Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I PRESIDÈNCIA
Núm. 13318
Convocatòria de subvencions per desenvolupar projectes de promoció sociocultural destinats a la gent gran
Ref. Base de Dades Nacional de Subvencions 429736
El Consell Executiu del Consell de Mallorca, dia 5 de desembre de 2018, va adoptar el següent acord
«1.- Aprovar l’expedient de convocatòria pública de subvencions per desenvolupar projectes de promoció sociocultural destinats a la gent gran (2019).
»2.- Autoritzar una despesa d’un milió set-cents vint mil euros (1.720.000,00 €) que es finançarà amb càrrec al pressupost de despeses del Consell de Mallorca d’acord amb la següent distribució:
»a) Lloguer de locals socials (LÍNIA 1)
»b) Manteniment de les entitats (LÍNIA 2)
»c) Activitats socioculturals (LÍNIA 3)
»L’import màxim que figura en aquesta convocatòria té caràcter estimat per la qual cosa la concessió de les subvencions està condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió.
»3.- Ordenar la publicació del text íntegre de la convocatòria en el BOIB per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions.»
Contra aquesta acord, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d’alçada en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant aquest Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.
Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d’alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 18 de desembre de 2018
El secretari general per delegació (Decret de dia 17 de juliol de 2015, BOIB núm. 114, de 28 de juliol) Jeroni M. Mas Rigo
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER AL DESENVOLUPAMENT DE PROJECTES DE PROMOCIÓ SOCIOCULTURAL DESTINATS A LA GENT GRAN
1. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regeix pel que es disposa en l’Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca, en la sessió de 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per acord del Ple del Consell de Mallorca, en la sessió de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d’agost de 2018) i, supletòriament, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i per la resta de normativa que hi sigui aplicable.
2. Crèdit pressupostari
Es destina la quantitat d’1.720.000,00 euros a les subvencions objecte d’aquesta convocatòria que es finançarà amb càrrec al pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l’any 2019, d’acord amb la distribució següent:
a) Lloguer de locals socials (LÍNIA 1)
b) Manteniment de les entitats (LÍNIA 2)
- 190.000,00 €. Partida pressupostària 00.23180.48901 (despeses corrents en béns i serveis)
- 60.000,00 €. Partida pressupostària 00.23180.78900 (despeses d’adquisició de béns de naturalesa inventariable)
c) Activitats socioculturals (LÍNIA 3)
L’import màxim que figura en aquesta convocatòria té caràcter estimat per la qual cosa la concessió de les subvencions està condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió.
3. Objecte de la convocatòria
3.1 L’objecte d’aquesta convocatòria és fixar les condicions que regulen la concessió de subvencions destinades a associacions, federacions d’associacions i entitats de gent gran, sense ànim de lucre, per desenvolupar projectes de promoció sociocultural per potenciar el benestar (obtenir una qualitat de vida millor) del col·lectiu de la gent gran.
3.2 Aquesta convocatòria hi pretén contribuir amb el finançament de despeses següents:
LÍNIA 1: lloguer de locals socials per al període comprès entre el dia 1 de juliol de 2018 i el dia 30 de juny de 2019, ambdós inclosos.
Així mateix, s’hi inclouen les despeses relatives al 2T de l’IRPF de 2018 sempre que es doni el supòsit previst en el punt setzè d’aquesta convocatòria.
LÍNIA 2: manteniment de les entitats per al període comprès entre el dia 1 de juliol de 2018 i el dia 30 de juny de 2019, ambdós inclosos, relacionat amb les despeses corrents en béns i serveis: consum d’electricitat, gas i aigua, telèfon i internet, manteniment d’equips informàtics, despeses de comunitat de propietaris, material d’oficina, premsa, assegurances de responsabilitat civil i danys, neteja, comunicacions postals, taxes i tributs, sempre que el beneficiari de la subvenció els aboni de manera efectiva, despeses d’impremta per editar fullets, revistes, cartelleria, petites reparacions dels locals i dels equipaments de l’associació, sempre que no s’incrementi el valor de l’immoble i suposin el manteniment del local, etc. En resum, despeses corrents en béns i serveis necessaris pel funcionament i l’exercici de les activitats de l’associació i/o entitat.
En el supòsit que la sol·licitant sigui una federació, també s’inclou, dins les despeses corrents en béns i serveis, el carburant derivat de les tasques de representació i d’assistència a reunions fora de la seu de la federació.
Així mateix, es consideren despeses subvencionables les despeses derivades d’inversions: adquisició de mobiliari, electrodomèstics, equipament musical, equips informàtics, equip d’aire condicionat, etc. En resum, despeses d’adquisició de béns de naturalesa inventariable necessaris pel funcionament i l’exercici de les activitats de l’associació i/o entitat, i susceptibles d’inclusió en inventari.
LÍNIA 3: activitats socioculturals per al període comprès entre el dia 1 de juliol de 2018 i el dia 30 de juny de 2019, ambdós inclosos.
Bloc I: activitats relacionades amb la salut (activitats de gimnàstica, ball, ioga, taitxí, pilates, relaxació, expressió corporal i psicomotricitat, activitats d’estimulació de la memòria)
Bloc II: tallers intergeneracionals
Bloc III: tallers de noves tecnologies
Bloc IV: cultura (activitats de dibuix, pintura, fotografia, corals, tallers de teatre i aprenentatge musical)
Bloc V: formació (conferències de contingut divers, cursos d’idiomes i manualitats)
Bloc VI: oci i temps lliure (sortides socioculturals per visitar els espais i les activitats recollides a la guia elaborada per la Direcció Insular de Promoció Sociocultural, i altres activitats d’oci i temps lliure que es facin al territori de Mallorca)
3.3 No s’hi inclouen les despeses relacionades amb els queviures i àpats, i les activitats de rifes, sorteigs i loteries.
3.4 Es poden presentar i subvencionar, com a màxim, tres projectes (un de lloguer, un de manteniment i un d’activitats socioculturals) per sol·licitant.
3.5 El màxim que se subvenciona en el supòsit d’activitats que integren els projectes relatius a línia 3 (activitats socioculturals) i que tinguin una temporalització d’un dia és del 15 % del pressupost global del projecte corresponent a aquest línia.
4. Finalitats
Aquesta convocatòria té com a finalitat contribuir a finançar les despeses derivades d’activitats integrants de projectes que tinguin com a eix principal:
- millorar la qualitat de vida i potenciar la capacitat creativa de la gent gran.
- fomentar l’activitat física per prevenir problemes derivats de la inactivitat i l’autonomia personal.
- afavorir la integració i la participació social.
- proporcionar un espai d’oci i de temps lliure adequat als seus interessos i expectatives.
- fomentar l’associacionisme i la participació social en l’àmbit comunitari.
- permetre que les associacions tenguin un local en condicions, adequat a les dimensions i a les necessitats, on puguin dur a terme les iniciatives, els projectes i els programes destinats a millorar la qualitat de vida de la gent gran.
5. Règim de la concessió
El procediment de concessió, en el supòsit d’ASSOCIACIONS I/O ENTITATS DE GENT GRAN, és el de concurrència competitiva i les subvencions s’adjudicaran mitjançant el sistema de prorrateig de manera proporcional als punts obtinguts per cada una de les associacions i/o entitats de gent gran.
En el supòsit de FEDERACIONS D’ASSOCIACIONS DE GENT GRAN, atesa la realitat i el mateix funcionament de les federacions, no s’aplicarà la concurrència competitiva.
6. Requisits per sol·licitar la subvenció
6.1 Poden obtenir la condició de persona beneficiària de la subvenció les associacions i/o entitats d gent gran i les federacions d’associacions de gent gran, sense ànim de lucre, sempre que:
a) estiguin legalment constituïdes, adaptades a la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació, i inscrites de forma definitiva en el registre pertinent, el dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds.
b) l’àmbit d’actuació sigui Mallorca.
c) incloguin entre les seves finalitats actuacions adreçades a la gent gran amb l’objectiu de millorar-ne la qualitat de vida.
d) compleixin les condicions previstes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
6.2 En el supòsit d’associacions i/o entitats que, pel nom/objecte, no s’identifiquen de forma expressa com a associacions i/o entitats de tercera edat o de gent gran, però que entre les finalitats inclouen actuacions adreçades a aquest col·lectiu, poden obtenir la condició de persona beneficiària. No obstant això, l’import subvencionable és el que surti d’aplicar el percentatge de nombre de persones associades majors de 60 anys en relació amb el total de persones associades a la quantia que resulti d’aplicar el que s’estableix en el punt dotzè d’aquesta convocatòria.
6.3 No poden obtenir la condició de beneficiàries les persones o les entitats que es trobin en alguna de les circumstàncies següents:
a) Les associacions, les entitats i les federacions d’associacions que incorrin en alguna de les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
b) Les entitats associatives amb una finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar, els col·legis professionals, les associacions professionals i les cooperatives.
6.4 L’acreditació de no incórrer en les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca es fa mitjançant una declaració responsable.
El compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s’acredita mitjançant les certificacions acreditatives que es regulen en l’article 10 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, expedides per l’Agència Estatal d’Administració Tributària i la Tresoreria de la Seguretat Social. La presentació de la sol·licitud de subvenció comporta l’autorització del sol·licitant perquè l’òrgan que concedeix la subvenció les obtingui de manera directa. Els sol·licitants en poden denegar el consentiment expressament; en aquest cas, han d’aportar els certificats.
7. Obligacions de les persones beneficiàries
A més de les obligacions que es recullen en l’article 9 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, les persones beneficiàries han de complir les obligacions següents:
a) Han de disposar d’un local on poder dur a terme el projecte subvencionat.
b) A les activitats per les quals se sol·licita la subvenció hi han d’assistir un mínim del 2 % de les persones associades, amb un mínim de sis.
c) Els locals socials que formen el programa subvencionable, en el supòsit que se sol·liciti la subvenció relativa a la línia 1, han de romandre oberts i actius al servei de les persones associades.
d) En el cas de l’adquisició de béns de naturalesa inventariable, aquests s’han de destinar al fi concret per al qual es concedeix la subvenció durant un període de dos anys.
e) Col·locar en un lloc visible de la seu de l’associació i/o entitat beneficiària de la subvenció el cartell que figura en l’annex 15 degudament emplenat amb el nom de les activitats objecte de la subvenció.
8. Òrgans competents per instruir i resoldre el procediment
8.1 L’òrgan instructor és el secretari tècnic del Departament de Participació Ciutadana i Presidència que desenvolupa les activitats d’instrucció detallades en l’article 18 de l’Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.
8.2 La Comissió Avaluadora està composta per:
Presidència
- Javier Ramos Bujosa, director insular de Promoció Sociocultural. Suplent: Marc Andreu Herrera Oliver, director insular de Presidència i Relacions Institucionals.
Vocalies
- Maria Monserrat Bennàssar, TAG de Promoció Sociocultural. Suplent: M. Pilar Feliu Álvarez de Sotomayor, TAG de Promoció Sociocultural.
- Maria Paz Andrade Barberá, TAG de l’Oficina de Transparència. Suplent: Carlos Rosselló Mena, cap de secció de la Secretaria Tècnica, Unitat d’Esports, del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports.
- Yolanda González Sastre, auxiliar administrativa de Promoció Sociocultural. Suplent: Matilde Marín Arribas, auxiliar administrativa de Promoció Sociocultural.
Secretaria
- Bartolomé Oliver Bennasar, cap de servei de la Secretaria Tècnica del Departament de Participació Ciutadana i Presidència. Suplent: Ferran Ramon Ribas del Blanco, TGM de la Direcció Insular d’Igualtat.
La comissió pot instar l’òrgan instructor perquè requereixi a les associacions i a les federacions sol·licitants els informes o els aclariments que es considerin convenients.
8.3 Tenint en compte l’expedient i l’informe de la Comissió Avaluadora, l’òrgan instructor formula la proposta de resolució definitiva.
8.4 L’òrgan competent per resoldre aquesta convocatòria és el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca.
9. Termini de presentació de sol·licituds
9.1 El termini per presentar les sol·licituds és de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de publicar-se l’extracte d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s’entén prorrogat fins al primer dia hàbil següent.
9.2 Les sol·licituds s’han d’adreçar a la Direcció Insular de Promoció Sociocultural i es poden presentar a qualsevol terminal del Registre del Consell de Mallorca. Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
9.3 Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent del Consell de Mallorca, el sol·licitant de la subvenció ha d’enviar per fax (971 173 750) o per correu electrònic (promociosociocultural@conselldemallorca.net) el full de la sol·licitud amb el segell d’entrada dins termini al Departament de Participació Ciutadana i Presidència. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha de trametre per fax el full de la sol·licitud amb el segell de correus i hi ha de constar la tramesa dins termini.
No obstant això, si aquesta documentació no entra al Registre General dins els deu dies naturals següents a l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, no s’admet en cap cas.
9.4 Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en aquesta convocatòria, l’òrgan instructor ha de requerir a la persona interessada que l’esmeni en el termini improrrogable de deu dies i ha d’indicar-li que, si no ho fa, es considera que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia expressa, d’acord amb el que s’estableix en l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
9.5 Les sol·licituds presentades fora del termini esmentat en l’apartat 9.1 no s’admeten en aquesta convocatòria.
10. Termini de resolució i notificació
El termini màxim per resoldre el procediment i per notificar-lo és de sis mesos des del dia en què es publica la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
El venciment del termini establert en el paràgraf anterior sense que s’hagi notificat la resolució legitima les persones interessades a entendre desestimada, per silenci administratiu, la sol·licitud de concessió de les subvencions.
11. Documents que s’han d’adjuntar a la sol·licitud
11.1 Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant els models annexos i han de contenir les dades necessàries per identificar l’entitat sol·licitant i la persona que la representa. Aquests models annexos són a l’abast de les persones interessades en l’adreça https://seu.conselldemallorca.net.
11.2 La documentació que s’ha de presentar amb la sol·licitud és la següent:
a. Model de sol·licitud (annex 1).
b. Fotocòpia del NIF de l’entitat sol·licitant i del DNI, NIF o NIE de la persona representant legal que la signa.
c. Còpia dels estatuts vigents de l’associació, de l’entitat o de la federació amb la resolució de la inscripció en el Registre d’Entitats Jurídiques del Govern de les Illes Balears i/o en altres registres d’administracions públiques, quan correspongui, i, si escau, modificats, segons s’estableix en Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació.
d. Memòria descriptiva del projecte pel qual se sol·licita la subvenció i en la qual s’ha d’especificar, com a mínim, els punts següents: descripció, objectius que es pretenen aconseguir amb la realització del projecte, col·lectiu al qual s’adreça, mitjans necessaris per dur a terme el projecte, temporalització, previsió de participació, pressupost detallat orientatiu d’ingressos i de despeses (model annex 2).
e. Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona signant de la sol·licitud. Es pot acreditar amb un certificat de nomenament i de vigència del càrrec, amb una data posterior a la de publicació de la convocatòria (annex 3).
f. Nombre actualitzat de persones associades mitjançant la certificació de la secretaria de l’associació o de l’entitat (annex 4) i en la qual s’ha d’indicar quantes són majors de seixanta anys. En el cas de les federacions d’associacions, el certificat de la secretaria en el qual s’acredita el nombre d’associacions que formen part de la federació i la denominació.
El Servei de Promoció Sociocultural es reserva la facultat de demanar a les entitats sol·licitants de subvenció, en qualsevol moment de la tramitació, l’accés al llibre de registre de persones associades, per verificar el nombre de persones declarades en la sol·licitud.
g. Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o de la llibreta en què s’ha d’ingressar l’import de la subvenció (annex 5).
h. Acreditació de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca per obtenir la condició de persona beneficiària. Aquesta acreditació s’ha de fer d’acord amb el que s’estableix en l’article 13.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és a dir, mitjançant un testimoni judicial o certificat administratiu i, si l’autoritat competent no ho pot fer, es pot substituir per una declaració responsable atorgada davant una autoritat administrativa o un notari públic (en el cas de la declaració responsable, davant una autoritat administrativa, s’ha de fer servir el model de l’annex 6 d’aquesta convocatòria).
i. Declaració de no haver demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte i, si escau, una relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb la indicació dels imports i de les entitats subvencionadores (annex 7). En cas que, durant la instrucció del procediment, prèviament a la proposta de concessió, l’entitat tengui coneixement de la concessió d’alguna subvenció, ho ha de comunicar tan aviat com sigui possible a l’òrgan instructor.
j. Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (annex 8).
k. Còpia del contracte, en vigor, del lloguer del local social, signat per la persona arrendadora i per la persona arrendatària, en el supòsit que se sol·liciti la subvenció relativa a la línia 1.
l. Declaració responsable de les activitats, integrants o no del projecte pel qual se sol·licita la subvenció, que l’associació durà a terme durant el període subvencionable (annex 9).
m. Documentació acreditativa de la composició de la junta directiva (annex 10)
n. Sol·licitud, si escau, de concessió de bestreta una vegada resolt l’expedient de concessió (annex 11).
En el supòsit que els documents exigits estiguin en poder del Departament de Participació Ciutadana i Presidència, la persona sol·licitant es pot acollir al que s’estableix en l’article 28.3 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i la dependència en què es presentaren i quan no hagin transcorregut més de cinc anys d’ençà que acabà el procediment.
12. Import de les subvencions i criteris de valoració de les sol·licituds
12.1 La quantia que s’atorga i els imports màxims amb els quals es poden subvencionar els projectes presentats per FEDERACIONS D’ASSOCIACIONS DE GENT GRAN són els següents:
LÍNIA 1. LLOGUER DEL LOCAL SOCIAL
L’equivalent a l’import de la renda del local que les federacions tenguin contractada i que constitueixi la seu social de la federació sol·licitant.
Si l’import establert en l’apartat segon d’aquesta convocatòria no és suficient per al total de sol·licituds, s’ha de reduir l’import de la subvenció a totes les federacions de forma proporcional, de manera que el percentatge que han de percebre sigui equivalent al percentatge inicial calculat sobre l’import total de les subvencions sol·licitades, per a cada una de les sol·licituds, tenint en compte el límit que s’estableix per a cada beneficiari: 14.400,00 €, IVA inclòs, per sol·licitant.
LÍNIA 2. MANTENIMENT DE LA FEDERACIÓ
Són susceptibles de rebre la subvenció les sol·licituds que compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria.
Si el pressupost establert en l’apartat segon d’aquesta convocatòria no és suficient per subvencionar totes les sol·licituds presentades que compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria, s’ha de reduir l’import de la subvenció a totes les federacions de forma proporcional, de manera que el percentatge que han de percebre sigui equivalent al percentatge inicial calculat sobre l’import total de les subvencions sol·licitades, per a cada una de les sol·licituds, tenint en compte el límit que a continuació s’estableix per a cada beneficiari: 6.200,00 €, IVA inclòs, per sol·licitant, per despeses corrents en béns i serveis. En el supòsit que es pressupostin despeses de carburant, només es podrà imputar en càrrec a la subvenció concedida fins a un màxim de 2.000,00 euros.
LÍNIA 3. ACTIVITATS SOCIOCULTURALS
Són susceptibles de rebre la subvenció les sol·licituds que compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria.
Si el pressupost establert en l’apartat segon d’aquesta convocatòria no és suficient per subvencionar totes les sol·licituds presentades que compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria, s’ha de reduir l’import de la subvenció a totes les federacions de forma proporcional, de manera que el percentatge que han de percebre sigui equivalent al percentatge inicial calculat sobre l’import total de les subvencions sol·licitades, per a cada una de les sol·licituds, tenint en compte el límit que a continuació s’estableix per a cada beneficiari: 4.800,00 €, IVA inclòs, per sol·licitant.
12.2 Són criteris bàsics per atorgar les subvencions a ASSOCIACIONS DE GENT GRAN:
LÍNIA 1. LLOGUER DEL LOCAL SOCIAL. Fins a un màxim de 11 punts
1. Nombre de socis o sòcies de l’associació (màxim 4 punts)
- Fins a 100 socis o sòcies 1,75 punts
- De 101 a 200 socis o sòcies 2,50 punts
- De 201 a 300 socis o sòcies 3,00 punts
- De 301 a 400 socis o sòcies 3,25 punts
- De 401 a 500 socis o sòcies 3,50 punts
- De 501 a 600 socis o sòcies 3,75 punts
- Més de 600 socis o sòcies 4,00 punts
2. Continuïtat del projecte: es valorarà la capacitat de l’associació per dur a terme de manera completa els projectes subvencionats (màxim 3 punts).
- La puntuació que s’atorga a les associacions és en funció del percentatge justificat correctament per aquest mateix concepte en la convocatòria de l’any 2018.
3. Desenvolupament d’activitats (màxim 1 punt)
- S’atorga 1 punt a les associacions que duen a terme, en el local social objecte de la subvenció, activitats previstes en alguns dels apartats de la base 1.2, blocs I a V, d’aquesta convocatòria.
- S’atorguen 0,25 punts a les associacions no incloses en el supòsit anterior, però que duen a terme activitats previstes en alguns dels apartats de la base 1.2, bloc VI, d’aquesta convocatòria.
4. Consecució de la igualtat de gènere. Article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (2 punts)
S’atorguen 0,50 punts fins un màxim de 2 punts per cada dona que formi part de la junta directiva de l’entitat sol·licitant.
5. Nombre d’associacions i/o entitats de gent gran per nucli de població (màxim 1 punt).
- Una única associació i/o entitat 1 punt
- Més d’una associació i/o entitat 0,25 punt
LÍNIA 2. MANTENIMENT DE L’ASSOCIACIÓ. Fins a un màxim de 11 punts
1. Nombre de socis o sòcies de l’associació (màxim 4 punts)
- Fins a 100 socis o sòcies 1,75 punts
- De 101 a 200 socis o sòcies 2,50 punts
- De 201 a 300 socis o sòcies 3,00 punts
- De 301 a 400 socis o sòcies 3,25 punts
- De 401 a 500 socis o sòcies 3,50 punts
- De 501 a 600 socis o sòcies 3,75 punts
- Més de 600 socis o sòcies 4,00 punts
2. Continuïtat del projecte: es valorarà la capacitat de l’associació per dur a terme de manera completa els projectes subvencionats (màxim 3 punts).
- La puntuació que s’atorga a les associacions és en funció del percentatge justificat correctament per aquest mateix concepte en la convocatòria de l’any 2018.
3. Desenvolupament d’activitats (màxim 1 punt)
- S’atorga 1 punt a les associacions que duen a terme, en el local social objecte de la subvenció, activitats previstes en alguns dels apartats de la base 1.2, blocs I a V, d’aquesta convocatòria.
- S’atorguen 0,25 punts a les associacions no incloses en el supòsit anterior, però que duen a terme activitats previstes en alguns dels apartats de la base 1.2, bloc VI, d’aquesta convocatòria.
4. Consecució de la igualtat de gènere. Article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (2 punts)
S’atorguen 0,50 punts fins un màxim de 2 punts per cada dona que formi part de la junta directiva de l’entitat sol·licitant.
5. Nombre d’associacions i/o entitats de gent gran per nucli de població (màxim 1 punt).
- Una única associació i/o entitat 1 punt
- Més d’una associació i/o entitat 0,25 punts
LÍNIA 3. ACTIVITATS SOCIOCULTURALS. Fins a un màxim de 11 punts
1. Nombre de socis o sòcies de l’associació (màxim 4 punts)
- Fins a 100 socis o sòcies 1,75 punts
- De 101 a 200 socis o sòcies 2,50 punts
- De 201 a 300 socis o sòcies 3,00 punts
- De 301 a 400 socis o sòcies 3,25 punts
- De 401 a 500 socis o sòcies 3,50 punts
- De 501 a 600 socis o sòcies 3,75 punts
- Més de 600 socis o sòcies 4,00 punts
2. Continuïtat del projecte: es valorarà la capacitat de l’associació per dur a terme de manera completa els projectes subvencionats (màxim 3 punts).
- La puntuació que s’atorga a les associacions és en funció del percentatge justificat correctament per aquest mateix concepte en la convocatòria de l’any 2018.
3. Desenvolupament d’activitats (màxim 1 punt)
- S’atorga 1 punt a les associacions que duen a terme, en el local social objecte de la subvenció, activitats previstes en alguns dels apartats de la base 1.2, blocs I a V, d’aquesta convocatòria.
- S’atorguen 0,25 punts a les associacions no incloses en el supòsit anterior, però que duen a terme activitats previstes en alguns dels apartats de la base 1.2, bloc VI, d’aquesta convocatòria.
4. Consecució de la igualtat de gènere. Article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (2 punts)
S’atorguen 0,50 punts fins un màxim de 2 punts per cada dona que formi part de la junta directiva de l’entitat sol·licitant.
5. Nombre d’associacions i/o entitats de gent gran per nucli de població (màxim 1 punt).
- Una única associació i/o entitat 1 punt
- Més d’una associació i/o entitat 0,25 punts
12.3 L’import de la subvenció que rep cada sol·licitud d’ASSOCIACIONS DE GENT GRAN per a cada una de les línies es calcula una vegada determinat l’import que reben les sol·licituds de les federacions d’associacions de gent gran, de la manera següent:
Is = [(T x Ps)/ PT]
Is = Import de la subvenció que rep cada sol·licitud.
T = Crèdit pressupostari establert en la convocatòria, per a cada una de les línies, deduït l’import que reben les sol·licituds de les federacions d’associacions de gent gran.
Ps = Puntuació de la sol·licitud que es valora per a cada una de les línies.
PT = Suma de les puntuacions de totes les sol·licituds per a cada una de les línies.
En cap cas l’import resultant pot ser superior a la quantitat sol·licitada ni als imports màxims establerts per a cada una de les línies. Es limitarà l’import de la subvenció que s’ha de concedir si l’import de subvenció que se sol·licita és inferior a la quantia resultant de la fórmula anterior o si se superen els imports màxims establerts per a cada una de les línies:
LÍNIA 1. LLOGUER DEL LOCAL SOCIAL: 14.400,00 euros, IVA inclòs, per sol·licitant.
LÍNIA 2. MANTENIMENT DE L’ASSOCIACIÓ: 1.600,00 euros, IVA inclòs, per sol·licitant, dels quals, com a màxim, 500,00 euros, IVA inclòs, poden ser per despeses d’adquisició de béns inventariables.
LÍNIA 3. ACTIVITATS SOCIOCULTURALS: 6.000,00 euros, IVA inclòs, per sol·licitant. En el supòsit d’associacions i/o entitats que tenguin, entre les persones associades, persones amb una discapacitat auditiva i contractin els serveis d’un intèrpret de llenguatge de signes per a un bon desenvolupament de les activitats, l’import màxim és de 6.600,00 euros.
El crèdit sobrant derivat de les limitacions esmentades en els paràgrafs anteriors es repartirà proporcionalment segons la puntuació obtinguda entre els altres beneficiaris les sol·licituds dels quals no hagin arribat a l’import de la subvenció sense ultrapassar els límits establerts. Es limitarà l’import de la subvenció que s’ha de concedir, si l’import de la subvenció que se sol·licita és inferior a la quantia resultant de la fórmula anterior o si se superen els imports màxims establerts per a cada una de les línies.
12.4 En cas que hi hagi romanent en alguna de les línies de subvenció i que, en alguna, el pressupost establert en l’apartat segon d’aquesta convocatòria, deduït l’import que reben les sol·licituds de les federacions d’associacions, no sigui suficient per atorgar l’import de la subvenció, s’incrementaran les línies a les quals els manca pressupost d’acord amb les especificacions següents:
- Si hi ha romanent en més d’una línia de subvenció, s’ha de traspassar, en primer lloc, el crèdit de la línia que tingui el romanent més alt. Si un cop traspassat el crèdit, encara hi ha qualque línia amb romanent, s’ha d’actuar d’acord amb el que s’estableix en l’apartat 12.5 d’aquesta convocatòria.
- Si hi ha romanent en totes les línies de subvenció s’ha d’actuar d’acord amb l’apartat 12.5 d’aquesta convocatòria.
- Si hi ha més d’una línia deficitària, es donarà prioritat a les activitats socioculturals; en segon lloc, al manteniment de l’entitat i, en darrer lloc, al lloguer del local social.
12.5 Per potenciar que es dugui a terme un determinat tipus d’activitats, en el supòsit que, un cop finalitzat el procés descrit en els apartats 12.3 i 12.4 d’aquesta convocatòria, hi hagi romanent en alguna de les línies, s’atorgarà, sempre amb la limitació de la quantitat sol·licitada i dels imports màxims establerts per a cada una de les línies en l’apartat 12.3 d’aquesta convocatòria, a cada associació de gent gran, un màxim del 70 % de la quantitat sol·licitada en funció dels percentatges següents:
- Un 5 % per activitat, amb un màxim del 20 %, si duen a terme activitats relacionades amb la salut (bloc I de la base 1.2).
- Un 10 % si duen a terme tallers intergeneracionals (bloc II de la base 1.2).
- Un 10 % si duen a terme tallers de noves tecnologies (bloc III de la base 1.2).
- Un 10 % per activitat, amb un màxim del 20 %, si duen a terme activitats relacionades amb la cultura (bloc IV de la base 1.2).
- Un 5 % per activitat, amb un màxim del 10 %, si duen a terme activitats de formació (bloc V de la base 1.2).
Cada romanent es distribuirà entre les sol·licituds de la línia que disposa de romanent.
Si els romanents no són suficients per cobrir les quantitats resultants d’aplicar els percentatges anteriors, aquestes quantitats s’han de reduir a totes les associacions de forma proporcional d’acord amb la fórmula següent:
I = [(R x Q)/S]
I = Import que rep cada sol·licitud.
R = Romanent per repartir.
Q = Quantitat resultant d’aplicar els percentatges a cada sol·licitud.
S = Suma total de les quantitats resultants.
12.6 Si, una vegada finalitzat el procés descrit en el punt anterior, encara hi ha romanent, aquest es retornarà a la partida pressupostària corresponent.
12.7 No obstant el que s’estableix en aquest punt dotzè, s’exceptua de fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds presentades per les associacions i/o entitats que reuneixin els requisits establerts, quan el crèdit consignat per a cada línia en la convocatòria, deduït l’import que reben les sol·licituds de les federacions d’associacions, sigui suficient, atenent el nombre de sol·licituds una vegada finalitzat el termini de presentació.
12.8 L’import de les subvencions concedides en cap cas pot ésser d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d’altres administracions públiques o d’entitats privades, superi el cost de l’activitat que ha de desenvolupar l’entitat beneficiària.
12.9 Les activitats subvencionades integrants de projectes presentats per les federacions no poden coincidir amb les activitats subvencionades integrants de projectes presentats per les associacions que formen part de la federació.
13. Forma, terminis i condicions per al pagament de les subvencions
El pagament de les subvencions es fa, amb caràcter general, un cop justificat el compliment de la finalitat per a la qual es concediren.
Es perd el dret a cobrar totalment o parcialment la subvenció en el cas que falti la justificació o que es doni alguna de les causes de reintegrament previstes en la legislació vigent.
D’acord amb la base 25.5 de les bases d’execució del pressupost del Consell de Mallorca, es pot fer una bestreta del 50 % de l’import concedit en les línies 1, 2 i 3, sense la necessitat de constituir garantia. No obstant això, si l’import de la bestreta supera els 5.000 €, la persona interessada està obligada a acreditar la seva solvència econòmica i financera, mitjançant un informe positiu d’una entitat bancària, tal com s’estableix en l’article 52.3 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
L’import restant de la subvenció s’abonarà a mesura que es vagin presentant els justificants corresponents en els termes que s’assenyalen en el punt quinzè d’aquesta convocatòria i sempre que s’hagi justificat la totalitat de la despesa que representa l’import de la bestreta.
D’altra banda, atès que les subvencions d’aquesta convocatòria tenen per objecte els projectes que es descriuen en el punt tercer i quart d’aquesta convocatòria, sense entrar a determinar quin tipus de despesa concreta del pressupost s’imputa a la subvenció, es permet que les despeses subvencionables dels projectes es puguin compensar entre elles.
Si la despesa justificada és inferior al projecte presentat, es redueix proporcionalment la subvenció concedida.
14. Documentació necessària per justificar el compliment de la finalitat de la subvenció i l’aplicació dels fons percebuts
Les persones beneficiàries han de justificar documentalment, abans de dia 31 de juliol de 2019, l’aplicació dels fons percebuts mitjançant el compte justificatiu de la despesa feta amb l’aportació de justificants, que ha d’incloure la documentació següent:
a. Una memòria d’actuacions justificativa de les activitats fetes, els resultats obtinguts i el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, inclosa la de la publicitat de la subvenció, signada per la persona beneficiària.
b. Una memòria econòmica (annex 12) justificativa del cost de les despeses fetes, que ha de contenir, a més del que es preveu en l’article 39 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, la documentació següent:
Si s’aporten factures amb retenció de l’IRPF al prestador del servei, s’ha de presentar, juntament amb la factura, el model 111 i la documentació que justifica el pagament de l’impost. Si no s’aporta el model 111, únicament s’entén justificat l’import de la factura amb la deducció de la quantia de l’IRPF.
Per justificar el cost brut de les despeses de personal, s’han d’aportar les nòmines, els documents TC1 i TC2, el model 111 i la documentació acreditativa del cost patronal de la persona treballadora, amb els justificants dels pagament corresponents.
Si únicament s’aporten les nòmines i els justificants del pagament, s’entén justificada la quantia corresponent al líquid de les nòmines.
En cas que s’hagin de retornar les factures o els justificants originals, a petició de la persona beneficiària, s’hi ha de reflectir amb un segell la data de concessió de la subvenció així com l’import del justificant que s’imputa a la subvenció.
Així mateix, les factures han de contenir els requisits establerts en l’article 6 del Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació, i només s’admetran duplicats de les factures en els supòsits establerts en l’article 14 d’aquest RD. Per tant, no es considera justificat el pagament amb factures que contenguin l’expressió “còpia”.
c. Una declaració responsable sobre la realització del projecte subvencionat, dels ingressos i de les despeses (annex 13).
d. Una declaració responsable de no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions (annex 14).
e. En el supòsit que es pressupostin despeses de carburant, s’ha de presentar una relació detallada del quilometratge efectuat en què consti el motiu del desplaçament, la data, el destí i el nombre de quilometres. S’ha de tenir en compte que l’origen és la seu de la federació.
f. Documentació acreditativa de la difusió, per part de la persona beneficiària, de la subvenció concedida (article 15 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca). Així, les mesures de difusió han de consistir en la inclusió de la imatge institucional del Consell de Mallorca en cartells, materials impresos, mitjans electrònics, i demés material necessari per la realització del projecte, juntament amb la inscripció següent: «Col·labora: Consell Insular de Mallorca».
15. Documentació acreditativa del pagament de les despeses justificades
La documentació acreditativa dels pagaments presentats per justificar la subvenció es detalla en l’article 48 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, en funció de la forma en què s’ha fet el pagament.
16. Despeses subvencionables
Es consideren despeses subvencionables les despeses que, de manera indubtable, responen a la naturalesa de l’activitat subvencionada i s’efectuen des del dia 1 de juliol de 2018 fins al 30 de juny de 2019, ambdós inclosos.
LÍNIA 1: les activitats justificades i els justificants han de correspondre al període que comprèn des de l’1 de juliol de 2018 fins al 30 de juny de 2019, ambdós inclosos. També s’entén despesa subvencionable l’IRPF corresponent al segon trimestre de l’any 2018, sempre que s’acrediti que la persona beneficiària ja ho va ser en la subvenció aprovada per acord de Consell Executiu de 29 de novembre de 2017 i que les despeses que es presenten no han estat presentades per justificar cap subvenció anterior a aquesta.
LÍNIA 2 i 3: les activitats justificades i els justificants han de correspondre al període que comprèn des de l’1 de juliol de 2018 fins al 30 de juny de 2019, ambdós inclosos.
Així mateix, es considera despesa feta la que ha estat efectivament pagada abans que acabi el període de justificació establert en el punt catorzè d’aquesta convocatòria, d’acord amb el que s’estableix en l’article 44 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
En cap cas el cost d’adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor de mercat.
17. Protecció de dades
La informació i les dades declarades en les sol·licituds de subvenció d’aquesta convocatòria estan emparades pel que preveu el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d’abril, general de protecció de dades (RGPD).
18. Inspecció
El Consell Insular de Mallorca pot inspeccionar les activitats que hagi subvencionat, sense perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
19. Règim de recursos
L’acord de l’aprovació de la convocatòria i de la concessió no posa fi a la via administrativa. Hi podeu interposar un recurs d’alçada en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant aquest Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.
Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada, hi podeu interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació recurs d’alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i hi podeu interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
20. Mitjà de publicació
Aquesta convocatòria i les subvencions que es concedeixen com a conseqüència d’aquesta es publiquen en extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la Base de Dades Nacional de Subvencions i a través del web del Consell de Mallorca (www.conselldemallorca.net).
ANNEX 1 SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER AL DESENVOLUPAMENT DE PROJECTES DE PROMOCIÓ SOCIOCULTURAL DESTINATS A LA GENT GRAN (2019)
Dades de la persona sol·licitant:
Nom o raó social: |
CIF: |
Domicili Carrer o plaça: núm. Localitat: CP: |
Telèfon: Fax: |
Dades del/ de la representant legal:
Nom i Llinatges: |
DNI/NIE: |
Telèfon: |
Qualitat/condició de la seva representació: |
EXPOSA
Que assabentat/da de la convocatòria de subvencions per al desenvolupament de projectes de promoció sociocultural destinats a la gent gran (2019)
SOL·LICITA
1. Una subvenció econòmica per la quantitat de ______________________________ euros
pel projecte següent (LÍNIA 1): _______________________________________________________.
2. Una subvenció econòmica per la quantitat de ______________________________ euros
pel projecte següent (LÍNIA 2 despeses corrents en béns i serveis): ___________________________.
3. Una subvenció econòmica per la quantitat de ______________________________ euros
pel projecte següent (LÍNIA 2 despeses d’adquisició de béns de naturalesa inventariable): ________.
4. Una subvenció econòmica per la quantitat de ______________________________ euros
pel projecte següent (LÍNIA 3): _______________________________________________________.
I declar sota la meva responsabilitat que totes les dades contingudes a aquesta sol·licitud i en la documentació que s’adjunta són certes i que accepta les normes de la convocatòria, per la qual cosa facilitarà tota la informació i documentació necessària per afavorir la seva tramitació.
(Signatura del representant legal)
__________________________, ________ d __________________________ de 201___
VICEPRESIDENT SEGON I CONSELLER EXECUTIU DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I PRESIDÈNCIA DEL CONSELL DE MALLORCA
DADES DE L’ENTITAT SOL.LICITANT
NOM DE L’ENTITAT |
|
|
DOMICILI SOCIAL |
CARRER |
|
NÚM. |
||
C.P |
||
POBLACIÓ |
||
MUNICIPI |
||
DOMICILI A EFECTES DE NOTIFICACIONS |
CARRER |
|
NÚM |
||
C.P |
||
POBLACIÓ |
||
MUNICIPI |
||
NÚMERO REGISTRE ASSOCIACIONS DE LA CAIB |
|
|
C.I.F |
|
|
TELÈFON DE L’ENTITAT |
|
FAX |
E-MAIL (CORREU ELECTRÒNIC) |
|
|
ANY DE CONSTITUCIÓ |
|
|
NOM DEL PRESIDENT/A DE L’ENTITAT |
|
|
TELÈFON DEL PRESIDENT/A DE L’ENTITAT |
FIX |
|
MÒVIL |
||
PERSONA DE CONTACTE |
|
|
TELÈFON DE LA PERSONA DE CONTACTE |
FIX |
|
MÒVIL |
ANNEX 2 2.1 PROJECTE PEL QUAL ES SOL·LICITA LA SUBVENCIÓ
a) LLOGUER
DESCRIPCIÓ breu del projecte |
|
OBJECTIUS que es persegueixen |
|
COL·LECTIU a qui va adreçat el projecte |
|
MITJANS necessaris per dur a terme el projecte (descripció de les despeses previstes) |
|
TEMPORALITZACIÓ |
|
PREVISIÓ DE PARTICIPACIÓ (persones associades que es veuen beneficiades) |
|
ALTRES |
|
b) MANTENIMENT
DESCRIPCIÓ breu del projecte |
|
OBJECTIUS que es persegueixen |
|
COL·LECTIU a qui va adreçat el projecte |
|
MITJANS necessaris per dur a terme el projecte (descripció de les despeses previstes) |
|
TEMPORALITZACIÓ |
|
PREVISIÓ DE PARTICIPACIÓ (persones associades que es veuen beneficiades) |
|
ALTRES |
|
c) ACTIVITATS SOCIOCULTURALS **
Activitat per la qual es sol·licitat subvenció (títol): |
DESCRIPCIÓ de l’activitat: |
OBJECTIUS que es persegueixen:
|
COL·LECTIU a qui va adreçat el projecte: |
MITJANS necessaris per dur a terme el projecte (descripció de les despeses previstes):
|
TEMPORALITZACIÓ (horari i duració de l’activitat): |
PREVISIÓ DE PARTICIPACIÓ: |
ALTRES: |
** S’ha d’emplenar una fitxa per a cada activitat que es sol·liciti subvenció
2.2 PRESSUPOST
a) PRESSUPOST D’INGRESSOS I DESPESES LLOGUER
DESPESES PREVISTES |
||||
---|---|---|---|---|
|
BASE IMPOSABLE |
IVA |
RETENCIÓ IRPF |
TOTAL MENSUAL |
JULIOL 2018 |
|
|
|
|
AGOST 2018 |
|
|
|
|
SETEMBRE 2018 |
|
|
|
|
OCTUBRE 2018 |
|
|
|
|
NOVEMBRE 2018 |
|
|
|
|
DESEMBRE 2018 |
|
|
|
|
GENER 2019 |
|
|
|
|
FEBRER 2019 |
|
|
|
|
MARÇ 2019 |
|
|
|
|
ABRIL 2019 |
|
|
|
|
MAIG 2019 |
|
|
|
|
JUNY 2019 |
|
|
|
|
IRPF 2T 2018 (abril, maig i juny) |
|
TOTAL DESPESES |
|
En relació al 2T de l’IRPF de l’any 2018, declar que l’associació que represent ja fou beneficiari de la subvenció aprovada per acord de Consell Executiu de data 29 de novembre de 2017 i que les despeses que es presenten no han estat presentades per justificar cap subvenció anterior a la present.
INGRESSOS PREVISTS que es puguin imputar a l’activitat per a la qual es sol·licita la subvenció |
IMPORT |
Subvenció Consell de Mallorca |
|
Altres (identificació) |
|
TOTAL INGRESSOS |
|
b.1) PRESSUPOST D’INGRESSOS I DESPESES MANTENIMENT (despeses corrents en béns i serveis)
DESPESES PREVISTES |
IMPORT |
---|---|
Subministraments d’electricitat i gas |
|
Subministrament d’aigua |
|
Consum telefònic i internet |
|
Manteniment equips informàtics |
|
Despeses de comunitat de propietaris |
|
Assegurances de responsabilitat civil i danys |
|
Material d’oficina i informàtic |
|
Despeses d’impremta |
|
Despeses de neteja del local |
|
Premsa i llibres |
|
Petites reparacions del local i dels equipaments de l’entitat sempre que no s’incrementi el valor de l’immoble i suposin el manteniment del local |
|
Tributs i Taxes |
|
Comunicacions postals |
|
Cartelleria |
|
Altres (indiqueu quines) |
|
Carburant (només per a les federacions) |
|
TOTAL DESPESES |
|
INGRESSOS PREVISTS que es puguin imputar a l’activitat per a la qual es sol·licita la subvenció |
IMPORT |
Subvenció Consell de Mallorca |
|
Altres (identificació) |
|
TOTAL INGRESSOS |
|
b.2) PRESSUPOST D’INGRESSOS I DESPESES MANTENIMENT (despeses d’adquisició de béns de naturalesa inventariable)
DESPESES PREVISTES |
IMPORT |
---|---|
Adquisició d’equips informàtics i equipament musical |
|
Adquisició d’electrodomèstics |
|
Adquisició de mobiliari |
|
Adquisició d’equip d’aire acondiconat |
|
TOTAL DESPESES |
|
INGRESSOS PREVISTS que es puguin imputar a l’activitat per a la qual es sol·licita la subvenció |
IMPORT |
Subvenció Consell de Mallorca |
|
Altres (identificació) |
|
TOTAL INGRESSOS |
|
c) PRESSUPOST D’INGRESSOS I DESPESES ACTIVITATS SOCIOCULTURALS
DESPESES PREVISTES |
IMPORT |
|
---|---|---|
|
GIMNÀSTICA |
|
|
BALL |
|
|
IOGA |
|
ACTIVITATS RELACIONADES AMB LA SALUT |
TAIXÍ |
|
|
PILATES |
|
|
ESTIMULACIÓ MEMÒRIA |
|
|
EXPRESSIÓ CORPORAL |
|
|
RELAXACIÓ I PSICOMOTRICITAT |
|
TALLERS INTERGENERACIONALS |
|
|
TALLERS DE NOVES TECNOLOGIES |
|
|
|
DIBUIX |
|
|
PINTURA |
|
CULTURA |
FOTOGRAFIA |
|
|
TALLERS DE TEATRE |
|
|
APRENENTATGE MUSICAL |
|
|
CORALS |
|
FORMACIÓ |
CONFERÈNCIES |
|
CURSOS D’IDIOMES |
|
|
MANUALITATS |
|
|
OCI I TEMPS LLIURE |
SORTIDES SOCIOCULTURALS |
|
ALTRES ACTIVITAS d’oci i temps lliure (identifiqueu quines) |
|
INGRESSOS PREVISTS que es puguin imputar a l’activitat per a la qual es sol·licita la subvenció |
IMPORT |
---|---|
Subvenció Consell de Mallorca |
|
Altres (identificació) |
|
TOTAL INGRESSOS |
|
(Signatura del representant legal)
__________________________, ________ d __________________________ de 201___
ANNEX 3 ACREDITACIÓ DE LA REPRESENTACIÓ EN VIRTUD DE LA QUAL ACTUA LA PERSONA SIGNANT DE LA SOL·LICITUD
[Nom i llinatges] ________________________________________, amb DNI _________, secretari/ària de l’associació/federació _______________________________, amb CIF ___________________
CERTIFIC
Que en la reunió de dia ________ d __________________________ de 20___ de _____________________ [indicau l’òrgan que va prendre l’acord] es va acordar el nomenament, que encara continua vigent, de_________________________________, amb DNI____________________, com a _________________________________ de l’entitat ________________________________________________________, i que, per tant, és la persona autoritzada per fer les sol·licituds i les tramitacions de subvencions.
I, perquè consti als efectes oportuns, expedeixo aquest certificat.
______________, _____ d _________________________ de 201__
[Signatura] [Segell] Vist i plau
La presidència
ANNEX 4 ACREDITACIÓ DEL NOMBRE DE PERSONES ASSOCIADES
[Nom i llinatges] __________________________________, amb DNI _______________, secretari/ària de l’associació/federació _________________________________, amb CIF ________________________________
CERTIFIC
Que el nombre de persones associades inscrites a dia de la data del present certificat és de _______________, _________ homes i _________ dones, dels quals ___________ són majors de 60 anys.
Que el nombre d’associacions que formen part de la federació és ______________________, segons el detall següent:
1. ____________
2. ____________
3. ____________
4. ____________
I, perquè consti als efectes oportuns, expedesc aquest certificat.
______________, _____ d _________________________ de 201__
[Signatura] [Segell] Vist i plau
La presidència
ANNEX 5 SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS
DADES DEL PERCEPTOR:
NIF DEL PERCEPTOR |
|
LLINATGES I NOM / RAÓ SOCIAL |
||
|
||
ADREÇA |
||
|
||
LOCALITAT |
CODI POSTAL |
PROVÍNCIA |
|
|
|
TELÈFON |
FAX |
|
|
|
|
DADES BANCÀRIES:
ENTIDAD BANCÀRIA / SUCURSAL |
BIC |
|||||
|
|
|||||
IBAN |
BANC |
OFICINA |
COMPTE NÚM. |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sota la meva responsabilitat declaro que aquestes dades corresponen al c/c o a la llibreta oberta a nom meu.
Palma, .......................................
CERTIFICAT DE CONFORMITAT
DE L’ENTITAT BANCÀRIA
Aquestes dades coincideixen amb les
que consten en aquesta oficina.
El/La director/a - El /La delegat /da El/La perceptor/a
Signat: ..........................
(Segell de l’Entitat Bancària)
La informació i les dades declarades en les sol·licituds de subvenció de la convocatòria estan emparades pel que preveu el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d’abril, general de protecció de dades (RGPD).
ANNEX 6 DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT L’AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN L’ARTICLE 8 DE L’ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA
[Nom i llinatges] _________________________________, titular del DNI ____________, com a representant legal de l’entitat ______________________________________, amb CIF _____________________
DECLAR
Que l’entitat esmentada no incorre en cap de les prohibicions establertes en els apartats 2 i 3 de l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió de 23 de desembre de 2016, BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017, i modificada per acord del Ple del Consell de Mallorca, en la sessió de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d’agost de 2018), per obtenir la condició de persona beneficiària d’una subvenció.
[Signatura del representant legal]
N’he pres nota
El secretari tècnic del Departament de
Participació Ciutadana i Presidència
Jaume Andreu Sabater Malondra
________, __________de_______________ de 201_____
ANNEX 7 DECLARACIÓ DE NO HAVER DEMANAT CAP ALTRE AJUT O SUBVENCIÓ PEL MATEIX CONCEPTE; SI ESCAU, RELACIÓ DE SUBVENCIONS I AJUDES SOL·LICITADES O CONCEDIDES I INDICACIÓ DELS IMPORTS I DE LES ENTITATS SUBVENCIONADORES.
Dades de la persona sol·licitant:
Nom o raó social: |
CIF: |
Domicili Carrer o plaça: núm. Localitat: CP: |
Telèfon: Fax: |
Dades del la persona representant:
Nom i Llinatges: |
DNI/NIE: |
Telèfon: |
Representada per la persona física abans esmentada, que actua en qualitat de: |
DECLAR sota la meva responsabilitat
□ Que l’entitat no ha demanat ni ha rebut cap altre suport, ajut o subvenció per al projecte presentat.
□ Que l’entitat ha demanat o ha rebut per al projecte els ajuts o les subvencions que es detallen a continuació:
a) Entitat subvencionadora:
Import de l’ajut o de la subvenció:
Marcau amb una X la casella corresponent |
|||
No resolta |
Denegada |
Concedida i no rebuda |
Rebuda |
b) Entitat subvencionadora:
Import de l’ajut o de la subvenció:
Marcau amb una X la casella corresponent |
|||
No resolta |
Denegada |
Concedida i no rebuda |
Rebuda |
(Signatura del representant legal)
__________________________, ________ d __________________________ de 201___
ANNEX 8 DECLARACIÓ RESPONSABLE de no trobar-se en la situació prevista en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOE núm. 202, de dia 22 d’agost de 2016)
[Nom i llinatges] _____________________________, amb DNI __________________, com a representant legal de l’entitat ______________________________________________, amb CIF _________________________
DECLAR
Que, de conformitat amb el que es preveu en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOE núm. 202, de 22 d’agost de 2016), l’entitat esmentada no ha estat sancionada o condemnada en els tres anys darrers per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere i que no ha estat sancionada per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.
[Signatura del representant legal]
__________________________, ________ d __________________________ de 201___
ANNEX 9
________________________________, amb DNI ___________________________, en nom i representació de l’Associació __________________________________, amb CIF ____________________________, declar que les activitats, integrants o no del projecte pel qual es sol·licita subvenció, que l’Associació dur a terme durant el període subvencionable són les següents:
ACTIVITATS RELACIONADES AMB LA SALUT
□ GIMNÀSTICA
□ BALL
□ IOGA
□ TAIXÍ
□ PILATES
□ ESTIMULACIÓ MEMÒRIA
□ EXPRESIÓ CORPORAL
□ RELAXACIÓ I PSICOMOTRICITAT
□ TALLERS INTERGENERACIONALS
□ TALLERS DE NOVES TECNOLOGIES
CULTURA
□ DIBUIX
□ PINTURA
□ FOTOGRAFIA
□ CORALS
□ TALLERS DE TEATRE
□ APRENENTATGE MUSICAL
FORMACIÓ
□ CONFERÈNCIES
□ CURSOS D’IDIOMES
□ MANUALITATS
OCI I TEMPS LLIURE
□ SORTIDES SOCIOCULTURALS
□ ALTRES ACTIVITATS D’OCI I TEMPS LLIURE (en aquest supòsit s’ha d’identificar)
Palma, .............. de .................... de 201.....
[signatura representant legal]
ANNEX 10 COMPOSICIÓ JUNTA DIRECTIVA
[Nom i llinatges] __________________________________, amb DNI _______________, secretari/ària de l’associació/federació _________________________________, amb CIF ________________________________
CERTIFIC
Que la Junta Directiva de l’associació /federació ____________________ ,vigent a dia d’avui, la conformen el següents membres:
I, perquè consti als efectes oportuns, expedesc aquest certificat.
______________, _____ d _________________________ de 201__
[Signatura] [Segell] Vist i plau
La presidència
ANNEX 11 SOL·LICITUD DE CONCESSIÓ DE BESTRETA
[Nom i llinatges] ___________________________, titular del DNI ___________________, com a representant legal de l’entitat _____________________________________________, amb CIF _____________________
EXPÒS
1. Que en l’apartat 13 de la convocatòria de subvencions per al desenvolupament de projectes de promoció sociocultural destinats a la gent gran (2019) s’estableix que, d’acord amb les bases d’execució del pressupost del Consell de Mallorca, es pot fer una bestreta del 50 % de l’import concedit.
2. Que l’associació/federació duu a terme el projecte _______________________________, que es va iniciar ______________
Per tot això,
SOL·LICITA que, una vegada resolt l’expedient de concessió, se li faci una bestreta del 50 % de l’import de la subvenció concedida en concepte de
|
LLOGUER del locals social |
|
ACTIVITATS SOCIOCULTURALS |
|
MANTENIMENT (despeses corrents en béns i serveis) |
|
MANTENIMENT (despeses d’adquisició de béns de naturalesa inventariable) |
[Signatura del representant legal]
________, __________de_______________ de 201_____
ANNEX 12
[Només l’heu d’emplenar i presentar si heu de justificar la subvenció que s’ha concedit en aquesta convocatòria]
DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LES DESPESES I DELS INGRESSOS EFECTUATS EN RELACIÓ AMB L’ACTIVITAT FETA
[Nom i llinatges] _____________________________________, amb DNI _____________, actuant en nom i representació de l’associació/federació ____________________________, amb CIF______________________________, i en relació amb el projecte subvencionat pel Consell de Mallorca _______________________________
DECLAR sota la meva responsabilitat
a) Que el pressupost per dur a terme el projecte ha estat el següent:
a.1) Lloguer locals socials
Relació de justificants de despeses
Concepte |
Proveïdor |
CIF proveïdor |
Núm. factura |
Data emissió factura |
Import |
Data pagament |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Relació d’ingressos (subvencions concedides, quotes, altres aportacions...)
Organisme |
Import |
---|---|
|
|
|
|
|
|
DESVIACIONS DEL PRESSUPOST
Pressupost inicial (el presentat amb la sol·licitud) |
Pressupost final (el justificat) |
||
---|---|---|---|
Concepte |
Import |
Concepte |
Import |
|
|
|
|
|
|
|
|
Explicació de les desviacions entre pressupost inicial i final
|
a.2) Manteniment de l’entitat (despeses corrents en béns i serveis)
Relació de justificants de despeses
Concepte |
Proveïdor |
CIF proveïdor |
Núm. factura |
Data emissió factura |
Import |
Data pagament |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Relació d’ingressos (subvencions concedides, quotes, altres aportacions...)
Organisme |
Import |
---|---|
|
|
|
|
|
|
DESVIACIONS DEL PRESSUPOST
Pressupost inicial (el presentat amb la sol·licitud) |
Pressupost final (el justificat) |
||
---|---|---|---|
Concepte |
Import |
Concepte |
Import |
|
|
|
|
|
|
|
|
Explicació de les desviacions entre pressupost inicial i final
|
a.3) Manteniment (despeses d’adquisició de béns de naturalesa inventariable)
Relació de justificants de despeses
Concepte |
Proveïdor |
CIF proveïdor |
Núm. factura |
Data emissió factura |
Import |
Data pagament |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Relació d’ingressos (subvencions concedides, quotes, altres aportacions...)
Organisme |
Import |
---|---|
|
|
|
|
|
|
DESVIACIONS DEL PRESSUPOST
Pressupost inicial (el presentat amb la sol·licitud) |
Pressupost final (el justificat) |
||
---|---|---|---|
Concepte |
Import |
Concepte |
Import |
|
|
|
|
|
|
|
|
Explicació de les desviacions entre pressupost inicial i final
|
a.4) Activitats socioculturals
Relació de justificants de despeses
Concepte |
Proveïdor |
CIF proveïdor |
Núm. factura |
Data emissió factura |
Import |
Data pagament |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Relació d’ingressos (subvencions concedides, quotes, altres aportacions...)
Organisme |
Import |
---|---|
|
|
|
|
|
|
DESVIACIONS DEL PRESSUPOST
Pressupost inicial (el presentat amb la sol·licitud) |
Pressupost final (el justificat) |
||
---|---|---|---|
Concepte |
Import |
Concepte |
Import |
|
|
|
|
|
|
|
|
Explicació de les desviacions entre pressupost inicial i final
|
[Signatura del representant legal]
__________________________, ________ d __________________________ de 201___
ANNEX 13
[Només l’heu d’emplenar i presentar si heu de justificar la subvenció que s’ha concedit en aquesta convocatòria]
DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT I DELS INGRESSOS I DESPESES
[Nom i llinatges] ____________________________________, amb DNI _____________, actuant en nom i representació de l’associació/federació ____________________________, amb CIF______________________________ i en relació amb el projecte subvencionat pel Consell de Mallorca _______________________________
DECLAR sota la meva responsabilitat
1. Que el projecte esmentat s’ha fet.
2. Que la subvenció atorgada pel Consell de Mallorca s’ha aplicat a la finalitat per la qual es va concedir i que no supera el cost del projecte subvencionat, si escau, amb les subvencions i altres ingressos concurrents.
3. Que s’adjunta la memòria tècnica del projecte fet (on es fa constar l’avaluació de les finalitats i dels objectius aconseguits i qualsevol altre aspecte que sigui rellevant) signada pel representant legal.
4. Que s’adjunten les factures originals de les despeses fetes.
5. Que la relació final de despeses i d’ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat és la que s’adjunta i que correspon, sense cap dubte, a l’activitat subvencionada.
6. Que les factures presentades per justificar la subvenció concedida no superen el valor de mercat.
7. Que l’associació/federació en relació amb l’IVA suportat en la despesa subvencionable de l’execució del projecte, i d’acord amb l’article 39 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca,
□ NO recupera ni compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable
□ SÍ recupera i compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable
(Nota: la relació de despeses, que s’ha d’estructurar d’acord amb les partides del pressupost presentat, ha d’indicar les dades següents de les factures o documents acreditatius: nom i NIF del proveïdor, el número i concepte de la factura o document similar, l’import, la data d’emissió i la data de pagament. La relació d’ingressos ha d’assenyalar la subvenció del Consell de Mallorca, altres subvencions sol·licitades i/o rebudes i la resta d’ajuts o ingressos que han finançat el mateix projecte subvencionat, s’hi han d’indicar l’import i la procedència. L’import total de les despeses ha de coincidir amb el dels ingressos i s’han d’explicar les desviacions significatives respecte al pressupost inicial)
[Signatura del representant legal]
__________________________, ________ d _________________________ de ________
ANNEX 14
[Només l’heu d’emplenar i presentar si heu de justificar la subvenció que s’ha concedit en aquesta convocatòria]
DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT L’AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO SER DEUTOR PER UNA RESOLUCIÓ DE REINTEGRAMENT DE SUBVENCIONS
[Nom i llinatges] ____________________________________, amb DNI _____________, actuant en nom i representació de l’associació/federació ____________________________
DECLAR
Que, d’acord amb el que s’estableix en l’article 48 l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, l’associació/federació _________________________, amb CIF___________________, no és deutora per una resolució de reintegrament de subvencions.
[Signatura del representant legal]
N’he pres nota
El secretari tècnic del Departament de
Participació Ciutadana i Presidència
Jaume Andreu Sabater Malondra
________, __________de_______________ de 201_____