Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 27
Aprovació inicial del PGOU de Ciutadella de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l’Ajuntament de Ciutadella de Menorca, reunit en sessió ordinària de 20 de desembre de 2018, va adoptar l’acord següent:

«Primer.- Aprovar inicialment els documents integrants de la revisió del PGOU de Ciutadella de Menorca, que es componen del nou Pla General de Ciutadella de Menorca i del Pla d’Ordenació Detallada que el desplega, la documentació dels quals es troba detallada en els informes tècnic i jurídic que s’inclouen en l’expedient i, resumidament, és la següent:

Pla General

1. Memòria informativa i justificativa

2. Normes urbanístiques

3. Planimetria

- Plànols d’informació urbanística

- Plànols d’ordenació urbanística

4. Estudis econòmics del Pla General

- Estudi econòmic financer

- Informe de sostenibilitat econòmica

- Memòria de viabilitat econòmica

5. Estudi ambiental estratègic

6. Catàleg d’elements i espais protegits

7. Memòria social

8. Resum executiu

9. Annexes

- Informe d’impacte de gènere

- Estudi acústic

- Estudi hidrològic

Pla d’Ordenació Detallada

1. Memòria informativa i justificativa

2. Normes urbanístiques

3. Planimetria

- Plànols d’informació urbanística

- Plànols d’ordenació urbanística

4. Fitxes de planejament i gestió

5. Estudis econòmics del Pla d’Ordenació Detallada

- Estudi econòmic financer

- Informe de sostenibilitat econòmica

- Memòria de viabilitat econòmica

6. Estudi ambiental estratègic

Segon.- Als efectes de l’article 65.2 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears, donar una resposta motivada als ciutadans que han efectuat suggeriments a l’Avanç aprovat el 20 d’octubre de 2016, posant a la seva disposició la memòria de participació (apartat 6 de la Memòria informativa i justificativa del Pla General) i els informes que han analitzat els suggeriments presentats.

Tercer.- D'acord amb l'article 51.3 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears i l’article 21.2 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental, sotmetre a informació pública els documents que integren els nous Pla General i Pla d’Ordenació Detallada de Ciutadella, durant un termini de quaranta cinc dies hàbils, a comptar des del dia següent de la publicació dels corresponents anuncis en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en un dels diaris de major difusió de l’illa de Menorca i en la seu electrònica de l'Ajuntament de Ciutadella. Tota la documentació completa de l'instrument de planejament haurà de constar a la seu electrònica. La publicació de l’anunci d’informació pública, tant en el diari com en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, ha de fer constar de manera clara el localitzador uniforme de recursos de la seu electrònica per accedir a la documentació.

Quart.- D’acord amb el mateix article 51.3 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears i l’article 22 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental, durant el tràmit d’informació pública s’ha de sol·licitar un informe de les administracions o els ens, estatals, autonòmics o insulars, les competències dels quals es puguin veure afectades, incloent en tot cas, entre aquests, l’informe de l’òrgan del Consell Insular de Menorca que exerceixi les competències en matèria d’urbanisme. Els concrets informes a demanar són els que figuren en les taules incloses en la consideració jurídica segona, punt 1, de l’informe jurídic que figura a l’expedient.

Cinquè.- Consultar també a tots els organismes i empreses gestores de serveis públics indicats en la consideració jurídica segona, punt 1, de l’informe jurídic que figura a l’expedient, a l’efecte que informin sobre la possible afecció i impacte de l’ordenació proposada en els serveis que gestionen.

Sisè.- Consultar també a les associacions empresarials indicades en la consideració jurídica segona, punt 1, de l’informe jurídic que figura a l’expedient, a l’efecte que informin sobre l’afecció i impacte de l’ordenació sobre els interessos defensats per les mateixes.

Setè.- De conformitat amb l'article 102 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i durant el termini de quaranta cinc dies esmentat, donar audiència a les associacions veïnals i de defensa de les persones consumidores i usuàries establertes en l'àmbit territorial del municipi de Ciutadella, inscrites en el registre municipal corresponent.

Vuitè.- Un cop transcorregut el termini d'informació pública, en vista del resultat de la mateixa, dels informes emesos i de la tramitació ambiental, s’hauran d’introduir les modificacions que siguin procedents, sense que siguin necessari un nou tràmit d’informació pública si aquestes no són substancials, i previ a l'aprovació provisional per part del Ple de l'Ajuntament, s’hauran de demanar, en aplicació de l'article 55.4 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears, els informes preceptius que, d’acord amb l’informe jurídic corresponent, resultin escaients.

Novè.- D’acord amb l’article 51 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears (LUIB), l’aprovació inicial dels nous Pla General i Pla d’Ordenació Detallada de Ciutadella determina per si sola la suspensió de la tramitació i l’aprovació dels plans de desenvolupament, d’instruments de gestió, així com l’atorgament de tota classe d’autoritzacions i llicències urbanístiques i la possibilitat de presentar comunicacions prèvies en tot el terme municipal.

Mentre estigui suspesa la tramitació de procediments, l’atorgament de llicències i la presentació de comunicacions prèvies en aplicació del que estableix l’article 51 de la LUIB, es poden tramitar els instruments, atorgar les llicències o presentar les comunicacions prèvies que es basin en el règim vigent i siguin compatibles amb les determinacions del nou planejament inicialment o provisionalment aprovat.

La suspensió de tramitacions, llicències i comunicacions prèvies esmentades tindran vigència, un cop acordada l’aprovació inicial, durant dos anys o fins a l’aprovació provisional. Tot açò, sense perjudici que, amb l’aprovació provisional, es prorrogarà automàticament la vigència de la suspensió durant un any més.

En el cas que s’hagués de repetir el tràmit d’informació pública posterior a l’aprovació inicial, es podrà acordar expressament l’ampliació del termini inicial de dos anys fins a un màxim de tres anys, comptadors des de l’entrada en vigor de la primera suspensió.

Els terminis de la suspensió prevists en l’article 51 de la LUIB poden acumular-se fins a un màxim de quatre anys, sempre que s’acordin les aprovacions successives de caràcter inicial i provisional que els determinen.

L’aprovació definitiva de la revisió del PGOU en tràmit suposarà per si sola l’aixecament de les suspensions que estiguin vigents.

Una vegada extingits els efectes de la suspensió en qualsevol dels casos que preveu aquesta disposició, no es poden acordar noves suspensions amb finalitat idèntica sobre tot o part dels mateixos àmbits, fins que no hagin transcorregut, almenys, cinc anys des de la data d’extinció dels efectes. S’ha d’entendre com a finalitat idèntica la formulació d’un instrument de planejament que tengui els mateixos objectius que el que motivà la primera suspensió.

Tots els acords relatius a la suspensió s’han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en un dels diaris de major difusió de les Illes Balears i en l’adreça o el punt d’accés electrònic corresponent.

D’acord amb l’article 51.10 de la LUIB, les persones peticionàries de llicències sol·licitades o que hagin presentat comunicacions prèvies amb anterioritat a la publicació de la suspensió i que resultin inviables amb l’ordenació proposada, tenen dret a ser indemnitzades pel cost dels projectes o de la part d’aquests que hagi de ser rectificada i a la devolució, si escau, de les taxes municipals.

Desè.- Suspendre els expedients d’expropiació per ministeri de la llei, i per un termini de dos anys, a l’empara del disposat en l’article 142.3 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d’urbanisme de les Illes Balears (LUIB), en relació al disposat en l’article 51 de la mateixa llei, en tots aquells àmbits del terme municipal en què la nova ordenació derivada de l’aprovació inicial dels nous Pla General i Pla d’Ordenació Detallada de Ciutadella suposi la supressió de la determinació que implica l’expropiació dels terrenys que d’acord amb el PGOU en vigor estan destinats a dotacions públiques (equipaments, espais lliures, sistema viari, etc). En concret se suspèn:

- L’advertència d’iniciar expedient de preu just per ministeri de la llei.

- La presentació del full d’apreuament dels terrenys a expropiar per ministeri de la llei.

- El termini per dirigir-se a Jurat provincial d’expropiació de les persones que hagin presentat el full d’apreuament, i hagi transcorregut el termini de tres mesos sense que l’administració municipal hagi l’hagi acceptat.

- Els procediments d’apreuament instats davant el Jurat provincial d’expropiació pendents de resoldre de forma definitiva en aquesta instància.»

El que es publica a l’efecte de donar compliment a l'article 51.3 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears i a l’article 21.2 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental, fent constar que tota la documentació exposada al públic podrà ser consultada a la seu electrònica de l’Ajuntament de Ciutadella: http://www.ajciutadella.org/Contingut.aspx?IdPub=38043. Així mateix, la documentació també podrà ser consultada de forma presencial a les oficines del Servei d’Ordenament del Municipi (Plaça des Born, 7, 1r) de dilluns a divendres que no siguin festius, de 9:00 a 14:00 hores.

Així mateix, durant el termini d’exposició pública, i durant el mateix horari, l’expedient podrà ser objecte de consulta prèvia petició de les persones que hi vulguin tenir accés. Les peticions d’accés a l’expedient es podran efectuar presencialment o a través de l’adreça electrònica urbanisme@ajciutadella.org.

 

Ciutadella de Menorca, 28 de desembre de 2018

  L’alcaldessa

Joana Gomila Lluch