Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 13383
Aprovació de despesa anticipada de la convocatòria de subvencions 2019 per a dur a terme activitats de control de felins assilvestrats a zones urbanes dels municipis de Mallorca
CODI BDNS: 430959 (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index)
El Conseller Executiu de Desenvolupament Local ha adoptat en data 20 de desembre de 2018 la resolució per la qual ha resolt:
Primer. Aprovar la convocatòria que s'adjunta de subvencions 2019 per a a dur a terme activitats de control de felins assilvestrats a zones urbanes de l’illa de Mallorca.
Segon. Autoritzar una despesa per un import total dos-cents quaranta quatre mill tres-cents vuitanta un euros i vint i un cèntims d’euro (244.381,21 €) amb càrrec l’aplicació pressupostària 65.94310.46203) del pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l’exercici 2019. D’acord amb l’article 23.3 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, aquesta quantitat té caràcter estimatiu i la concessió de les subvencions està condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió.
Tercer. Aprovar els models normalitzats següents:
- Model de conveni a subscriure amb cada entitat local beneficiària de les subvencions (Annex 0).
- Sol·licitud de la subvenció (Annex I).
- Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex II).
- Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d’obligacions tributàries amb l’Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex III).
- Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex IV).
- Certificat del secretari/a en fase de justificació de despeses (Annex V).
- Informe de l'interventor/a en fase de justificació de despeses (Annex VI).
Quart. Publicar aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) per conducte de la base de dades nacional de subvencions.
De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra l'acord d'aprovació de la convocatòria de subvencions es podrà formular potestativament i amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu, requeriment per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.
El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.
Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la publicació de l'acord d'aprovació de la convocatòria en el BOIB.
No obstant l’anterior, es pot interposar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.
Palma, 20 de desembre de 2018.
La secretària tècnica de Desenvolupament Local,
(Per delegació del Conseller de Desenvolupament Local.
Resolució de 21.09.2015. BOIB Núm. 141, de 26.09.2015)
Antònia Malagrava Cantallops
Despesa anticipada de convocatòria de subvencions 2019 per dur a terme activitats de control poblacional de felins assilvestrats a zones urbanes dels municipis de Mallorca.
1. Objecte i finalitat de la convocatòria
1. Aquesta convocatòria es fa en el marc de l’Ordenança general de subvencions (Aprovada per Acord del Ple de 23.12.2016 - BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017-, modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018- BOIB núm. 96, de 04.08.2018).
2. Són objecte de subvenció les campanyes de sensibilització sobre la problemàtica de felins assilvestrats a zones urbanes dels municipis de Mallorca, així com les actuacions d’esterilització i control sanitari d’aquests felins.
3. La finalitat d’aquestes subvencions és socioambiental, i va destinada a cooperar amb els ajuntaments, excepte el de Palma, i les entitats locals menors que realitzin iniciatives les quals promoguin actuacions de sensibilització sobre la problemàtica de felins assilvestrats a zones urbanes dels municipis de Mallorca, així com les actuacions d’esterilització i control sanitari d’aquests felins.
2. Beneficiaris de la convocatòria
1. Poden tenir la condició de beneficiaris tots els ajuntaments de Mallorca i les entitats locals menors, excepte l’Ajuntament de Palma.
2. No poden acollir-se a aquesta convocatòria els ajuntaments i entitats locals menors de Mallorca en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l’article 8 de de l’Ordenança general de subvencions.
3. Actuacions subvencionables
1. Són objecte de subvenció les actuacions que estiguin executades o s’hagin d’executar entre l’1 de gener de 2018 i el 15 de setembre de 2019, per les entitats relacionades al punt segon d’aquesta convocatòria, consistents en la realització d’activitats de control de la població felina i de promoció d’aquest control.
2. Són despeses subvencionables a la present convocatòria les següents:
- Les despeses per a campanyes de sensibilització en relació a la necessitat de control dels felins a les zones urbanes i els problemes que pot comportar la manca de control. Dins aquestes seran despeses subvencionables les realitzades per a organització de conferències, tallers, realització de tríptics i pòsters, entre d’altres que promoguin les bones pràctiques de tinença controlada de felins per evitar assilvestraments i impactes ambientals.
- Les despeses d’esterilització i control sanitari de felins assilvestrats. Aquestes despeses inclouen les despeses de gestió per a la captura dels felins, analítiques, tractaments epidemològics, vírics, bacterians, fúngics i parasitaris, així com la vacunació, esterilització i sacrifici. No seran subvencionables les despeses per altres tractaments que no siguin necessaris per a la protecció, control i vigilància no relatius a zoonosis, ni aquells que essent preceptiu no estiguin realitzats per professionals veterinaris.
3. No es consideren despeses subvencionables els costs laborals del personal vinculat a l’Ajuntament, ni la compra de béns immobles ni mobles inventariables.
A aquests efectes es consideren béns mobles inventariables la maquinària, estris, aparells que reuneixen les característiques següents: (i) que no siguin béns fungibles; (ii) que el seu període de vida útil sigui superior a un any; (iii) que produexin augment del patrimoni i, (iv) que el seu preu d’adquisició sigui superior a 150€, IVA inclòs. Sí seran despeses subvencionables les despeses per adquisició de béns mobles no inclosos en la definició anterior.
4. Crèdit pressupostari
Durant l’exercici pressupostari 2019 es destina la quantitat de 244.381,21.-euros a les subvencions objecte d’aquesta convocatòria, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 65.94310.46203.
5. Naturalesa de la subvenció i límits.
1. Les subvencions d’aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a l’Ordenança general de subvencions. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes o subvencions que pugui rebre el beneficiari de qualsevol altra administració o entitat privada per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost de l’activitat que la persona beneficiària ha de desenvolupar.
2. La quantia de la subvenció no podrà superar el 100 % de l’import sol·licitat subvencionable.
6. Règim de la concessió
D'acord amb l'article 17 de l'Ordenança general de subvencions, el règim de concessió que s’aplicarà serà el de concurrència no competitiva, ja que no serà necessari fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds.
Atès que la determinació de les ajudes entre els ajuntaments es farà en funció de la població dels municipis establint-se una subvenció màxima per a la realització de les diferents actuacions de la manera següent:
A més de la quantitat de subvenció per població, en el cas de municipis que comptin amb nuclis de població, aquesta subvenció s’incrementarà amb la quantitat de 536,75 euros per cada nucli.
Les dades de la població que es tendran en compte són les de la darrera revisió que ha publicat a la web l’Institut Nacional d’Estadística (INE) de 1 de gener de 2017, excepte per al cas de Palmanyola, que la població, al no publicar-la l’INE, serà la de les dades de la web de l’Institut Balear d’Estadística (IBESTAT).
El nuclis de població dels municipis de Mallorca (excepte Palma) són els que figuren a l’Enquesta d’Infraestructura i Equipaments Locals de Mallorca (EIEL). Aquests treballs de l’EIEL han estat acceptats pel Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques relatius a la fase 2016 pel que fa a les dades alfanumèriques.
Els ajuntaments que comptin amb una entitat local menor en el seu terme municipal veuran reduïda la seva població als efectes del càlcul de la subvenció amb els habitants que pertanyin a l’entitat local menor.
Si l'actuació o la suma de totes les actuacions sol·licitades és d’import inferior a la subvenció global que resulti per a cada ajuntament o entitat local menor dels criteris determinats en aquest punt, la subvenció a concedir es reduirà automàticament a l’import de les actuacions presentades. En cas que les actuacions presentades fossin d'import superior a la subvenció que pertoqui a cada ajuntament segons els criteris d'aquest punt, la diferència anirà a càrrec de l'ajuntament o entitat local menor.
- El pagament de la subvenció es farà mitjançant una bestreta del 100% de la subvenció.
7. Presentació de sol·licituds
1. El termini per presentar les sol·licituds serà d’un mes comptador a partir de l’endemà de la publicació de l’extracte d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s’ha d’entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.
2. Les instàncies s’han de dirigir al President del Consell de Mallorca, i es poden presentar a qualsevol terminal del Registre general del Consell de Mallorca: Centre Cultural la Misericòrdia (plaça de l’Hospital, 4), seu del Consell (Palau Reial, 1), Llar de la Joventut (General Riera, 111), Llar de la Infància (General Riera, 113) i el Poliesportiu Sant Ferran (camí de Ca l’Ardiaca 5), tots a Palma; i en el Registre general de l’IMAS (General Riera, 67).
3. Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts a la Llei 39/2015, de 1 d’ octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
4. Si la sol·licitud no reuneix les dades d’identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits previstos la Llei 39/2015, de 1 d’ octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s’ha de requerir l’entitat sol·licitant d’acord amb el que estableix l’article 73.2 de la llei esmentada perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida la petició, amb una resolució expressa prèvia.
5. Juntament amb la sol·licitud, formulada conforme disposa el punt vuitè d’aquesta convocatòria, s’ha de presentar la documentació detallada en l’esmentat punt d’aquesta convocatòria.
8. Formalització de sol·licituds
1. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model oficial aprovat en aquesta convocatòria (Annex I).
2. A les sol·licituds s’hi ha d’adjuntar la documentació següent:
a.- Memòria descriptiva de les actuacions i detall de l’import de les despeses previstes diferenciat per tipus d’actuació i amb l’IVA desglossat.
La memòria haurà d’incloure un informe elaborat per tècnic competent on s’indiqui la necessitat d’efectuar les actuacions objecte de la convocatòria.
La memòria ha d'estar signada per un tècnic municipal amb el vistiplau del batle/batlessa declarant expressament que les actuacions a dur a terme es realitzaran conforme a la normativa vigent, i en especial conforme als protocols d’actuació que impliquin un menor estrés als animals.
b.- Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex II).
d.- Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d’obligacions tributàries amb l’Estat, amb el Consell de Mallorca, i amb la Seguretat Social (Annex III).
e.- Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex IV).
9. Òrgan instructor i procediment de concessió de la subvenció
1. L’òrgan instructor és la secretària tècnica del Departament de Desenvolupament Local, que ha de dur a terme les actuacions establertes a l’Ordenança general de subvencions, i formular la proposta de resolució. L’òrgan instructor pot requerir a l’entitat sol·licitant els informes o els aclariments que consideri convenients.
El Departament de Desenvolupament Local és el centre gestor responsable del seguiment de les subvencions.
En compliment del previst en l’article 19.2 de l’Ordenança general de subvencions, es trametrà a la base nacional de subvencions informació sobre aquesta convocatòria, i sobre les resolucions de concessió que es derivin, i es publicarà en el BOIB per conducte de la base esmentada, a més de publicar-se a la seu electrònica del Consell de Mallorca.
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment serà de 6 mesos. El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució, legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.
El Conseller Executiu del Departament de Desenvolupament Local és l’òrgan competent per aprovar i resoldre la present convocatòria de conformitat amb l’article 23.1 lletra e en relació a l’article 36 lletra f del Reglament Orgànic del Consell de Mallorca aprovat pel Ple de dia 12 d’abril de 2018, i amb l’article 1.g) del Decret de la Presidència de dia 9 de juny de 2017 modificat pels Decrets de la Presidència de 20 de juny i 24 de juliol de 2017, i de 16 de gener, 7 de febrer i 27 de març de 2018, pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca en relació amb la Base 23.5 de les d’execució del Pressupost de despeses de 2018 i la Base 23.5 del projecte de Pressupost despeses 2019 del Consell de Mallorca.
10. Obligacions de les entitats beneficiàries.
Els ajuntaments i entitats locals menors als quals se’ls ha concedit les subvencions tendran les següents obligacions:
10.1.- Remetre al Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en el termini de dos mesos comptador des de la data de la publicació al BOIB de la concessió de la subvenció un certificat del secretari municipal d’aprovació per part de l’ajuntament del conveni a subscriure amb el Consell de Mallorca segons el model normalitzat que figura com Annex 0 d'aquesta convocatòria.
El conveni abans esmentat es firmarà entre el Consell de Mallorca i cadascuna de les entitats beneficiàries de les subvencions una vegada concedides aquestes, el qual regularà les obligacions d'ambdues parts derivades de la concessió de les subvencions.
10.2.- Dur a terme les actuacions subvencionades fins dia 15 de setembre de 2019 i presentar la justificació de les despeses al Consell de Mallorca fins el dia 30 de setembre de 2019.
La justificació de cada actuació subvencionada, d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació:
a) Un certificat emès pel secretari/a de l’Ajuntament per ordre i amb el vist-i-plau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria (Annex V).
b) Un informe (Annex VI) emès per l'interventor/interventora o òrgan financer equivalent de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:
- La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts en aquesta convocatòria.
- Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura: número; data; creditor; i import.
- Una relació certificada de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:
- Que l’Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).
- Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat.
- Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.
- Que les despeses corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció.
- Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA).
Finalitzada l'activitat objecte de la subvenció, el servei responsable del Departament emetrà un informe d'avaluació i de comprovació relatiu a si la subvenció concedida compleix els requisits i s’ajusta a la finalitat de la convocatòria.
10.3.- Presentar un informe de seguiment de les actuacions realitzades emès per tècnic municipal o al seu cas, professional habilitat declarant que les actuacions de control poblacional s’han dut a terme amb estricte compliment de la normativa vigent.
10.4.- Col·laborar activament en la recopilació, cessió, tractament i estudi de les dades que li siguin sol·licitades pel Consell de Mallorca en relació a les activitats realitzades a l’empara d’aquesta subvenció.
10.5.- Comunicar al Consell de Mallorca la resolució o acord de nomenament, el nom i dades col·legials, del centre veterinari o professional veterinari que ha duit a terme les actuacions d’esterilització i control sanitari. Per motius de benestar animal els centres o professionals hauran d’estar ubicats on es trobin els felins, i en cas de no existir, es procurarà la mobilitat del professional o si no fos possible, la ubicació més propera a aquests.
10.6.- Cedir al Consell de Mallorca les dades de les actuacions realitzades amb la finalitat de realitzar estudis estadístics i/o informes de seguiment a nivell de l’’illa de Mallorca.
10.7.- Fer constar el patrocini del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca en les actuacions subvencionades relatives a les campanyes de sensibilització, incloent el logo del Departament de Desenvolupament Local.
10.8.- Comunicar al Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.
10.9.- La resta d’obligacions que es preveuen en l’article 9 de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (Aprovada per Acord del Ple de 23.12.2016 - BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017-, modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018- BOIB núm. 96, de 04.08.2018.)
11. Import de la subvenció i reintegrament.
La subvenció s’atorgarà per un import cert. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida l’import a subvencionar s’ha d’ajustar amb el finalment justificat.
Atès que està prevista l'aprovació d'una bestreta del 100 % de les subvencions concedides, en el cas que l'import justificat sigui inferior a l'import subvencionat l'ajuntament interessat haurà de fer, una vegada presentada la justificació de les despeses de cada actuació, a requeriment del Consell de Mallorca, un reintegrament de la diferència entre la quantitat subvencionada i abonada mitjançant bestreta i la quantitat finalment justificada a més dels interessos de demora corresponents des del moment del pagament de la bestreta de la subvenció a l'ajuntament interessat fins a la data en què s'acordi la procedència del reintegrament per part del Consell de Mallorca de cada actuació.
12. Criteris objectius que han de regir l’atorgament i quantia de les subvencions
La concessió de les subvencions d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, objectivitat, igualtat i no discriminació, i s’ha de resoldre segons aquests criteris.
El procediment de concessió de les subvencions es farà seguint els criteris fixats al punt 6 d'aquesta convocatòria.
13. Revocació
Les subvencions són de concessió voluntària, revocables i reductibles per les causes previstes a les lleis i a la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
14. Normativa d’aplicació
En tot el que no s’hagi previst en aquesta convocatòria seran d’aplicació la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local; el R. Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, que aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera; el text refós de la Llei reguladora de las hisendes locals, aprovat pel R. Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març; la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars; el R. Decret 887/2006, pel qual s’aprova el reglament que desenvolupa la Llei general de subvencions; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca aprovat pel Ple el dia 8 de març de 2004; el Decret d’organització del Consell de Mallorca de dia 9 de juny de 2017 (BOIB núm. 73, de data 15/06/2017); l’Ordenança vigent de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB núm. 100, de 10 d’agost de 1995); l’Ordenança general de subvencions aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017); i la resta de la normativa que hi sigui d’aplicació, en especial la relativa al benestar, la protecció i la sanitat animals.
15. Publicació
El Consell de Mallorca, en compliment del previst als articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, remetrà a la base de dades nacional de subvencions informació sobre la resolució d'aprovació de la convocatòria de les subvencions i de les resolucions de concessió que es derivin i es publicarà en el BOIB per conducte d’aquesta base de dades.
16. Recursos
De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra l'acord d'aprovació de la convocatòria de subvencions es podrà formular potestativament i amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu, requeriment per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.
El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.
Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la publicació de l'acord d'aprovació de la convocatòria en el BOIB.
No obstant l’anterior, es pot interposar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.
ANNEX 0
MODEL DE CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL DE MALLORCA I L’AJUNTAMENT DE .................................... PER DUR A TERME ACTUACIONS RELATIVES A LA SUBVENCIÓ 2019 PER A CONTROL DE FELINS ASSILVESTRATS A ZONES URBANES DE MALLORCA
Palma, ___ de _______ de 2019
REUNITS
D’una banda, el Sr. Joan Font Massot, conseller executiu del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca.
I d’altra part el Sr./Sra. _________, batle/batlessa president/presidenta de l’Ajuntament de ____________________.
Ambdós intervenen en nom i representació dels càrrecs públics que ostenten i
MANIFESTEN
I.- Que en data .......................... es va aprovar la convocatòria de subvencions per dur a terme actuacions activitats de control de felins assilvestrats a zones urbanes de l’illa Mallorca.
II.- Que en el marc d'aquesta convocatòria de subvencions, a l'Ajuntament de ............................ se li va concedir una subvenció per import de .......................................... euros per dur a terme les següents actuacions:
............................................................................................................................................
III.- Que l’Ajuntament de ......................., mitjançant acord/resolució de dia ............de................... de ......................... va aprovar el text d’aquest conveni.
IV.- Que la disposició addicional segona de l’Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017) diu:
"En els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès pel titular de l'òrgan que l'ha percebuda, pel qual s'acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, i també a través de l'informe emès per la Intervenció, o òrgan de control financer equivalent, de l'entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció."
V.- Que en el marc del que preveu aquesta disposició addicional segona, l'objecte d'aquest conveni és regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció abans esmentada.
Per tot el que s’ha exposat, ambdues parts subscriuen el present conveni d’acord amb les següents
CLÀUSULES
Primera.- Aquest conveni té per objecte regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca a l'Ajuntament de ........................ per actuacions de control de felins assilvestrats a zones urbanes de l’illa de Mallorca a zones urbanes i de promoció d’aquest control.
Segona.- L’Ajuntament .................... ha rebut la subvenció per import de ...................... per a dur a terme les següents actuacions:
............................................................................................................................................
Tercera.- L'Ajuntament de ...................., com a beneficiari de la subvenció, es compromet a complir amb totes i cadascuna de les obligacions previstes a la convocatòria de subvencions, tant les de tipus administratiu com les de tipus tècnic, i molt especialment a dur a terme les actuacions subvencionades fins dia 15 de setembre de 2019 i a presentar la justificació de les despeses al Consell de Mallorca abans del dia 30 de setembre de 2019.
Quarta.- La justificació de les actuacions subvencionades a l'Ajuntament de ......................., d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació:
a) Un certificat del secretari/secretària de l'entitat local amb el vistiplau del batle/batlessa que acrediti la realització de l'activitat subvencionada, el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aportació de la documentació justificativa que estableix la convocatòria.
b) Un informe emès per l'interventor/interventora de l'entitat local beneficiària de la subvenció en virtut del qual es faci constar:
-La veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció que obra en poder de l'entitat local en els termes establerts en la convocatòria.
-Una relació de les factures de l'actuació subvencionada amb les dades identificatives de cada factura: número; data; creditor; i import.
-Una relació certificada de les obligacions reconegudes de l'actuació subvencionada d'acord amb el que preveu l'article 48.1, segon apartat, de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca.
A més, aquest informe per a la justificació de les actuacions subvencionades farà constar:
- Que l’Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).
- Que el cost justificat amb les factures no supera el valor de mercat.
- Que els treballs realitzats i facturats objecte de la subvenció s'ajusten als preus de mercat.
- Que les despeses corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció.
- Que l'Ajuntament no recupera ni compensa o recupera i compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA).
Cinquena.- Aquest conveni finalitzarà en acabar les actuacions subvencionades i una vegada justificades les actuacions en els termes d'aquest conveni i realitzats, si s'escau, els reintegraments de la subvenció per part de l'Ajuntament de .............................................
I, en prova de conformitat, signen aquest conveni per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i la data abans expressats.
Per part del Consell de Mallorca Per part de l’Ajuntament
El conseller executiu de Desenvolupament Local
Joan Font Massot
ANNEX I
MODEL DE SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ EN EL MARC DE LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS 2019 ALS AJUNTAMENTS PER A DUR A TERME ACTIVITATS DE CONTROL DE FELINS ASSILVESTRATS A ZONES URBANES DE L’ILLA DE MALLORCA
Sr./Sra._____________________________________________________, batle/batlessa president/presidenta de l’Ajuntament de___________________________ amb CIF_________________________
EXPOSA:
I.- Que ha tengut coneixement de la convocatòria de subvencions 2019 als ajuntaments per a dur a terme activitats de control de felins assilvestrats a zones urbanes de l’illa de Mallorca.
II.- Que la Corporació que presideix es vol acollir a aquesta convocatòria atès que compleix tots i cadascun dels requisits previstos a la convocatòria i, per això, acompanya la documentació prevista al punt vuitè de la convocatòria.
III.- També declara que es compromet, si s'escau, al reintegrament de la diferència entre l'import subvencionat i l'import finalment justificat, més els interessos de demora.
IV.- Que de conformitat amb les normes de la convocatòria de subvencions 2019, que accepta íntegrament, SOL·LICITA:
1.- Una subvenció per import de .................................€ per sufragar les següents actuacions, que es compromet a dur a terme en els terminis establerts a la convocatòria[1]:
I. Campanya de sensibilització.
II. Despeses d’esterilització, anàlisis i control sanitari de felins assilvestrats, incloent les despeses de gestió per a la captura i tractament.
2.- Així mateix, també demana la bestreta del 100 % de la subvenció total concedida.
A ..............................., dia ................................. d .................................... de 2019
HONORABLE SR. PRESIDENT DEL CONSELL DE MALLORCA
ANNEX II
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DAVANT D’AUTORITAT ADMINISTRATIVA DE NO INCÓRRER EN ALGUNA DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN ELS APARTATS 2, 3 I 4 DE L’ARTICLE 8 DE L'ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS DEL CONSELL DE MALLORCA (APROVADA PER ACORD DEL PLE DE DIA 23 DE DESEMBRE DE 2016 -BOIB NÚM. 21, DE 18 DE FEBRER DE 2017- MODIFICADA PER ACORD DEL PLE DE 14 DE JUNY DE 2018 –BOIB NÚM. 96, DE 4 D’AGOST DE 2018).
El/La Sr./Sra. .......................................batle/batlessa de l’Ajuntament de ..................., compareix davant el/la secretari/secretària de la Corporació a fi de DECLAR
Que l’Ajuntament de ............................... no incorre en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 2, 3 i 4 de l’article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (Aprovada per Acord del Ple de 23.12.2016 - BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017-, modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018- BOIB núm. 96, de 04.08.2018).
I perquè consti davant el Consell de Mallorca ho sign.
A..................., dia............... d ............................. de 2019
Davant meu,
El/La secretari/secretària de la Corporació
ANNEX III
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE TROBAR-SE AL CORRENT EN EL COMPLIMENT D'OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES AMB L'ESTAT I EL CONSELL DE MALLORCA I AMB LA SEGURETAT SOCIAL
Sr./Sra._______________________________________________________________
batle/ssa president/a de l’Ajuntament de___________________ amb domicili a ________________________________________ actuant en representació de la Corporació, COMPAREIX
a l’efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i DECLAR
1. Que l’Ajuntament de _________________________________ no ha demanat cap altra subvenció d’altres institucions públiques o privades per a les activitats objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les demanades, amb indicació dels imports).
2. Que l’Ajuntament de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.
3. Que l’Ajuntament de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb l’Agència Tributària de l’Estat.
4. Que l’Ajuntament de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.
I per tal que així consti davant el Consell de Mallorca a l'efecte de ser beneficiari de les subvencions 2019 per dur a terme activitats de control de felins assilvestrats a zones urbanes dels municipis de Mallorca.
A..........................., dia............. d ....................... de 2019.
Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)
ANNEX IV
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN LA SITUACIÓ PREVISTA A L'ARTICLE 11 DE LA LLEI 11/2016, DE 28 DE JULIOL, D'IGUALTAT DE DONES I HOMES (BOE NÚM. 202, DE 22/08/2016).
Sr./Sra.______________________________________________________________
batle/ssa president/a de l’Ajuntament de ______________ amb domicili a _____________________________________________actuant en representació de la Corporació,
DECLAR
De conformitat amb el que preveu la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones (BOE núm. 202, de 22/08/2016), l'Ajuntament de ____________________________________________amb NIF: ________________
no ha estat sancionat o condemnat en els tres darrers anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionat per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.
I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca realitz la present declaració.
A..........................., dia.......... d ....................... de 2019.
Signatura: ........................................................................ (amb el segell de l’Ajuntament)
ANNEX V
MODEL DE CERTIFICAT DEL SECRETARI/A EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES
Sr./Sra............................................................................................., secretari/secretària de l'Ajuntament d.............................................
CERTIFICA:
Que l'Ajuntament d...................................... ha estat beneficiari d'una subvenció del Consell de Mallorca en el marc de la convocatòria de subvencions 2019 als ajuntaments per a dur a terme activitats de control de felins assilvestrats a zones urbanes dels municipis de Mallorca per import de ................................................. per dur a terme la següent actuació:
.............................................................................................................................................
Que l'activitat abans esmentada s'ha realitzat, s'ha complit la finalitat de la subvenció i s'ha aportat la documentació justificativa que estableix la convocatòria.
I, perquè consti als efectes previstos a la legislació vigent, expedeix aquest certificat, d'ordre i amb el vistiplau del Sr. batle/Sra. batlessa.
......................, ...... d................ de 2019.
Vist-i-Plau
EL BATLE/LA BATLESSA
ANNEX VI
MODEL D'INFORME DE L'INTERVENTOR/A MUNICIPAL EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES
................................................, Interventor/a de l’Ajuntament de ..................................
D'acord amb el que disposa la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (Aprovada per Acord del Ple de 23.12.2016 - BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017-, modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018- BOIB núm. 96, de 04.08.2018).
INFORMA:
I.- Que l'Ajuntament de .................................... ha estat subvencionat pel Consell de Mallorca per dur a terme activitats de control de felins assilvestrats a zones urbanes dels municipis de Mallorca.
II.- Que les factures justificatives de l'anterior actuació subvencionada, que són verídiques i s'han expedit amb regularitat i corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció en els termes establerts a la convocatòria, són les següents:
Data factura |
Núm. Factura |
NIF Proveïdor |
Proveïdor |
Concepte |
Import de la factura |
Data pagament de la factura |
Data reconeixement obligació (O) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Així mateix DECLARA (1):
( ) Que l’Ajuntament no recuperarà ni compensarà l’IVA de les factures que presenta.
( ) Que l’Ajuntament recupera i/o compensa l’IVA de les següents factures: .........................................................................................
..............................................................................................................................
També DECLARA:
- Que l’Ajuntament no ha obtingut cap altra subvenció d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de la subvenció (o, si és el cas, relació de les concedides, amb indicació dels imports i la seva procedència).
- Que el cost justificat amb les factures esmentades no supera el valor de mercat.
I perquè així consti, jo com a Interventor/a de l’Ajuntament expedesc aquest document a ............................., dia...................... de ................. de 2019.
1. Marcar amb una creu l’opció que pertoqui.
[1] Encerclar l’activitat o activitats per a les que es demana la subvenció.