Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE TERRITORI I INFRAESTRUCTURES
Núm. 12968
Acord del Consell Executiu relatiu a la Convocatòria 2019 per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern
El Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, en sessió de data 12 de desembre de 2018, ha adoptat entre altres els següents acords:
«1. Aprovar l’expedient de la convocatòria 2019 per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives.
2. Aprovar les «Bases de la convocatòria 2019 per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives», que s’adjunten com a annex, i que han de regir l’esmentada convocatòria.
3. Convocar públicament les proves de conformitat amb el contingut i requisits exigits a les «Bases de la convocatòria 2019 per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives».
4. Facultar a la consellera executiva de Territori i Infraestructures per a la instrucció, realització i resolució de la resta de tràmits corresponents del procediment.
5. Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears d’aquesta convocatòria, de les bases aprovades, i els annexos que les complementen.»
ANNEX
BASES DE LA CONVOCATÒRIA 2019 PER A L’OBTENCIÓ DE L’ACREDITACIÓ PROFESSIONAL DEL PERSONAL D’ADMISSIÓ I CONTROL D’AMBIENT INTERN.
1. Convocatòria de proves
Es convoquen a l’illa de Mallorca, per a l’any 2019, les proves per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives de les Illes Balears.
2. Dates d’examen
Les dates de les proves per a l’acreditació professional per a l’any 2019 són les següents:
Primera prova: 22 de febrer de 2019
Segona prova: 17 de maig de 2019
3. TEMARI
(Bloc 1) Matèries jurídiques:
TEMA 1. Constitució espanyola de 1978: drets i deures fonamentals.
TEMA 2. El dret d’admissió en activitats d’espectacles públics i recreatives. Títol II, i Títol IX de la Llei 7/2013, de 26 de novembre; Real Decreto 2816/1982, de 27 de agost; Decret 41/2011, de 29 d’abril; Reglament regulador dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives, en l’àmbit de l’illa de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell Insular de Mallorca en sessió de data 14/11/2013; nocions bàsiques sobre normativa de Consum. Nocions bàsiques sobre la Llei Orgànica 4/2015, de 30 de març, sobre Protecció de la Seguretat Ciutadana.
TEMA 3. Nocions bàsiques sobre delictes contra les llibertats, detencions il·legals, homicidis, lesions, amenaces i coaccions, legítima defensa i omissió del deure de socors, la tinença d’armes en locals de concurrència pública.
TEMA 4. Nocions bàsiques sobre la salut pública, drogodependències i tràfic de drogues.
TEMA 5. Autoritats competents en matèria d’activitats d’espectacles públics i recreatives.
(Bloc 2) Matèries de psicologia:
TEMA 6. Les relacions amb el públic en general i amb les forces i els cossos de seguretat.
TEMA 7. L’autocontrol: El pànic i el seus efectes. L’estrès i el comportament en situació de perill o de riscs col·lectius. Tècniques d’autocontrol
TEMA 8. Les relacions humanes i la seguretat:
- Aprenentatge de mètodes no violents per resoldre conflictes.
- Els perfils de conductes i comportaments de les persones, especialment quan es troben en estat d’embriaguesa perquè han consumit alcohol, estupefaents, etc.
- Els perfils de conductes i comportaments de les persones, especialment quan es troben en estat de perill o d’emergències.
(Bloc 3) Matèries tècniques de seguretat:
TEMA 9. Nocions bàsiques sobre instal·lacions de seguretat contra incendis i altres riscs col·lectius.
TEMA 10. Nocions bàsiques sobre plans d’autoprotecció i d’emergències.
TEMA 11. Comportaments i actuacions de les persones i de les masses en estat de pànic i d’emergència davant riscs col·lectius.
TEMA 12. Nocions bàsiques sobre sistemes de comunicació.
TEMA 13. Nocions bàsiques de la Llei 5/2014, de 4 d’abril, que regula la seguretat privada.
(Bloc 4) Matèries tècniques i sanitàries:
TEMA 14. Conceptes bàsics sobre primers auxilis i situacions d’assistència sanitària immediata.
TEMA 15. Conceptes bàsics sobre intervencions davant el consum d’alcohol, tabac i drogues.
TEMA 16. Conceptes bàsics sobre les agressions sexuals i la violència de gènere.
Pràctiques preceptives:
Al curs bàsic, s’ha de garantir la realització d’un mínim de 10 hores lectives de pràctiques preceptives, d’acord amb l’article 4.1.d del Reglament regulador dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives, en l’àmbit de l’illa de Mallorca.
4. Desenvolupament i contingut de les proves
4.1. Els aspirants de la llista d’admesos han d’assistir a la sessió en la qual siguin convocats; els qui no compareguin se’ls hi considerarà com a “No presentat”, excepte en els casos al·legats i justificats amb anterioritat a la realització de l’exercici, en aquest cas, el tribunal haurà d’adoptar Resolució motivada al respecte.
4.2. Els aspirants han d’anar proveïts, per a cada exercici, del document nacional d’identitat o d’un document identificatiu equivalent en vigor. En qualsevol moment, durant les proves, el tribunal pot requerir als aspirants que acreditin la seva identitat.
4.3. Per a la realització de les proves, els aspirants no poden utilitzar cap tipus de documentació, aparell electrònic, calculadores, ni similars.
4.4. L’examen constarà d’una prova teòrica tipus test dividida en 4 blocs, amb un total de 40 preguntes (10 preguntes per bloc) sobre el temari especificat al punt 3 d’aquesta convocatòria. Cada pregunta englobarà 4 possibles respostes, de les quals només una serà correcta.
4.5. La durada de les proves serà de 90 minuts.
L’enunciat o contingut, com també el desenvolupament de les proves, l’ha de determinar prèviament el tribunal qualificador.
Els criteris de correcció són els que s’especifiquen al punt 8 d’aquestes bases.
5. Tribunal Qualificador
5.1. D’acord amb l’article 19.2 del Reglament regulador dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives, en l’àmbit de l’illa de Mallorca, es nomenen els membres del tribunal qualificador per aquesta convocatòria.
President:
Titular: Sra. Natalia Troya Isern, directora insular de Seguretat Vial i Activitats Classificades.
Suplent: Sr. Marc López Expósito, secretari tècnic de Territori i Infraestructures.
Vocals:
Titular 1: Sr. Marc Gradaille Llaneras, cap del Servei d’Activitats,
Suplent: Sr. Manuel Malagón Calonge, administratiu del Servei d'Activitats.
Titular 2: Sra. Francisca Pastor Torres, cap de la Secció d’Activitats Permanents del Servei d’Activitats.
Suplent: Sra. Maria José García Martínez, tècnica del Sevei d'Activitats.
Secretària:
Titular: Sra. Bàrbara Vidal Jordi, tècnica jurídica del Servei d’Activitats, amb veu i sense vot.
Suplent: Sra. Apol·lònia Serra Barceló, cap del Servei Jurídic i de Règim Intern de la Secretaria Tècnica, del Departament de Territori i Infraestructures, qui podrà actuar com a assessora del tribunal amb veu i sense vot.
Tots els membres d’aquest tribunal que participin en les sessions tenen dret a percebre una indemnització per sessió i dia. D’acord amb el que preveu el Decret 62/2011, 20 maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió, i s’aprova el barem d’indemnitzacions que se’n deriven. Aquestes indemnitzacions són compatibles amb les dietes que reglamentàriament els corresponguin.
5.2. Amb la convocatòria prèvia del president, el tribunal s’ha de constituir amb l’assistència de la majoria dels membres, titulars o suplents.
En aquesta sessió, el tribunal ha d’acordar totes les decisions que corresponguin pel desenvolupament correcte de les proves.
5.3. Una vegada constituït el tribunal, per a la actuació vàlida d’aquest, s’ha de requerir la presència, almenys, de la meitat dels seus membres, amb la presència obligatòria del president i del secretari. Els titulars i els suplents poden actuar indistintament i concurrentment.
5.4. El tribunal pot disposar que assessors especialistes s’incorporin als treballs, els quals han d’actuar amb veu però sense vot. Les actuacions d’aquests assessors s’han de reflectir a les actes. Així mateix, el tribunal es pot valer de l’activitat de personal auxiliar durant el desenvolupament material dels exercicis.
5.5. En cada una de les proves avaluadores, hi ha de ser present, com a mínim, un dels membres del tribunal, acompanyat dels vigilants i els col·laboradors que es considerin oportuns.
6. Requisits i termini de la sol·licitud d’inscripció
6.1 Per prendre part en aquestes proves s’ha de presentar la declaració responsable dels requisits i la documentació necessària adjunta, segons el model d’Annex 5 publicat juntament amb les bases d’aquesta convocatòria, que estarà disponible al Servei d’Activitats del Departament de Territori i Infraestructures del Consell Insular de Mallorca, al carrer de General Riera, 113 (Llar de la Infància), de Palma de Mallorca, i a la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net.
A la declaració responsable corresponent a cada interessat, s’ha d’adjuntar tota la documentació que es detalla a continuació i que haurà d’estar en vigor en el moment de presentar-la al Consell Insular de Mallorca:
a. Una fotografia recent model DNI, preferiblement en format digital.
b. Fotocòpia del DNI/NIE/passaport o permís de residència i de treball a Espanya o documents equivalents.
c. Certificat en què consti que la persona aspirant no té antecedents penals a Espanya ni, si pertoca, en el seu país d’origen. S’entendrà per país d’origen, aquell o aquells països dels quals tenguin reconeguda la nacionalitat. En aquest darrer cas, s’haurà de presentar el certificat de penals original amb una traducció oficial.
En relació amb el certificat d’antecedents penals d’Espanya, l’aspirant pot autoritzar a l’òrgan instructor per a consultar la base de dades del Registre Central de Penats del Ministeri de Justícia del Govern d’Espanya. En tal cas no caldrà que l’aporti.
Excepcionalment, si l’òrgan instructor no pogués obtenir aquest certificat, es requerirà a l’aspirant que l’aporti.
d. Certificat mèdic oficial d’aptitud psicològica i de salut mèdica favorable, on s’indiqui expressament que la persona interessada «reuneix les aptituds físiques i psíquiques idònies per al desenvolupament de les funcions dels serveis d’admissió i control d’ambient intern».
Així mateix l’interessat haurà de fer el pagament de la taxa corresponent. Les instruccions per fer efectiu el pagament de l’esmentada taxa es podran consultar a la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net.
6.2 Els certificats esmentats al punt anterior hauran de ser originals i estar vigents en el moment de la seva presentació davant el Consell Insular de Mallorca; si al certificat no s’indica la validesa, s’entendrà vàlid per un període de 3 mesos a comptar des de la seva data d’expedició.
6.3 La declaració responsable, juntament amb la documentació esmentada abans, s’ha de presentar preferiblement en el Registre del Consell Insular de Mallorca al carrer de General Riera, 113 (Llar de la Infància), de Palma de Mallorca, o en la forma establerta en l’article 16 de la Llei 39/2015, de 2 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
6.4 La falta de justificació de qualsevol dels requisits esmentats determina l’exclusió de l’aspirant.
6.5 Els terminis per a la presentació de la declaració responsable per a la inscripció a les proves avaluadores previstes per a l’any 2019 són:
* Per a la primera prova de data 22 de febrer de 2019: del 14 al 25 de gener de 2019 (ambdós inclosos).
* Per a la segona prova de data 17 de maig de 2019: del 28 de març al 10 d’abril de 2019 (ambdós inclosos).
7. Requisits dels aspirants
Per ser admesos a les proves, els aspirants hauran d’aportar la documentació indicada a l’article 19.3 del Reglament regulador dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives, en l’àmbit de l’illa de Mallorca i complir els següents requisits de l’article 10.2 de l’esmentat reglament:
a. Ser major d’edat.
b. Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional d’algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir el permís de residència i de treball a Espanya.
c. No tenir antecedents penals.
d. Tenir les aptituds i capacitats físiques i psíquiques idònies per a l’exercici de les funcions corresponents, acreditades mitjançant un certificat mèdic oficial on s’indiqui expressament que la persona interessada «reuneix les aptituds físiques i psíquiques idònies per al desenvolupament de les funcions dels serveis d’admissió i control d’ambient intern».
e. Tenir uns coneixements bàsics de les llengües oficials de les Illes Balears amb la finalitat de poder atendre el públic que s’hi adreci en aquestes llengües.
f. Haver superat el curs bàsic de personal dels serveis d’admissió i de control d’ambient intern.
A més, s’ha d’haver realitzat l’abonament de la taxa corresponent als drets d’examen.
Tots aquests requisits s’han de complir el dia de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds i s’han de mantenir durant el termini de vigència de l’acreditació professional.
8. Criteris de correcció
La prova consta de 4 blocs de 10 preguntes cada un, amb una puntuació total de 40 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 1 punt; les preguntes no resoltes, tant si figuren les quatre opcions en blanc com si figura més d’una resposta, no es valoraran. Quant a les preguntes amb resposta errònia, es penalitzaran amb 0,25 punts.
La prova es qualificarà com a apte o no apte. Per tenir la qualificació d’apte és necessari superar cada bloc per separat, per a la qual cosa s’haurà d’obtenir un mínim de 5 punts per bloc.
9. Taxes i drets d’examen
D’acord amb l’ordenança fiscal reguladora de la taxa corresponent a tràmits administratius i serveis en relació a l’acreditació del personal del servei d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 176, de 21 de desembre de 2013, les taxes i drets d’examen corresponents són:
1. |
Per a la inspecció i supervisió dels centres de formació que hagin demanat impartir el curs bàsic |
111,35 € |
2. |
Per a la participació a les proves avaluadores per a l’obtenció de l’acreditació com a personal d’admissió i control d’ambient intern de les activitats d’espectacles públics i recreatives (Drets d’examen) |
115,42 € |
3. |
Per a l’expedició, duplicat o renovació de la targeta acreditativa com a personal d’admissió i control d’ambient intern de les activitats d’espectacles públics i recreatives |
14,37 € |
10. Admissió d’aspirants
10.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el tribunal qualificador ha d’aprovar i fer pública, en el termini màxim de deu dies hàbils, les llistes provisionals d’aspirants admesos i exclosos, amb la indicació individualitzada de les causes d’exclusió dels aspirants que no hagin estat admesos segons la codificació següent:
Codi 1 : Sol·licitud presentada fora de termini (base 6.5 d’aquesta convocatòria)
Codi 2: No haver superat el curs bàsic de personal dels serveis d’admissió i de control d’ambient intern (base 7.f d’aquesta convocatòria)
Codi 3: No haver presentat la declaració responsable segons el model d’Annex 5 publicat (base 6.1 d’aquesta convocatòria)
Codi 4: Manca una fotografia recent model DNI (base 6.1.a de la convocatòria)
Codi 5: Manca fotocòpia del DNI/NIE/passaport o permís de residència i de treball a Espanya o documents equivalents (base 6.1.b de la convocatòria)
Codi 6: No justifica ser major d’edat (base 7.a d’aquesta convocatòria).
Codi 7: No justifica tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional d’algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir el permís de residència i de treball a Espanya (base 7.b d’aquesta convocatòria).
Codi 8: No s’ha justificat no tenir antecedents penals (base 7.c d’aquesta convocatòria).
Codi 9: No justifica tenir les aptituds i capacitats físiques i psíquiques idònies per a l’exercici de les funcions corresponents (base 7.d d’aquesta convocatòria).
Codi 10: No s’ha pogut verificar el pagament de la taxa corresponent (base 6.1 de la convocatòria)
Codi 11: No s’ha pogut verificar mitjançant els sistemes electrònics de l’administració habilitats a l’efecte, la inexistència d’antecedents penals a Espanya. Per tant, l’aspirant ha d’aportar el certificat d’antecedents penals a Espanya.
Codi 12: Altres que pugui acordar el tribunal qualificador en base a la normativa que regula la convocatòria. Aquest acord haurà d’estar degudament motivat, i així se’n deixarà constància a l’acta de la reunió del tribunal.
A les llistes han de constar, en tot cas, els llinatges, el nom i el número del document nacional d’identitat, o d’un document identificatiu equivalent, de tots i cada un dels aspirants, així com la causa que en motiva l’exclusió, si escau.
Aquestes llistes es publicaran al tauler d’edictes de la Llar de la Infància (C/ General Riera, 113), i a efectes informatius, a la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net.
10.2. Els aspirants exclosos provisionalment, així com els qui no figurin en la relació d’admesos ni d’exclosos, disposen d’un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de publicar-se’n les llistes provisionals al tauler d’edictes de la Llar de la Infància, per esmenar el defecte que n’ha motivat l’exclusió o la no inclusió expressa.
10.3. En el termini màxim de deu dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la finalització del període d’esmena, el tribunal qualificador ha d’aprovar les llistes definitives d’admesos i exclosos de la convocatòria, i les ha de fer públiques pels mateixos mitjans esmentats al punt 10.1.
10.4. A les llistes definitives d’admesos i exclosos, el tribunal qualificador hi ha de fer constar, així mateix, les hores i els llocs en què s’han de fer les proves corresponents.
10.5. En el cas que una prova avaluadora no tengués com a mínim 10 aspirants, quedarà suspesa i es convocarà als aspirants a la següent prova avaluadora.
11. Llista d’aprovats
11.1. El tribunal qualificador ha de publicar per a cada prova avaluadora de la convocatòria la llista provisional dels aspirants que resultin aptes i no aptes, incloent-hi els que no s’hagin presentat a la prova.
A la llista s’ha d’indicar a més de la qualificació, el document nacional d’identitat (o document identificatiu equivalent en vigor). En aquesta llista s’ha d’explicitar el termini en el qual els interessats poden sol·licitar, per escrit, la revisió de l’exercici, que no podrà ser superior a un termini de 3 dies, i el lloc, els dies i l’horari en què es poden fer aquestes revisions. També s’ha d’explicitar en aquesta llista el termini en el qual els interessats poden interposar reclamacions.
Aquesta llista es publicarà al tauler d’edictes de la Llar de la Infància (C/ General Riera, 113), i a efectes informatius, a la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net.
11.2. Finalitzat el procés de revisió, el tribunal qualificador ha d’elevar a la consellera executiva de Territori i Infraestructures, per a cada prova de la convocatòria, la llista definitiva d’aptes, no aptes i no presentats per a la seva aprovació, i ulterior publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al tauler d’edictes de la Llar de la Infància (C/ General Riera, 113).
12. Expedició de la targeta d’identificació
Les persones declarades aptes, prèvia identificació de l’interessat i comprovació del pagament de la taxa corresponent, en un termini màxim de deu dies a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva dels resultats de la prova avaluadora en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, podran recollir la targeta d’identificació que els acredita com a professional, al Servei d’Activitats del Departament de Territori i Infraestructures del Consell Insular de Mallorca, al carrer de General Riera, 113 (Llar de la Infància), de Palma de Mallorca.
13. Reclamacions administratives
Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d’alçada en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, que és l’òrgan competent per resoldre’l.
Contra la desestimació expressa d’aquest recurs d’alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d’alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d’alçada i no n’heu rebut la notificació de resolució expressa, s’entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l’anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Els interessats poden impugnar la convocatòria i els actes administratius que es derivin de l’actuació del tribunal, en el termini i la forma que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El tribunal qualificador ha de resoldre totes les incidències que se suscitin en el transcurs d’aquesta convocatòria, d’acord amb el que disposa el règim de recursos administratius que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Els drets d’examen seran reintegrats als aspirants exclosos de la participació de la convocatòria, sempre que formulin la reclamació corresponent.
Palma, 12 de desembre de 2018
El secretari general
Jeroni Mas Rigo