Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

PARLAMENT DE LES ILLES BALEARS

OFICINA DE PREVENCIÓ I LLUITA CONTRA LA CORRUPCIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 13007
Resolució de 14 de desembre de 2018 de l'oficina de prevenció i lluita contra la corrupció de les Illes Balears, per la qual es crea i regula la seu electrònica de l'oficina

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics, va reconèixer el dret d'aquests a relacionar-se amb les administracions públiques a través de la utilització de mitjans electrònics. Posteriorment, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que ha derogat la Llei 11/2007 en els termes que preveu la disposició derogatòria única, ha reconegut aquest mateix dret en els seus articles 13 i 14.

El reconeixement d'aquest dret obliga, entre altres qüestions, a definir clarament la seu administrativa electrònica a través de la qual s'estableixen aquestes relacions i a precisar el seu règim jurídic essencial.

L'article 38.1 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic, defineix la seu electrònica com aquella adreça electrònica disponible per als ciutadans a través de xarxes de telecomunicacions, la titularitat, gestió i administració de la qual correspon a una Administració Pública, òrgan o entitat administrativa en l'exercici de les seves competències. Per la seva banda, el número 3 del mateix precepte estableix que cada Administració Pública determinarà les condicions i instruments de creació de les seus electròniques.

Amb la creació de la seu electrònica, l'Oficina posa a disposició dels ciutadans un canal que, més enllà del concepte de portal de comunicació, es caracteritza per oferir un entorn segur de prestació de serveis que garanteix l'accessibilitat, disponibilitat, identificació, autenticació, protecció jurídica, confidencialitat, integritat de les comunicacions, responsabilitat, seguretat i interoperabilitat.

Finalment, l'article 17.1 de la Llei 16/2016, de 9 de desembre, per la qual es crea l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció de les Illes Balears, i l'article 16 del Reglament de Funcionament i Règim Interior aprovat per la Comissió d'Afers Institucionals i Generals en sessió ordinària de 21-11-2018 (BOIB de 13-12-2018), estableixen que tant la seu electrònica de l'Oficina, com el seu registre electrònic general, es crearan mitjançant Resolució del seu director o Directora, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

En la seva virtut, resolc:

Article 1. Objecte.

Aquesta Resolució té per objecte la creació i regulació de la seu electrònica de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció de les Illes Balears (d'ara endavant, l'Oficina), per tal de donar compliment al que estableix l'article 38.1 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic.

Article 2. Àmbit d'aplicació.

La seu electrònica de l'Oficina tindrà per àmbit d'aplicació la totalitat dels serveis pertanyents a la mateixa.

Es realitzaran a través d'aquesta seu totes les actuacions, procediments i serveis que requereixin l'autenticació dels ciutadans, empreses, càrrecs públics o administracions i ens públics, en les seves relacions amb tots ells per mitjans electrònics, així com aquells altres respecte als quals es decideixi la seva inclusió a la seu per raons d'eficàcia, celeritat i qualitat en la prestació de serveis.

Article 3. Característiques essencials de la seu.

1. L'adreça electrònica de referència de la seu serà https://oficinaelectronica.oaib.es. Serà accessible directament, així com a través de la pàgina web de l'Oficina https://www.oaib.es.

2. La titularitat de la seu electrònica correspon al director o directora, qui es responsabilitzarà de la integritat, veracitat i actualització de la informació i els serveis als quals pugui accedir a través d'aquella.

3. Seran responsables de la gestió, dels continguts i dels serveis posats a disposició en la seu, els titulars de les Àrees de l'Oficina en l'àmbit de les seves competències. En particular, la gestió tecnològica de la seu serà competència del o de la Cap de l'Àrea d'Assumptes Generals, Recursos Humans i Administració Econòmica, i la gestió dels continguts comuns de la seu i la coordinació amb les Àrees correspon al director o directora.

4. Correspon al director o directora la resolució de les queixes que puguin plantejar els ciutadans respecte de l'organització i funcionament de la seu així com el coneixement dels suggeriments que puguin plantejar al respecte. Els mitjans disponibles per a la seva formulació són els esmentats en el punt 5 d'aquest article. En cap cas es consideraran mitjans aptes per a la formulació de queixes i suggeriments els serveis d'informació i assessorament al ciutadà en la utilització de la seu electrònica.

5. Seran canals d'accés als serveis disponibles a la seu:

- Per a l'accés electrònic, Internet, https://oficinaelectronica.oaib.es

- Per a l'atenció presencial i telefònica es mostrarà la direcció i els números de telèfon a la mateixa seu, sense perjudici de l'accés a través dels registres regulats a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

  

6. La identificació de la seu es durà a terme mitjançant certificat reconegut o qualificat d'autenticació de lloc web, consistent en un certificat del servidor on s'allotja la informació o en qualsevol altre certificat de dispositiu segur, o mitjà equivalent.

7. La seu ha d'incloure com a mínim els continguts i els serveis relacionats a l'article 4 de la present Resolució.

8. La informació i els serveis inclosos en la seu han de complir els principis de transparència, publicitat, responsabilitat, qualitat, seguretat, disponibilitat, accessibilitat, neutralitat i interoperabilitat que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector públic.

9. Els continguts publicats a la seu respondran als criteris de seguretat i interoperabilitat que es deriven de l'esmentada Llei 40/2015, d'1 d'octubre, i de la normativa que en cada moment sigui aplicable.

Article 4. Continguts i serveis de la seu electrònica.

La seu disposarà com a mínim dels següents continguts i serveis:

a) Identificació de la seu, així com de l'òrgan o òrgans titulars i dels responsables de la gestió i dels serveis posats a disposició en la mateixa.

b) Informació necessària per a la correcta utilització de la seu incloent el mapa de la seu electrònica o informació equivalent, amb especificació de l'estructura de navegació i les diferents seccions disponibles, així com la relacionada amb propietat intel·lectual.

c) Sistema de verificació dels certificats de la seu, que estarà accessible de forma directa i gratuïta.

d) Relació de sistemes de signatura electrònica que siguin admesos o utilitzats a la seu.

e) Catàleg de procediments, tràmits i serveis disponibles a la seu.

f) Carta de serveis electrònics de la seu.

g) Bústia general de suggeriments i queixes en relació amb el contingut i serveis oferts a la seu electrònica.

h) Serveis d'assessorament electrònic a l'usuari per a la correcta utilització de la seu.

i) Informació relacionada amb la protecció de dades de caràcter personal, incloent un enllaç amb la seu electrònica de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

j) Resolució per la qual es crea i regula la seu, així com, si és el cas, resolucions que estableixin l'obligatorietat d'utilització de la via electrònica per a determinats procediments i certs col·lectius de persones físiques.

k) Resolució del director o directora de l'Oficina per la qual es cregui el segell electrònic de l'organisme, així com Resolució relativa a la utilització d'un codi segur de verificació.

l) Accés a l'estat de tramitació de l'expedient.

m) Relació dels mitjans electrònics que els interessats puguin utilitzar en cada supòsit per comunicar-se amb la seu.

n) Comprovació del compliment de les condicions de confidencialitat, disponibilitat, autenticitat i integritat dels documents, informacions i comunicacions que es realitzen a través de la seu.

o) Data i hora oficial, i dies declarats oficialment com inhàbils.

p) Accés a la informació publicada al Perfil de contractant.

q) Accés al portal de transparència.

r) Qualsevol informació o servei que l'Oficina consideri d'interès o necessitat.

  

Disposició transitòria única. Posada en funcionament de la seu electrònica de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció de les Illes Balears.

La seu electrònica de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció de les Illes Balears estarà operativa en el termini màxim de dos mesos a comptar des de la data d'entrada en vigor de la present resolució.

 

Disposició final única. Entrada en vigor.

Aquesta Resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el «Butlletí Oficial de les Illes Balears».

   

Palma, 14 de desembre de 2018.

El director de l'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció de les Illes Balears

Jaime Far Jiménez.