Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TERRITORI, ENERGIA I MOBILITAT
Núm. 13445
Resolució del conseller de Territori, Energia i Mobilitat de 21 de desembre de 2018 per la qual s’aprova, mitjançant el procediment de despesa anticipada, la convocatòria pública de subvencions per al foment d’instal·lacions d’energia solar fotovoltaica i microeòlica dirigida a particulars, entitats sense ànim de lucre, petites i mitjanes empreses i associacions empresarials
L’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 (BOIB núm. 72, de 24 de maig de 2008) estableix les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d’energia a les Illes Balears, entre les quals hi ha les de promoció de l’estalvi i la diversificació energètiques, la implantació d’energies renovables, la millora de l’eficiència energètica i la generació de noves tecnologies amb vista a permetre un desenvolupament més sostenible de l’ús de l’energia.
La Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat té prevista, entre els objectius del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears —aprovat definitivament pel Decret 96/2005, de 23 de setembre, i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 143, de 27 de setembre de 2005—, la planificació de les actuacions encaminades a subministrar la demanda energètica futura a cada una de les Illes Balears, ja sigui amb fonts d’energia convencionals com renovables; i, alhora, impulsar l’estalvi i la racionalització de l’ús de l’energia en cada un dels sectors econòmics, per tal de minimitzar, en la mesura que es pugui, l’increment de la demanda d’energia.
El Decret 33/2015, de 15 de maig, va aprovar la modificació del Pla Director Sectorial Energètic, per tal de disposar d’un document de planificació territorial de les instal·lacions destinades a la producció d’energies renovables, que afavoreixi la utilització de cobertes de les edificacions i les petites instal·lacions.
El Reglament (CE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, estableix les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca; i estableix disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca. L’article 65.2 estableix que la despesa ha de ser subvencionable amb una contribució dels Fons EIE (Fons Estructurals i d’Inversió Europeus) si el beneficiari ha contret la despesa i l’ha abonat entre la data de presentació del programa a la Comissió —o a partir de l’1 de gener de 2014 si aquesta data és anterior— i el 31 de desembre de 2023. A més, el Reglament (CE) número 1301/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, regula el Fons Europeu de Desenvolupament Regional. En virtut d’aquesta normativa, el Programa Operatiu del FEDER per a la comunitat autònoma de les Illes Balears 2014-2020 es va aprovar el 22 de setembre de 2015.
Dins d’aquest programa, l’eix prioritari 4 (afavorir la transició vers una economia baixa en carboni en tots els sectors) és el que presenta una dotació econòmica més alta, fins els 42,33 M€ (el 31,37 % de tot el pressupost), i inclou les prioritats d’inversió 4 b (foment de l’eficiència energètica i l’ús d’energies renovables per part de les petites i mitjanes empreses) i 4 c (suport a l’eficiència energètica i l’ús d’energies renovables en les infraestructures públiques, incloent-hi els edificis públics, i en els habitatges).
Un dels agents demandants i consumidors d’energia elèctrica el constitueix el sector residencial, el qual se subministra d’energia que en la majoria dels casos prové de la xarxa de distribució elèctrica, però també de vegades mitjançant la generació elèctrica in situ a través de grups electrògens i altres sistemes que en general són poc eficients i generen importants emissions de CO2.
Pel que fa a les instal·lacions connectades a la xarxa, les regulacions normatives en el sector de les energies renovables, com és el Reial decret 1699/2011, de 18 de novembre, pel qual es regula la connexió a la xarxa d’instal·lacions de producció d’energia elèctrica de petita potència, suposen un impuls important per a la implantació d’instal·lacions de generació d’energia solar fotovoltaica.
El Reial decret 900/2015, de 9 d’octubre, regula les condicions administratives, tècniques i econòmiques de les modalitats de subministrament d’energia elèctrica amb autoconsum i de producció amb autoconsum.
El Reial decret llei 15/2018, de 5 d'octubre, modifica diverses disposicions de la Llei del sector elèctric i de la normativa relativa a l'autoconsum amb l'objectiu d'eliminar els càrrecs a l'autoconsum d'energia elèctrica a partir de renovables i simplificar la tramitació lligada a aquestes instal·lacions.
I, tal com s’ha indicat abans, també hi ha edificis que disposen d’instal·lacions elèctriques sense connexió a una xarxa elèctrica de distribució per a l’alimentació de les quals la generació d’energia solar fotovoltaica és una opció que contribueix a reduir les emissions de CO2, d’aquí la necessitat de noves infraestructures de distribució.
Així doncs, amb aquesta nova convocatòria s’intenta donar un impuls perquè incorporin aquesta font d’energia renovable i, per tant, redueixin el consum d’energia elèctrica procedent de la xarxa o d’equips electrògens així com les emissions de CO2.
L’import de la subvenció que obtenguin els projectes que s’hi presentin està cofinançat en un 50 % amb fons FEDER.
Per ser subvencionables, les actuacions han de complir els criteris de subvencionabilitat dels programes operatius dels Fons Europeus de Desenvolupament Regional (Ordre HFP/1979/2016 de 29 de desembre, per la qual s’aproven les normes sobre les despeses subvencionables dels programes operatius del Fons Europeu de Desenvolupament Regional per al període 2014-2020 [BOE núm. 315, de 30 de desembre de 2016]).
D’altra banda, les directrius comunitàries sobre ajudes estatals a favor del medi ambient (2008/C 82/01) preveuen, en els apartats 1.5.6 i 3.1.6, l’existència d’ajudes per tal d’augmentar el percentatge de fonts d’energies renovables en la producció energètica total i per facilitar l’accés al mercat d’aquestes fonts renovables.
A més, el Reglament (UE) núm. 651/2014, de 17 de juny, de la Comissió, pel qual es declaren determinades categories d’ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (Reglament general d’exempció per categories) eximeix determinades categories d’ajudes de l’obligació de notificació prèvia, entre les quals hi ha les ajudes a la inversió per a la promoció de l’energia procedent de fonts renovables. L’article 41.7 d’aquest Reglament estableix que la intensitat de l’ajuda no ha de superar el 45 % dels costs subvencionables, intensitat que fins i tot es pot incrementar en 20 punts percentuals en el cas de petites empreses, i en 10 punts en el de mitjanes empreses.
Altrament, l’article 7.1 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d’energia, estableix que les subvencions regulades en aquesta Ordre s’han de concedir amb subjecció als principis d’objectivitat, transparència, publicitat i concurrència, i que, com a regla general, el sistema de selecció ha de ser el concurs, a través de la comparació en un únic procediment de totes les sol·licituds presentades, de conformitat amb els criteris objectius que estableixen aquestes bases i els específics que fixin les convocatòries.
L’article 7.3 de l’Ordre esmentada estableix que, no obstant això, la selecció de les persones o entitats beneficiàries es pot dur a terme per procediments que no són el concurs quan no siguin necessàries la comparació i la prelació, en un únic procediment, de totes les sol·licituds entre si. En aquests casos, les sol·licituds de subvenció es poden resoldre individualment, a mesura que entrin en el registre de l’òrgan competent, encara que no hagi acabat el termini de presentació, d’acord amb els apartats 2 i 3 de l’article 17 del text refós de la Llei de subvencions.
L’objecte de la convocatòria és fomentar les instal·lacions fotovoltaiques, davant la producció d’energia elèctrica amb combustibles més contaminants, per la qual cosa ja estan establerts prèviament uns criteris específics en la convocatòria i es considera que tots els peticionaris tenen els mateixos drets, que no calen la comparació ni la prelació i que està justificat que s’hagi optat per concedir les subvencions d’acord amb l’ordre d’entrada.
L’Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 va aprovar el Pla Estratègic de Subvencions per als exercicis 2018-2020 (BOIB núm. 31, de 10 de març de 2018) i inclou aquesta convocatòria en l’apartat V.1.2.
Per tot el que s’ha exposat, vists els informes preceptius, de conformitat amb l’article 5 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d’energia de les Illes Balears, i l’article 15 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i fent ús de les facultats que m’atribueixen la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Objecte
L’objecte d’aquesta Resolució és aprovar i regular la convocatòria pública d’ajudes per al foment de les instal·lacions d’energia solar fotovoltaica, de fins a 3 kWp de potència de pic, promogudes per persones físiques i comunitats de propietaris; i de fins a 50 kWp de potència de pic, promogudes per petites i mitjanes empreses, entitats sense ànim de lucre i associacions empresarials.
Així mateix, són subvencionables les instal·lacions microeòliques de fins a 10 kWp per a petites i mitjanes empreses, entitats sense ànim de lucre i associacions empresarials; i de fins a 3 kWp per a persones físiques.
També és objecte d’aquesta convocatòria subvencionar els sistemes d’acumulació d’ió liti que s’incorporin a instal·lacions fotovoltaiques o microeòliques. No és objecte d’aquesta convocatòria subvencionar sistemes d’acumulació per a instal·lacions fotovoltaiques existents.
Aquestes ajudes estan cofinançades en un 50 % amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears.
2. Beneficiaris
2.1. Poden ser beneficiàries d’aquestes ajudes:
Les petites i mitjanes empreses constituïdes legalment següents: persones físiques, persones jurídiques de dret privat i comunitats de béns, que duguin a terme en l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i en els edificis o subministraments relacionats amb la seva activitat empresarial, les instal·lacions o les actuacions establertes en l’apartat 4 d’aquesta Resolució. Per tant, no s’inclouen com a beneficiàries les empreses del sector públic.
Les entitats sense ànim de lucre i les associacions empresarials constituïdes legalment que duguin a terme les instal·lacions establertes en l’apartat 4 d’aquesta Resolució en els edificis o subministraments destinats a la seva activitat social, i que tenguin el domicili i desenvolupin la seva activitat en l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Les persones físiques que tenguin domicili a les Illes Balears i les comunitats de propietaris que duguin a terme les instal·lacions establertes en l’apartat 4 d’aquesta Resolució en els habitatges o instal·lacions que s’ubiquin a l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
2.2. En cap cas no pot el beneficiari concertar l’execució total o parcial de les activitats subvencionades amb persones o entitats vinculades amb ell, a excepció que la contractació es faci d’acord amb les condicions normals de mercat i s’obtengui l’autorització prèvia de l’òrgan que concedeix la subvenció.
Es considera que hi ha vinculació amb aquelles persones físiques o jurídiques o agrupacions sense personalitat en les quals concorri alguna de les circumstàncies enumerades a continuació, d'acord amb l'article 68.2 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei general de subvencions:
a) Les persones físiques unides per relació conjugal o persones lligades amb anàloga relació d'afectivitat, parentiu de consanguinitat fins al quart grau o d'afinitat fins al segon.
b) Les persones físiques i jurídiques que tenen una relació laboral retribuïda mitjançant pagaments periòdics.
c) Ser membres associats del beneficiari a què es refereix l'apartat 2 i membres o partícips de les entitats sense personalitat jurídica a què es refereix l'apartat 3 de l'article 11 de la Llei general de subvencions.
d) Una societat i els seus socis majoritaris o els seus consellers o administradors, així com els cònjuges o persones lligades amb relació d'afectivitat anàloga i familiars fins al quart grau de consanguinitat o d'afinitat fins al segon.
e) Les societats que, d'acord amb l'article 4 de la Llei 24/1988, de 28 de juliol, reguladora del mercat de valors, reuneixin les circumstàncies requerides per formar part del mateix grup.
f) Les persones jurídiques o agrupacions sense personalitat i els seus representants legals, patrons o els que n’exerceixin l’administració, així com els cònjuges o persones lligades amb anàloga relació d'afectivitat i familiars fins al quart grau de consanguinitat o d'afinitat fins al segon.
g) Les persones jurídiques o agrupacions sense personalitat i les persones físiques, jurídiques o agrupacions sense personalitat que d'acord amb normes legals, estatutàries o acords contractuals tenguin dret a participar en més d'un 50 % en el benefici de les primeres.
3. Import econòmic
L’import econòmic màxim d’aquesta convocatòria és d’1.800.000 €. Les subvencions s’han de concedir amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma per a l’exercici de 2019 i, en funció de la naturalesa dels beneficiaris, per les partides i imports següents:
— 25601 731A01 77000.00 FF31110....................... 800.000,00 €
— 25601 731A01 78000.00 FF31110....................... 1.000.000,00 €
L’assignació és vinculant per l’import total i no per cada partida.
Aquesta convocatòria es tramita com a expedient de despesa anticipada, d’acord amb l’article 43.1 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears; i queda sotmesa a la condició suspensiva de l’existència de crèdit adequat i suficient en els pressuposts generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a 2019.
Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es poden incrementar els imports d’aquesta convocatòria. L’import consignat inicialment es pot ampliar, mitjançant una resolució de modificació de la convocatòria, amb els efectes, si escau, que disposa l’article 39.3 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta modificació, llevat que s’estableixi una altra cosa, no implica que el termini per presentar les sol·licituds s’ampliï, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes expressament.
Aquestes ajudes estan cofinançades en un 50 % amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears.
4. Actuacions i despeses subvencionables
4.1. Per a petites i mitjanes empreses, associacions empresarials i entitats sense ànim de lucre són subvencionables:
a) Les inversions en noves instal·lacions (inclou les noves ampliacions d’instal·lacions existents) d’energia solar fotovoltaica per a autoconsum definides en l’article 4 del Reial decret 900/2015, de 9 d’octubre, amb una potència de pic per instal·lar de fins a 50 kWp. En el cas d’instal·lar una potència superior als 50 kWp, únicament se subvencionen els primers 50 kWp. Queden excloses les instal·lacions que disposen d’un dispositiu que impedeixi l’abocament instantani d’energia a la xarxa de distribució, excepte que s’utilitzi per complir l’establert a l’article 13.3 del Reial decret 1699/2011.
b) Les inversions en noves instal·lacions (inclou les noves ampliacions d’instal·lacions existents) d’energia solar fotovoltaica aïllades, en edificis o instal·lacions sense connexió a una xarxa elèctrica de distribució, amb una potència de pic per instal·lar de fins a 10 kWp. En el cas d’instal·lar una potència superior als 10 kWp, únicament se subvencionen els primers 10 kWp.
c) Les inversions en noves instal·lacions microeòliques amb una potència de pic per instal·lar de fins a 10 kWp. En el cas d’instal·lar una potència superior als 10 kWp, únicament se subvencionen els primers 10 kWp. Els molins han d’integrar-se en el paisatge i es prohibeix la instal·lació de suports metàl·lics tipus gelosia.
d) Les inversions en sistemes d’acumulació d’ió liti, de capacitat d’acumulació entre 2 kWh i 12 kWh, que tenguin una garantia mínima de funcionament certificada pel fabricant de cinc anys.
4.2. Per a persones físiques que tenguin domicili a les Illes Balears i comunitats de propietaris són subvencionables:
a) Les inversions en noves instal·lacions (inclou les noves ampliacions d’instal·lacions existents) d’energia solar fotovoltaica per a autoconsum tipus 1 definides a l’article 4 del Reial decret 900/2015, de 9 d’octubre, amb una potència de pic per instal·lar de fins a 3 kWp. En el cas d’instal·lar una potència superior als 3 kWp, únicament se subvencionen els primers 3 kWp. Queden excloses les instal·lacions que disposen d’un dispositiu que impedeixi l’abocament instantani d’energia a la xarxa de distribució, excepte que s’utilitzi per complir l’establert a l’article 13.3 del Reial decret 1699/2011.
b) Les inversions en noves instal·lacions (inclou les noves ampliacions d’instal·lacions existents) d’energia solar fotovoltaica aïllades, en edificis o instal·lacions sense connexió a una xarxa elèctrica de distribució, amb una potència de pic per instal·lar de fins a 3 kWp. En el cas d’instal·lar una potència superior als 3 kWp, únicament se subvencionen els primers 3 kWp.
c) Les inversions en noves instal·lacions microeòliques amb una potència de pic per instal·lar de fins a 3 kWp. En el cas d’instal·lar una potència superior als 3 kWp, únicament se subvencionen els primers 3 kWp. Els molins han d’integrar-se en el paisatge i es prohibeix la instal·lació de suports metàl·lics tipus gelosia.
d) Les inversions en sistemes d’acumulació d’ió liti, de capacitat d’acumulació entre 2 kWh i 12 kWh, que tenguin una garantia mínima de funcionament certificada pel fabricant de cinc anys.
4.3. No són subvencionables aquelles actuacions que no compleixen el que disposa l’annex F del Decret 33/2015 sobre les mesures i condicions ambientals que han de complir les instal·lacions, amb esment especial a les condicions previstes per a la implantació de les plaques fotovoltaiques sobre el sòl.
4.4. En el cas d’habitatges connectats a la xarxa de distribució elèctrica, les instal·lacions s’han d’executar en aquells dels quals els sol·licitants són els titulars del contracte de subministrament elèctric corresponent; i, en el cas d’instal·lacions aïllades, s’ha de acreditar la legalitat del lloc d’emplaçament de la instal·lació.
En el cas de petites i mitjanes empreses, les instal·lacions s’han d’executar en edificis o subministraments relacionats amb la seva activitat empresarial, dels quals els sol·licitants han de ser els titulars del contracte de subministrament elèctric corresponent.
4.5. Les inversions objecte de la sol·licitud s’han de dur a terme a l’àmbit territorial de les Illes Balears i s’han de fer dins el període que va des del dia de la presentació de la sol·licitud fins al termini que fixi la resolució d’atorgament, que no pot ser superior al 20 de setembre de 2019. Computa com a data de sol·licitud la d’entrada en el Registre de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat, en les seves delegacions o en qualssevol dels llocs que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015.
4.6. No són subvencionables l’adquisició de les instal·lacions o equips mitjançant lísing ni cap altra fórmula d’arrendament financer en la qual els béns no siguin propietat del beneficiari. Tampoc no són subvencionables les instal·lacions aïllades que no acreditin la legalitat del lloc d’emplaçament on s’ubiquin.
4.7. L’IVA és subvencionable sempre que el beneficiari no el pugui recuperar o compensar.
5. Sol·licituds i documentació
5.1. Les sol·licituds, adreçades a la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat segons el model normalitzat de l’annex 1 d’aquesta Resolució, s’han de presentar en el Registre de la Conselleria, en les seves delegacions o en qualssevol dels llocs que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, amb la documentació següent:
a) L'annex 1 de sol·licitud de subvenció d’aquesta convocatòria (la presentació de la sol·licitud suposa que la persona interessada accepta les prescripcions contingudes en la convocatòria corresponent, en l’Ordre de bases [BOIB núm. 72, de 24 de maig de 2008], com també que autoritza l’òrgan instructor del procediment perquè, si és procedent, obtengui de forma directa l’acreditació de les obligacions tributàries i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social. En el cas que el sol·licitant denegui expressament l’autorització, ha d’aportar un certificat de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social que justifiqui que està al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social). Aquest annex ha d’incloure la declaració per part del sol·licitant de la realització de la instal·lació amb empreses vinculades d’acord amb l’apartat 2.2 d’aquesta convocatòria.
b) La fotocòpia del DNI/NIE/CIF o de la targeta d’identificació fiscal del sol·licitant, i en el cas d’actuar mitjançant representant, poder suficient.
c) L'annex 2 d’aquesta Resolució, emplenat adequadament en tots els apartats.
d) Per raó de la quantia, i d’acord amb l’article 40.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, quan l’import de la despesa subvencionable supera els imports establerts en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors (40.000 €, en el cas d’execució d’obres; o 15.000 €, quan es tracta d’altres contractes), el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a assumir el compromís per a la prestació del servei o lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat entitats suficients per dur-ho a terme.
L’elecció de les ofertes presentades s’ha de fer de conformitat amb els criteris d’eficàcia i d’economia, i s’ha de justificar expressament en el cas que l’elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa (annex 7).
e) Quan es tracta d’entitats formades per agrupacions de persones físiques o jurídiques privades sense personalitat, s’han de fer constar de manera explícita els compromisos d’execució assumits per cada membre de l’agrupació o comunitat de béns, així com l’import de la subvenció que ha d’aplicar cada un, ja que tenen la consideració de beneficiaris. Això no obstant, s’ha de nomenar un representant o apoderat únic amb poders suficients per complir les obligacions que com a beneficiària corresponen a l’agrupació o comunitat de béns. S’ha d’adjuntar una còpia de la constitució de la comunitat o agrupació, amb la indicació de la participació de cada un dels participants. Si no s’indica expressament, es considera que aquesta és a parts iguals.
f) Quan es tracta d’associacions empresarials, s’ha d’adjuntar una còpia actualitzada i autenticada dels estatuts i de l’acta de nomenament del president o presidenta i del representant legal de les associacions sol·licitants. A més, s’ha d’incloure una llista de les empreses que formen part de l’associació, que ha de contenir el NIF, el nom o raó social i l’adreça fiscal de l’empresa. Aquesta llista ha d’anar certificada pel secretari o secretària de l’entitat.
g) El pressupost detallat de les actuacions per realitzar per part d’una empresa instal·ladora habilitada.
h) Per a les instal·lacions connectades a la xarxa de distribució elèctrica, una còpia de la darrera factura elèctrica.
i) Per a les instal·lacions no connectades a la xarxa elèctrica, el document que acrediti la legalitat del lloc d’emplaçament de la instal·lació.
j) Si el promotor de la actuació és una comunitat de propietaris, a més a més de la documentació anterior, ha d’aportar la documentació específica següent:
j.1) El certificat de l’acord de la Junta de Propietaris de l’edifici, emès i signat pel secretari o administrador de la comunitat amb el vistiplau del president, en el qual han de figurar els acords següents:
— L'aprovació de la realització de les instal·lacions.
— L'aprovació de la presentació de la sol·licitud de l’ajuda en aquesta convocatòria.
j.2) Un certificat, emès i signat pel secretari o administrador de la comunitat amb el vistiplau del president, de l’acord de la Junta de Propietaris en què es va aprovar la designació del president, de l’administrador i/o del secretari de la comunitat.
j.3) Un certificat, emès i signat pel secretari o administrador de la comunitat amb el vistiplau del president, que ha d’incloure la relació de persones comuneres, les quotes de participació corresponents i el total d’habitatges que integren l’edifici. També ha d’indicar que totes elles autoritzen l’òrgan gestor de les subvencions per obtenir —d’altres administracions— els documents justificatius del compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social. Si no hi figura aquesta autorització, cada una de les persones comuneres ha d’aportar un certificat de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social que justifiqui que està al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
En el supòsit que algun dels documents esmentats, a causa de la tramitació d’altres expedients a la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat, ja s’hagi presentat, no és necessari aportar-lo de nou, sempre que es faci constar la data i l’òrgan o dependència en què es va presentar o, si s’escau, en què es va emetre; que no hagin transcorregut més de cinc anys des de l’acabament del procediment corresponent i que no hagi sofert modificacions.
La Conselleria Territori, Energia i Mobilitat, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l’expedient.
5.2. Quan el sol·licitant aporti en la sol·licitud un correu electrònic, s’entén que accepta que se li practiquin les notificacions per mitjans telemàtics amb els efectes que determinen els articles 40 i 41 de la Llei 39/2015.
5.3. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s’ha de requerir el sol·licitant perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva sol·licitud, d’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, després que es dicti una resolució prèvia en els termes que disposa l’article 21 de la Llei esmentada.
5.4. Les persones o entitats sol·licitants han de comunicar immediatament a l’òrgan competent per resoldre qualsevol variació de les condicions o circumstàncies assenyalades en els apartats anteriors d’aquest article, amb les conseqüències que en cada cas corresponguin, sens perjudici que també es puguin incorporar d’ofici a l’expedient.
5.5 En el cas que un mateix beneficiari vulgui executar més d’una instal·lació, s’ha de presentar una sol·licitud independent per a cada una d’elles, i el beneficiari ha de donar prioritat de registre d’entrada a aquella actuació que consideri més rellevant. En aquest cas, les altres sol·licituds no prioritàries del mateix beneficiari (enteses com aquelles que no s’han registrat d’entrada en primer lloc) només es resoldran si una vegada tancat el període de presentació de sol·licituds hi ha un romanent econòmic a la partida pressupostaria corresponent.
6. Termini de presentació de les sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds s’inicia a partir del cinquè dia de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza als tres mesos des de la publicació d’aquesta Resolució en el BOIB o fins al possible exhauriment, dins aquest període, de la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria.
Si s’exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans d’acabar el termini de presentació, s’ha de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant la publicació corresponent en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució del conseller de Territori, Energia i Mobilitat.
7. Procediment per a la concessió de les subvencions
7.1. Les sol·licituds de subvenció s’han de resoldre individualment a mesura que entrin en el registre de l’òrgan competent, encara que no hagi acabat el termini de presentació, fins que s’exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria o, si s'escau, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.
7.2. En cas que l’expedient no tengui la documentació que es demana a l’apartat 5 d’aquesta Resolució, s’ha d’enviar un escrit que requereixi la presentació de la documentació que hi manca en el termini de deu dies. En aquest cas, la data de presentació de l’esmena és la que estableix l’ordre per resoldre l’expedient.
8. Competència i resolució
8.1. La Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic és l’òrgan competent per tramitar les sol·licituds d’ajudes d’aquesta convocatòria. Una vegada que els tècnics d’aquesta Direcció General hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d’aquesta Resolució, el director general d’Energia i Canvi Climàtic ha d’emetre una proposta de resolució, la qual s’ha de comunicar als interessats perquè, en el termini màxim de deu dies, hi puguin al·legar el que considerin oportú.
8.2. La resolució expressa del conseller de Territori, Energia i Mobilitat finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta s’ha de motivar i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d’especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció i import de l’activitat que se subvenciona, quantia, productes o serveis que s’hagin d’obtenir de l’ajuda, partida pressupostària a la qual s’aplica, forma de pagament, termini per dur a terme l’activitat, justificació de les activitats objecte de l’ajuda, terminis per presentar els justificants, enquadrament en el Programa Operatiu FEDER Balears 2014-2020 (objectiu temàtic, prioritat d’inversió, objectiu específic, camp d’intervenció i organisme amb senda financera) i absència de conflicte d’interessos de qui la dicta.
8.3. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució de les sol·licituds és de sis mesos comptadors a partir de la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds. La resolució s’ha de notificar als interessats, d’acord amb els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, i s’ha de dictar i notificar dins el termini de sis mesos comptadors des de la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds.
9. Quantia de les ajudes
9.1. S’estableixen les quanties de subvenció següents:
a) Per a les sol·licituds presentades per les entitats de l’apartat 2.1 a, així com associacions empresarials o entitats sense ànim de lucre, s’estableix una subvenció del 40 % sobre el valor de la inversió admissible de les instal·lacions fotovoltaiques i microeòliques. El valor d’inversió màxima admissible és d’1,50 €/Wp.
b) Per a les sol·licituds presentades per persones físiques i comunitats de propietaris, s’estableix la quantia de subvenció del 50 % sobre el valor de la inversió admissible de les instal·lacions fotovoltaiques i microeòliques. El valor d’inversió màxima admissible és d’1,80 €/Wp.
9.2. En el cas d’instal·lacions fotovoltaiques o microeòliques que incorporin sistemes d’acumulació d’ió liti, s’estableix una quantia de subvenció del 50 % sobre el valor de la inversió admissible en acumulació. El valor d’inversió màxima admissible és de 600 €/kWh d’acumulació.
9.3. En el cas que el beneficiari sigui una comunitat de propietaris, si alguna de les persones comuneres no compleix el requisit de trobar-se al corrent de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, l’import de la subvenció resultant s’ha de minorar en un percentatge corresponent al nombre de membres que es trobin en aquesta situació.
9.4. En el cas que el beneficiari rebi altres subvencions o ajudes per a la mateixa activitat o tipus d’actuació, l’import de les subvencions establertes en aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, superi el cost de l’activitat subvencionada.
10. Pagament i justificació d’activitats
10.1. El pagament de la subvenció únicament es pot fer una vegada que s’ha dictat la resolució corresponent, s’ha justificat de manera suficient la realització de l’activitat subvencionada i s’ha acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s’ha atorgat la subvenció.
La documentació per justificar-ho és la següent:
a) La sol·licitud de pagament.
b) La memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb la indicació de les activitats fetes, els resultats obtinguts i la declaració responsable sobre la realització de les tasques amb empreses vinculades a preu de mercat i la recepció d’altres ajudes (annex 6).
c) El document fotogràfic dels elements principals de la instal·lació (plaques solars, convertidor, etc.). La instal·lació ha d’incorporar l'adhesiu que s’adjunta com a model a l’annex 3 i s’ha d’aportar el document fotogràfic que acrediti que s’hi ha col·locat. En el cas d’empreses, aquest adhesiu ha de tenir una mida mínima DIN A3 i ha d’estar situat en l’entrada de l’edifici o en un lloc visible al públic.
d) En el cas d’instal·lacions connectades a la xarxa pública de distribució, una còpia del document de la tramitació davant la UDIT o la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic de la documentació tècnica de la instal·lació de producció d’energia elèctrica de petita potència.
e) En el cas d’instal·lacions de generació aïllades, el justificant del registre de la instal·lació davant la Direcció General de Política Industrial.
f) En el cas de sistemes d’acumulació, la garantia del fabricant amb una durada mínima de cinc anys.
g) La memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que ha d’incloure:
1r. Una llista classificada de les despeses de l’activitat, amb la identificació del creditor i del document, l’import, la data d’emissió i la data de pagament; amb original i còpia de les factures.
2n. El justificant de pagament. Els justificants s’han d’acreditar d’alguna de les maneres següents:
— Amb una fotocòpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament, en el qual han de figurar la data del document, l’import i la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura; així com les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament.
— Amb una còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, amb l’extracte bancari corresponent del beneficiari de l’ajuda en el qual ha de figurar el càrrec d’aquest xec o pagaré.
No obstant això, per a les factures inferiors a 500 € (IVA inclòs) és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor. No s’admeten factures justificatives inferiors a 100 € (IVA inclòs).
3r. Una llista detallada d’altres ingressos o subvencions, amb la indicació de l’import i la procedència.
h) Quan el beneficiari és una empresa:
— La comptabilitat separada i la documentació comptable (còpia de la comptabilitat de la inversió, de la subvenció rebuda i dels comptes de major dels proveïdors de les factures justificatives); i, si es tracta d'empreses (persones físiques) no obligades a dur comptabilitat, una còpia dels llibres de registre de vendes i ingressos, de compres i despeses i, si escau, de béns d’inversió.
— A partir del mes d’agost de 2020, i en el termini de tres mesos, presentació dels comptes de major dels proveïdors del darrer any de la inversió feta i següent; i, si es tracta d’empreses (persones físiques) no obligades a dur comptabilitat, una còpia dels llibres de registre de vendes i d'ingressos, de compres i despeses i, si escau, de béns d’inversió del darrer any de la inversió feta i següent.
10.2. En el cas que l’expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar la justificació i l’aplicació de la subvenció, l’òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents, comptadors des de l’endemà d’haver rebut el requeriment.
10.3. La concessió de la subvenció no eximeix el titular de la instal·lació de complir totes les autoritzacions administratives que siguin necessàries.
10.4. La resolució d’atorgament de la subvenció ha de fixar el termini concret per justificar la realització de les activitats subvencionades, que en cap cas no pot ser superior al 20 de setembre de 2019.
10.5. En el supòsit que no estigui justificada totalment la realització de l’activitat subvencionada, però s’hagi acomplert, encara que parcialment, la finalitat per a la qual la subvenció es va concedir, aquesta s’ha de revisar i minorar proporcionalment pel que fa al que no s’ha justificat.
10.6. La falta de justificació en els termes i els terminis que estableixi la resolució d’atorgament de la subvenció, la modificació del projecte presentat sense que la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat l’hagi aprovat prèviament, així com la desviació de les subvencions o l’aplicació diferent al que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.
11. Obligacions dels beneficiaris
Els beneficiaris d’aquest tipus d’ajudes queden obligats a:
a) Dur a terme l’activitat o la inversió, o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
b) Justificar la realització de l’activitat, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
c) Comunicar a l’òrgan que la concedeix o, si escau, a l’entitat col·laboradora la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s’ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l’aplicació que s’hagi donat als fons percebuts.
d) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica; i acreditar-ho, en la forma que s’estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió. En tot cas, aquesta acreditació es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 euros.
e) Accedir a les actuacions de comprovació que dugui a terme la Direcció General de Fons Europeus com a organisme intermedi del PO FEDER 2014-2020, a les actuacions de control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes i qualsevol altra autoritat de control. Si del resultat d’aquestes actuacions de control es detecten irregularitats es derivarà l’obligació de reintegrament de les quanties percebudes indegudament.
f) Deixar constància de la percepció i l’aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d’acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, si escau, amb les bases reguladores.
g) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control, per un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l’operació. Conservar tota la documentació justificativa relacionada amb les despeses de l’operació cofinançada durant un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l’operació (article 140 del Reglament [UE] 1303/2013).
h) Adoptar les mesures de difusió a què es refereix l’apartat 4 de l’article 34 d’aquesta Llei. Assegurar les mesures d’informació i publicitat (article 115 i annex XII del Reglament [UE] 1303/2013; Reglament [UE] 821/2014, de les característiques tècniques de les mesures d’informació i publicitat; i Estratègia de comunicació del PO FEDER/FSE). A totes les mesures d’informació i publicitat s’ha de reconèixer l’emblema de la UE i la referència del FEDER (documentació administrativa, activitats i actes públics, difusió en mitjans de comunicació, publicacions, cartelleria, pàgina web). La resolució d’aprovació de l’operació cofinançada i les publicacions fetes al DOUE/BOE/BOIB han de recollir expressament la menció següent: “Aquest projecte està cofinançat en un 50 % amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2014-2020 de les Illes Balears”.
i) Destinar l’import de la subvenció al finançament de l’actuació per a la qual s’ha sol·licitat i mantenir l’afectació de les inversions a l’activitat subvencionada, en la forma i dins els terminis que estableixi la convocatòria i, si escau, la resolució corresponent o les seves modificacions. Garantir la permanència de la inversió durant un període mínim de cinc anys següents al pagament final al beneficiari, o tres anys en el cas de pimes (article 71 del Reglament [UE] 1303/2013).
j) Comunicar a l’òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per a la concessió de la subvenció.
k) Donar compliment a la normativa comunitària, nacional i autonòmica aplicable en l’àmbit de contractació, subvencions, ajudes d’Estat (Reglament [UE] 651/2014; i Reglament [UE] 1407/2013, de minimis), normes sobre les despeses subvencionables del FEDER (Ordre HFP/1979/2016 de 29 de desembre, per la qual s’aproven les normes sobre les despeses subvencionables dels programes operatius del FEDER pel període 2014-2020), comptabilitat, publicitat, medi ambient i igualtat d’oportunitats.
l) Mantenir un sistema de comptabilitat separada per a totes les transaccions relacionades amb l’operació cofinançada, o bé un codi comptable separat (article 125.4 b del Reglament [UE] 1303/2013).
m) Disposar de tots els documents sobre la despesa que resultin necessaris per tenir una pista d’auditoria apropiada (article 125.4 d del Reglament [UE] 1303/2013).
n) Acceptar la inclusió del beneficiari dins la llista d’operacions publicada de conformitat amb l’article 115.2 i l’annex XII del Reglament (UE) 1303/2013.
o) Reintegrar els fons percebuts indegudament com a conseqüència de les actuacions de comprovació fetes pels òrgans de control competents, i segons l’establert a l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, del text refós de la Llei de subvencions.
p) Durant la realització de l’operació s’ha d’informar el públic del suport obtingut pel FEDER. S'ha de fer una breu descripció en el lloc web —si se'n disposa— de l’operació, de manera proporcionada al nivell de l’ajuda obtinguda, els objectius i resultats; i s'ha de destacar el suport financer de la Unió Europea. Per facilitar el compliment d'aquesta obligació, la Direcció General de Energia i Canvi Climàtic ha de facilitar un codi HTML que ha d'incorporar aquesta informació i que el beneficiari ha d’inserir a la seva pàgina web.
12. Lluita contra el frau
Qualsevol persona que tengui coneixement de fets que puguin ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria, pot posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a l'efecte per aquest servei a l'adreça web
http://igaepre.central.sepg.minhac.age/sitios/igae/es-ES/Paginas/Denan.aspx, i en els termes que estableix la Comunicació 1/2017, de 3 d'abril, del Servei.
13. Tramitació telemàtica
La sol·licitud de subvenció es pot fer de forma telemàtica a través de l’enllaç <http://energia.caib.es>, que correspon a la pàgina web de la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic.
14. Normativa d’aplicació
La convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució i l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d’energia a les Illes Balears, i el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
15. Publicació
Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 21 de desembre de 2018
El conseller de Territori, Energia i Mobilitat
Marc Pons i Pons
ANNEX 1 Model per sol·licitar l’ajuda
[Nom i llinatges] , amb DNI núm. ,
representant de l’entitat amb CIF núm.
amb domicili a (c., av., pl.)
de la localitat CP: Illa: ,
Tel. beneficiari.: Tel. mòbil beneficiari:
Fax: ,
Codi CNAE de l’activitat principal:
Adreça electrònica(*): .
EXPÒS:
Que vull acollir-me a la convocatòria de subvencions per al foment de l’energia solar fotovoltaica i microeòlica per a l’any 2019 i present aquesta adreça electrònica (*) a l’efecte de notificacions.
Per la qual cosa formul la declaració responsable de veracitat següent:
1. No em trob en cap dels supòsits establerts en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions. Tampoc no em trob en cap dels supòsits establerts a l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, per no haver estat mai objecte de sancions per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma.
2. Accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria; declar que totes les dades són certes i, a més, facilitaré totes les actuacions de control possibles que es desenvolupin per comprovar la realització correcta de l’objecte d’aquests ajuts.
3. Estic al corrent de les obligacions tributàries amb l’Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma.
4. L’actuació objecte de la subvenció no està iniciada.
5. Per a l’actuació esmentada l’entitat (marcau amb una X el vostre cas):
( ) Sí ha sol·licitat o ha rebut una altra ajuda pel mateix concepte.
( ) No ha sol·licitat ni ha rebut cap altra ajuda pel mateix concepte.
Organisme |
Data de resolució |
Quantia |
---|---|---|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
(En el supòsit que se’n sol·licitin en el decurs de la tramitació de l’ajuda, adjuntau l’escrit que detalli les subvencions sol·licitades o rebudes)
6. Les dades bancàries a l’efecte d’ingrés derivades del procediment són:
Entitat |
Domicili, sucursal o oficina |
||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||
CODI COMPTE |
|||||||||||||||||||||||||||
País (2 dígits) |
Control IBAN (2 dígits)
|
Codi entitat (4 dígits) |
Codi sucursal o oficina (4 dígits) |
DC compte (2 dígits) |
Núm. compte o llibreta (10 dígits) |
||||||||||||||||||||||
E |
S |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Manifest la possibilitat d’acreditar-les documentalment, en cas que se m’exigeixi.
Per la qual cosa, declar que són certes les dades anteriors i
AUTORITZ:
( ) A fer les consultes als fitxers públics amb la finalitat d’acreditar les dades o els documents establerts a l’apartat 5 de la convocatòria perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l’òrgan competent o autoritzat, en l’àmbit de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de les dades o dels certificats que les substitueixen.
( ) L’òrgan gestor a obtenir les dades i els documents d’altres administracions establerts en l’apartat 5 de la convocatòria i que no es presenten mitjançant transmissions telemàtiques de dades o dels certificats que els substitueixen, sempre que s’hagi establert per conveni amb l’administració competent. (En cas que no autoritzeu el centre gestor, s’ha d’ajuntar la documentació esmentada).
D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s’han d’incorporar i tractar en un fitxer específic, a l’efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l’efecte estadístic. L’òrgan responsable del fitxer és la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic.
ADJUNT:
( ) La fotocòpia del DNI/NIE/CIF o de la targeta d’identificació fiscal del sol·licitant o del representant legal i les escriptures de l’empresa.
( ) L'annex 2.
( ) Una còpia de la darrera factura elèctrica (en el cas d’instal·lacions connectades a la xarxa).
( ) Pressupost/s detallat/s.
( ) Una còpia de la cèdula d’habitabilitat o del document equivalent (en el cas d’instal·lacions no connectades a la xarxa).
( ) Per a comunitats de propietaris, la documentació específica de l’apartat 5.1.
( ) Una altra documentació complementària (indicau-la).
Per això,
DEMAN:
La subvenció o subvencions per a les actuacions següents:
( ) Instal·lació fotovoltaica amb una potència de pic de: ............... kWp.
( ) Instal·lació microeòlica amb una potència de: ............... kWp.
( ) Sistemes d’acumulació d'ió liti: ............... kWh.
Així mateix, sol·licit que l’actuació es pugui dur a terme amb una empresa vinculada, d’acord amb l’apartat 2.2 de la convocatòria.
________________________, ___ d _____________________ de 201_
[Signatura]
DIRECCIÓ GENERAL D’ENERGIA I CANVI CLIMÀTIC. CONSELLERIA DE TERRITORI, ENERGIA I MOBILITAT
ANNEX 2 Descripció de dades tècniques
Ubicació de la instal·lació
Adreça:
Localitat: Illa:
En cas d’empreses, activitat empresarial que es desenvolupa en aquest edifici: _________________________________________________________________________
Número de CUPS del subministrament elèctric: ________________________
Potència contractada: ________________kW
Tipus de sol·licitant:
( ) Petita o mitjana empresa, atès que té menys de 250 treballadors, el volum de negocis anuals no excedeix els 50 milions d’euros i el seu balanç general no excedeix els 43 milions d’euros.
( ) Persona física, comunitats de propietaris i entitats sense ànim de lucre.
( ) Altre tipus (indicau-ho):___________________________________
Tipus d’instal·lació:
( ) Fotovoltaica per a autoconsum amb una potència de _______________kW.
( ) Fotovoltaica en habitatge aïllat amb una potència de _______________kW.
( ) Sistema d’acumulació d’ió liti amb una capacitat de __________kWh.
( ) Microeòlica amb una potència de _____________kW.
Tipus d’ubicació (marcau-ne una):
( ) Integrada o sobre coberta o En terra o Altres
Fotovoltaica:
Nombre total de plaques: ________________ Potència unitària ________ Wp.
Potència total instal·lada: _____________________________________ kWp.
Nombre de convertidors: _______ Potència nominal del convertidor: ________ kW.
Sistemes d’acumulació de liti:
Model de les bateries:___________________________________________________
Nombre de bateries: ___________ Capacitat de càrrega ___________________ kWh
Microeòlica:
Nombre de molins: _______ Potència unitària: ________ W.
Potència total instal·lada: _____________________________________ kW.
Nombre de convertidors: _______ Potència nominal del convertidor: ________ kW.
Pressupost (adjuntau a part el pressupost detallat):
Base imposable ………………………………...€
IVA …………………………………………….€
Total pressupost ……………………………..... €
________________, d _____________ de 201_
[Nom i llinatges]
[Signatura]
DIRECCIÓ GENERAL D’ENERGIA I CANVI CLIMÀTIC. CONSELLERIA DE TERRITORI, ENERGIA I MOBILITAT
ANNEX 3 Model d'adhesiu per incorporar
Totes les actuacions que es duguin a terme en el marc d’aquesta convocatòria de subvencions han d’incorporar un adhesiu amb el model que s’adjunta a continuació, preferentment instal·lat damunt l’inversor.
ANNEX 4 (Una vegada finalitzades les actuacions) Sol·licitud de pagament de la subvenció d’energia fotovoltaica dirigida a particulars i petites i mitjanes empreses
Sol·licitant
Nom i llinatges:..........................................................................................................
DNI/CIF/NIE: .............................
Adreça de notificació:.................................................................................................
Localitat:.................................... Codi postal:..................Municipi:...........................
SOL·LICIT:
El pagament de la subvenció de l'expedient Fotempar-....../2019 que s'ha aprovat mitjançant la Resolució del conseller de Territori, Energia i Mobilitat, d'acord amb la convocatòria de subvencions d’energia solar fotovoltaica i microeòlica dirigida a particulars i empreses.
DECLAR:
Adjunt a aquesta sol·licitud el següent:
( ) La memòria d'actuació justificativa.
( ) El document fotogràfic de l'actuació que inclou una imatge en què s’acrediti que s’ha incorporat l'adhesiu.
( ) La memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que inclou:
1r. Una llista classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació dels creditors i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.
2n. Els justificants de pagament. [Els justificants s'han d'acreditar d'alguna de les maneres següents:
— Amb una fotocòpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament, en què han de figurar: la data del document, l'import, la identificació del concepte a fi que quedi identificat el pagament de la factura, així com les dades dels ordenants i dels destinataris, que han de coincidir amb els beneficiaris i amb els emissors de la factura, respectivament.
— Amb una còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, juntament amb l'extracte bancari dels beneficiaris de l'ajuda en què ha de figurar el càrrec d'aquest xec o pagaré.]
3r. Una llista detallada d'altres ingressos o subvencions, amb la indicació de l'import i la procedència.
( ) Les factures originals o compulsades corresponents a la llista de despeses anterior.
( ) En cas d’instal·lacions connectades a la xarxa, el justificant de la tramitació davant la UDIT o la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic de la inscripció de la instal·lació.
( ) En cas d’instal·lacions aïllades, el justificant de tramitació davant la UDIT de la inscripció de la instal·lació.
( ) En el cas de sistemes d’acumulació, la garantia del fabricant amb una durada mínima de cinc anys.
( ) En el cas que el beneficiari sigui una empresa, una còpia dels comptes de major de proveïdors, de la comptabilitat de la inversió i de la subvenció rebuda.
________________, d _____________ de 201__
[Signatura]
DIRECCIÓ GENERAL D'ENERGIA I CANVI CLIMÀTIC. CONSELLERIA DE TERRITORI, ENERGIA I MOBILITAT
ANNEX 5 Memòria econòmica
Beneficiari: __________________________________________________________
DNI/CIF/NIE: ________________________________________
Data de concessió:_________________________________________
Import de l'ajuda concedida:________________________________________
Import d'altres ajudes:_________________________________________________
LLISTA ENUMERATIVA DE DESPESES DERIVADES DE L'EXPEDIENT FOTEMPAR....../2019
Núm. ordre |
Núm. factura |
Data |
Proveïdor |
Concepte |
Import base imposable |
IVA |
Total |
Data (*) i forma pagament |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aquesta relació correspon al cost total definitiu de l'activitat, els justificants de la qual s'adjunten.
(*) Les transferències bancàries de pagament no poden ser posteriors al 20 de setembre de 2019 ni anteriors a la sol·licitud.
Data: Signatura:
DIRECCIÓ GENERAL D'ENERGIA I CANVI CLIMÀTIC. CONSELLERIA DE TERRITORI, ENERGIA I MOBILITAT
ANNEX 6 Memòria d'actuació
Declaració sobre la realització dels treballs amb empreses vinculades:
( ) Sí, he fet les actuacions amb una empresa vinculada, d’acord amb l’apartat 2.2 de la convocatòria.
( ) No, no tenc cap vinculació amb l’empresa que ha fet l’actuació.
Declaració sobre altres ajudes rebudes:
( ) Sí, he rebut altres ajudes per a les actuacions objecte de subvenció per un import de:_______________.
( ) No, no he rebut altres ajudes per a l’actuació.
La instal·lació s’ha finalitzat completament dins dels terminis establerts, s’ajusta a tots els requisits establerts a la convocatòria i es compleixen les condicions previstes a l’annex F del Decret 33/2015 que modifica el Pla Director Sectorial Energètic.
a) Si no s'han efectuat modificacions respecte de la sol·licitud inicial
Descripció resumida de les característiques tècniques de la instal·lació:
b) Si s'han efectuat modificacions respecte de la sol·licitud inicial (especificau-ne els motius)
Explicació detallada dels canvis:
……………….., ....... de ................ de 201__
[Nom i llinatges del sol·licitant]
[Signatura]
DIRECCIÓ GENERAL D'ENERGIA I CANVI CLIMÀTIC. CONSELLERIA DE TERRITORI, ENERGIA I MOBILITAT
ANNEX 7 Llista dels pressuposts sol·licitats
(Per a l’execució d’obres superiors o iguals a 40.000 € o quan es tracti d’altres contractes superiors o iguals a 15.000,00 €)
DADES DEL BENEFICIARI:
Nom:
DNI/CIF/NIE:
Empresa Import Pressupost elegit
1. …………………………… ………………………….. …………………..
2. ..…………………………. ………………………….. .......................
3. …………………………… ………………………….. .......................
Si el pressupost elegit no és el més econòmic, s’hi ha d’adjuntar una memòria justificativa:
MEMÒRIA JUSTIFICATIVA de l’elecció del pressupost: …
Si no s’aporten tres pressuposts:
MANIFESTACIÓ del beneficiari que no se n’aporten ja que no hi ha en el mercat més empreses subministradores:
________________, d _____________ de 2018
[Nom i llinatges de la persona sol·licitant]
[Signatura]
DIRECCIÓ GENERAL D’ENERGIA I CANVI CLIMÀTIC. CONSELLERIA DE TERRITORI, ENERGIA I MOBILITAT