Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 13451
Aprovació de la convocatòria de subvencions 2019 urgents i excepcionals per dur a terme la reparació o restitució dels danys produïts en les infraestructures, equipaments, instal·lacions i serveis de titularitat municipal al Llevant de Mallorca el dia 9 d'octubre de 2018, de conformitat amb l'acord del Consell de Ministres de dia 19 d'octubre de 2018 pel qual es declaren determinats municipis zones afectades greument per una emergència de protecció civil com a conseqüència de les pluges torrencials i desbordament de torrents ocorreguts el dia 9 d'octubre de 2018

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi BDNS 430584  http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index

El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió que ha tengut lloc el dia 19 de desembre de 2018, ha aprovat el següent acord:

“Primer. Aprovar la convocatòria que s'adjunta de subvencions 2019 urgents i excepcionals per dur a terme la reparació o restitució dels danys produïts per les inundacions de dia 9 d'octubre de 2018 en les infraestructures, equipaments, instal·lacions i serveis inclosos en l'article 25.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local de titularitat dels ajuntaments del Llevant de Mallorca, de conformitat amb l'acord del Consell de Ministres de dia 19 d'octubre de 2018 pel qual es declaren determinats municipis zones afectades greument per una emergència de protecció civil com a conseqüència de les pluges torrencials i desbordament de torrents ocorreguts el dia 9 d'octubre de 2018.

Segon. Autoritzar una despesa anticipada per un import total de tres milions d'euros (3.000.000,00 €) ampliable sense necessitat d'una nova convocatòria amb càrrec a l’aplicació pressupostària 65.94310.76206 del pressupost de despeses del Consell de Mallorca. D'acord amb l'article 23.3 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, aquesta quantitat té caràcter estimat. La concessió de les subvencions està condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió.

Tercer. Aprovar els models normalitzats següents:

-Sol·licitud de la subvenció (Annex I).

-Conveni a subscriure amb cada entitat local beneficiària de les subvencions (Annex II).

-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex III).

-Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (Annex IV).

-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex V).

-Certificat d'adjudicació de les actuacions (Annex VI).

-Certificat final de l'actuació (Annex VII).

-Certificat del secretari/a en fase de justificació de despeses (Annex VIII).

-Informe de l'interventor/a en fase de justificació de despeses (Annex IX).

Quart. Publicar aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) per conducte de la base de dades nacional de subvencions.

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra aquest acord no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia de la publicació de l'acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

No obstant l’anterior, es pot interposar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.”

 

Palma, 20 de desembre de 2018

Per delegació del President,

el Secretari General del Consell de Mallorca

(Decret 17/07/2015. BOIB núm. 114, de 28/07/2015).

Jeroni M. Mas Rigo

 

Despesa anticipada de la convocatòria de subvencions 2019 urgents i excepcionals per dur a terme la reparació o restitució dels danys produïts en les infraestructures, equipaments, instal·lacions i serveis de titularitat municipal al Llevant de Mallorca el dia 9 d'octubre de 2018, de conformitat amb l'acord del Consell de Ministres de dia 19 d'octubre de 2018 pel qual es declaren determinats municipis zones afectades greument per una emergència de protecció civil com a conseqüència de les pluges torrencials i desbordament de torrents ocorreguts el dia 9 d'octubre de 2018.

1.- Objecte i finalitat

Aquesta convocatòria es fa en el marc de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).

La finalitat d'aquesta convocatòria és cooperar amb els ajuntaments del Llevant de Mallorca per dur a terme la reparació o restitució dels danys produïts per les inundacions de dia 9 d'octubre de 2018 en les seves infraestructures, equipaments, instal·lacions i serveis inclosos en l'article 25.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

2.- Beneficiaris

Solament poden acollir-se a aquesta convocatòria els ajuntaments del Llevant de Mallorca que han sofert danys produïts per les inundacions de dia 9 d'octubre de 2018 en les seves infraestructures, equipaments, instal·lacions i serveis inclosos en l'article 25.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, de conformitat amb l'acord del Consell de Ministres de dia 19 d'octubre de 2018 pel qual es declaren determinats municipis zones afectades greument per una emergència de protecció civil com a conseqüència de les pluges torrencials i desbordament de torrents ocorreguts el dia 9 d'octubre de 2018.

Per acollir-se a aquesta convocatòria aquests ajuntaments no hauran d'incórrer en alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

3.- Actuacions subvencionables

Les actuacions que es podran finançar amb les subvencions d’aquesta convocatòria seran de reparació o restitució dels danys produïts per les inundacions de dia 9 d'octubre de 2018 en les infraestructures, equipaments, instal·lacions i serveis inclosos en l'article 25.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril de titularitat dels ajuntaments esmentats al punt anterior.

També podran finançar-se amb càrrec a les subvencions d'aquesta convocatòria les despeses d'honoraris per redacció de projectes i per direcció d'obres, sempre que qui redacti el projecte o dirigeixi l'obra sigui un tècnic extern a la Corporació Local.

S'exclouen les actuacions realitzades amb mitjans propis de les entitats locals, ja siguin materials, maquinària o personal, i les obres que hagin obtingut el 100 % de finançament d'altres administracions publiques o entitats privades.

Les subvencions d'aquesta convocatòria es podran destinar a sufragar despeses compreses des de dia 9 d'octubre de 2018 a dia 30 de desembre de 2020.

En cap cas l'import de la despesa subvencionable pot ser superior al valor de mercat.

4.- Crèdit pressupostari

Es destina la quantitat tres milions d'euros (3.000.000,00 €), ampliable sense necessitat d'una nova convocatòria, aplicació pressupostària 65.94310.76206, a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, de conformitat amb el que preveu l'article 23.3 lletra b in fine de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca. D'acord amb l'article 23.3 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, aquesta quantitat té caràcter estimat. La concessió de les subvencions està condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió.

5.- Naturalesa de la subvenció i límits

Les subvencions d’aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a l’Ordenança general de subvencions. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes i subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost de l’activitat que l'entitat beneficiària ha de desenvolupar.

6.- Règim de concessió

D'acord amb el nombre d'actuacions sol·licitades, una vegada finalitzat el termini de presentació, el Consell de Mallorca podrà concedir una subvenció de fins el 25% del cost de les obres i honoraris amb un màxim global de fins a tres milions d'euros (3.000.000,00 €) ampliables sense necessitat d'aprovar una nova convocatòria, de conformitat amb el que preveu l'article 23.3 lletra b in fine de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.  

En el supòsit que el sumatori de la totalitat dels projectes aprovats doni lloc a que el crèdit pressupostari de la convocatòria no arribi per a la satisfacció del màxim del 25% previst en el paràgraf anterior, dit percentatge es disminuirà de tal forma que sigui la mateixa xifra porcentual en relació a tots els projectes aprovats.

La concessió de les subvencions, que serà per un import cert, s'efectuarà sense règim de concurrència competitiva, i es farà una vegada els ajuntaments hagin presentat la sol·licitud i la resta de la documentació del punt 8 al Consell de Mallorca.

Les diferents actuacions i honoraris sol·licitats se subvencionaran segons l'ordre de preferència determinat a la sol·licitud.

7.- Presentació de sol·licituds

El termini per presentar la documentació prevista al punt següent serà d'un (1) mes comptador a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.

 Les instàncies s’han de dirigir al President del Consell de Mallorca, i es poden presentar a qualsevol terminal del Registre General del Consell de Mallorca: seu del Consell (Palau Reial, 1); Centre Cultural la Misericòrdia (plaça de l’Hospital, 4); Llar de la Joventut (General Riera, 111); Llar de la Infància (General Riera, 113); el Poliesportiu Sant Ferran (camí de Ca l’Ardiaca 5); i en el Registre general de l’IMAS (General Riera, 67), tots a Palma.

 Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts a la Llei 39/2015, de 1 d’ octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

 Si la sol·licitud no reuneix les dades d’identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits prevists a la Llei 39/2015, de 1 d’ octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, es requerirà a l’entitat sol·licitant, d’acord amb el que estableix l’article 73.2 de la llei abans esmentada, perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistit el peticionari, amb una resolució expressa prèvia.

Juntament amb la sol·licitud s’ha de presentar la documentació detallada en el punt següent d'aquesta convocatòria.

8.- Formalització de sol·licituds

1.- Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model oficial (Annex I).

Amb la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la següent documentació:

-Un pressupost de cada una de les actuacions sol·licitades (obres i honoraris de redacció i de direcció).

-Un certificat del secretari/secretària de l'Ajuntament subscrit a la vegada pel tècnic redactor del projecte o pel tècnic municipal amb el vistiplau del Batle/Batlessa en el qual es faci constar que totes les actuacions, tant d'obres com d'honoraris, que figuren a la sol·licitud oficial de subvenció (Annex I) s'han de dur a terme o s'han duit a terme com a conseqüència dels danys produïts al Llevant de Mallorca el dia 9 d'octubre de 2018.

-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex III).

-Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d’obligacions tributàries amb l’Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex IV).

-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex V).

9.- Òrgan instructor i procediment de concessió de les subvencions 

L’òrgan instructor és la secretària tècnica del Departament de Desenvolupament Local, que ha de dur a terme les actuacions establertes a l’Ordenança general de subvencions, i formular la proposta de resolució. L’òrgan instructor pot requerir a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que consideri convenients.

El Departament de Desenvolupament Local és el centre gestor responsable del seguiment de les subvencions.

En compliment del previst a l’article 19.2 de l’Ordenança general de subvencions, es trametrà a la base nacional de subvencions informació sobre aquesta convocatòria, i sobre les resolucions de concessió que es derivin, i es publicarà en el BOIB per conducte de la base esmentada, a més de publicar-se a la seu electrònica de Consell de Mallorca.

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment serà de 6 mesos. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

El Consell Executiu és l’òrgan competent per aprovar i resoldre aquesta convocatòria de conformitat amb l'article 28 lletra f) del vigent Reglament orgànic del Consell de Mallorca en relació amb la base 23.4 de les d'execució del pressupost de 2018.

El pagament de la subvenció es farà mitjançant bestreta del 100 % de la subvenció una  vegada concedida.

10.- Conveni de col·laboració

D'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca es signarà un conveni entre el Consell de Mallorca i cada entitat local beneficiària de les subvencions. Aquest model de

conveni, que figura com Annex II d'aquesta convocatòria, ha de ser aprovat per cada Entitat Local i s'ha de remetre al Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca una vegada aprovat en el termini de dos mesos comptador des de la data de la publicació al BOIB de la concessió de la subvenció. El conveni abans esmentat regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.

11.- Obligacions de les entitats beneficiàries

Els ajuntaments i entitats locals menors als quals se’ls ha concedit les subvencions estaran obligats a:

11.1.- Adjudicar les actuacions subvencionades. La notificació de les adjudicacions de les actuacions subvencionades al Consell de Mallorca s'ha de fer en el termini d'un (1) mes comptador a partir de la data de l'adjudicació de l'actuació o actuacions subvencionades, havent de presentar el corresponent certificat d’adjudicació de cada una de les actuacions (Annex VI). Si l'adjudicació s'hagués fet amb anterioritat a l'aprovació d'aquesta convocatòria, la notificació de les adjudicacions s'ha de fer al més aviat possible.

Es farà el pagament d'una bestreta del 100 % de la subvenció de cada actuació una vegada concedida. 

El període durant el qual el beneficiari ha de destinar el bé immoble al fi concret per al qual s’ha concedit la subvenció és de 20 anys, excepte si es compta amb la corresponent autorització del Consell de Mallorca, la qual s'haurà de sol·licitar oportunament per part de l'ajuntament interessat. L’incompliment d’aquesta obligació de destí serà causa de reintegrament de la subvenció. En el cas de béns inscriptibles en un registre públic, aquesta circumstància s’ha de fer constar en l’escriptura, així com l’import de la subvenció concedida, i aquests aspectes han de ser objecte d’inscripció en el registre públic corresponent mitjançant una nota marginal en relació a l'afectació de l'immoble.

11.2.- Remetre al Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en el termini de dos (2) mesos comptador des de la data de la publicació al BOIB de la concessió de la subvenció un certificat del secretari municipal d’aprovació per part de l’ajuntament del conveni a subscriure amb el Consell de Mallorca previst al punt 10 segons el model normalitzat que figura com Annex II d'aquesta convocatòria.

El conveni abans esmentat es firmarà entre el Consell de Mallorca i cadascuna de les entitats beneficiàries de les subvencions una vegada concedides aquestes, el qual regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.

11.3.- Acabar les actuacions fins el dia 30 de desembre de 2020 i justificar les despeses al Consell fins el dia 31 de gener de 2021. La justificació de cada actuació subvencionada, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació al final de cada actuació subvencionada:

a) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria, segons el model que figura com Annex VIII d'aquesta convocatòria.

b) Un informe, segons el model que figura com Annex IX d'aquesta convocatòria, emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:

-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts en aquesta convocatòria.

-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura.

-Una relació de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:

Que l’Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat. 

Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.

Que les despeses  corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció.

Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

Al acabar l'actuació s'ha de presentar un certificat final de l'actuació signat pel director de la mateixa (Annex VII). En el cas que el projecte inicial estigui visat pel corresponent col·legi professional, s’ha de presentar el certificat igualment visat.

11.4.- Comunicar al Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.

11.5.- Complir la resta d’obligacions que es preveuen en l’article 9 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de dia 18 de febrer de 2017).

12.- Import de la subvenció i reintegrament

Atès que està prevista l'aprovació d'una bestreta del 100 % de les subvencions concedides, en el cas que l'import justificat sigui inferior a l'import subvencionat l'ajuntament interessat haurà de fer, una vegada presentada la justificació de les despeses de cada actuació, a requeriment del Consell de Mallorca, un reintegrament de la diferència entre la quantitat subvencionada i abonada mitjançant bestreta i la quantitat finalment justificada. 

13.- Ampliacions de terminis

Les ampliacions dels terminis establerts en aquesta convocatòria es regirà pel que disposa l’article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, les sol·licituds d’ampliació de terminis han de tenir entrada oficial al Consell de Mallorca amb una antelació mínima de trenta (30) dies naturals a la data de la seva finalització. S’autoritza el conseller executiu de Desenvolupament Local per a la resolució de les peticions d’ampliacions de terminis.

En els casos de desistiment del contractista adjudicatari, resolució de contractes per fallida de les empreses adjudicatàries, licitacions declarades desertes, impugnacions de les licitacions, i, en general, en tots els supòsits que per causes alienes a l’ajuntament s’hagi d’adjudicar novament l’actuació o l'adjudicació sofreixi un retard justificable, amb caràcter excepcional, si les ampliacions de terminis no resolen aquestes incidències, es podran establir noves dates per acabar l’actuació per resoldre aquestes problemàtiques.

Les entitats locals beneficiàries de la subvenció poden sol·licitar a l’òrgan que la concedeix, abans que conclogui el termini per dur a terme l’activitat subvencionada, modificacions de l'acord de concessió, reducció de l’import concedit, modificació de l'actuació objecte de l’ajuda, que s’autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries pel bon final de l’actuació, sempre que no s’alteri l’objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.

 

14.- Revocació i reintegrament

Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes a les lleis i a la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

15.- Normativa supletòria

En tot el que no s’hagi previst en aquesta convocatòria seran d’aplicació la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local; el R. Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, que aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera; el text refós de la Llei reguladora de las hisendes locals, aprovat pel R. Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març; la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars; el R. Decret 887/2006, pel qual s’aprova el reglament que desenvolupa la Llei general de subvencions; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca aprovat pel Ple el dia 12 d'abril de 2018 (BOIB núm. 89, de 19 de juliol de 2018); el Decret d’organització del Consell de Mallorca de dia 9 de juny de 2017 (BOIB núm. 73, de data 15/06/2017) i successives modificacions; l’Ordenança de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB núm. 100, de 10 d’agost de 1995); l’Ordenança general de subvencions aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017) i modificada per acord del Ple de dia 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018); i la resta de la normativa que hi sigui d’aplicació.

16.- Recursos

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra l'acord d'aprovació de la convocatòria de subvencions no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament requeriment per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la publicació de l'acord d'aprovació de la convocatòria en el BOIB.

No obstant l’anterior, es pot interposar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.

17.- Publicació

El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre l'aprovació de la convocatòria de les subvencions i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB per conducte d’aquesta base de dades.

 

ANNEX I

MODEL DE SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER DUR A TERME LES ACTUACIONS DEL PUNT 3 DE LA CONVOCATÒRIA  

Sr./Sra.________________________________________________________________,

batle/batlessa president/presidenta de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de__________

amb CIF_________________________

EXPOSA:

Que ha tengut coneixement de la convocatòria de subvencions 2019 urgents i excepcionals per dur a terme la reparació o restitució dels danys produïts per les inundacions de dia 9 d'octubre de 2018 en les seves infraestructures, equipaments, instal·lacions i serveis inclosos en l'article 25.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril.

Que la Corporació que presideix es vol acollir a aquesta convocatòria i, per això, acompanya la documentació prevista al punt 8.

Que de conformitat amb les normes de la convocatòria, que accepta íntegrament,

SOL·LICITA:

A) Una subvenció econòmica total de ........................................ euros per sufragar les següents actuacions i els honoraris de redacció de projectes i de direcció de les obres que es compromet a dur a terme en els terminis establerts a la convocatòria segons l'ordre la preferència següent: 

* ORDRE DE PREFERÈNCIA DE LES ACTUACIONS A DUR A TERME

1. .............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada:..........................................................................................................................)

2. .............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada:..........................................................................................................................)

3. ............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada:..........................................................................................................................)

* ORDRE DE PREFERÈNCIA DELS HONORARIS PER REDACCIÓ DE PROJECTES DE LES ACTUACIONS A DUR A TERME

1. .............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada:..........................................................................................................................)

2. .............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada:..........................................................................................................................)

3. ............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada:..........................................................................................................................)

* ORDRE DE PREFERÈNCIA DELS HONORARIS PER DIRECCIÓ DE LES ACTUACIONS A DUR A TERME

1. .............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada:..........................................................................................................................)

2. .............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada:..........................................................................................................................)

3. ............................................................................................. (Subvenció parcial que es demana per a aquesta actuació respecte de la total abans esmentada:..........................................................................................................................)

B) Així mateix, també demana la bestreta del 100 % de la subvenció total concedida.

A ..............................., dia ................................. d .................................... de ....................

* Es poden sol·licitar el nombre d'actuacions que siguin necessàries.

HONORABLE SR. PRESIDENT DEL CONSELL DE MALLORCA

 

 

ANNEX II

MODEL DE CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL DE MALLORCA I L’AJUNTAMENT DE .................................... PER DUR A TERME LES ACTUACIONS DEL PUNT 3 DE LA CONVOCATÒRIA

Palma, ___ de _______ de _____________

REUNITS

D’una banda, el Sr. Joan Font Massot, conseller executiu del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, amb fonament a l’acord del Consell Executiu de dia __________ .

I d’altra part el Sr./Sra. _________, batle/batlessa president/presidenta de l’Ajuntament de ____________________.

Ambdós intervenen en nom i representació dels càrrecs públics que ostenten i

MANIFESTEN

Que el Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió de dia ............... de .................................... de .........................., va aprovar la convocatòria de subvencions 2019 urgents i excepcionals per dur a terme la reparació o restitució dels danys produïts per les inundacions de dia 9 d'octubre de 2018 en les infraestructures, equipaments, instal·lacions i serveis inclosos en l'article 25.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de titularitat municipal.

 Que en el marc d'aquesta convocatòria de subvencions, a l'Ajuntament de ............................ se li va concedir una subvenció per import de .......................................... euros per dur a terme les següents actuacions:

.............................................................................................................................................

Que l’Ajuntament de ......................., mitjançant acord/resolució de dia ............de................... de ......................... va aprovar el text d’aquest conveni.

Que la disposició addicional segona de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017) i modificada per acord del Ple de dia 4 d'agost de 2018) diu:

"En els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès pel titular de l'òrgan que l'ha percebuda, pel qual s'acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, juntament amb l'informe emès per la Intervenció, o òrgan de control financer equivalent, de l'entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció."

Que en el marc del que preveu aquesta disposició addicional segona, l'objecte d'aquest conveni és regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció abans esmentada.

Per tot el que s’ha exposat, ambdues parts subscriuen el present conveni d’acord amb les següents

CLÀUSULES

Primera.- Aquest conveni té per objecte regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca a l'Ajuntament de ........................ per dur a terme la reparació o restitució dels danys produïts per les inundacions de dia 9 d'octubre de 2018 en les infraestructures, equipaments, instal·lacions i serveis inclosos en l'article 25.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de titularitat municipal, en el marc de la convocatòria 2019.

Segona.- L’Ajuntament de....................ha rebut la subvenció per un import total de ................... per dur a terme les següents actuacions:

.............................................................................................................................................

Tercera.- L'Ajuntament de ...................., com a beneficiari de la subvenció, es compromet a complir amb totes i cadascuna de les obligacions previstes a la convocatòria de subvencions, tant les de tipus administratiu com les de tipus tècnic, i molt especialment a dur a terme les actuacions subvencionades i presentar la justificació de les despeses al Consell de Mallorca en els terminis establerts.

Quarta.- La justificació de les actuacions subvencionades a l'Ajuntament de ......................., d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació:

a) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria.

b) Un informe emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:

-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts en la convocatòria.

-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura: número; data; creditor; i import.

-Una relació de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.

A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:

Que l’Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat. 

Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.

Que les despeses  corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció.

Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

Quinta.- Aquest conveni finalitzarà en acabar les actuacions subvencionades i una vegada justificades les actuacions en els termes d'aquest conveni i realitzats, si s'escau, els reintegraments de la subvenció per part de l'Ajuntament de .............................................

I, en prova de conformitat, signen aquest conveni per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i la data abans expressats.

Per part del Consell de Mallorca                                          Per part de l’Ajuntament                

El conseller executiu             

de Desenvolupament Local

Joan Font Massot                              

 ANNEX III

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT D’AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN ALGUNA DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN ELS APARTATS 2, 3 I 4 DE L’ARTICLE 8 DE L'ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA APROVADA PER ACORD DEL PLE DE DIA 23 DE DESEMBRE DE 2016 (BOIB NÚM. 21, DE 18 DE FEBRER DE 2017)

El/La Sr./Sra. .......................................batle/batlessa de l’Ajuntament de ..................., compareix davant el/la secretari/secretària de la Corporació a fi de DECLARAR

Que l’Ajuntament de ............................... no incorre en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 2, 3 i 4 de l’article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).

I perquè consti davant el Consell de Mallorca ho sign.

A..................., dia............... d ............................. de 2018

Davant meu

El/La secretari/secretària de la Corporació

                                                                        

ANNEX IV

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE TROBAR-SE AL CORRENT EN EL COMPLIMENT D'OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES AMB L'ESTAT I AMB EL CONSELL DE MALLORCA I AMB LA SEGURETAT SOCIAL

Sr./Sra.________________________________________________________________

batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de___________________ amb domicili a ________________________________________________________ actuant en representació de la Corporació,

COMPAREIX

a l’efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i

DECLAR

1. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de _________________________________ no ha demanat cap altra subvenció d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les demanades/concedides, amb indicació dels imports).

2. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.

3. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb l’Agència Tributària de l’Estat.

4. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte de ser beneficiari de les subvencions 2019 urgents i excepcionals per dur a terme la reparació o restitució dels danys produïts per les inundacions de dia 9 d'octubre de 2018 en les infraestructures, equipaments, instal·lacions i serveis de titularitat municipal, realitz la present declaració.

.................................., ........ d ....................... de ....................

Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)

 

ANNEX V 

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN LA SITUACIÓ PREVISTA A L'ARTICLE 11 DE LA LLEI 11/2016, DE 28 DE JULIOL, D'IGUALTAT DE DONES I HOMES (BOE NÚM. 202, DE 22/08/2016).

Sr./Sra.______________________________________________________________

batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ______________ amb domicili a __________________________________________________actuant en representació de la Corporació,

DECLAR

De conformitat amb el que preveu la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones (BOE núm. 202, de 22/08/2016), l'Ajuntament/Entitat Local Menor de ____________________________________________amb NIF: ________________

no ha estat sancionat o condemnat en els tres darrers anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionat per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.

I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca realitz la present declaració.

................................, ........ d ....................... de ..........................

Signatura: ........................................................................ (amb el segell de l’Ajuntament)

 

ANNEX VI

MODEL DE CERTIFICAT D’ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE

Sr./Sra.:

 

Secretari / a  de

 

 

 

 

CERTIFIC: que aquesta Entitat ha adjudicat el contracte segons les circumstàncies que a continuació s’expressen:

ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE

ACTUACIÓ:

AJUNTAMENT:

PROCEDIMENT D’ADJUDICACIÓ:

ÒRGAN DE CONTRACTACIÓ:

CONTRACTISTA:

CIF CONTRACTISTA:

DATA DE L’ADJUDICACIÓ:

DATA D’INICI DE L’ACTUACIÓ:

DIRECTOR / A DE L’ACTUACIÓ:

TITULACIÓ DIRECTOR /A ACTUACIÓ:

   

FINANÇAMENT

ENTITATS

PRESSUPOST  ACTUACIÓ

SUBVENCIÓ APROVADA

ADJUDICACIÓ ACTUACIÓ

BAIXA

CONSELL DE MALLORCA

 

 

 

 

AJUNTAMENT

 

 

 

 

TOTALS

 

 

 

 

   

MILLORES REFERIDES A LA CONTRACTACIÓ DE L’ACTUACIÓ

 

 

 

 

I perquè així consti, i per a la seva remissió al Consell de Mallorca, expedeix aquest certificat, amb el vistiplau del batle/ssa, a............................., dia ............................ de ........................................... de ......................                                                                        

                                                                                                                          VISTIPLAU               

 EL SECRETARI/LA SECRETÀRIA                                                   EL BATLE/LA BATLESSA

 

ANNEX VII

MODEL DE CERTIFICAT FINAL D'ACTUACIÓ

Sr./Sra..................................................................................,................(1)...........................

i director de l’actuació: .......................................................................................................

CERTIFICA

Que l’actuació esmentada està acabada d’acord amb el seu projecte, redactat pel Sr./Sra. ......................................... i aprovat per l’Ajuntament d............................... el dia ..........................................

.................,  ...... d........................ de ....... 

(1) Enginyer, arquitecte...

 

ANNEX VIII

MODEL DE CERTIFICAT DEL SECRETARI/A EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES

Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l'Ajuntament d.............................................

CERTIFICA:

Que l'Ajuntament d...................................... ha estat beneficiari d'una subvenció del Consell de Mallorca en el marc de la convocatòria de subvencions 2019 urgents i excepcionals per dur a terme la reparació o restitució dels danys produïts per les inundacions de dia 9 d'octubre de 2018 en les infraestructures, equipaments, instal·lacions i serveis de titularitat municipal per import de ................................................................... per dur a terme la següent actuació:

.............................................................................................................................................

Que l'activitat subvencionada abans esmentada s'ha realitzat, s'ha complit la finalitat de la subvenció i s'ha aportat de documentació justificativa que estableix la convocatòria.

I, perquè consti als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix aquest certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. batle/Sra. batlessa.

......................, ...... d................ de ......

 

                                                                                                  Vist-i-Plau

                                                                                  EL BATLE/LA BATLESSA                  

 

ANNEX IX

MODEL D'INFORME DE L'INTERVENTOR/A MUNICIPAL EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES.

................................................, Interventor/a de l’Ajuntament de ..................................

D'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017),

INFORMA:

Que l'Ajuntament de .................................... ha estat subvencionat pel Consell de Mallorca per dur a terme la següent actuació en el marc de la convocatòria de subvencions 2019 urgents i excepcionals per dur a terme la reparació o restitució dels danys produïts per les inundacions de dia 9 d'octubre de 2018 en les infraestructures, equipaments, instal·lacions i serveis de titularitat municipal:

..........................................................................................................................................

Que les factures justificatives de l'anterior actuació subvencionada, que són verídiques i s'han expedit amb regularitat i corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció en els termes establerts a la convocatòria, són les següents:

Data factura

Núm. Factura

NIF

Proveïdor

Proveïdor

Concepte

Import de la

factura

Data pagament de la factura

Data

reconeixement obligació (O)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Així mateix DECLARA (1):

(   ) Que l’Ajuntament no recuperarà ni compensarà l’IVA de les factures que presenta. 

(   ) Que l’Ajuntament recupera i/o compensa l’IVA de les següents factures: .............................................................................................

...........................................................................................

També DECLARA:

Que l’Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció/ingrés d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).

Que el cost justificat amb les factures esmentades no supera el valor de mercat. 

I perquè així consti, jo, com a Interventor/a de l’Ajuntament, expedesc aquest document a ............................., dia...................... de ................. de...................

(1) Marcar amb una creu l’opció que pertoqui.