Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I PRESIDÈNCIA
Núm. 13175
Convocatòria de subvencions per al finançament de projectes d'animació sociocultural (oci i temps lliure, i desenvolupament comunitari)
Ref. Base de Dades Nacional de Subvencions 429778
El vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència, dia 12 de desembre de 2018, va resoldre:
«1.- Aprovar l’expedient de convocatòria pública de subvencions per al finançament de projectes d’animació sociocultural (oci i temps lliure, i desenvolupament comunitari), any 2019.
»2.- Autoritzar una despesa de cent vint-i-cinc mil euros (125.000,00 €) amb càrrec al pressupost de despeses del Consell de Mallorca.
»L’import màxim que figura en aquesta convocatòria té caràcter estimat per la qual cosa la concessió de les subvencions està condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió.
»3.- Ordenar la publicació del text íntegre de la convocatòria en el BOIB per conducte de la Base de dades nacional de subvencions.»
Contra aquesta resolució, que no exhaureix la via administrativa, podeu interposar el recurs d’alçada en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant el vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència o davant la presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.
Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d’alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 18 de desembre de 2018
El secretari tècnic del Departament de Participació Ciutadana i Presidència
(Resolució de delegació del vicepresident segon
i conseller Executiu de Participació Ciutadana i Presidència, BOIB núm. 116, d’1 d’agost de 2015)
Jaume Andreu Sabater Malondra
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER AL FINANÇAMENT DE PROJECTES D’ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL (OCI I TEMPS LLIURE, I DESENVOLUPAMENT COMUNITARI).
1. Règim jurídic
Aquesta convocatòria es regeix pel que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui d’aplicació.
Aquesta convocatòria s’efectua en el marc de l’Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió de 23 de desembre de 2016, BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017, i modificada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió 14 de juny de 2018, BOIB núm. 96 de 4 d’agost de 2018.
2. Crèdit pressupostari
Es destina la quantitat de 125.000,00 euros a les subvencions objecte d’aquesta convocatòria, amb càrrec a la partida pressupostària 00.23180.48903 del pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l’any 2019.
L’import que figura en aquesta convocatòria té caràcter estimat per la qual cosa la concessió de les subvencions està condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió.
3. Objecte de la convocatòria
La convocatòria té per objecte regular la concessió de subvencions per finançar projectes d’animació sociocultural duts a terme per entitats, sense ànim de lucre, (associacions o federacions d’associacions), i fundacions. El projecte ha de tenir una repercussió i un benefici, de forma clara i directa, d’acord amb les finalitats de la convocatòria, en la comunitat de Mallorca.
4. Finalitats
Els projectes que se subvencionin han de fomentar activitats d’interès sociocultural que tinguin com finalitat algunes de les que es descriuen a continuació:
a) Dinamitzar la vida cultural, estimular i promoure l’associacionisme, i la participació social en l’àmbit comunitari.
b) Promoure la vida sociocultural en el teixit social del barri o del poble.
c) Impulsar la integració sociocultural dels col·lectius amb necessitats especials.
d) Afavorir la interculturalitat.
5. Règim de la concessió
La concessió s’efectua en règim de concurrència competitiva, mitjançant convocatòria i procediment selectiu únic.
6. Requisits per a sol·licitar la subvenció
6.1 Poden obtenir la condició de persones beneficiàries de les subvencions les entitats, sense ànim de lucre, (associacions o federacions d’associacions), i fundacions, inscrites de forma definitiva en el registre pertinent a la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds, que tinguin seu social a Mallorca i que compleixin les condicions previstes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca. A més, és imprescindible que les associacions fomentin les activitats d’animació sociocultural fent ús d’una metodologia dinàmica i participativa, i que les fundacions contemplin, en el seus estatus, l’animació sociocultural com a finalitat principal.
6.2 No poden obtenir la condició de beneficiària les persones en les quals s’esdevingui alguna de les circumstàncies següents:
a) Quan, en elles, concorre alguna de les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
b) Les que tinguin finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar, els col·legis professionals i les associacions professionals, i les cooperatives.
c) Les qui no estiguin constituïdes legalment.
d) Les qui presentin un projecte en el qual no s’expressi de manera clara la connexió que hi ha entre el projecte presentat i l’objecte i les finalitats de la convocatòria.
e) Les beneficiàries de la convocatòria de subvencions per desenvolupar projectes de promoció sociocultural destinats a la gent gran.
6.3 L’acreditació de no incórrer en les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca es fa mitjançant declaració responsable.
Per acreditar que es compleixen les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s’han de presentar els certificats expedits per l’Agència Estatal d’Administració Tributària i la Tresoreria de la Seguretat Social que es regulen en l’article 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Presentar la sol·licitud de subvenció suposa l’autorització de la persona sol·licitant perquè l’òrgan que concedeix la subvenció obtingui aquets certificats, i el certificat d’estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries davant el Consell Insular de Mallorca i els seus organismes autònoms que en depenen, directament. Si deneguessin els permís expressament, haurien d’aportar els certificats.
7. Obligacions de les persones beneficiàries
Són obligacions de les persones beneficiàries les recollides a l’article 9 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
Així mateix, només es pot presentar un únic projecte per sol·licitant.
8. Òrgans competents per a instruir i resoldre el procediment
8.1 L’òrgan instructor és el secretari tècnic del Departament de Participació Ciutadana i Presidència que desenvolupa les activitats d’instrucció detallades en l’article 18 de l’Ordenança, esmentada.
8.2. La Comissió Avaluadora està composta per:
Presidència
- Javier Ramos Bujosa, director insular de Promoció Sociocultural. Suplent: Marc Andreu Herrera Oliver, director insular de Presidència i Relacions Institucionals.
Vocalies
- Maria Monserrat Bennàssar, TAG de Promoció Sociocultural. Suplent: M. Pilar Feliu Álvarez de Sotomayor, TAG de Promoció Sociocultural.
- Maria Paz Andrade Barberá, TAG de l’Oficina de Transparència. Suplent: Carlos Rosselló Mena, cap de secció de la Secretaria Tècnica, Unitat d’Esports, del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports.
- Yolanda González Sastre, auxiliar administrativa de Promoció Sociocultural. Suplent: Matilde Marín Arribas, auxiliar administrativa de Promoció Sociocultural.
Secretaria
- Bartolomé Oliver Bennasar, cap de servei de la Secretaria Tècnica del Departament de Participació Ciutadana i Presidència. Suplent: Ferran Ramon Ribas del Blanco, TGM de la Direcció Insular d’Igualtat.
La comissió pot instar l’òrgan instructor perquè requereixi els informes o els aclariments que es considerin convenients a les associacions, les federacions i les fundacions sol·licitants.
8.3 Tenint en compte l’expedient i l’informe de la Comissió Avaluadora, l’òrgan instructor formula la proposta de resolució definitiva.
8.4 L’òrgan competent per a resoldre aquesta convocatòria és el vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència.
9. Termini de presentació de sol·licituds
9.1 El termini per presentar les sol·licituds és de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà d’haver publicat l’extracte d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s’entén prorrogat fins al primer dia hàbil següent.
9.2 Les sol·licituds s’han de dirigir a la Direcció Insular de Promoció Sociocultural, i es poden presentar a qualsevol terminal del Registre del Consell de Mallorca. Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
9.3 Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent del Consell de Mallorca, les persones sol·licitants han d’enviar per fax (971 173 750) o correu electrònic (promociosociocultural@conselldemallorca.net) el full de la sol·licitud amb el segell d’entrada dins termini al Departament de Participació Ciutadana i Presidència. De la mateixa manera, si s’envia per correu certificat, s’ha de trametre per fax el full de la sol·licitud amb el segell de correus i hi ha de constar l’enviament dins termini.
No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre General durant els 10 dies naturals següents a l’acabament del termini per presentar les sol·licituds, no s’admet en cap cas.
9.4 Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en aquesta convocatòria, l’òrgan instructor ha de requerir la persona interessada que l’esmeni en el termini improrrogable de 10 dies, i ha d’indicar-li que, si no ho fa, es considera que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia expressa, d’acord amb el que estableix l’article 68 de la Llei 39/2015, esmentada.
9.5 Les sol·licituds presentades fora del termini esmentat en l’apartat 9.1 no s’admeten en aquesta convocatòria.
10. Termini de resolució i notificació
El termini màxim per a resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des de la data en què s’ha publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Si venç el termini establert en el paràgraf anterior sense que s’hagi notificat cap resolució, legitima les persones interessades a entendre desestimades les sol·licituds per silenci administratiu
11. Documents que s’han d’adjuntar a la sol·licitud
11.1 Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant els models annexos i han de contenir les dades necessàries per identificar l’entitat sol·licitant i la persona que la representa. Aquests models annexos són a l’abast de les persones interessades en l’adreça https://seu.conselldemallorca.net.
11.2 La documentació que s’ha de presentar és la següent:
a) Model de sol·licitud (annex 1).
b) Fotocòpia del NIF de l’entitat sol·licitant i del DNI, NIF o NIE, de la persona representant legal que la signa.
c) Programació del projecte per al qual se sol·licita la subvenció, s’hi ha d’incloure una descripció detallada de les activitats, actuacions i/o esdeveniments integrants del projecte i la temporalització. També s’hi han d’incloure els objectius generals del projecte, la relació amb l’objecte i les finalitats de la convocatòria, i la documentació relativa als criteris de valoració especificats en el punt dinovè d’aquesta convocatòria (annex 2).
d) Pressupost detallat d’ingressos i despeses del projecte.
e) Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. Es pot acreditar amb un certificat de nomenament i de vigència del càrrec, de data posterior a la data de publicació de la convocatòria (annex 3).
f) Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s’ingressarà l’import de la subvenció (annex 4).
g) Acreditació de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca per obtenir la condició de persona beneficiària. Aquesta acreditació s’ha de fer d’acord amb el que estableix l’article 13.7 de la Llei 3/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és a dir, mitjançant testimoni judicial o certificat administratiu i, si l’autoritat competent no ho pot fer, es pot substituir per una declaració responsable atorgada davant una autoritat administrativa o notari públic (en el cas de declaració responsable davant una autoritat administrativa, s’ha de fer servir el model de l’annex 5 d’aquesta convocatòria).
h) Declaració de no haver demanat cap altre ajut o subvenció per al mateix concepte i, si escau, relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores (annex 6). Si durant la instrucció del procediment, prèviament a la proposta de concessió, l’entitat sap que se li ha concedit alguna subvenció, ho ha de comunicar tan aviat com sigui possible a l’òrgan instructor.
i) Còpia dels estatuts vigents de l’associació, amb la resolució de la inscripció en el registre corresponent i, si escau, modificats, segons estableix la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, que regula el dret d’associació.
j) Declaració responsable de no trobar-se en la situació que preveu l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (annex 7).
k) Sol·licitud, si escau, de concessió de bestreta una vegada resolt l’expedient de concessió (annex 8).
Si els documents exigits s’han presentat anteriorment al Departament de Participació Ciutadana i Presidència, i no han transcorregut més de cinc any des de la finalització del procediment per al qual es presentaren, la persona sol·licitant es pot acollir al que estableix l’article 28.3 de la Llei 39/2015, esmentada, sempre que es faci constar la data i la dependència en què es presentaren.
12. Import de les subvencions
Amb caràcter general, i sempre que sigui possible atendre totes les peticions que reuneixin els requisits per a ser beneficiàries, es concedeix a cada sol·licitant la quantia sol·licitada. Si no és així, es determina l’import de la subvenció que es concedeix a cada sol·licitant d’acord amb el següent barem:
- L’import de la subvenció que rep cada sol·licitud es calcula:
Is= [(T x Ps)/ PT]
Is= import de la subvenció que rep cada sol·licitud
T= crèdit pressupostari establert en la convocatòria
Ps= puntuació de la sol·licitud que es valora
PT= suma de les puntuacions de totes les sol·licituds
En cap cas l’import resultant pot ser superior a la quantitat sol·licitada. Es limita l’import de la subvenció per concedir si l’import de subvenció que se sol·licita és inferior a la quantia resultant de la fórmula anterior.
El crèdit sobrant, derivat de les limitacions esmentades en el paràgraf anterior, es reparteix proporcionalment segons la puntuació obtinguda entre els altres beneficiaris amb sol·licituds que no hagin arribat a l’import de la subvenció. Es limita l’import de la subvenció per concedir si l’import de subvenció que se sol·licita és inferior a la quantia resultant de la fórmula anterior.
Si finalitzat el procés descrit en el punt anterior encara hi ha romanent, aquest es retorna a la partida pressupostària corresponent.
L’import de les subvencions concedides en cap cas pot ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d’altres administracions públiques o d’entitats privades, superi el cost de l’activitat que ha de desenvolupar l’entitat beneficiària.
13. Forma, terminis i condicions per pagar les subvencions
El pagament de les subvencions es fa, amb caràcter general, un cop justificat que s’ha complit la finalitat per a la qual es concediren.
Es perd el dret de cobrar totalment o parcialment la subvenció si falta la justificació o si es dóna alguna de les causes de reintegrament previstes en la legislació vigent.
D’acord amb les bases d’execució del pressupost del Consell de Mallorca, es pot fer una bestreta del 50% de l’import concedit sense la necessitat de constituir garantia. No obstant això, si l’import de la bestreta supera els 5.000,00 €, la persona interessada està obligada a acreditar la seva solvència econòmica i financera, mitjançant un informe positiu d’una entitat bancària, tal com s’estableix en l’article 52.3 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
D’altra banda, atès que les subvencions d’aquesta convocatòria tenen per objecte finançar despeses derivades de l’organització i realització d’activitats integrants del projectes que es recullen en el punt tercer i quart, sense entrar a determinar quin tipus de despesa del pressupost s’imputen a la subvenció, es permet que els despeses subvencionables del projecte es puguin compensar entre elles.
Si la despesa justificada és inferior al projecte presentat, es redueix proporcionalment la subvenció concedida.
14. Documentació necessària per justificar que s’ha complit la finalitat de la subvenció i l’aplicació dels fons percebuts
Les persones beneficiàries han de justificar documentalment, fins dia 7 d’octubre de 2019 (inclòs), l’aplicació dels fons percebuts mitjançant el compte justificatiu de la despesa feta amb aportació de justificants que ha d’incloure la documentació següent:
a) Una memòria d’actuacions justificativa de les activitats que s’han fet, els resultats obtinguts, la participació i el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, inclosa la de la publicitat (escrita i gràfica) de la subvenció, signada per la persona beneficiària.
b) Una memòria econòmica (annex 9) justificativa del cost de les despeses que s’han fet, que ha de contenir, a més del que es preveu en l’article 39 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, el següent:
Si s’aporten factures amb retenció d’IRPF al prestador del servei, s’ha de presentar, juntament amb la factura, el model 111 i la documentació que justifica el pagament de l’impost. Si no s’aporta el model 111, únicament s’entén justificat l’import de la factura amb la deducció de la quantia de l’IRPF.
Per justificar el cost brut de les despeses de personal, s’han d’aportar les nòmines, els documents TC1 i TC2, el model 111 i la documentació acreditativa del cost patronal de la persona treballadora, amb els justificants de pagament corresponents.
Si únicament s’aporten nòmines i els justificants del pagament, s’entén justificada la quantia corresponent al líquid de les nòmines.
En cas que s’hagin de retornar les factures o els justificants originals, a petició de la persona beneficiària, s’hi ha de reflectir amb un segell la data de concessió de la subvenció així com l’import del justificant que s’imputa a la subvenció.
Així mateix, les factures han de contenir els requisits establerts en l’article 6 del Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació, i només s’admetran duplicats de les factures en els supòsits establerts en l’article 14 d’aquest RD. Per tant, no es considera justificat el pagament amb factures que contenguin l’expressió “còpia”.
c) Documentació acreditativa del compliment dels criteris de valoració especificats en el punt dinovè d’aquesta convocatòria.
d) Documentació acreditativa de la difusió, per part de la persona beneficiària, de la subvenció concedida (article 15 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca). Així, les mesures de difusió han de consistir en la inclusió de la imatge institucional del Consell de Mallorca en cartells, materials impresos, mitjans electrònics, i demés material necessari per la realització del projecte, juntament amb la inscripció següent: «Col·labora: Consell Insular de Mallorca».
e) Declaració responsable sobre l’execució del projecte subvencionat, dels ingressos i de les despeses (annex 10).
f) Declaració responsable de no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions (annex 11).
g) Si escau, còpia dels permisos i/o autoritzacions necessàries per dur a terme les activitats o esdeveniments integrants del projecte subvencionat.
15. Documentació acreditativa del pagament de les despeses justificades
La documentació acreditativa dels pagaments presentats per justificar la subvenció, es detalla en l’article 48 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, en funció de la forma en què s’ha fet el pagament.
16. Despeses subvencionables
Es consideren despeses subvencionables les despeses que, de manera indubtable, responen a la naturalesa dels projectes subvencionats i s’efectuen durant el període comprés entre l’1 d’octubre de 2018 i el 30 de setembre de 2019 (ambdós inclosos). Així mateix, es considera despesa feta la que ha estat efectivament pagada abans que no acabi el període de justificació establert en el punt catorzè d’aquesta convocatòria, d’acord amb el que s’estableix en l’article 44 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
En particular són subvencionables les despeses derivades de:
a) Lloguer d’espais i infraestructures puntuals: sala d’activitats, teatre, cinema, etc.
b) Contractar personal professional puntual: tallerista, dinamitzador, guia, actor, grup de música o qualsevol professional de l’àmbit sociocultural.
c) Lloguer de serveis i equipaments puntuals: atraccions, carpes, grups electrògens, tendals, autocars, equips d’il·luminació i so, cadafals, maquinària, etc.
d) Difusió i comunicació: impremta, diplomes, banderoles, edició de vídeos i fotografia, publicacions de treballs i d’obres, etc.
e) Material fungible per a les activitats: material plàstic, aliments no elaborats, begudes no alcohòliques, etc.
En relació a la lletra e), es necessari que es justifiqui la necessitat del material per dur a terme l’activitat.
No es consideren despeses subvencionables:
a) Material de marxandatge.
b) Electrodomèstics.
c) Mobiliari fix per la seu de l’entitat.
d) Material i despeses de funcionament general de l’entitat (secretaria, administració, correspondència, desplaçaments, combustible, sous de treballadors fixes, etc.).
e) Menjar elaborat per regalar i begudes per regalar o alcohòliques.
f) Trofeus, regals i premis materials o en metàl·lic.
d) Desplaçaments en avió i vaixell.
e) Carburants i quilometratge.
Les activitats justificades i els seus justificants han de correspondre al període que compren des del dia 1 d’octubre de 2018 i el 30 de setembre de 2019, ambdós inclosos.
17. Protecció de dades
La informació i les dades declarades en les sol·licituds de subvenció d’aquesta convocatòria estan emparades pel que preveu el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d’abril, general de protecció de dades (RGPD).
18. Règim de recursos
La resolució d’aprovació de la convocatòria i de la concessió no exhaureix la via administrativa, es pot interposar el recurs d’alçada en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver rebut la notificació. El recurs es pot interposar formalment davant el vicepresident segon i conseller executiu de Participació Ciutadana i Presidència o davant la Presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.
Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada, s’hi pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la desestimació del recurs d’alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no s’ha rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat el recurs per silenci i s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de sis mesos, comptadors des de l’endemà de la desestimació presumpta.
No obstant l’anterior, es pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, esmentada.
19. Criteris de valoració de les sol·licituds
La concessió de les subvencions d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s’ha de resoldre segons els criteris següents:
Qualitatius
a) Incorporació de la perspectiva intergeneracional, intercultural o interdisciplinària
Es valorarà amb 1 punt que el projecte tracti d’incorporar un apropament entre diferents edats, una interacció de la cultura pròpia o autòctona de Mallorca amb altres cultures, o abasti diferents disciplines com l’oci i el temps lliure, salut, civisme, cultura, etc.
b) Ús d’una metodologia participativa per implicar a persones i col·lectius en la transformació de la seva comunitat i la seva pròpia promoció sociocultural
Es valorarà amb 1 punt que el projecte contingui una metodologia participativa per implicar a persones i col·lectius en la transformació de la seva comunitat i la seva pròpia promoció sociocultural.
c) Promoció de la participació social, especialment la dels col·lectius més vulnerables o amb necessitats específiques.
Es valorarà amb 1 punt que el projecte prevegi la manera en què, especialment, els col·lectius més vulnerables o amb necessitats específiques poden formar part de les activitats.
d) Possibilitat de continuar de forma autogestionada.
Es valorarà amb 1 punt que el projecte pugui continuar, en un futur, de forma autogestionada.
e) Treball en xarxa de diverses entitats.
Es valorarà amb 1 punt que el projecte es dugui a terme de forma conjunta amb altres entitats.
f) Comptar amb altre tipus de finançament privat.
Es valorarà amb 1 punt el projecte que compti amb altre tipus de finançament privat.
g) Foment de l’ús de la llengua catalana.
Es valorarà amb 1 punt que es faci un ús i una difusió, íntegre, del projecte en llengua catalana
h) Es valorarà amb 2 punts els projectes que es duguin a terme en motiu de la Diada de Mallorca i que complementin l’oferta institucional.
i) Integració d’una perspectiva de gènere
Es valorarà amb 1 punt que el projecte estigui dirigit a la consecució efectiva de la igualtat de gènere.
Quantitatius
a) Participació en el projecte (màxim 1,5 punts)
Menys de 100 participants ....... 0,5
Entre 100 i 1000 participants.....1
Més de 1000 participants ..........1,5
b) Consolidació del projecte (màxim 1 punt)
Projectes sense precedent o de menys d’11 edicions ....0,5
Projectes d’11 o de més edicions ..................................1
c) Durada del projecte (màxim 1,5 punts)
Activitats puntuals d’un dia a una setmana....................0,5
Activitats mensuals ........................................................1
Activitats anuals .............................................................1,5
20. Mitjà de publicació
Aquesta convocatòria i les subvencions que es concedeixen es publiquen en extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la Base de Dades Nacional de Subvencions i a través del web del Consell de Mallorca (<www.conselldemallorca.net>).
ANNEX 1
SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER AL FINANÇAMENT DE PROJECTES D’ANIMACIÓ SOCIOCULTURAL (OCI I TEMPS LLIURE, I DESENVOLUPAMENT COMUNITARI).
Dades de l’entitat i/o de l’associació sol·licitant:
Nom o raó social: |
CIF: |
Domicili Carrer o plaça: núm. Localitat: CP: |
Telèfon: Fax: |
Dades de la persona representant legal:
Nom i Llinatges: |
DNI/NIE: |
Telèfon: |
Qualitat/condició de la seva representació: |
EXPÒS
1. Que estic assabentada de la convocatòria de subvencions per al finançament de projectes d’animació sociocultural (oci i temps lliure, i desenvolupament comunitari)
SOL·LICIT
Una subvenció econòmica de ________________________ euros per dur a terme el projecte ________________________________ i que té un cost (iva inclòs) de ____________________ euros.
I declar, sota la meva responsabilitat, que totes les dades contingudes a aquesta sol·licitud i en la documentació que s’adjunta són certes i que accept les normes de la convocatòria, per la qual cosa facilit tota la informació i documentació necessària per afavorir-ne la tramitació.
[Signatura del representant legal]
___________________, ________ d __________________________ de 201___
VICEPRESIDENT SEGON I CONSELLER EXECUTIU DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA I PRESIDÈNCIA DEL CONSELL DE MALLORCA
DADES DE L’ENTITAT SOL·LICITANT
NOM DE L’ENTITAT |
|
|
DOMICILI SOCIAL |
CARRER |
|
NÚM. |
||
C.P |
||
POBLACIÓ |
||
MUNICIPI |
||
DOMICILI A EFECTES DE NOTIFICACIONS |
CARRER |
|
NÚM |
||
C.P |
||
POBLACIÓ |
||
MUNICIPI |
||
NÚMERO DE REGISTRE ASSOCIACIONS DE LA CAIB |
|
|
CIF |
|
|
TELÈFON DE L’ENTITAT |
|
FAX |
ADREÇA ELECTRÒNICA |
|
|
ANY DE CONSTITUCIÓ |
|
|
NOM DEL PRESIDENT/A DE L’ENTITAT |
|
|
TELÈFON DEL PRESIDENT/A DE L’ENTITAT |
FIX |
|
MÒVIL |
||
PERSONA DE CONTACTE |
|
|
TELÈFON DE LA PERSONA DE CONTACTE |
FIX |
|
MÒVIL |
ANNEX 2
PROGRAMACIÓ DEL PROJECTE
1. Descripció de les activitats, actuacions i/o esdeveniments integrants del projecte
|
2. Descripció dels objectius generals del projecte i relació amb l’objecte i les finalitats de la convocatòria
|
3. Temporalització (data d’inici i de finalització)
|
4. Participació en el projecte (nombre de participants) i grau d’implantació
|
5. Metodologia a seguir per executar el projecte
|
6. Ús de la llengua catalana en la difusió i realització del projecte
|
7. Integració d’una perspectiva de gènere (projecte dirigit a la consecució efectiva de la igualtat de gènere)
|
8. Pressupost previst
DESPESES PREVISTES |
IMPORT |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total despeses previstes |
|
INGRESSOS PREVISTOS |
IMPORT |
Subvenció del Consell de Mallorca |
|
Aportacions privades (obtingues o previstes) |
|
Subvencions d’altres Administracions Públiques (obtingudes o previstes) |
|
Altres ingressos (indiqueu quins són) |
|
Total ingressos previstos |
|
ANNEX 3
ACREDITACIÓ DE REPRESENTAT LEGAL DE L’ENTITAT SOL·LICITANT DE LA SUBVENCIÓ
[Nom i llinatges] ________________________________________, amb DNI ________________, secretari/ària de l’associació_________________________________________, amb CIF ___________________
CERTIFIC
Que en la reunió de dia ________ d __________________________ de 20___ de _____________________ [indicau l’òrgan que va prendre l’acord] es va acordar el nomenament, que encara continua vigent, de_________________________________, amb DNI____________________, com a _________________________________ de l’entitat ________________________________________________________, i que, per tant, és la persona autoritzada per fer les sol·licituds i les tramitacions de subvencions.
I, perquè consti als efectes oportuns, expedeixo aquest certificat.
______________, _____ d _________________________ de 201__
[Signatura] [Segell] Vist i plau
La presidència
ANNEX 4
SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS
DADES DEL PERCEPTOR:
NIF DEL PERCEPTOR |
|
LLINATGES I NOM / RAÓ SOCIAL |
||
|
||
ADREÇA |
||
|
||
LOCALITAT |
CODI POSTAL |
PROVÍNCIA |
|
|
|
TELÈFON |
FAX |
|
|
|
|
DADES BANCÀRIES:
ENTIDAD BANCÀRIA / SUCURSAL |
BIC |
|||||
|
|
|||||
IBAN |
BANC |
OFICINA |
COMPTE NÚM. |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sota la meva responsabilitat declaro que aquestes dades corresponen al c/c o a la llibreta oberta a nom meu.
Palma, .......................................
CERTIFICAT DE CONFORMITAT DE L’ENTITAT BANCÀRIA
Aquestes dades coincideixen amb les
que consten en aquesta oficina.
El/La director/a - El /La delegat /da El/La perceptor/a
Signat: ..........................
(Segell de l’Entitat Bancària)
La informació i les dades declarades en les sol·licituds de subvenció de la convocatòria estan emparades pel que preveu el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d’abril, general de protecció de dades (RGPD).
ANNEX 5
DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT L’AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN L’ARTICLE 8 DE L’ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA
[Nom i llinatges] ___________________________________, titular del DNI ________________, com a representant legal de ____________________________________________, amb CIF _____________________
DECLAR
Que l’entitat esmentada no incorre en cap de les prohibicions establertes en els apartats 2 i 3 de l’article 8 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió de 23 de desembre de 2016, BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017, i modificada per acord del Ple del Consell de Mallorca, en la sessió de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d’agost de 2018), per obtenir la condició de persona beneficiària d’una subvenció.
[Signatura del representant legal]
N’he pres nota
El secretari tècnic del Departament de
Participació Ciutadana i Presidència
Jaume Andreu Sabater Malondra
________, __________de_______________ de 201_____
ANNEX 6
DECLARACIÓ DE NO HAVER DEMANAT CAP ALTRE AJUT O SUBVENCIÓ PEL MATEIX CONCEPTE; SI ESCAU, RELACIÓ DE SUBVENCIONS I AJUDES SOL·LICITADES O CONCEDIDES I INDICACIÓ DELS IMPORTS I DE LES ENTITATS SUBVENCIONADORES.
Dades de l’entitat i/o associació sol·licitant:
Nom o raó social: |
CIF: |
Domicili Carrer o plaça: núm. Localitat: CP: |
Telèfon: Fax: |
Dades de la persona representant:
Nom i Llinatges: |
DNI/NIE: |
Telèfon: |
Representada per la persona física abans esmentada, que actua en qualitat de: |
DECLAR sota la meva responsabilitat
□ Que la _____________________ no ha demanat ni ha rebut cap altre suport, ajut o subvenció per al projecte presentat.
□ Que la ____________________ ha demanat o ha rebut per al projecte els ajuts o les subvencions que es detallen a continuació:
a) Entitat subvencionadora:
Import de l’ajut o de la subvenció:
Marcau amb una “X” la casella corresponent |
|||||||
|
No resolta |
|
Denegada |
|
Concedida i no rebuda |
|
Rebuda |
b) Entitat subvencionadora:
Import de l’ajut o de la subvenció:
Marcau amb una “X” la casella corresponent |
|||||||
|
No resolta |
|
Denegada |
|
Concedida i no rebuda |
|
Rebuda |
(Signatura del representant legal)
__________________________, ________ d __________________________ de 201___
ANNEX 7
DECLARACIÓ RESPONSABLE de no trobar-se en la situació prevista en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOE núm. 202, de dia 22 d’agost de 2016)
[Nom i llinatges] ___________________________________, amb DNI __________________, com a representant legal de ______________________________________________, amb CIF _________________________
DECLAR
Que, de conformitat amb el que es preveu en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOE núm. 202, de 22 d’agost de 2016), la ___________________________ no ha estat sancionada o condemnada en els tres anys darrers per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere i que no ha estat sancionada per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.
[Signatura del representant legal]
__________________________, ________ d __________________________ de 201__
ANNEX 8
SOL·LICITUD DE CONCESSIÓ DE BESTRETA
[Nom i llinatges] ________________________________, titular del DNI ___________________, com a representant legal de l’entitat _____________________________________________, amb CIF _____________________
EXPÒS
1. Que en l’apartat 13 de la convocatòria de subvencions per al finançament de projectes d’animació sociocultural (oci i temps lliure, i desenvolupament comunitari), any 2019, s’estableix que, d’acord amb les bases d’execució del pressupost del Consell de Mallorca, es pot fer una bestreta del 50 % de l’import concedit.
2. Que l’associació duu a terme el projecte___________________________, que es va iniciar ______________ i que comporta una despesa de ________________€.
Per tot això,
SOL·LICIT
Que una vegada resolt l’expedient de concessió se li faci una bestreta del 50 % de l’import de la subvenció concedida.
[Signatura del representant legal]
________, __________de_______________ de 201_____
ANNEX 9
[Només l’heu d’emplenar i presentar si heu de justificar la subvenció que s’ha concedit en aquesta convocatòria]
DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LES DESPESES I DELS INGRESSOS EFECTUATS EN RELACIÓ AMB L’ACTIVITAT FETA
[Nom i llinatges] _____________________________________, amb DNI _____________, actuant en nom i representació de la ____________________________, amb CIF______________________________, i en relació amb el projecte subvencionat pel Consell de Mallorca _______________________________ de l’exercici 2019
DECLAR sota la meva responsabilitat
- Que el pressupost per dur a terme el projecte ha estat el següent:
Relació de justificants de despeses
Concepte |
Proveïdor |
CIF proveïdor |
Núm. factura |
Data emissió factura |
Import |
Data pagament |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Relació d’ingressos (subvencions concedides, quotes, altres aportacions...)
Organisme |
Import |
|
|
|
|
|
|
DESVIACIONS DEL PRESSUPOST
Pressupost inicial (el presentat amb la sol·licitud) |
Pressupost final (el justificat) |
||
Concepte |
Import |
Concepte |
Import |
|
|
|
|
|
|
|
|
Explicació de les desviacions entre pressupost inicial i final
|
[Signatura del representant legal]
__________________________, ________ d __________________________ de 201___
ANNEX 10
[Només l’heu d’emplenar i presentar si heu de justificar la subvenció que s’ha concedit en aquesta convocatòria]
DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT I DELS INGRESSOS I DESPESES
[Nom i llinatges] ______________________________________, amb DNI _____________, actuant en nom i representació de la ____________________________, amb CIF______________________________ i en relació amb el projecte subvencionat pel Consell de Mallorca _______________________________ de l’exercici 2019
DECLAR sota la meva responsabilitat
1. Que el projecte esmentat s’ha fet.
2. Que la subvenció atorgada pel Consell de Mallorca s’ha aplicat a la finalitat per la qual es va concedir i que no supera el cost del projecte subvencionat, si escau, amb les subvencions i altres ingressos concurrents.
3. Que s’adjunta la memòria tècnica del projecte fet (on es fa constar l’avaluació de les finalitats i dels objectius aconseguits i qualsevol altre aspecte que sigui rellevant) signada pel representant legal.
4. Que s’adjunten les factures originals de les despeses fetes.
5. Que la relació final de despeses i d’ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat és la que s’adjunta i que correspon, sense cap dubte, a l’activitat subvencionada.
6. Que les factures presentades per justificar la subvenció concedida no superen el valor de mercat.
7. Que l’associació en relació amb l’IVA suportat en la despesa subvencionable de l’execució del projecte, i d’acord amb l’article 39 de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca,
□ NO recupera ni compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable
□ SÍ recupera i compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable
(Nota: la relació de despeses, que s’ha d’estructurar d’acord amb les partides del pressupost presentat, ha d’indicar les dades següents de les factures o documents acreditatius: nom i NIF del proveïdor, el número i concepte de la factura o document similar, l’import, la data d’emissió i la data de pagament. La relació d’ingressos ha d’assenyalar la subvenció del Consell de Mallorca, altres subvencions sol·licitades i/o rebudes i la resta d’ajuts o ingressos que han finançat el mateix projecte subvencionat, s’hi han d’indicar l’import i la procedència. L’import total de les despeses ha de coincidir amb el dels ingressos i s’han d’explicar les desviacions significatives respecte al pressupost inicial)
[Signatura del representant legal]
__________________________, ________ d _________________________ de ________
ANNEX 11
[Només l’heu d’emplenar i presentar si heu de justificar la subvenció que s’ha concedit en aquesta convocatòria]
DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT L’AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO SER DEUTOR PER UNA RESOLUCIÓ DE REINTEGRAMENT DE SUBVENCIONS
[Nom i llinatges] ____________________________________, amb DNI _____________, actuant en nom i representació de l’associació/federació ____________________________
DECLAR
Que, d’acord amb el que s’estableix en l’article 48 l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, l’entitat _________________________, amb CIF___________________, no és deutora per una resolució de reintegrament de subvencions.
[Signatura del representant legal]
N’he pres nota
El secretari tècnic del Departament de
Participació Ciutadana i Presidència
Jaume Andreu Sabater Malondra
________, __________de_______________ de 201_____
[Signatura del representant legal]