Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TERRITORI, ENERGIA I MOBILITAT
Núm. 13238
Resolució del conseller de Territori, Energia i Mobilitat de 10 de desembre de 2018 per la qual s’aprova, mitjançant el procediment de despesa anticipada, la convocatòria pública de subvencions per establir nous punts de recàrrega semiràpida per a vehicle elèctric dins el marc de l'impost sobre estades turístiques a les Illes Balears i de mesures d'impuls del turisme sostenible
En el BOIB número 129, de 21 d'octubre de 2017, es va publicar l’Acord del Consell de Govern de 20 de octubre de 2017 pel qual s’aprova la proposta de la Comissió d'Impuls del Turisme Sostenible en relació amb els projectes per finançar-se amb el fons per promoure el turisme sostenible, corresponent al pla anual de 2017, en el qual s'aprova un paquet de mesures per a la promoció de la mobilitat sostenible, entre les quals s’inclou l’establiment de nous punts de recàrrega ràpida i semiràpida per a vehicle elèctric.
L’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 (BOIB núm. 72, de 24 de maig) estableix les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d’energia a les Illes Balears, entre les quals hi ha les de promoció de l’estalvi i la diversificació energètiques, la implantació d’energies renovables, la millora de l’eficiència energètica i la generació de noves tecnologies amb vista a permetre un desenvolupament més sostenible de l’ús de l’energia, així com el foment d’actuacions en transport eficient.
La Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat té, entre els objectius del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears, aprovat definitivament pel Decret 96/2005, de 23 de setembre, i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 143, de 27 de setembre de 2005, la planificació de les actuacions encaminades a subministrar la demanda energètica futura a cada una de les Illes Balears, ja sigui amb fonts d’energia convencionals com renovables i, alhora, impulsar l’estalvi i la racionalització de l’ús de l’energia en cada un dels sectors econòmics, per tal de minimitzar, en la mesura que pugui, l’increment de la demanda d’energia.
El Govern de les Illes Balears aposta per un procés d’implantació de la mobilitat elèctrica en el qual el desenvolupament del vehicle elèctric suposa un pas endavant cap a un model d’economia mediambiental més sostenible, atès que la substitució dels motors de combustió per vehicles elèctrics implica un estalvi de combustibles fòssils i una reducció de les emissions de CO2.
Les Illes Balears són un territori idoni per al foment del vehicle elèctric, tant per la singularitat geogràfica, amb distàncies petites i necessitat d’optimitzar els recursos energètics, com per la vocació turística.
Així doncs, amb aquesta convocatòria de subvenció de punts de recàrrega de vehicle elèctric s’intenta donar un impuls a la implantació del vehicle elèctric a les Illes Balears.
L’objecte de la convocatòria és fomentar la instal·lació de punts de recàrrega públics per aconseguir una mobilitat sostenible de vehicles elèctrics davant de la mobilitat amb combustibles més contaminants (gasolina i gasoil), per la qual cosa ja estan establerts prèviament uns criteris específics en la convocatòria i es considera que tots els peticionaris tenen els mateixos drets, que no calen la comparació ni la prelació i que està justificat que s’hagi optat per concedir les subvencions d’acord amb l’ordre d’entrada.
Per tot això, vists els informes preceptius, de conformitat amb l’article 5 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d’energia a les Illes Balears, i l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; i fent ús de les facultats que m’atribueixen la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
RESOLUCIÓ
Article 1
Objecte
L’objecte d’aquesta Resolució és aprovar i regular la convocatòria pública d’ajudes per fomentar la instal·lació de nous punts de recàrrega públics per a vehicle elèctric, dins el marc de l'impost sobre estades turístiques a les Illes Balears i de mesures d'impuls del turisme sostenible.
També és objecte d’aquesta convocatòria subvencionar addicionalment la instal·lació de pèrgoles fotovoltaiques i sistemes d’acumulació d’ió liti que s’incorporin als nous punts de recàrrega per al seu subministrament.
Article 2
Beneficiaris
Poden ser beneficiaris d'aquestes ajudes:
a) Les empreses públiques, els consorcis i les fundacions que duguin a terme l’activitat en l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
b) Els consells insulars, els ajuntaments i les entitats locals menors de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Els beneficiaris, o les administracions locals de les que depenen en el cas d’entitats públiques, han d’haver manifestat, per acord de l’òrgan competent, la decisió d’adherir-se al conveni de col·laboració amb la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat i el consell insular corresponent per al desenvolupament d’un projecte pilot per a la implantació de la mobilitat elèctrica a les Illes Balears (MELIB).
Article 3
Import econòmic i durada del projecte
3.1. L'import econòmic d’aquesta convocatòria és de 2.100.000 €. Les subvencions es concedeixen amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma per als exercicis 2019 i 2020; concretament, del centre de cost 25601, subprograma 731A01, capítol 7 i article 76.
3.2. La distribució dels fons per a l’establiment de nous punts de recàrrega s'ha de fer anualment, conforme a les quantitats següents:
— Any 2019: 1.300.000 €
— Any 2020: 800.000 €
Aquesta convocatòria es tramita com a expedient de despesa anticipada, i d’acord amb l’article 43.1 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i queda sotmesa a la condició suspensiva de l’existència de crèdit adequat i suficient en els pressuposts generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pel 2019 i 2020.
3.3. En cas que no es cobreixi la totalitat del pressupost inicial assignat a l’anualitat 2019, l’import romanent s'assigna a l’anualitat 2020.
3.4. Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es poden incrementar els imports d’aquesta convocatòria.
Article 4
Actuacions i despeses subvencionables
4.1. Es pot rebre ajuda per a l’establiment de nous punts de recàrrega pública per a vehicle elèctric, ubicats en la via pública o en aparcaments públics de lliure accés, així com per a la infraestructura elèctrica per a la connexió.
També és subvencionable la instal·lació de pèrgoles fotovoltaiques i bateries de liti per al subministrament dels nous punts de recàrrega.
4.2. Únicament són subvencionables les actuacions iniciades a partir de l’1 de novembre de 2018 i duites a terme dins el termini que fixi la resolució d’atorgament, que no pot ser posterior al 30 de novembre de l’anualitat per a la qual s’hagi concedit.
4.3. Les actuacions en les quals la inversió sigui menor de 40.000 € s’han de dur a terme abans del 30 de novembre de 2019. No obstant això, si s’exhaureix el crèdit assignat per a l’any 2019 es pot aprovar que aquestes inversions es facin durant l’anualitat de 2020.
4.4. L’IVA és subvencionable sempre que el beneficiari no el pugui recuperar.
4.5. Les actuacions s’han de dur a terme dins l’àmbit territorial de les Illes Balears.
4.6. No es considera subvencionable la compra de punts de recàrrega mitjançant lísing, rènting ni cap altra fórmula d’arrendament financer en la qual els béns no siguin propietat del beneficiari.
Article 5
Requisits dels punts de recàrrega
5.1. Es considera punt de recàrrega la plaça específica d’estacionament de vehicles elèctrics destinada a l’alimentació de les bateries i dotada del sistema de connexió del vehicle a la xarxa corresponent per a la realització i gestió de la recàrrega.
5.2. Es considera que un punt de recàrrega està situat en zones d'accés públic quan hi pot accedir de manera no discriminatòria qualsevol ciutadà lliurement i sense restriccions. Per accedir al punt de recàrrega pot requerir-se, si escau, un registre, una autenticació o el pagament d’una tarifa, entre d'altres mesures.
5.3. Els punts de recàrrega han de complir, com a mínim, els requisits següents:
a) Ser nous.
b) Estar situats dins l’àmbit territorial de les Illes Balears.
c) Donar servei al públic en general i estar situats en zones d’accés públic.
d) Disposar de plaça d’aparcament senyalitzada horitzontalment i verticalment per a vehicle elèctric.
e) Permetre la càrrega ràpida o semiràpida i tenir les característiques segons el tipus de punt establert. La potència mínima ha de ser de 7.2 kW.
f) Instal·lar-se d’acord amb la reglamentació vigent, especialment amb el Reglament electrotècnic de baixa tensió, concretament l'ITC-BT-52. Grau de protecció IP i IK adequat en funció de la ubicació segons el REBT.
g) Disposar l'estació de recàrrega de la declaració CE corresponent.
h) Estar equipats els dispositius de protecció diferencial de la instal·lació i els equips de recàrrega amb dispositius de rearmament automàtic.
i) Tenir indicació lluminosa d’estat de càrrega.
j) Facilitar informació que la càrrega ha començat i ha finalitzat.
k) Tenir connexió i memòria per a emmagatzematge local de dades d’operació amb obertura del punt de recàrrega encara que falti la connexió amb el centre de control (funcionament amb llistes blanques).
l) Ser compatible amb el protocol OCPP v1.5, mitjançant l'ús de serveis web (SOA). El fabricant o subministrador del punt ha d'actualitzar gratuïtament la versió d'OCPP com a mínim fins a la versió OCPP 2.0. L’equip de recàrrega ha de quedar integrat en el sistema de gestió MELIB, per la qual cosa ha de dur instal·lat l’OCPP v1.5 i ha d'estar configurat l’APN segons indicacions de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic.
m) Tenir comunicacions 3G/GPRS o d'altres, amb el centre de gestió MELIB. La Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic ha de proporcionar la targeta de comunicació.
n) Tenir la identificació local de l’usuari mitjançant la targeta de contacte RFID segons l'ISO 14443A.
o) Mesurar la potència i l’energia transferida segons el comptador MID.
p) Restringir l’accés a la presa d’energia a usuaris no autoritzats.
q) Disposar de display LCD o pantalla de visualització multiidioma amb text personalitzable o sistema equivalent.
r) Estar pintats amb acabat antigrafit i incorporar la imatge corporativa d’Illes Sostenibles d’acord amb el manual d’aplicació i del Govern de les Illes Balears.
5.4. Els punts han d’integrar-se a la xarxa del Pla Pilot per al Desenvolupament d’una Infraestructura de Recàrrega de Vehicles Elèctrics a les Illes Balears (MELIB).
Article 6
Sol·licituds i documentació
6.1. Les sol·licituds, adreçades a la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat, s’han de presentar mitjançant el tràmit telemàtic que s’habilitarà a la web de la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic.
6.2. Els sol·licitants, per a cada actuació, han de presentar la documentació següent:
a) L'annex 1, de sol·licitud de subvenció d’aquesta convocatòria i declaració responsable de veracitat de les dades aportades, disponible a ‹http://energia.caib.es› i que inclou l’autorització a l’Administració per accedir a les dades. La presentació de la sol·licitud suposa que el sol·licitant accepta les prescripcions contingudes en la convocatòria corresponent, així com que també autoritza l’òrgan instructor del procediment perquè, si escau, obtengui de forma directa l’acreditació de les obligacions tributàries i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social. En el cas que el sol·licitant denegui expressament l’autorització a què es refereix el paràgraf anterior, haurà d’aportar un certificat de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social que justifiqui que està al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social. S’ha d’indicar a l’annex si ha sol·licitat o rebut una altra ajuda pel mateix concepte, i hi ha d’especificar l’organisme, la data de resolució de concessió i la quantia, així com les dades bancàries a l’efecte de l’ingrés.
b) El CIF o targeta d’identificació fiscal del sol·licitant o del seu representant, si escau.
c) La memòria tècnica o avantprojecte
- S’hi ha d’incloure, com a mínim: el pressupost detallat, la descripció de la instal·lació i de la ubicació, el plànol d’emplaçament amb coordenades UTM, el model i les característiques dels equips de recàrrega que ha d’alimentar, el tipus de recàrrega, la potència i la intensitat màxima de la recàrrega, el sistema de control i la infraestructura elèctrica. En el cas d’instal·lar un piló de recàrrega simple que només permeti la recàrrega d’un únic vehicle, s’ha de justificar tècnicament per què no s’ha optat per una solució que permeti la recàrrega simultània de dos vehicles.
- En el cas que les instal·lacions incorporin pèrgoles fotovoltaiques o sistemes d’acumulació s’hauran d’incorporar a la memòria les característiques dels elements per instal·lar i indicar la potència tant de plaques com d’inversors i la capacitat de les bateries; en el cas que es connecti la instal·lació a la xarxa elèctrica, també s’haurà d’indicar el CUPS i la potència contractada de la instal·lació sobre la que es té previst incorporar l’autoconsum.
d) L'annex 2, emplenat adequadament, i una còpia dels tres pressuposts sol·licitats en el cas que l’import de l’actuació no superi la quantia establerta en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors.
e) L'acord de l’òrgan competent pel qual s’aprova la sol·licitud de l’ajut.
f) El certificat de l’òrgan competent en el qual s’especifica el compromís per a la reserva de crèdit suficient i adequada per dur a terme les actuacions projectades.
g) Per a instal·lacions que incorporin pèrgoles fotovoltaiques, una còpia de la darrera factura elèctrica del subministrament de l’edifici on s’ha d'incorporar la instal·lació fotovoltaica. En el cas d’instal·lacions aïllades sense subministrament elèctric de la xarxa aquest document no és necessari.
6.3. El sol·licitant no pot fraccionar un contracte amb la finalitat de disminuir-ne la quantia i eludir així els requisits de publicitat o els relatius al procediment d’adjudicació que corresponguin.
Les actuacions objecte de la subvenció s’han de dur a terme d’acord amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. Quan l’import de la despesa subvencionable no superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les característiques especials de les despeses subvencionables no hi hagi en el mercat un nombre suficient d’entitats que el subministrin o el prestin. L’elecció entre les ofertes presentades, que s’han d’aportar en la justificació o, si s’escau, en la sol·licitud de la subvenció, s’ha de fer conforme a criteris d’eficiència i economia, i s’ha de justificar expressament en una memòria l’elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
D’acord amb l’article 15 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 (BOIB núm. 72, de 24 de maig de 2008) que estableix les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de energia a les Illes Balears, els beneficiaris han d’estar al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, i de les seves obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica.
6.4. Quan el sol·licitant aporti en la sol·licitud una adreça de correu electrònic, s’entén que aquesta es facilita a l’efecte de notificacions, i es poden practicar, a través del correu que s’hagi indicat, les notificacions als efectes que determina l’article 40 de la Llei 39/2015.
6.5. La presentació de la sol·licitud suposa que la persona o entitat interessada accepta les prescripcions que conté aquesta convocatòria, com també que autoritza l’òrgan instructor del procediment perquè, si és procedent, obtengui de forma directa les dades del Registre Mercantil i l’acreditació de les obligacions tributàries i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.
En cas que el sol·licitant denegui expressament l’autorització a què fa referència el paràgraf anterior, ha d’aportar un certificat de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària i de la Tresoreria de la Seguretat Social que justifiqui que està al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i, en cas d’empreses societàries, el certificat o la nota simple del Registre Mercantil.
6.6. En el supòsit que algun dels documents esmentats ja s’hagi presentat amb motiu de la tramitació d’altres expedients a la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat, no és necessari aportar-lo de nou, sempre que es faci constar la data i l’òrgan o dependència en què es va presentar o, si s’escau, en què es va emetre; que no hagin transcorregut més de cinc anys des de l’acabament del procediment corresponent i que no hagi sofert modificacions. Aquest termini de cinc anys no és d’aplicació als certificats d’obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com en els certificats o notes simples del Registre Mercantil establerts en el punt anterior, la vigència dels quals s’ha de regir per la seva normativa.
6.7. La Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessàries per resoldre l’expedient.
Article 7
Termini de presentació de sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds és de tres mesos a partir del cinquè dia de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Article 8
Procediment per concedir les subvencions
8.1. Les sol·licituds de subvenció s’han de resoldre individualment, d’acord amb la distribució dels fons inicialment establerta per partides del punt 3 d’aquesta Resolució, a mesura que entrin en el registre de l’òrgan competent, encara que no hagi acabat el termini de presentació, fins que s’exhaureixin els crèdits destinats a cada partida. Si una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds hi ha un romanent econòmic per a una partida, es poden redistribuir els fons entre aquelles que hagin pogut tenir una major demanda, amb l’aplicació del criteri de registre d’entrada, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.
8.2. En cas que l’expedient no tengui la documentació que requereix el punt 6 d’aquesta Resolució, s’ha d’enviar un escrit que requereixi la presentació de la documentació que hi manca en el termini de deu dies. En aquest cas, la data de presentació de l’esmena és la que estableix l’ordre per resoldre l’expedient.
Article 9
Competència i resolució
9.1. La Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic és l’òrgan competent per tramitar les sol·licituds d’ajudes d’aquesta convocatòria. Una vegada que els tècnics d’aquesta Direcció General hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d’aquesta Resolució, el director general d’Energia i Canvi Climàtic ha d’emetre una proposta de resolució, la qual s’ha de comunicar als interessats perquè, en el termini màxim de deu dies, hi puguin al·legar el que considerin oportú.
En el supòsit d’expedients respecte dels quals s’hagi sol·licitat que es completi la documentació d’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, el número d’ordre queda supeditat a la data en què es completi aquesta documentació.
9.2. La resolució expressa del conseller de Territori, Energia i Mobilitat finalitza el procediment de concessió de la subvenció, i ha de motivar i fixar, amb caràcter definitiu, la quantia individual de la subvenció concedida. Aquesta resolució s’ha de notificar als interessats d’acord amb els articles 40 i 42 de la Llei 39/2015. A més, la resolució s’ha de dictar i s’ha de notificar dins el període de sis mesos, comptadors des de la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds.
9.3. La resolució de concessió ha d’especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció i import de l’activitat que se subvenciona, quantia, partida pressupostària a la qual s’aplica, termini per dur a terme l’activitat, justificació de les activitats objecte d’ajuda i termini per presentar els justificants. També ha d’indicar el finançament amb el fons per promoure el turisme sostenible de les Illes Balears.
La resolució s’ha de notificar als interessats d’acord amb els articles 40 i 42 de la Llei 39/2015.
9.4. Les resolucions del conseller de Territori, Energia i Mobilitat que concedeixen o deneguen l’ajuda sol·licitada finalitzen la via administrativa i contra elles es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes; o bé, un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat.
Article 10
Quantia de les ajudes
10.1. La quantia individual per a cada actuació que s’esmenta en el punt 4 d’aquesta Resolució del cost subvencionable és del 100 % de l’equip de recàrrega, amb un màxim de 5.000 € per a punts de recàrrega simples i 7.000 € per a punts dobles que permetin la recàrrega simultània de dos vehicles.
10.2 En el cas de punts de recàrrega que incorporin pèrgoles fotovoltaiques i/o sistemes d’acumulació ió liti, s’estableix una quantia de subvenció addicional del 100 % sobre el valor de la inversió admissible, que serà d'1,5 €/Wp per a la instal·lació de les pèrgoles i de 500 €/kWh en els sistemes d’acumulació ió liti.
10.3. L’import màxim subvencionable per beneficiari és de 200.000 €. No obstant això, en cas que quedi crèdit disponible una vegada finalitzat el termini per a sol·licituds es podrà atendre les peticions de subvenció que superin els 200.000 €.
10.4. En cas que el beneficiari rebi altres subvencions o ajudes per a la mateixa activitat o tipus d’actuació, l’import de les subvencions que estableix aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, superi el cost de l’activitat subvencionada.
Article 11
Pagament i justificació d’activitats
11.1. El pagament de la subvenció aprovada únicament es pot fer efectiu una vegada que s’ha dictat la resolució corresponent i que s’ha justificat suficientment la realització de l’activitat, amb la presentació de la documentació següent:
a) La sol·licitud de pagament juntament amb el compte justificatiu, en la forma que permeti constatar la realització de l’activitat subvencionada i el seu cost, dins els terminis que fixi la resolució de concessió. El model es posarà a disposició dels beneficiaris a la pàgina web de la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic.
b) Les factures originals o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquin les despeses. La Conselleria ha de segellar convenientment aquestes factures que després s'han de tornar al beneficiari.
c) El justificant de pagament. Els justificants s’han d’acreditar d’alguna de les maneres següents:
1r. La fotocòpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament en el qual ha de figurar la data de la transferència, l’import que s’ha de transferir, la identificació del concepte de la transferència a fi que quedi identificat el pagament de la factura, així com les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament.
2n. La còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyat de l’extracte bancari corresponent del beneficiari de l’ajuda en què aparegui el càrrec d’aquest xec o pagaré.
Malgrat això, per als pagaments inferiors a 500 € és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor. No s’admeten factures justificatives inferiors a 100 € (IVA inclòs).
3r. No s’admet compensació de pagaments.
d) El document fotogràfic dels elements principals de la instal·lació (aparcament per a la recàrrega, equip de recàrrega, quadre elèctric, etc.).
e) El certificat del secretari o de l’òrgan competent que les actuacions objecte de l’ajuda s’han duit a terme d’acord amb la legislació de contractació de l’Administració pública i del sector públic, i el certificat que acrediti que l’IVA de l’operació cofinançada és no recuperable.
f) La còpia de la comptabilitat separada de les inversions subvencionades.
g) La còpia del document de la inscripció del punt de recàrrega a la UDIT.
h) En el cas que la instal·lació incorpori pèrgoles fotovoltaiques, cal aportar la còpia del document de la inscripció de la instal·lació.
11.2. En cas que l’expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar la justificació i l’aplicació de la subvenció, l’òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents, comptadors des de l’endemà d’haver rebut el requeriment d’esmena.
11.3. La resolució d’atorgament de la subvenció ha de fixar el termini concret per justificar la realització de les activitats subvencionades, que no pot ser posterior al 30 de setembre de l’anualitat per a la qual hagi sol·licitat l’ajuda.
11.4. En el supòsit que no s’hagi justificat totalment la realització de l’activitat subvencionada, però s’hagi acomplert, encara que parcialment, la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s’ha de minorar proporcionalment en allò que no s’ha justificat.
11.5. Qualsevol alteració de les condicions que s’han tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
11.6. La falta de justificació en els termes i els terminis que estableixi la resolució d’atorgament de la subvenció, la modificació del projecte presentat sense que aquesta Conselleria l’hagi aprovat prèviament, així com la desviació de les subvencions o l’aplicació diferent a les que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.
Article 12
Obligacions dels beneficiaris
D’acord amb l’article 15 de l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 i l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, els beneficiaris queden obligats a:
12.1 Obligacions generals
a) Justificar la realització correcta de l’activitat en el termini fixat per la resolució que atorgui la subvenció.
b) Informar la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic sobre qualsevol alteració de les condicions que s’han tingut en compte per concedir la subvenció.
c) Donar compliment a la normativa aplicable en l’àmbit de contractació, subvencions, comptabilitat, publicitat, medi ambient i igualtat d’oportunitats.
d) Mantenir un sistema de comptabilitat separada per a totes les transaccions relacionades.
e) Disposar de tots els documents sobre la despesa que resultin necessaris per tenir una pista d’auditoria apropiada.
f) Conservar tota la documentació justificativa relacionada amb les despeses de l’operació.
g) Garantir la permanència de la inversió durant un període mínim de cinc anys següents al pagament final al beneficiari.
h) Accedir a les actuacions de comprovació que dugui a terme la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic, a les actuacions de control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes, i qualsevol altra autoritat de control. Si del resultat d’aquestes actuacions de control es detecten irregularitats deriva l’obligació de reintegrament de les quanties percebudes indegudament.
i) Reintegrar els fons percebuts indegudament com a conseqüència de les actuacions de comprovació fetes pels òrgans de control competents, i segons l’establert a l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, del text refós de la Llei de subvencions.
j) Trobar-se al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’Estat, la Seguretat Social i la Comunitat Autònoma.
12.2. Obligacions específiques sobre la Xarxa MELIB
a) Participar i col·laborar amb la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic en el bon funcionament de la Xarxa MELIB.
b) Proporcionar la informació necessària per al funcionament del sistema de gestió (horaris, preus, etc.).
c) Actualitzar i incorporar les actualitzacions requerides pel sistema de gestió.
d) Fer el manteniment dels centres de recàrrega i corregir les incidències dels punts de recàrrega en un termini màxim de 48 hores.
e) Disposar d’un servei d’incidències en aquelles hores en què el punt estigui disponible.
f) Els equips dels punts de recàrrega han d’incorporar la imatge corporativa d’Illes Sostenibles i del Govern de les Illes Balears, d’acord amb el manual d’aplicació.
Article 13
Normativa d’aplicació
13.1. La convocatòria es regeix pel que disposen aquesta Resolució i l’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 (BOIB núm. 72, de 24 de maig de 2008).
13.2. En tot allò que no estableixen ni aquesta Resolució ni l’Ordre esmentada s’ha d’aplicar el Decret legislatiu 2/2005.
Article 14
Tramitació telemàtica
La sol·licitud de subvenció s'ha de fer de forma telemàtica a través de l’enllaç que habilitarà la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic a la pàgina web (http://energia.caib.es).
Article 15
Publicació
Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 10 de desembre de 2018
El conseller de Territori, Energia i Mobilitat
Marc Pons i Pons
Annex 1
Declaració responsable de dades i sol·licitud d’ajuts de subvencions per establir nous punts de recàrrega semiràpida per a vehicle elèctric dins el marc de l'impost sobre estades turístiques a les Illes Balears i de mesures d'impuls del turisme sostenible per a l’Administració local
(Nom i llinatges) ___________________________, amb DNI núm. _________________, representant de l’entitat _________________________, amb CIF núm. _________________, amb domicili a (c., av., pl., ptge.) _________________________________________________ de la localitat ________________________CP: _________Illa:______________________ Tel.: ___________________ Tel. mòbil: _______________ Fax : __________________ Adreça electrònica (*): _______________________________
Anualitat per a la qual se sol·licita la subvenció (2019 o 2020): _______________________
EXPÒS:
1. Que vull acollir-me a la convocatòria de subvencions per executar instal·lacions de punts de recàrrega per a vehicle elèctric en la via pública, i present aquesta adreça electrònica (*) a l’efecte de notificacions.
2. Que sol·licit ajuda per a aquesta actuació.
Per la qual cosa formul la declaració responsable de veracitat següent:
1. No em trob en cap dels supòsits establerts en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
2. Accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria; declar que totes les dades són certes i, a més, facilitaré totes les actuacions de control possibles que es desenvolupin per comprovar la realització correcta de l’objecte d’aquests ajuts.
3. L’òrgan competent ha aprovat la sol·licitud de l’ajuda, hi ha reserva de crèdit suficient i adequada per dur a terme de les actuacions projectades i el projecte compleix tots els requisits legals.
4. Estic al corrent de les obligacions tributàries amb l’Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma.
5. Per a l’actuació esmentada l’entitat (marcau amb una X el vostre cas):
( ) Sí he sol·licitat o rebut una altra ajuda pel mateix concepte.
( ) No he sol·licitat ni rebut cap altra ajuda pel mateix concepte.
Organisme |
Data de resolució |
Quantia |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
(En el supòsit que se’n sol·licitin en el decurs de la tramitació de l’ajuda, adjuntau l’escrit que detalli les subvencions sol·licitades o rebudes)
6. Les dades bancàries a l’efecte d’ingrés derivades del procediment són:
|
Entitat |
Domicili, sucursal o oficina |
||||||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
|
CODI COMPTE |
|||||||||||||||||||||||||
País (2 dígits) |
Control IBAN (2 dígits) |
Codi entitat (4 dígits) |
Codi sucursal o oficina (4 dígits) |
DC compte (2 dígits) |
Núm. compte o llibreta (10 dígits) |
|
||||||||||||||||||||
E |
S |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ADJUNT
( ) La memòria tècnica o l’avantprojecte de la instal·lació dels punts de recàrrega.
( ) L’annex 2 de llista de pressuposts sol·licitats i els pressuposts.
Per la qual cosa, declar que són certes les dades anteriors i
AUTORITZ:
( ) A fer les consultes als fitxers públics amb la finalitat d’acreditar les dades o els documents establerts en el punt 6 de la convocatòria perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l’òrgan competent o autoritzat, en l’àmbit de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de les dades o dels certificats que les substitueixen.
( ) L’òrgan gestor a obtenir les dades i els documents d’altres administracions establerts en el punt 6 de la convocatòria i que no es presenten mitjançant transmissions telemàtiques de dades o dels certificats que els substitueixen, sempre que s’hagi establert per conveni amb l’Administració competent (en cas que no autoritzeu el centre gestor, adjuntau la documentació esmentada).
( ) L’òrgan gestor a incorporar la documentació que consta a l’expedient de 2016.
D’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s’han d’incorporar i tractar en un fitxer específic, a l’efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l’efecte estadístic. L’òrgan responsable del fitxer és la Direcció General d’Energia i Canvi Climàtic.
Per això,
SOL·LICIT:
La subvenció o subvencions per dur a terme el programa o programes esmentats.
…………………………, ……. d ………………… de 2018
[Signatura]
DIRECCIÓ GENERAL D’ENERGIA I CANVI CLIMÀTIC. CONSELLERIA DE TERRITORI, ENERGIA I MOBILITAT
ANNEX 2
Llista dels pressuposts sol·licitats
(Quan no se supera l’import màxim establert per a contractes menors segons la Llei 9/2017, que per a execució d’obres correspon a 40.000 €, s’ha d’aportar una còpia dels tres pressuposts sol·licitats)
DADES DEL BENEFICIARI:
Nom: ………………………………………………………………………………………………………
DNI/CIF/NIE: …………………..
Empresa Import Pressupost elegit
1. …………………………… ………………………….. …………………...........
2. ..…………………………. ………………………….. ................................
3. …………………………… ………………………….. ................................
Si el pressupost elegit no és el més econòmic, s’ha de presentar una memòria justificativa.
MEMÒRIA JUSTIFICATIVA de l’elecció del pressupost: …
Si no s’hi aporten tres pressuposts:
MANIFESTACIÓ del beneficiari que no se n’hi aporten ja que no hi ha al mercat més empreses subministradores:
________________, d _____________ de 2018
[Nom i llinatges del sol·licitant]
[Signatura del sol·licitant]
DIRECCIÓ GENERAL D’ENERGIA I CANVI CLIMÀTIC. CONSELLERIA DE TERRITORI, ENERGIA I MOBILITAT