Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 13053
Aprovació definitiva de la modificació de l'Ordenança fiscal núm. 14, reguladora de la taxa per la prestació del servei de clavegueram

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament en sessió ordinària celebrada el dia 18-10-18 va aprovar inicialment l'Ordenança fiscal núm. 14 reguladora de la taxa per a la prestació del servei de clavegueram.

En el BOIB núm. 133 de dia 25-10-18 es publicà l'anunci de l'aprovació esmentada.

Atès que durant el període establert a aquest efecte no s'han presentat al·legacions; i atesa la legislació vigent, es publica íntegrament el text de l’ordenança esmentada, en compliment de l’article 17.4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.

ORDENANÇA FISCAL NÚM. 14

TAXA PER A LA PRESTACIÓ DEL SERVEI DE CLAVEGUERAM

Art. 1r  FONAMENT I NATURALESA

En ús de les facultats concedides pels articles 133.3 i 142 de la Constitució Espanyola, per l’article 106 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim Local, i de conformitat amb el disposat en els articles que van del 15 al 19 i 20.4 r) del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals; aquest ajuntament manté la taxa per prestació del servei de clavegueram, que ha estat declarada de recepció obligatòria, mitjançant acord adoptat pel Ple de l’Ajuntament, en sessió celebrada el 12 de juny de 1986 (punt 14), que es regirà per aquesta ordenança fiscal, les normes de la qual obeeixen al que preveu l’article 57 de l’esmentat RDL 2/2004.

Art. 2n   FET IMPOSABLE

Constitueix el fet imposable, pel qual neix l’obligació de contribuir la utilització del servei de clavegueram municipal que, per raons de salubritat pública i d’acord amb el que disposa l’article 34 del Reglament de serveis de les corporacions locals, de 17 de juny de 1995, s’ha declarat de recepció obligatòria en tot el terme municipal.

Art. 3r   SUBJECTE PASSIU

1. Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques, i les entitats a les quals es refereix l’article 35 i els següents de la Llei general tributària que, en virtut de qualsevol títol jurídic, tenguin, ocupin o gaudeixin immobles localitzats en vials en els quals es presti, per part de l’Ajuntament, el servei de clavegueram.

2. En virtut del que disposa l’article 23.2 a) de l’RD 2/2004, tindran la condició de substitut del contribuent les persones propietàries dels immobles afectats, els quals podran repercutir, si n’és el cas, les quotes sobre els beneficiaris respectius.

Art. 4t   RESPONSABLES

1. Seran responsables dels deutes tributaris, juntament amb els deutors principals, les persones o entitats a les quals es refereixen l’article 41 i els següents de la Llei general tributària (LGT), en els supòsits i amb l’abast que allà s’assenyalen.

2. Respondran solidàriament a les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals fa referència l’article 42 LGT.

3. En seran responsables subsidiàries les persones o entitats a les quals fa referència l’article 43 de la LGT.

Art. 5è   EXEMPCIONS I BONIFICACIONS

En virtut del que disposa l’article 24.4) de l’RDL 2/2004, es podran concedir bonificacions o exempcions de la quota tributària a qui acrediti una capacitat econòmica insuficient. En tot cas, es resoldrà la concessió d’aquests beneficis, els informes previs i les proves oportunes aportades a l’expedient, que seran tramitats pels Serveis Socials Municipals.

Art. 6è   QUOTES TRIBUTÀRIES

La quota tributària a exigir per la prestació del servei es determinarà en funció de la quantitat d’aigua potable consumida en cada finca, obtinguda per l’aplicació de les tarifes següents:

A) CLAVEGUERAM:

QUOTA DE SERVEI

 

Habitatge

0,0219 €/dia

Indústries, bars, comerços, restaurants, etc

0,0439 €/dia

Plaça hotelera

0,0110 €/dia

QUOTA CONSUM

De 0,000m3/dia a 0,1000m3/dia

0,07 €/m3

De 0,100,3/dia a 0,4000m3/dia

0,14 €/m3

De 0,400m3/dia a 0,8000m3/dia

0,28 €/m3

Més de 0,8000m3/dia

0,35 €/m3

Excepcionalment, en cas de fuites d'aigua, el consum a tenir en compte a l’efecte d'aplicació de la quota de consum serà la mitjana del consum corresponent al mateix període (trimestre) de l'any anterior. La diferència entre el consum efectiu i la mitjana del consum corresponent al mateix període de l'any anterior (trimestre) quedarà sotmesa a la quota de 0,22 €/m3. Per poder tenir en compte aquesta excepció, s'haurà d'acreditar que s'ha reparat la fuita d'aigua adjuntant la corresponent factura de reparació o qualsevol altre document que així ho acrediti.

B) REALITZACIÓ DE CONNEXIÓ DE CLAVEGUERAM

Despeses fixes

184,83 €

Despeses variables (per ml. longitud connexió)

65,02 €

C) DRETS DE CONNEXIÓ

Habitatges

8,03 €

Indústries, bars, comerços, restaurants, etc.

16,04 €

Places hoteleres

4,01 €

Art. 7è   ACREDITAMENT DE LA TAXA

L’obligació de pagar, pel que es refereix a la instal·lació de connexions, es produirà en ocasió de l’adopció de la resolució o l’acord de concessió del permís corresponent.

L’obligació de pagar, pel que fa a la utilització del servei, es produirà quan se n’iniciï la prestació.

Art. 8è   LIQUIDACIÓ I INGRÉS

1. Les quotes relatives a la taxa de clavegueram es liquidaran i ingressaran juntament amb les corresponents a la taxa referent al proveïment d’aigua potable, i s’estendrà un rebut únic per ambdós conceptes, amb especificació interior pel que fa a cada un d’aquests.

2. La liquidació de les quotes s’efectuarà i s’incorporarà en el padró fiscal corresponent, que haurà d’aprovar l’Alcaldia o, per delegació d’aquesta, la Junta de Govern; i s’exposarà al públic durant un mes, mitjançant un edicte publicat en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el tauler d’anuncis municipals i en el web municipal.

3. El període de cobrament en via voluntària serà de dos mesos, passats els quals s’incoarà la via de constrenyiment, conformement amb les prescripcions del Reglament general de recaptació, del 29-07-05, en el qual, així mateix, s’adoptarà la tramitació dels expedients per la declaració de partides fallides.

4. L’inici del període de cobrament es produirà el dia que consti a l’edicte publicat al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que serà exposat al tauler municipal.

5. Els serveis no inclosos en el padró es notificaran individualment i es podran ingressar en els terminis que, pels ingressos directes, assenyala el Reglament general de recaptació del 29-07-2005.

Art. 9è   NORMES DE GESTIÓ

1.  Tota persona interessada a obtenir la prestació del servei ho haurà de sol·licitar prèviament a l’Ajuntament.

2. El personal designat per l’Ajuntament s’encarregarà d’instal·lar totes les connexions.

Art.10è  INFRACCIONS I SANCIONS

Quant a la qualificació d’infraccions tributàries, així com a les sancions que els corresponguin en cada cas, s’haurà de tenir en compte el que disposen els articles 178 i següents de la Llei general tributària.

DISPOSICIÓ FINAL

Aquesta ordenança començarà a regir una vegada n’hagi estat publicada l’aprovació definitiva, i es mantindrà en vigor mentre no sigui modificada o derogada pel Ple municipal.

Tot açò es publica de conformitat amb el disposat a l’article 17.4 de l’RD 2/2004, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora d’hisendes locals.

  

Ciutadella de Menorca, 14 de desembre de 2018

L’alcaldessa,

Joana Gomila Lluch