Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 13357
Aprovació inicial del Pla de prevenció i gestió de residus de Calvià 2018-2020
La corporació plenària, en sessió de dia 29 de novembre actual, va adoptar l’acord que es transcriu en la seva part resolutiva a fi d’aprovar inicialment el Pla de prevenció i gestió de residus de Calvià 2018-2020.
“APROVACIÓ INICIAL DEL PLA DE PREVENCIÓ I GESTIÓ DE RESIDUS DE CALVIÀ 2018-2020.
En data 27 d’octubre de 2016, es va demanar durant el Ple de l'Ajuntament de Calvià la elaboració d’un Pla de Prevenció de residus per part de l’Ajuntament. Calvià 2000 elaborà l’esborrany del document i va constituir un grup de treball tècnic en el que varen estar presents diferents departaments de l’Ajuntament de Calvià. Gràcies a les aportacions del grup de treball s’ha definit el Pla de prevenció i gestió de residus de Calvià, document que s’adjunta per la aprovació inicial.
El desenvolupament del Pla de prevenció i gestió de residus de Calvià té com a objectiu principal complir amb la normativa vigent reduint la generació de residus per càpita un 10% en el 2020 respecte a la producció per càpita de l’any 2010.
La redacció del Pla de prevenció i gestió de residus de Calvià dóna compliment al projecte de llei de Residus i sòls contaminats de les Illes Balears així com a la llei estatal de residus 22/2011. El desenvolupament del document ha seguit tot un seguit de recomanacions incloses a el “Programa Estatal de Prevención de Residuos” Noviembre 2013, Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambient, a més d’altre documentació especificada a la bibliografia.
Tal i com estableix el projecte de llei de Residus i sòls contaminants de les Illes Balears, el Pla s’ha elaborat individualment al tenir una població superior a 20.000 habitants i la vigència màxima no supera els sis anys si no que s’estableix un període de tres anys. El Pla inclou aspectes específics per als sectors econòmics estratègics del municipi com marca el projecte de llei.
A la vista del que s'ha dit i en l'exercici de les competències que legalment li venen atribuïdes a aquest Ajuntament, s'ha elaborat aquest Pla de prevenció i gestió de residus de Calvià que es justifica pels referits motius.
Així doncs aquest tinent de batle delegat en matèria de Serveis Generals i Seguretat, fent-ne us de les atribucions que li foren atorgades mitjançant resolució de data 9 de febrer de 2017, proposa al plenari municipal que d'acord amb allò que disposen els articles 100 a 103 de la llei 20/2006 de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i articles concordants de la llei 7/1985 de 2 d'abril reguladora de les bases de règim local i demés normativa adient, adopti els següents acords:
Primer.- Aprovar inicialment el “Pla de prevenció i gestió de residus de Calvià 2018-2020”, el text de la qual s'adjunta a aquesta proposta.
Segon.- Sotmetre, en compliment del que disposa l'article 102. b) de la Llei 20/2006 de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, l'esmentat acord d'aprovació inicial a informació pública per un termini de trenta dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, durant els quals els ciutadans i persones legítimament interessades podran examinar l'expedient i formular les reclamacions, objeccions o observacions que estimin pertinents.
Tercer.- Donar audiència a les associacions veïnals, hoteleres i de comerciants establertes a l'àmbit territorial d'aquest ajuntament i que estiguin inscrites en el registre municipal, la finalitat de les quals guardi relació directa amb l'objecte del Pla de prevenció i gestió de residus de Calvià que inicialment s'aprova.
Quart.- Les reclamacions, objeccions o observacions que es presentin seran resoltes pel ple municipal. En el cas de que aquestes no es presentin durant el termini adient, l'acord inicial s'entendrà definitivament aprovat sense necessitat d'un nou acord.
Calvià, 12 de desembre de 2018
El tinent de batle de Serveis Generals
Andrés Serra Martínez