Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

Núm. 13463
Aprovació de les Bases específiques que regiran la convocatòria del procès selectiu per a cobrir 1 plaça d’Oficial de la Policia Local de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, pel sistema d’accés per promoció externa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, a la sessió ordinària celebrada el 21 de desembre de 2018, ha acordat:

PRIMER. APROVAR les BASES que consten com a annex d’aquesta Resolució, que han de regir el procediment selectiu, per a cobrir 1 plaça d’Oficial de la Policia Local de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, pel sistema d’accés per promoció externa.

SEGON. CONVOCAR les proves selectives que regiran la convocatòria específica per l’esmentat procediment selectiu

TERCER. PUBLICAR les bases i la convocatòria al BOIB, al web municipal www.santantoni.net, i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament. Publicades al BOIB, es publicara un extracte de la convocatòria al BOE.

Es fa públic als efectes de l’article 10, del RD. Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic

 

Sant Antoni de Portmany, 27 de desembre de 2018.

L'Alcalde,

José Tur Torres

  

ANNEX

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÈS SELECTIU PER A COBRIR 1 PLAÇA D'OFICIAL DE LA POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY, PEL SISTEMA D’ACCÉS PER PROMOCIÓ EXTERNA.

Primera. Objecte, procediment de selecció, normativa d’aplicació i tramitació d’urgència.

1. L’objecte de les presents bases es aprovar la convocatòria, pel sistema de selecció de concurs-oposició, d'1 plaça d'Oficial de la Policia Local, per promoció externa, personal funcionari de carrera de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, incloses a l’Oferta Pública d’Ocupació de l’any 2018 publicada al BOIB n. 125 d’11 d’octubre de 2018 i dotades pressupostàriament.

2. La dita plaça pertany a l’escala d’Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, categoria Oficial, grup C, Subgrup C1, d l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

3. S’aplicarà a aquestes proves selectives el que s’estableix a les presents bases; a la Llei 4/2013, de 17 juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 28/2015, de 30 d’abril, reglament de les policies locals de les Illes Balears; la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, text refós de la llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; la Llei 4/2016, de 6 d’abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l’ús del català en l’àmbit de la funció pública; el Decret 100/2012, de 7 de desembre, que estableix els criteris de revalidació i actualització dels diplomes dels cursos d’aptitud dels policies locals de les Illes Balears; el Decret Llei 11/2017, de 20 de desembre de modificació de la Llei 4/2013 de coordinació de les policies locals de Illes Balears; així com al marc establert per la normativa bàsica estatal, normativa bàsica de l’Administració Local i de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4.- L’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, dins el marc de l’exercici de la potestat d’autoorganització que li correspon, ostenta la facultat d’utilitzar els instruments legals al seu abast per a la millora organitzativa i optimització dels recursos de la Policia Local amb l’objecte d’assolir nivells satisfactoris d’eficàcia i eficiència als serveis que presta a la ciutadania, nivells que cobren especial rellevància en època estiuenca haguda compte que aquest Ajuntament és eminentment turístic, sector en qual basa el seu motor econòmic i que requereix d’equilibri en la seguretat i convivència entre les persones residents i visitants. A aquest context s’emmarca la necessitat de donar major estabilitat al quadre de comandaments de la Policia Local, dotant-lo d’un major nombre d'Oficials, per ser aquests quins constitueixen actualment el pilar bàsic sota el qual es sustenta la columna vertebral de l'organització jeràrquica d'aquesta organització policial.

A aquest context cobren especial importància els temps que s'han d'invertir al present procés selectiu, resultant necessari que el terminis s'optimitzin i redueixin al màxim possible, amb l'objecte de poder cobrir la plaça d'Oficial de la Policia Local abans de l'inici de la temporada turística per una millora organitzativa dels serveis policials que, sens dubte, resulten d'interès públic.

Per tant, els terminis del present procediment es regiran, d’acord amb l’establert a l’article 152 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel que s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, al aconsellar-ho raons d’interès públic, es reduiran a la meitat en relació amb els terminis ordinaris, excepte els relatius a la presentació de sol·licituds i recursos. No cabrà cap recurs contra l’acord que declari l’aplicació de tramitació d’urgència del procediment.

Segona. Requisits i condicions de les persones aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir nacionalitat espanyola.

b) Tenir 18 anys complerts.

c) Tenir la condició de personal funcionari de carrera en algú dels Cossos de Policia Local de les Illes Balears, amb una antiguitat mínima de quatre anys, i faltar més de cinc anys per pasar a la situació de segona activitat per raó d'edat.

d) Estar en possessió del títol de Batxillerat, Tècnic Mitjà o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d’Educació i Ciència, o d’una universitat espanyola.

La titulació s’ha d’acreditar mitjançant l’expedició dels títols corresponents per l’autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l’equivalència de títols.

e) No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, d’acord amb el quadre d’exclusions que es determinen a l’annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, reglament dels policies locals de les Illes Balears.

f) No haver estat separat del servei de l’administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos, ni estar inclòs en el compliment d’una sanció disciplinària.

h) No estar sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.

i) Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A i B.

j) Compromís de portar armes de foc i, si cal, a utilitzar-les (es presentarà mitjançant declaració jurada).

k) No trobar-se en situació de segona activitat amb o sense destí, ni en l'exercici de funcions menys conflictives regulades en l'àmbit del Pacte de Funcionaris de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany ni en acord de la Mesa Sectorial.

l) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponent al nivell B2 mitjançant certificat emès per l’òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern dels Illes Balears o equivalent per l’Administració d’acord amb la normativa vigent.

L’acreditació del nivell de coneixements de la llengua catalana exigit, als efectes de quedar exempt de la realització de la prova específica, s’ha de presentar dins el termini de presentació de sol·licituds per participar en la convocatòria.

En cas de no poder acreditar documentalment els coneixements corresponents al nivell de llengua catalana exigit, es realitzarà una prova específica de llengua catalana d’acord amb el contingut de la base sisena.

Amb anterioritat al nomenament com Oficial de la Policia Local de Sant Antoni de Portmany, la persona interessada ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap càrrec o activitat en el sector públic dels que delimita l’article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas d’exercir activitat privada, ho ha de declarar en el termini de deu dies hàbils des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar l’acord de compatibilitat o incompatibilitat.

Si en qualsevol moment del procés selectiu el tribunal tingués coneixement que alguna persona aspirant no compleix un o diversos dels requisits exigits en aquesta convocatòria, prèvia audiència a l’interessat, haurà de proposar-ne l’exclusió a l’Alcalde i li comunicar, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant a la sol·licitud d’admissió.

 

Tercera. Protecció de dades personals

De conformitat al que disposa l’article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s’informa a las persones aspirants que les dades personals contingudes a la sol·licitud d’admissió, documentació què s’acompanyi a aquesta o la que es generi a resultes d’aquesta convocatòria, s’incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal del qual és responsable l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, i que té per finalitat, entre d’altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d’aquesta convocatòria.

En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades al BOIB, tauler d’edictes de l’Ajuntament i el portal web d’aquesta institució (www.santantoni.net), d’acord amb el que disposen les bases de la present convocatòria i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Es fa constar que, en el cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l’Ajuntament dades de salut, n’autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

L’òrgan administratiu davant el qual les persones interessades poden, si escau, exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts a la Llei Orgànica 15/1999 és l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, situada al Passeig de la Mar, 16, Sant Antoni de Portmany.

Quarta. Publicació de les bases i la convocatòria. Presentació de Sol·licituds i documentació

1. Una vegada aprovades les presents bases per l’òrgan competent es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i posteriorment l’anunci de la convocatòria al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) s’haurà de tenir com a referència aquesta darrera als efectes del termini de presentació de sol·licituds.

2. Les sol·licituds per participar a les proves de selecció s’hauran d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud disponible a la Seu Electrònica, al Registre General i a la pàgina web de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, a partir de l’obertura del termini per a la seva presentació.

Les sol·licituds es podran presentar al Registre General de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, a la Seu Electrònica (https://santantoni.sedelectronica.es) mitjançant tràmit habilitat a l’apartat de Recursos Humans, o en la forma establerta a l’article 16 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de vint dies naturals, comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de l’Estat. Les sol·licituds que es registrin fora del termini anterior seran excloses i s’arxivaran.

Si el darrer dia de presentació és diumenge o festiu, el termini s’entendrà ampliat fins al dia següent hàbil. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany (https://santantoni.sedelectronica.es)

3. Les instàncies presentades en la forma prevista a la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, no seran admeses encara que consti que es van lliurar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, llevat que es remeti la justificació de la data de remissió de la sol·licitud a l’OAC de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany per fax al 971344175 o correu electrònic a rrhh@santantoni.net.

4. La no presentació de sol·licituds dins el termini i la forma escaient determina la no admissió de les persones aspirants al procés selectiu.

5. Les persones aspirants han d’adjuntar a la sol·licitud, correctament emplenada, l’original o fotocòpia compulsada de la documentació que s’indica a continuació:

a) Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho acreditin amb posterioritat a la finalització del procés selectiu.

El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les interessades que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s’indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

b) Document Nacional d’Identitat en vigor, o del resguard de la sol·licitud de renovació.

c) Certificat acreditatiu de tenir la condició de personal funcionari de carrera a algú dels Cossos de Policia Local de les Illes Balears, amb una antiguitat mínima de quatre anys i faltar més de cinc anys per passar a la situació de segona activitat per raó d'edat.

d) Titulació exigida.

e) Permisos de conducció A i B en vigor, o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.

f) Relació dels mèrits aportats (segons model Annex IV), on es recullin ordenadament els mèrits al·legats, estructurada segons els blocs en els que es divideix el barem de mèrits recollit a l'Annex I d'aquestes bases.

g) La documentació acreditativa dels mèrits al·legats en la forma establerta a la base novena d'aquesta convocatòria. La Comissió de Valoració no valorarà els mèrits que no s'acreditin juntament amb la instància de sol·licitud de participació al procés selectiu.

h) Certificat emès per l'Escola Balear d'Administració Pública, que acrediti haver superat el curs de capacitació per a la categoria d'Oficial, o de Subinspector, o d'Inspector, i ho tenguin degudament actualitzat, als efectes d'exempció del període de pràctiques de la base tretzena.

i) Certificat que acrediti els coneixements de la llengua catalana corresponent al nivell B2 emès per l’òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears o equivalent per l’Administració d’acord amb la normativa vigent.

No cal la presentació d’aquells documents que es trobin en poder de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, la persona interessada ho ha de declarar en la seva sol·licitud, aportant suficient informació perquè aquesta pugui ser localitzada.

Cinquena. Admissió de les persones aspirants

Una vegada finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, en un termini màxim de cinc dies hàbils, l’Alcalde dictarà resolució, i es publicarà al tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany (https://santantoni.sedelectronica.es), per la que s’aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació de la causa d’exclusió.

A la mateixa resolució, s’inclourà la relació dels aspirants que no haguin acreditat el requisit de coneixements de la llengua catalana conforme al que s’estableix a la clàusula segona, amb indicació del lloc, data i hora de realització de la prova prevista, destinada a acreditar el requisit.

Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d’un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se’ls advertirà que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.

Un cop finalitzat el termini i esmenades, si escau, les sol·licituds, l’Alcalde dictarà resolució, en un termini màxim de cinc dies hàbils, aprovant la llista definitiva de persones admeses i excloses, amb indicació del nombre del Document Nacional de Identitat, que serà publicada al tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

Les persones sol·licitants que dins el termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admeses, seran definitivament excloses del procès selectiu. Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista provisional de persones admeses i excloses, i no serà necessari tornar -la a publicar.

Juntament amb la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos es publicarà la data de realització del primer exercici.

Sisena. Prova per acreditar el requisit de coneixements de la llengua catalana

Amb caràcter previ a l’inici del procés selectiu, aquelles persones aspirants que no hagin acreditat estar en possessió del certificat acreditatiu del coneixement del nivell B2 de la llengua catalana, hauran de realitzar la prova de nivell.

Aquesta prova tindrà caràcter obligatori i el seu resultat serà d’Apte/a o No Apte/a. La qualificació de No Apte/a, o la no compareixença de la persona aspirant, donarà lloc a la seua exclusió del procés selectiu.

Els resultats obtinguts únicament seran vàlids en l’àmbit d’aquesta convocatòria i no generarà cap dret respecte a procediments futurs.

Per a la realització i avaluació de les proves de llengua catalana es comptarà amb els serveis de personal tècnic assessor, que portarà a terme les proves necessàries per determinar l’aptitud o no aptitud de les persones candidates.

Setena. Òrgan de selecció

1. L’òrgan encarregat de la selecció és el Tribunal Qualificador i la seua designació correspon a l’Alcalde que es determinarà per Resolució de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany. S’ha de publicar en el tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, la composició del tribunal qualificador, abans de la publicació de la llista definitiva d’admesos i exclosos.

2. L’òrgan de selecció serà col·legiat, la seua composició s’ajustarà als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres i es procurarà, així mateix, la paritat entre dona i home. La seua composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d’estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a l’exigida per a l’accés a les places convocades.

3.El personal d’elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar-ne part dels mateixos els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i custòdia del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i custòdia, han d’estar acreditats i com a màxim n’hi pot haver un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.

4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no es podrà ostentar en representació o per compte de ningú altre.

5. El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres, i se n’ha de designar el mateix nombre de suplents:

a) Presidència: designada per l’Alcalde de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany entre el personal funcionari de carrera d’experiència reconeguda.

b) Vocals: un vocal proposat per la direcció general competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l’Escola Balear d’Administració Pública i un altre designat per l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

c) Secretaria: designada per l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, amb veu i vot.

6. El tribunal pot acordar la incorporació de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que pot actuar amb veu però sense vot.

7. El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense presidència ni secretaria, i les seues decisions s’adoptaran per majoria.

8. Els membres del tribunal poden ser nomenats entre els membres de la Corporació o entre el personal al servei de les administracions públiques.

9. Els membres del tribunal s’abstindran d’intervenir, i ho notificaran a l’autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

10. El Tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de la fase d’oposició siguin corregits sense que es conegui la identitat de les persones aspirants.

11. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Octava. Procés de selecció

El procés de selecció es el de concurs oposició.

Constarà d'una fase d'oposició, una fase de concurs, en la qual només participaran les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició, i una altra consistent en un període de pràctiques, integrat per la superació de tant del curs de capacitació corresponent a la categoria a la qual s'accedeix, com de la fase de pràctiques per un període de sis mesos en el municipi de Sant Antoni de Portmany , d'acord amb el que preveu l'article 34.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació per a la categoria d'Oficial, o superior, degudament actualitzat quedaran exemptes de realitzar el curs de capacitació durant la fase de pràctiques

L'ordre d'actuació de les persones aspirants es realitzarà per ordre alfabètic de cognoms.

D'acord a com s'estableix a la base desena, els aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud de participació els documents acreditatius dels mèrits a valorar. Els mèrits al·legats i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats.

La puntuació final del concurs-oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:

            60          40

Pt = ------- o + ------ c

           O             C

Pt: puntuació total

O: puntuació màxima de la fase d'oposició

o: puntuació obtinguda en la fase d'oposició

C: puntuació màxima de la fase de concurs

c: puntuació obtinguda en la fase de concurs

La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

Novena. Fase d’oposició

Totes les proves de la fase d’oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. Cal superar la prova anterior per a poder passar a la següent. Les proves es duran a terme a raó d’una prova per sessió amb un interval mínim entre exercici i exercici de 48 hores.

Un cop realitzada la primera prova els successius anuncis de la resta de proves es publicaran en el tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany (https://santantoni.sedelectronica.es) amb un interval mínim de 48 hores d’antelació al principi de la prova.

1a) Prova d’aptitud física i mèdica, que té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència de les persones aspirants. De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en la superació de les proves físiques que figuren a l'Annex II per a totes les categories.

Per poder efectuar aquesta prova, les persones aspirants hauran de lliurar al tribunal qualificador, el mateix dia de la prova i abans de l’hora d’inici de les proves físiques, d’un certificat mèdic en què consti que es reuneixen les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar l’esmentada certificació implica l’exclusió automàtica de la persona aspirant de la realització de la prova i del procés selectiu.

Per a realitzar les proves físiques, les persones aspirants s’han de presentar amb l’equipament esportiu adient a cada modalitat.

Es podran realitzar proves per a determinar substàncies psicoactives a totes o alguna de les persones aspirants triades a l’atzar durant el transcurs de les proves físiques. Donar un resultat positiu en una de les substàncies o negar-se a sotmetre’s a aquestes proves serà motiu d’exclusió del procés selectiu.

Les proves físiques han de ser superades globalment, d’acord amb el barem de l’Annex II. El resultat global d’aquesta prova es produirà amb la superació d’un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3.

La nota mitjana «d’Apte» s’atorgarà sempre que el resultat sigui igual o superior a 5. Si és inferior a 5, serà de «No Apte».

Les persones que acreditin el certificat en vigor d’aptitud física de l’EBAP de l’article 163.3 d'aquest reglament estan exemptes de realitzar les proves físiques que consten a l’Annex II. La validesa del certificat és de dos anys comptadors des del dia de la superació de les proves.

La superació de les proves físiques amb una nota igual o superior, en conjunt, a 7 serà valorada com a mèrit, d'acord amb l'apartat 7 de l'Annex I.

2a) Prova de coneixement tipus test. De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 50 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposat pel tribunal qualificador entre els 30 temes que consten a l’Annex III. La valoració d’aquesta prova serà de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. La durada màxima de la prova serà de 2,5 hores.

Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si figura més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:

              {A- (E / 4)} x 20

Q = -------------------------------

                        P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

3a) Prova de desenvolupament. De caràcter obligatori i eliminatori. Consisteix a respondre per escrit les 5 preguntes formulades pel tribunal entre els 30 temes que figuren a l'annex III. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la. La durada màxima de la prova serà de 4 hores.

4a) Prova pràctica. De caràcter obligatori i eliminatori. Consisteix a resoldre un cas pràctic establert pel tribunal relacionat amb les matèries que figuren en el temari de l'Annex III. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la. La durada màxima de la prova serà de 2 hores.

5a) Prova tipus test de coneixements. De caràcter obligatori i eliminatori. Consisteix a respondre per escrit 25 preguntes d'un qüestionari de les quals només una és correcta, relacionades amb les característiques geogràfiques, socials i demogràfiques, i localització dels centres públics i llocs d'interès general del municipi de Sant Antoni de Portmany, i de les ordenances municipals de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany. La durada màxima de la prova serà d'1 hora i 15 minuts.

La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. La valoració serà d'apte o no apte.

Per accedir a la informació sobre coneixement del terme municipal i les ordenances es pot consultar el portal web de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany www.santantoni.net

6a) Prova d'aptitud psicològica i de personalitat. Exercici obligatori i eliminatori que consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptitud i també en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici de les funcions pròpies de policia. Aquesta prova constarà de dues parts:

La primera consistirà a respondre un test d'aptitud proposat per un professional de la psicologia que farà d'assessor del tribunal qualificador. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir-ne un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.

La segona consistirà a respondre la prova o proves que un professional de la psicologia determini per avaluar els perfils generals i específics exigits en les bases de la convocatòria i pot consistir en un test o una entrevista personal. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-les. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.

Desena. Fase de concurs

1. El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem de l'Annex I. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.

2. Els mèrits que al·leguin les persones aspirants s'hauran d'acreditar mitjançant la presentació de la documentació següent:

a) Curs de capacitació: certificat en vigor de l'EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta o altre superior.

b) Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

c) Estudis acadèmics oficials: Títol o resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, cal acreditar la homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

d) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Educació, Cultura i Universitats, o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

e) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, altres escoles d'administració pública i altres entitats, que siguin equivalents als nivells del Marc comú europeu.

f) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen plans de formació contínua.

g) Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

3. Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i han d'estar expedits en qualsevol de les llengües oficials de les Illes Balears.

Onzena.- Publicació de la relació de persones aprovades

1. Una vegada finalitzat el procés selectiu, el tribunal publicarà el llistat provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants en ordre de puntuació obtinguda, amb indicació de les qualificacions obtingudes a cada un dels apartats, assignades al nombre del document nacional de identitat.

2. Les persones aspirants disposen d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar revisió de la seua puntuació provisional davant el Tribunal. A aquesta revisió podran assistir acompanyades d’una persona en qualitat d’assessora.

3. El Tribunal disposarà d’un termini de cinc dies hàbils per a resoldre les reclamacions. Una vegada resoltes publicarà el llistat definitiu i elevarà a l'Alcaldia proposta de nomenament dels tres primers aspirants aprovats per ordre de puntuació. Aquest llistat no podrà contenir un nombre de persones aprovades superior al de les places vacant objecte d'aquesta convocatòria.

Dotzena.- Presentació de documents

Una vegada publicat el llistat definitiu de persones aprovades, les persones aspirants que figurin disposen d’un termini de deu dies naturals des de la data de publicació per a presentar els documents que acreditin que reuneixen els requisits que exigeix aquesta convocatòria. Devent aportar la següent documentació:

- Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti que no pateix cap malaltía o defecte físic que impedeixi el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball.

- Certificat d'Antecedents penals en vigor.

- Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap administració pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en alguna de les causes legals de incapacitat e incompatibilitat previstes a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, de incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.

- Declaració jurada de no tenir obert expedient disciplinari o trobar-se en el compliment d'una sanció disciplinària. En el cas de comprovar-se d'ofici la existència d'expedients disciplinaris, la persona aspirant quedaria exclosa del procés selectiu.

- Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat al sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, de incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.

La persona proposada quedarà exempta de justificar les condicions i requisits ja acreditats per obtenir l'anterior nomenament. En aquest cas, haurà de presentar certificat de l'organisme públic del qual depengui, acreditatiu de la seua condició y de la resta de circumstàncies que consten al seu expedient personal.

L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que la persona aspirant no compleixen els requisits que s'exigeixen a la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenat o nomenada Oficial de policia local en pràctiques o Oficial de Policia, segons el cas, de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany i quedaran sense efecte totes les actuacions relatives al seu nomenament.

Tretzena. Personal funcionari en pràctiques

1. La persona que superi la fase d'oposició i acrediti que compleix els requisits que exigeix la convocatòria, serà nomenada Oficial de la Policia Local en pràctiques. Aquesta situació es mantindrà fins que sigui nomenada Oficial de la Policia Local, si escau, o obtingui la qualificació de no apte o no apta.

El període de pràctiques està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria a la qual s'accedeix, com de la fase de pràctiques de sis mesos al municipi de Sant Antoni de Portmany, d'acord amb el que preveu l'article 34.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació per a les categories d'Oficial, i ho tenguin degudament actualitzat, quedaran exemptes de realitzar el curs de capacitació a la fase del període de pràctiques. La persona interessada haurà d'acreditar aquesta situació mitjançant certificat emès per l'Escola Balear d'Administració Pública.

2. El període de pràctiques tendrà una durada de sis mesos. El tribunal qualificador elevarà a l'alcalde la llista definitiva de la persona aspirant declarada apta i no apta, qui resoldrà i n'ordenarà la seua publicació en el termini de set dies hàbils. Dita resolució exhaurirà la via administrativa i podrà ser recorreguda en els termes que estableix la Llei 39/2015, de l’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. En cas que la persona aspirant sigui qualificada com no apta a la fase de pràctiques, a la mateixa resolució, es requerirà a la persona aspirant resultant del procés selectiu, que hagui aprovat totes les proves i no hagui obtingut plaça, per ordre de puntuació de la oposició, per a ser nomenada funcionari o funcionària en pràctiques.

Catorzena.- Valoració de la fase de pràctiques

Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix. L'avaluació de les pràctiques seguirà el procediment establert en els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

La renuncia de la persona interessada s'ha de formalitzar per escrit i no inhabilita per a un nou ingrés a la funció pública.

Catorzena.- Vinculació de les bases i recursos

Les bases vinculen a l'Administració, als òrgans de selecció i a les persones participants.

Contra la convocatòria i les seues bases, que exhaureixen la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes, a comptar des del dia següent a la seua publicació d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a la seua publicació d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa.

  

Annex I

Barem de mèrits

El tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:

1. Valoració del curs de capacitació

Valoració del curs de capacitació de la mateixa categoria a la qual s'accedeix. Només es valoren els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració de la nota obtinguda en el curs bàsic de capacitació per a l'accés a la categoria d'Oficial és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,5 fins a un màxim de 5 punts.

1.2- Valoració del curs de capacitació d'una categoria superior a la categoria a la qual s'accedeix. Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) que estiguin en vigor. La valoració per la possessió del curs de capacitació corresponent és el resultat de multiplicar la nota per un coeficient de 0,4 fins un màxim de 4 punts.

2. Valoració dels serveis prestats

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb el següents criteris:

Concurs per a l'ingrés en la categoria de policia local, o policia en ajuntaments sense cos de policia local, i concurs de les borses extraordinàries d'interins per a aquesta categoria.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 12 punts, d'acord amb els criteris següents:

a. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts per mes.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'Oficial: 0,041 punts

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts

3. Antiguitat:

La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 4 punts.

Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.

La data de referència per fer la valoració és la de finalització del termini per preentar la sol·licitud de participació i s'ha d'acreditar amb un certificat expedit per l'ajuntament corresponent.

3. Estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa a tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esports i en qualsevol dels idiomes oficial de les Illes Balears.

Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a les que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, excepte en el cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,5 punts, fins a un màxim de 1,5 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt, fins a un màxim de 3 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.

d) Per cada llicenciatura, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 6 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat obtindran 0,5 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial Decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 4,5 punts.

Únicament es valorarà la possessió dels títols de nivell superior al que s'exigeix per a l'ingrés a la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, excepte en el cas del títol de doctor, que s'afegeix a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.

4. Valoració dels coneixements de llengües

4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana.

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de d’Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:

- Certificat C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts

- Certificat C2 (abans D) o equivalent: 2 punts

- Certificat de coneixements de llenguatge administratiu LA (abans E): 0,50 punts

S'ha de valorar únicament el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada. En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.

4.2 Coneixements d'altres llengües:

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc Comú Europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen a la taula següent:

Nivells del

Marc Comú Europeu

EOI

Universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals dins el marc dels los acords de formació  continua, equivalents als nivells del Marc Comú Europeu

Altres nivells

EBAP

Puntuació

A1

0,40

0,30

1r curs nivell inicial

0,10

A2

0,60

0,40

2º curs nivell inicial

0,20

B1

0,80

0,60

1r curs  nivell elemental

0,30

B1+

1

0,80

2º curs nivell elemental

0,40

B2

1,20

1

1r curs nivell mitjà

0,60

Altres certificats equivalents als nivells del Marc Comú Europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les Escoles Oficials d’Idiomes.

D'una mateixa llengua, només es valoraran els títols de nivell superior.

Els títols aportats s'han de presentar en qualsevol dels idiomes oficials de les Illes Balears.

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoren els diplomes o certificats d'activitats formatives i cursos impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.

Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.

En aquest apartat també es valora la impartició en centres formatius oficials de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi, acreditats mitjançant un certificat en què constin el curs, les hores i les matèries que s'han d'impartir i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

5.1 Formació relacionada amb l'àrea professional.

5.1.1 Accions formatives relacionades.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:

- Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

- Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

- Per cada certificat d'haver impartit cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix:

0,0075 punts per hora.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No es valorarà la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, excepte que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

5.1.2 Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.

a) Títol propi de graduat en Seguretat i Ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt

b) Títols propis de graduat universitari relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol , fins a un màxim de 1,5 punts.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

5.2 Formació no relacionada amb l'àrea professional.

5.2.1 Accions formatives no relacionades.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. Han de valorar-se, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només s'ha de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

5.2.2 Formació universitària no oficial no relacionada.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.

6. Reconeixements honorífics

Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts, d'acord amb els criteris següents:

Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista a la normativa:

a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 1 punt

b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts

c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts

d) Felicitacions públiques: 0,01 punts

S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.

Els reconeixements honorífics i les medalles lliurats per un ajuntament només s'han de valorar en els procediments per a accedir a un lloc de treball d'aquest mateix ajuntament. En el supòsit de concessió d'una medalla de la Comunitat Autònoma i una altra de l'ajuntament corresponent pel mateix motiu només es podrà valorar en el mateix concurs una de les dues.

7. Valoració de les proves físiques de la part d'oposició del concurs oposició per a l'accés

La superació de les proves físiques amb una nota igual o superior, en conjunt, a 7, té una puntuació, en la fase de concurs, igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt.

  

ANNEX II

Barem de puntuació de les proves físiques per ingressar en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears . Les proves físiques, que seran exclusivament les que s'indiquen en aquest annex, són totes obligatòries i eliminatòries.

Prova d'aptitud física.

Té com a finalitat comprovar, entre altres condicions, la força, l'agilitat, la rapidesa i la resistència de l'aspirant.

Consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen, d'acord amb els barems i els criteris que s'estableixen per edat i sexe.

Per realitzar aquesta prova, l'aspirant lliurarà a l'EBAP, o al tribunal, un certificat mèdic en el qual es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d'apte s'atorgarà sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, serà no apte.

Proves que es realitzaran:

1. Resistència (1.000 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.

Homes (minuts)

Punts

Menor 30 anys

De 30 anys i un dia a 40

De 40 anys i un dia a 50

Més de 50 anys i un dia

10

-3,10’

-4,00’

-4,50’

-6,10’

9

-3,20’

-4,10’

-5,00’

-6,20’

8

-3,30’

-4,20’

-5,10’

-6,30’

7

-3,40’

-4,30’

-5,20’

-6,40’

6

-3,50’

-4,50’

-5,35’

-6,50’

5

-4,10’

-5,00’

-5,50’

-7,10’

3

-4,25’

-5,15’

-6,00’

-7,25’

Eliminat

+4,25’

+5,15’

+6,00’

+7,25’

Dones (minuts)

Punts

Menor 30 anys

De 30 anys u un dia a 40

De 40 anys i un dia a 50

Més de 50 anys i un dia

10

-3,25’

-4,15’

-5,00’

-6,25’

9

-3,35’

-4,25’

-5,05’

-6,35’

8

-3,45’

-4,35’

-5,10’

-6,45’

7

-3,55’

-4,45’

-5,35’

-6,55’

6

-4,10’

-5,00’

-5,50’

-7,10’

5

-4,25’

-5,15’

-6,05’

-7,25’

3

-4,40’

-5,30’

-6,20’

-7,40’

Eliminada

+4,40’

+5,30’

+6,20’

+7,40’

2. Velocitat (50 m)

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.

Homes (segons)

Punts

Menor 30 anys

De 30 anys i un dia a 40

De 40 anys i un dia a 50

Més de 50 anys i un dia

10

-7,50’’

-8,00’’

-8,20’’

-9,50’’

9

-7,55’’

-8,15’’

-8,35’’

-10,00’’

8

-8,00’’

-8,30’’

-8,50’’

-10,20’’

7

-8,05’’

-8,45’’

-9,00’’

-10,30’’

6

-8,25’’

-9,00’’

-9,20’’

-10,55’’

5

-8,50’’

-9,20’’

-9,40’’

-11,05’’

3

-9,10’’

-9,40’’

-10,00’’

-11,15’’

Eliminado

+9,10’’

+9,40’’

+10,00’’

+11,15’’

 

Dones (segons)

Punts

Menor 30 anys

De 30 anys i un dia a 40

De 40 anys i un dia a 50

Més de 50 anys i un dia

10

-8,00’’

-8,20’’

-9,00’’

-10,00’’

9

-8,20’’

-8,35’’

-9,15’’

-10,20’’

8

-8,30’’

-8,50’’

-9,30’’

-10,50’’

7

-8,50’’

-9,00’’

-9,50’’

-11,10’’

6

-9,00’’

-9,30’’

-10,10’’

-11,45’’

5

-9,10’’

-9,50’’

-10,50’’

-12,00’’

3

-9,15’’

-10,10’’

-11,10’’

-12,15’’

Eliminada

+9,15’’

+10,10’’

+11,10’’

+12,15’’

3.Natació (50 m) estil lliure

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres d'estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar a les flotacions, en un temps inferior a la marca que s'estableixi. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.

Homes (segons)

Punts

Menor 30 anys

De 30 anys i un dia a 40

De 40 anys i un dia a 50

Més de 50 anys i un dia

10

-35’’

-40’’

-45’’

-50’’

9

-37’’

-42’’

-47’’

-52’’

8

-39’’

-44’’

-49’’

-54’’

7

-41’’

-46’’

-51’’

-56’’

6

-43’’

-48’’

-53’’

-58’’

5

-45’’

-50’’

-55’’

-60’’

3

-47’’

-55’’

-57’’

-1,02’’

Eliminat

+47’’

+55’’

+57’’

+1,02’’

Dones (segons)

Punts

Menor 30 anys

De 30 anys i un dia a 40

De 40 anys i un dia a 50

Més de 50 anys i un dia

10

-40’’

-45’’

-50’’

-55’’

9

-42’’

-47’’

-52’’

-57’’

8

-44’’

-49’’

-54’’

-59’’

7

-46’’

-51’’

-56’’

-1,01’

6

-48’’

-53’’

-58’’

-1,03’

5

-50’’

-55’’

-1,00’

-1,05’

3

-52’’

-1’

-1,02’

-1,07’

Eliminada

+52’’

+1’

+1,02’

+1,07’

4. Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per realitzar aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i un de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Un cop realitzat el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a l'establerta a les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes: baló de 5 kg - Dones: baló de 2 kg

Punts

Menor 30 anys

De 30 anys i un dia a 40

De 40 anys i un dia a 50

Més de 50 anys i un dia

10

+6,50

+6,00

+5,50

+5,00

9

+6,30

+5,90

+5,40

+4,90

8

+6,20

+5,70

+5,20

+4,70

7

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

6

+5,70

+5,25

+4,75

+4,25

5

+5,50

+5,00

+4,50

+4,00

3

+5,40

+4,85

+4,35

+3,85

Eliminat-ada

-5,40

-4,85

-4,35

-3,85

5. Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts

L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs extensors principals de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d'estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Un cop realitzat el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, que ha de ser superior a l'establerta en les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.

Homes (metres)

Punts

Menor 30 anys

De 30 anys i un dia a 40

De 40 anys i un dia a 50

Més de 50 anys i un dia

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,08

+1,97

+1,87

+1,67

Eliminat

-2,08

-1,97

-1,87

-1,67

Dones (metres)

Punts

Menor 30 anys

De 30 anys i un dia a 40

De 40 anys i un dia a 50

Més de 50 anys i un dia

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

+1,78

+1,67

+1,57

+1,37

Eliminada

-1,78

-1,67

-1,57

-1,37

   

Annex III

Temari pel qual regiran les proves selectives per a l'accés a 1 plaça de la categoria d'Oficial de la Policia Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.

 

1.Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.

3. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.

4. L'organització territorial de l'Estat espanyol. L'Estat autonòmic a la Constitució espanyola de 1978. Els principis generals de l'organització territorial de l'Estat. L'Administració local. Les comunitats autònomes. Els municipis. Les províncies.

5. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el president de la Comunitat Autònoma i els consells insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l'Estatut.

6. L'acte administratiu. Concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. La validesa de l'acte administratiu. La notificació dels actes administratius. El recursos administratius.

7. El procediment administratiu. Concepte i regulació. Principis generals. Interessats; drets i garanties. Terminis. Fases del procediment administratiu.

8. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa. Elements del municipi. L'organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. jurídica. Concepte i classes. Límits i procediment d'elaboració i aprovació.

9. Reial Decret Legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

10. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Àmbit d'aplicació de les normes de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.

11. Reial Decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament General de Conductors. Les autoritzacions administratives per a conduir.

12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

13. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

14. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.

15. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.

16. Llei Orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

17. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.

18. L'inici del procés penal. L'atestat policial. Estructura i valor de l'atestat. Principals diligències.

19. Principis generals del dret penal. Concepte de delicte. Graus d'execució. Persones penalment responsables. Graus de participació. Causes modificatives de la responsabilitat penal.

20. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. L'homicidi i les seues formes. Les lesions.

21. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.

22. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra l'Administració pública. Delictes contra l'Administració de Justícia. Delictes comesos pels funcionaris públics contra les garanties constitucionals.

23. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra la llibertat. Delictes contra la intimitat, el dret a la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.

24. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.

25. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes sobre l'ordenació del territori i l'urbanisme.

26. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Les penes. Concepte, classes i efectes. Les mesures de seguretat.

27. Reial Decret 137/1993, de 29 de gener, pel que s'aprova el Reglament d'armes. Objecte. Definicions. Classificació de les armes reglamentàries. Armes prohibides i tipus de llicència. Documentació de la titularitat de les armes.

28. Llei Orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per al manteniment i el restabliment de la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.

29. La violència de gènere. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Drets de les víctimes de violència de gènere. Tutela institucional. El jutjats de violència sota la dona: competències.

30. Lideratge d'equips. Concepte i naturalesa del líder. El lideratge basat en l'acció. Teories de lideratge. El líder com a motivador.