Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 13060
Aprovació definitiva de la modificació de les Ordenances Fiscals per a 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Una vegada finalitzat el termini d’exposició pública per presentar reclamacions contra els acords de modificació de les ordenances fiscals, adoptats pel Ple de l’Ajuntament a la sessió de 29 d'octubre de 2018, sense que s’hagi formulat cap reclamació, queden definitivament aprovats els acords que es detallen a continuació, de conformitat amb el que preveu l’article 17.3  del  RD 2/2004, text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, per la qual cosa procedeix la publicació del text íntegre d’aquestes modificacions, als efectes de la seva entrada en vigor.

Aquestes modificacions entraran en vigor, un cop publicat el text íntegre en el BOIB, l’1 de gener de 2019.

Text íntegre de les ordenances:

  

“Ordenança número 9. Taxa per retirada de vehicles abandonats o estacionats defectuosament o abusivament a la via pública.

Article 1r.  Fonament , naturalesa i objecte

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb allò que disposen els articles 15 al 19 del RD 2/2004, de 5 de març, text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la "Taxa per retirada de vehicles abandonats o estacionats defectuosament o abusivament a la via pública", que es regeix per aquesta ordenança fiscal, les normes de la qual s'ajusten al que preveu l'article 57 del RD 2/2004.

Constitueix l’objecte d’aquesta exacció:

a) L’activitat de la grua, provocada per qui estacioni un vehicle incorrectament, que pertorbi la fluïdesa de la circulació rodada o de transeünts i faci necessària aquesta activitat, la qual, a la vegada, està dirigida a retirar el vehicle objecte de què es tracti i traslladar-lo al dipòsit municipal o al lloc que es determini.

b) L’estada o la custòdia del vehicle, retirat per la grua, al dipòsit esmentat o al lloc que es determini.

c) La immobilització, per part dels agents de circulació, de vehicles mitjançant procediments mecànics que n’impedeixin la circulació.

Article 2n. Fet imposable

Constitueix el fet imposable d'aquesta taxa l’activitat municipal desenvolupada amb motiu dels fets que constitueixen l’objecte d’aquesta exacció.

Article 3r. Obligació de contribuir

L'obligació de contribuir neix per l'aplicació de l'article 292 del Codi de la circulació i

des del moment en què s’inicia la retirada del vehicle (s’entén iniciat el servei de grua una vegada que aquesta ha sortit de l’estació) de la via pública i subsisteix malgrat que aquesta retirada no arribi a dur-se a terme perquè el conductor o qualsevol persona autoritzada facin acte de presència i adoptin les mesures convenients.

Article 4t.  Subjecte passiu

Són subjectes passius les persones naturals o jurídiques que donin lloc a la prestació del servei i, amb caràcter subsidiari, aquelles que resultin propietàries del vehicle retirat, les quals estan obligades a pagar les tarifes que s’assenyalen, amb independència de la multa que correspongui, segons la infracció comesa.

Article 5è. Tarifes

Les tarifes que s'han d'aplicar són les que es detallen en els apartats següents:

5.1. Tarifa diària per servei diürn

a) Motocicletes, ciclomotors, vehicles de tres rodes i altres vehicles de característiques anàlogues:

- Per retirada i transport de cada vehicle: 10,21 €

- Per dipòsit i custòdia del vehicle: 5,10 €

b) Automòbils de turisme, camions i similars fins a 3.500 kg de massa màxima autoritzada (MMA): 

- Per retirada i transport de cada vehicle: 139,15 €

- Per dipòsit i custòdia del vehicle: 10,21 €

c) Tota mena de vehicles amb MMA superior a 3.500 kg:

- Per retirada i transport de cada vehicle: 163,36 €

- Per dipòsit i custòdia del vehicle: 20,42 €

5.2. Tarifa diària per servei nocturn i festiu

a) Motocicletes, ciclomotors, vehicles de tres rodes i altres vehicles de característiques anàlogues:

- Per retirada i transport de cada vehicle: 10,21 €

- Per dipòsit i custòdia del vehicle: 5,10 €

b) Automòbils de turisme, camions i similars fins a 3.500 kg de massa màxima autoritzada (MMA): 

- Per retirada i transport de cada vehicle: 112,31 €

- Per dipòsit i custòdia del vehicle: 10,21 €

c) Tota mena de vehicles amb MMA superior a 3.500 kg:

- Per retirada i transport de cada vehicle: 219,15 €

- Per dipòsit i custòdia del vehicle: 20,42 €

Es considera servei nocturn, el que es fa entre les 19 hores i les 8 hores.

Es considera servei festiu, el que es fa en dissabte, diumenge o en festes del calendari laboral del municipi.

5.3. Altres serveis

- Per cada servei de col·locació de paranys als vehicles: 40 €

- Recollida turisme declarat residu sòlid urbà: 80 €.

- Recollida ciclomotor declarat residu sòlid urbà: 40€

Article 6è. Bonificacions

Si abans o en el moment d’iniciar-se els treballs de retirada del vehicle, el conductor o qualsevol altra persona autoritzada fa acte de presència, adopta les mesures convenients i els treballs esmentats se suspenen, les tarifes determinades anteriorment s’han de reduir en un cinquanta per cent (50 %) si el pagament de la taxa es realitza instantàniament.

Article 7è. Gestió i liquidació

Aquesta taxa s’exigirà en règim d’autoliquidació.

Disposició final

Aquesta Ordenança entrarà en vigor en el moment que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s’ha d’aplicar a partir de l’1 de gener de 2019 i ha de ser vigent fins que es modifiqui o es derogui, d’acord amb l’article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

 

 

Ordenança número 12. Taxa per expedició de documents administratius.

Article 1r.  Fonament i naturalesa

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb allò que disposen els articles 15 al 20 del RD 2/2004, de 5 de març, text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per expedició de documents administratius i per la utilització de documentació municipal, que es regiran per aquesta Ordenança fiscal, les normes de la qual compleixen el que preveu l'article 57 del RD 2/2004.

Article 2n.  Fet imposable

1.Constitueix el fet imposable de la Taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i d'expedients de què entengui l'Administració o les Autoritats Municipals.

2.Específicament, pel que fa a la taxa per llicències urbanístiques i comunicacions prèvies en matèria urbanística, el fet imposable ho constitueix l’activitat municipal, tècnica i administrativa, que es realitzi, dins l’àmbit de les competències municipals, per a la tramitació de les sol·licituds de llicències urbanístiques o del procediment de comunicació prèvia. Tot això en relació als actes subjectes a prèvia i preceptiva llicència urbanística o a comunicació prèvia d’acord amb la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl (LOUS) o qualsevol altra normativa que pugui estableixi l’obligació de sol·licitar llicència urbanística o de presentar comunicació prèvia o declaració responsable. 

3.  A aquests efectes, s'entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en el seu benefici tot i que no hagi sol·licitud expressa de l'interessat.

4.  No estarà subjecte a aquesta Taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d'obligacions fiscals, així com les consultes tributàries, els expedients de devolució d'ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol classe i els relatius a la prestació de serveis o realització d'activitats de competència municipal i la utilització privativa o el aprofitament especial de béns del domini públic municipal, que estiguin gravats per una altra Taxa Municipal o pels que s'exigeixi un preu públic per aquest Ajuntament.

Article 3r.  Subjecte passiu

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a que es refereix l'article la Llei General Tributària que sol·licitin, provoquin o en interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.

Article 4t.  Responsables

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals es refereix la Llei General Tributària.

2.  Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala  la Llei General Tributària.

Article 5è. Exempcions subjectives

Gaudiran d'exempció aquells contribuents en els quals es doni una de les següents circumstàncies:

1ª. Haver estat declarats pobres per precepte legal.

2ª. Estar inscrits al Padró de la Beneficència com a pobres de solemnitat.

3ª. Haver obtingut el benefici judicial de pobresa, respecte als expedients que han de sortir efecte, precisament, en el procediment judicial en el que hagin estat declarats pobres.

Article 6è.  Quota tributària

1.  La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa dels documents o expedients a tramitar, d'acord amb la tarifa que conté l'article següent.

2.  La quota de tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient de què es tracti, des de la seva iniciació fins la seva resolució final, inclosa la certificació i notificació a l'interessat de l'acord recaigut.

3.  Les quotes resultants per aplicació de les anteriors tarifes s'incrementaran en un 50 per 100 quan els interessats sol·licitessin amb caràcter d'urgència la tramitació dels expedients que motivessin l'acreditació.

Article 7è. Tarifa.

La tarifa a què es refereix l'article anterior s'estructura en els epígrafs següents.

7.1. Epígraf primer. Certificacions i compulses

- Diligència de confrontament de documents, per full: 2,50 €

- Validació de poders que hagin de produir efecte en les oficines municipals: 20,00 €

- Certificacions de documents o acords municipals: 10,00 €

7.2. Epígraf segon. Llicències urbanístiques i comunicacions prèvies.

- Per les sol·licituds de llicència urbanística prèvia, de legalització o de renovació o nova llicència per caducitat de la llicència anterior, relatives a construccions i edificacions de nova planta, de qualsevol intervenció en les construccions o edificacions existents, de demolicions, moviments de terra, obres d’urbanització previstes o no en projectes d’urbanització, obres i usos de caràcter provisional o qualsevol altre tipus d’obres o instal·lacions subjectes a llicència urbanística municipal es prendrà com a base imposable el cost real de l’obra o instal·lació. La tarifa es fixa en el 2 per mil del pressupost de l’obra amb un mínim de 117,60 €.

- Per llicències urbanístiques de modificacions durant el transcurs de les obres que disposin de llicència no caducada i en les quals no s’augmenti el seu pressupost: s’aplicarà el 50 % de la taxa inicialment liquidada amb un mínim de 58,30 €.

- Per llicències urbanístiques de modificacions durant el transcurs de les obres, que disposin de llicència no caducada, i en les quals s’augmenti el seu pressupost s’aplicarà:

-a la part corresponent al pressupost inicial el 50 % de la taxa inicialment liquidada amb un mínim de 58,30 €.

- a la part corresponent a l’augment de pressupost, el 2 per mil amb un mínim de 117,60 €.

- Per a la demolició o el restabliment d’actuacions que són objecte d’una ordre de restabliment ja dictada o d’un procediment de restabliment. La tarifa es fixa en el 2 per mil del pressupost de l’obra amb un mínim de 50,00 €.

- En les sol·licituds de pròrrogues de llicències urbanístiques que suposin la realització d’obres: s’aplicarà el 50 % de la taxa inicialment liquidada amb un mínim de 58,30 €. 

- Projectes de segregació, parcel·lació, reparcel·lació, agrupació, constitució o modificació de divisió horitzontal o altres actes de divisió de finques: 189,30 €.

- Planejaments de desenvolupament i gestió urbanística d’iniciativa particular: pla parcial, projecte de compensació, pla especial, estudis de detall;  265,00 € per hectàrea o fracció de l’àmbit d’actuació.

- Per les comunicacions prèvies o declaracions responsables:  La tarifa es fixa en el 2 per mil del pressupost de l’obra amb un mínim de 50,00 €.

- Obres consistents, únicament i exclusivament, en pintar la façana: la tarifa es fixa en el 2 per mil del pressupost de l’obra amb un mínim de 50,00 €.

 - Per llicències de primera ocupació o utilització, 70.56.»

 7.3. Epígraf tercer. Altres documents relatius a serveis d’urbanisme

- Per cada expedient de declaració de ruïna d’edificis: 97,82 €

- Per cada expedició de certificació sol·licitada a instància de part: 70.56

- Per cada expedient de concessió d’instal·lació de rètols i mostres: 22,76 €

- Per l’expedició de certificació d’aprofitament urbanístic: 60,00 €

- Per expedició de còpies de plànols, per unitat: 12,12 €

- Els expedients que, d'acord amb la legislació, hagin de sotmetre's a un període d'informació pública s'han de fer càrrec de les despeses que es derivin d'inserir un anunci en el BOIB o en el BOE i/o uns dels diaris de l'illa.

7.4. Epígraf quart. Contractació d’obres i serveis

- Constitució, substitució i devolució de fiances per licitacions i obres municipals, per cada acta: 7,10 €

- Per cada contracte administratiu que se subscriu d’obres, béns o serveis: l’1 per mil del preu de contracte amb un mínim de 42,00 €

7.5. Epígraf cinquè. Altres expedients o documents

- Per qualsevol altre expedient o document no expressament tarifat: 18,62 €

- Fotocòpies, per cada fulla: 0,19 €

- Impressió de documents, per cada full imprès: 0,19 €

- Per cada informe d’habitatge per al reagrupament familiar: 31,55 €

- Per cada informe d’arrelament: 31,55 €

- Per expedició de la targeta ciutadana, per cada targeta 10 €

7.6. Epígraf sisè. Documents relatius a serveis de la Policia

- Per cada informe policial o atestat per accident de trànsit: 110,42 €

- Per cada informe d’actuació policial sol·licitat a instància de part: 66,25 €

Article 8è.  Bonificacions de la quota

No es concedirà cap bonificació dels imports de les quotes tributàries assenyalades a la tarifa d'aquesta Taxa.

Article 9è.  Acreditació

1.  S'acredita la Taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud, comunicació prèvia o declaració responsable que iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.

2.  En els casos a que es refereix el número 3 de l'article 2n., l'acreditació es produeix quan es donin les circumstàncies que proveeixin l'actuació municipal d'ofici o quan l’inicií sense prèvia sol·licitud de l’interessat però redundi en el seu benefici.

Article 10è.  Declaració i ingrés

1.  La Taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació, pel procediment del segell municipal adherit a l'escrit de sol·licitud de la tramitació del document o expedient, o en aquests mateixos si aquell escrit no existís, o la sol·licitud no ho expressa.

2.  Els escrits rebuts pels conductes a que fa referència l'article 66 de la Llei de Procediment Administratiu, que no vinguin degudament reintegrats, seran admesos provisionalment, però no podran donar-los-hi curs sense que es corregeixi la deficiència, per la qual cosa es requerirà a l'interessat perquè, en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents amb l'apercibiment que, transcorregut l'esmentat termini sense efectuar-lo, es tindran els escrits per no presentats i serà arxivada la sol·licitud.

3.  Les certificacions o documents que expedeixi l'Administració Municipal en virtut d'ofici de Jutjats no es lliuraran ni es remetran sense que prèviament s'hagi satisfet la corresponent quota tributària.

Article 11è.  Infraccions i sancions

En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que aquestes corresponguin en cada cas, s'estarà a allò que disposa la Llei General Tributaria.

Disposició final

Aquesta Ordenança entrarà en vigor en el moment que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s’ha d’aplicar a partir de l’1 de gener de 2019 i ha de ser vigent fins que es modifiqui o es derogui, d’acord amb l’article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

 

Ordenança núm. 23. Taxa per serveis culturals, turístics i de publicitat.

Article 1. Fonament i naturalesa

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb allò que disposen els articles 15 a 19 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la taxa per serveis culturals, turístics i de publicitat, que s’ha de regir per aquesta Ordenança fiscal, les normes de la qual acompleixen el que preveu l’article 57 del RDLEG 2/2004 esmentat.

Article 2. Fet imposable

Constitueix el fet imposable de la taxa la prestació de serveis culturals i turístics, com ara l’entrada a espais públics gestionats per l’Ajuntament (poblat talaiòtic de ses Païsses, Centre de Visitants, Museu, Teatre municipal, etc.); la venda de llibres i altres elements d’edició municipal; l’activitat municipal, tant tècnica com administrativa, destinada a concedir i regular l’ús de locals municipals; l’activitat municipal, tant tècnica com administrativa, destinada a concedir i regular l’ús d’un espai visual públic amb finalitat de fer publicitat privada, i l’emissió de publicitat en els mitjans de comunicació municipals.

Article 3. Subjecte passiu

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques usuàries dels diferents serveis als quals fa referència l’article 2.

Article 4. Quota tributària

1. Teatre Municipal:

- Entrada cinema: 5,00 €

- Per altres esdeveniments culturals: 50,00 €/persona

- Activitats formatives: 60,00 €/mes

- Canyafel·la d’or: un màxim de 200,00 €/any

- Ús sala de reunions: 46,00 €/hora; 185,00 €/dia (fins a 4 hores es cobra per hora)

- Ús sala d’actes: 67,00 €/hora; 266,00 €/dia (fins a 4 hores es cobra per hora)

- Ús sala gran: 320,00 €/hora; 1.410,00 €/dia (fins a 4 hores es cobra per hora)

2. Altres espais públics culturals gestionats per l’Ajuntament:

- Entrada individual (sense visita guiada): 4,00 €

- Entrada de grup (més de 10 persones, sense visita guiada): 2,00 €/persona

- Entrada de grup escolar (sense visita guiada): 1,50 €/alumne

- Per altres esdeveniments culturals: 25,00 €/persona

3. Venda de productes turístics i culturals:

- Guies: 1,50 €/unitat

- Postals: 0,60 €/unitat

- Venda de llibres d’edició municipal: 30,00 €/unitat

- Venda d’elements, mostres o objectes de marxandatge d’edició municipal: 50,00 €/unitat.

4. Vistes guiades i tallers en espais públics culturals gestionats per l’Ajuntament:

- Visita guiada i taller didàctic per a grup escolar (inclou material didàctic i entrada): 4,50 €/alumne

- Visita guiada per a grups turístics, entre 5 i 25 persones: 10,00 €/persona, amb un mínim de 60 €.

- Altres tallers didàctics per a grups escolars amb desplaçament de monitors i monitores:

  • Taller didàctic amb desplaçament zona 1 (entre 1 i 15 km): 3,00 €/alumne més 12,00 € en concepte de desplaçament
  • Taller didàctic amb desplaçament zona 2 (entre més de 15 km i 30 km): 3,00 €/alumne més 22,00 € en concepte de desplaçament
  • Taller didàctic amb desplaçament zona 3 (més de 30 km): 3,00 €/alumne més 48,00 € en concepte de desplaçament

5. Ús d’altres locals de titularitat municipal:

- Ús de despatxos de l’edifici municipal Ses Escoles:

  • Despatxos fins a 12  m2: 100 €/mes
  • Despatxos de més de 12 m2 fins a 17 m2: 150 €/mes
  • Despatxos de més de 17 m2 fins a 25 m2: 200 €/mes
  • Despatxos de més de 25 m2: 300 €/mes
  • Ús de les sales d’assaig: 3,00 €/hora

- Ús d’altres locals públics fins a 25 m2 (excepte en el cas d’actes socials): 15,00 €/hora; 60,00 €/dia (fins a 4 hores es cobra per hora)

- Ús d’altres locals públics de més de 25 m2 (excepte en el cas d’actes socials): 25,00€/hora; 100,00 €/dia (fins a 4 hores es cobra per hora)

6. Publicitat:

- Per inserció de publicitat a la web municipal, a la web turística municipal o similar: 150,00 €/trimestre

- Per emissió de publicitat a la ràdio municipal (la falca publicitària base és de 30 segons): 6,00 €/falca base

- Per inserció de publicitat en els elements fixos (marquesines o similars) i senyalística municipal: 250,00 €/ m2/trimestre

- Per inserció de publicitat en targetes, díptics, programes i altres materials d’edició municipal, per tiratge de 5.000 unitats: 25,00 €/cm2

7. Cases de Betlem: 5,00 €/persona/dia

8. Serveis turístics

8.1. Transport  públic i accés als espais turístics.

- Accés amb vehicle de motor a les platges verges protegides de Cala Torta i Cala Mitjana: 4€/entrada.

- Transport turístic amb autobús municipal pel trajecte al Parc Natural de Llevant / Artà/ Cala Torta: 2,00€/trajecte.

8.2. Targeta Artàcard.

Targeta ArtàCard Turística:

- Taxa de la targeta: 3,00 €/targeta.

Entrada gratuïta a tots els establiments turístics municipals i col·laboradors durant l’estada turística.

Targeta Artàcard Ciutadana:

- Taxa de la targeta: gratuïta. (totes les persones empadronades al municipi d’Artà)

Entrada gratuïta a tots els establiments turístics municipals i col·laboradors; accés gratuït amb vehicle motor a les platges de cala Torta i cala Mitjana; trajectes gratuïts amb transport turístic amb autobús municipal al Parc Natural de Llevant / Artà / cala Torta.

- Taxa de renovació: 2,00 €/ targeta.

Article 5. Bonificacions i fiança

1. Cases de Betlem

a) Bonificacions

- Bonificació del 50 % per a totes les persones empadronades a Artà.

- Bonificació del 100 % per a les ONG, les associacions inscrites en el Registre d’Entitats Ciutadanes d’Artà, els centres escolars del municipi i els centres esportius del municipi.

b) Fiança

La persona titular de l’autorització està obligada a constituir, amb caràcter previ, una fiança per import de 100 € com a garantia per la reparació de possibles danys i l’acompliment de les obligacions inherents a les instal·lacions.

Aquest dipòsit previ s’ha de retornar un cop que els serveis tècnics municipals hagin verificat l’estat de les instal·lacions. En el cas que el cost dels danys en les instal·lacions resulti superior a l’import del dipòsit previ, s’ha d’exigir el pagament de la diferència.

En cas d’anul·lació de la reserva, només s’ha de retornar el 50 % de la tarifa i sempre que s’hagi comunicat amb quinze dies d’antelació.

2. Locals de titularitat municipal

a) Bonificacions

S’ha d’aplicar un bonificació del 100 % a les ONG, a les associacions inscrites en el Registre d’Entitats Ciutadanes d’Artà, als centres escolars del municipi i als centres esportius del municipi.

b) Fiança per l’ús de locals de titularitat municipal

La persona titular de l’autorització està obligada a constituir, amb caràcter previ, una fiança per import de 300 € com a garantia per la reparació dels possibles danys i l’acompliment de les obligacions inherents a les instal·lacions.

Aquest dipòsit previ s’ha de retornar un cop que els serveis tècnics municipals hagin verificat l’estat de les instal·lacions. En el cas que el cost dels danys en les instal·lacions resulti superior a l’import del dipòsit previ, s’ha d’exigir el pagament de la diferència.

3. Entrades altres espais públics culturals gestionats per l’Ajuntament

S’ha d’aplicar una bonificació del 100% als centres escolars d’Artà i a les entitats inscrites en el Registre d’entitats ciutadanes d’Artà.

4. La Junta de Govern Local pot establir, de forma excepcional, altres bonificacions sempre que, prèviament, s’hagin motivat tant l’interès especial com la utilitat municipal.

Article 6. Acreditació

S’acredita la taxa i neix l’obligació de contribuir quan s’inicia la prestació dels serveis subjectes a gravamen, entenent-se, a aquests efectes, que la iniciació esmentada es produeix amb la seva sol·licitud.

Article 7. Declaració, liquidació i ingrés

Aquesta taxa s’ha d’exigir en règim d’autoliquidació en la forma prevista a l’Ordenança general de gestió, administració i recaptació.

Article 8. Infraccions i sancions

Pel que fa a la qualificació d’infraccions tributàries i a les sancions que corresponguin en cada cas, cal atenir-se a allò que disposa la Llei general tributària.

Disposició final

Aquesta Ordenança entrarà en vigor en el moment que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s’ha d’aplicar a partir de l’1 de gener de 2019 i ha de ser vigent fins que es modifiqui o es derogui, d’acord amb l’article 17 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

 

Ordenança número 25. Taxa pels serveis esportius.

Article 1. Fonament i naturalesa

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb allò que disposen els articles 15 al 19 del RD 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la taxa pels serveis esportius, que s’ha de regir per aquesta Ordenança fiscal, les normes de la qual acompleixen el que preveu l’article 57 de l’esmentat RD 2/2004.

Article 2. Fet imposable

El fet imposable ve determinat per la utilització de les instal·lacions o serveis existents en els recintes esportius, com ara els abonaments al Poliesportiu, Piscina, Camp de Futbol, etc.

Article 3. Subjecte passiu

Són subjectes passius contribuents les persones naturals usuàries dels diferents serveis als quals fa referència l’article 2.

Article 4. Quota tributària

La quota tributària es determinarà aplicant les tarifes següents

4.1. Activitats hípiques

- Individual (mensual): 26,29 €

- Grup (mensual): 15,77 €

- Lloguer de la quadra (mensual): 315,48 €

4.2. Poliesportiu

- Pista de tennis amb llum, una hora: 8,50 €

- Pista de tennis sense llum, una hora: 6,50 €

- Pista del Poliesportiu coberta sense llum, una hora: 37,66 €

- Pista del Poliesportiu coberta amb llum, una hora: 62,72 €

- 1/3 de pista del Poliesportiu sense llum, una hora: 12,67 €

- 1/3 de pista del Poliesportiu amb llum, una hora: 22,58 €

- Sala Polivalent, per hora: 12,92  €

- Gimnàs, per persona i hora: 3,88 €

- Gimnàs sencer, per hora: 63,63 €

- Pista del segon pavelló sense llum, una hora: 26,29 €

- Pista del segon pavelló amb llum, una hora: 42,85 €

4.3. Pista de pàdel

a) Matrícula: 42,06 €

b) Soci

- Pista de pàdel amb llum, una hora: 12,61 €

- Pista de pàdel sense llum, una hora: 9,46 €

c) No soci

- Pista de pàdel amb llum, una hora: 15,77 €

- Pista de pàdel sense llum, una hora: 12,62 €

4.4. Camp de Futbol Ses Pesqueres

- Camp de gespa amb llum, per hora: 155,08 €

- Camp de gespa sense llum, per hora: 90,48 €

- Camp de futbol 7 amb llum, per hora: 77,55 €

- Camp de futbol 7 sense llum, per hora: 46,52 €

- Instal·lació completa, per dia: 777,57 €

4.5. Poliesportiu de la Colònia de Sant Pere

- Pista amb llum i vestidors, per hora: 15,05 €

- Pista sense llum i vestidors, per hora: 6,47 €

- Pista amb llum i sense vestidors, per hora: 10,02 €

- Pista sense llum i sense vestidors, per hora: 6,47 €

- Sala Polivalent, per hora: 7,73 €

4.6. Piscina Municipal

CURSETS SOCIALS

Matrícula 54,91 € anuals 63,91 € al mes (3 classes setmanals)

ADULTS

Matrícula 54,91 € anuals 63,91 € al mes (2 classes setmanals)

NADONS (preescolar fins a 6 anys)

Matrícula 54,91 € anuals 63,91 € al mes (3 classes setmanals)

 

ESCOLA FEDERACIÓ

56,80 € al mes (5 classes setmanals d’1 h i mitja)

SOCIS DE LA PISCINA

Quota individual anual 147,08 € anuals. Entrada gratuïta per nedar lliure

Cursets de natació:

Matrícula: 45,69 € anual

55,51 € mensuals (3 classes setmanals anuals)

FAMÍLIA (socis, mínim 3)

147,08 € anual cap de família

84,30 € anual, el 2on i 3er membre, cada un.

50%, 4rt membre i següents-

Els fills menors de 3 anys no pagaran

Cursets de natació per a familiars de primer grau de socis ( 3 o més persones)

Matrícula 36,68 € anuals

45,69 € mensuals (3 classes mensuals)

Curset per a un o dos membres

S’aplica la tarifa de socis individuals

Bany lliure

4,07 € el bany per un dia

Sempre hi haurà un carrer a disposició de socis i passants. Bany lliure a partir de les 16 hores, de dilluns a divendres, durant els mesos de juliol i agost; dissabte i diumenge a partir de les 17 h.

1,40 € per a nins i nines (menors de 14 anys)

2,23 € per a majors de 14

Bany lliure, abonament de 10 entrades 35,31 €

Abonament mensual 28,67 €

Abonament trimestral 64,54 €

Abonament de mig any de bany lliure 84,21 €

Article 5. Bonificacions

Les bonificacions queden establertes d’acord amb els apartats següents.

5.1. Generals

Les persones empadronades a Artà han de gaudir de les bonificacions següents:

- Per famílies nombroses de tres fills, un 20 %

- Per famílies nombroses de quatre fills, un 25 %

- Per famílies nombroses de cinc fills o més, un 30 %

- Per minusvalidesa (33 %), un 20 %

L’atorgament d’aquestes bonificacions requereix la presentació de la documentació acreditativa.

5.2. Altres

La Junta de Govern pot acordar altres bonificacions quan ho consideri necessari.

Article 6. Acreditació

S’acredita la taxa i neix l’obligació de contribuir quan s’inicia la prestació dels serveis subjectes a gravamen, entenent-se, a aquests efectes, que la iniciació esmentada es produeix amb la seva sol·licitud.

Article 7. Declaració, liquidació i ingrés

Aquesta taxa s’ha d’exigir en règim d’autoliquidació en la forma prevista a l’Ordenança general de gestió, administració i recaptació.

Article 8. Infraccions i sancions

Pel que fa a la qualificació d’infraccions tributàries, així com de les sancions que corresponguin en cada cas, s’ha d’estar a allò que disposa la Llei general tributària.

Disposició final

Aquesta Ordenança s’aplicarà a partir de dia 1 de gener de 2019 i serà vigent fins que es modifiqui o es derogui.

 

Ordenança número 26. Taxa pel servei de centre de dia.

Article 1r.  Fonament i naturalesa

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb allò que disposen els articles 15 al 19 del RD 2/2004, de 5 de març, text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la "Taxa pel servei de centre de dia ", que es regeix per aquesta ordenança fiscal, les normes de la qual s'ajusten al que preveu l'article 57 de l'esmentat RD 2/2004.

Article 2n.  Fet imposable

El fet imposable ve determinat per la utilització dels serveis de Centre de Dia.

Article 3r.  Subjecte passiu

1.- L’obligació de contribuir neix per la prestació dels serveis, hi hagi o no sol·licitud de l’usuari o de l’obligat al pagament.

2.- Estan obligats a pagar:

a) Els beneficiaris dels serveis regulats en aquesta Ordenança o, si s’escau els que els sol·licitin.

b) Els hereus i, si escau, les herències “jacents”, o les persones o institucions que tinguin l’obligació legal o pactada d’atendre els usuaris del servei.

TARIFES

Article 4t.

   La quantia de la taxa regulada en aquesta Ordenança serà la fixada a la tarifa continguda a continuació:

1.Quan l’usuari utilitzi habitualment el servei el mes sencer, només  es reduirà la quota per ingressos hospitalaris i/o quan la absència sigui de més de  tres dies justificada mitjançant la documentació mèdica corresponent:.

- Tot el dia … … … … … … … … … … … … … ... ... 582,20 €

- El matí (de 8h a 14h), incloent el dinar  … … … ... ..   373,55 €

- El matí (de 8h a 13h)       207,22 €

- El capvespre (de 14h a 19h) … … … … … … ... ... .  207,22 €

- Complement pels dissabtes i festius entre setmana, tot el dia        91,72 €

2.Quan l’usuari utilitzi el servei de forma regular, però no tots els dies del mes (per dia):

- Tot el dia … … … … … … … … … … … … … ... ... 31,34 €

- El matí (de 8h a 14h), amb el dinar inclòs  … … … ... ...     20,06 €

- El matí (de 8h a 13h)       15,77 €

- El capvespre (de 14h a 19h) … … … … … … ... ... .. 15,77 €

- Complement pels dissabtes i festius entre setmana, tot el dia      33,40 €

3.Quan l’usuari sigui ocasional (per dia):

- Tot el dia … … … … … … … … … … … … … ... ...36,40 €

- El matí (de 8h a 14h), incloent el dinar … … … ... ...   23,35 €

- El matí (de 8h a 13h)       16,76 €

- El capvespre (de 14h a 19h) … … … … … … ... ... . 16,76 €

- Complement pels dissabtes i festius entre setmana, tot el dia      33,40 €

4.Servei de transport:

-  Mensual     ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...   70,87 €

-  Un viatge     ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .. .... 35,43 €

En el cas de persones dependents, que ocupin una de les places compreses en el conveni, pagaran per mes vençut i el preu estipulat que consti a la resolució de la Conselleria d’Afers Socials.

Article 5

En les quotes que es meritin per aplicació d’aquesta ordenança no s’hi comprenen les despeses que ocasioni l’usuari en concepte de medecines, ingredients i similars.

NORMES DE GESTIÓ

Article 6.

1.- Les persones que puguin accedir al Centre han d’abonar la quantitat establerta per mesos vençuts i dins els 10 primers dies. Aquesta operació s’ha de realitzar per domiciliació bancària.

2.- En cas que l’usuari no disposi de prou ingressos per satisfer la taxa de l’article 4, es procedirà a:

a)Convenir amb els familiars, hereus o qualsevol persona interessada, el pagament total de la tarifa o de la part que el resident no pugui assumir.

b)L’Ajuntament queda facultat per cobrar a l’usuari el 50% de la seva pensió.

3.- Sempre, i en tot cas i qualsevol moment, l’Ajuntament pot exigir, a l’usuari o als seus familiars, qualsevol tipus de garantia (aval bancari, hipoteca, penyora, reconeixement del deute, etc.) per tal d’assegurar les obligacions econòmiques contretes per l’usuari.

DISPOSICIÓ FINAL

Aquesta ordenança s’aplicarà a partir de dia 1 de gener de 2019 i serà vigent  fins que es modifiqui o derogui.

 

Ordenança número 29. Taxa per la prestació de serveis assistencials.

Article 1. Concepte

De conformitat amb els articles 133.2 i 142 de la Constitució, l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i els articles 15 a 19 del RDL 2/2004, de 5 de març, per la qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, l’Ajuntament d'Artà estableix la taxa per la prestació dels serveis assistencials següents: Servei d'Ajuda a Domicili, Servei de Menjador a Domicili, Servei de Teleassistència, Servei de Pipí-stop i Servei de Préstec de material ortopèdic.

Article 2. Persones obligades al pagament

Les persones obligades a pagar la taxa que regula aquesta Ordenança són:

a)Les que es beneficiïn dels serveis assistencials prestats per aquest Ajuntament.

b)O, si n’és el cas, els familiars que tenguin l'obligació legal o pactada d'atendre els usuaris dels serveis assistencials. En el supòsit que, en morir el beneficiari, quedi pendent d'abonar alguna quantitat d’aquests serveis, la quantitat esmentada tendrà el concepte de deute de la persona causant en la liquidació de l'herència.

Article 3. Quantia

Les quanties de la taxa que regula aquesta Ordenança són les que es fixen en els apartats següents.

3.1.  Servei d’Ajuda a Domicili (SAD)

a)Ingressos mensuals per unitat familiar inferiors o iguals a 325 €

Les persones amb ingressos inferiors o iguals a 325 € no han de pagar.

b)Ingressos mensuals per unitat familiar entre 326 € i 745 €

Si els ingressos personals són entre 326 € i 745 €, el preu del servei és de 6€.

c)Ingressos mensuals per unitat familiar iguals o superiors a 746 €

Si els ingressos personals són iguals o superiors a 746 €, el preu del servei és de 10 €.

3.2. Servei de Menjador a Domicili

La quota a pagar és de 6 € per menjada.

3.3. Servei de Teleassistència subvencionat

El màxim de la quota a pagar és de 27,29 € mensuals.

3.4. Servei de Pipí-stop

La quota a pagar és de 20 € per l’ús de l’aparell.

3.5.  Servei e préstec de material ortopèdic (llit articulat i cadira de rodes)

La quota a pagar per llit és de 20€ mensuals, per un temps màxim de 12 mesos.

La quota a pagar per cadira de rodes és de 10€ mensuals , per un temps màxim de 6 mesos.

Article 4. Exempcions i reduccions

La persona beneficiària o que sol·liciti aquests serveis pot demanar l'exempció o la reducció de la quota sempre que justifiqui la incapacitat econòmica del subjecte passiu i dels seus familiars per fer front al pagament. Després de comprovar les circumstàncies al·legades, els Serveis Socials municipals han d’informar i elevar la proposta corresponent a la Junta de Govern Local.

Article 5. Liquidació i cobrament de les quotes

L'obligació de pagar el preu públic que regula aquesta Ordenança neix en el moment en què s'inicia la prestació del servei.

Al principi de cada mes, els Serveis Socials municipals responsables dels serveis assistencials han de comunicar el nombre d'hores d'assistència i de menjars relatius al mes anterior que corresponen a cada usuari als Serveis Econòmics, per tal que aquests facin la liquidació i carreguin l’import en el compte bancari corresponent.

El treballador o treballadora social ha de determinar els ingressos de la persona que ha de ser atesa i la quota a pagar segons els barems establerts en aquesta Ordenança, la qual, en cap cas, no pot ser superior al màxim fixat en aquests barems.

L'incompliment del pagament de les quotes en el termini establert dóna lloc a la baixa de la prestació del servei, sense perjudici d’iniciar l’expedient per liquidar les quotes no cobrades i imposar les sancions corresponents.

Disposició final

Aquesta Ordenança s’aplicarà a partir de dia 1 de gener de 2019 i serà vigent  fins que es modifiqui o es derogui.

 

Ordenança número 39. Taxa pels serveis de l’escola de música.

Article 1. Fonament i naturalesa

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb allò que disposen els articles 15 al 19 del RD 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament estableix la taxa pels serveis de l’Escola de Música, que s’ha de regir per aquesta Ordenança fiscal, les normes de la qual acompleixen el que preveu l’article 57 de l’esmentat RD 2/2004.

Article 2. Fet imposable

Constitueix el fet imposable de la taxa la prestació dels serveis de l’Escola de Música i de la Factoria de Músics.

Article 3. Subjecte passiu

Són subjectes passius contribuents les persones naturals usuàries dels diferents serveis de l’Escola de Música.

Article 4. Quota tributària

La quota tributària es determinarà aplicant les tarifes següents.

4.1. Escola de Música

- Inscripció: 6,37 €

- Música i moviment: 25,75 €/mes

- Iniciació al llenguatge: 42,52 €/mes

- Llenguatge musical: 42,52 €/mes

- Música i moviment i instrument ½ h 1 alumne: 54 €/mes

- Música i moviment i instrument ½ h 2 alumnes: 49,13 €/mes

- Música i moviment i instrument ½ h 3 alumnes: 44,21 €/mes

- Iniciació al llenguatge o llenguatge i instrument ½ h 1 alumne: 60 €/mes

- Iniciació al llenguatge o llenguatge i instrument ½ h 2 alumnes: 54,59 €/mes

- Iniciació al llenguatge o llenguatge i instrument ½ h 3 alumnes: 49,13 €/mes

- Iniciació al llenguatge o llenguatge i instrument ¾ h 1 alumne: 82,51 €/mes

- Iniciació al llenguatge o llenguatge i instrument ¾ h 2 alumnes: 64,38 €/mes

- Iniciació al llenguatge o llenguatge i instrument ¾ h 3 alumnes: 59,74 €/mes

- Iniciació al llenguatge o llenguatge i instrument 1 h 2 alumnes: 77,25 €/mes

- Iniciació al llenguatge o llenguatge i instrument 1 h 3 alumnes: 69,53 €/mes

- Instrument ½ h 1 alumne: 50 €/mes

- Instrument ½ h 2 alumnes: 43,67 €/mes

- Instrument ½ h 3 alumnes: 39,30 €/mes

- Instrument ¾ h 1 alumne: 66,01 €/mes

- Instrument ¾ h 2 alumnes: 51,50 €/mes

- Instrument ¾ h 3 alumnes: 47,79 €/mes

- Instrument 1 h 2 alumnes: 61,80 €/mes

- Instrument 1 h 3 alumnes: 55,62 €/mes

- Assignatures de conjunt per a alumnes que cursen altres estudis a l’Escola: 15,45 €/mes

- Assignatures de conjunt per a alumnes que només cursen aquest tipus d’assignatura: 25 €/mes

- Instrument sense classe col·lectiva:

             Minuts classe/ nombre alumnes       €

Instrument sòl sense col·lectiva        30/1     42,50

Instrument sòl sense col·lectiva        30/2     37,11

Instrument sòl sense col·lectiva        30/3     33,40

Instrument sòl sense col·lectiva        45/1     56,10

Instrument sòl sense col·lectiva        45/2     43,77

Instrument sòl sense col·lectiva        45/3     40,62

Instrument sòl sense col·lectiva        60/2     52,53

Instrument sòl sense col·lectiva        60/3     47,27

- Assignatura de Coral - Aquatreveus: 60€/any.

4.2. Factoria de Músics

- Inscripció: 6,37 €

- Instrument: 74,44 €/mes

- 1 teoria: 63,78 €/mes

- 2 teories: 116,93 €/mes

- Combo: 63,76 €/mes

- Instrument i combo: 116,93 €/mes

- Instrument i 1 teoria: 116,93 €/mes

- Instrument i 2 teories: 159,44 €/mes

- Teoria i combo: 159,44 €/mes

- Instrument, 1 teoria i combo: 159,44 €/mes

- Instrument, 2 teories i combo: 159,44 €/mes

- Tallers i jornades: 70,85 €/mes

4.3. Bonificacions

Les bonificacions queden establertes de la manera següent:

- Per famílies nombroses de tres fills, un 20 %

- Per famílies nombroses de quatre fills, un 25 %

- Per famílies nombroses de cinc fills o més, un 30 %

- Per minusvalidesa (33 %), un 20 %

- Per dos germans matriculats, un 20 %; i en cas de ser membres de família nombrosa, només es farà un 10 % de descompte per cada fill, més el descompte corresponent per família nombrosa especificat a l’apartat general de bonificacions.

- Per pares i fills o matrimonis matriculats, un 20 % de descompte. En cas de ser membres de família nombrosa només es farà un 10 % de descompte per cada membre, més el descompte corresponent per família nombrosa especificat a l’apartat general de bonificacions.

- Per tres germans o més matriculats, un 10 %, més el descompte corresponent per família nombrosa especificat a l’apartat general de bonificacions.

L’atorgament d’aquestes bonificacions requereix la presentació de la documentació acreditativa.

4.4. Altres

La Junta de Govern pot acordar altres bonificacions quan ho consideri necessari.

Article 5. Acreditació

S’acredita la taxa i neix l’obligació de contribuir quan s’inicia la prestació dels serveis subjectes a gravamen, entenent-se, a aquests efectes, que la iniciació esmentada es produeix amb la seva sol·licitud.

Article 6. Declaració, liquidació i ingrés

Aquesta taxa s’ha de considerar meritada simultàniament a la prestació del servei i s’han de confeccionar, per mensualitats vençudes, els rebuts, que passaran a ser cobrats.

 

Article 7. Infraccions i sancions

Pel que fa a la qualificació d’infraccions tributàries, així com de les sancions que corresponguin en cada cas, s’ha d’estar a allò que disposa la Llei general tributària.”

 

Artà, 17 de desembre de 2018

El batle Manuel Galán Massanet