Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 13433
Modificació determinats articles Pacte Funcionaris
ANUNCI MODIFICACIÓ DE DETERMINATS ARTICLES DEL VIGENT PACTE DE FUNCIONARIS DE L’AJUNTAMENT.
El Ple de l’Ajuntament, en sessió feta el dia 18 de desembre de 2018, va adoptar entre d’altres el següent acord:
“Expedient 8520/2018. Modificació de determinats articles del vigent Pacte de Funcionaris de l’Ajuntament.
...és a dir per unanimitat del membres de la corporació, s’adopten els següents ACORDS:
PRIMER. Aprovar les modificacions proposades en la mesa de Negociació de data 12 de setembre i que es refereixen als articles 35, 36, 41, 42 i 44 del vigent Pacte de Funcionaris, les quals es transcriuen literalment:
“ Article 35.- ASSEGURANCES DE VIDA I INVALIDESA, RESPONSABILITAT CIVIL I ACCIDENT.
1. Assegurança de vida i invalidesa.
L’Ajuntament de Sant Josep mantindrà concertada una pòlissa d’assegurança de vida i invalidesa col·lectiva que garanteixi, en les condicions i requisits que s’estableixin, unes compensacions mínimes pel personal en els següents casos:
a. 24.000,00 € en cas de mort natural, mort accidental o invalidesa permanent en els graus de total, absoluta o gran invalidesa no derivada de contingència laboral de la persona treballadora afectada pel present pacte.
b. 36.000,00 € en cas de mort accidental derivada de contingència laboral de la persona treballadora afectada pel present pacte.
c. 60.000,00 € en cas d’invalidesa permanent en els graus de total, absoluta o gran invalidesa, quan sigui derivada de contingència laboral de la persona afectada pel present pacte.
2. Assegurança de responsabilitat civil.
L’Ajuntament es farà càrrec, per si mateix o mitjançant la cobertura d’una pòlissa d’assegurances realitzada a l’efecte, de la responsabilitat civil de tots els treballadors de la Corporació sempre que sigui resultat de la realització de qualsevol actuació que aquests treballadors duguin a terme en relació amb les funcions per les quals hagin estat contractats o que els hagin estat encomanades, ja sigui dins o fora del centre de treball o ‘in itinere’, sense perjudici de poder exercir el dret de repetició quan legalment sigui procedent.
3. Assegurança d’accidents.
L’Ajuntament mantindrà concertada una pòlissa d’assegurança d’accidents, per cobrir qualsevol contratemps ocorregut durant la jornada laboral, inclòs in in tinere.
4. Assegurança d’accident de circulació.
4.1. En cas que un treballador, prestant els seus serveis a l'Ajuntament i en el compliment estricte de les seves funcions, conduint un vehicle de propietat municipal o particular, patís un accident de circulació durant la seva jornada de treball o trenta minuts abans o després d'aquesta, l'Ajuntament li garantirà la cobertura de responsabilitats:
a. Proporcionar, si és preceptiu, una defensa lletrada davant Jutjat o organisme públic corresponent sempre que aquesta contingència no estigui coberta totalment o parcialment en les pòlisses d'assegurança dels propis vehicles implicats en l'accident, en aquest cas la responsabilitat municipal seria subsidiària.
b. Prestar fiança carcerària i abonar les costes judicials i els honoraris professionals que es puguin originar, fins i tot del pèrit, sempre que aquesta contingència no estigui coberta totalment o parcialment en les pòlisses d'assegurança dels vehicles implicats en l'accident en aquest cas la responsabilitat municipal seria subsidiària.
4.2. Quan en acte de servei, l'empleat públic pateixi un accident amb el seu propi vehicle, resultant afectat el vehicle, l'Ajuntament ha de cobrir les despeses derivades de la reparació, sempre que no s'estigui percebent un plus en concepte de transport, ni hagi comès cap tipus d’infracció en la conducció.
Article 36.- CONCESSIÓ DE BESTRETES.
Tots els funcionaris de carrera en actiu, amb una antiguitat mínima d’un any tindran dret a la sol·licitud de bestretes reintegrables.
Els empleats que compleixin les condicions esmentades en el paràgraf anterior, tindran dret a la concessió d’una bestreta de fins a 15.000,00 euros.
La devolució de la bestreta es realitzarà en 48 mensualitats com a màxim en la forma que causi menor perjudici al funcionari, i aquestes vindran reflectides en nòmina fent constar el nombre total de devolucions i les restants.
El termini màxim per a concedir la bestreta per part de la corporació serà de dos mesos comptats a partir de la data de sol·licitud del personal. En cas contrari, s’haurà de motivar la denegació per escrit.
En cas d’urgència i necessitat demostrable, la persona treballadora que sol·liciti la bestreta ho farà constar al seu escrit i en el termini màxim de 15 dies comptats des del dia de la sol·licitud, es resolgui.
No es tindrà dret a una nova bestreta fins que no hagin transcorregut dotze mesos des que el funcionari tornès íntegrament l’anterior avançada, excepte en cas d’urgència demostrable, on es seguirà el procediment anteriorment esmentat.
En el cas de que el funcionari causés baixa en aquesta administració, haurà de tornar la totalitat de la bestreta pendent abans de fer-se efectiva la mateixa.
Article 41.- AJUDES ASSISTENCIALS PER ESTUDIS.
1. Ajudes assistencials per educació infantil.
L'Ajuntament concedirà als treballadors que tinguin fills naturals o d'adopció, de guarda legal o fills de la parella convivent inscrita en el registro de parelles de fet, que formin part de la unitat familiar, en edats compreses entre els 0 i els 3 anys, o fins al moment de l'escolarització en educació infantil, ajudes compensatòries a les despeses realitzades en concepte de guarderia, prèvia justificació d'aquestes.
L'ajuda serà per cada fill i en la quantia de fins a 840,00 € a l'any.
S'haurà de justificar amb la presentació de les factures que cobreixen aquest import.
Si les despeses realitzades pel sol·licitant en concepte de guarderia per als seus fills no arribés a la quantitat establerta en el present article, només tindrà dret a recuperar l'import efectiu realitzat.
En el supòsit que els dos progenitors siguin personal d'aquest Ajuntament només es concedirà l'ajut objecte d'aquest article a un d'ells.
Aquests ajuts s'abonaran proporcionalment al temps treballat durant l'any natural.
Aquests ajuts s'abonaran al mes següent de la seva sol·licitud sempre que quedin degudament justificats.
Aquestes quanties s’ajustaran amb la variació de l’IPC anual.
2. Ajudes assistencials per escolaritat
L'Ajuntament concedirà en cada exercici ajuts econòmics per estudis al personal funcionari amb fills naturals o d'adopció, de guarda legal o fills de la parella convivent inscrita en el registro de parelles de fet, que formin part de la unitat familiar, quan es tracti d'estudis d'Educació Infantil i Primària en centres oficials reconeguts o equiparables, havent d’acreditar la matriculació i inscripció en el respectiu centre. L'import d'aquesta quantia serà de 500 € anuals per a cada estudiant.
L'Ajuntament concedirà en cada exercici ajudes per estudis al personal funcionari amb fills naturals o d'adopció, de guarda legal o fills de la parella convivent inscrita en el registre de parelles de fet, que formin part de la unitat familiar, quan es tracti d'estudis d'ESO, Batxillerat, mòduls de formació professional de grau mitjà o equivalents, en centres oficials reconeguts o equiparables, havent d'acreditar la matriculació i inscripció en el respectiu centre.
L'import d'aquesta quantia serà de 600,00 € anuals per a cada estudiant.
En el supòsit que els dos progenitors siguin personal d'aquest Ajuntament només es concedirà l'ajut objecte d'aquest article a un d'ells.
Aquestes ajudes s'abonaran proporcionalment al temps treballat durant l'any natural.
Aquestes ajudes s'abonaran al mes següent de la seva sol·licitud sempre que quedin degudament justificades.
Aquestes quanties s’ajustaran al percentatge de pujada que experimenti el sou en cada moment.
3. Ajudes assistencials per estudis superiors
L'Ajuntament concedirà en cada exercici ajudes per estudis al personal funcionari quan es tracti d'estudis universitaris, postgraus, màsters, doctorats, mòduls de formació professional de grau superior o estudis superiors equivalents cursats pel mateix funcionari, cònjuge, parella de fet o convivent o fills naturals o d'adopció, de guarda legal o fills de la parella convivent inscrita en el registro de parelles de fet, que formin part de la unitat familiar.
Els ajuts per estudis universitaris, postgraus, màsters, doctorats, mòduls de formació professional de grau superior o estudis superiors equivalents, s'abonaran en la quantia equivalent al cost real d'aquestes (matriculació, assignatures, drets d'examen, llibres de text, trasllats i residències) i no podran superar la quantia de 1.200,00 euros anuals. Si els estudis es cursen fora de l'illa, l'ajuda ascendirà a 1.800,00 euros anuals i serà suficient per acreditar-ho la matrícula del curs o assignatures corresponents. Només es concediran una vegada per la mateixa assignatura i / o curs.
S’haurà d’aportar certificat de les qualificacions finals, per acreditar el seguiment de la totalitat del curs. En cas contrari el funcionari haurà de reintegrar l’ajuda percebuda.
L'Ajuntament concedirà en cada exercici ajudes per estudis al personal funcionari quan es tracti del Curs d'Accés a la Universitat, cursats pel mateix funcionari, cònjuge, parella de fet convivent, inscrita en el registro de parelles de fet o fills de aquesta que formi part de la unitat familiar, en la mateixa quantia que per a estudis universitaris a la illa.
En el supòsit que els dos progenitors siguin personal d'aquest Ajuntament només es concedirà l'ajut objecte d'aquest article a un d'ells.
Aquestes ajudes s'abonaran proporcionalment al temps treballat durant l'any natural.
Aquestes ajudes s'abonaran al mes següent de la seva sol·licitud sempre que quedin degudament justificades.
Aquestes quanties s’ajustaran al percentatge de pujada que experimenti el sou en cada moment.
4. Ajudes per cursos de formació.
L'Ajuntament podrà concedir al personal funcionari, en cada exercici, ajudes econòmiques per cursos relacionats amb el lloc de treball que no estiguin dins el pla de formació ni pagats en la seva totalitat pel l’ajuntament, sempre que es tracti de cursos que puguin redundar en la millora de la qualitat del servei que se presta, que siguin cursos realitzats en centres oficials reconeguts o equiparables, havent d'acreditar amb el certificat d'aprofitament o assistència a aquest, a més del justificant de pagament de la matrícula corresponent.
L'import d'aquesta quantia serà com a màxim de 200,00 € anuals.
Aquests ajuts s'abonaran proporcionalment al temps treballat durant l'any natural.
Aquests ajuts s'abonaran al mes següent de la seva sol·licitud sempre que quedin degudament justificats.
Aquestes quanties s’ajustaran al percentatge de pujada que experimenti el sou en cada moment.
Per a cursos específics que comportin una millora de l'acompliment de les tasques d'un lloc de treball concret i, si l'import és superior al màxim establert, el personal funcionari de carrera podrà efectuar la sol·licitud mitjançant registre d'entrada, sent aquesta valorada en la taula General de Negociació amb la màxima celeritat possible.
En el cas que la sol·licitud sigui acceptada, l'Ajuntament es farà càrrec de l'abonament de la matrícula. Si el curs es realitza fora de l'illa, també es farà càrrec dels desplaçaments i dietes corresponents, tal i com és preveu a l'article 10 d’aquest Pacte.
Article 42. AJUDES ASSITENCIALS PER EDUCACIÓ ESPECIAL, TRACTAMENTS ESPECÍFICS I DISCAPACITAT.
1. Ajudes assistencials per educació especial i tractaments específics.
Els treballadors que tinguin al seu càrrec fills disminuïts físics, psíquics o sensorials que per aquesta condició han de ser objecte d'educació especial o requereixin tractaments específics no coberts per la Seguretat Social tindran dret a un ajut màxim de 180,00 euros mensuals per cada fill amb aquesta condició. Aquest ajut serà compatible amb la que per aquest mateix concepte o amb aquesta mateixa finalitat es tingui dret a percebre de la Seguretat Social o qualsevol administració o organisme públic o privat, així com amb l'establerta per a educació i estudis en els paràgrafs anteriors, sense que en cap cas el que es percebi en conjunt pugui ser superior al 100% dels sobre costos que es pretén sufragar i en cas contrari es reduirà la mateixa fins a aquest límit.
L'ajuda per sobre costos en l'educació especial i tractaments específics es percebrà mensualment, juntament amb la nòmina, sempre que es justifiqui amb les factures corresponents.
Quan el pare i la mare prestin serveis a la corporació només tindrà dret a l'ajuda un d'ells, que en el cas de separació o divorci serà el que tingui al seu càrrec la despesa d'educació que es pretén sufragar.
Aquestes quanties s’ajustaran al percentatge de pujada que experimenti el sou en cada moment.
2. Ajuda assistencial per discapacitat.
1. El personal funcionari que tingui al seu càrrec fills/filles naturals o d’adopció, de guarda legal o fills/filles de la parella convivent inscrita en el registre de parelles de fet i que formi part de la unitat familiar, i familiars en primer grau del personal funcionari o del seu cònjuge, parella convivent, o de fet inscrita en el registro de parelles de fet i que formi part de la unitat familiar, quan existeixi una discapacitat física, psíquica o sensorial i sempre que se n’acrediti amb el certificat corresponent un grau mínim del 33%, tindran dret a l’obtenció d’una ajuda anual de 2.000,00 euros, per cada un dels afectats que es trobin en aquesta situació.
Quan aquestes persones a càrrec del treballador precisin de l'assistència de tercers, l'ajuda anterior es substituirà per un ajut de 350 euros al mes.
El personal funcionari que acrediti una discapacitat física, psíquica o sensorial, de grau igual o superior al 33%, tindrà dret a la recepció d’una ajuda d’un import anual de 2.000,00 euros.
En el cas de fills/és amb discapacitat i que els dos progenitors siguin personal d'aquest Ajuntament, només es concedirà l'ajut objecte d' aquest article a un d'ells.
Aquestes ajudes s'abonaran proporcionalment al temps treballat.
Aquests ajuts s'abonaran al mes següent de la seva sol·licitud sempre que quedin degudament justificats.
El dret a percebre aquesta ajuda s’acreditarà mitjançant la resolució dictada per l’òrgan corresponent, relativa al grau de discapacitat.
Aquestes quanties s’ajustaran al percentatge de pujada que experimenti el sou en cada moment.
Article 44.- AJUDES ASSISTENCIALS SANITÀRIES.
L’Ajuntament atorgarà, prèvia justificació amb les corresponents factures, ajudes econòmiques per a tot el personal funcionari en actiu, amb una quantia màxima de 300,00 euros anuals, per fer front a les necessitats següents:
— DENTISTA: — OFTALMOLOGIA:
Dentadures Ulleres graduades
Peces dentals Substitució de lents
Empastament i endodòncies Lents de contacte
Implants osteointegrats Prismes
Ortodòncies Lents intraoculars
Neteges Cirurgia ocular
— ORTOPÈDIA — OTORRINOLARINGOLOGIA:
Audífons
També s’inclouran en aquest apartat les despeses que puguin ocasionar: qualsevol altre tractament, teràpia, prova, medicament, vacuna,… Pel reembossament d’aquestes despeses a més de la factura, s’haurà de presentar un informe signat per professional qualificat on s’indiqui la necessitat del medicament, tractament o prova.
Les despeses per assegurança privada també es podran incloure prèvia presentació de la justificació de pagament.
En tot cas, els tractaments d’estètica queden exclosos.
El reembossament serà dispensat per les despeses sanitàries de la persona treballadora, cònjuge, parella de fet convivent inscrita, i fills/es naturals o d’adopció, de guarda legal o fills/es de la parella convivent que formin part de la unitat familiar.
En cas d’accident laboral, la Corporació assumirà el 100% del cost de les pròtesis que siguin necessàries i que no es trobin cobertes per les prestacions de la Seguretat Social o assegurança d’accident concertat.
En el supòsit que els dos progenitors siguin personal d'aquest Ajuntament només es concedirà l'ajuda que concerneix als fills a un dels funcionaris.
Aquestes ajudes s'abonaran proporcionalment al temps treballat durant l' any natural.
Aquests ajuts s'abonaran al mes següent de la seva sol·licitud sempre que quedin degudament justificades.
Aquestes quanties s’ajustaran al percentatge de pujada que experimenti el sou en cada moment.”
SEGON. Ordenar la publicació de les modificacions aprovades en el BOIB.
TERCER. L’esmentada modificació entrarà en vigor l’1 de gener de 2019
La qual cosa es publica perquè tothom en prengui coneixement.
Sant Josep de sa Talaia, (20 de desembre de 2018)
L’ALCALDE
(Josep Marí Ribas)