Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 13285
Resolució de la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, de 10 de desembre de 2018, per la qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de personal funcionari al servei de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2018
Antecedents
I.- En data de 26 de novembre de 2018 el director gerent de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) va emetre memòria justificativa relativa a l'aprovació de l'Oferta d'Ocupació Pública de l'IMAS per a l'any 2018.
II.- Mitjançant la Resolució de la presidenta de l'IMAS de data 27 de novembre s'acorda iniciar el procediment d'aprovació de l'Oferta d'Ocupació Pública de personal funcionari al servei de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2018.
III.- En data de 30 de novembre de 2018, la tècnica auxiliar de Gestió de personal, amb el vist i plau del cap de la Secció de Gestió, va emetre informe tècnic relatiu als criteris o motius per considerar les places, afectades per l'Oferta ordinària per a l'any 2018 corresponent a la taxa de reposició d'efectius que presten atenció directa als usuaris de serveis socials i personal d'atenció als ciutadans en els serveis públics.
IV.- En la mateixa data, el cap de la Secció de Gestió del Departament de Recursos Humans va emetre informe tècnic en relació als criteris generals de l'oferta d'ocupació pública de personal funcionari al servei de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2018.
V.- La Mesa Sectorial de Negociació de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, en la sessió de 5 de desembre de 2018, va aprovar l'acord relatiu als criteris generals sobre l'oferta d'ocupació pública de personal funcionari al servei de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2018.
VI.- En data de 7 de desembre de 2018, es va emetre informe jurídic relatiu als criteris generals de l'oferta d'ocupació pública de personal funcionari al servei de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2018.
Fonaments de dret
1. L'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, preveu que “les corporacions locals formularan públicament la seva oferta d’ocupació, ajustant-se als criteris fixats a la normativa bàsica estatal”.
2. L'article 70 del Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, estableix que “les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s’hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés seran objecte de l’oferta d’ocupació pública, o a través d’altre instrument similar de gestió del proveïment de les necessitats de personal (...)”.
3. D'altra banda, l'article 47.1 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears estableix que “constitueix l'oferta d'ocupació pública anual el conjunt de places vacants de personal funcionari i de personal laboral, amb dotació pressupostària, la cobertura de les quals resulta necessària i no és possible amb el personal existent”.
En el mateix sentit s'expressa l'article 193.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears:
“Constitueix l'oferta d'ocupació pública anual de cada entitat local el conjunt de places vacants de personal funcionari i de personal laboral, amb dotació pressupostària, la cobertura de la qual resulta necessària i no és possible amb el personal existent”.
A més, l'article 193 de la Llei 20/2006, afegeix, en el seu punt 2, que “l’oferta d’ocupació pública ha d’indicar l’escala, la subescala, la classe o l’especialitat del personal funcionari (...) a què corresponguin les places vacants”, i segons el punt 5 “l’oferta d’ocupació s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears”.
4. L'article 19 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, regula l'oferta d'ocupació pública i n'estableix les regles pel que fa a la incorporació de nou personal en el sector públic
5. D'altra banda, l'article 59.1 del Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de l’Estatut bàsic de l’empleat públic estableix que “En les ofertes d'ocupació pública s'ha de reservar una quota no inferior al 7% de les vacants per ser cobertes entre persones amb discapacitat”.
6. Finalment, i de conformitat amb el que preveu l'article 68.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, s’ha de reservar un percentatge mínim del 30% de les places per a la promoció interna.
En conseqüència, una vegada conclosa la negociació amb els representants dels empleats públics de l'IMAS, aprovat l'acord relatiu als criteris generals sobre l'oferta d'ocupació pública de personal funcionari al servei de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2018, i d’acord amb les atribucions que m’atorga l’article 7.2 j) del Text consolidat dels Estatuts de l'IMAS aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 13 d'octubre de 2016 (BOIB núm. 140, de 5 de novembre)
RESOLC
1.- Aprovar l'Oferta pública d'ocupació ordinària, les ofertes extraordinàries corresponents a la taxa addicional d'ocupació, i al pla d'estabilitat laboral del personal funcionari al servei de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per a l'any 2018, en els termes que estableixen als annexos 1, 2 i 3 d'aquesta resolució, respectivament.
2.- Reservar un percentatge mínim del 30% de les places de les ofertes d'ocupació pública per a la promoció interna, d'acord amb el que preveu l'article 68.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que se concretaran en les convocatòries d’execució de l’oferta pública.
3.- Reservar una quota mínima del 7% de les vacants objecte de les ofertes perquè participin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, que se concretarà en les convocatòries d’execució de l’oferta pública.
4.- Trametre aquesta Resolució a l'Administració General de l'Estat, en compliment del que disposa l'article 56.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local.
5.- Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recurs
Contra aquesta Resolució – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se notificat (o publicat ), d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les Administracions públiques, i l'article 27.1 del Text consolidat dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials, aprovat el 13 d'octubre de 2016 (BOIB núm. 140, de 5-11-2016)
Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l’esmentat recurs.
Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució).
No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 10 de desembre de 2018
La presidenta
Margalida Puigserver Servera
ANNEX 1
PLACES OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ ORDINÀRIA PER A L'ANY 2018
ESCALA ADMINISTRACIÓ ESPECIAL DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL
Subgrup A2
-Subescala tècnica, classe tècnic-a mitja, especialitat Educador/a Social .........................................1
-Subescala tècnica, classe tècnic-a mitja, especialitat Ajudant Tècnic Sanitari/D.U.I.......................6
Subgrup C1/C2
-Subescala tècnica, classe tècnic-a auxiliar, especialitat Tècnic/a Auxiliar d'Infermeria..................6
Subgrup AP
-Subescala serveis especials, classe personal d'oficis / operari-a, especialitat Personal de Serveis...4
ANNEX 2
PLACES OFERTA PÚBLICA EXTRAORDINÀRIA TAXA ADDICIONAL D'OCUPACIÓ PER A L'ANY 2018
ESCALA ADMINISTRACIÓ ESPECIAL DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL
Subgrup A1
-Subescala tècnica, classe tècnic-a superior, especialitat Psicologia..................................................9
Subgrup A2
-Subescala tècnica, classe tècnic-a mitja, especialitat Educador/a Social .........................................5
-Subescala tècnica, classe tècnic-a mitja, especialitat Diplomatura en Treball Social.......................2
-Subescala tècnica, classe tècnic-a mitja, especialitat Ajudant Tècnic Sanitari/D.U.I.......................6
Subgrup C1/C2
-Subescala tècnica, classe tècnic-a auxiliar, especialitat Tècnic/a Auxiliar d'Infermeria................ 28
Subgrup C2
-Subescala serveis especials, classe personal d'oficis /ajudant-a, especialitat Auxiliar Educatiu.. 9
-Subescala serveis especials, classe personal d'oficis /ajudant-a, especialitat Auxiliar de Serveis ..4
Subgrup AP
-Subescala serveis especials, classe personal d'oficis / operari-a, especialitat Personal de Serveis...16
-Subescala serveis especials, classe personal d'oficis / operari-a, especialitat Zelador/a............. .6
ESCALA ADMINISTRACIÓ GENERAL DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL
Subgrup AP
-Subescala subalterna, classe subaltern/a..............................................................................................7
ANNEX 3
PLACES OFERTA PÚBLICA EXTRAORDINÀRIA PLA D'ESTABILITAT LABORAL PER A L'ANY 2018
ESCALA ADMINISTRACIÓ ESPECIAL DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL
Subgrup A1
-Subescala tècnica, classe tècnic-a superior, especialitat Psicologia...................................................1
Subgrup A2
-Subescala tècnica, classe tècnic-a mitja, especialitat Educador/a Social ........................................3
-Subescala tècnica, classe tècnic-a mitja, especialitat Diplomatura en Treball Social....................3
-Subescala tècnica, classe tècnic-a mitja, especialitat Ajudant Tècnic Sanitari/D.U.I......................2
Subgrup C1/C2
-Subescala tècnica, classe tècnic-a auxiliar, especialitat Tècnic/a Auxiliar d'Infermeria..................5
Subgrup C2
-Subescala serveis especials, classe personal d'oficis /ajudant-a, especialitat Auxiliar Educatiu.. 1
Subgrup AP
-Subescala serveis especials, classe personal d'oficis / operari-a, especialitat Personal de Serveis....7
ESCALA ADMINISTRACIÓ GENERAL DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL
Subgrup AP
-Subescala subalterna, classe subaltern-a