Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 13414
16/18 Departament Tributari. Aprovació definitiva de l'expedient de modificació de l'ordenança fiscal reguladora de la Taxa per optar a proves de selecció de personal, concepte 310,03

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no s'ha presentat pels interessats, durant el termini d'exposició al públic, cap reclamació o suggeriment contra l’acord de modificació de l’Ordenança fiscal reguladora de la taxa per optar a proves de selecció de personal, concepte 310,03, aprovat provisionalment per l’Ajuntament Ple, en sessió de dia 25 d’octubre de 2018, s’entén definitivament aprovat, segons el que disposa l’article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases del règim local, i per aquest motiu, es publica el text de l’esmentat acord, que és el següent:

ACORD

"Primer.- Aprovar provisionalment l’expedient de modificació de l’ordenança fiscal reguladora de de la Taxa per optar a proves de selecció de personal (concepte 310,03). Tot això en base a la legislació vigent en la matèria, constituïda singularment pels articles 16 a 19 del Text Refós de la Llei d’Hisendes locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004,de 5 de març.

La nova redacció de l’Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per optar a proves de selecció de personal quedarà així:

Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per optar a proves de selecció de personal

Concepte 310,03

 

Article 1

Fonament i naturalesa

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106, de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els articles 15 a 19 del Text Refós de la Llei d’Hisendes locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004,de 5 de març, aquest Ajunta­ment estableix la taxa per optar a proves de selecció de perso­nal, que es regirà per la present Ordenança fis­cal, les normes de la qual atenen el que estableix l'article 57 de l'esmentat Text Refós.

Article 2             

Fet imposable

Constitueix el fet imposable d'aquesta taxa la prestació dels serveis i la realització de les activi­tats amb relació a les proves de selecció de personal, per a l'ingrés per torn lliure, provisió o promoció interna en aquest Ajuntament i en els seus Organismes Autònoms, independentment del sistema selectiu que es triï.

Article 3

Subjecte passiu i responsables

1. Estan obligades al pagament de la taxa, en concepte de subjectes passius i responsables, les persones que sol·licitin prendre part a les proves de selecció de personal, per a l'ingrés pel torn lliure o promoció interna a aquest Ajuntament i els seus Organismes Autònoms.

2. No estan subjectes a la taxa les persones amb una discapacitat  igual o superior al 33%.                                     

Article 4

Quota tributària

1. La quota tributària es determinarà d'acord amb les tarifes següents:

Funcionaris

Laborals

Euros

A1, A2

0

26,52

B

1

21,22

C1

2-3-4

15,91

C2

5

13,79

AP

6-7-8

10,61

En el cas d’ésser exclosos de la convocatòria, la quota se reduirà el 50%.

A l'efecte exclusiu d'assenyalar les tarifes d'aquesta Ordenança, els nivells del personal laboral han estat distribuïts en la forma anterior.

L’atribució del grup o nivell respectiu es regirà per la normativa que sigui d’aplicació.

2. Reduccions: s’aplicaran les següents reduccions sobre la tarifa corresponent:

Persones amb dret a la reducció

Requisits

% reducció

Joves ( fins a 26 anys) en situació d’atur

Que els aspirants figurin com a demandants d’ocupació durant un termini de, al manco, 1 mes abans de la data de publicació de la convocatòria i que, en el darrer any, no consti que l’aspirant hagi rebutjat una oferta de treball adequat ni s’hagi negat a participar, llevat de causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professional.

La certificació relativa a al condició de demandant d’ocupació, amb els requisits assenyalats, se sol·licitarà a l’oficina del Servei Públic d’Ocupació.

 

 

 

100 %

Aturats de llarga duració (més d’un any)

Aturats de més de 45 anys

Persones considerades amb falta de recursos pels  Serveis Socials  de l’Ajuntament de Palma o de qualsevol altra Administració Pública

La certificació relativa a la condició de persona sense recursos, se sol·licitarà als Serveis Socials de l’Ajuntament. En el cas que hagi estat emesa per una altra Administració Pública, l’haurà d’aportar la persona interessada.

                                                                                                   

Article 5

Exempcions i modificacions

No es concedirà cap exempció o bonificació en el pagament de la taxa.

Article 6

Meritació

1. Conformement a l'article 26 del Text Refós de la Llei d’Hisendes locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004,de 5 de març, la taxa es meritarà quan s'iniciï la prestació del servei o la realització de l'activitat, a la data de presentació de l'oportuna sol×licitud per prendre part a les proves selecti­ves convocades.

2. L'obligació de contribuir, un cop nascuda, no es veurà afectada de cap manera per la renúncia, desistiment o manca de presentació del sol×licitant, llevat que siguin exclosos per no reunir els requisits exigits per les bases de la convocatòria i en aquest cas s'aplicarà la meitat de la tarifa i es tramitarà d'ofici la devolució de l'excés ingressat per autoliquidació.

3. No es tramitaran les sol×licituds sense que s'hagi efectuat el pagament corresponent.

Article 7

Declaració i ingrés

El procediment d'ingrés serà, conformement al que preveu l'article 27 del Text Refós de la Llei d’Hisendes locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004,de 5 de març, el d'autoliqui­dació. Els subjectes passius hauran d'autoliquidar la taxa en el moment d'iniciar-se la prestació del servei o activitat.

Quan per causes no imputables al subjecte passiu, l'activitat administrativa o el servei públic no es presti, procedirà la devolució de l'import corresponent.

Article 8

Infraccions i sancions

Pel que fa a la qualificació de les infraccions tributà­ries, i de les sancions que els corresponguin en cada cas, hom s'ajustarà al que disposa l'Ordenança fiscal general i els articles 178 i següents de la Llei general tributària i la resta de disposicions que la desenrotllin i complementin.

Disposició final

Aquesta Ordenança, originàriament aprovada per l'Ajuntament Ple, en sessió de dia 24 de febrer de 1994. La seva darrera modificació, aprovada provisionalment per acord plenari de xx d’xxx de 2018 i definitivament el xx de xxxxx de 2018, entra en vigor a partir de l’1 de xxxxx de 2019.

Segon.- Que una vegada adoptat l’acord provisional referit, es publiqui en el BOIB i en un dels diaris de major difusió de la Comunitat Autònoma el corresponent anunci d’exposició al públic de l’expedient, a efectes de reclamació. La citada exposició es farà en el tauler d’edictes d’aquest Excm. Ajuntament durant el termini de trenta dies, dins dels quals els interessats podran examinar l’expedient i  presentar les reclamacions que estimin oportunes, ben entès que si dins el dit termini no s’haguessin presentat reclamacions, s’entendrà definitivament adoptat l’acord provisional.

Tercer.- L’expressada modificació entrarà en vigor l’1 de gener de 2019.

La qual cosa es fa pública perquè se'n prengui coneixement general i als efectes oportuns, i es comunica que, conformement al que disposa l'art.19.1 del Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, els interessats podran interposar, contra l’acord definitiu de modificació de l’ordenança esmentada, recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 19 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa-administrativa, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptats a partir de l’endemà de la seva publicació en el BOIB.

  

Palma, 19 de desembre de 2018

La cap del departament, per delegació

Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014

(BOIB núm. 30 de 04/03/2014)

Mª Gloria Belmonte Barcia