura Balear (ENB), Servicios Forestales Baleares SA (SEFOBASA) o a l’Instituto de Conservación de la Naturaleza (ICONA), l’IBANAT incorporarà d’ofici, en l’expedient del concurs, un extracte de mèrits que figuren en l’expedient personal de la persona aspirant, sempre que així s’indiqui a la sol·licitud, amb referència fins al darrer dia del termini per a la presentació de sol·licituds.

En aquestes bases, quan es faci referència a experiència professional o serveis prestats, o qualsevol referència a IBANAT, s’entendran incloses les altres entitats citades en el paràgraf anterior.

En qualsevol cas, les persones interessades també poden adjuntar a la sol·licitud, l’original o còpia compulsada de la documentació que considerin adient per tenir-ne constància en el procediment de concurs.

Per acreditar l’experiència professional, serà necessari la presentació de l’informe de vida laboral actualitzada expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social.

Per acreditar l’experiència professional al sector privat, a part de la vida laboral, s’hauran d’adjuntar els contractes laborals. I en els casos en què als contractes no s’especifiqui o no correspongui la categoria professional amb la que es demana, s’haurà d’aportar un certificat de serveis prestats degudament firmat i segellat que exposi l’experiència i les funcions a l’empresa.

Per acreditar l’experiència professional al sector públic, s’haurà d’aportar un certificat de serveis prestats degudament firmat i segellat per l’Administració pública corresponent que indiqui la categoria laboral en la qual ha estat contractat.

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, Reglament General de Protecció de Dades, i d’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades, es facilita la informació següent:

  • Les dades de caràcter personal que s’obtinguin de la sol·licitud seran incorporades i tractades de manera confidencial en un fitxer propietat de l’IBANAT.
  • Les dades obtingudes amb aquesta instància podran ser utilitzades, salvaguardant la identitat del sol·licitant, per elaborar estadístiques internes.
  • Els sol·licitants tendran la possibilitat d’accedir en qualsevol moment a les dades facilitades i a sol·licitar-ne, si escau, la rectificació, oposició o cancel·lació dirigint una comunicació escrita, juntament amb la documentació acreditativa de la identitat pròpia, a l’IBANAT.
  • Tendran la possibilitat d’exercir el dret de supressió d’acord amb l’establert a l’article 17 del Reglament (UE) 2016/679.

4. LLISTES DE PERSONES ADMESES I EXCLOSES

Una vegada acabat el termini de presentació de sol·licituds i comprovada la documentació presentada per les persones interessades relativa als requisits per participar en la convocatòria, s’ha de publicar la resolució per la qual s’aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb la indicació de les causes de l’exclusió, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, així com al tauler d’anuncis de l’IBANAT i a la pàgina web de l’IBANAT www.ibanat.caib.es. 

En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors i, si es produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses sinó, a més, que consten a la llista de persones admeses.

Les persones aspirants excloses o admeses disposaran d’un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació de la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En la publicació d’aquesta resolució se les ha d’advertir que la sol·licitud es valorarà com a no presentada si no es compleix el requeriment.

Un cop acabat el termini al qual fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, s’ha de dictar una resolució per la qual s’aprovi la llista definitiva de persones admeses i excloses.

Aquesta resolució s’ha de fer pública de la mateixa manera que la resolució provisional.

5. SISTEMA DE SELECCIÓ I BAREM DE MÈRITS

El sistema de selecció de les persones aspirants és el concurs. A aquest efecte es constituirà una comissió tècnica de valoració.

Els mèrits al·legats per les persones interessades s’han de valorar sempre que s’hagin acreditat dins el termini de presentació de sol·licituds, d’acord amb el barem que s’adjunta com a annex I.

Els mèrits que al·leguin les persones aspirants s’han d’acreditar mitjançant la presentació d’original o còpia compulsada de la documentació, i d’acord amb els criteris següents:

a. Justificant de l’experiència professional:

1. Per acreditar l’experiència professional serà necessària la presentació de l’informe de vida laboral actualitzada expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social.

2. En el cas d’haver prestat serveis a l’IBANAT, si la persona aspirant ho indica a la sol·licitud, el certificat de serveis prestats es tramitarà d’ofici.

3. En el cas d’haver prestat serveis al sector públic a altres administracions, la persona aspirant ha de presentar, a més de l’informe de la vida laboral, el certificat de serveis prestats degudament firmat i segellat per l’administració pública corresponent que indiqui la categoria o categories per les quals va ser contractat.

4. Els serveis prestats en el sector privat, empresa privada, s’han d’acreditar amb l’aportació, a part de la vida laboral, dels contractes laborals corresponents. I en els casos en què als contractes no s’especifiqui o no correspongui la categoria professional amb la que es demana, s’haurà d’aportar un certificat de serveis prestats degudament firmat i segellat que exposi l’experiència i les funcions a l’empresa.

b. Titulació acadèmica oficial: una còpia compulsada del títol (anvers i revers). Només es valoraran els títols diferents del que s’exigeix com a requisit per participar en la convocatòria.

c. Formació no reglada: una còpia compulsada del certificat o diploma (anvers i revers).

La formació no reglada s’acredita mitjançant l’aportació dels certificats acreditatius dels cursos oficials realitzats, els quals han d’especificar el nombre d’hores de què consta el curs. Si no s’especifiquen les hores s’ha de comptabilitzar d’acord amb allò que estableix l’annex I.

S’entén per certificat oficial els diplomes o certificats expedits per una entitat pública o organismes dependents, per organitzacions sindicals i empresarials o qualsevol entitat privada, sempre que tinguin autorització expressa de l’organisme públic competent per a la realització de cursos i sempre que aquestes circumstàncies constin en el mateix títol o diploma.

d) Coneixements de llengua catalana: Una fotocòpia compulsada d’un certificat emès o reconegut com a equivalent per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears.

6. COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ

L’òrgan encarregat de la selecció és la Comissió Tècnica de Valoració, la composició de la qual consta a l’annex V.

Els membres de la Comissió Tècnica de Valoració s’han d’abstenir d’intervenir-hi, i ho han de notificar a l’autoritat que els va nomenar, quan hi concorrin les circumstàncies previstes a l’article 23.2 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

A l’efecte de notificacions i tramitació de documentació, la Comissió Tècnica de Valoració té la seu a l’IBANAT (carrer del Gremi de Corredors, 10, 1r pis del polígon de Son Rossinyol, 07009 Palma).

D’acord amb el que disposa l’article 43.4 b) de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, en els membres de l’òrgan de valoració hi haurà una representació equilibrada de dones i homes amb capacitació, competència i preparació adequades.

A la sessió de constitució, els membres de l’òrgan de valoració han de designar un/a secretari/secretària entre els vocals.

Tots els membres han de ser funcionaris de carrera o laborals  fixos i posseir una titulació acadèmica de nivell igual o superior a l’exigida a les persones aspirants.

Són funcions de la Comissió Tècnica de Valoració:

a. Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, en la forma establerta en les bases de la convocatòria.

b. Elaborar una llista provisional de totes les persones que formen part de la borsa, ordenades d’acord amb la puntuació per mèrits que hagin obtingut.

c. Elaborar una llista provisional específica de les persones aspirants amb discapacitat, per ordre de puntuació obtinguda.

d. Resoldre les reclamacions presentades per les persones candidates en el termini establert convocant els aspirants a les revisions oportunes per tal que, si escau, esmenin els defectes de forma en l’acreditació dels mèrits o bé per tal que aclareixin algun dels mèrits, sempre que s’hagin acreditat en termini i en la forma escaient.

e. Sol·licitar, abans d’elaborar la llista definitiva, als aspirants que hagin quedat igualats en puntuació que aportin la documentació necessària per acreditar les circumstàncies descrites a la base 7 per determinar la preferència en els casos d’empats.

f. Elevar la llista definitiva de persones valorades i ordenades d’acord amb la puntuació obtinguda a la gerència de l’IBANAT, perquè dicti la resolució per la qual aprova la composició definitiva de la borsa, amb els llocs reservats a discapacitats, segons la llista específica de les persones que han acreditat una discapacitat igual o superior al 33 %.

La Comissió queda autoritzada per resoldre tots els dubtes que puguin sorgir i adoptar els acords necessaris per al bon funcionament de la convocatòria en tot el que no s’hagi previst en aquestes bases, i aplicar el mateix criteri per a les diferents bases establertes a aquesta convocatòria, per a les diferents categories i illes.

De conformitat amb el que preveu l’article 51 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a les reunions de la Comissió Tècnica de Valoració hi podrà assistir una persona designada pel Comitè d’empresa de l’IBANAT per tal de vetllar pel bon funcionament d’aquesta.

7. PUBLICACIÓ DE LES VALORACIONS

En haver conclòs la valoració dels mèrits, la Comissió Tècnica de Valoració ha de fer pública la llista provisional amb la puntuació final obtinguda per les persones aspirants.

La puntuació final serà el resultat de sumar els totals corresponents a cada un dels blocs, que no podrà excedir en cap cas de 100 punts.

L’ordre de prelació de les persones aspirants es determina per la puntuació total obtinguda en el procés selectiu. En cas d’empat, té preferència la persona aspirant que tingui més puntuació en l’apartat d’experiència professional a l’IBANAT de la mateixa especialitat o categoria.

En cas de persistir l’empat una vegada aplicat el criteri anterior, s’aplicaran els criteris generals següents:

a. Ser una dona víctima de violència de gènere.

b. Ser major de 45 anys.

c. Ser dona, pel fet que es tracta d’un sector molt masculinitzat a dins a l’empresa.

d. Tenir més càrregues familiars.

e. No haver estat objecte de remoció d’un lloc de treball de la mateixa categoria

Si hi persisteix l’empat, es farà un sorteig.

La llista provisional de puntuacions es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d’anuncis de l’IBANAT i a la pàgina web de l’IBANAT www.ibanat.caib.es.

A la llista, ordenada de major a menor puntuació, hi ha de figurar el DNI, llinatges i nom de les persones aspirants, la puntuació obtinguda i el número d’ordre.

Les persones aspirants disposen d’un termini de deu dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista al Butlletí Oficial de les Illes Balears, per fer les al·legacions o reclamacions que estimin oportunes sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs. Les al·legacions o reclamacions s’han de fer per escrit amb registre d’entrada a l’IBANAT.

Les persones aspirants que presentin les al·legacions o reclamacions dins el termini establert seran convocades per escrit amb dia i hora a les dependències de l’IBANAT a les diferents illes, amb el termini previ de 48 hores, com a mínim. En cas de no assistir-hi i de tractar-se d’un error d’interpretació o material de la Comissió de Valoracions, es podrà revisar d’ofici allò que ha reclamat a l’escrit l’aspirant, sempre que sigui possible, amb la documentació ja presentada.

 

8. RESOLUCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

El termini per a la resolució de la convocatòria és de sis mesos comptadors des del dia en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. L’empresa pot ampliar aquest termini fins a un mes més.

Un cop resoltes les reclamacions presentades a la llista provisional de puntuacions, la Comissió Tècnica de Valoració ha d’elaborar una llista de totes les persones aspirants que formen part de la borsa, per ordre de puntuació obtinguda, la qual s’ha d’elevar a la gerència de l’IBANAT perquè dicti la resolució de creació de les borses.

La resolució de creació de la borsa s’ha de fer pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d’anuncis de l’IBANAT i a la pàgina web www.ibanat.caib.es.

Amb la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució de la gerència de l’IBANAT de constitució de les borses, queden derogades les borses anteriors de la mateixa especialitat, les quals deixaran d’estar vigents.

9. CRIDA

Criteris generals

1. Si es produeix una vacant i si és necessari proveir-la, s’ha d’oferir als aspirants que formen part de la borsa de treball seguint l’ordre de prelació establert.

2. Les citacions a les persones interessades es faran preferentment de forma telefònica i es deixarà constància a l’expedient del dia i hora de les telefonades.

3. S’haurà de telefonar un mínim de tres vegades, amb diferència d’almenys una hora entre telefonades i, si no és possible localitzar l’aspirant, es remetrà un missatge de correu electrònic deixant un termini de 24 hores per respondre abans de passar a l’aspirant següent per ordre de prelació.

4. En cas de telefonar a la persona aspirant per oferir-li diferents ofertes en un mateix moment, les renúncies expresses o tàcites es comptabilitzaran com una sola renúncia.

10. RENÚNCIA A LA BORSA DE TREBALL I SITUACIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

1. Si la persona interessada no manifesta la conformitat amb la proposta rebuda en el termini de 24 hores, el dia hàbil següent, o manifesta la seva no disposició a incorporar-se en el termini indicat per l’IBANAT, en aquests dos casos, s’entén que hi renuncia i passarà al darrer lloc de la borsa.

A les persones aspirants que renunciïn de manera expressa o tàcita a tres ofertes de treball, se les exclourà de la borsa, llevat que al·leguin, en el termini establert per manifestar la pròpia conformitat en el paràgraf anterior, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment:

a) Patir malaltia o incapacitat temporal.

b) Estar en període d’embaràs, de maternitat o de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, o en excedència per a cura de fills i filles o bé excedència per cura de familiars.

c) Prestar serveis a l’IBANAT, al Govern de les Illes Balears o a qualsevol dels ens dependents del sector públic instrumental.

d) Exercir funcions sindicals en el moment de la crida.

En aquests casos, les persones aspirants conservaran el seu lloc a la borsa.

Això no obstant, qui al·legui alguna de les circumstàncies anteriors no rebrà cap més oferta mentre es mantingui la circumstància al·legada. Correspon a la persona interessada comunicar a l’IBANAT, mitjançant un escrit amb registre d’entrada a l’IBANAT, la finalització de la concurrència de les causes esmentades.

Les persones que treballin a l’IBANAT i en situació de no disponibles per aquest fet, sempre que hi prestin serveis com a personal laboral amb un contracte a una plaça no vacant, es consideraran com a situació de disponible i se’ls comunicarà l’oferta de nous llocs de treball vacants, és a dir, llocs sense cap persona en propietat, sempre d’acord amb la seva posició a la borsa.

2. En acabar el contracte pel qual varen ser cridades, les persones aspirants s’han d’incorporar automàticament a la borsa de la qual formen part, en el lloc que correspongui, d’acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es varen formar.

La renúncia d’un contracte de treball, una vegada iniciada la relació laboral, i abans que el contracte acabi, comportarà que la persona aspirant passarà a ocupar el darrer lloc de la borsa.

Les persones aspirants que hagin acreditat una discapacitat a les quals se’ls hagi ofert un lloc de treball, i la seva discapacitat no sigui compatible amb les tasques del lloc, han de conservar la seva posició a la borsa i s’ha d’oferir aquell lloc de treball a la persona següent.

11. MOTIUS D’EXCLUSIÓ

Són  motius d’exclusió de la borsa els següents:

a. No haver superat el període de prova legal en contractes laborals en aquesta categoria en els darrers dos anys.

b. Haver estat sancionat o sancionada mitjançant expedient disciplinari per falta greu o molt greu. L’exclusió per aquest motiu és vigent durant un període de dos anys des de la imposició de la sanció per faltes greus; per faltes molt greus l’exclusió és definitiva, llevat que s’hagin complerts els terminis per a la prescripció d’aquestes faltes.

c. Haver renunciat, de manera expressa o tàcita, a tres ofertes de treball sense que es produeixi cap de les circumstàncies justificatives que preveu la base 10.

d. Rescindir en tres ocasions el contracte de treball o del nomenament, per iniciativa de l’aspirant, excepte que estigui motivada per una millora de feina dins el mateix IBANAT.

e. Falsedat en la documentació aportada o en les dades consignades.

f. La voluntat expressa de la persona integrant de la borsa de ser-ne exclosa.

12. GESTIÓ DE LA BORSA

El departament de Recursos Humans ha de controlar i gestionar la borsa de persones aspirants per mitjans electrònics, mentre resti vigent la borsa. Les persones aspirants podran sol·licitar la informació actualitzada en qualsevol moment respecte del lloc que hi ocupen.

13. VIGÈNCIA DE LA BORSA

La borsa de personal laboral i interí té una vigència màxima de tres anys des que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Un cop que hagi transcorregut aquest període de temps, la borsa perdrà la vigència i no es podrà reactivar. Aquest fet s’ha d’anunciar en la pàgina web de l’IBANAT.

 

ANNEXOS

I.    BAREM DE MÈRITS

II.   MODEL DE SOL·LICITUD/RELACIÓ DE DOCUMENTACIÓ

III. DECLARACIÓ DE COMPATIBILITAT

IV. DECLARACIÓ DE NO INHABILITACIÓ

V.  COMPOSICIÓ DE LA COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ

 

ANNEX I BAREM DE MÈRITS

1. Experiència professional

a. Serveis prestats a l’Ibanat, Sefobasa, Administració autonòmica, altres administracions i/o ens del sector públic institucional a la mateixa categoria i lloc de treball al qual es vol accedir o a un altre lloc de treball equivalent: 0,60 punts per mes treballat.

b. Serveis prestats a l’Ibanat, Sefobasa, Administració autonòmica, altres administracions i/o ens del sector públic institucional a la mateixa categoria però diferent lloc de treball al qual es vol accedir o a un altre lloc equivalent: 0,45 punts per mes treballat.

c. Serveis prestats a l’Ibanat, Sefobasa, Administració autonòmica, altres administracions i/o ens del sector públic institucional a diferent categoria i lloc de treball al qual es vol accedir o a un altre lloc de treball equivalent: 0,25 punts per mes treballat.

d. Serveis prestats a empreses privades amb funcions, categoria o llocs de treballs equivalents: 0,20 punts per mes treballat. 

Per acreditar l’experiència professional, serà necessari presentar l’informe de la vida laboral.

Per acreditar l’experiència professional al sector privat, a part de la vida laboral, també s’han d’adjuntar els contractes laborals; en els casos en què en els contractes no s’especifiqui o no correspongui la categoria professional que es demana, s’haurà d’aportar un certificat de serveis prestats degudament firmat i segellat que exposi l’experiència i les funcions a l’empresa.

Per acreditar l’experiència professional al sector públic, s’haurà d’aportar un certificat de serveis prestats degudament firmat i segellat per l’Administració pública corresponent en què s’indiqui la categoria o categories per les quals estava contractat.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 50 punts.

2. Mèrits acadèmics i altres formacions

Es valoraran com a mèrits acadèmics les titulacions acadèmiques dels estudis que estan directament relacionades amb les categories o llocs de treball objecte de la borsa, així com altres de no relacionades directament amb aquestes, sempre que siguin diferents de la titulació que s’exigeix com a requisit per participar-hi. Per tant, no s’han de valorar com a mèrits aquells estudis que són un pas previ i necessari per cursar els estudis que es valoren o que constitueixen un requisit per participar en la convocatòria. 

2.1. Titulacions acadèmiques

En aquest apartat es valoren les titulacions acadèmiques el caràcter oficial o l’equivalència de les quals hagi reconegut i hagi establert el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau de les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis.

a. Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 

- Directament relacionades amb la categoria i lloc de treball: 4 punts.

- No relacionades amb la categoria i lloc de treball: 2 punts.

b. Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica o enginyeria tècnica o equivalent:

- Directament relacionades amb la categoria i lloc de treball: 3 punts.

- No relacionades amb la categoria i lloc de treball: 1 punt.

c. Per cada títol de doctor:

-  Directament relacionat amb la categoria i lloc de treball: 3 punts.

- No relacionat amb la categoria i lloc de treball: 1 punt.

d. Per cada títol de màster oficial:

- Directament relacionat amb la categoria i lloc de treball: 2 punts.

- No relacionat amb la categoria i lloc de treball: 0,75 punts.

e. Per cada títol de màster no oficial:

- Directament relacionat amb la categoria i lloc de treball: 0,5 punts.

- No relacionat amb la categoria i lloc de treball: 0,25 punts.

f. Pels títols propis de postgrau (especialista universitari, expert universitari, curs d’actualització universitària, etc.):

- Directament relacionats amb la categoria i lloc de treball:  0,5 punts.

- No relacionats amb la categoria i lloc de treball:  0,25 punts.

g) Certificat d’aptituds pedagògiques o màster equivalent: 2 punts.

h. Per cada titulació de tècnic superior de formació professional o equivalent:

- Directament relacionat amb la categoria i lloc de treball: 2 punts.

- No relacionat amb la categoria i lloc de treball: 0,5 punts.

i. Per cada titulació de tècnic de formació professional, batxillerat o equivalent:

- Directament relacionada amb la categoria i lloc de treball: 1 punt.

- No relacionada amb la categoria i lloc de treball: 0,25 punts.

j. La superació de cada mòdul d’estudis de tècnic de formació professional o equivalent no finalitzats, relacionats directament amb la categoria i lloc de treball: es valorarà a raó de 0,05 punts, fins a un màxim de 0,25 punts.

k. La superació de cada mòdul de qualificacions professionals, que certifiqui, de manera homogènia, les competències professionals dels treballadors que hagin estat adquirides des de la formació professional inicial, l’experiència professional o l’ocupació directament relacionades amb la categoria i lloc de treball:

- Directament relacionat: es valorarà a raó de 0,07 fins a un màxim de 0,5 punts.

- No relacionat: es valorarà a raó de 0,05 fins a un màxim de 0,25 punts.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 8 punts.

2.2. Coneixements orals i escrits de català i llengües estrangeres

2.2.1. Coneixements orals i escrits de català

Es valoraran els certificats expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística o aquells que hagi declarat equivalents, corresponents als nivells de coneixements següents:

Nivell d’exigència B1 (abans certificat A)

  • Certificat B2 (abans certificat B): 3 punts
  • Certificat C1 (abans certificat C): 4 punts
  • Certificat C2 (abans certificat D): 6 punts
  • Certificat LA de coneixements de llenguatge administratiu (abans certificat E): 2 punts

Només es valorarà el certificat que correspongui al nivell més alt acreditat, tret del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, que, en aquest cas, la puntuació es pot acumular a la dels altres certificats.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 8 punts

2.2.2. Coneixements orals i escrits de llengües estrangeres

Únicament es valoraran els certificats oficials superats (no només realitzats) de coneixements de llengües estrangeres, sempre enteses dins el Marc Comú Europeu. Es valoraran els certificats de les escoles oficials d’idiomes (EOI), de les universitats, i d’altres entitats amb els criteris següents:

Puntuació de cada nivell del Marc Comú Europeu:

  • Nivell bàsic 1/A1: 0,5 punts
  • Nivell bàsic 2/A2: 1 punt
  • Nivell intermedi 1/B1: 2 punts
  • Nivell intermedi 2/B2: 3 punts
  • Nivell avançat 1/C1: 4 punts
  • Nivell avançat 2/C2: 5 punts

Per una mateixa llengua només es valorarà el certificat que correspongui al nivell més alt acreditat.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 5 punts.

2.3. Formació meritable

2.3.1. Cursos

Per valorar els cursos de formació i de perfeccionament cal atenir-se als criteris següents, sempre que estiguin directament relacionats amb el lloc de treball corresponent a la borsa a la qual s’opta:

a) Es valoraran els cursos que s’imparteixen en el marc dels acords de formació contínua amb l’Administració, també els cursos el promotor dels quals sigui una administració pública o que estiguin homologats per una escola d’administració pública i, finalment, s’inclouran també en la valoració els cursos de formació ocupacional que imparteix o promou el Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB) i altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

b) Es valoraran en qualsevol cas (tant si estan relacionats amb el lloc de treball com si no) els cursos de l’àrea jurídica administrativa, els de l’àrea de qualitat referents a Sistemes de Qualitat ISO 9001, Model EFQM de qualitat i excel·lència, EMAS-Eco-Management and Audit Scheme sobre diagnòstic mediambiental i ISO14001 sobre pautes per implementar un sistema de gestió ambiental, els de perspectiva de gènere, els de riscs laborals i els d’aplicacions d’informàtica per a usuaris (Open Office, Microsoft Office, correu electrònic i Internet), ja que s’entendran com a relacionats en qualsevol cas. 

c) En tots els casos, s’han de valorar una sola vegada les accions formatives relatives a un mateix contingut o a un mateix programa, encara que se n’hagi repetit la participació, valorant sempre la de nivell més alt.

2.3.2. Criteris generals de valoració de cursos  

Els cursos d’aprofitament i assistència directament relacionats amb el lloc de feina estaran limitats per una puntuació màxima.

a) Cursos amb certificat d’aprofitament: 0,5 punts per cada crèdit CFC (Comissió de Formació Contínua) o LRU, equivalent a 10 hores de durada i 0,6 punts per cada crèdit ECTS, equivalent a 25 hores de durada. Si no se n’especifica la durada, s’ha de valorar amb 0,2 punts.

En el supòsit que el diploma o el certificat no indiquin els crèdits o no especifiqui si es tracten de crèdits LRU, CFC o ECTS, s’entén que són LRU i s’han de computar, d’acord amb el paràgraf anterior, a raó de 0,5 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives. En el supòsit que figurin simultàniament crèdits i hores, cal atenir-se als crèdits.

En tot cas, es puntuarà amb un màxim de 3 punts per curs.

b) Cursos amb certificat d’assistència: 0,2 punts per cada 10 hores o proporcionalment en cas de durada inferior. Si no se n’especifica la durada, s’han de valorar amb 0,1 punts.

En tot cas, es puntuarà amb un màxim de 2,5 punts per curs.

2.3.3. Valoració de cursos d’informàtica

La valoració dels cursos d’aplicacions d’informàtica per a usuaris que indica el punt 2.3.1 b) ha de ser la següent:

- Nivell bàsic/introducció: 0,5 punts

- Nivell intermedi: 1 punt

- Nivell superior: 1,5 punts

En el cas que els certificats no n’indiquin el nivell, la valoració ha de ser la següent:

- Cursos de durada de 10 a 20 hores: 0,5 punts

- Cursos de durada de 21 a 30 hores: 1 punt

- Cursos de durada de més de 30 hores: 1,5 punts

Seguint aquests criteris de puntuació, només es valorarà el nivell més alt o el certificat de més hores de cada una de les aplicacions.

Tots els cursos corresponents a aquest epígraf realitzats o amb el certificat emès abans de l’1 de gener de l’any 2000 obtindran el 50 % de la puntuació establerta.

La resta de cursos d’informàtica que no siguin informàtica d’usuari únicament es podran valorar amb els criteris generals de puntuació si estan directament relacionats amb la categoria o lloc de treball corresponent a la borsa a la qual s’opta.

La puntuació màxima de l’apartat d’informàtica és de 6 punts.

La puntuació màxima de l’apartat de formació meritable és de 25 punts.

2.4. Valoració de cursos prevenció de riscs laborals

La valoració dels cursos de prevenció de riscs laborals que indica el punt 2.3.1 b) ha de ser la següent:

  • PRL bàsic: 0,01 punts per hora de formació, amb un màxim de 0,5 punts.
  • Títol oficial de tècnic mitjà (segons el que estableix l’article 36 del Reial decret 39/1997, de 17 de gener, Reglament dels Serveis de Prevenció o normativa vigent): 1,5 punts.
  • Títol oficial de tècnic superior (segons el que estableix l’article 37 del Reglament dels Serveis de Prevenció o normativa vigent): 2,5 punts, i en el cas de tenir alguna especialitat de Seguretat en el treball, Higiene industrial o Ergonomia i psicosociologia aplicada, s’hi sumaran 0,25 punts més per cada una de les especialitats, fins a un màxim de dues especialitats.
  • Màster Universitari Oficial en Prevenció de Riscs Laborals: 4 punts

Seguint aquests criteris de puntuació, només es valorarà el nivell més alt de tots els títols de Prevenció de Riscs Laborals.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts.

 

 

ANNEX II SOL·LICITUD D’ADMISSIÓ AL LLOC DE TREBALL DE TREBALLADOR/A FORESTAL NIVELL 1, TREBALLADOR/A FORESTAL NIVELL 2, TREBALLADOR/A FORESTAL SOTSCAP I VIGILANT

DADES PERSONALS:

Llinatges:                                                                        Nom:

NIF/NIE:                         Data de naixement:                    Nacionalitat:

Domicili:

Codi postal:                     Localitat:

Telèfons:                                                   Adreça de correu electrònic:

Discapacitat:               Sí   (  )              No (  )

Grau de discapacitat:

Categoria/es a les quals s’opta:  TF. Nivell 1  (  )  TF. Nivell 2  (  ) TF.Sotscap (  )  Vigilant  (  ) 

 

Illa/Illes a les quals s’opta:  Mallorca  (  ) Menorca (  )  Eivissa (  )  Formentera (  ) 

REQUISITS:

 (  )  DNI

(  )  Titulació

 (  ) Nivell de català

(  )  Annex III Declaració Jurada de Compatibilitat Laboral

(  )  Annex IV Declaració jurada de no trobar-se inhabilitat

(  )  Carnet de conduir ciclomotor (en el cas de vigilant)

(  )  Carnet de conduir B

MÈRITS:

(  )   Sol·licit el certificat de serveis prestats a l’IBANAT (si no es marca aquesta casella, l’IBANAT no adjuntarà el certificat a la documentació presentada)

MÈRITS

Núm. d’ordre

Document

Nombre d’hores

A emplenar per IBANAT

01

 

 

 

02

 

 

 

03

 

 

 

04

 

 

 

05

 

 

 

06

 

 

 

07

 

 

 

08

 

 

 

09

 

 

 

10

 

 

 

11

 

 

 

12

 

 

 

13

 

 

 

14

 

 

 

15

 

 

 

16

 

 

 

17

 

 

 

18

 

 

 

19

 

 

 

20

 

 

 

21

 

 

 

22

 

 

 

23

 

 

 

24

 

 

 

25

 

 

 

26

 

 

 

27

 

 

 

28

 

 

 

29

 

 

 

30

 

 

 

31

 

 

 

32

 

 

 

33

 

 

 

34

 

 

 

35

 

 

 

36

 

 

 

37

 

 

 

38

 

 

 

39

 

 

 

40

 

 

 

41

 

 

 

42

 

 

 

43

 

 

 

44

 

 

 

45

 

 

 

Palma, ..... d...................... de 20.....

[Signatura]

 

 

ANNEX III: DECLARACIÓ JURADA DE COMPATIBILITAT LABORAL

Jo, ......................................................................................, amb el DNI ........................, veí/veïna de ...................................................... i amb domicili a .............................................................., declar sota jurament/promesa als efectes de ser contractat/ada que no patesc cap malaltia ni limitació física o psíquica que m’impedeixi dur a terme amb normalitat les funcions corresponents al/s lloc/llocs de feina al/s qual/s aspir.

 

Palma, ........ d .......................... de 20.....

 

[signatura]  

 

ANNEX IV:   DECLARACIÓ JURADA DE NO TROBAR-SE INHABILITAT/ADA

Jo, ......................................................................................, amb el DNI ........................, veí/veïna de ...................................................... i amb domicili a .............................................................., declar sota jurament/promesa als efectes de ser contractat/contractada que no he estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les  comunitats autònomes, ni estic inhabilitat/ada per a l’exercici de les funcions públiques.

Que tenc coneixements de les obligacions que es deriven de la normativa d’incompatibilitats establertes a la Llei 53/1984, de 26 de desembre.

Que són certes totes i cadascuna de les dades consignades a la meva sol·licitud i que reunesc les condicions exigides per a l’ingrés a l’Administració pública i les assenyalades específicament en la convocatòria de l’IBANAT de places de treballador/a forestal nivell 1, treballador/a forestal nivell 2, treballador/a forestal sotscap i vigilant.

Palma, ........ d .......................... de 20.....

 

[signatura]  

 

ANNEX V: COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ

President titular: Josep Solivellas Rotger

Vocal 1r titular: Margalida Roig Ramis

Vocal 2n titular: Antoni Pons Cladera

Vocal 3r titular: Maria Astori Martinez

4 suplents:

- Juan Vicens Tortella

- Antonio Verd Cañellas

- Margalida Oliver Pujadas

- Victor Vicens Visiedo