Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA

Núm. 13223
Resolució del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca per la qual se sotmet a tràmit d’informació pública el Pla director sectorial de prevenció i gestió de residus perillosos de les Illes Balears (PDSGP-RP)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

  1. En data 28 de desembre de 2017, el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca va ordenar l’inici de procediment i tramitació de la redacció del Pla de prevenció i gestió de residus perillosos de les Illes Balears.

  2. En data 10 de gener de 2018, mitjançant Resolució el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca es va ordenar a la direcció general d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus que dugués a terme les actuacions necessàries a fi de substanciar una consulta pública  durant 15 dies hàbils a través de la via telemàtica del Pla de prevenció i gestió de residus perillosos de les Illes Balears.

  3. Entre els dies 17 de gener de 2018 i fins dia 6 de febrer de 2018 es va publicar a la pàgina de participació ciutadana (http://participaciociutadana.caib.es) l’enllaç a la Consulta pública prèvia a la redacció del Pla de prevenció i gestió de residus perillosos de les Illes Balears.

  4. L’article 133.3 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques estableix que “la consulta, audiència i informació pública regulades en aquest article s’hauran de realitzar de manera tal que els potencials destinataris de la norma i qui realitzi aportacions sobre ella tenguin la possibilitat d’emetre la seva opinió, pel que hauran de posar-se a la seva disposició els documents necessaris, que siguin clars, concisos i reunir tota la informació precisa per a poder pronunciar-se sobre la matèria”.

Fonaments de dret

  • Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques

Per tot això, dict la següent

Resolució

  1. Sotmetre el Pla director sectorial de prevenció i gestió de residus perillosos de les Illes Balears (PDSGP-RP) a informació pública i posar-lo a disposició de les persones interessades a la direcció general d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, carrer Gremi de Corredors, 10 (polígon Son Rossinyol, Palma) i a la seva web http://residus.caib.es  i al Portal de Participació Ciutadana  (<http://participaciociutadana.caib.es>) del Govern de les Illes Balears.

  2. Fixar el termini per a la informació pública en quaranta-cinc dies hàbils des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

  3. Les al·legacions s’han de presentar a la seu de la Direcció General d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus, de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, carrer Gremi de Corredors, 10 (polígon Son Rossinyol, Palma), o a qualsevol dels llocs que determina l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de  procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i han d’anar adreçades a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca (Direcció General d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus).

  4. Habilitar la possibilitat de presentar-hi al·legacions per mitjans telemàtics mitjançant l’apartat “Participació en l’elaboració de normativa” de la pàgina web Participació Ciutadana  (<http://participaciociutadana.caib.es>) del Govern de les Illes Balears, dins del termini que s’estableix en l’apartat anterior, d’acord amb l’article 34.2 f de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  5. Sempre que les al·legacions presentades mitjançant la web incloguin la identificació de la persona o entitat que fa les al·legacions, s’inclouran en l’expedient d’elaboració normativa, tot i que no constin en el registre d’entrada electrònic de l’Administració de la Comunitat Autònoma. A aquest efecte,  el funcionari o funcionària de l’òrgan competent de la tramitació del procediment normatiu que les rebi electrònicament ha d’emetre una diligència de les al·legacions presentades.

  6. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

   

Palma, 14 de desembre de 2018

El conseller,

Vicenç Vidal Matas