Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY
Núm. 13462
Bases específiques que regiran la convocatòria del procès selectiu per a cobrir com a personal funcionari de carrera, 3 places vacants de la categoria de Policia Local de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, pel sistema d’accés de torn lliure i procediment ordinari
Versió PDF
Bases reguladores
La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, a la sessió ordinària celebrada el 21 de desembre de 2018, ha acordat:
PRIMER. APROVAR les BASES que consten com a annex d’aquesta Resolució, que han de regir el procediment selectiu, pe a la provisió en propietat de 3 places de la Policia Local, funcionaris de carrera, mitjançant el sistema de torn lliure i procediment ordinari.
SEGON. CONVOCAR les proves selectives que regiran la convocatòria específica per l’esmentat procediment selectiu
TERCER. PUBLICAR les bases i la convocatòria al BOIB, al web municipal www.santantoni.net, i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament. Publicades al BOIB, es publicara un extracte de la convocatòria al BOE.
Es fa públic als efectes de l’article 10, del RD. Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic
Sant Antoni de Portmany, 27 de desembre de 2018.
L'Alcalde José Tur Torres
ANNEX BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÈS SELECTIU PER A COBRIR COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA 3 PLACES VACANTS DE LA CATEGORIA DE POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY, PEL SISTEMA D’ACCÉS DE TORN LLIURE I PROCEDIMENT ORDINARI.
Primera. Objecte, procediment de selecció, normativa d’aplicació i tramitació d’urgència.
1. L’objecte de les presents bases es aprovar la convocatòria, pel sistema d’oposició, de 3 places de la categoria Policia Local, personal funcionari de carrera de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, sistema d’accés pel torn lliure i procediment ordinari, incloses a l’Oferta Pública d’Ocupació de l’any 2018 publicada al BOIB n. 125 d’11 d’octubre de 2018 i dotades pressupostàriament.
2. Les citades places pertanyen a l’escala d’Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local i els seus auxiliars, grup C, Subgrup C1, d l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.
3. S’aplicarà a aquestes proves selectives el que s’estableix a les presents bases; a la Llei 4/2013, de 17 juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 28/2015, de 30 d’abril, reglament de les policies locals de les Illes Balears; la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, text refós de la llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; la Llei 4/2016, de 6 d’abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l’ús del català en l’àmbit de la funció pública; el Decret 100/2012, de 7 de desembre, que estableix els criteris de revalidació i actualització dels diplomes dels cursos d’aptitud dels policies locals de les Illes Balears; el Decret Llei 11/2017, de 20 de desembre de modificació de la Llei 4/2013 de coordinació de les policies locals de Illes Balears; així com al marc establert per la normativa bàsica estatal, normativa bàsica de l’Administració Local i de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4.- L’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, dins el marc de l’exercici de la potestat d’autoorganització que li correspon, ostenta la facultat d’utilitzar els instruments legals al seu abast per a la millora organitzativa i optimització dels recursos de la Policia Local amb l’objecte d’assolir nivells satisfactoris d’eficàcia i eficiència als serveis que presta a la ciutadania, nivells que cobren especial rellevància en època estiuenca haguda compte que aquest Ajuntament és eminentment turístic, sector en qual es basa el seu motor econòmic i que requereix d’equilibri en la seguretat i convivència entre les persones residents i visitants.
A aquest context s’emmarca la necessitat de donar major estabilitat a la plantilla de la Policia Local, dotant-la d’un major nombre de efectius, context al qual cobren especial importància els terminis que s’han d’invertir en el present procés selectiu, resultant necessari que els terminis s’optimitzin i es redueixin el màxim possible, amb l’objecte de poder cobrir les places oferides abans de l’inici de la temporada turística, per a una millora organitzativa dels serveis policials que, sens dubte, resulten d’interès públic.
Per tant, els terminis del present procediment es regiran, d’acord amb l’establert a l’article 152 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, pel que s’aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, al aconsellar-ho raons d’interès públic, es reduiran a la meitat en relació amb els terminis ordinaris, excepte els relatius a la presentació de sol·licituds i recursos. No cabrà cap recurs contra l’acord que declari l’aplicació de tramitació d’urgència del procediment.
Segona. Requisits i condicions de les persones aspirants
Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:
a) Tenir nacionalitat espanyola.
b) Tenir 18 anys complerts.
c) Estar en possessió del títol de Batxillerat, Tècnic Mitjà o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d’Educació i Ciència, o d’una universitat espanyola.
La titulació s’ha d’acreditar mitjançant l’expedició dels títols corresponents per l’autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l’equivalència de títols.
d) No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, d’acord amb el quadre d’exclusions que es determinen a l’annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, reglament dels policies locals de les Illes Balears.
e) No haver estat separat del servei de l’administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.
f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos, ni estar inclòs en el compliment d’una sanció disciplinària.
g) No estar sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.
h) Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A i B.
i) Compromís de portar armes de foc i, si cal, a utilitzar-les (es presentarà mitjançant declaració jurada).
j) Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponent al nivell B2 mitjançant certificat emès per l’òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern dels Illes Balears o equivalent per l’Administració d’acord amb la normativa vigent.
L’acreditació del nivell de coneixements de la llengua catalana exigit, als efectes de quedar exempt de la realització de la prova específica, s’ha de presentar dins el termini de presentació de sol·licituds per participar en la convocatòria.
En cas de no poder acreditar documentalment els coneixements corresponents al nivell de llengua catalana exigit, es realitzarà una prova específica de llengua catalana d’acord amb el contingut de la base sisena.
Amb anterioritat al nomenament com agent de la Policia Local de Sant Antoni de Portmany, la persona interessada ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap càrrec o activitat en el sector públic dels que delimita l’article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas d’exercir activitat privada, ho ha de declarar en el termini de deu dies hàbils des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar l’acord de compatibilitat o incompatibilitat.
Si en qualsevol moment del procés selectiu el tribunal tingués coneixement que alguna persona aspirant no compleix un o diversos dels requisits exigits en aquesta convocatòria, prèvia audiència a l’interessat, haurà de proposar-ne l’exclusió a l’Alcalde i li comunicar, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant a la sol·licitud d’admissió.
Tercera. Protecció de dades personals
De conformitat al que disposa l’article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s’informa a las persones aspirants que les dades personals contingudes a la sol·licitud d’admissió, documentació què s’acompanyi a aquesta o la que es generi a resultes d’aquesta convocatòria, s’incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal del qual és responsable l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, i que té per finalitat, entre d’altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d’aquesta convocatòria.
En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades al BOIB, tauler d’edictes de l’Ajuntament i el portal web d’aquesta institució (www.santantoni.net), d’acord amb el que disposen les bases de la present convocatòria i la Llei 39/2015.
Es fa constar que, en el cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l’Ajuntament dades de salut, n’autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.
L’òrgan administratiu davant el qual les persones interessades poden, si escau, exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts a la Llei Orgànica 15/1999 és l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, situada al Passeig de la Mar, 16, Sant Antoni de Portmany.
Quarta. Publicació de les bases i la convocatòria. Presentació de Sol·licituds i documentació
1. Una vegada aprovades les presents bases per l’òrgan competent es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i posteriorment l’anunci de la convocatòria al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) s’haurà de tenir com a referència aquesta darrera als efectes del termini de presentació de sol·licituds.
2. Les sol·licituds per participar a les proves de selecció s’hauran d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud disponible a la Seu Electrònica, al Registre General i a la pàgina web de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, a partir de l’obertura del termini per a la seva presentació.
Les sol·licituds es podran presentar al Registre General de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, a la Seu Electrònica (https://santantoni.sedelectronica.es) mitjançant tràmit habilitat a l’apartat de Recursos Humans, o en la forma establerta a l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de vint dies naturals, comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de l’Estat. Les sol·licituds que es registrin fora del termini anterior seran excloses i s’arxivaran.
Si el darrer dia de presentació és diumenge o festiu, el termini s’entendrà ampliat fins al dia següent hàbil. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany (https://santantoni.sedelectronica.es)
3. Les instàncies presentades en la forma prevista a la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, no seran admeses encara que consti que es van lliurar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, llevat que es remeti la justificació de la data de remissió de la sol·licitud a l’OAC de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany per fax al 971344175 o correu electrònic a rrhh@santantoni.net.
4. La no presentació de sol·licituds dins el termini i la forma escaient determina la no admissió de les persones aspirants al procés selectiu.
5. Les persones aspirants han d’adjuntar a la sol·licitud, correctament emplenada, l’original o fotocòpia compulsada de la documentació que s’indica a continuació:
a) Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho acreditin amb posterioritat a la finalització del procés selectiu.
El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les interessades que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s’indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.
b) Document Nacional d’Identitat en vigor, o del resguard de la sol·licitud de renovació.
c) Titulació exigida.
d) Permisos de conducció A i B en vigor, o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.
e) Certificat d’aptitud física de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), d’acord amb l’article 163-3 del Decret 28/2015, de 30 d’abril, en cas de posseir-ho, als efectes de exempció de la realització de les proves físiques. La validesa dels certificats és de dos anys comptadors des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que la obtenció d’aquest certificat, comptat des de la data de finalització del curs. Als efectes de quedar exemptes de realitzar la prova d’aptitud física, el certificat ha d’estar en vigor en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
e) Certificat emès per l’Escola Balear d’Administració Pública, que acrediti haver superat el curs bàsic de capacitació de Policia Local, degudament actualitzat, als efectes d’exempció de la superació de dit curs segons el període de pràctiques establert a la base dosena.
f) Certificat que acrediti els coneixements de la llengua catalana corresponent al nivell B2 emès per l’òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears o equivalent per l’Administració d’acord amb la normativa vigent.
No cal la presentació d’aquells documents que es trobin en poder de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, la persona interessada ho ha de declarar en la seva sol·licitud, aportant suficient informació perquè aquesta pugui ser localitzada.
Cinquena. Admissió de les persones aspirants
Una vegada finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, en un termini màxim de cinc dies hàbils, l’Alcalde dictarà resolució, i es publicarà al tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany (https://santantoni.sedelectronica.es), per la que s’aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació de la causa d’exclusió.
A la mateixa resolució, s’inclourà la relació dels aspirants que no haguin acreditat el requisit de coneixements de la llengua catalana conforme al que s’estableix a la clàusula segona, amb indicació del lloc, data i hora de realització de la prova prevista, destinada a acreditar el requisit.
Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d’un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se’ls advertirà que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.
Un cop finalitzat el termini i esmenades, si escau, les sol·licituds, l’Alcalde dictarà resolució, en un termini màxim de cinc dies hàbils, aprovant la llista definitiva de persones admeses i excloses, amb indicació del nombre del Document Nacional de Identitat, que serà publicada al tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.
Les persones sol·licitants que dins el termini assenyalat no esmenin els defectes justificant el seu dret a ser admeses, seran definitivament excloses del procès selectiu. Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista provisional de persones admeses i excloses, i no serà necessari tornar -la a publicar.
Juntament amb la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos es publicarà la data de realització del primer exercici.
Sisena. Prova per acreditar el requisit de coneixements de la llengua catalana
Amb caràcter previ a l’inici del procés selectiu, aquelles persones aspirants que no hagin acreditat estar en possessió del certificat acreditatiu del coneixement del nivell B2 de la llengua catalana, hauran de realitzar la prova de nivell.
Aquesta prova tindrà caràcter obligatori i el seu resultat serà d’Apte/a o No Apte/a. La qualificació de No Apte/a, o la no compareixença de la persona aspirant, donarà lloc a la seua exclusió del procés selectiu.
Els resultats obtinguts únicament seran vàlids en l’àmbit d’aquesta convocatòria i no generarà cap dret respecte a procediments futurs.
Per a la realització i avaluació de les proves de llengua catalana es comptarà amb els serveis de personal tècnic assessor, que portarà a terme les proves necessàries per determinar l’aptitud o no aptitud de les persones candidates.
Setena. Òrgan de selecció
1. L’òrgan encarregat de la selecció és el Tribunal Qualificador i la seua designació correspon a l’Alcalde que es determinarà per Resolució de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany. S’ha de publicar en el tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, la composició del tribunal qualificador, abans de la publicació de la llista definitiva d’admesos i exclosos.
2. L’òrgan de selecció serà col·legiat, la seua composició s’ajustarà als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres i es procurarà, així mateix, la paritat entre dona i home. La seua composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d’estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a l’exigida per a l’accés a les places convocades.
3.El personal d’elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar-ne part dels mateixos els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i custòdia del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i custòdia, han d’estar acreditats i com a màxim n’hi pot haver un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.
4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, i no es podrà ostentar en representació o per compte de ningú altre.
5. El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres, i se n’ha de designar el mateix nombre de suplents:
a) Presidència: designada per l’Alcalde de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany entre el personal funcionari de carrera d’experiència reconeguda.
b) Vocals: un vocal proposat per la direcció general competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l’Escola Balear d’Administració Pública i un altre designat per l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.
c) Secretaria: designada per l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, amb veu i vot.
6. El tribunal pot acordar la incorporació de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que pot actuar amb veu però sense vot.
7. El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense presidència ni secretaria, i les seues decisions s’adoptaran per majoria.
8. Els membres del tribunal poden ser nomenats entre els membres de la Corporació o entre el personal al servei de les administracions públiques.
9. Els membres del tribunal s’abstindran d’intervenir, i ho notificaran a l’autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
10. El Tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de la fase d’oposició siguin corregits sense que es conegui la identitat de les persones aspirants.
11. Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Vuitena. Procés de selecció
Constarà d’una fase d’oposició lliure, una de concurs, en la qual només participaran les persones aspirants que hagin superat la fase d’oposició, i una altra fase consistent en un període de pràctiques de sis mesos, d’acord amb el que preveu l’article 34.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Les persones que acreditin haver superat el curs bàsic de capacitació de policia local de l’EBAP, i el tenguin degudament actualitzat, quedaran exemptes de realitzar el curs a llarg de la fase del període de pràctiques.
L’ordre d’actuació de les persones aspirants es realitzarà per ordre alfabètic de cognoms.
Novena. Fase d’oposició
Totes les proves de la fase d’oposició són de caràcter obligatori i eliminatori. Cal superar la prova anterior per a poder passar a la següent. Les proves es duran a terme a raó d’una prova per sessió amb un interval mínim entre exercici i exercici de 48 hores.
Un cop realitzada la primera prova els successius anuncis de la resta de proves es publicaran en el tauler d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany (https://santantoni.sedelectronica.es) amb un interval mínim de 48 hores d’antelació al principi de la prova.
1a) Prova d’aptitud física i mèdica, que té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència de les persones aspirants. De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en la superació de les proves físiques que consten a l’annex I.
Per poder efectuar aquesta prova, els aspirants hauran de lliurar al tribunal qualificador, el mateix dia de la prova i abans de l’hora d’inici de les proves físiques, d’un certificat mèdic en què consti que es reuneixen les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar l’esmentada certificació implica l’exclusió automàtica de la persona aspirant de la realització de la prova i del procés selectiu.
Per a realitzar les proves físiques, les persones aspirants s’han de presentar amb l’equipament esportiu adient a cada modalitat.
Es podran realitzar proves per a determinar substàncies psicoactives a totes o alguna de les persones aspirants triades a l’atzar durant el transcurs de les proves físiques. Donar un resultat positiu en una de les substàncies o negar-se a sotmetre’s a aquestes proves serà motiu d’exclusió del procés selectiu.
Les proves físiques han de ser superades globalment, d’acord amb el barem de l’annex I. El resultat global d’aquesta prova es produirà amb la superació d’un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3.
La nota mitjana «d’Apte» s’atorgarà sempre que el resultat sigui igual o superior a 5. Si és inferior a 5, serà de «No Apte».
Les persones que acreditin el certificat en vigor d’aptitud física de l’EBAP segons estableix l’article 163.3 del Decret 28/2018, estan exemptes de realitzar les proves físiques que consten a l’Annex I. La validesa del certificat és de dos anys comptadors des del dia de la superació de les proves.
2a) Prova de coneixement tipus test. De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 50 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposat pel tribunal qualificador entre els 30 temes que consten a l’Annex II. La valoració d’aquesta prova serà de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. La durada màxima de la prova serà de 2,5 hores.
Les preguntes no resoltes no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia o si figura més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per efectuar la qualificació de l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:
{A- (E / 4)} x 20
Q = -------------------------------
P
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E: nombre de respostes errònies
P: nombre de preguntes de l'exercici
3a) Prova de desenvolupament. De caràcter obligatori i eliminatori. Consisteix a respondre per escrit les 5 preguntes formulades pel tribunal entre els 30 temes que figuren a l'annex II. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la. La durada màxima de la prova serà de 4 hores.
4a) Prova pràctica. De caràcter obligatori i eliminatori. Consisteix a resoldre un cas pràctic establert pel tribunal relacionat amb les matèries que figuren en el temari de l'Annex II. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la. La durada màxima de la prova serà de 2 hores.
5a) Prova tipus test de coneixements. De caràcter obligatori i eliminatori. Consisteix a respondre per escrit 25 preguntes d'un qüestionari de les quals només una és correcta, relacionades amb les característiques geogràfiques, socials i demogràfiques, i localització dels centres públics i llocs d'interès general del municipi de Sant Antoni de Portmany, i de les ordenances municipals de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany. La durada màxima de la prova serà d'1 hora i 15 minuts.
La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. La valoració serà d'apte o no apte.
Per accedir a la informació sobre coneixement del terme municipal i les ordenances es pot consultar el portal web de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany www.santantoni.net
6a) Prova d'aptitud psicològica i de personalitat. Exercici obligatori i eliminatori que consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptitud i també en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici de les funcions pròpies de policia. Aquesta prova constarà de dues parts:
La primera consistirà a respondre un test d'aptitud proposat per un professional de la psicologia que farà d'assessor del tribunal qualificador. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir-ne un mínim de 5 per superar-la. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.
La segona consistirà a respondre la prova o proves que un professional de la psicologia determini per avaluar els perfils generals i específics exigits en les bases de la convocatòria i pot consistir en un test o una entrevista personal. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-les. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una puntuació igual o superior a 5.
Desena.- Publicació de la relació de persones aprovades
1. Una vegada finalitzat el procés selectiu, el tribunal publicarà el llistat provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants en ordre de puntuació obtinguda, amb indicació de les qualificacions obtingudes a cada un dels apartats, assignades al nombre del document nacional de identitat.
2. Les persones aspirants disposen d'un termini de 3 dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar revisió de la seva puntuació provisional davant el Tribunal. A aquesta revisió podran assistir acompanyades d’una persona en qualitat d’assessora.
3. El Tribunal disposarà d’un termini de cinc dies hàbils per a resoldre les reclamacions. Una vegada resoltes publicarà el llistat definitiu i elevarà a l'Alcaldia proposta de nomenament dels tres primers aspirants aprovats per ordre de puntuació. Aquest llistat no podrà contenir un nombre de persones aprovades superior al de les places vacant objecte d'aquesta convocatòria.
Onzena.- Presentació de documents
Una vegada publicat el llistat definitiu de persones aprovades, les persones aspirants que figurin disposen d’un termini de deu dies naturals des de la data de publicació per a presentar els documents que acreditin que reuneixen els requisits que exigeix aquesta convocatòria. Devent aportar la següent documentació:
- Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti que no pateix cap malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball.
- Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap administració pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en alguna de les causes legals de incapacitat e incompatibilitat previstes a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, de incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.
- Declaració jurada de no tenir obert expedient disciplinari o trobar-se en el compliment d'una sanció disciplinària. En el cas de comprovar-se d'ofici la existència d'expedients disciplinaris, la persona aspirant quedaria exclosa del procés selectiu.
- Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat al sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, de incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.
Aquell/aquella que ja tengui la condició de personal al servei de l'Administració Pública quedarà exempte de justificar les condicions i requisits ja acreditats per obtenir l'anterior nomenament. En aquest cas, hauran de presentar certificat de l'organisme públic del qual depenen, acreditatiu de la seua condició i de la resta de circumstàncies que consten al seu expedient personal.
L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que les persones aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen a la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenat o nomenada policia local en pràctiques de SantAntoni de Portmany i quedaran sense efecte totes les actuacions relatives al seu nomenament.
Dotzena. Personal funcionari en pràctiques
1. La persona que superi la fase d'oposició i acrediti que complei els requisits que exigeix la convocatòria, serà nomenada funcionària en pràctiques de la categoria de policia local per l'Alcalde. Aquesta situació es mantindrà fins que sigui nomenada funcionària de carrera, si escau, o obtingui la qualificació de no apte o no apta.
El període de pràctiques està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria a la qual s'accedeix, com de la fase de pràctiques de sis mesos al municipi de Sant Antoni de Portmany, d'acord amb el que preveu l'article 34.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació per a la categoria de policia i ho tenguin degudament actualitzat, quedaran exemptes de realitzar el curs de capacitació a llarg de la fase del període de pràctiques. La persona interessada haurà d'acreditar aquesta situació mitjançant certificat emès per l'Escola Balear d'Administració Pública.
2. El període de pràctiques tendrà una durada de sis mesos. El tribunal qualificador elevarà a l'Alcalde la llista definitiva de les persones aspirants declarades aptes i no aptes, qui resoldrà i n'ordenarà la seua publicació en el termini de set dies hàbils. Dita resolució exhaurirà la via administrativa i podrà ser recorreguda en els termes que estableix la Llei 39/2015, de l’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Tretzena.- Valoració de la fase de pràctiques
Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix. L'avaluació de les pràctiques seguirà el procediment establert en els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Si durant la fase de pràctiques renuncia la persona interessada s'ha de formalitzar per escrit i no inhabilita per a un nou ingrés a la funció pública.
Catorzena.- Vinculació de les bases i recursos
Les bases vinculen a l'Administració, als òrgans de selecció i a les persones participants.
Contra la convocatòria i les seues bases, que exhaureixen la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes, a comptar des del dia següent a la seua publicació d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos a comptar des del dia següent a la seua publicació d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa.
ANNEX I Barem de puntuació de les proves físiques per ingressar en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears . Les proves físiques, que seran exclusivament les que s'indiquen en aquest annex, són totes obligatòries i eliminatòries.
Prova d'aptitud física.
Té com a finalitat comprovar, entre altres condicions, la força, l'agilitat, la rapidesa i la resistència de l'aspirant.
Consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen, d'acord amb els barems i els criteris que s'estableixen per edat i sexe.
Per realitzar aquesta prova, l'aspirant lliurarà a l'EBAP, o al tribunal, un certificat mèdic en el qual es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.
Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d'apte s'atorgarà sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, serà no apte.
Proves que es realitzaran:
1. Resistència (1.000 m)
L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.
Homes (minuts)
|
Punts |
Menor 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 |
De 40 anys i un dia a 50 |
Més de 50 anys i un dia |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
-3,10’ |
-4,00’ |
-4,50’ |
-6,10’ |
|
9 |
-3,20’ |
-4,10’ |
-5,00’ |
-6,20’ |
|
8 |
-3,30’ |
-4,20’ |
-5,10’ |
-6,30’ |
|
7 |
-3,40’ |
-4,30’ |
-5,20’ |
-6,40’ |
|
6 |
-3,50’ |
-4,50’ |
-5,35’ |
-6,50’ |
|
5 |
-4,10’ |
-5,00’ |
-5,50’ |
-7,10’ |
|
3 |
-4,25’ |
-5,15’ |
-6,00’ |
-7,25’ |
|
Eliminat |
+4,25’ |
+5,15’ |
+6,00’ |
+7,25’ |
Dones (minuts)
|
Punts |
Menor 30 anys |
De 30 anys u un dia a 40 |
De 40 anys i un dia a 50 |
Més de 50 anys i un dia |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
-3,25’ |
-4,15’ |
-5,00’ |
-6,25’ |
|
9 |
-3,35’ |
-4,25’ |
-5,05’ |
-6,35’ |
|
8 |
-3,45’ |
-4,35’ |
-5,10’ |
-6,45’ |
|
7 |
-3,55’ |
-4,45’ |
-5,35’ |
-6,55’ |
|
6 |
-4,10’ |
-5,00’ |
-5,50’ |
-7,10’ |
|
5 |
-4,25’ |
-5,15’ |
-6,05’ |
-7,25’ |
|
3 |
-4,40’ |
-5,30’ |
-6,20’ |
-7,40’ |
|
Eliminada |
+4,40’ |
+5,30’ |
+6,20’ |
+7,40’ |
2. Velocitat (50 m)
L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es permet un intent.
Homes (segons)
|
Punts |
Menor 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 |
De 40 anys i un dia a 50 |
Més de 50 anys i un dia |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
-7,50’’ |
-8,00’’ |
-8,20’’ |
-9,50’’ |
|
9 |
-7,55’’ |
-8,15’’ |
-8,35’’ |
-10,00’’ |
|
8 |
-8,00’’ |
-8,30’’ |
-8,50’’ |
-10,20’’ |
|
7 |
-8,05’’ |
-8,45’’ |
-9,00’’ |
-10,30’’ |
|
6 |
-8,25’’ |
-9,00’’ |
-9,20’’ |
-10,55’’ |
|
5 |
-8,50’’ |
-9,20’’ |
-9,40’’ |
-11,05’’ |
|
3 |
-9,10’’ |
-9,40’’ |
-10,00’’ |
-11,15’’ |
|
Eliminado |
+9,10’’ |
+9,40’’ |
+10,00’’ |
+11,15’’ |
Dones (segons)
|
Punts |
Menor 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 |
De 40 anys i un dia a 50 |
Més de 50 anys i un dia |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
-8,00’’ |
-8,20’’ |
-9,00’’ |
-10,00’’ |
|
9 |
-8,20’’ |
-8,35’’ |
-9,15’’ |
-10,20’’ |
|
8 |
-8,30’’ |
-8,50’’ |
-9,30’’ |
-10,50’’ |
|
7 |
-8,50’’ |
-9,00’’ |
-9,50’’ |
-11,10’’ |
|
6 |
-9,00’’ |
-9,30’’ |
-10,10’’ |
-11,45’’ |
|
5 |
-9,10’’ |
-9,50’’ |
-10,50’’ |
-12,00’’ |
|
3 |
-9,15’’ |
-10,10’’ |
-11,10’’ |
-12,15’’ |
|
Eliminada |
+9,15’’ |
+10,10’’ |
+11,10’’ |
+12,15’’ |
3.Natació (50 m) estil lliure
L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres d'estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar a les flotacions, en un temps inferior a la marca que s'estableixi. Es permet la realització de dues sortides nul·les i un sol intent.
Homes (segons)
|
Punts |
Menor 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 |
De 40 anys i un dia a 50 |
Més de 50 anys i un dia |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
-35’’ |
-40’’ |
-45’’ |
-50’’ |
|
9 |
-37’’ |
-42’’ |
-47’’ |
-52’’ |
|
8 |
-39’’ |
-44’’ |
-49’’ |
-54’’ |
|
7 |
-41’’ |
-46’’ |
-51’’ |
-56’’ |
|
6 |
-43’’ |
-48’’ |
-53’’ |
-58’’ |
|
5 |
-45’’ |
-50’’ |
-55’’ |
-60’’ |
|
3 |
-47’’ |
-55’’ |
-57’’ |
-1,02’’ |
|
Eliminat |
+47’’ |
+55’’ |
+57’’ |
+1,02’’ |
Dones (segons)
|
Punts |
Menor 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 |
De 40 anys i un dia a 50 |
Més de 50 anys i un dia |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
-40’’ |
-45’’ |
-50’’ |
-55’’ |
|
9 |
-42’’ |
-47’’ |
-52’’ |
-57’’ |
|
8 |
-44’’ |
-49’’ |
-54’’ |
-59’’ |
|
7 |
-46’’ |
-51’’ |
-56’’ |
-1,01’ |
|
6 |
-48’’ |
-53’’ |
-58’’ |
-1,03’ |
|
5 |
-50’’ |
-55’’ |
-1,00’ |
-1,05’ |
|
3 |
-52’’ |
-1’ |
-1,02’ |
-1,07’ |
|
Eliminada |
+52’’ |
+1’ |
+1,02’ |
+1,07’ |
4. Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal
L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs superiors principals. Per realitzar aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i un de 2 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Un cop realitzat el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a l'establerta a les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.
Homes: baló de 5 kg - Dones: baló de 2 kg
|
Punts |
Menor 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 |
De 40 anys i un dia a 50 |
Més de 50 anys i un dia |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
+6,50 |
+6,00 |
+5,50 |
+5,00 |
|
9 |
+6,30 |
+5,90 |
+5,40 |
+4,90 |
|
8 |
+6,20 |
+5,70 |
+5,20 |
+4,70 |
|
7 |
+6,00 |
+5,50 |
+5,00 |
+4,50 |
|
6 |
+5,70 |
+5,25 |
+4,75 |
+4,25 |
|
5 |
+5,50 |
+5,00 |
+4,50 |
+4,00 |
|
3 |
+5,40 |
+4,85 |
+4,35 |
+3,85 |
|
Eliminat-ada |
-5,40 |
-4,85 |
-4,35 |
-3,85 |
5. Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts
L'objectiu d'aquest exercici és mesurar la potència dels músculs extensors principals de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d'estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se després de la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Un cop realitzat el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, que ha de ser superior a l'establerta en les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents.
Homes (metres)
|
Punts |
Menor 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 |
De 40 anys i un dia a 50 |
Més de 50 anys i un dia |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
+2,35 |
+2,25 |
+2,15 |
+1,95 |
|
9 |
+2,30 |
+2,20 |
+2,10 |
+1,90 |
|
8 |
+2,25 |
+2,15 |
+2,05 |
+1,85 |
|
7 |
+2,20 |
+2,10 |
+2,00 |
+1,80 |
|
6 |
+2,15 |
+2,05 |
+1,95 |
+1,75 |
|
5 |
+2,10 |
+2,00 |
+1,90 |
+1,70 |
|
3 |
+2,08 |
+1,97 |
+1,87 |
+1,67 |
|
Eliminat |
-2,08 |
-1,97 |
-1,87 |
-1,67 |
Dones (metres)
|
Punts |
Menor 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 |
De 40 anys i un dia a 50 |
Més de 50 anys i un dia |
|---|---|---|---|---|
|
10 |
+2,05 |
+1,95 |
+1,85 |
+1,65 |
|
9 |
+2,00 |
+1,90 |
+1,80 |
+1,60 |
|
8 |
+1,95 |
+1,85 |
+1,75 |
+1,55 |
|
7 |
+1,90 |
+1,80 |
+1,70 |
+1,50 |
|
6 |
+1,85 |
+1,75 |
+1,65 |
+1,45 |
|
5 |
+1,80 |
+1,70 |
+1,60 |
+1,40 |
|
3 |
+1,78 |
+1,67 |
+1,57 |
+1,37 |
|
Eliminada |
-1,78 |
-1,67 |
-1,57 |
-1,37 |
Annex II Temari pel qual regiran les proves selectives per a l'accés a 3 places de la categoria de Policia Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.
1.Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.
2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.
3. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.
4. L'organització territorial de l'Estat espanyol. L'Estat autonòmic a la Constitució espanyola de 1978. Els principis generals de l'organització territorial de l'Estat. L'Administració local. Les comunitats autònomes. Els municipis. Les províncies.
5. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el president de la Comunitat Autònoma i els consells insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l'Estatut.
6. El procediment administratiu. Concepte i regulació. Principis generals. Interessats; drets i garanties. Terminis. Fases del procediment administratiu.
7. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa. Elements del municipi. L'organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. jurídica. Concepte i classes. Límits i procediment d'elaboració i aprovació.
8. Reial Decret Legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.
9. Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.
10. Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
11. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament general de circulació per a l’aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.
12. Reial Decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.
13. Reial Decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament General de Conductors. Les autoritzacions administratives per a conduir.
14. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.
15. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.
16. Reial Decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.
17. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.
18. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.
19. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.
20. Llei Orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.
21. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.
22. L'inici del procés penal. L'atestat policial. Estructura i valor de l'atestat. Principals diligències.
23. Principis generals del dret penal. Concepte de delicte. Graus d'execució. Persones penalment responsables. Graus de participació. Causes modificatives de la responsabilitat penal.
24. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. L'homicidi i les seues formes. Les lesions.
25. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.
26. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.
27. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra l'Administració pública. Delictes contra l'Administració de Justícia. Delictes comesos pels funcionaris públics contra les garanties constitucionals.
28. Llei Orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra la llibertat. Delictes contra la intimitat, el dret a la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.
29. Llei Orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana. Actuacions per al manteniment i el restabliment de la seguretat ciutadana. Potestats especials de policia administrativa de seguretat.
30. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears.