Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL
Núm. 13241
Elevació automàtica a definitiu de l'acord d'aprovació de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per optar a les proves de selecció de personal de l'ajuntament de Mancor de la Vall
Primer.- Transcorregut el termini d'exposició pública de l'Acord Plenari adoptat pel Ple municipal en sessió celebrada en data 07 de novembre de 2018, d'aprovació provisional de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per optar a les proves de selecció de personal de l’Ajuntament de Mancor de la Vall; i no havent-se presentat al·legacions, s'eleva a definitiu l'esmentat acord conforme al que disposa l'article 17.3 del RD legislatiu 2/2004, de 5 d'abril pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora d'Hisendes Locals.
Segon.- El text refós complet de l'ordenança s'insereix a continuació, conforme a l'establert en l'Art. 17.4 del mateix text legal:
«ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER OPTAR A LES PROVES DE SELECCIÓ DE PERSONAL DE L’AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL
Article 1.- Fonament i naturalesa.
Fent ús de les facultats atorgades pels articles 133.2 i 142 de la Constitució, així com, l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local i, específicament, els articles 15 i següents i, de manera concreta, l’article 20.4 del Reial Decret Legislatiu, 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, s’estableix una taxa per optar a proves de selecció de personal, que es regirà per la present Ordenança Fiscal, les normes de la qual atenen a l’establert en l’article 57 de l’esmentat Reial Decret Legislatiu.
Article 2.- Fet imposable.
Constitueix el fet imposable d’aquesta taxa la prestació dels serveis, inclosa la confrontació de documents, i la realització de les activitats relatives a les proves de selecció de personal funcionari i laboral, per a l’ingrés, provisió o promoció interna, d’aquest Ajuntament, així com borses de treball, independentment del sistema selectiu que es triï (concurs, concurs-oposició o oposició de caràcter lliure), incloent les proves selectives de contractació.
Article 3.- Subjecte passiu i responsables
Estan obligats al pagament de la taxa, en concepte de subjectes passius i responsables, les persones físiques que sol·licitin prendre part a les proves de selecció de personal, per a l’ingrés, provisió o promoció interna, d’aquest Ajuntament, independentment dels sistema selectiu escollit a la convocatòria.
Article 4.- Exempcions i bonificacions.
No estan subjectes a la taxa les persones que:
1) acreditin una minusvalidesa igual o superior al 33 %
2) acreditin una antiguitat superior a 6 mesos en situació d’aturament, sempre que no percebin prestacions contributives.
3) acreditin la condició de família nombrosa.
Article 5.- Quota tributària.
La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa del servei o activitat, d’acord amb les tarifes que es presenten a continuació:
FUNCIONARIS |
LABORALS |
TARIFA |
---|---|---|
A1 |
0 |
27,31 |
A2 |
1 |
26,04 |
B |
|
22,34 |
C1 |
2,3,4 |
19,87 |
C2 |
5 |
18,64 |
AGRUPACIONS PROFESSIONALS |
6,7,8 |
13,72 |
Article 6.- Meritació
De conformitat amb l’article 26.1.b) del Text Refós de la llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, en aquest cas, la taxa es meritarà a la data de presentació de l’oportuna sol·licitud per prendre part a les proves selectives convocades.
L’obligació de contribuir, un cop nascuda, no es veurà afectada en cap cas per la renúncia, desistiment o manca de presentació per part de la persona sol·licitant.
És requisit indispensable presentar el resguard del pagament de la taxa juntament amb la sol·licitud per prendre part a les proves selectives convocades.
Per tant, no es tramitaran les sol·licituds sense que s’hagi efectuat el pagament corresponent.
Article 7.- Declaració, liquidació i ingrés
El procediment d’ingrés serà directe, al nombre de compte que s’indicarà a la convocatòria, presentant-se el justificant juntament amb la resta de la documentació assenyalada i sempre es realitzarà amb caràcter previ a la presentació a les proves selectives convocades.
Quan per causes no imputables al subjecte passiu, l’activitat administrativa o el servei públic no es presti, procedirà la devolució de l’import corresponent.
No procedirà en cap cas aquesta devolució si la persona aspirant no acudeix a la realització de la prova.
Article 8.-Infraccions i sancions
En tot allò relatiu a la qualificació de infraccions tributàries, així com de les sancions que a les mateixes corresponguin en cada cas, s'estarà al que es disposa als articles 183 i següents de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària i a la resta de disposicions que la desenvolupen i complementen.
Disposició final.
Aquesta Ordenança Fiscal entrarà en vigor i s’aplicarà des del dia següent a la seva publicació íntegra al Butlletí Oficial de les Illes Balears i continuarà vigent mentre no s’acordi la seva modificació o derogació. En cas de modificació parcial, els articles que no es modifiquin romandran vigents.»
Tercer.- Contra el present acord definitiu, els interessats podran interposar recurs contemciós administratiu en el termini de 2 mesos a comptar des de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l'Art. art. 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós-administrativa.
Mancor de la Vall, 29 de desembre de 2018
El Batle,
Guillem Vilallonga Ramonell