Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 13384
Extracte de la despesa anticipada de convocatòria de subvencions 2019 per dur a terme activitats de control poblacional de felins assilvestrats a zones urbanes dels municipis de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

CODI BDNS:  430959 (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index)

1. Objecte i finalitat de la convocatòria

1. Aquesta convocatòria es fa en el marc de l’Ordenança general de subvencions (Aprovada per Acord del Ple de 23.12.2016 - BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017-, modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018- BOIB núm. 96, de 04.08.2018).

2. Són objecte de subvenció les campanyes de sensibilització sobre la problemàtica de felins assilvestrats a zones urbanes dels municipis de Mallorca, així com les actuacions d’esterilització i control sanitari d’aquests felins.

3. La finalitat d’aquestes subvencions és socioambiental, i va destinada a cooperar amb els ajuntaments, excepte el de Palma, i les entitats locals menors que realitzin iniciatives les quals promoguin actuacions de sensibilització sobre la problemàtica de felins assilvestrats a zones urbanes dels municipis de Mallorca, així com les actuacions d’esterilització i control sanitari d’aquests felins.  

2. Beneficiaris de la convocatòria

1. Poden tenir la condició de beneficiaris tots els ajuntaments de Mallorca i les entitats locals menors, excepte l’Ajuntament de Palma. 

2. No poden acollir-se a aquesta convocatòria els ajuntaments i entitats locals menors de Mallorca en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l’article 8 de de l’Ordenança general de subvencions.

3. Actuacions subvencionables

1. Són objecte de subvenció les actuacions que estiguin executades o s’hagin d’executar entre l’1 de gener de 2018 i el 15 de setembre de 2019, per les entitats relacionades al punt segon d’aquesta convocatòria, consistents en la realització d’activitats de control de la població felina i de promoció d’aquest control.

2. Són despeses subvencionables a la present convocatòria les següents:

- Les despeses per a campanyes de sensibilització en relació a la necessitat de control dels felins a les zones urbanes i els problemes que pot comportar la manca de control. Dins aquestes seran despeses subvencionables les realitzades per a organització de conferències, tallers, realització de tríptics i pòsters, entre d’altres que promoguin les bones pràctiques de tinença controlada de felins per evitar assilvestraments i impactes ambientals.  

- Les despeses d’esterilització i control sanitari de felins assilvestrats. Aquestes despeses inclouen les despeses de gestió per a la captura dels felins, analítiques, tractaments epidemològics, vírics, bacterians, fúngics i parasitaris, així com la vacunació,  esterilització i sacrifici. No seran subvencionables les despeses per altres tractaments que no siguin necessaris per a la protecció, control i vigilància no relatius a zoonosis, ni aquells que essent preceptiu no estiguin realitzats per professionals veterinaris.

3. No es consideren despeses subvencionables els costs laborals del personal vinculat a l’Ajuntament, ni la compra de béns immobles ni mobles inventariables.

A aquests efectes es consideren béns mobles inventariables la maquinària, estris, aparells que reuneixen les característiques següents: (i) que no siguin béns fungibles; (ii) que el seu període de vida útil sigui superior a un any; (iii) que produexin augment del patrimoni i, (iv) que el seu preu d’adquisició sigui superior a 150€, IVA inclòs. Sí seran despeses subvencionables les despeses per adquisició de béns mobles no inclosos en la definició anterior.

4. Crèdit pressupostari

Durant l’exercici pressupostari 2019 es destina la quantitat de 244.381,21.-euros a les subvencions objecte d’aquesta convocatòria, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 65.94310.46203.

5. Naturalesa de la subvenció i límits.

1. Les subvencions d’aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a l’Ordenança general de subvencions. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes o subvencions que pugui rebre el beneficiari de qualsevol altra administració o entitat privada per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost de l’activitat que la persona beneficiària ha de desenvolupar.

2. La quantia de la subvenció no podrà superar el 100 % de l’import sol·licitat subvencionable.

6. Règim de la concessió

D'acord amb l'article 17 de l'Ordenança general de subvencions, el règim de concessió que s’aplicarà serà el de concurrència no competitiva, ja que no serà necessari fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds.

Atès que la determinació de les ajudes entre els ajuntaments es farà en funció de la població dels municipis establint-se una subvenció màxima per a la realització de les diferents actuacions de la manera següent:

  • Municipis fins a 3.000 habitants:  1.500,00 euros.
  • Municipis de 3.001 a 5.000 habitants: 2.500,00 euros.
  • Municipis de 5.001 a 10.000 habitants: 3.500,00 euros.
  • Municipis de 10.001 a 20.000 habitants: 4.500,00 euros.
  • Municipis de més de 20.000 habitants: 5.500,00 euros.

A més de la quantitat de subvenció per població, en el cas de municipis que comptin amb nuclis de població, aquesta subvenció s’incrementarà amb la quantitat de 536,75 euros per cada nucli.

Les dades de la població que es tendran en compte són les de la darrera revisió que ha publicat a la web l’Institut Nacional d’Estadística (INE) de 1 de gener de 2017, excepte per al cas de Palmanyola, que la població, al no publicar-la l’INE, serà la de les dades de la web de l’Institut Balear d’Estadística (IBESTAT).

El nuclis de població dels municipis de Mallorca (excepte Palma) són els que figuren a l’Enquesta d’Infraestructura i Equipaments Locals de Mallorca (EIEL). Aquests treballs de l’EIEL han estat acceptats pel Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques relatius a la fase 2016 pel que fa a les dades alfanumèriques.

Els ajuntaments que comptin amb una entitat local menor en el seu terme municipal veuran reduïda la seva població als efectes del càlcul de la subvenció amb els habitants que pertanyin a l’entitat local menor.

Si l'actuació o la suma de totes les actuacions sol·licitades és d’import inferior a la subvenció global que resulti per a cada ajuntament o entitat local menor dels criteris determinats en aquest punt, la subvenció a concedir es reduirà automàticament a l’import de les actuacions presentades. En cas que les actuacions presentades fossin d'import superior a la subvenció que pertoqui a cada ajuntament segons els criteris d'aquest punt, la diferència anirà a càrrec de l'ajuntament o entitat local menor. 

- El pagament de la subvenció es farà mitjançant una bestreta del 100% de la subvenció.

7. Presentació de sol·licituds

1. El termini per presentar les sol·licituds serà d’un mes comptador a partir de l’endemà de la publicació de l’extracte d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s’ha d’entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.

2. Les instàncies s’han de dirigir al President del Consell de Mallorca, i es poden presentar a qualsevol terminal del Registre general del Consell de Mallorca: Centre Cultural la Misericòrdia (plaça de l’Hospital, 4), seu del Consell (Palau Reial, 1), Llar de la Joventut (General Riera, 111), Llar de la Infància (General Riera, 113) i el Poliesportiu Sant Ferran (camí de Ca l’Ardiaca 5), tots a Palma; i en el Registre general de l’IMAS (General Riera, 67).

3. Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts a la Llei 39/2015, de 1 d’ octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

4. Si la sol·licitud no reuneix les dades d’identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits previstos la Llei 39/2015, de 1 d’ octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s’ha de requerir l’entitat sol·licitant d’acord amb el que estableix l’article 73.2 de la llei esmentada perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida la petició, amb una resolució expressa prèvia.

5. Juntament amb la sol·licitud, formulada conforme disposa el punt vuitè d’aquesta convocatòria, s’ha de presentar la documentació detallada en l’esmentat punt d’aquesta convocatòria.

8. Formalització de sol·licituds

1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model oficial aprovat en aquesta convocatòria (Annex I).

2.  A les sol·licituds s’hi ha d’adjuntar la documentació següent:

a.- Memòria descriptiva de les actuacions i detall de l’import de les despeses previstes diferenciat per tipus d’actuació i amb l’IVA desglossat.

La memòria haurà d’incloure un informe elaborat per tècnic competent on s’indiqui la necessitat d’efectuar les actuacions objecte de la convocatòria.

La memòria ha d'estar signada per un tècnic municipal amb el vistiplau del batle/batlessa declarant expressament que les actuacions a dur a terme es realitzaran conforme a la normativa vigent, i en especial conforme als protocols d’actuació que impliquin un menor estrés als animals.

b.- Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex II).

d.- Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d’obligacions tributàries amb l’Estat, amb el Consell de Mallorca, i amb la Seguretat Social (Annex III).

e.- Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex IV). 

    

Palma, 20 de desembre de 2018.

La secretària tècnica de Desenvolupament Local, (Per delegació del Conseller de Desenvolupament Local. Resolució de 21.09.2015. BOIB Núm. 141, de 26.09.2015) Antònia Malagrava Cantallops